ClickCease

למחוק או לא למחוק? הדילמה של עמודי מוצרים שאזלו מהמלאי

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
מה לעשות עם מוצרים שאזלו מהמלאי?

אם אתם מנהלים חנות אונליין, בטח נתקלתם בדילמה הזאת – מה עושים עם עמודי מוצרים שאזלו מהמלאי? למחוק? להשאיר? לשנות? זו שאלה שמטרידה הרבה בעלי חנויות איקומרס, ובצדק. הרי מצד אחד אנחנו רוצים אתר נקי ומסודר, אבל מצד שני… רגע, בואו נחשוב על זה לעומק. כי בעולם הקידום האורגני, לפעמים מה שנראה כמו בעיה יכול להפוך להזדמנות פז.

למה בכלל עולה המחשבה למחוק?

נו, ברור. יש לנו עמוד של מוצר שכבר לא קיים. זה נשמע כמו רעיון גרוע להשאיר אותו, נכון? הרי אנחנו לא רוצים שלקוחות יגיעו לעמוד ויתאכזבו לגלות שהמוצר לא זמין. ומה עם גוגל? גוגל לא ממש אוהב עמודים "ריקים" או כאלה שלא מספקים ערך. יש למנוע החיפוש את האלגוריתמים המתוחכמים שלו שמנסים להבין אם העמוד שלנו באמת שווה משהו או שהוא סתם תופס מקום. בעיני גוגל, עמוד של מוצר שאזל יכול להיחשב כ"תוכן דל" – משהו שהוא ממש לא אוהב. אז אולי עדיף פשוט להיפטר מהם ולחסוך לעצמנו כאב ראש, לא?

אבל רגע, לפני שאתם רצים למחוק…

חכו רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור המחיקה. יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. קודם כל, תנועה אורגנית. אם העמוד הזה מביא לכם תנועה מגוגל, למחוק אותו זה כמו לזרוק כסף לפח. ממש ככה. חשבו על זה – אתם השקעתם זמן, מאמץ וכסף כדי שהעמוד הזה יגיע למיקום טוב בתוצאות החיפוש. למחוק אותו זה פשוט לזרוק את כל ההשקעה הזו לפח.

בואו ניקח לדוגמה חנות אונליין למוצרי אלקטרוניקה. נניח שיש לכם עמוד לדגם ספציפי של טלפון חכם שכבר לא בייצור. העמוד הזה עדיין יכול למשוך תנועה מאנשים שמחפשים מידע על הדגם הזה, אולי לצורך תיקון או השוואה. אם תמחקו את העמוד, כל התנועה הזו פשוט תיעלם.

שנית, יש את עניין ההיסטוריה. לפעמים יש ערך במידע על מוצרים ישנים. זה יכול לעזור ללקוחות להבין את ההתפתחות של המותג שלכם, או אפילו לכם בקבלת החלטות עסקיות. למשל, אם אתם מוכרים מחשבים, עמוד של דגם ישן יכול לשמש כנקודת השוואה למודלים החדשים. זה יכול לעזור ללקוחות להבין את ההתקדמות הטכנולוגית ולהעריך את השיפורים במוצרים החדשים שלכם.

ומה קורה אם המוצר יחזור למלאי?

זה קורה יותר ממה שאתם חושבים. אם תמחקו את העמוד, תצטרכו להתחיל מאפס. תחשבו על כל הקישורים שבניתם לעמוד הזה, על כל ההיסטוריה שלו בגוגל – הכל ילך לאיבוד. וכשהמוצר יחזור למלאי, תצטרכו להתחיל הכל מההתחלה. זה לא רק מתסכל, זה גם יכול לפגוע קשות בדירוג שלכם בגוגל. נניח שאתם מוכרים בגדי מעצבים. יש לכם עמוד לשמלה מקולקציה קודמת שאזלה. אבל מה אם המעצב יחליט לעשות מהדורה מוגבלת של אותה שמלה בעוד כמה חודשים? אם מחקתם את העמוד, איבדתם את כל היתרון השיווקי שצברתם.

אז מה כן עושים? הנה כמה רעיונות חכמים

במקום למחוק, תחשבו יצירתי. למשל, אפשר להסתיר זמנית. תורידו את העמוד מהתפריט, אבל תשאירו אותו נגיש לגוגל. ככה תשמרו על ערך ה-SEO בלי לבלבל את הלקוחות. אפשרות אחרת היא פשוט לעדכן סטטוס. הוסיפו הודעה ברורה שהמוצר לא במלאי. זה ישר, זה הוגן, וזה עובד. הלקוחות יעריכו את השקיפות, ומנוע החיפוש יעריך את העובדה שאתם מעדכנים את האתר שלכם.

או מה דעתכם להציע חלופות? כבר הגיעו לקוחות פוטנציאלים לאתר, נצלו את ההזדמנות להמליץ על מוצרים דומים. זה יכול אפילו להגדיל מכירות! זו הזדמנות מצוינת לחשוף את הלקוחות למגוון המוצרים שלכם. ואל תשכחו את האופציה לאפשר רישום לעדכונים. תנו ללקוחות להירשם לעדכון כשהמוצר יחזור. זו דרך מעולה לשמור על קשר עם לקוחות מתעניינים.

הערך של קישורים נכנסים

נקודה קריטית שחייבים לקחת בחשבון היא הערך העצום של קישורים נכנסים לעמוד המוצר. תחשבו על זה ככה – כל קישור נכנס הוא כמו המלצה דיגיטלית, הצבעת אמון מאתר אחר באיכות התוכן שלכם. אם יש לכם עמוד מוצר שהפך לפופולרי וצבר לאורך הזמן קישורים איכותיים מאתרים מובילים בתחום, מחיקה שלו היא כמו לזרוק יהלום לפח. זה לא רק אובדן של ערך SEO, זה אובדן של מוניטין דיגיטלי שבניתם בעמל רב.

במקום למחוק, שקלו לבצע הפניה (redirect) חכמה. זה יכול להיות לעמוד מוצר דומה, לקטגוריה רלוונטית, או אפילו לעמוד מידע שיצרתם במיוחד. הרעיון הוא לשמר את הערך של הקישורים הללו ולהעביר אותו לחלקים אחרים באתר שלכם וכך תוכלו לשמור על התנועה של העמוד, רק תכוונו אותה למקום חדש. ככה, במקום לאבד את כל העבודה הקשה שהשקעתם, אתם מנצלים אותה כדי לחזק חלקים / מוצרים אחרים באתר שלכם. זו אסטרטגיה חכמה שיכולה לשמר ואפילו להגדיל את הכוח הכולל של האתר שלכם בעיני גוגל.

חייגו וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

לשיחה עם ניר אזולאי:

שיקולי מותג וסמכותיות

כשאנחנו מדברים על בניית מותג וסמכותיות, אנחנו מדברים על הרבה יותר מסתם מכירת מוצרים. מדובר ביצירת זהות דיגיטלית חזקה, כזו שהופכת אתכם למקור מידע אמין ומוערך בתחום שלכם. גם כשמוצר אזל מהמלאי, העמוד שלו יכול להפוך לנכס דיגיטלי רב-ערך. במקום "עמוד מת" שסתם תופס מקום, תחשבו על הפיכתו למרכז ידע מיני.

אפשר להפוך אותו למדריך שימוש מקיף שעוזר ללקוחות קיימים, לסקירה היסטורית של המוצר או הטכנולוגיה, או אפילו לפוסט בלוג מעמיק על מגמות בתעשייה. זו הזדמנות להציג את הידע העמוק שלכם, להראות שאתם לא רק מוכרים מוצרים, אלא באמת מבינים את התחום לעומק. ככה, במקום לאבד תוכן, אתם יוצרים משהו חדש ובעל ערך. זה לא רק משפר את הדירוג שלכם בגוגל, אלא גם מחזק את התפיסה של הלקוחות לגביכם כמומחים אמיתיים בתחום. זה יכול להוביל ליותר אמון, יותר התעניינות, ובסופו של דבר – ליותר מכירות ונאמנות לקוחות לטווח ארוך.

בשורה התחתונה

אין פתרון אחד שמתאים לכולם. צריך לחשוב על כל מקרה לגופו. כמה תנועה העמוד מקבל? האם המוצר צפוי לחזור? מה החשיבות שלו למותג שלכם? העיקר הוא לא לקבל החלטות פזיזות. תחשבו על האסטרטגיה הכוללת של האתר שלכם, על חווית המשתמש, ועל ה-SEO.

עם קצת חשיבה יצירתית, תוכלו למצוא פתרון שעובד גם בשבילכם, גם בשביל הלקוחות, וגם בשביל גוגל. וזכרו – בעולם האונליין, לפעמים דווקא מה שנראה כמו בעיה יכול להפוך להזדמנות. אז קחו נשימה עמוקה, תחשבו מחוץ לקופסה, ותמצאו את הדרך הנכונה לכם לטפל בעמודי המוצרים האלה.

בסופו של דבר, המטרה היא לבנות אתר שהוא גם ידידותי למשתמש וגם אהוב על גוגל. עם קצת תכנון וחשיבה מחוץ לקופסה, אתם יכולים להפוך את האתגר של מוצרים שאזלו מהמלאי להזדמנות לשפר את האתר שלכם ולחזק את הקשר עם הלקוחות שלכם.

זכרו, קידום אורגני זה מרתון, לא ספרינט. החלטות שאתם מקבלים היום ישפיעו על הביצועים של האתר שלכם בטווח הארוך. אז קחו את הזמן, תשקלו את כל האופציות, ותבחרו בגישה שמתאימה לכם ולעסק שלכם. ועם קצת מזל ויצירתיות, תוכלו להפוך את האתגר הזה להזדמנות אמיתית לצמיחה. אז קדימה, צאו לדרך ותהפכו את הלימון הזה ללימונדה מתוקה!

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
תמונה של ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי