שוק הנדל"ן בישראל רותח כבר שנים, עם תחרותיות עצומה בין השחקנים השונים הפועלים בו. תגידו מה שתגידו על מחירי הדיור, העובדה ברורה: הישראלים מחפשים בנרות אחר פרויקטי נדל"ן, וכמובן שגם חברות מקצועיות הפועלות בתחום. המשמעות היא שבניית אתרי נדל"ן היא אחת הפעולות היותר חשובות שאפשר לחשוב עליהן כדי לחשוף את הגולשים להיצע של חברה או לפרויקט נדלן מסוים ולסגור את העסקה כבר בשלביה הראשונים.
מה צריך לכלול בניית אתר נדל"ן?
לכל אתר נדל"ן יש את האפיון והמטרות שלו, והכרחי להגדיר אותם. עליכם לחשוב בדיוק מהן מטרות האתר, אילו מסרים אתם מעוניינים להעביר באמצעותו ומיהו קהל היעד. ההגדרה של קהל היעד היא מרכזית מאוד בשלל החלטות הקשורות למבנה ולעיצוב האתר: חשבו על פרויקטי נדל"ן יוקרתיים שחייבים להיראות מיליון דולר כדי שלקוחות יהיו מוכנים להוציא את פנקס הצ'קים – בדיוק על אותו משקל גם האתר שלכם צריך לשדר אמינות ואת ערכי הפרויקט. דוגמה נוספת לכך הוא בניית אתר עבור משרד תיווך נדל"ן שפונה קהל צעיר שגר בצפון תל אביב או מול האוניברסיטה בבאר שבע ולכן רצוי שיהיו בעלי עיצוב צעיר ולא משנה אם אם בחרתם בניית אתר וורדפרס או לא. בכל מקרה, האתר חייב להיבנות בסטנדרט גבוה מאוד. הסבלנות של הגולשים כיום נמוכה, ואתר שמסורבל לגלישה או לא נראה טוב עלול לגרום להם לגשת מיד לאתר המתחרה.
תמונות באתרי נדלן
בתחום הנדל"ן, תמונה אחת יכולה להיות שווה הרבה יותר מאלף מילים. לכן נראה מפתה להעמיס את האתר בתמונות ייצוגיות ומקצועיות המציגות נכס מסוים, אבל חייבים לעשות זאת בזהירות ובחוכמה. אם התמונה תהיה כבדה מדי והאתר ייטען עקב כך באיטיות מרגיזה, הגולש צפוי להתייאש מהר מאוד. בנוסף, גוגל עצמה מגלה חוסר סבלנות לאתרים הלוקים במהירות הטעינה שלהם ועלולה להרחיק את האתר אחורה במנוע החיפוש. כל צעד שכזה עלול להקטין משמעותית את החשיפה לאתר, את מספר הגולשים בו, את יחס ההמרה (כמות הפניות) וכמובן שגם את אחוזי ביצוע העסקאות. הצעד הנכון הוא למקם תמונות במקומות המתאימים, אבל להקפיד שכל תמונה תשקול כמה מאות קילובייט בלבד, וכן ניתן גם להציג את התמונות באיכות גבוהה וגם במשקל נמוך. יש היום המון כלים חינמיים שיכולים להקטין את גודל התמונות ואת הנפח שלהן, אפילו בצורה אוטומטית.
אל תוותרו על התוכן באתר
עם כל הכבוד לתמונות, האתר חייב לכלול טקסט בכמויות סבירות ומעלה. במהלך בניית אתרי נדל"ן חשוב להציג בפני הגולשים את כל המאפיינים של פרויקט, כשמומלץ לא רק לנקוט במונחים הטכניים ה"יבשים" אלא גם להדגיש את היתרונות, האנשים להם הוא מתאים וכן הלאה. כתיבת תוכן הוא נושא חשוב!
עדכון תוכן שוטף באתר נדל"ן
חשוב לעדכן את האתר באופן שוטף, למשל בכל הנוגע למאפיינים של נכס או הצעה מסוימת. קחו לדוגמה גולש שנתקל בנכס המוצג באתר במחיר X, יוצר קשר עם החברה ומגלה שהמחיר "קצת" יותר גבוה מזה שהוצג באתר. הוא עלול להסיק שהחברה המציגה את הפרויקט היא הכול חוץ מאמינה, ואנשים כמובן לא מבצעים עסקאות של מיליוני שקלים עם חברות שלא נראות להם הוגנות. אנשים גם לא מבצעים עסקאות רכישה של דירות באינטרנט, כך שהאתר חייב לכלול דרכים מגוונות ויעילות ליצירת קשר, לתיאום פגישה וכן הלאה.
עדכון האתר בתוכן יאפשר לו להיות עדכני ופעיל, מה שעשוי לקדם אותו במנוע החיפוש (בהמשך ארחיב כמובן עוד על קידום אורגני של אתרי נדל"ן). הוא יוכל למשוך אליו גולשים, לספק להם ערך מוסף, להבליט את יתרונות החברה ולמתג אותה כמומחית לתחום. המאמרים בהחלט יכולים לתרום ל"וייב" של החברה, גם אם הם לא קשורים בצורה ישירה לנדל"ן: קחו לדוגמה פרויקט נדל"ן יוקרתי בלב תל אביב, שמציג בסדרת מאמרים את מאפייני הסביבה בה הוא ממוקם.
קידום אתרי נדל"ן
אי אפשר להפריד בין בניית אתר מתהליך קידום אתר נדל"ן שלהם, ולהיפך. שניהם חייבים ללכת יד ביד, אחרת כל אחד מהם יאבד את היעילות שלו. כאשר בונים אתר חשוב כאמור לדאוג לתפעול השוטף שלו, ולשים דגש על כל המשתנים המרכיבים את משוואת חוויית המשתמש: שיפור מהירות אתר, ניווט נוח, אבטחת מידע, התאמה למובייל, רספונסיביות וכדומה. ההחלטות האלה חייבות להתבצע כשרואים לנגד העיניים את הגולש, ולא (רק) את האלגוריתם של גוגל. והכי טוב? בשנים האחרונות, עם העדכונים האחרונים של גוגל, ההיבטים של חוויית המשתמש מקבלים משקל משמעותי יותר ויותר בנוסחה שקובעת היכן בדיוק ידורג האתר במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם.
אופטימיזציה כחלק מתהליך קידום אתר
צעד מרכזי בקידום האתר במנוע החיפוש הוא אופטימיזציה מלאה של כל העמודים שבו, שנעשית על ידי מקדם אתרים מקצועי. המטרה כאן היא לעבור על המבנה הכללי של האתר ועל כל אחד מהעמודים ולראות האם הם "ידידותיים" מבחינת מנוע החיפוש: בחירת מילות המפתח, כמות המופעים של המילה בעמוד (חשוב שהיא תופיע, אבל לא להגזים!), הכותרות, תיאור המטא, התגיות לתמונות וכן הלאה. לא תאמינו עד כמה שינויים שנראים מינוריים בעמוד או בטקסט קיימים יכולים להשפיע בגדול על קידום האתר. זאת כמובן לצד פעולות הנעשות מחוץ לאתר (Off Site), בראשן הוספת קישורים ממקומות שונים ברשת לאתר המקודם. ככל שהאתר ממנו מקשרים הוא גדול יותר או רלוונטי יותר לתחום הנדל"ן, כך הקישור עשוי להיות שווה יותר.
חשיבות התוכן בקידום אתרים
הזכרנו קודם לכן את חשיבות התוכן בעת בניית אתרי נדל"ן. הוא משמעותי מאוד גם בכל הנוגע עבור קידום אורגני בגוגל. כיום הדרישה היא לתוכן איכותי ככל האפשר, עם מאמרים עמוקים יותר המספקים את אותו ערך מוסף חיוני לגולשים. חשוב לראות את האתר דרך המשקפיים של הגולשים, לראות מה הם מחפשים כשהם נכנסים לאתר ואיך אפשר למשוך גולשים אליו. הרבה מאוד ממחרוזות החיפוש בתחום הנדל"ן הן על בסיס גיאוגרפי, כי אנשים בדרך כלל מחפשים קודם כל אזור גיאוגרפי ולאחר מכן יורדים לרזולוציות קטנות יותר של שכונה, רחוב או נכס ספציפי. לכן חלק מהמילים שמקדמים יכולות להיות מילים לוקאליות: למשל, "דירות יוקרה ברמת גן", "דירות להשכרה בחיפה", "דירות מקבלן במרכז" וכן הלאה.
המסקנה הברורה היא שהמלאכה של בניית אתרי נדל"ן, וכמובן שגם קידומם, אורגני אך גם פרסום בגוגל), חייבים להיעשות במלוא המחשבה, המקצועיות ותשומת הלב. לכן מומלץ לא לצאת למערכה לבד, אלא להשאיר אותה לבוני אתרים ואף לא להתפשר ולשכור שירותי מומחה קידום אתרים – ורצוי כאלה שכבר התעסקו עם כמה אתרי נדל"ן בחייהם.