ההתקשרות מול גוף לקידום שהחלטתם לצאת אליו היא תמיד עניין מלחיץ. בעוד שמוצרים או שירותים שאתם רגילים לקנות בשוק ניתן להעריך, למדוד, ולהשוות, התחום של קידום אתרים הוא תחום אפור: לא תמיד ניתן להבטיח בו תוצאות, התהליך כפוף ללא מעט שינויים שמבצעים מנועי החיפוש בשנים האחרונות באלגוריתם החיפוש שלהם, סביבת התחרות גם היא דינמית ומשתנה כל העת ושיתוף הפעולה עם הלקוח אינו מובטח מראש.
במאמר הזה החלטנו לרכז עבורכם שלוש בדיקות שכדאי יהיה לכם לבצע לפני תחילת ההתקשרות מול חברה לקידום אתרים. מובן מאליו שבנוסף לבדיקות האלו כדאי יהיה לבדוק את רשימת הממליצים, את הניסיון שצברו העובדים המרכזיים בארגון ואת התוצאות בפועל של חברות שנהנו מן השירותים שלה. אולם בכל הקשור להתקשרות הספציפית מול הספק שלכם ובמסגרת פרויקט קידום האתר שאתם מובילים, כדאי יהיה מאוד לוודא כי שלושה נושאים מרכזיים מקבלי מענה במסגרת ההתקשרות.
בדיקה מספר 1: האם הספק מציע לכם תוכנית מותאמת אישית לקידום האתר?
עבודה מול רשימות תיוג גנריות היא כמובן דבר מבורך. צ'קליסט קידום אתרים כזה מאפשר לארגון לוודא כי לא נשכחו במהלך הקידום פעולות בסיסיות כמו חיבור האתר לכלי סרץ קונסול של גוגל, הטמעת כלי המעקב של גוגל אנליטיקס, טיוב כותרות המטא באתר, הגשת מפת אתר ועוד ועוד פעולות שונות בתחום של קידום אתרים.
אולם בכל הקשור להתקשרות הספציפית שלכם לצורך קידום אתר האינטרנט של העסק, בקשו לראות את התוכנית המעשית של חברת SEO שלכם. במסגרת זאת, נסו להבין היכן נמצאים הפערים המשמעותיים מבחינת הקידום באתר: האם באתר חסר תוכן איכותי שיש להשלים באמצעות כותבים חיצוניים? עד כמה פשוט לייצר תוכן באתר? האם נדרשת הפקה מושקעת של סרטוני וידאו איכותיים? האם נדרשת הסמכה מסוימת על מנת לכתוב על נושאים בוערים שמעניינים את קהל היעד שמגיע לאתר?
תוכנית מותאמת אישית צריכה להתייחס לאיכות פרופיל קישורים חיצוניים של האתר אל מול אתרי המתחרים, את ההיבטים הטכניים השונים באתר, את רמת האופטימיזציה שמטרתה לשפר את הנראות של עמודי האתר בתוצאות החיפוש. מאחר שאין שני אתרים זהים זה לזה מבחינת הפרמטרים הללו, תוכנית הקידום שהספק צריכה לייצר עבורכם חייבת להתייחס למאפיינים הייחודיים של התר שלכם בתחילת הדרך.
בדיקה מספר 2: כיצד תדע על התקדמות תהליך הקידום?
לאופן הדיווח על התקדמות תהליך הקידום יש חלק מרכזי וחשוב בהצלחת הפרויקט. אם הספק לא משכיל להבין שעל מנת שהפרויקט יקבל את התקצוב הדרוש לו, המנהלים העסקיים של הפרויקט צריכים להיות עם יד על הדופק ולהבין מה נעשה באתר וכיצד מתקדם התהליך, מהר מאוד יגיע הפרויקט למצב שבו אין לו את הקשב והמימון הדרוש והוא צפוי יהיה להיכשל.
זאת הסיבה, שחשוב מאוד שאיש המקצוע יסביר לכם היטב עוד טרם ההתקשרות, כיצד היא נוהגת לדווח על פעילות הקידום שביצעה באתר. באיזו תדירות תקבלו את הדיווחים, באיזו רזולוציה ובאיזה פורמט. ככל שהדבר נדרש, שיקלו לבקש כי הדיווח יבוצע באמצעים שיוכלו להתממשק עם מערכות הניהול הפנימיות אצלכם.
חשוב יהיה מאוד לוודא כי הדיווח יהיה מפורט ככל האפשר. ככל שיותר ויותר פרטים יכנסו לדיווח, כך תוכלו לשכנע אתם את הגורם העסקי בארגון שלכם שהשירות שאתם מקבלים מאותו מקדם אתרים הוא מקצועי, איכותי, יסודי ומקיף.
רבות מן החברות נוטות לזלזל בתהליך הדיווח החודשי ללקוח, ורואות בכך נטל שמקשה על החברה להשקיע את המשאבים בצורה מושכלת באפיקים הדורשים התייחסות וטיפול באתר. אולם ככל שהדברים נוגעים להמשך התקצוב של פרויקט הקידום, מדובר באחת מבקרות המפתח, שהן ללא ספק החשובות ביותר.
בדיקה מספר 3: מה ייחשב להצלחה של תהליך הקידום?
הצלחה של פרויקט קידום אורגני ניתן למדוד באמצעות שורה ארוכה של מדדים רלוונטיים. זו יכולה להיות העלייה בשיעור המכירות באתר המתקבלות מן הערוץ האורגני, כמות הגולשים המגיעים לאתר בעקבות תנועת חיפוש, שיפור הדירוגים של עמודי האתר עבור ביטויי מפתח שנבחרו מראש ועוד ועוד. לכל שיטת מדידה ישנם כמובן יתרונות וחסרונות, ומה שיתאים לחברה אחת לא בהכרח יתאים לזווית הניהולית של ארגון אחר.
לכן, עוד טרם ההתקשרות, בקשו להבין ולהסכים על אופן המדידה המשותף של הצלחת הפרויקט. אחרי הכל, הצלחת הפרויקט היא ההצלחה של הקידום, ובטח ובטח הצלחה שגם העסק עצמו נהנה מפירותיה.
לסיכום
ההתקשרות מול ספק היא מורכבת ויש לתת את הדעת במסגרתה על אוסף גדול של פרמטרים שונים. אם אתם נמצאים לני התקשרות כזו, ודאו שלכל הפחות אתם מבינים היטב האם תוכנית הקידום הותאמה לצרכים של האתר שלכם בצורה ייעודית, מהן הדרכים שבהן נוהגת החברה לדווח על ביצועי פרויקט הקידום, וגם כיצד מודדת את הצלחת הפרויקט.
מעוניינים לזרז תהליך קידום אתר בגוגל – כנסו למדריך איך להאיץ תהליך קידום אתרים?