קניית קישורים: מההוצאות המשתלמות ביותר בדרך לעמוד הראשון בגוגל

קניית קישורים

ניווט מהיר במאמר

priority lowest
priority highest

שירות בניית קישורים: מה זה? ולמה אסור לוותר עליו בקידום האתר?

כמו שכבר כתבתי במדריכים קודמים באתר, יש משתנים רבים שמרכיבים את משוואת קידום האתר בגוגל. קישורים לאתר הם חלק מרכזי מאוד, יש שיגידו המרכזי ביותר (האמת? התשובה ממש לא חד משמעית). כלל האצבע הוא שחשוב שתשקיעו בקישורים פנימיים באתר, ובמקביל תבנו פרופיל קישורים חיצוניים: כלומר, קישורים המפנים אליו מרחבי הרשת. הבעיה היא שלרוב בעלי האתרים אין קטלוג רחב של אתרים "חזקים" ורלוונטיים לקשר מהם, מה שמכניס לתמונה את השירות ההכרחי של קניית קישורים המוצע על ידי מקדמי אתרים וגורמים אחרים בתחום. למה, כמה ואיך? הכול במדריך הבא.

הדגשים שהופכים קניית קישורים לעסקה טובה באמת

מספרים שפעם היה פה מקושר מאוד. כל אתר היה דואג לרשימה ארוכה מאוד של קישורים המפנים אליו מכל לוקיישן באינטרנט. אתם אולי זוכרים את זה: אתרי מאמרים עם תוכן באיכות נמוכה ועודף של קישורים ומילות מפתח, פורומים שמפנים לאתר בביטויים חסרי קשר ופשר בסגנון "חייבים לקרוא! בועות לאירועים" וכדומה. כשבגוגל שמו לב שזה הופך את התוכן באינטרנט לירוד במיוחד ומגדיל את אתרי הזבל, הם עשו חושבים. מאז עברו כמה וכמה עדכוני אלגוריתם, וכיום איכות הקישורים חשובה לא פחות מאשר הכמות שלהם.

מה זה אומר? בגדול, שבבחינת ההשפעה של הקישורים, יש חשיבות לשאלה מהיכן בדיוק מוציאים אותם. מכיוון שהאלגוריתם של גוגל לא ידוע לאיש מחוץ לחברה, אנחנו מסתמכים על הניסיון שלנו בתחום (והרבה מאוד מקרים מדובר בטקטיקות של ניסוי בטעייה) ועל מידע שכן מפורסם במסגרת גוגל ואתרים רלוונטיים. ההנחה המקובלת כיום היא שבגוגל מעניקים משקל משמעותי לשאלת המומחיות, הסמכותיות והאמינות של האתרים (מיוצגים בראשי התיבות E-A-T), וחשוב לנסות להבין עד כמה האתרים המיועדים הם כאלו.

בפועל מדובר במשתנים דוגמת אלו, שהגבולות ביניהם עשויים בהחלט להיות מטושטשים:

  • דומיין (URL) – ותק הדומיין, התאמה לנושא האתר, אבטחת מידע (https ולא http) ועוד
  • אחסון האתר ונתונים טכניים נוספים – בדיקת מהירות אתר, היעדר באנרים קופצים (ומעצבנים) יתר על המידה וכן הלאה
  • מבנה האתר – למשל היררכיה וקישוריות בין עמודים. בעיקר מנקודת המבט של הערך לגולש וחוויית השימוש באתר
  • רמת הסמכותיות – לרבות מערך הקישורים הפנימיים באתר, הטראפיק והקישורים החיצוניים אליו, איכות התוכן, תדירות עדכון האתר וכן הלאה
  • רספונסיביות – ממשקי מובייל, טאבלטים, דסקטופ ואפילו עם פזילה למכשירי TV
  • כמות הקישורים החיצוניים המפנים לאתר – כי מה לעשות שאתר סמכותי ומוביל יהיה בעל אינספור קישורים המפנים אליו

רוצים להבין טוב יותר את הנושא? מומלץ מאוד לקרוא את המדריך המפורט שהכנתי על הפרמטרים החשובים ביותר של דירוג אתרים בגוגל. וגם את המאמר הסופר חשוב שמציג 7 דרכים לשיפור סמכות אתר.

האם צריך לשלם על קישורים?

(ספוילר: יקצר לכם מאוד את התהליך)

יש אנשים המעוניינים לצמצם עלויות ככל שניתן. הם מבינים בשלב מסוים למה קישורים חיצוניים יכולים להיות מצוינים עבורם, אבל רוצים "להיות בלי ולהרגיש עם": כלומר, לברר על האפשרויות החינמיות לקישורים.

בגזרת האופציות לקישורים ללא תשלום, תמצאו בעיקר אתרי מאמרים או בלוגים להעלאת מאמרים בהם כל גולש יכול להעלות מאמרים (מקסימום אחרי הרשמה קצרה), אינדקסים של אתרים או בעלי מקצוע ועוד. הבעיה היא שחלק גדול מהאתרים האלו הם באיכות נמוכה – שלא לומר "אתרי זבל", ולכן קישור מהם עלול שלא להיות יעיל או אפילו להזיק לכם במקרה הפחות טוב. כמו כן, האתרים הנחשבים יותר מציעים רישום חינמי והופעה מוגבלת בהם. הבעיה היא שאם תרצו להציג פרטים מלאים או לקבל קישור לאתר תצטרכו כבר לשלם או לרכוש חבילת שיווק חודשית שעלולה להיות בלתי משתלמת בעליל.

טקטיקה אחרת היא החלפת קישורים, ללא תשלום: בקצרה, הפניה מהאתר שלכם לאתר אחר, וכשבתמורה האתר האחר יפנה לאתר שלכם. היתרון כאן הוא שאתם יכולים לחסוך את עלות השמת הקישור במאמר, אבל מנגד נדרש לאתר את האתר הנכון להוציא ממנו קישור, להסכים על ההחלפה עם בעל האתר שלא תמיד מקבל קישור באותה הרמה ועוד. בנוסף ואם כבר הולכים על השיטה הזו כדאי מאוד לבצע החלפת קישורים בין 3 אתרים כדי שלא יהיה קישור הדדי בין שני אתרים. האופציה הזו מתאימה בדרך כלל למי שמחזיק בכמה אתרים (=יותר אופציות לשליחת קישורים), ומבחינה מעשית יותר לאנשי מקצוע בתחום ופחות לבעלי עסקים ולנותני שירותים שיש להם אתר פרטי המיצג אותם.

אז הבנתם שכדאי לחשוב על קניית קישורים איכותיים. אבל ממי בדיוק קונים?

אל תצאו למערכה לבד

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

הכתובת של רבים המעוניינים לקנות קישורים לאתרים, ולא מחזיקים ב"צבא" של אתרים, הוא לפנות לאנשי מקצוע הפועלים בשדה המשחק. מכיוון שדרוש הרבה מאוד ידע, ניסיון והיכרות עם התחום, פתרון מתבקש הוא מקדם או חברת קידום אתרים.

המחיר של הקישורים ממש לא בשמיים, כאשר תוכלו למצוא אתרים עם קישורים מעולים בכמה מאות שקלים בלבד. בכל זאת כדאי להשקיע מחשבה ולתכנן את הרכישות, כחלק מאסטרטגיית הקידום הכללית. הרי אתם ממש לא רוצים להוציא אלפי שקלים על קישורים לאתר שלכם, שלא יוכיחו את עצמם כמועילים פשוט כי בחרתם באתר לא נכון או ביצעתם את ההפניה בצורה שגויה.

מקדם אתרים שבקיא בתחום יוכל לעשות לכם סדר בבלאגן ולנווט אתכם במסע עד לסיום מוצלח, תוך שהוא מונע מכם להיתקל במלכודות או ליפול בבורות שקשה מאוד לצאת מהם. מקדמי אתרים למשל יודעים בדיוק איך להקים רשת אתרים שכזו, וכמובן שגם איך לתחזק כל אתר ולהפיק ממנו את המקסימום. המקדם גם יוכל לדעת מהם האתרים המתאימים ביותר עבור הצרכים שלכם, בהתאם למונחים שאתם מעוניינים לקדם, ולעדכן אתכם בזמן אמת לגבי ההתקדמות בדירוגים השונים. בדיקת מיקומים בגוגל היא אחד הצעדים החשובים ביותר שיש לבצע באופן שוטף.

