לא מצליחים להבדיל בין תוצאה אורגנית למודעה ממומנת בגוגל?
כל זה עומד (שוב) להשתנות
כבר זמן מה שהגולשים של מנוע החיפוש הגדול בעולם מנסים להתרגל לעיצוב האחרון של תוצאות החיפוש בגוגל – זה שמציג את התוצאות הממומנות ממש מעל התוצאות האורגניות, עם סימון המילה "מודעה" באנגלית (Ad) לצד הכותרת.
אך מסתבר שהפעם זה לא כל כך עבד לענקית הטכנולוגיה, שכן רבים מגולשיה פנו בתלונות שלא ניתן להבדיל כראוי בין הממומן (קרי, הפרסומות) לבין התוצאות האורגניות.
מה שחושף אותם שוב ושוב בעל כורחם (כך הם טוענים), לפרסומות שהם אינם באמת מעוניינים בהן.
בעקבות התלונות החוזרות, גוגל הצהירה כי היא שוקלת לשנות את העיצוב הקיים.
שינויי עיצוב וצבע לאורך השנים
אם נבחן לרגע את השינויים שעיצוב תוצאות החיפוש בגוגל עבר בעשור האחרון.
נראה שאכן קיים "טשטוש" כלשהו בהדגשת המודעות הפרסומיות, עד כדי שבאמת נהיה קשה להבדיל ביניהן לבין התוצאות הרגילות.
ניתן לראות שאף סימון המודעה בצבע הצהוב הבולט שהיה קיים לפני כ- 6,7 שנים דהה אף הוא עם הזמן, עד שהיום כמעט ואין שום הדגשה כלל.
המצב כיום
אם נביט מקרוב בעיצוב הקיים היום, זה השנוי במחלוקת, נראה שכדי להבדיל בין סוגי התוצאות –
גוגל הצמידה אייקון כלשהו לצידה של הכותרת כאשר מדובר בתוצאה רגילה, וכאמור את המילה Ad לצד כותרת של תוצרי פרסום בגוגל.
אך למרות מאמציה של גוגל לכאורה, גולשים רבים, וביניהם אף סנאטורים מובילים –
טוענים שלמעשה זהו ניצול צרכנים אדיר לשם רווח מסחרי לא מבוטל שגוגל מפיקה ממהלך שכזה, שכן עדיין קשה להבחין בהבדל:
גוגל מצידה טוענת שלמרות שהעיצוב החדש יחסית קיבל תגובות חיוביות בשלבי הניסוי, היא לוקחת לתשומת לבה את התלונות הנ"ל, וכבר עכשיו פועלת לשנותו.