לבוני אתרים יש היום מגוון אפשרויות למוניטיזציה. חלק מהשיטות הללו מובילות לשימוש במה שמוגדר קישורים יוצאים, שלעיתים, אם נעשה בהגזמה או בצורה לא נכונה, עלול להפר את דרישות האיכות של גוגל עבור קישורים כשירים. בפוסט הבא נביא לכם את התזכורת של גוגל לגבי הטיפול בקישורים מסחריים, ואיך ניתן להפחית את הסיכוי לקישורי ספאם.
קישורים כשירים – שיטות עבודה מומלצות
קישורים מסייעים לגוגל להבין איזה תוכן הוא שימושי לגולשים שלה, והם מועילים לדירוג של אתרים מסויימים, כל עוד הם ראויים לכך, כמובן. הדבר הכי חשוב הוא לוודא שהשימוש בקישורים נרכשים לא מפר את המדיניות של גוגל נגד קישורי ספאם- link schemes. כלומר, אם אתם מוציאים קישורים לאתרים חיצוניים מהאתר שלכם, וודאו שהקישורים הללו עומדים בדרישות של גוגל.
להלן תזכורת קצרה שתסייע לכם או לכל חברת קידום אתרים שתקחו לנהל קישורים חיצוניים הכוללים תשלום ורכישה, חסויות, או כל 'ניחוח' מסחרי אחר.
קישורי אפיליאט
השימוש בקישורי אפיליאט בעמודים של סקירות מוצרים/שירותים או מדריכי קניות פופולרי בקרב אתרים לצורכי מוניטיזציה, ובאופן כללי, אין עם כך בעיה. עם זאת, גוגל מבקשת מכל מי שלוקח חלק בתכניות שותפים לוודא שהקישורים עומדים בתנאים עם "rel="sponsored, ולא משנה אם הם נוצרו בצורה ידנית או באופן דינאמי, משתנה.
כחלק ממאמציה של גוגל לשיפור הדירוג של אתרי קניות ומוצרים ותגמול עבור תוכן איכותי, כשהיא מגלה אתרים שכשלו בשימוש הנכון של קישורי אפיליאט, היא מחילה הגבלות ידניות כדי למנוע מאותם קישורים להשפיע על מנגנון החיפוש, וכן הגבלות שמקורן באלגוריתם, לכן חשוב וכדאי להימנע מכך.
פוסט אורח ופוסט חסות
דרך נוספת למוניטיזציה היא הטמעת פוסטים של חסות או של כותבים אורחים באתר. למעשה, מדובר במאמרים שנכתבו על ידי או בשמם של בעלי אתרים אחרים. גוגל כבר הבחינה לא פעם בעבר באיכות נמוכה של פוסטים של חסויות ואורחים, שמטרתם העיקרית היתה לקבל קישור שיוביל אליהם. ולמרות שגוגל נעשית טובה יותר ויותר בגילוי ונטרול של אותה "מזימת קישורים", היא עדיין ממליצה בתוקף לבעלי אתרים לעמוד ב- appropriate rel values עבור אותם קישורים. זאת מאחר וכשיש חשד לרכישת קישורים הכוללים מתן חסות, או פוסטים אורחים ללא link> tag>, הגבלות דומות לאלו הנוגעות לקישורי אפיליאט יכנסו לתוקף.
המלחמה של גוגל נגד קישורי ספאם
גוגל השתפרה רבות בגילוי קישורי ספאם בשני העשורים האחרונים, ובמקביל גם בעלי אתרים רבים התחילו להישמע להנחיות שלה בנושא, הן בשימת דגש על חוויית המשתמש והן באיכות התוכן. אך משום שעדיין יהיו כאלו שיעשו שימוש בקישורי ספאם, גוגל משיקה היום עדכון נוסף שנקרא "link spam update". עדכון האלגוריתם הזה שיתקיים במהלך השבועיים הבאים יהיה אפקטיבי מאוד בנטרול קישורי ספאם, ובשפות שונות. אתרים שיקחו חלק בעדכון ויתאימו את עצמם אליו, יראו שינויים חיוביים בחיפוש ובכל תהליך של קידום אורגני.
כמו תמיד, בעלי האתרים צריכים לוודא שהם מיישמים שיטות עבודה מומלצות הנוגעות לנושא של קישורים חיצוניים וכן קישורים פנימיים, ולזכור להעלות את רמת התוכן ולשפר את חוויית המשתמש באתר, פשוט משום שגוגל מעריכה זאת הרבה יותר ממניפולציות כאלה ואחרות!
אולי יעניין אותך גם: איך להשיג קישורים לאתר