גוגל מענישה אתרים בשל מאמרי אורח

חדשות קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

האם גוגל התחילה להגיב בחומרה למאמרי אורח?

נראה שלאחרונה גוגל התחילה לנקוט צעדים חמורים נגד אתרים שמפרסמים מאמרי אורח, זאת לאחר שהחלו דיווחים על ענישה עבור קישורים יוצאים שאינם טבעיים.

 

עונשים על קישורים יוצאים

ענישה עבור קישורים יוצאים היא פעולה ידנית שמבוצעת על ידי גוגל נגד אתר. מפרסמים טוענים כי גוגל אף עצרה את ה – PageRank הנובע מהאתר שלהם בעקבות זאת.
להמשך קריאה – 10 Bad Links That Can Get You Penalized by Google.

 

הפעולות הידניות של גוגל בתגובה למאמרי אורח

על פי דיווח מאחד המפרסמים בגוגל, זה האימייל שהתקבל מגוגל בנושא: "שמנו לב שחלק מהמאמרים שלך הם מאמרי אורח… ביטלנו את את הקישורים החיצוניים.
אנא עדכן את הקישורים האלה ל – nofollow והגש בקשה לסקירה מחדש". להלן צילום מסך:

Screenshot of an outbound links manual action email sent by google

 

המפרסם הזה הוא לא לבד. כפי שצייצה גם @AlanBleiweiss בטוויטר:

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

באותו נושא קראו: 6 Things You Must Do Before You Ever Accept Guest Posts.

 

האם גוגל נגד מאמרי אורח רגילים או בתשלום?

השאלה המתבקשת היא, האם גוגל נוקטת צעדים נגד מאמרי אורח באופן כללי, מאמרים בתשלום, או מאמרי אורח שעשו להם אופטימיזציית יתר לצורכי קידום. האימייל שהתקבל מגוגל מציין שהענישה היא ספציפית עבור מאמרים משולמים. למרות זאת, המפרסם דיווח שבאתר שלו לא מצוין דבר לגבי קבלת מאמרים כאלו. הוא עוד ציין שהאנקור טקסט של הלינקים החיצוניים היה רק של המותג, ולא של מילות מפתח לצורכי קידום אתרים בגוגל.
במהלך ארבעת החודשים האחרונים, האתר שלו פירסם רק 15 מאמרי אורח (ממוצע של מאמר אורח אחד בשבוע).

מה שמעניין הוא שבדוגמא של גוגל, גוגל מצליחה לזהות את פוסט האורח האחד מתוך 5 קישורים חיצוניים בכתבה כולה. המשמעות היא, שגוגל מצליחה להבין איזה מהלינקים תורם למי שכתב את הפוסט, ואותו לנטרל.

 

ללא הצהרה רשמית מגוגל

עד לעת כתיבת הפוסט הזה, אין עדיין הצהרה רשמית מגוגל בנושא. האנליסט Gary Illyes צייץ שלא ידוע לו על שום קמפיין ספציפי בעניין. יחד עם זאת, וובמסטרים ואנליסטים שאינם מהנדסי חיפוש לא אמורים לדעת כל מה שקשור לחיפוש.

 

האם כדאי לכם להמשיך לקבל מאמרי אורח?

האזהרות הידניות של גוגל מבקשות מהמפרסמים להוסיף Nofollow ללינקים בתשלום המוטמעים במאמרים המדוברים. ניתן להניח שאין באמת בעיה בקבלת מאמרי אורח לכשעצמם כרגע, רק שיש להוסיף את ה- nofollow.
עם זאת, אחד המפרסמים מאמין שזוהי רק ההתחלה וחלק מקמפיין חדש נגד מאמר אורח תמורת לינקים:

“I see here a tactic from Google to fight against guest posting as it’s one of the most popular link building strategy.”

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

חדשות קידום אתרים