לכן קישורים דרך מומחה קידום אתרים יכולים לעשות עבודה טובה יותר מאשר קישור שמציעים גורמים שאינם מקדמי אתרים, או קישורים שאתם משיגים באופן עצמאי (דרך פנייה ישירה לבעלי האתר).

כמה עולה קניית לינקים?

טווח המחירים של קישורים מרחבי האינטרנט הוא די רחב, וזה מצוין כי תוכלו לחשוב בדיוק מה מתאים לכם ולתקציב שלכם. התשלום עומד בהרבה מאוד מקרים על כמה מאות שקלים לקישור במקרה של בלוגים, אתרי תוכן, אתרים מקצועיים בתחומים מסוימים וכן הלאה, בוודאי אם אנחנו כוללים כתיבת תוכן (כתיבת המאמר) שממנו יצא הקישור, טעינת המאמר לאתר והכנה לפרסום.

יש ברשת אתרים שקישור מהם "נחשב" מאוד. אם תרצו להוציא קישור לאתר שלכם מאתר חדשות מוביל (כמו YNET, וואלה, ישראל היום וכדומה), תיהנו מכמה יתרונות. יכול להיות שהאתרים האלו, בגלל שהם בעלי מוניטין ועמוסים בכניסות, יהיה שווה לכם הרבה מאוד: הן ברמת החשיפה לחברה או למוצר שלכם, הן מבחינת העלאת המוניטין והן בכל הנוגע לקידום האורגני של האתר. ברמה הטכנית אלו הם לרוב אתרים "חזקים" מבחינת הפרמטרים שגוגל מגדיר ככאלה, וקישור מהם יכול לקצר לכם תהליכים.

העלויות כאן עשויות להגיע לאלפי או לעשרות אלפי שקלים, במקרה של האתרים המובילים בישראל. אבל חשוב לסייג:

  • ייתכן שהתועלת בהחלט תהיה שווה את ההשקעה במקרה של קניית קישורים איכותיים באמת.
  • אם אתם קונים את הקישור ממקדם אתרים או מחברה מנוסים בתחום, ולא מתנהלים מול האתרים באופן עצמאי, תוכלו ליהנות ממחירים נוחים יותר. הסיבה היא שאנחנו (ואני) רוכשים מידי חודש כמויות גדולות במרוכז עבור הלקוחות, במחיר מוזל כך ששווה לבדוק את זה.
  • יש לבדוק מאיפה בדיוק יוצא הקישור מהאתר – חשוב לדעת שלמיקום של המאמר באתר יש חשיבות גדולה במרכזיותו באתר וכנגזרת מכך מהכוח שהקישור שלכם מקבל.

בניית קישורים בדרך לעמוד הראשון

בכל מקרה עליכם להיאזר בסבלנות, מכיוון שבתחום של קידום אתרים אורגני אין קיצורי דרך. בהקשר הזה קשה מאוד להאמין שקישור אחד או אפילו כמה קישורים יזניקו אתכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל תוך יום או שבוע, אלא אם בחרתם בתחום שהוא לא תחרותי או במילות מפתח שכמעט ואינן מחופשות – ביטויי זנב ארוך (מאוד). במצבים אלו הקידום יכול להתבצע מהר הרבה יותר, ויכול להיות שתהיו מדורגים בעמוד הראשון כבר אחרי מאמר אחד.

יש מצבים בהם טכניקת ה"זנב לאריות" (עדיף להיות קטן בין גדולים מאשר גדול בין קטנים) היא פתרון שיכול להיות יעיל, למשל אם אתם מראש פונים לקהל יעד מצומצם מאוד או מציעים שירות ייחודי שאין לבעלי מקצוע אחרים. לכן סבירות גבוהה שמי שכן מוצא אתכם ונכנס לאתר שלכם יהפוך ללקוח משלם בסופו של יום. בבלוג של Yoast תוכלו לקרוא עוד על היתרונות של ביטויי זנב ארוך.

קידום אתרים, קניית קישורים ומה שביניהם

כמו הרבה היבטים אחרים של קידום אורגני בפרט וקידום באינטרנט בכלל, לכל מקרה או לקוח יש חוקים משלהם. זכרו שאין שחור ולבן בתחום הזה. אי אפשר להעריך מראש את תוצאות הקידום, אבל בהחלט לדעת מה לקחת בחשבון ומה יכול לסייע. יש מכלול בדיקות שמומלץ לבצע לפני שיוצאים לדרך (מילות מפתח, היקפי חיפוש, תחרות וכן הלאה) וגם תוך כדי המסלול, אותן כדאי שתשאירו למומחי הקידום והשיווק למיניהם. מקדם אתרים מנוסה יוכל לעקוב אחר ההתקדמות שלכם לאורך זמן, לבחון מה עובד ומה לא, ולהחיל את המסקנות בקישורים הבאים במידת הצורך. לפעמים אפילו שינוי קטן של הטקסט, הביטוי המקשר לאתר שלכם או העמוד אליו אנחנו מקשרים יכול לחולל פלאים בדירוג שלכם. אם אתם מבינים שאתרים מסוג מסוים עשו עבורכם את העבודה טוב יותר מאחרים, אתם יכולים למקד בהם ובאתרים הדומים להם את המאמצים העתידיים שלכם.

שימו לב! הדרכים שהוצגו כאן הם רק חלק קטן מהאפשרויות המוצעות כיום למטרת בניית קישורים. למעשה, כתבתי לא מזמן על 19 דרכים להשיג קישורים לאתר שלכם. מאמר שכדאי מאוד לקרוא וליישם בדרך לבניית הפרופיל המושלם שלכם.

אחת ממילות המפתח של קניית קישורים: גיוון

ההמלצה שלי היא לשלב בין קישורים מכל הסוגים ואתרים בסדרי גודל משתנים, ולא להגיע למצב בו אתם שמים את כל ביצי הקידום האורגני שלכם בסל אחד. אם לאתר שלכם יש הפניות מכל רחבי הרשת, מאתרים בסדרי גודל שונים ובתחומים שונים שגם רלוונטיים לכם, יכול מאוד להיות שהקידום יתבצע בצורה יעילה ומוצלחת יותר.

יכולות להיות טכניקות נוספות המשתנות פר תחום או לפי סדר הגודל של האתר, התקציב שלו וכן הלאה. חשוב שיהיה גיוון גם באסטרטגיות שלכם בקידום האתר. היום כדי להתקדם באמת בגוגל יש צורך לפעול בכמה חזיתות, בתוך האתר ומחוצה לא. לגבש אסטרטגיית קידום, שהולכת לפעמים יד ביד עם אסטרטגיית השיווק או הגדלת מספר הלקוחות וכמות המכירות.

עם כל החשיבות של קניית או בניית קישורים, מומלץ שלא לבסס רק עליהם את התקציב שאתם מקדישים לקידום האורגני. זה משתנה חשוב בתמונה של מחיר קידום אתרים, אבל לא היחידי. אם תזניחו את האתר שלכם, לא תעלו תוכן חדש (ואיכותי!) ולא תעדכנו אותו במידה מספקת, קשה להאמין שתתקדמו בקצב שאתם מצפים לו. בנוסף, כל אותם פרמטרים ביחס לדירוג אתר אותם הזכרנו בהקשר של האתרים מהם מופנים הקישורים לאתר שלכם, נכונים על אחת כמה וכמה בכל הנוגע לאתר שלכם.

יש לכם שאלה? מעוניינים בשירות קניית קישורים ליצירת הפרופיל המושלם? אתם מוזמנים לפנות אליי לייעוץ או לצורך קניית לינקים.

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר
priority lowest
priority highest

עוד באותו נושא:

רכישת קישורים