גוגל מכריזה על מובייל פירסט לכל הרשת

חדשות קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

מהו מובייל פירסט של גוגל, ומה חשיבותו?

זה מספר שנים שגוגל עובדת על mobile-first indexing – סריקת הרשת באמצעות גוגלבוט לסמארטפונים. להערכת גוגל, רוב האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש מוכנים לכך, כאשר 70% מהם כבר עברו להיות מאונדקסים בגישת מובייל פירסט. המעבר לכך יבוצע באופן גורף לכל האתרים החל מספטמבר 2020. בינתיים, האתרים שהמערכת של גוגל מזהה שמוכנים לכך יעשו את המעבר ראשונים.

כשגוגל מעבירה דומיין למובייל פירסט – mobile-first indexing, האתר יחווה בעצם הגברה של סריקת הגוגלבוט בזמן שגוגל מעדכנת את האינדקס שלה בגרסת המובייל של האתר.
הזמן שייקח לכך תלוי בדומיין עצמו. לאחר מכן, תהיינה סריקות מדי פעם עם הגוגלבוט השולחני המסורתי, אך רוב הסריקות עבור החיפוש יבוצעו באמצעות ה- mobile smartphone user-agent.
שמו של המשתמש-סוכן אשר בשימוש יותאם ל-Chromium version used for rendering.

 

כיצד תראו את זה בקונסולת החיפוש?

בקונסולת החיפוש, ישנן מספר דרכים לאתר ולבדוק מובייל פירסט. הסטטוס יופיע ב- settings page, וגם ב- URL Inspection Tool, באיתור סריקות אחרונות של Url ספציפי.

ההדרכה של גוגל אודות making all websites work well for mobile-first indexing ממשיכה להיות רלוונטית עבור אתרים קיימים וחדשים.
גוגל ממליצה במיוחד לוודא שהתוכן הוא זהה (כולל הטקסט, התמונות, סרטוני הוידאו, הקישורים) ושהמטא (של הכותרות והתיאור) התגיות, וכל הנתונים המובנים זהים.
חשוב לעשות לכך וידוא כפול כאשר אתר מושק מחדש או שהעיצוב שלו משתנה משמעותית.

בכלי בדיקת ה-URL, תוכלו לבדוק ישירות ובקלות את גרסאות הדסקטופ והמובייל.
אם אתם עושים שימוש בכלים נוספים לניתוח האתר שלכם, כגון כלי סריקה או ניטור, עשו שימוש במשתמש-סוכן של מובייל במידה ואתם מעוניינים לראות את מה שגוגל רואה.

בעוד שגוגל ממשיכה את התמיכה שלה בדרכים שונות לבניית אתרי מובייל, ההמלצה שלה היא לעשות שימוש בעיצוב ווב רספונסיבי לאתרים חדשים.
גוגל ממליצה שלא להשתמש בקישורים נפרדים למובייל (מה שנקרא לעיתים קרובות "m-dot"). זאת בעקבות בעיות ובלבולים שהתעוררו במשך השנים, גם בקרב מנועי חיפוש וגם בקרב משתמשים.

הנושא של אינדוקס מובייל עבר דרך ארוכה, וגוגל מספרת שזה נהדר לראות איך הרשת מתפתחת מדסקטופ למובייל וכיצד וובמאסטרים עזרו לסריקות והאינדוקס של גוגל להתאים לאינטרקציה של הגולשים עם הרשת!

אולי יעניין אותך לקרוא על:

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

חדשות קידום אתרים