אני מדבר כאן הרבה על קידום אורגני של אתרים מסוגים שונים ומגוונים.
אתרים של עסקים בתחומים כמו קידום אתרי אירועים ותיירות, קידום חנויות דיגיטליות ופורטלי תוכן, עורכי דין, מנעולנים, רואי חשבון – עבור כל אלו ועוד רבים, המדריכים שלי מתאימים מעולה ויכולים לעזור להעלות את הדירוג של האתר בגוגל בצורה משמעותית.
אבל הפעם, אני רוצה לדבר באופן ספציפי על קידום אתרים בתחום הרפואה.
זה לא ששאר המדריכים שלי לא רלוונטיים למי שיש לו אתר רפואי, העקרונות נשמרים.
קישורים חיצוניים, שיווק באמצעות תוכן איכותי, קישורים פנימיים ואופטימיזציה – כלו אלו חשובים באתר בתחום הרפואה לא פחות משהם חשובים באתר מכל תחום אחר.
אבל מעבר לכל אלו, יש כמה דברים שאתרים רפואיים צריכים לשים עליהם דגש שאתרים אחרים פשוט לא.
בנוסף, אתרי רפואה (כמו אתרים בנושאים פיננסים) צריכים להיות מדויקים בזירה הדיגיטלית בכלל ובקידום אורגני בפרט, תיכף אסביר ואדבר על YMYL.
במקרים רבים, בעלי האתר לא ממש יודעים מאיפה להתחיל, אז הנה מדריך SEO שמתייחס באופן ספציפי לקידום אורגני של אתרים רפואיים.
אז בואו נתחיל – למה חשוב לשים לב כשעושים קידום אתרים לרופאים וקידום אורגני של אתרים בתחום הרפואה?
אתרי רפואה חייבים להיות מדויקים, מכובדים וסמכותיים – YMYL
למקרה שלא הכרתם (וכנראה שלא הכרתם) – המושג YMYL הוא ראשי התיבות של Your Money Or Your Life.
מה זה אומר? המושג הזה הוא בעצם דרך "לתייג" אתרים שמהותם ותוכנם קשורים לחיים או לכסף של הגולשים שמגיעים אליהם.
כלומר, אתר שעשויה להיות לו השפעה על חייו של הקורא מבחינת המצב הכלכלי שלו או הרפואה שלו, הוא אתר שנופל תחת קטגוריית ה- YMYL.
בפועל, זה אומר שאתרים כאלו מקבלים תשומת לב גדולה מהרגיל מצד גוגל.
האלגוריתמים של גוגל בוחנים אתרים שעוסקים בתחומים חשובים ומהותיים בדקדוק גדול יותר מאשר אתרים בתחומים בעלי השלכות פוטנציאליות מזעריות על חיי הקוראים.
הרי המטרה של מנוע החיפוש של גוגל, בסופו של דבר, היא לספק לגולשים חווית גלישה נעימה וטובה תוך שליפה והצגת המידע הרלוונטי והאיכותי ביותר שיעזור להם לקבל את התשובה שהם מחפשים.
לכן, גוגל רוצה לוודא שהיא לא תמליץ לגולשים על אתרים שעשויים לפגוע בחיים או במצב הפיננסי של הגולשים בצורה כלשהי.
גוגל בודקת את התוכן. בודקת מי כותב אותו. בודקת מאיפה קישורים חיצוניים מגיעים לאתר. כן כן, זה לא פשוט.
אתרי רפואה הם באופן (כמעט, ואולי לגמרי) אוטומטי אתרים שמוגדרים כ- YMYL.
באתרים של רופאים או באופן כללי אתרים בתחום הרפואה, המלצה אחת לא נכונה, עצה לא מקצועית או מידע לא מדויק – יכולים להיות בעלי השפעה הרסנית על חייו של הגולש.
הנה כמה דברים שיעזרו לכם לקדם אתרי רפואה בצורה איכותית ונכונה.
עבדו עם כותבי תוכן בעלי ניסיון רלוונטי – קידום אתרים לרופאים
אני יודע, אני יודע – איזה כיף זה לקנות תוכן איכותי במחירים מצוינים מאיזו כותבת צעירה שמצליחה ללמוד על כל תחום במהירות מטורפת?
אבל מה לעשות, בתחום הרפואה הדברים האלו פשוט לא עובדים.
כותבי תוכן של אתרים בתחום הרפואה חייבים להיות כותבים בעלי ניסיון רלוונטי או הכשרה שקשורה לרפואה.
ומעבר לזה שהכותבים צריכים להיות בעלי ניסיון, אתם גם צריכים להבהיר את זה בתוכן שאתם מעלים.
יש כמה דרכים לעשות את זה – להכניס קישור לפרופיל המקצועי של הכותב בלינקדאין או באתר אחר, לכתוב מה היא ההסמכה של הכותב, להפנות את הגולשים לקורות החיים של הכותב.
הפואנטה כאן היא שלא רק שאתם צריכים לוודא שהכותב יהיה מקצועי ומנוסה בתחום הרפואה, אלא שאתם צריכים להוציא את זה החוצה.
הרי הגולשים וגם גוגל לא יודעים שהכותב שלכם הוא רופא או בעל תואר רלוונטי, אז זה משהו שצריך להיות ברור בכתבה עצמה.
העלו רק תוכן מדויק שערכתם בצורה מוקפדת
זה אולי מובן מאליו, אבל גם התוכן עצמו שעולה לאתרי רפואה חייב להיות סופר דופר מדויק.
הרי אם לקחתם כותב תוכן מקצועי עם הכשרה בעולם הרפואה, הוא לא יכתוב שטויות, נכון?
אז זהו, שזה לא בהכרח נכון ובכל מקרה – אסור לכם לקחת כאן סיכונים.
אז מה זה אומר תוכן מדויק?
- מהימן ואמין
- נכון מבחינה רפואית ומדעית
- נקי מטעויות מהותיות (ורצוי שגם משגיאות כתיב, אבל זה בכל אתר)
כמו שכבר כתבתי קודם – כל עצה לא במקום יכולה להיות קריטית, אנשים שקוראים את התוכן באתר שלכם מגיעים, בדרך כלל, עם בעיה כלשהי.
זהירות חשובה מאוד כאן, וכך גם עריכת התוכן וטיפול בטעויות.
עכשיו, מעבר לכך אתם גם רוצים שבאתר שלכם יהיה גם תוכן עשיר ואיכותי.
בשביל לעשות את זה, אני ממליץ מאוד להכניס קישורים יוצאים בתכנים שלכם.
למשל, קישורים שמפנים את הגולשים למחקרים שמבססים את הטענה שלכם או מרחיבים עליה.
עוד אופציה מעולה היא להפנות את הגולשים לעמודים באתרים אחרים שמסבירים תופעות רפואיות ומושגים שונים שאין לכם יכולת (או סיבה) להסביר במסגרת התכנים שלכם.
כמובן שאתם חייבים להפנות את הגולשים לאתרים אמינים וסמכותיים, אחרת לא עשינו כאן כלום.
אמינות, סמכות ואחריות הם ערכי מפתח כשאתם עושים קידום אתרים לרופאים, והם צריכים להישאר בראש שלכם בכל שלב בתהליך.
רוצים קישורים חיצוניים? רק מאתרים רלוונטיים
בסעיף הקודם דיברנו על קישורים יוצאים, אבל בדרך כלל אני מדבר כאן לא מעט דווקא על החשיבות של קישורים אחרים – קישורים חיצוניים.
קישורים חיצוניים הם קישורים שמפנים גולשים מאתרים אחרים אל האתר שלכם.
יש לקישורים האלו חשיבות גבוהה מאוד בקידום אורגני, והם משפיעים בצורה מהותית על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.
אבל בעוד שעם רוב סוגי האתרים אתם יכולים לקנות קישורים מכל מיני אתרים שונים ומשונים ולהטמיע קישורים חיצוניים שמפנים לאתר שלכם גם באתרים ממש לא רלוונטיים ולא קשורים ובדרך כלל לא יהיו לכך השלכות שליליות, כאן זה ממש לא מומלץ.
אני לא אומר שגוגל בהכרח תשים לב לזה מיד ותזרוק אתכם אחורה בתוצאות החיפוש או משהו כזה.
יכול להיות שהיא בכלל לא תשים לב לזה, בעיקר אם יש לכם אתר קטן.
אבל אם אתם כאן, המטרה שלכם היא לעלות כמה שיותר גבוה בדפי התוצאות, להגדיל ולפתח את האתר שלכם.
אם זו באמת המטרה שלכם – ותכלס, גם אם אתם רק רוצים אתר רפואה ברמה סבירה ולא לקדם אותו בטירוף – פרופיל קישורים נקי שלא כולל קישורים מאתרים ברמה נמוכה או אתרים לא רלוונטיים הוא ביטוח שאתם רוצים שיהיה לכם.
הקישורים שקניתם היום יכולים לפגוש אתכם עוד כמה שנים.
אם אחד האתרים שמפנים גולשים לאתר שלכם יזוהה כאתר שמיועד לקישורים, או יחשב לאתר לא אמין ולא איכותי מבחינת גוגל – זה עלול לפגוע בכם.
כמו שכבר אמרתי, בתהליך קידום אתרים רפואיים חייבים להיות סופר זהירים, וזה תקף גם כשאתם משתמשים בקישורים חיצוניים. במידה ואתם לא יודעים איך להשיג קישורים חיצוניים – המדריך הוא בשבילכם, או שאתם פשוט מוזמנים לפנות אלי.
גלו מה מעניין את הגולשים עם מחקר מילות מפתח
בין אם אתם מקדמים אתרי רופאים ובין אם אתם מקדמים אתרים כלליים יותר שעוסקים בתחום הרפואה, מחקר מילות מפתח הוא מאסט.
למשל, אם אתם מקדמים אתר של רופא, מה שאתם רוצים לעשות הוא לבנות לעצמכם "שם" = מוניטין.
אתם רוצים להיות אוטוריטה בתחומכם במרחב הדיגיטלי וכמובן בעייני גוגל – קראו על סמכות אתר Authority.
הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לכתוב על נושאים שגם מעניינים את הגולשים, וגם קשורים לתחום המומחיות של הרופא.
הנה כמה רעיונות:
- מדריכים
- מענה על שאלות נפוצות
- פירוט והסבר על מושגים נפוצים
- סיכויי החלמה
- אופן הטיפול
- מורכבות הטיפול
- תופעות לוואי
בצעו מחקר מילות מפתח ונסו לאתר שאלות פופולריות שאתם יכולים לענות עליהן באתר שלכם ונושאים חמים שאין עליהם תוכן איכותי.
לא פעם, תמצאו שהתוכן שקיים ברשת על הנושא שבו האתר שלכם עוסק הוא דל יחסית שלא סוקר באופן מקצועי עד כה, וזו הזדמנות מצוינת בשבילכם להיכנס לתמונה.