קידום עסקים באינטרנט – 20 דרכים לקידום העסק באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט

ניווט מהיר במאמר

כבעלי עסקים ואתרים, אני בטוח שאתם לא מפסיקים לראות בכל מקום פרסומות וכתבות על קידום עסקים באינטרנט.
ולמקרה שתהיתם – זה ממש לא במקרה.

SEO, פרסום בסושיאל, נוכחות דיגיטלית, ניהול מוניטין באינטרנט – מושגים אלו היו בעבר נחלתם של מומחים טכניים ואנשי פרסום.
אבל היום? אלו הפכו למילים שכל בעל עסק מכיר, שלא לדבר על בעלי אתרים שמרוויחים את לחמם במרחב הדיגיטלי.

הרי בשביל להצליח בעולם העסקי של היום, אנחנו צריכים לעשות מגוון רחב של פעולות וללבוש כמה וכמה כובעים.

כדי למשוך לקוחות חדשים, אנחנו צריכים להגיע אל הקהל שלנו ולהיות איפה שהם נמצאים.
בשביל להשאיר את הלקוחות האלו אצלנו ולהפוך אותם לנאמנים, אנחנו גם צריכים למתג את עצמנו, ליצור בידול ולהישאר בתודעה של הלקוחות.

מכיוון שלרוב העסקים הקטנים-בינוניים בישראל אין עובד/מחלקה שמוקצה לכל נושא (שיווק, מכירות, קנינות וכו') אנחנו מוצאים עצמנו מעורבים בכל תחום בעסק.
אז אם אנחנו כבר מעורבים וההצלחה של העסק שלנו תלויה בנו – לא כדאי שנדע איך לעשות את זה טוב יותר?

שנת 2020 מתקרבת אלינו בצעדי ענק, ואנחנו צריכים להגיע אליה מוכנים עם אסטרטגיית דיגיטל ופרסום שתקפיץ את העסק שלנו גבוה יותר.
אני יודע כמה כל העסק הזה יכול להיות מבלבל וכמה קשה להתמקד, ולכן אספתי 20 שיטות יעילות ומוכחות למי שמחפש קידום עסקים באינטרנט שיהפכו את שנת 2020 לשנה שבה העסק שלך יעלה לפחות רמה אחת למעלה.

 

מתעניין בקידום עסקים באינטרנט? אתר זה מאסט

היו תקופות בהן שמעתי הרבה בעלי עסקים ואפילו "מקצוענים" בשיווק דיגיטלי שטענו שכבר לא צריך אתר ושעמוד פייסבוק עסקי זה לגמרי מספיק.

האמת שמדובר במונופול מובהק, אין דרך אחרת לחפש מסעדה הודית, חנות לציוד סקי או איפה מוכרים את הטחינה האהובה עליהם.
כן כן, כולנו עדיין ממש אוהבים את גוגל, כולנו משתמשים במנועי חיפוש של גוגל ונכנסים לאתרי אינטרנט – כל הזמן.
אין באמת דרך אחרת להיות מוצג בגוגל ללא אתר מקודם.

גם אם האתר שלכם לא יהיה הדרך שבה הלקוחות יחשפו אליכם בפעם הראשונה – אתר אינטרנט זו בהחלט הדרך האופטימלית ביותר להציג את השירות שאתם נותנים או את המוצר שאתם מוכרים, לשלוט על המידע שיוצג וזה שאתם רוצים שהלקוח יראה, ללא ביקורות שליליות, רק עם הלקוחות שאתם מעוניינים שיראה ובסדר הדברים הנכון ביותר על מנת למכור מרכולתכם.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם במרחב הדיגיטלי, אתם חייבים שיהיה לכם אתר נוח לשימוש ומאורגן היטב וכמובן – מותאם לנייד (רספונסיבי).
אני חסיד גדול של פלטפורמת וורדפרס, אך אין לכם אפשרות לבנות אתר בוורדפרס (קראו גם על קידום אתר וורדפרס בגוגל), גם אתר חינמי בפלטפורמה כמו וויקס עדיף מלהישאר נטולי אתר לחלוטין.

ובכל מקרה, תמיד אפשר להשתדרג, העיקר שיהיה לכם אתר בסיסי שיהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי וממנו תוכלו להתקדם.

 

הצטרפו לקבוצות וצרו שותפויות

לא משנה באיזה רשת חברתית פייסבוק, וואטסאפ או לינקדאין – קבוצות הן דרך מעולה לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם באינטרנט.
אני יודע, אני יודע – עוד קבוצות זה הדבר האחרון שאתם צריכים בחיים שלכם, אבל בגישה שלי זה יהיה משתלם.

כשאני אומר קבוצות, אני לא מתכוון לקבוצת הפייסבוק החופרת של המחזור שלכם מהתיכון או לקבוצת הוואטספ "הורי גן לבונה" של הילדה.
אני מתכוון לקבוצות של מקצוענים מהתחום שלכם בהן תוכלו למצוא שותפים לפעילויות עסקיות, ברטרים ואפילו לקבל הצעות מדי פעם לפרויקטים ועבודות.

ומעבר ליתרונות האלו, אם תהיו פעילים בקרב קבוצות כאלו ותשתפו מהידע שלכם, תוכלו גם למתג את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם, ומשם אפילו להתקדם להעברת סדנאות, הרצאות והדרכות (עוד על זה בהמשך).

 

הקימו (והפעילו) עמוד עסקי בפייסבוק

כמו כולנו, גם הקהל שלכם נמצא ברשתות החברתיות, וזה אומר שאתם חייבים לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק.

את זה אתם כבר יודעים, נכון? רגע! זה שיש לכם חשבון עסקי בפייסבוק זה ממש לא מספיק – אתם גם צריכים לטפח אותו ולשמור עליו פעיל (בהחלט החיסרון המרכזי מול אתר אינטרנט שהוא בגדר "ירוק עד").
המטרה שלכם היא להפוך את עמוד הפייסבוק שלכם לכלי שימשוך עבורכם לקוחות חדשים וישאיר את הלקוחות הקיימים שלכם בעניינים.

לכן אתם צריכים להעלות לעמוד שלכם תכנים איכותיים שמעניינים את קהל היעד שלכם. כתבתי גם על איך קידום ברשתות חברתיות מסייעות לנו בקידום האתר.
התמקדו בלספק ערך ייחודי, כזה שיגרום לגולשים מזדמנים להפוך לעוקבים מושבעים ובהמשך גם ללקוחות שלכם.

 

קידום עסקים באינטרנט באמצעות בלוג

בלוגים, כמו זה שבו אתם קוראים ברגע זה, הם כלי עוצמתי כשאנחנו מעוניינים לבצע קידום עסקים באינטרנט ובתהליכי מיתוג אישי.
בלוג שמתופעל בקביעות ובצורה נכונה יכול לייצר עבור האתר של העסק שלכם לא מעט תנועה.

בנוסף, הוא יכול להפוך אתכם או את העסק שלכם לאלו שפונים אליהם כשרוצים ללמוד על התחום שלכם – וגם אלו ששוכרים את שירותיהם כשרוצים את הטובים ביותר, אלו שיודעים לפתור את הבעיות הקשות באמת.

אבל מה זה אומר בכלל לתפעל בלוג בצורה נכונה?
זה אומר להכין אסטרטגיית תוכן – תוכנית חודשית/שנתית לתכנים שאתם תעלו לאתר, זה אומר להעלות תכנים איכותיים באופן קבוע, זה אומר לקדם מילות מפתח בטקסטים שלכם וזה אומר גם לפרסם את הבלוג שלכם ברשתות החברתיות כדי למשוך קוראים.

למרות שבלוג הוא התחייבות, אני מאמין שאם עושים את זה כמו שצריך ולא מתעצלים התמורה שווה את המאמץ.

 

כתבות למטרת יחסי ציבור – עדיין רלוונטי עבור קידום באינטרנט

כתבות למטרת יחסי ציבור יעזרו לך לחשוף את עצמך ואת המותג שלך ללקוחות חדשים ולאנשים שעוסקים או מתעניינים בתחום שבו אתה עוסק.
בנוסף, הן גם יכולות להפוך אותך או את המותג שלך למובילי דעת קהל באותו התחום וליצור קשרים עם כותבים ועורכים ממגזינים ואתרים שקשורים לתחום שלך, וזה בטח לא מזיק.

אז…איך עושים את זה בפועל?

  1. מחפשים נושאים ייחודיים ומעניינים בהם יש לנו אפשרות לספק ערך לגולשים ולקוראים.
  2. מאתרים כתבים ועורכים שקשורים לתחום שלכם.
  3. מציעים לכתוב עבורם כתבה על אחד הנושאים שמצאנו בסעיף הראשון (האמינו לי הם צריכים אתכם לא פחות ממה שאתם צריכים אותם).

טיפים חשובים:

  1. במקום לנסות לפמפם את השירות שלכם בכתבה (כי כתבת פרסום כזו הם לעולם לא יכניסו למגזין), נסו לספק מידע רחב ומקיף שיעניין את הקוראים.
    בשילוב של הקרדיט שתקבלו בסוף הכתבה, התוכן שלכם כבר יעשה את העבודה בשבילכם.
  2. מחפשים עוגן לבסס עליו את הכתבה שלכם?
    נסו למצוא מחקר חדש (כזה שלא רבים מכירים) ובססו את הכתבה שלכם עליו, כתבים מאוד אוהבים לפרסם כתבות שמבוססות על מחקרים.

 

פתיחת חשבון גוגל מיי ביזנס יקדם את העסקים שלכם

חשבון גוגל לעסק שלי הוא חובה לעסקים פיזיים, והוא גם תוספת מעולה גם עבור קידום חנות וירטואלית ולעסקים באינטרנט בכלל.
אז אם עדיין אין לכם חשבון עסקי בגוגל – כדאי שתדאגו לזה כמה שיותר מהר.

למה? כי התמורה אל מול ההשקעה כאן היא מטורפת.
זה חינם, זה דורש ממש מעט עבודה, ויאפשר לכם לקבל תצוגה משמעותית בעמוד התוצאות של גוגל סביב ביטויים רלוונטיים לעסק שלכם באזור בו אתם פועלים.
בנוסף:

  • להציג ללקוחות תמונות, פרטי יצירת קשר ואת שעות העבודה שלכם בצורה ברורה.
  • לעזור ללקוחות להגיע אליכם באמצעות הצגה על מפה.
  • להניע לקוחות לאתר שלכם באמצעות כפתור המפנה לאתר שלכם.
  • להעלות את הנוכחות שלכם במנועי חיפוש (בעיקר בחיפושים מבוססי מיקום).

אחרי שתפתחו את החשבון שלכם, אני גם ממליץ לבקש מהלקוחות שלכם לכתוב עליכם ביקורות.
וזאת בכדי לגרום לגולשים שיגיעו לפרופיל שלכם בגוגל להבין קצת יותר טוב מי אתם ומה אתם עושים.

 

קבוצות שיתופי פעולה ברשתות החברתיות

בשונה מסעיף 2, אני מדבר כאן על קבוצות המיועדות לשיתופי פעולה ברשתות החברתיות עצמן.
בקבוצות אלו, תוכלו להחליף לייקים בעד לייקים, תגובות בעד תגובות ושיתופים בעד שיתופים.

היתרון הוא כפול – יצירת תנועה בעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות, וכן מוניטין שיציג את הפרופיל שלכם עם פעיל ועם קהל לקוחות נאמן.
הקבוצות הישראליות הבולטות בתחום הן קבוצת "אינסטגרם ישראל" וקבוצת "עסקים משת"פים" עבור הדדיות בפייסבוק.

אומנם זה דורש השקעה, אבל מי שמחפש פתרון חינמי תמורת זמן – זה המקום בשבילכם.

 

גרופון כשיטה לקידום עסקים באינטרנט

גרופון, או גרו בשמם החדש (עוד מישהו שם לב שהם שינו את השם?) הוא אתר שבו מוצעים קופונים ודילים לעסקאות משתלמות בתחומים שונים.
המשוואה היא פשוטה – אתם נותנים הנחה + משלמים עמלה לפלטפורמה ובתמורה לכך תהנו מטראפיק של האתר.
היתרון ארוך הטווח הוא שתמשכו לקוחות חדשים שיכולים להפוך ללקוחות חוזרים שישלמו מחיר מלא בפעם הבאה.

מצד שני, יש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון:

  1. אם לא תבחנו את הכדאיות הכלכלית של המבצע שלכם כמו שצריך תוכלו להפסיד במקום להרוויח.
  2. מבצע כזה יכול להציב רף נמוך לשירות או המוצר שאתם מציעים, מה שיכול לפגוע בכם בעתיד.

 

שיתוף פעולה עם משפיענים ברשתות החברתיות

ממש מתחת לאף שלנו מתבצעים אין ספור שיתופי פעולה בין חברות, מותגים ועסקים, בדיוק כמו שלכם, לבין מובילי דעת קהל, אינדיבדואלים עם כמות עוקבים גבוהה ברשתות החברתיות, ובעיקר באינסטגרם וביוטיוב.
שת"פים כאלו יכולים להיות מדהימים עבור שני הצדדים.

מצד אחד, אתם נהנים מפרסום אורגני ברשתות החברתיות, ומצד שני המשפיען מקבל את המוצר או השירות שלכם ללא עלות מצידו.
זהו כלי מדהים לחשיפת המותג והעלאת הרווחים שלכם.

החיסרון – לא תמיד כל כך פשוט לאתר את המשפיען שיהיה מעוניין לשתף פעולה.
במידה ואין לכם מה להציע ואתם בעניין של תשלום – קחו בחשבון שהמחירים יכולים להגיע לכמה מאות ואף אלפי שקלים לפוסט לסטורי או פוסט בודד, תלוי כמובן בהיקף העוקבים של המשפיען.

 

סרטוני יוטיוב – קידום עסקים מובטח

שיווק באמצעות וידאו תופס תאוצה מיום ליום והופך לחלק משמעותי וחשוב יותר מאסטרטגיית הדיגיטל של חברות, עסקים ומותגים מכל רחבי העולם.
תכני וידאו משרתים כמה וכמה מטרות שונות בתהליך קידום עסקים באינטרנט.

לשם התחלה, הם מעלים את פוטנציאל החשיפה שלכם לגולשים חדשים.
בנוסף קידום סרטונים ביוטיוב גם מרוויחים עבורכם קישורים חיצוניים שמעלים את סמכות האתר שלכם, מה שיעזור לכם להשיג את מטרות תהליך קידום אורגני שלכם.

ערוץ יוטיוב שבו אתם מעלים תכנים איכותיים באופן קבוע יכול לעזור לכם למתג את עצמכם כמומחים בתחום ולמשוך לא מעט קהל.
בין אם אתם אנשים פרטיים שרוצים למתג את עצמם ובין אם אתם סטארט-אפ מעולם ההייטק.

טיפ ממני – הטמיעו את הסרטונים שאתם מעלים ליוטיוב גם לאתר שלכם.
קטעי וידאו באתרים עוזרים להעלות את משך שהיית הגולשים והופכים את העמוד לעשיר ומגוון יותר מבחינת תוכן.
באמצעות התוספים הנכונים גם לא תצטרכו לגעת בקוד האתר, למשל תוסף אלמנטור (תוסף וורדפרס ישראלי מעולה) מגיע עם אופציה בילט-אין להטמעת סרטונים מיוטיוב – לכם רק נשאר להעתיק את קישור מיוטיוב ולשתול אותו בווידג'ט מסוג סרטון של אלמנטור (עוד מידע על אלמנטור SEO).

אז….אילו סרטונים כדאי להעלות?

  • מדריכים
  • סרטוני טיפים
  • סרטונים מצחיקים
  • 5 הדברים שלא כדאי לעשות בתחום שלכם
  • סרטוני תדמית מקוריים ומרעננים

בתכלס, המפתח הוא להעלות תכנים שאנשים רוצים לראות ולשתף.
זה לא ממש משנה אם זה קורה כי התוכן שלכם עושה להם כיף, כי הוא לימד אותם משהו חדש, או כי זה גרם להם להיות מופתעים.
העיקר שיהיו לכם עוקבים בערוץ יוטיוב וכמה שיותר צפיות.

 

השקיעו בקמפיינים ממומנים בגוגל אדס

אני האחרון שיגיד לכם לשכוח מקידום אורגני, אבל מצד שני – אני גם לא מאנשי ה- SEO שמזלזלים בקמפיינים ממומנים בגוגל.
יש להם בהחלט מקום באסטרטגיה שלנו ושהם הולכים יד ביד בצורה נפלאה עם תהליכים ארוכי טווח של קידום אתרים באינטרנט.

למקרה שאתם לא כל כך מכירים את פלטפורמת הקמפיינים של גוגל, Google Ads:

גוגל מאפשרת לנו, בעלי האתרים, להעלות קמפייני פרסום באינטרנט שמציגים את האתר שלנו בראש דפי התוצאות של חיפושים ספציפיים הנקבעים מראש
הרעיון הוא פשוט, אנחנו רוכשים שטח פרסום דיגיטלי בראש תוצאות החיפוש של גוגל, בהתאם לביטויים מוגדרים מראש עליהם החלטנו.
לאחר לחיצה על המודעה הלקוח מועבר לאתר שלנו או לדף הנחיתה, משם הוא יכול לרכוש את המוצר שלנו או לייצור איתנו קשר בנוגע לשירות אותו אנחנו מציעים.

זה לגמרי תלוי במי שמנהל את הקמפיין שלכם, אבל כשעושים את זה כמו שצריך, קמפיינים בגוגל יכולים למשוך תנועת גולשים משמעותית לאתר שלכם.
מוזמנים לפנות אלי להצעת מחיר.

 

התארחו בפודאקסט או השתתפו בריאיון וידאו

פודקאסטים הם הלהיט הכי טרנדי בתעשיית הבידור העולמית.
מיליוני אנשים מכל רחבי העולם נוסעים בכל יום לעבודה, שוטפים כלים במטבח ויוצאים לריצה על הים – עם פודקאסט באוזניים.

למי שלא מכיר פודקאסט הוא מעיין רדיו המופצת ברשת בדרך כלל אינה משודרת בזמן אמת כמו רדיו מסורתי, אלא מוקלטת מראש וניתן להאזין לה בכל רגע נתון.
תוכנית ראיונות הפודקאסטים כאן כדי להישאר והם דרך מעולה לתמוך בעבודת קידום עסקים באינטרנט וגם ליצור עבורכם חשיפה ולמתג את עצמכם כמביני עניין בתחום שבו אתם עוסקים.

אבל באיזה פודקאסט אתם יכולים להתארח? נסו למצוא פודקאסטים שקשורים לתחום העיסוק שלכם כדי שתוכלו להיות בטוחים שקהל היעד שרלוונטי אליכם מאזין לכם.
לחילופין, מצאו פודקאסט חזק עם כמות מאזינים גבוהה, שם תקבלו חשיפה גדולה שתזרים טראפיק לאתר שלכם.

אבל אם לומר את האמת במידה ואתם בוסר בתחום – התארחו בכל פודקאסט שלא נשמע לכם מוזר או טיפשי מדי, אפילו אם זה רק כדי להשתפשף בפורמט הזה וליצור רזומה וניסיון בתחום.

בנוסף לפודקאסטים, שבדרך כלל מתבססים על פורמט שמע בלבד, תוכלו גם להתראיין בפורמט של וידאו.
בין אם זה ראיון אינטרנטי עם מראיין שנמצא בצד השני של העולם ובין אם זה ראיון פיזי מצולם – ראיונות וידאו ייצרו עבורכם חשיפה, יספקו לכם במה לשיתוף ידע ודעות, יאפשרו לצופים להכיר אתכם ויעזרו לכם למתג את עצמכם.

 

הרצו בכנסים וסמינרים מקצועיים

אם אתם רוצים להוציא את השם שלכם החוצה, ובעיקר אם אתם רוצים למתג את עצמכם כמומחים בתחום שלכם – הרצאות הן דבר מדהים עבורכם.
הרצאות בכנסים וסמינרים מקצועיים ימשכו עבורכם המון קהל שכבר מתעניין בתחום שבו אתם עוסקים ויאפשרו לכם להראות מה אתם יודעים ולמה אתם מסוגלים.

בנוסף תוכלו לשתף תמונות וסרטונים מתוך הכנס ברשתות החברתיות ולקבל הערכה על היותכם שונים מהמתחרים שלכם בתחום.

 

העבירו סדנאות פיזיות ו/או אונליין

העברת סדנאות בתחום שבו אתם עוסקים היא לא תמיד דבר קל למי שאין ניסיון קודם, אבל התמורה כאן אדירה:

  1. הסדנה שלכם תמתג אתכם כתותחים בתחומכם.
  2. האנשים שיעברו את הסדנה שלכם יהפכו לאנשי המכירות הכי טובים שלכם.
  3. סדנאות הן מקור הכנסה נוסף שיכול להפוך למשמעותי.

כל היתרונות האלו יתקיימו בהנחה שהסדנה שלכם טובה, כן?!

 

קידום עסקים באינטרנט – פרסמו פוסט אורח באתרים אחרים

זו אחת השיטות האהובות עליי בתהליך קידום עסקים אונליין, וזה שהיא נמצאת במקום ה-15 לא מעיד על החשיבות שלה.
פוסטים אורחים באתרים ובלוגים של אנשים או עסקים אחרים זו דרך נהדרת לפגוע בכמה מטרות ולעשות כמה דברים בו זמנית:

  1. למשוך גולשים לאתר שלכם באמצעות קישור חיצוני מאתר אחר וליצור עבורכם חשיפה בפני קוראים חדשים.
  2. לבנות שותפויות עם אנשים שעוסקים בתחום שלכם, בתחומים משיקים או משלימים.
  3. במה להעניק ערך מהידע האישי והמקצועי שלכם, מה שמעולה למיתוג האישי שלכם – ובעיקר אם זה באתר, בלוג או מגזין מקצועי שקשור לתחום שלכם.

אבל גוגל לא רוצה שנקנה קישורים חיצוניים וחשיפה מכל מיני אתרים סוג ז', היא רוצה שנרוויח את הקישורים החיצוניים שלנו.
ומעבר לזה שזה יגרום לגוגל לאהוב אתכם, אני מאמין שהמאמץ שנעשה להרוויח את הקישור החיצוני באמצעות התוכן שלנו ישתלם לנו בגדול גם מבחינות אחרות.

אם תצליחו לספק תוכן איכותי ומעניין, תוכלו ליצור לעצמכם שם בתחום ולמשוך גולשים לאתר שלכם, לעמוד העסקי שלכם במדיות החברתיות ואפילו, אם יהיה לכם מזל, גם להרוויח לקוח או שניים.

איך עושים את זה? העקרונות דומים לכתבות יחסי ציבור:

  1. מוצאים נושאים ייחודיים ומעניינים בהם יש לנו אפשרות לספק ערך לגולשים ולקוראים. התאימו את רמת העומק והמקצועיות של התוכן לקהל היעד של האתר.
  2. מאתרים בעלי אתרים ובעלי בלוגים שקשורים לתחום שלנו.
  3. מציעים לכתוב עבורם כתבה על אחד הנושאים שמצאנו בסעיף הראשון. מומלץ לצרף לפניה דוגמאות קודמות, אם ניתן, על מנת שיבינו שמדובר במקצוען.

טיפ ממני – אל תשכחו לוודא שמכניסים בכתבה קישור לאתר שלכם.
כמו כן יש לבדוק מראש בפוסטים קודמים באותו אתר באיזו צורה נותן קרדיט לכותבים ולשלוח בהתאם לכך תקציר אודותיכם ותמונה ייצוגית.

 

קורסים וייעוץ אישי בסבסוד משמעותי על ידי המדינה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה עוזרת לבעלי עסקים ישראליים לפתח את העסק שלהם וללמוד מיומנויות שיעזרו להם להיות יזמים ובעלי עסקים טובים יותר.

הסוכנות מיישמת זאת על ידי הפעלת מרכזי מעוף, בהם בעלי עסקים יכולים לקבל שירותי ייעוץ עסקים וקורסים מקצועיים המסובסדים בצורה מאוד מאוד משמעותית.
עד כמה משמעותי הסבסוד של מעוף? בין אם תבחרו בייעוץ עסקי או בקורסים שמעוף מציעה, תהנו משירותים מקצועיים ברמה גבוהה (בדרך כלל) ובעלות נמוכה:

  • שעת ייעוץ עסקי שתעלה לכם כ-250-600 שקלים ניתנת על ידי מעוף במחיר של מתחת ל-50 שקלים.
  • בניית תכנית עסקית להגשת בקשות למימון (הלוואות ומענקים) מקרנות סיוע כלכלי תעלה לכם חצי ממחיר השוק.
  • סדנת כתיבה שיווקית אפקטיבית, שתעזור לכם לרכוש כלי נהדר לטובת קידום אתרים באינטרנט, תעלה לכם רק 120 שקלים.
  • קורס פרסום ממומן בפייסבוק של 5 מפגשים בני 5 שעות (סה"כ 25 שעות אקדמיות) יעלה לכם 500 שקלים בלבד.
    זו אמנם לא "שיטה" טהורה של קידום עסקים באינטרנט, אבל כל דבר שגורם לעסק שלכם לצמוח, בין אם זה קורס מקצועי או תוכנית עסקית חכמה, קשור באופן ישיר גם להצלחה שלכם גם במרחב הדיגיטלי.

