תפריט

גוגל לעסק שלי: המדריך המלא לקידום בגוגל מפות ובגוגל מיי ביזנס

גוגל לעסק שלי

גוגל מיי ביזנס (GMB) או כמו שגוגל קוראים לו גוגל לעסק שלי הוא כלי שמאפשר לנו, בעלי העסקים, לפתוח דף עסקי בחינם לעסק שלכם ב-Google ולשלוט על הדרך שבה העסק שלנו מופיע במנוע החיפוש של גוגל.
לאחר פתיחת החשבון תכלו ליצור פרופיל לעסק שלכם בין אם אתם עסק מקומי או חנות.

הדף העסקי בגוגל שלכם יכלול תמונות שיציגו את המותג באופן מקצועי, פרטים חשובים כמו שעות פתיחה ויצירת קשר, תציגו את האתר שלכם על גבי מפות ובכך תרוויחו קידום בגוגל מפות,
תוכלו להשיב לביקורות שהגולשים כותבים עליכם ולראות דו"חות מידע חשובים שיעזרו לכם להגיע ישירות ללקוחות שלכם.

אם אתם שואלים אותי, כל עוד יש לכם עסק, בין אם אתם רוצים לקדם חנות מסחר באינטרנט או לקדם עסק לוקאלי (מקומי) חשבון ב- Google My Business הוא לא פחות מהכרחי, וזה בחינם לגמרי!

 

קידום לוקאלי (מקומי) – השכנים שלכם הם הלקוחות הכי טובים שלכם

כמעט כל דבר שאנחנו צריכים או צורכים זמין אונליין באינטרנט, אך קידום לוקאלי הוא משמעותי ביותר לא רק לעסקים דיגיטליים אלא בהחלט גם לחנויות ועסקים פיזיים.

קידום לוקאלי (Local SEO), או בעברית קידום מקומי, הוא בעצם תחום שעוסק בקידום אורגני של עסק עבור אזור הפעילות הרלוונטית לנו.
קידום מקומי לעסק מיועד למשוך אל העסק גולשים שמחפשים שירות או מוצר מסוים באזור המגורים, העבודה או הסביבה שהם נמצאים בה באותו הרגע.

גולשים שמחפשים בגוגל ביטויים כמו "תיקון אופניים בתל אביב" או "מסעדה איטלקית ברמת גן" הם לקוחות פוטנציאליים בשלים מאוד.
גולשים אלו כבר יודעים מה הם רוצים, הם רק מחפשים את העסק הנכון שיספק להם את המוצר או השירות שהם צריכים.

בעצם לאחר פתיחת חשבון גוגל לעסק שלי יווצר לכם דף עסקי בגוגל לעסק שלכם והוא הדבר הראשון שהגולשים יראו עליכם, ממש כמו רושם ראשוני,
ואם הם יאהבו את מה שהם יראו – יש לכם סיכוי גבוה לסגור עסקה מהירה ממש בקלות, עכשיו תכפילו את זה במאות ואלפי חיפושים בכל חודש.

במילים אחרות, קידום לוקאלי הוא דרך מעולה להופיע בגוגל, להגדיל את התנועה לאתר שלכם או לייצור אתכם קשר מהיר באמצעות כפתור החיוג,
ומשם הדרך להגדיל את הרווחיות של העסק שלכם מהירה, גם בלי לרדוף אחרי הזנב של עצמכם,
לבזבז מאות ואלפי שקלים על קידום ממומן מידי חודש ובלי לחפש לידים (פניות) בנבכי הרשת.

מעבר לכך, תוכלו גם לתקשר עם הלקוחות שלכם ולעדכן אותם בפרטים חשובים כמו שעות הפתיחה שלכם והמיקום המדויק שלכם בגוגל מפות.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

ואם כבר מדברים על קידום לוקאלי, דרך מעולה לקדם את העסק שלכם על פי המיקום שבו אתם נמצאים הוא לציין את המיקום שלכם בכותרות ובתיאורים של העמודים באתר שלכם.
עבור עסקים רבים אני גם נוהג לפתוח באתר עמוד ולפעמים מספר עמודי אזורי פעילות שמיועדים לקדם את האתר בחיפושים מבוססי מיקום כמו "מנעולן באשדוד" או "מסעדה חלבית בראשון לציון".

טיפ קטן ממני – הפכו את עמוד הצור קשר שבאתר שלכם מעמוד שכמעט חסר ערך מבחינת קידום אורגני,
לעמוד שמקדם אתכם בחיפושים לוקאליים על ידי ציון המיקום שלכם בכותרת הראשית (H1) ובתיאור העמוד.

 

איך נראה פרופיל גוגל לעסק שלי?

לפני שנעבור לפרקטיקה – רישום ופתיחת פרופיל ב-GMB (ראשי התיבות של Google My Business) – חשוב שתדעו איך פרופיל כזה נראה.
הנה הפרופיל שלי:

גוגל מיי ביזניס
גוגל מיי ביזניס

 

בעמוד העסקי שיצרנו יש את כל הפרטים הבסיסיים והחיוניים שלקוחות פוטנציאליים צריכים לדעת.
אני מציע לכם בכל פעולת שיווק שאתם עושים להתבונן מהעיניים של הלקוח כדי להבין למה פרופיל כזה כל כך יעיל ליצירת לקוחות חדשים לעסק.

 

למה חשוב שגולשים יראו את הפרטים האלו

קחו לדוגמה את אסף – יש לו עסק לתיקון מזגנים באזור נס ציונה ואמרו לו שהאינטרנט זה הדבר הבא, שהכל קורה שם ושהוא חייב לבנות אתר ולקדם אותו בדחיפות.
אז הוא החליט לחפש יועץ קידום ובניית אתרים שיבנה לו אתר ויקדם אותו בגוגל, ובכלל שילווה אותו יד ביד לעבר הצלחה דיגיטלית כבירה.

אסף לא מכיר אף אחד שעוסק בתחום הזה, אבל מה שהוא יודע זה שהוא רוצה מישהו שהוא יכול לפגוש פנים מול פנים כדי להיות בטוח שהוא בוחר מומחה קידום אתרים.
אסף מריץ חיפוש בגוגל, "מקדם אתרים בנס ציונה".
הוא מקבל בתוצאות החיפוש את הפרופיל שלי ורואה הרבה פרטים שיעזרו לו להבין אם אני, ניר אזולאי, מתאים לג'וב מקדם אתרים.

בואו ננתח כמה מהפרטים שמופיעים בפרופיל שלי כדי שתוכלו להבין למה זה כל כך חשוב:

  • שעות פעילות – מתי אני עובד, מתי אני זמין ובאיזו שעה אני סוגר את הבסטה. אם סוכנות השיווק שלי מפסיקה לעבוד לפני שאסף מספיק לקחת את הבן שלו מחוג קרטה,
    זה יכול להיות בעייתי מבחינת התקשורת השוטפת והפגישות שצפויות לנו.
  • מיקום – המשרד שלי קרוב לאזור שבו אסף נמצא ברוב היום? יהיה לו נוח להגיע אליי, או שזו תהיה טרחה גדולה?
    אסף רוצה שהמשרד שלי יהיה במיקום נגיש ונוח, במקרה הספציפי שלנו אנחנו מדברים על פארק המדע נס ציונה רחובות, אז זו כנראה לא תהיה בעיה.
  • ביקורות – מה אומרים עליי ברשת? האם הלקוחות שלי מרוצים או שגרמתי להם להרגיש מרומים? איך אני עונה לביקורות של הגולשים?

יש פרטים נוספים שמופיעים בפרופיל – עדכונים שוטפים על העסק שלי, תשובות לשאלות נפוצות, הדירוג שהגולשים נתנו לעסק, ביקורות של גולשים וגם תמונות של המקום בו המשרד נמצא.
הפרופיל שלי יעזור לאסף להחליט אם הוא רוצה שנעבוד יחד או שכדאי שימשיך הלאה ויחפש חברת קידום אתרים אחרת.

 

אם זה חשוב לעסק דיגיטלי – לכם זה קריטי

פרופיל גוגל לעסק שלי מקדם אתכם במספר נושאים:

  • הוא מאפשר להגיע ללקוחות שנמצאים באזור שלי ורוצים לעבוד עם עסקים מקומיים מסיבות של נוחות וסיבות אחרות.
  • הוא עוזר לי בניהול המוניטין שלי ברשת על ידי זה שאני יכול להשפיע על הדרך שבה גולשים רואים אותי.
  • הוא נותן בוסט נוסף לנוכחות הדיגיטלית שלי.

אבל אם לומר את האמת, עם כמה שזה חשוב לעסק שלי – רוב הלקוחות שלי לא מגיעים מפרופיל הגוגל מיי ביזנס שלי.

בתחום של קידום אתרים, המיקום שלי ושעות הפעילות שלי לא ממש קריטיות ללקוחות שרוצים לעבוד איתי.
אני עובד מרחוק וכל עוד אני מספק את הסחורה, שני הצדדים מרוצים, אם אם אהיה בכלל לא בישראל.

במילים אחרות, אם חשוב שלעסק כמו שלי יהיה פרופיל ב- Google My Business, עבור עסקים פיזיים בהם הפרטים האלו חשובים, חשבון בגוגל לעסק שלי הוא קריטי.
ובכלל אין כמעט סיבה שלא לפתוח כרטיס גוגל לעסק שלי (למעט סיבה אחת שאפרט עליה בסוף המדריך).

עבור מעבדות תיקונים, מוסכים, חנויות, מסעדות ועסקים דומים, יש חשיבות אדירה למיקום, שעות פעילות, ביקורות ותמונות.
לכן, פרופיל גוגל לעסק שלי איכותי, מעודכן ומדויק הוא חשוב מאוד.

לקוחות רעבים שמחפשים ברגע זה לאכול רוצים למצוא מסעדה עם דירוג טוב שפתוחה כרגע, ונמצאת בסביבתם.
לקוחות שנתקעו עם תקלה וחייבים לתקן את האופניים או האוטו שלהם, רוצים למצוא מוסך או חנות תיקון אופניים עם ביקורות טובות שלא סוגרים בעוד כחצי שעה.
נסכם זאת במשפט אחד – אתם יכולים לחשוב על הפרופיל שלכם בכלי של גוגל לעסקים כאל כרטיס הביקור שלכם ברשת.

 

פתיחת חשבון גוגל מיי ביזנס 

יופי, עכשיו שסיימנו את החלק התאורטי אפשר להתקדם לחלק הפרקטי, הרשמה ופתיחת חשבון Google My Business.
כמו תמיד, גוגל דאגה להליך רישום פשוט ונוח מאוד שמאפשר לכל בעל עסק לפתוח פרופיל די בקלות.

כדי שלא תפספסו כלום, נעבור יחד שלב שלב בהליך הרישום.

שלב 1 – לחצו כאן להתחלת הרישום, התחברו לחשבון הגוגל שלכם (זהה ל- Gmail שלכם) או צרו חשבון גוגל חדש אם אין לכם כזה

שלב 2 – לחצו על הכפתור הירוק שאומר "רישום פרטי העסק"

פתיחת גוגל לעסק שלי
פתיחת גוגל לעסק שלי

 

 

שלב 3 – הכניסו את שם העסק שלכם

בחירת שם לעסק גוגל מיי ביזניס
בחירת שם לעסק גוגל מיי ביזניס

 

 

שלב 4 – בחרו האם להוסיף מיקום לעסק שלכם (כתובת החנות או המשרד שלכם).
אם בחרתם לא להציג מיקום, דלגו לשלב 6

בחירת מיקום שאליו הלקוחות יוכלו להגיע
בחירת מיקום שאליו הלקוחות יוכלו להגיע

 

 

שלב 5 – הכניסו את כתובת העסק שלכם ומקמו אותו על המפה של גוגל

קידום בגוגל מפות
קידום בגוגל מפות

 

 

שלב 6 – כתבו באילו אזורים אתם מספקים את השירות שלכם. רלוונטי במיוחד לעסקים המספקים שירותי משלוחים או מגיעים לבית הלקוח

אזור שירות לקוחות גוגל לעסק שלי
אזור שירות לקוחות גוגל לעסק שלי

 

שלב 7 – בחרו קטגוריה לעסק שלכם. לא כל הקטגוריות קיימות ואי אפשר להוסיף חדשות, אז נסו לדייק עד כמה שאפשר בהתחשב במגבלות,
אל תדאגו, תמיד תוכלו לשנות בחירה זאת בעתיד

גוגל לעסק שלי - קטגוריה
גוגל לעסק שלי – בחירת קטגוריה

 

שלב 8 – הכניסו את פרטי יצירת הקשר שלכם: כתובת האתר שלכם ומספר הטלפון שלכם

גוגל לעסק שלי פרטי יצירת קשר
גוגל לעסק שלי פרטי יצירת קשר

 

שלב 9 – גוגל תקפיץ לכם שאלה אם אתם מעוניינים לקבל הודעות והמלצות שיעזרו לכם לשפר את הנוכחות של העסק בגוגל.
אני ממליץ לאפשר זאת.

 

אפליקציית גוגל לעסק שלי

בנוסף, אני ממליץ להתקין את האפליקציה של GBM בטלפון הנייד וכך תוכלו להתכתב עם הלקוחות שלכם,
ולהגיב לביקורות שנכתבו – מאוד דומה למסנג'ר של פייסבוק

אפליקציית גוגל מיי ביזניס
אפליקציית גוגל מיי ביזניס

 

אחרי שתפתחו חשבון, תוכלו להכניס תמונות, במידה ואתם עסק עם מיתוג אישי חשוב מאוד להכניס תמונה שלכם, תמונות אווירה של צוות העובדים ואת הלוגו שלכם.
כך הלקוחות יכולו להתרשם שמדובר בעסק מסודר ורציני ואתם תגדילו את יחסי ההמרה ואת כמות הפניות.

 

אימות הבעלות על העסק

אחרי שפתחתם את החשבון שלכם, גוגל תבקש מכם לאמת את הזהות לכם כדי לוודא שאתם באמת מי שאתם אומרים שאתם ולא מתחזים לאדם אחר.
גוגל מציעה מספר שיטות אימות שונות, לא כל משתמש מקבל אפשרות לאמת את העסק שלו בכל השיטות וזה תלוי בסוג הדף העסקי שלכם.

הנה כל שיטות האימות האפשריות:

  • שיחת טלפון – יתקשרו אליכם או ישלחו לכם הודעת טקסט עם קוד מסוים. הזינו את קוד האימות ואמתו את החשבון.
  • הודעת SMS – בדומה לאימות באמצעות שיחה טלפונית, רק יתבצע באמצעות הודעת טקסט עם קוד. הזינו את קוד האימות ואמתו את החשבון.
  • גלויה בדואר – אפרט מטה בנוגע לשיטת אימות זו*
  • אימות באמצעות חשבון אימייל – בשיטה הזו תקבלו מייל מגוגל שבו תלחצו על כפתור שיאמת את החשבון שלכם.
  • אימות מיידי – השיטה הטובה ביותר וזמינה רק עבור מי שכבר אימת את החשבון שלו בעבר ב-Google Search Console.
    אם תפתחו חשבון גוגל לעסק שלי עם חשבון הסרץ' קונסול שלכם, תוכלו לבצע אימות באופן מיידי.

עכשיו בחרו בשיטת האימות שהכי מתאימה לכם, שימו לב שאם העסק שלכם פועל במספר מקומות שונים תצטרכו לבצע את האימות שוב עבור כל אחת מהחנויות או כל אחד מהמשרדים שלכם**.

 

אימות גוגל לעסק שלי
אימות גוגל לעסק שלי

 

* אימות באמצעות גלויה בדואר

בשיטה זו אתם מבקשים שישלחו לכם גלויה בדואר שמכילה קוד.
כשתקבלו את הגלויה, היכנסו שוב למערכת של גוגל לעסק שלי ולחצו על "אמת עכשיו".
עכשיו הזינו את חמשת הספרות שכתובות בקוד שקיבלתם ו…סיימתם.

מספר דגשים:

  • שימו לב שכתבתם את הכתובת הנכונה של העסק כי לשם תגיע הגלויה.
  • אל תשנו פרטים בפרופיל שלכם עד שתקבלו את הגלויה ותאמתו את החשבון.
  • אם בוער לכם לאמת את החשבון זו שיטה לא אידאלית בכלל, לגלויה ייקח בין שבוע לשבועיים,
    מגיע באמצעות דואר ישראל לתיבת הדואר שלכם.

 

** אימות של עסקים עם מעל ל-10 מיקומים שונים

אם העסק שלכם פועל במעל ל-10 מוקדים שונים, גוגל תאפשר לכם לבצע אימות עבור כל העסקים יחד.
בחרו באפשרות של קישור כל הלוקיישנים של העסק שלכם ומלאו את הטופס שתקבלו.

בטופס תתבקשו למלא לא מעט פרטים שונים:

  • שם העסק וחברת האם
  • פרטי ההתקשרות של כל מי שיפעיל את החשבון
  • כל המיקומים בהם העסק פועל
  • כתובת המייל של מי שינהל את החשבון
  • פרטי ההתקשרות של מנהל שיכול לאשר שמאמת החשבון הוא אכן נציג של העסק שלכם

שימו לב שלגוגל ייקח קצת זמן, בערך שבוע, לעבור על הטופס שמילאתם ולאשר את אימות החשבון.

 

תמונות – אל תוותרו עליהן

על פי נתונים שגוגל ניתחה, עסקים עם חשבונות גוגל מיי ביזנס שמכילים תמונות זוכים לכ-42% יותר גולשים שמבקשים הוראות הגעה וכ-35% יותר כניסות של גולשים לאתר האינטרנט מאשר אתרים ללא תמונות.

אתחיל ואומר שכל התמונות וסרטוני הווידאו שלכם חייבים להיראות איכותיים ומקצועיים, בפרופיל העסקי בגוגל, באתר או בעמוד האינסטגרם שלכם.
אנשים קונים באינטרנט דרך ויזואל, זו הדרך העיקרית שלכם להעביר מסר של ממש ואת הלך הרוח בחברה ללקוחות שלכם.

בגוגל לעסק שלי – בדומה לפייסבוק – שתי התמונות הכי חשובות הן תמונות הקאבר ותמונת הפרופיל.
תמונת הקאבר היא התמונה הראשונה שתופיע בפני הגולשים כשהם יראו את הפרופיל שלכם ותמונת הפרופיל תהיה התמונה שגולשים יראו כשתגיבו על ביקורות ותעלו פוסטים.
התמונות האלו יכולות להיות הלוגו או המקום שלכם, תלוי מה אופי העסק שלכם.
שתי התמונות צריכה למשוך את העין של הלקוחות, לשדר מקצועיות ורצינות וגם לעזור ללקוחות שיגיעו אליכם לזהות את המקום בקלות.

 

כדאי להעלות עוד תמונות?

מעבר לתמונת הקאבר ותמונת הפרופיל, אני ממליץ לכם להעלות עוד תמונות שיעזרו להפוך את החשבון שלכם לחי ועשיר יותר.
אז אילו תמונות כדאי להעלות, חוץ מתמונת הקאבר והפרופיל?

  • תמונות של פנים העסק – לפחות 2-5 תמונות מזוויות שונות.
  • תמונות של חוץ העסק – לפחות 2-5 תמונות מזוויות שונות ומשעות שונות ביום
    (חשוב במיוחד בפרופילים של עסקים בהם למראה החיצוני יש משמעות, מסעדות, חדרי כושר ואולמות אירועים למשל).
  • מוצרים או מנות – התחילו במוצרים מבוקשים ומנות מפורסמות, תמונה טובה אחת של כל מנה או מוצר תספיק.
  • אזורים נוספים בעסק – אם אתם מעוניינים לקדם עסק בתחום התיירות כמו מלון, הוסטל, חאן או צימר?
    צלמו את כל החדרים ואת האזורים המשותפים כמו הלובי והלאונג'.
  • צוות – צלמו מספר תמונות של הצוות שלכם בפעולה (וגם במנוחה).

המטרה היא להעביר לגולשים את האווירה של המקום, לתת להם הרגשה שהם כבר אצלכם, אוכלים ארוחת ערב רומנטית, מתפנקים בג'קוזי או לחילופין, קונים שקית אורז או מתקנים את הרכב שלהם.
אנשים אוהבים לראות את המקום אליו הם מגיעים כדי לדעת למה לצפות.

כל עוד המקום שלכם נראה טוב, התמונות שלכם יכולים לגרום לגולשים שהגיעו לפרופיל שלכם להפוך ללקוחות שצורכים את המוצר או השירות שלכם ממש ממש מהר.
אם יש לכם את התקציב (וגם אם אין :)), אני ממליץ לשכור צלם מקצועי שידאג לכם לתמונות איכותיות.

התמונות האלו ישמשו אתכן לאתר, לעמוד הפייסבוק, לאינסטגרם וגם כמובן לפרופיל העסקי שלכם בגוגל מיי ביזנס.
חשוב לדעת – התמונות שלכם צריכות להיות קבצי PNG או JPG בגודל של 720X720 פיקסלים לפחות, עדיף כמובן רוחב של 1920px ומעלה.

 

כדאי גם תכני וידאו

אני מאמין שתכני וידאו הם העתיד של עולם ה-SEO,
גם במקרה הזה, תכני וידאו יכולים להיות מאוד אפקטיביים בקידום הפרופיל שלכם.

סרטונים הם הדרך הכי טובה ונגישה שיש לכם להעביר את האווירה של המקום בצורה מדויקת.
האם יאפשרו לכם להציג את השירות, המוצר או החוויה שאתם מספקים בצורה מהירה ולא משעממת.

ל- Google My business יש 3 דרישות שתצטרכו לעמוד בהן כדי להעלות סרטון:

  1. אורך הסרטון המקסימלי הוא 30 שניות
  2. גודל הקובץ המקסימלי הוא 100 מגה בייט
  3. הרזולוציה המינימלית היא 720p

בדומה לתמונות, גם בתכני וידאו אני ממליץ לשכור צלם מקצועי עם ציוד איכותי שיספק לכם סרטון ברמה גבוהה.
סרטון איכותי ייתן ללקוחות הרגשה שאתם רציניים ומקצועיים ויציג בצורה הכי מחמיאה שיש את המוצרים שאתם מוכרים, השירותים שאתם מספקים והמקום שאתם מתחזקים.

 

גוגל לעסק שלי – לא רק כרטיס ביקור! המידע החשוב שתקבלו

פרופיל טוב ב- Google My business יעזור לכם להעלות את הנוכחות הדיגיטלית שלכם, למשוך לקוחות על בסיס המיקום שלכם ולספק לגולשים מידע חשוב וחיוני.
אבל מעבר לכל אלו, הכלי של גוגל מיי ביזנס גם מספק לכם הרבה מידע שימושי והוא עוד כלי מעולה לקידום אורגני.

המידע שתקבלו כאן נקרא "תובנות" (Insights באנגלית).
ברמה העקרונית המטרה היא לעזור לנו להבין איך גולשים מגיעים לפרופיל העסקי שלנו בגוגל ומה הם עושים אחרי שהם מגיעים לפרופיל שלנו.
תהיה לכם גישה למספר דוחות שכוללים נתונים חשובים. הנה כמה מסוגי הדוחות הבולטים והחשובים שחשוב להכיר.
*כדי להגיע אל דוחות אלו, היכנסו לתפריט שבצד ימין למעלה ולחצו על אפשרות ה"תובנות".

תובנות גוגל מיי ביזניס
תובנות גוגל מיי ביזניס

 

איך גולשים מגיעים לפרופיל שלכם

לקוחות יכולים להגיע לפרופיל העסקי שלכם בגוגל במספר דרכים:

  • חיפושים מדויקים – לקוחות שכבר שמעו עליכם או הכירו אתכם והגיעו לפרופיל שלכם אחרי חיפוש ביטוי מדויק של השם שלכם בגוגל.
  • חיפושים רחבים – לקוחות שחיפשו את הקטגוריה העסקית שלכם או מוצר/שירות שאתם מספקים והגיעו לפרופיל שלכם לאחר חיפוש ביטוי רחב.
  • חיפוש מותג – לקוחות שחיפשו את המותג שלכם או מותג שקשור אליכם והגיעו לפרופיל שלכם לאחר חיפוש שם מותג.

אם תדעו כמה לקוחות מגיעים אליכם בכל אחת מהדרכים השונות, תוכלו להכיר טוב יותר את קהל היעד שלכם ולייצר תוכן רלוונטי שיהיה יותר אפקטיבי.

 

ביטויי חיפוש שהביאו גולשים לפרופיל שלכם

כאן תוכלו לראות דוח שכולל את מילות המפתח שגולשים הזינו בשורת החיפוש לפני שראו את הפרופיל שלכם.
נתונים אלו יעזרו לכם לדעת אילו ביטויים כדאי לכם לקדם בפוסטים שלכם ובתיאור העסק שלכם וגם באילו מילים להתמקד בקמפיינים הממומנים שלכם, אם יש לכם כאלו.

 

איפה לקוחות מצאו אתכם

כאן תוכלו לראות כמה לקוחות מצאו אתכם בדף תוצאות החיפוש וכמה לקוחות מצאו אתכם במפות של גוגל.

 

מה לקוחות עושים בפרופיל שלכם?

כאן תוכלו לראות כמה לקוחות עושים אילו פעולות אחרי שהם מגיעים לפרופיל שלכם.
גוגל מיי ביזנס מאפשרת לכם לראות את כמות הגולשים שביצעו את שלוש הפעולות הבאות: ביקור באתר שלכם, ניווט לעסק שלכם וביצוע שיחה למספר הטלפון שלכם.

 

איך מתפעלים פרופיל עסקי בגוגל?

האתר שלכם הוא הנכס הדיגיטלי הכי חשוב לכם ואם תשקיעו בתכנים שלו תוכלו להפוך אותו למנוע של העסק שלכם.
אבל גם אם אתם לא יכולים להעלות לפרופיל העסקי שלכם בגוגל מיי ביזנס מאמרים מקצועיים ומדריכים מפורטים,
אתם עדיין צריכים להישאר עם האצבע על הדופק ולשמור על הפרופיל שלכם מעודכן ופעיל, מניסיון זה עוזר מאוד לקידום האורגני בתוצאות החיפוש בגוגל של האתר.

 

אל תתעלמו מביקורות

בפרופיל גוגל מיי ביזנס שלכם יופיעו ביקורות של גולשים, לצד דירוג שנע בין 1-5 המיוצג על ידי כוכבים צהובים.
ביקורות זו דרך מעולה עבור הגולשים לבחון עסקים וככל שיהיו לכם יותר ביקורות חיוביות, גוגל תציג אתכם לעיתים קרובות יותר והסיכוי שהגולשים יצרכו את המוצרים או השירותים שלכם יגדל.

חשוב לעודד ואפילו לבקש מלקוחות לכתוב לכם ביקורת גם במפגש הפיזי וגם במרחב הדיגיטלי.
אבל חשוב שתהיו מוכנים – חלק מהביקורות יהיו שליליות ולפעמים גם מאוד מוגזמות ורעות וחלק מהביקורות יהיו חיוביות ומלאות בהערכה.

מן הסתם, אנחנו שואפים לכמה שיותר ביקורות חיוביות, וגם אם אנחנו עושים את המירב לעיתים קורה שיש לקוח לא מרוצה.
אם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יעריכו אתכם וידעו שאתם לוקחים את העסק שלכם ברצינות – אתם חייבים לענות לביקורות, גם לשליליות וגם לחיוביות.

גם כשתקבלו ביקורת גרועה זה לא סוף העולם, אם תגיבו לה בצורה אדיבה, אכפתית ומקצועית הגולשים יעריכו אתכם ובדרך כלל יסכימו לעבור הלאה,
במיוחד אם הביקורת השלילית נמצאת בתוך ים של ביקורות חיוביות.

מניסיון, הבעיה של רוב העסקים הוא המענה עצמו, הם לא יודעים איך כותבים תגובה נכונה לביקורת חיוביות מלקוח שמפרגן להם.
וזה המצב הפשוט יותר, הסכנה האמיתית היא כשלא יודעים להגיב כמו שצריך לביקורת שלילית מלקוח לא מרוצה.

 

איך עונים לביקורות?

בואו נתחיל בפן הטכני. בשביל לענות על ביקורות, היכנסו לחשבון ה-GMB שלכם ולחצו בתפריט על "לקוחות" ואז על "ביקורות".
עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הביקורת שעליה תרצו להגיב והשלב הבא הוא לכתוב את התגובה.

המטרה שלכם בתגובות לביקורות היא להעביר מסר ברור – אנחנו מעריכים את התגובה שלך בין אם היא שלילית ובין אם היא חיובית.
אכפת לנו ממך כלקוח ואנחנו לוקחים את הפידבק שלך לתשומת ליבנו.
הרי בכתיבת הביקורת השלילית הלקוח רוצה להעביר מסר, הוא רוצה לשתף את החוויה שקיבל מכם.

התגובה לביקורת של הלקוח היא הצ'אנס האחרון שלכם להוציא לקוח מאוכזב ללקוח שמח,
ולדאוג שכאשר לקוחות אחרים קוראים את הביקורת ואת התשובה הם רואים שמאחורי העסק עומדים אנשים הגונים שגם הם לפעמים טועים, זה הרי קורה לטובים ביותר…

 

איך עונים לתגובות חיוביות?

נניח ולקוח שלח ביקורת חיובית ועניתם לו תשובה בסגנון "תודה, יום טוב". זו תגובה אנמית, חסרת אופי ומאוד מאכזבת עבור הגולש שהשקיע וכתב.
תגובה טובה תהיה משהו כמו "תודה רבה {שם לקוח}, אנחנו מאוד מעריכים את הביקורת שלך.
אנחנו עושים מאמץ גדול כדי להשאיר לכם טעם טוב בכל פעם מחדש וביקורות כמו שלך נותנות לנו את הכוח להמשיך!".

מה עשינו כאן בעצם? כתבנו תגובה שגורמת לגולש להרגיש שמעריכים אותו ושלמילים שהוא כתב יש משמעות.

 

איך עונים לביקורות שליליות?

פה המקום לומר שלא ניתן למחוק ביקורות של לקוחות, ואם אתם יודעים שהולכים להציף אתכם בביקורות שליליות – עדיף שלא תפתחו פרופיל גוגל לעסק שלי בגוגל.

במידה וקיבלתם ביקורת שלילית, נשמו לרגע וחשבו איך להגיב, התגובות הגרועות ביותר לביקורת שליליות הן תגובות עוקצניות ועצבניות.
תגובות כאלו יכולים לגרור תגובה אמוציונלית מהצד שלנו וחשוב שנגיב כשאנחנו רגועים ושקולים.

לא רק שהלקוח יקבל חוויה גרועה אפילו יותר, אלא שגם גולשים שיראו את התגובה שלכם יסיקו מיד שככה אתם מתייחסים ללקוחות שלכם.
הלקוח לא נהנה ויצא לא מרוצה? הכל בסדר, זה קורה.

תגובה מקצועית יכולה לתקן לו את החוויה ולעזור לכם להרוויח כמה נקודות זכות, אם לא אצל אותו לקוח מאוכזב – אז לפחות אצל הלקוחות הבאים שיכנסו לפרופיל שלנו.
הנה דוגמה לתגובה שיכולה לעזור במקרה הזה: "שלום {שם הלקוח}, אנחנו מודים לך שהקדשת מזמנך.
אנחנו מצטערים שזו החוויה שקיבלת מאיתנו, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לדאוג שאתם, הלקוחות, תצאו מרוצים.
חשוב לנו מאוד להשתפר ולייצר חווית שירות מצוינת ללקוחות שלנו, לטובת בירור המקרה שתיארת נשמח לקבל מספר טלפון ליצירת קשר בהקדם {דוא"ל לפניות או קישור לעמוד באתר שלכם לפניות הציבור}.
אנו מתנצלים על החוויה הלא נעימה ותודה על שיתוף הפעולה".

במידה והוא חזר אליכם – הרווחתם! ניתן להתחיל לתת מענה לבעיה ואף להציע לשיקולכם פיצוי במידה ויסיר את הביקורת השלילית.

אבל גם אם לא תציעו לו פיצוי, תגובה כזו תוציא אתכם גדולים.
היא תשפר את החוויה של הלקוח בצורה משמעותית ותגרום לו להרגיש שאכפת לכם ממה שהוא כתב.

ומעבר לכך, התגובה תגרום לגולשים שיראו אותה להסיק שאתם סופר מקצועיים ומאוד אכפתיים.
תגובות שקולות שכתובות בצורה מכבדת ומקצועית יגרמו ללקוחות לאהוב ולהעריך אתכם ולמוניטין שלכם במרחב הדיגיטלי להשתפר פלאים.

 

העלאת פוסטים לפרופיל העסקי שלכם

בשנת 2017 גוגל הוסיפה אפשרות להעלאת פוסטים (או כמו שגוגל קוראת לזה – עדכונים שוטפים) בגוגל מיי ביזנס.

הפוסטים חשובים מעט פחות הפוסטים באתר שלכם, אבל הם עדיין מועילים למספר מטרות:

  • להניע גולשים להיכנס לאתר שלכם
  • להראות לגולשים שאתם פעילים ומשקיעים
  • להראות לגוגל שאתם דואגים לעדכן את הפרופיל ולהישאר בעניינים

להעלות פוסט לא דורש הרבה עבודה וזה בטח לא מזיק – אני בהחלט ממליץ להעלות פוסטים מדי פעם.

 

אין לכם אתר? כלי בניית האתרים של גוגל

גוגל מספקת לנו, בעלי העסקים, אפשרות לבנות אתר בצורה אוטומטית בהתבסס על הפרטים שאנחנו מספקים בפרופיל העסקי שלנו.

בדרך כלל, כלים חינמיים לבניית אתרים הם לא להיט גדול.
יש לזה הרבה סיבות – החל מפרסומות שיופיעו באתר שלכם ועד טיב שרת האחסון של האתר שלכם, וכמובן הגמישות שתהיה לכם בנראות האתר והיכולת לקדם אותו.

גם האתרים שגוגל תבנה עבורכם לא מדהימים, אבל עדיין יש להם כמה יתרונות:

  • חינם לגמרי
  • האתר נראה טוב
  • כלי פשוט שמאפשר בניית באתר מהירה מאוד
  • האתר מותאם למובייל באופן אוטומטי (רוב הגולשים מבצעים חיפושים מהטלפון)
  • אפשר לנהל את האתר מהפלאפון בקלות
  • מתממשק מעולה עם פלטפורמת הפרסום של גוגל

אין כאן איזו בשורה חדשה לבעלי האתרים, אם כבר יש לכם אתר איכותי ומעודכן בוורדפרס למשל, זו בהחלט לא חלופה טובה.

אבל אם אין לכם אתר – אין סיבה שלא תבנו אתר בקליק בגוגל מיי ביזנס.
זו תוספת מעולה לפרופיל שלכם וזה מציג את הפרטים שלכם בצורה קצת יותר מקצועית.

אחרי שתאמתו את החשבון שלכם, גוגל תקפיץ לכם את האפשרות לבנות את האתר.
הבנייה עצמה מאוד קלה – אתם בוחרים תבנית לאתר, מעלים תמונות ועורכים את הטקסטים.
לאחר מכן, תצטרכו לעשות דברים נוספים כמו לבחור על איזה דומיין האתר ישב, לבחור את שפת האתר (לפי קהל היעד שלכם) ולפרסם את האתר.

שימו לב שהאתר שלכם יושב על דומיין שבבעלותה של גוגל ויש לכם אפשרות לקנות דומיין משלכם ולשנות את כתובת ה-URL של האתר.

 

סגירת גוגל לעסק שלי

במידה וכבר אין לכם צורך בפרופיל, אפשר להסיר אותו מהחשבון או לסגור את החשבון לגמרי.
הבעיה היא שגם אחרי שמסירים מיקום, הוא ימשיך להופיע ב-Google!
כן כן שמעתם נכון.. גוגל כמו גוגל לא מוחקת מידע – אי אפשר להסיר את הפרופיל אלא רק להפסיק לנהל אותו.

אופציה נוספת היא לומר לגוגל שהמיקום נסגר לצמיתות, ואם תרצו לפתוח אותו בעתיד זה לגמרי אפשרי – כאן תמצאו על זה מידע לפתיחת מיקום מחדש.

ולכן חשוב לקחת בחשבון שמדובר בפעולת 'אל חזור'. בהצלחה!

סגירת גוגל לעסק שלי
סגירת גוגל לעסק שלי
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

מדריכי קידום נוספים