משנים כתובת לאתר שלכם? זה הכלי של גוגל שחשוב שתכירו

חדשות קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

כלי שינוי כתובת אתר של גוגל יסייע לכם בהעברת האתר לדומיין חדש

מה עושים במקרה שיש צורך להעביר את האתר לדומיין אחר, כלומר לעשות שינוי כתובת אתר?
נעזרים בכלי של גוגל שגם יודיע לגוגל על השינוי, וגם יעביר את הנתונים אודות האתר הישן לממשק הנתונים של האתר החדש בסרץ' קונסולה.

מתי לא כדאי לעשות שימוש בכלי הזה?

  • בביצוע שינוי מ- http ל- https- עבור השינוי הזה, כדאי להעזר במדריך העברת אתר עם שינוי ב-url.
  • העברת כתובת של דפים בתוך האתר- למשל, מ- example.com/oldpath ל- example.com/newpath
  • העברה בין www ל non-www של אותו דומיין- למשל, מ- www.example.com ל- example.com. במקרה כזה, יש להשתמש ב- canonical tagging או לעשות רידיירקט בלי השימוש בכלי שינוי כתובת אתר.
  • העברת אתר ללא שינוי ב- Url שנראה לעין המשתמש- כלומר כשכתובת האתר נשארת זהה אך מבוצעים שינויים בספק האחסון או ב- CDNs). לטובת שינויים אלו יש לקרוא את המדריך העברת אתר ללא שינוי ב-url.

טיפים ומידע אודות העברת אתר

  • לא לבצע שינויי העברות אתר בשרשרת. אם שיניתם כתובת או עשיתם רידיירקט מאתר א' לב', אל תבצעו מיד עוד מעבר מאתר ב' לג'.
  • השתדלו שלו לבצע מעבר של מספר אתרים לכתובת אחת, בבת אחת. העברת אתרים א', ב' וג' יחד לאתר ד' עלולה ליצור בלבול ולפגוע בתנועה לאתר. עדיף להעביר אחד אחד למיקום החדש, ולהמתין שתנועה לאתר תתיצב עד שמבצעים מעבר של אתר נוסף.
  • בהעברת דומיין A.com ל- B.com, וסאבדומיין m.A.com ל- m.C.com, צרו כתובת ל – m.A.com, והעבירו אותו בנפרד.
  • בהעברת אתר לכתובת חדשה, רצוי לשמור על מבנה האתר גם במיקום החדש. זה יעזור להעברת הסיגנלים לאתר החדש באופן ישיר. אם תוך כדי העברת האתר גם תשנו את התוכן ומבנה ה- Url בכתובת החדשה, כנראה שתחוו ירידה בתנועה מאחר וגוגל תצטרך ללמוד ולהעריך מחדש את העמודים שלכם.

# צעד מס' 1 – טרום עבודה

  1. הטמיעו רידיירקט 301 מדף הבית הישן לחדש. גוגל ממליצה להטמיע זאת גם עבור העמודים הקנונים באתר הישן.
  2. מומלצים לקריאה: א. ?What is a site move (עבור כל סוגי המעברים) ב. Move a site with URL changes (מעבר דומיין).
  3. בצעו את הפעולות המתוארות במדריך Move a site with URL changes.

# צעד מס' 2 – שימוש בכלי שינוי כתובת אתר

לאחר השלמת הסעיפים בצעד מס' 1, ניתן לעשות את המעבר של האתר הישן לחדש במידה ותעמדו בדרישות הבאות:

  • עליכם להיות הבעלים המאושרים הן של האתר הישן והן של החדש בקונסולת החיפוש. יש לעשות שימוש באותו חשבון גוגל כדי לנהל את שני האתרים.
  • השימוש בכלי שינוי כתובת אתר יכול להעשות רק בשינויים ברמת הדומיין. כלומר, http://example.com ,example.com, או m.example.com. לא ניתן להעזר בו לשינויים פנימיים יותר, כמו למשל http://example.com/petstore.
  • הכלי  הנ"ל לא מסייע להעברת סאבדומיינים שיהיו תחת דומיין מסויים, כולל www.
    כלומר, אם תציינו את דומיין example.com בכלי, הוא לא יעביר את www.example.com או את m.example.com, אך כל מה שנמצא תחת הדומיין כן יושפע (example.com/any/path/here).
  • הכלי מעביר את כל הפרוטוקולים של האתר המקורי. כלומר, בהעברת http://example.com, הוא יעביר גם את https://example.com.

סיכום השימוש בכלי שינוי כתובת אתר

  1. השלימו את הסעיפים בצעד מס' 1.
  2. וודאו שאתם עומדים בדרישות.
  3. פיתחו את כלי שינוי כתובת אתר.
  4. עקבו אחר ההוראות המצויינות בכלי, שיסייע לכם לבצע כמה בדיקות לפני שאתם מעדכנים את גוגל על המהלך. אם יצוצו שגיאות קריטיות, תאלצו לתקן אותן לפני ההמשך. אם השגיאות לא יהיו קריטיות, תקבלו אזהרות והמלצות לתיקון, אך תוכלו להמשיך.
  5. אם עברתם את הבדיקות הנ"ל, כל אתרי המקור והאתרים החדשים יוצגו בהתראות בקונסולת החיפוש כאתרים במהלך של מעבר. ההתראות יוצגו במשך 180 ימים.
  6. עקבו אחר התנועה לאתר כפי שמצוין במדריך Move a site with URL changes.
  7. שימרו על הרידיירקטים לפחות למשך 180 יום או יותר אם אתם עדיין רואים תנועה המגיעה מהם בקונסולת החיפוש. הסירו עמודים ישנים, אך ההמלצה היא כן להמשיך לשלם עבור הדומיין הישן לפחות למשך שנה, זאת כדי למנוע מאחרים לרכוש אותו ולעשות בו שימוש למטרות זדוניות. לאחר 180 הימים, גוגל כבר לא מזהה שום קשר בין האתרים הישנים לחדשים ומתייחסת לאתר הישן  כאל אתר לא קשור, במידה והוא עדיין נוכח וניתן לסריקה.

ביטול בקשת שינוי כתובת

ניתן לבטל בקשה לשינוי כתובת אתר למשך 180 ימים לאחר שהוגשה, בצורה הזו:

  1. הסירו את רידיירקט 301 בשרת. אחרת, בסריקה הבאה של האתר שלכם גוגל עלולה לעקוב אחריו.
  2. הוסיפו רידיירקט 301 מהאתר החדש לישן.
  3. פיתחו את כלי שינוי כתובת אתר באתר הישן ולחצו על Cancel Move.

קראו עוד על חדשות ה Google Search

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

חדשות קידום אתרים