אז נכון – מצד אחד, להיות בעלי עסקים בישראל זה ממש לא קל ואפשר לראות את הקשיים אותם חווים עצמאים במקומות כמו קבוצת הפייסבוק הפופולארית "אני שולמן".
אבל למרות כל הקשיים, אי אפשר להגיד שישראל לא מנסה להיטיב את המצב – מעוף מציעה לבעלי עסקים הזדמנויות אדירות לבעלי עסקים שרוצים לרכוש ידע פרקטי ולפתח את העסק שלהם.

 

הצטרפו לקבוצת BNI – שת"פ קידום עסקים

קבוצות BNI הן קבוצות המיועדות לנטוורקינג מקצועי.
קבוצות אלו בונות רשת שותפויות עסקיות (ולאורך זמן גם חברתיות), בין בעלי עסקים, ויש להן כמה מטרות עיקריות:

  1. להפגיש אתכם עם בעלי עסקים שמספקים שירותים שיעזרו לכם לפתח את העסק שלכם.
  2. לספק לכם זרימת לקוחות קבועה שיגיעו מהמלצות של חברי הקבוצה האחרים.
  3. לאפשר לחבריה ללמוד אחד מהשני איך לפתור בעיות ולנהל את העסק שלהם טוב יותר.

באופן טבעי, לנוכח החשיבות הגבוהה של הזירה הדיגיטלית בהצלחת עסקים, בקבוצות רבות תמצאו מומחי קידום אורגני ומנהלי סושיאל, וגם אם לא – לא פעם השיח יהיה על איך לבצע קידום עסקים באינטרנט בצורה אפקטיבית.

 

טפחו את קשרי הלקוחות שלכם עם אימייל מרקטינג

אני בטוח ב-100% שאתם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של האימייל שלכם.
אנחנו כבר בשנת 2019, ואוטוטו בשנת 2020 – מעבר להעברת קבלות לרואה החשבון שלכם, האימייל יכול לעשות עוד כמה דברים בשבילכם.

למשל, הוא יכול לעזור לכם להשאיר את העסק או המותג שלכם בתודעת הלקוחות הקיימים שלכם, למשוך לקוחות חדשים ולבנות קהילת לקוחות חזקה, נאמנה ויציבה.

זה מוזר – כולנו כבר מזמן מקבלים פרסומות ופניות עסקיות במייל.
ועדיין, הפניות בפלטפורמה הזו עדיין מרגישות לנו אישיות יותר מאשר פניות דומות שנקבל בפלטפורמות אחרות.
בדיוק בגלל זה, האימייל מרקטינג הוא תוספת נהדרת למערך קשרי הלקוחות שלכם ולמאמצי קידום העסק שלכם באינטרנט.

אז איך עושים אימייל מרקטינג? זו פחות או יותר תורה שלמה, אבל הנה שלושה דברים שאתם יכולים לעשות כבר מעכשיו עם האימייל שלכם:

  1. שלחו ללקוחות הקיימים שלכם ניוזלטר שבועי כי לוודא שהם תמיד יודעים מה חדש אצלכם.
    תוכלו לכלול במייל זה את המאמר החדש שפרסמתם באתר או לספר להם על המבצע החדש שאתם מציעים לרגל החגים.
  2. צרו מערכת אוטומטית ששולחת ברכת מזל טוב ללקוחות שלכם ביום ההולדת שלהם.
    זה יחזק את הקשר הרגשי שיש להם איתכם, ואם זה מגיע עם מבצע יום הולדת מיוחד זה בכלל מעולה.
  3. הודיעו ללקוחות פוטנציאליים שלא השלימו עסקה באתר שלכם על מבצעים חדשים כדי לסגור את העסקה.

* יש לבדוק שהרשימה שלכם מאושרת לדיוור על מנת להימנע מתביעות ספאם.

 

פתחו חנות באמזון ישראל

אמזון היא מותג מסחר האונליין הגדול בעולם, וממש לאחרונה חברת הענק התחילה את פעילותה גם בישראל.
אולי קראתם שעד עכשיו, המסחר בפלטפורמה הישראלית של אמזון לא תפס יותר מדי תאוצה.

עם זאת, אל תשכחו שעברו רק כמה חודשים בודדים.
אני מאמין שכמו בשאר העולם – אנחנו יכולים לצפות שגם כאן, בישראל, אמזון תהפוך ללהיט תוך זמן קצר.

אם תפתחו חנות וירטואלית באמזון ישראל כבר עכשיו, תוכלו לרכוש הרבה ידע וניסיון שיהפוך ליתרון תחרותי כשאמזון ישראל תהפוך לפלטפורמה העיקרית לאיקומרס (מסחר אינטרנטי).

 

הכניסו את העסק שלכם ל-Waze ו-Easy

אולי זה נראה שבשביל קידום עסקים באינטרנט צריך להשקיע אלפי שקלים בפרסום.
אבל יש הרבה דרכים שיקדמו את העסק שלכם במרחב הדיגיטלי שאתם יכולים לעשות ממש בקלות ולגמרי בחינם.

למשל, הכנסת עמוד עסקי לאפליקציות ניווט ואיתור עסקים – זהו צעד שכל אחד יכול לעשות, והתמורה גדולה.
פתחו עמוד עסקי באיזי, אפליקציה שמאפשרת למצוא עסקים מתחומים שונים בהתבסס על המיקום של המשתמש.

הכניסו את העסק שלכם גם לאפליקציית הניווט של וויז.
זה יעזור ללקוחות שרוצים להגיע אליכם לעשות את זה בקלות ובנוחות, אפילו בלי להקליד את הכתובת שלכם בשורת החיפוש.

 

והכי חשוב – אל תתנו לשנת 2020 לזלוג לכם בין האצבעות

סקרתי כאן על רק 20 כלים ושיטות מתוך מאות אופציות נוספות שיכולות לעזור לך לעשות קידום עסקים באינטרנט בצורה טובה יותר.
למה בחרתי דווקא באלו? כי הן השיטות הכי חשובות, יעילות ומוכחות שאני מכיר.
מהניסיון האישי שלי, הן גם אלו שמספקות את התשואה הגבוהה ביותר על ההשקעה.

חלק מהשיטות קשורות לקידום אתרים, חלקן קשורות ליחסי ציבור וחלקן קשורות למיתוג האישי שלך, מה שבטוח הוא שכל השיטות יתרמו בדרך זו או אחרת עבור קידום עסקים באינטרנט.
חלקן פשוטות לביצוע, חינמיות לחלוטין ודורשות חצי שעת עבודה, וחלקן מורכבות ומחייבות וידרשו ממך השקעה של אלפי שקלים ועבודה של שעות רבות לאורך זמן.

המטרה של המדריך היא לא שתעשו את כל מה שיש כאן בבת אחת, אלא שתוכלו למצוא מתוך כל השיטות האלו כמה דברים שתוכלו ליישם בשנה הקרובה.
אפילו אם תתחילו רק עם שלושה-ארבעה שיטות שציינתי, תעשו יותר ממה שעושים רוב בעלי העסקים.

מעל לכל – חשוב לי שתמצאו את הזמן והאנרגיות לעשות צעדים שיקדמו אתכם, גם אם העיסוקים היומיומיים מרגישים דחופים וחשובים.
אל תשכחו שהטיימינג אף פעם לא מרגיש נכון עבור הדברים הכי חשובים ומשמעותיים שאנחנו עושים.
בסופו של דבר, הדברים שדורשים את האקסטרה מאמץ מאיתנו הם הדברים שעושים את כל ההבדל, ותמיד תזכרו שאת האקסטרה שאתם עושים מתחרים שלכם לא עושים!

אז קחו אוויר ותתחילו בקטן – בחרו תמהיל של 3-4 משימות קטנות + משימה אחת משמעותית יותר.
תמהיל שאתם יכולים להתחייב אליו וליישם כבר עכשיו בלי להילחץ ובלי להרגיש שזה גדול עליכם.

משם, המומנטום והביטחון כבר יבנה.
אתם תגלו שאתם הופכים למכונה משומנת, עובדים בשיטתיות ומשכללים את המנגנון.
תבינו כמה זה חשוב להשקיע מחשבה בפיתוח העסק שלכם – ותחזרו לכאן כדי לקחת 10 משימות נוספות.

העיקר שתתחילו, כי אם תעשו את זה – אני בטוח שתוכלו להתחיל את שנת 2020 עם נוכחות דיגיטלית טובה יותר, שלאורך זמן גם תביא לעלייה ברווחים של העסק שלכם.

בהצלחה!

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

מחפשים אחסון אתרים מהיר ואיכותי? לחצו

עוד באותו נושא:

מחפשים אחסון אתרים מהיר ואיכותי?

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי