ClickCease

קידום אתרים לרופאים בגוגל – אורגני וממומן, איך עושים את זה נכון?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קידום אורגני רופאים

קידום אתרים בגוגל הוא מפתח מרכזי להצלחת אתרים בכל נושא ותחום. גם רופאים ומטפלים במקצועות הרפואה והרפואה המשלימה השונים ניצבים בפני תחרות גדולה, באינטרנט ומחוצה לו, ולכן עליהם לבצע קידום באופן יסודי וקפדני במיוחד. אם מוסיפים לכך את המומחיות והמקצועיות שעל גורמי המקצוע הרפואיים להפגין, גם בזירה המקוונת, כדאי להפנים ולהבין היטב; עבור קידום אתרים לרופאים יש כמה חוקים ייחודיים שחייבים לפעול לפיהם.

לאחר שנים בעבודה עם רופאים ואנשי מקצוע בתחומי הרפואה, מרפאות, קליניקות, הפרא-רפואה והרפואה המשלימה, גיבשתי כמה עקרונות מנחים שיכולים להגדיל את אחוזי הצלחת הקידום ולשפר את מוניטין הרופא בו זמנית. אם אתם משתייכים לאחד ממקצועות הרפואה, ומעוניינים לפתח עורק תנועת לקוחות קבועה, משמעותית ובלתי תלויה למרפאה או לקליניקה, כדאי שתמשיכו לקרוא.

 

מחקר מילות מפתח – קידום רופאים

זה לא סוד שמחקר מילות מפתח הוא ה-א' ב' של קידום בגוגל, אורגני או ממומן וכמובן שגם לרופאים ומרפאות, הבסיס עליו מושתתת כל אסטרטגיית הקידום וכן אופן כתיבת תוכן. מילות המפתח המשמשות לצורך קידום אורגני לרופאים עשויות להשתנות על פי מאפייני הרופא הספציפי, התחום בו הוא פועל והשירותים שהוא מספק, אבל אין ספק שרוב התוכן צריך להיות קשור לנושאים אלו. החדשות הטובות הן שקהל הגולשים מחפש מידע רפואי בכמויות מסחריות, עם ביטויי חיפוש הנוגעים למחלות, לאבחונים, סימפטומים, טיפולים, תופעות לוואי ועוד, לעיתים גם עשרות אלפי חיפושים מידי חודש. לכן יש פוטנציאל לחשיפה גבוהה מאוד בגוגל.

יש מגוון כלים מקצועיים באמצעותם ניתן לבצע מחקר מילות מפתח ולגבש אסטרטגיה ראויה. בדומה לרוב התחומים האחרים, מומלץ לא להתמקד רק בחיפושים הנפוצים (והתחרותיים) ביותר, אלא גם להעניק משקל משמעותי לביטויי זנב ארוך שעשויים לאפשר גישה לקהל יעד מותאם היטב. מכיוון שהמיקום הרופא או המרפאה מבחינה גיאוגרפית מהווה שיקול מרכזי מאוד בבחירה של הלקוחות להיכן להגיע, אפשר לשלב את המיקום כבר באסטרטגיית התוכן, אם כי מומלץ שלא להגזים ולמלא את האתר בעשרות רבות של עמודי תוכן המתייחסים למיקום הרופא בלבד. מה שעלול להציג את הרופא באור שלילי, ולטעמי אסור שיקרה במקצועות הרפואה.

מחקר מקיף כחלק תהליך קידום אתרים לרופאים, יגדיל את אחוזי ההצלחה. לא רק שיש הרבה מאוד ביטויים באמצעותם אפשר לבצע קידום לרופאים בגוגל, לבדל את הרופא או המרפאה, להם יש שילוב בין כמות חיפושים נאה לתחרות בינונית, אלא שקהל היעד הוא הכי ממוקד שיש. המטופלים הפוטנציאלים מגיעים לאתר לאחר שחיפשו באופן אקטיבי בגוגל צורך ספציפי, לעיתים אפילו דחוף, מה שמגדיל את הסיכויים שהם יפנו לרופא לצורך קבלת סיוע רפואי ואף יגיעו לביקור במרפאה.

קידום רופאים בגוגל
קידום רופאים בגוגל

אתיקה רפואית בגרסת קידום אורגני לרופאים

בשנים האחרונות, גוגל מספקת יותר ויותר משקל לשאלת האיכות של התוכן אותו מפיקים במסגרת מאמצי קידום אתרים ברשת. אם בעבר היה מספיק להעמיס את האתר (או מקורות אחרים ברשת) במילות מפתח, כיום ברור שתוכן איכותי, מעמיק ומקיף יכול לקצר מאוד תהליכים בדרך לקידום המוצלח של האתר. תוכן באיכות נמוכה עלול לא לקדם את האתר כלל, ובמקרים רבים אפילו לפגוע בדירוגים שלו. הדרישה הזו נכונה על אחת כמה וכמה במקרה של קידום רופאים, כפי שהוכיחו עדכוני האלגוריתם האחרונים.

גם אם מוציאים את האלגוריתם של גוגל מהתמונה, ומתבוננים בגולש בלבד, אין תחליף לתוכן מקצועי ובעל ערך שיכתב כחלק מקידום אורגני לרופאים. קהל הגולשים לא יכול להתפשר בבחירה של רופא, מכיוון שמדובר כאן בבריאות שלו (ולא פעם – בחיים שלו). תוכן שמציב רופא באור שלילי, כמתבקש מתוכן שאינו איכותי, עלול לפגוע בתדמית המרפאה פגיעה אנושה. אנשים שיעזבו את האתר מהר עקב התוכן רעוע יסמנו לגוגל שמשהו כאן לא בסדר, ואחוזי הנטישה עלולים לבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.

לצד זה חשוב להדגיש מגבלות אתיות שונות החלות על רופאים והעוסקים במקצועות הרפואה, כולל הרפואה המשלימה. כך למשל חל איסור מוחלט להבטיח הצלחה של טיפול, ברור שברפואה לעולם לא ניתן להיות בטוחים בכל מאת האחוזים בתוצאת התהליך הרפואי. דוגמה נוספת היא האיסור על רופאים להציע מבצעים או הטבות שונות למשתמשים בשירותים שלהם, נניח הנחות או מבצעים בסגנון 1+1. כמובן שיש מגבלות אחרות שחשוב להכיר לפני שפותחים אתר ומתחילים בתהליך קידום אורגני לרופא וממלאים אותו בתוכן.

 

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

מוניטין רופא והמרפאה כן קובע

אסור לשכוח שמקצועות הרפואה השונים הם מהרגישים ביותר שתוכלו למצוא. טעויות עלולות לפגוע פגיעה אנושה בתדמית הרופא, וגם להסב לו נזק כלכלי. למרות ההנחיה המפורשת (לעיתים באתרים עצמם) לא להתבסס באופן מוחלט על מידע המופיע באינטרנט, בטח שלא על חשבון הביקור אצל רופא, עדיין הרופא נתפס כאחראי לתוכן המופיע באתר שלו. אם הוא מפרסם מידע רפואי שגוי בנוגע למחלה, לצורת האבחון שלה, לתסמינים, לדרכי הטיפול וכן הלאה, עלולה להיות בתרחיש מסוים מוגשת נגדו תביעה. במילים אחרות: אי אפשר להתפשר על ניהול מוניטין באינטרנט.

האלגוריתם של גוגל שם בשנים האחרונות דגש משמעותי יותר על הוכחת המקצועיות, ובתחום הרפואה מעניק חשיבות גדולה יותר להערכות אנושיות (E-A-T). מה זה אומר? בקיצור, שבגוגל מתבוננים בגורם שאחראי לתוכן ובמוניטין שלו כמשתנה נוסף במשוואת מיקום האתר במנוע החיפוש. אם מייחסים את התוכן לרופא עצמו, כפי שקורה בדרך כלל, חשוב לבנות את מקצועיות הרופא באתר ומחוצה לו: המסלול שעבר לאורך הקריירה, ההכשרה הרפואית האקדמית, התעודות שהוא זכה בהן, מחקרים חשובים בהם לקח חלק, האיגודים הרפואיים המקצועיים שהוא משתייך אליהם וכן הלאה.

 

קידום אורגני רופאים – On Site

חלק גדול מהפעולות קידום אורגני לרופאים נעשות באתר עצמו, בדרגת התוכן, האופטימיזציית האתר (תגיות, תיאור מטה, תמונות וכדומה) וכן במה שנקרא חוויית משתמש, שמקבלת כיום משקל גבוה יותר מאי פעם בקביעת מיקום האתר במנוע החיפוש. חלק מהדרישות המרכזיות כיום, עליהן כדאי להקפיד גם במקרה של אתרי רופאים וגורמים אחרים בשדה המשחק:

  • מהירות – סיבה מעולה לבצע בדיקת מהירות אתר ולפעול לשפר אותה
  • רספונסיביות והתאמה למובייל
  • אבטחת מידע

ומה לגבי קישורים חיצוניים? גם אם יש מקרים בהם אפשר להתקדם יפה גם אם מתמקדים בעיקר באתר עצמו, אין ספק שקישורים חיצוניים איכותיים יכולים לשחק תפקיד משמעותי במשוואת הקידום. ניתן לבחור באתרי רפואה משמעותיים – למשל Infomed, זאפ דוקטורס ואחרים – בהם יש תוכן רלוונטי ואפשרויות אחרות להוספת רופאים, נניח אינדקס בעלי מקצוע בתחום ספציפי. גם אתרים נישתיים יותר בתחומי הבריאות והרפואה מציעים פעמים רבות תוצאות מצוינות: רלוונטיות האתר בו מופיע הקשר לתחום האתר המקודם היא תנאי חשוב להצלחה. רופאים רבים בוחרים למקם קישורים גם באתרי חדשות ובפורטלים גדולים, לרוב בתשלום, כשאתר גדול עם כמות גולשים נאה, דומיין ותיק וכדומה עשוי לתרום לקידום נאה במנוע החיפוש.

 

איך יחסי ציבור באינטרנט קשורים לקידום אורגני? כתבתי עבורכם הסבר מפורט על הנושא

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי