3 דברים שחייבים לבדוק לפני שמתקדמים עם חברה לקידום אתרים

3 דברים שחייבים לבדוק לפני שמתקדמים עם חברה לקידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

priority lowest
priority highest

ההתקשרות מול חברה לקידום במסגרת פרויקט קידום אורגני שהחלטתם לצאת אליו היא תמיד עניין מלחיץ. בעוד שמוצרים או שירותים שאתם רגילים לקנות בשוק ניתן להעריך, למדוד, ולהשוות, התחום של קידום אתרים הוא תחום אפור: לא תמיד ניתן להבטיח בו תוצאות, התהליך כפוף ללא מעט שינויים שמבצעים מנועי החיפוש בשנים האחרונות באלגוריתם החיפוש שלהם, סביבת התחרות גם היא דינמית ומשתנה כל העת ושיתוף הפעולה עם הלקוח אינו מובטח מראש.

במאמר הזה החלטנו לרכז עבורכם שלוש בדיקות שכדאי יהיה לכם לבצע לפני תחילת ההתקשרות מול חברה לקידום אתרים. מובן מאליו שבנוסף לבדיקות האלו כדאי יהיה לבדוק את רשימת הממליצים של החברה, את הניסיון שצברו העובדים המרכזיים בחברה ואת התוצאות בפועל של חברות שנהנו מן השירותים שלה. אולם בכל הקשור להתקשרות הספציפית מול החברה שלכם ובמסגרת פרויקט קידום האתר שאתם מובילים, כדאי יהיה מאוד לוודא כי שלושה נושאים מרכזיים מקבלי מענה במסגרת ההתקשרות.

 

בדיקה מספר 1: האם לחברה יש מציעה לכם תוכנית מותאמת אישית לקידום האתר?

עבודה מול רשימות תיוג גנריות היא כמובן דבר מבורך. צ'קליסט קידום אתרים כזה מאפשר לחברה לוודא כי לא נשכחו במהלך הקידום פעולות בסיסיות כמו חיבור האתר לכלי סרץ קונסול של גוגל, הטמעת כלי המעקב של גוגל אנליטיקס, טיוב כותרות המטא באתר, הגשת מפת אתר ועוד ועוד פעולות שונות בתחום של קידום אתרים.

אולם בכל הקשור להתקשרות הספציפית שלכם לצורך קידום אתר האינטרנט של העסק, בקשו לראות את התוכנית המעשית של חברת SEO שלכם. במסגרת זאת, נסו להבין היכן נמצאים הפערים המשמעותיים מבחינת הקידום באתר: האם באתר חסר תוכן איכותי שיש להשלים באמצעות כותבים חיצוניים? עד כמה פשוט לייצר תוכן באתר? האם נדרשת הפקה מושקעת של סרטוני וידאו איכותיים? האם נדרשת הסמכה מסוימת על מנת לכתוב על נושאים בוערים שמעניינים את קהל היעד שמגיע לאתר?

תוכנית מותאמת אישית צריכה להתייחס לאיכות פרופיל קישורים חיצוניים של האתר אל מול אתרי המתחרים, את ההיבטים הטכניים השונים באתר, את רמת האופטימיזציה שמטרתה לשפר את הנראות של עמודי האתר בתוצאות החיפוש. מאחר שאין שני אתרים זהים זה לזה מבחינת הפרמטרים הללו, תוכנית הקידום שהחברה צריכה לייצר עבורכם חייבת להתייחס למאפיינים הייחודיים של התר שלכם בתחילת הדרך.

 

בדיקה מספר 2: כיצד החברה מדווחת על התקדמות תהליך הקידום?

לאופן הדיווח של החברה על התקדמות תהליך הקידום יש חלק מרכזי וחשוב בהצלחת הפרויקט. אם החברה לא משכילה להבין שעל מנת שהפרויקט יקבל את התקצוב הדרוש לו, המנהלים העסקיים של הפרויקט צריכים להיות עם יד על הדופק ולהבין מה נעשה באתר וכיצד מתקדם התהליך, מהר מאוד יגיע הפרויקט למצב שבו אין לו את הקשב והמימון הדרוש והוא צפוי יהיה להיכשל.

זאת הסיבה, שחשוב מאוד שהחברה תסביר לכם היטב עוד טרם ההתקשרות, כיצד היא נוהגת לדווח על פעילות הקידום שביצעה באתר. בפרט, על החברה להסביר באיזו תדירות תקבלו את הדיווחים, באיזו רזולוציה ובאיזה פורמט. ככל שהדבר נדרש, שיקלו לבקש מן החברה כי הדיווח יבוצע באמצעים שיוכלו להתממשק עם מערכות הניהול הפנימיות אצלכם בחברה.

חשוב יהיה מאוד לוודא כי הדיווח יהיה מפורט ככל האפשר. ככל שיותר ויותר פרטים יכנסו לדיווח, כך תוכלו לשכנע אתם את הגורם העסקי בחברה שלכם שהשירות שאתם מקבלים מאותו מקדם אתרים הוא מקצועי, איכותי, יסודי ומקיף.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

רבות מן החברות נוטות לזלזל בתהליך הדיווח החודשי ללקוח, ורואות בכך נטל שמקשה על החברה להשקיע את המשאבים בצורה מושכלת באפיקים הדורשים התייחסות וטיפול באתר. אולם ככל שהדברים נוגעים להמשך התקצוב של פרויקט הקידום, מדובר באחת מבקרות המפתח, שהן ללא ספק החשובות ביותר.

 

בדיקה מספר 3: מה ייחשב להצלחה של תהליך הקידום מבחינת החברה?

הצלחה של פרויקט קידום אורגני ניתן למדוד באמצעות שורה ארוכה של מדדים רלוונטיים. זו יכולה להיות העלייה בשיעור המכירות באתר המתקבלות מן הערוץ האורגני, כמות הגולשים המגיעים לאתר בעקבות תנועת חיפוש, שיפור הדירוגים של עמודי האתר עבור ביטויי מפתח שנבחרו מראש ועוד ועוד. לכל שיטת מדידה ישנם כמובן יתרונות וחסרונות, ומה שיתאים לחברה אחת לא בהכרח יתאים לזווית הניהולית של חברה אחרת.

לכן, עוד טרם ההתקשרות, בקשו להבין ולהסכים על אופן המדידה המשותף של הצלחת הפרויקט. אחרי הכל, הצלחת הפרויקט היא ההצלחה של חברת הקידום, ובטח ובטח הצלחה שגם העסק עצמו נהנה מפירותיה.

 

לסיכום

ההתקשרות מול חברה לקידום אתרים היא מורכבת ויש לתת את הדעת במסגרתה על אוסף גדול של פרמטרים שונים. אם אתם נמצאים לני התקשרות כזו, ודאו שלכל הפחות אתם מבינים היטב האם תוכנית הקידום הותאמה לצרכים של האתר שלכם בצורה ייעודית, מהן הדרכים שבהן נוהגת החברה לדווח על ביצועי פרויקט הקידום, וגם כיצד מודדת חברת הקידום מבחינתה את הצלחת הפרויקט.

 

מעוניינים לזרז תהליך קידום אתר בגוגל – כנסו למדריך איך להאיץ תהליך קידום אתרים?

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
דניאל זריהן

דניאל זריהן

דניאל עוסק בתחום האינטרנט באופן מקצועי משנת 2009. מקדם אתרים בדגש על SEO ושיווק באמצעות תוכן. כותב גם בלוג מקצועי בנושא.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר
priority lowest
priority highest

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי