קידום אורגני לרופאים – איך עושים את זה נכון?

קידום אורגני רופאים

ניווט מהיר במאמר

priority lowest
priority highest

קידום אתרים אורגני הוא מפתח מרכזי להצלחה של אתרים בכל תחום. גם רופאים ומטפלים במקצועות הרפואה המשלימה השונים ניצבים בפני תחרות גדולה, באינטרנט ומחוצה לו, ולכן עליהם לבצע את הקידום באופן יסודי וקפדני במיוחד. אם מוסיפים לכך את המומחיות והמקצועיות שעל גורמים רפואיים להפגין, גם בזירה המקוונת, אפשר להבין היטב – קידום אורגני לרופאים יש כמה חוקים ייחודיים.

לאחר שנים בעבודה עם רופאים ואנשי מקצוע בתחומי הרפואה, הפרא-רפואה והרפואה המשלימה, גיבשתי כמה עקרונות מנחים שיכולים להגדיל את אחוזי ההצלחה של הקידום ולשפר את המוניטין של הרופא בו זמנית. אם אתם משתייכים לאחד ממקצועות הרפואה, מקימים אתר לבעל מקצוע כזה או חולשים על הקידום האורגני שלו, כדאי שתמשיכו לקרוא.

 

מחקר מילות מפתח בזירה הרפואית

זה לא סוד שמחקר מילות מפתח הוא ה-א' ב' של קידום אורגני ולא רק לרופאים ומרפאות, הבסיס עליו מושתתת כל אסטרטגיית הקידום וכן אופן כתיבת תוכן. מילות המפתח המשמשות לצורך קידום אורגני רופאים עשויות להשתנות על פי המאפיינים של הרופא הספציפי, התחום בו הוא פועל והשירותים שהוא מספק, אבל אין ספק שרוב התוכן צריך להיות קשור לנושאים האלו. החדשות הטובות הן שקהל הגולשים מחפש מידע רפואי בכמויות מסחריות, עם ביטויי חיפוש הנוגעים למחלות, לאבחונים או לטיפולים – לעיתים גם מאות אלפי חיפושים בשנה. לכן יש פוטנציאל לחשיפה אורגנית גבוהה מאוד.

יש כיום מגוון כלים מקצועיים באמצעותם ניתן לבצע את מחקר מילות המפתח ולגבש אסטרטגיה ראויה. בדומה לרוב התחומים האחרים, מומלץ לא להתמקד רק בחיפושים הנפוצים (והתחרותיים) ביותר, אלא גם להעניק משקל משמעותי לביטויי זנב ארוך שעשויים לאפשר גישה לקהל יעד מותאם היטב. מכיוון שהמיקום של הרופא או המרפאה מהווה שיקול מרכזי מאוד בבחירה של הגולשים להיכן להגיע, אפשר לשלב את המיקום באסטרטגיית התוכן – אם כי מומלץ שלא "לפוצץ" את האתר בעשרות רבות של עמודי תוכן המתייחסים למיקום הרופא בלבד. זה עלול להציג את הרופא באור שלילי, ולדעתי פחות מתאים למקצועות מהסוג הזה.

מחקר מקיף יגדיל את אחוזי ההצלחה שלכם. לא רק שיש הרבה מאוד ביטויים בהם הרופא יכול לבדל עצמו, ובהם יש שילוב בין כמות חיפושים נאה לתחרות בינונית, אלא שקהל היעד הוא הכי ממוקד שיש. האנשים כבר מגיעים לאתר עם צורך ספציפי, לעיתים אפילו דחוף, מה שמגדיל את הסיכויים שהם יפנו לרופא לצורך קבלת סיוע רפואי.

 

אתיקה רפואית בגרסת קידום אורגני לרופאים

בשנים האחרונות, גוגל מספקת יותר ויותר משקל לשאלת האיכות של התוכן אותו מפיקים במסגרת מאמצי קידום אתרים ברשת. אם בעבר היה מספיק להעמיס את האתר (או מקורות אחרים ברשת) במילות מפתח, כיום ברור שתוכן איכותי, מעמיק ומקיף יכול לקצר מאוד את התהליכים בדרך לקידום המוצלח של האתר. תוכן באיכות נמוכה עלול לא לקדם את האתר כלל, ובמקרים רבים אפילו לפגוע בדירוגים שלו. הדרישה הזו נכונה על אחת כמה וכמה במקרה של קידום רופאים, כפי שהוכיחו עדכוני האלגוריתם האחרונים.

גם אם מוציאים את האלגוריתם של גוגל מהתמונה, ומתבוננים בגולש בלבד, אין תחליף לתוכן מקצועי ובעל ערך. קהל הגולשים לא יכול להתפשר בבחירה של רופא, מכיוון שמדובר כאן בבריאות שלו (ולא פעם – בחיים שלו). תוכן שמציב את הרופא באור שלילי, כמתבקש מתוכן שאינו איכותי, עלול לפגוע בתדמית המרפאה פגיעה אנושה. אנשים שיעזבו את האתר מהר עקב התוכן רעוע יסמנו לגוגל שמשהו כאן לא בסדר, ואחוזי הנטישה עלולים לבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.

לצד זה חשוב להדגיש מגבלות אתיות שונות החלות על הרופאים והעוסקים במקצועות הרפואה, כולל הרפואה המשלימה. כך למשל חל איסור מוחלט להבטיח הצלחה של טיפול, ברור שברפואה לעולם לא ניתן להיות בטוחים בכל מאת האחוזים בתוצאת התהליך. דוגמה נוספת היא האיסור על רופאים להציע מבצעים או הטבות שונות למשתמשים בשירותים שלהם, נניח הנחות או מבצעים בסגנון 1+1. כמובן שיש עוד לא מעט מגבלות אחרות שחשוב להכיר לפני שפותחים אתר ומתחילים בתהליך קידום אורגני וממלאים אותו בתוכן.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

 

המוניטין כן קובע

אסור לשכוח שמקצועות הרפואה השונים הם מהרגישים ביותר שתוכלו למצוא. טעויות עלולות לפגוע פגיעה אנושה בתדמית של הרופא, וגם להסב לו נזק כלכלי. למרות ההנחיה המפורשת (לעיתים באתרים עצמם) לא להתבסס באופן מוחלט על מידע המופיע באינטרנט, בטח שלא על חשבון הביקור אצל הרופא, עדיין הרופא נתפס כאחראי לתוכן המופיע באתר שלו. אם הוא מפרסם מידע רפואי שגוי בנוגע למחלה, לצורת האבחון שלה, לתסמינים, לדרכי הטיפול וכן הלאה, עלולה להיות בתרחיש מסוים מוגשת נגדו תביעה.

האלגוריתם של גוגל שם בשנים האחרונות דגש משמעותי יותר על הוכחת המקצועיות, ובתחום הרפואה מעניק חשיבות גדולה יותר להערכות אנושיות (E-A-T). מה זה אומר? בקיצור, שבגוגל מתבוננים בגורם שאחראי לתוכן ובמוניטין שלו כמשתנה נוסף במשוואת מיקומו של האתר במנוע החיפוש. אם מייחסים את התוכן לרופא עצמו, כפי שקורה בדרך כלל, חשוב לבנות את המקצועיות של הרופא באתר ומחוצה לו: המסלול שעבר לאורך הקריירה, ההכשרה הרפואית האקדמית, התעודות שהוא זכה בהן, מחקרים חשובים בהם לקח חלק, האיגודים הרפואיים המקצועיים שהוא משתייך אליהם וכן הלאה.

לקריאה בהרחבה על ניהול מוניטין באינטרנט

 

קידום אורגני רופאים – Off Site

חלק גדול מהפעולות של קידום אורגני לרופאים נעשות באתר עצמו, בדרגת התוכן, האופטימיזציה של האתר (תגיות, תיאור מטה, תמונות וכדומה) וכן במה שנקרא חוויית משתמש, שמקבלת כיום משקל גבוה יותר מאי פעם בקביעת מיקום האתר במנוע החיפוש. מהירות, רספונסיביות והתאמה למובייל, אבטחת מידע והיעדר באנרים "מציקים" מדי הם דרישות מרכזיות כיום, עליהן כדאי להקפיד גם במקרה של אתרי רופאים וגורמים אחרים בשדה המשחק.

ומה לגבי קישורים חיצוניים? גם אם יש מקרים בהם אפשר להתקדם יפה גם אם מתמקדים בעיקר באתר עצמו, אין ספק שקישורים חיצוניים איכותיים יכולים לשחק תפקיד משמעותי במשוואת הקידום. ניתן לבחור באתרי רפואה משמעותיים – למשל Infomed, זאפ דוקטורס ואחרים – בהם יש תוכן רלוונטי ואפשרויות אחרות להוספת רופאים, נניח אינדקס בעלי מקצוע בתחום ספציפי. גם אתרים נישתיים יותר בתחומי הבריאות והרפואה מציעים פעמים רבות תוצאות מצוינות: הרלוונטיות של האתר בו מופיע הקשר לתחום של האתר המקודם היא תנאי חשוב להצלחה. רופאים רבים בוחרים למקם קישורים גם באתרי חדשות ובפורטלים גדולים, לרוב בתשלום, כשאתר גדול עם כמות גולשים נאה, דומיין ותיק וכדומה עשוי לתרום לקידום נאה במנוע החיפוש.

 

איך יחסי ציבור באינטרנט קשורים לקידום אורגני? כתבתי עבורכם הסבר מפורט על הנושא

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר
priority lowest
priority highest

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי