שינוי תצוגה של תוצאות החיפוש בגוגל

חדשות קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

לא מצליחים להבדיל בין תוצאה אורגנית למודעה ממומנת בגוגל?

 

כל זה עומד (שוב) להשתנות

כבר זמן מה שהגולשים של מנוע החיפוש הגדול בעולם מנסים להתרגל לעיצוב האחרון של תוצאות החיפוש בגוגל – זה שמציג את התוצאות הממומנות ממש מעל התוצאות האורגניות, עם סימון המילה "מודעה" באנגלית (Ad) לצד הכותרת.

אך מסתבר שהפעם זה לא כל כך עבד לענקית הטכנולוגיה, שכן רבים מגולשיה פנו בתלונות שלא ניתן להבדיל כראוי בין הממומן (קרי, הפרסומות) לבין התוצאות האורגניות.
מה שחושף אותם שוב ושוב בעל כורחם (כך הם טוענים), לפרסומות שהם אינם באמת מעוניינים בהן.

בעקבות התלונות החוזרות, גוגל הצהירה כי היא שוקלת לשנות את העיצוב הקיים.

 

שינויי עיצוב וצבע לאורך השנים

אם נבחן לרגע את השינויים שעיצוב תוצאות החיפוש בגוגל עבר בעשור האחרון.
נראה שאכן קיים "טשטוש" כלשהו בהדגשת המודעות הפרסומיות, עד כדי שבאמת נהיה קשה להבדיל ביניהן לבין התוצאות הרגילות.

ניתן לראות שאף סימון המודעה בצבע הצהוב הבולט שהיה קיים לפני כ- 6,7 שנים דהה אף הוא עם הזמן, עד שהיום כמעט ואין שום הדגשה כלל.

 

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

google ads labeling
קרדיט: searchengineland

המצב כיום

אם נביט מקרוב בעיצוב הקיים היום, זה השנוי במחלוקת, נראה שכדי להבדיל בין סוגי התוצאות –
גוגל הצמידה אייקון כלשהו לצידה של הכותרת כאשר מדובר בתוצאה רגילה, וכאמור את המילה Ad לצד כותרת של פרסומת.

אך למרות מאמציה של גוגל לכאורה, גולשים רבים, וביניהם אף סנאטורים מובילים –
טוענים שלמעשה זהו ניצול צרכנים אדיר לשם רווח מסחרי לא מבוטל שגוגל מפיקה ממהלך שכזה, שכן עדיין קשה להבחין בהבדל:

View image on Twitter

גוגל מצידה טוענת שלמרות שהעיצוב החדש יחסית קיבל תגובות חיוביות בשלבי הניסוי, היא לוקחת לתשומת לבה את התלונות הנ"ל, וכבר עכשיו פועלת לשנותו.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי