תפריט
תפריט

מקום ראשון בגוגל – המקדם שלכם מתחייב שתופיעו מקום ראשון בגוגל?

להתחייב למקום ראשון בגוגל

עולם ה- SEO הוא דינמי, רווי שינויים (יזומים) של האלגוריתמים של גוגל מבלי הודעה מוקדמת – והשאלה אם כך, האם מקדם אתרים יכול להתחייב להיות מקום הראשון בגוגל?

אני עוסק בתחום קידום האתרים כבר לא מעט שנים ושוחחתי עם מאות בעלי אתרים ומקדמי אתרים.
עם השנים, זיהיתי שאחת הטעויות ההרסניות ביותר שבעלי אתרים עושים היא שהם מפתחים ציפיות שלא תואמות את המציאות.

הבעיה המרכזית היא שבעלי אתרים שוכרים מקדם SEO עוד לפני שהם מבינים איך תהליך קידום אתר עובד ומה משפיע על ההצלחה או הכישלון של התהליך.

אך טבעי שאדם שמשלם לחברת קידום אתרים יצפה לתוצאות ולשיפור הנוכחות שלו בגוגל, אך השאלה היא אילו תוצאות ובאיזה פרק זמן התוצאות הללו יתממשו.

יתרה מכך, שמעתי לא פעם שבעלי האתרים רוצים שהמקדם האורגני יתחייב להם להופיע מקום ראשון בגוגל, ולפעמים אף רוצים לראות תוצאות לפני הזמן המינימלי הדרוש לקידום.
אם זו לא טעות מספיק גדולה כשלעצמה, הם גם בדרך כלל מצפים שהאתר יגיע למקום ראשון מהר.

ההתחייבות היחידה שאתם צפויים לראות תהיה אכזבה של שני הצדדים – דבר שממנו כולנו מעדיפים להימנע.
בתור זה שבצד של המקדם האורגני, אנסה לענות עבורכם, בעלי האתרים, על שלוש שאלות חשובות:

  • למה כל כך קשה ולא נכון מקצועית להתחייב למקם את האתר מקום ראשון בגוגל?
  • איך עושים תיאום ציפיות נכון, ועל מה חברת קידום אורגני כן יכולה להתחייב?
  • איך עוקבים אחרי הפעילות המתבצעת והקידום בפועל?

המדריך הזה לא רק יעשה לכם קצת סדר, הוא גם יוודא שאתם יודעים למה לצפות לפני שאתם קופצים למים ויגדיל את הסיכויים שתהיו מרוצים מתהליך הקידום האורגני שלכם.

 

מקום ראשון בגוגל – אפשר להתחייב?

בשביל לוודא שאין ביננו אי הבנות, לא נכון וממש לא מקצועי להתחייב למקם את האתר שלכם מקום ראשון בגוגל בתוצאות הקידום אורגני.
גם חברת ה- SEO הכי גדולה ויוקרתית בעולם עם המוניטין הכי חזק בשוק לא יכולה להבטיח לכם בוודאות שהיא תביא אתכם למקום הראשון בדף התוצאות.

מקדם אתרים שמבטיח לכם שהוא יביא אתכם למקום הראשון בביטוי המפתח הכי תחרותיים, ושידאג שהאתר שלהם יהיה האתר המוביל בשוק הוא אחד משלושה דברים:

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

  • לא מומחה בקידום אורגני ולא מבין בתחום.
  • מקדם שיודע את האמת ומנסה לייפות את המציאות בשביל שתשכרו אותו… שלא לומר שרלטן.
  • אדם שמשתמש בשיטות לא חוקיות, האסורות במפורש על ידי גוגל בקידום אורגני, מה שיכול לפגוע באתר שלכם.

אני ממליץ שתפתחו מנגנון שמעלה אצלכם נורה אדומה כשמקדמים אורגניים מבטיחים לכם הרים וגבעות ומתחייבים לתוצאות חלומיות.

לא רק אני אומר שאי אפשר להתחייב – מוזמנים לקרוא את מה שיש לגוגל לומר בנושא התחייבות ל- מקום הראשון בגוגל:

התחייבות למקום הראשון בגוגל

 

למה אי אפשר לצפות תוצאות מראש?

אנחנו רגילים לדעת מה התוצאות הצפויות שנקבל כשאנחנו משקיעים את הכסף שלנו בשירותים ומוצרים.
כשמגיע אלינו טכנאי להתקין מזגן, אנחנו יודעים שהתוצאה תהיה מזגן עובד שיקרר לנו את הבית.
כשאנחנו משלמים על בניית אתר משלנו, אנחנו מצפים שהתוצאה תהיה אתר אינטרנט יפה ומקצועי.

אבל כמו בפרסום גם בקידום אורגני, הדברים עובדים קצת שונה. התוצאות לא תלויות רק בנו ויש המון המון משתנים שמשפיעים על דירוג של אתרים.
יש לנו כמה גורמים בלתי צפויים שמשפיעים על התוצאות שלנו:

  • גולשים – אנחנו לא יכולים לצפות מראש התנהגות גולשים
  • מתחרים – אנחנו לא יודעים מה המתחרים שלנו מתכננים לבצע מבחינת קידום במקביל אילנו
  • מנועי חיפוש – גוגל לא מספקת מידע על אופן פעולת האלגוריתם שלה ומשנה אותה מעט לעת.

אין אף חברת SEO לא יודעת איזה עדכון גוגל תוציא מחר.
אף חברה גם לא יודעת אם המתחרים שלכם יופיעו בווינט ויקבלו קישור חיצוני איכותי שירים את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים הוא תחום דינאמי שמלא באי וודאות, הפרמטרים משתנים כל הזמן ומה שאנחנו יכולים לעשות כמקדמים זה לעבוד קשה, לנתח, לבדוק וללמוד בלי הפסקה, ובעיקר לנסות ולטעות שוב ושוב אז שנמצא את השיטות שמתאימות לאתר של הלקוח שלנו.

התחייבות להופיע מקום ראשון בגוגל זה יומרני וחסר אחריות כי בסופו של דבר אתם, בעלי האתרים, אלו שנפגעים מזה הכי הרבה.

התחייבות לתוצאות בקידום אתר

 

התחילו בתיאום ציפיות

אני יודע מה אתם חושבים. מה אתם אמורים לעשות כבעלי אתרים שמשלמים ממיטב כספם, פשוט לסמוך על מי שמקדם לכם את האתר בעיניים עצומות?
לא, ממש לא.

בואו נתחיל מזה שתעשו יחד עם מי שמקדם את האתר שלכם תיאום ציפיות.
חשוב מאוד ששני הצדדים יבינו למה הם יכולים לצפות מבחינת קצב ההתקדמות והתוצאות שהתהליך יניב.
זה לא אומר שאתם צריכים לקחת חלק פעיל ולהתחיל ללמוד SEO, הרי בשביל זה שכרתם חברת קידום אורגני או יועץ SEO שיעשו את זה בשבילכם.

זה כן אומר שאתם צריכים להבין מה התהליך כולל, מה אנחנו מתכוונים לעשות, איך אנחנו הולכים לעשות את זה וכן, גם להכיר את המושגים הבסיסיים של עולם ה-SEO.
מי שמקדם את האתר שלכם צריך להעביר לכם בצורה שקופה כמה דברים מאוד חשובים:

  • מה הבעיות הקריטיות באתר – מה צריך לתקן בהקדם האפשרי כדי לאפשר לאתר להיות מדורג גבוה יותר בגוגל
  • מה המטרות של תהליך הקידום האורגני – מה אנחנו רוצים להשיג ומה סדר העדיפויות בין המטרות השונות
  • מה האסטרטגיה של תהליך הקידום – איך אנחנו מתכוונים להשיג את המטרות שלנו ומה הפעולות (בגדול) שהמקדם האורגני מתכוון לבצע

 

דרשו שקיפות ועקבו אחר התהליך

אוקיי, אז מה האלטרנטיבה למעקב צמוד ומוקפד אחר התוצאות שהמקדם שלכם משיג?
נסו להחליף את ההתחייבות לתוצאות בהתחייבות לפעולות.

אמנם אני כמקדם לא יכול להבטיח לכם את מקום ראשון בגוגל, אבל מה שאני כן יכול להבטיח זה להיות שקוף ולעדכן אתכם במה אני עושה בשביל לקדם את האתר שלכם, זהו תהליך בריא שיגביר את הסיכוי להביא את האתר שלכם למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.
אז נכון, אולי המקדם האורגני שלכם לא יודע בדיוק איך האלגוריתמים של גוגל מדרגים אתרים, אבל אם יש לו ניסיון והוא מעורה בתחום הוא כבר יודע מה גוגל אוהבת.

גוגל רוצה לספק לגולשים שלה את האתרים הכי טובים, הכי מסודרים, הכי יפים, הכי נוחים, הכי איכותיים, הכי מועילים והכי מהימנים ברשת.
היא סורקת אתר-אתר בכל רחבי הרשת כדי לראות עד כמה משקיעים בו כדי להפוך אותו לטוב יותר.

גוגל רוצה לראות תכנים מעניינים ומקוריים, מבנה אתר מסודר וברור, עיצוב וממשק שמספקים לגולשים חווית שימוש איכותי ועוד הרבה דברים קטנים שמטרתם להפוך את האתר לטוב יותר.

חשוב לי לציין שאני לא מצפה ולא חושב שנכון לזנוח את המעקב אחר התוצאות של הקידום, בסופו של דבר זה מה שקובע! ואני לגמרי איש של תוצאות.

 

כמה זמן לוקח לקדם אתר?

אם חברת הקידום שלכם לא מניבה תוצאות, חשוב מאוד לדעת לעצור את התהליך, לחשב מסלול מחדש ואפילו להחליף את מקדם האתר במקרים מסוימים.
אבל עם זאת, גם חשוב להבין שהתוצאות לא מגיעות מיד ושהן לא המדד היחיד שצריך לקחת בחשבון.

אמנם מדובר על הערכה גסה שתלויה בהמון גורמים כמו וותק האתר, האם קידמו את האתר בעבר ובאיזו מקצועיות וכו'..
אבל אפשר להגיד שבממוצע, המקדם האורגני שלכם יעבוד בין ארבעה חודשים לשנה כדי להביא את השינויים המיוחלים ולראות תוצאות.

אז כדי שתוכלו לדעת אם אתם מקבלים את מה שאתם משלמים עבורו, אני ממליץ שתעשו כמה דברים באופן שוטף.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

 

נסו להבין לאן הכסף שלכם הולך

שכרתם חברת קידום אורגני והיא אמרה שהיא רוצה לעשות בשבילכם X ו-Y וקצת Z?
מעולה, זו כבר התחלה טובה – לפחות אתם יודעים שהם רוצים לעשות משהו.

אבל מהצד שלכם, אתם רוצים להיות בטוחים שהמקדם האורגני שלכם מתמקד בפעולות שישתלמו לכם ולא בפעולות חסרות משמעות שלא מניבות שום דבר.
איך עושים את זה?

בקשו הסבר על היתרונות של הפעולות שהמקדם רוצה לבצע כדי שתוכלו להבין למה הן חשובות.
אם זה ממש חשוב לכם או שאתם בתחילת הדרך, בקשו ממי שמקדם לכם את האתר שיפנה אתכם למקורות מידע מהימנים שמסבירים למה הפעולות בהן הוא רוצה להתמקד חשובות, למשל פה בדף המדריכים שלי יש מלא מידע שימושי שיעזור לכם להבין מה בדיוק תפקידו של מקדם האתרים.

 

בקשו לקבל דו"ח חודשי

הדרך הכי טובה לדעת על מה אתם משלמים לאיש הקידום האורגני שלכם היא לבקש ממנו להכין עבורכם דו"ח חודשי.
הדו"ח צריך לכלול שני דברים עיקריים:

  • את הפעולות שהמקדם ביצע בפועל באתר
  • את התוצאות המדידות של הפעולות הללו

לדוגמא – חברת קידום האתרים שלכם ביצע אופטימיזציה מלאה לאתר וכעת הוא מציע להתחיל להשקיע החודש עוד כמה שקלים בשירות אחסון אתרים איכותי במטרה לקצר את זמן הטעינה של האתר שלכם מ-3 שניות ל-1.9 שניות.
בקשו ממנו שיציג לכם את כמות הזמן שנדרשה לטעינה לפני המעבר לשירות החדש ואת אותו הנתון לאחר המעבר.

דו"חות חודשיים יעזרו לכם להיות מעודכנים, להרגיש שאתם בשליטה ולהישאר בעניינים.
בנוסף, זה גם ישדר למקדם האתר שלכם שהוא לא יכול לעגל פינות ולהזניח את האתר שלכם כי אתם במעקב כל הזמן.

 

שימוש בכלים של גוגל

מאוד חשוב שכל בעל אתר יבין על קצה המזלג את שלבי תהליך הקידום האורגני.
אבל בנוסף לידע התיאורטי הבסיסי, גם חשוב שתלמדו איך ביצועים הקידום נמדדים, מה הנתונים יכולים להעיד על העבודה שהמקדם שלכם עושה ואיך עושים את זה בפועל.
פתחו חשבונות ולמדו איך עובדים כלי הקידום האורגני של גוגל והתמקדו בעיקר בגוגל אנליטיקס ובגוגל סרץ' קונסול.

אחרי שהבנתם פחות או יותר איך הסיפור הזה עובד, היכנסו בכל שבוע-שבועיים או אפילו בכל חודש-חודשיים להציץ בנתונים.
האם חל שינוי בכמות התנועה באתר? האם זמן שהיית הגולשים באתר השתנה? האם מיקום האתר שלכם בדפי התוצאות של מילות המפתח אותם קידמתם באתר עלה?

נתונים אלו יכולים לתת לכם אינדיקציה לגבי האם מי שמקדם לכם את האתר עושה את העבודה שלו כמו שצריך.
מקדם אורגני טוב הוא כזה שלומד כל הזמן ולא מפסיק לפעול וזה אומר שהאתר שלכם אמור להיות דינמי והנתונים צריכים להשתנות עם הזמן.

 

מסכמים כדי שלא תשכחו

דיברנו הפעם על כמה דברים מאוד חשובים והנה כמה מסקנות שאני רוצה לחדד:

  • תוצאות בקידום אורגני לא מגיעות באופן מידי שלא יעבדו עליכם – אף אחד לא יכול להתחייב שהאתר שלכם יהיה מקום ראשון בגוגל – מדובר בתהליך שלוקח זמן, סבלנות היא שם המשחק, עם זאת אתם צריכים לדעת מה נעשה בכל רגע נתון.
  • היזהרו ממקדמים אורגניים שמבטיחים לכם את הירח – לסיפור הזה כמעט אף פעם אין סוף טוב.
  • דרשו שקיפות, התמקדו במעקב אחרי מה שהמקדם שלכם עושה כדי לוודא שאתם משקיעים בפעולות חשובות ולא פעולות שמבזבזות זמן וכסף.
  • תשקיעו קצת ותלמדו על התחום כדי שתוכלו להישאר בעניינים.

 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר