תפריט
תפריט

איך תגרמו לאנקור טקסט לעבוד בשבילכם

אנקור טקסט

ה-Anchor Text, או בעברית, טקסט עוגן, הוא חלק קריטי מאוד במערך הקישורים שלנו – ורוב האנשים לא יודעים איך להשתמש בו.

עוגן טקסט אלו בעצם המילים המודגשות האלו שאתם רואים במהלך המדריכים באתר שלי ובעצם כמעט בכל תוכן ברחבי הרשת. כשלוחצים על המילים האלו, מגיעים לעמוד אחר. אלו בעצם המילים בהן אנחנו משתמשים כדי להשתיל קישור לעמוד אחר באתר שלנו או לאתר אחר.

 

נשמע פשוט, נכון? אז זהו…שלא. למרות שכולנו יכולים להשתיל קישורים על עוגני טקסט, יש חשיבות אדירה לדרך שבה אנחנו עושים את זה.

שימוש נכון באנקור טקסט יכול להיות אפקטיבי מאוד לקידום האורגני של האתר שלכם. שימוש לא נכון יראה מסורבל ולא ישרת את המטרה שלו.

 

הפעם נתמקד בארבעה דברים עיקריים שקשורים לאנקור טקסט:

  • למה הוא חשוב
  • הסוגים השונים שלו
  • איך משתמשים בו בצורה יעילה ואיך לא

 

התפקיד של טקסט העוגן – לעזור לגוגל ולגולשים

אני מדבר באתר שלי המון על החשיבות של קישורים בקידום אורגני. אני ממש לא היחיד ואני לא המצאתי את זה שקישורים הם חשובים. אתרי SEO גדולים מכל העולם מלאים בכתבות, מאמרים ופוסטים על הנושא, כמו המאמר הזה של yoast על קישורים, למשל.

עכשיו, אם יש לכם קישורים מאתרים גדולים שמפנים לאתר שלכם וגם מערך קישורים פנימיים מושקע בתוך האתר זה מעולה. אבל חוץ מקיומם של הקישורים – יש עוד פקטור שגוגל לוקחת בחשבון כשהיא מחליטה כמה קישור כלשהו ישפיע על הדירוג של האתר שלכם.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

הפקטור הזה הוא טקסט העוגן שעליו מלבישים את ה-Hyperlink שמפנה את הגולשים לאתר שלכם או לעמודים אחרים באתר. גוגל משתמשת בטקסט העוגן כדי להבין לאיזה נושא רלוונטי העמוד שאליו אנחנו מקשרים.

נניח שאנחנו רוצים לקדם את מילת המפתח "קידום אתרים" באתר שלנו. כשאנחנו מלבישים קישור לעמוד שמדבר על קידום אתרים על האנקור טקסט "קידום אתרים" – גוגל מבינה שהעמוד הזה קשור לקידום אתרים.

כשטקסט העוגן זהה או דומה לאותה מילת מפתח אותה אנחנו רוצים לקדם בעמוד אליו הקישור מוביל, גוגל רואה את אותו עמוד כסופר רלוונטי לאותה מילת מפתח.

בנוסף לכך שגוגל תיעזר בטקסט העוגן, המטרה של הקישורים והאנקור טקסט שלכם היא לעזור לגולשים. זו בעצם המטרה המקורית שבגללה הם נוצרו.

קישורים אמורים לעזור לגולשים למצוא תוכן נוסף שמעניין אותם או לתת להם עוד מידע שקשור למה שהם קוראים. האנקור טקסט אמור לעזור לגולשים להבין לאיזה עמוד הם יגיעו כשילחצו על הקישור .

 

סוגים של טקסט עוגן

 לפעמים אנחנו משתמשים במילים זהות בדיוק לשם העמוד שאליו אנחנו מפנים ולפעמים לא. לפעמים אנחנו אפילו לא כותבים שום מילה שרלוונטית לעמוד המקושר, אלא בכלל משתמשים בשם של האתר.

יש כמה סוגים שונים של Anchor Text. אם תכירו את כולם, תוכלו להשתיל קישורים בצורה טבעית ויעילה יותר.

 

התאמה מדויקת – Exact Match

כשטקסט העוגן שלנו זהה בדיוק למילת המפתח שאותה אנחנו רוצים לקדם בעמוד המקושר, מדובר בטקסט עוגן עם התאמה מדויקת.

דוגמה: כתבתי לכם מאמר שמסביר כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים בגוגל.

 

התאמה לא מדויקת – Phrase Match

החלטתי לתרגם בעצמי את שם טקסט העוגן הזה להתאמה לא מדויקת. הכוונה היא לטקסט עוגן שלא זהה לביטוי שאנחנו רוצים לקדם, אבל מכיל אותו בצורה מדויקת.

דוגמה: כתבתי לכם מדריך מפורט על קידום אתרים באמצעות וידאו.

 

התאמה חלקית – Partial Match 

כאן מדובר על מצב בו הביטוי שאנחנו רוצים לקדם הוא חלק מטקסט העוגן אבל לא מופיע בתוכו בצורה מדויקת.

דוגמה: הכנתי לכם מילון קידום אתרים שלכם.

 

טקסט ממותג – Branded

במקרה זה, טקסט העוגן הוא שמו של האתר או המותג שאנחנו רוצים לקדם.

דוגמה: האתר של ניר אזולאי מכיל המון מדריכים שימושיים לקידום אתרים.

 

URL עירום – Naked URL

טקסט עוגן זה הוא למעשה כתובת ה-URL של העמוד אליו אנחנו רוצים לקשר.

דוגמה: כתבתי לכם מדריך שמסביר איך עובד תהליך הקידום בגוגל – https://nirazo.co.il/process/.

 

רנדומלי/גנרי – Generic

אנקור טקסט שלא קשור לתוכן העמוד ולא מכיל את ביטוי המפתח.

דוגמה: כתבתי מאמר (מושקע ביותר מעל 2000 מילה!) אודות קידום חנות אינטרנטית. לקריאת המדריך, לחצו כאן!

 

באיזה סוג להשתמש? 

לפי מה שאנחנו יודעים על הדרך שבה גוגל מתייחסת לדברים, אפשר להסיק שטקסט העוגן שיהיה הכי אפקטיבי ונכון הוא כזה בעל התאמה מדויקת למילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם.

יש מחלוקת בעולם ה-SEO אם צריך לגוון בין הסוגים השונים ואם גוגל מענישה אתרים על שימוש מרובה בעוגני טקסט כאלו – מכיוון שמדובר בפעולה "לא טבעית" ובניסיון לבצע פעולת מכוונת לקידום האתר שלכם.

Ahrefs חקרו את הנושא הזה בצורה מעמיקה. הם מצאו שאין קשר משמעותי מדי בין אחוז השימוש שלכם באנקור טקסט מסוג מסוים לבין דירוג העמוד מבחינת אותה מילת מפתח.
בגלל שאין חוקיות ברורה, מה שאני ממליץ לכם לעשות זה פשוט לגוון, אך עדין את רוב ההפניות לבצע עם התאמה מדויקת.

בנוסף, אני ממליץ להשתמש כמה שפחות בטקסט עוגן גנרי. זה לא קשור ולא רלוונטי לעמוד היעד ואם לא מדובר בהנעה לפעולה עדיף להשתמש באחד שכן קשור לעמוד היעד.

 

מה כדאי לעשות וממה מומלץ להימנע?

אז איך עושים את זה נכון? איך המידע שכן קיים בנושא הזה יכול לעזור לנו?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשתמש באנקור טקסט בצורה אפקטיבית יותר וגם כמה דברים שעדיף להימנע מהם.

 

השתמשו בעוגנים שונים כותרות

חשוב לגוון בבחירת המילים של טקסט העוגן שלכם. שוב – אני לא מדבר על סוג הטקסט אלא בבחירת המילים עצמה.

לעתים כשאנחנו רוצים לקדם עמוד כלשהו באתר שלנו, אנחנו נדלקים על אנקור טקסט שנראה לנו מדויק לאותו עמוד. אנחנו משתילים את הקישור לאותו העמוד באמצעות אותו אנקור טקסט בכל רחבי האתר שלנו.

 

אמנם אין נוסחה אחת קבועה לשימוש נכון ואפקטיבי בעוגן טקסט, אז אי אפשר להגיד בוודאות אם זה משנה. אבל ברמה העקרונית, אתם לא רוצים שגוגל תחשוב שאתם מנסים לעשות עליה מניפולציות כמו דחיסת מילות מפתח. גם אם זה לא כל כך משנה, לגיוון של מילות מפתח יש יתרונות נוספים. זה נותן לטקסט שלכם מראה טבעי יותר ועוזר לכם לקדם את מיקום האתר שלכם מבחינת כמה ביטוי חיפוש דומים.

אתן דוגמה קצרה – אני משתמש במילים "קידום אתרים" כדי לקדם את המדריך שלי לקידום אתרים. במקום להשתמש רק במילים האלו, אני אשתמש גם בטקסטי עוגן אחרים כמו "קידום אורגני", "מדריך שמסביר איך לקדם את האתר שלכם" או "קידום SEO".

 

אל תהיו מעורפלים 

אני רואה לעתים קרובות אתרים שמשתילים קישורים על משפטים שלמים. הבעיה בהשתלת קישור על הרבה מילים, בעיקר כשמדובר בכמה מילות מפתח שונות, היא שזה יהפוך את המשימה של גוגל לקשה יותר.

אל תאתגרו את גוגל ותתנו לה לנחש איזה חלק מטקסט העוגן הארוך שלכם רלוונטי לעמוד אליו אתם מקשרים. חשוב שנשתמש בטקסט עוגן שרלוונטי לעמוד שממנו הגולשים יגיעו מהקישור. שימו לב שאפשר ליפול עם זה בקלות במקרים בהם אתם משתמשים בעוגני טקסט עם התאמה חלקית.

או במשפט אחד – השאירו את טקסט העוגן שלכם מתומצת, קצר ורלוונטי.

 

אל תדחפו אנקור טקסט כשזה לא מתאים

אתם לא רוצים להרוס את איכות הטקסט שלכם. דחיפת מילים שלא קשורות לנושא של העמוד או לשאר המשפט רק בשביל להשתיל קישור נותנת לטקסט מראה לא טבעי. גם גוגל לא תאהב את זה וגם הגולשים לא ייהנו מהקריאה.

בנוסף לזה, אנקור טקסט גם אמור לתת ערך לקוראים. כשאתם מנסים להכניס בתוכן קישור לעמוד שלא רלוונטי לאותו תוכן זה גם לא נראה טוב וגם לא עוזר לגולשים.

 

מה המסקנות?

זה היה הרבה תוכן, אני יודע. הנה סיכום קצר כדי שתצאו מכאן עם מסקנות ברורות:

  • יש כמה סוגים שונים. גוונו ביניהם ותישארו יצירתיים.
  • גוונו גם את מילות המפתח אותן אתם מקדמים עם האנקור טקסט שלכם.
  • שמרו עליו רלוונטי ומתומצת.
  • הקפידו להכניס אותו בצורה שתזרום ותיראה טבעית.

 

אשמח לשמוע מכם בתגובות: מה השיטות שלכם לשימוש אפקטיבי באנקור טקסט?

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר