תפריט
תפריט

מדריך קידום אתר אלמנטור – תוסף וורדפרס לבניית אתרים

מדריך-לקידום-אתר-עם-תוסף-אלמנטור

יש לך אתר וורדפרס שנבנה עם תוסף אלמנטור? מדריך קידום הזה בשבילך

עיצוב אינטואיטיבי ומהיר, אלמנטים מוכנים מראש, שירות מעולה ותמחור אטרקטיבי – אלמנטור, הסטארטאפ הישראלי שמספק פלטפורמה לבניית אתרים בוורדפרס, הוא מקור אמיתי לגאווה ישראלית.
אבל למקרה שכבר הספקתם לשכוח, לפני שאלמנטור הגיעו, בניית אתר רציני הייתה מצריכה ידע טכני לא קטן.
היינו צריכים לעצב לכתוב קוד, להתקין עשרות פלאגינים ועוד.

למזלנו, אלמנטור כבר כאן – והם עושים את העבודה שלנו הרבה יותר קלה.
בניית אתרים מרהיבים וקלים לבנייה בצורה מפתיעה, שימוש בתבניות מוכנות לעמוד הבית או לעמוד אודות כמעט בלחיצת כפתור, וכל מה שאפשר לדמיין כבר נמצא שם בשבילנו, אנחנו רק צריכים לבחור.

אבל מה תעשו אחרי שבחרתם טמפלט לאתר ושכרתם קופירייטר שיכתוב תכנים לעמודים שלכם? אחרי שהקמתם את האתר שלכם והוא כבר רץ, הגיע הזמן לייצר חשיפה לאתר, להתחבב על מנועי החיפוש, כזו שתאפשר לכם לייצר פניות תדירות מידי יום, ללא תלות בתשלום מתמיד לפייסבוק או לגוגל – הלא הוא קידום אורגני.

הבעיה היא שאין מספיק מדריכים מפורטים שיעזרו בקידום אתר אלמנטור, ובלי המידע הבסיסי הזה אי אפשר לקדם אתר בצורה אפקטיבית.

אז החלטתי להרים את הכפפה, ולכתוב לכם מדריך על כמה דברים חשובים שכל מקדם אתרים וכל בעל אתר אלמנטור חייב לדעת שיעזרו להרים את האתר שלכם מעלה מעלה אל ראש דפי התוצאות.

 

לדבר עם גוגל בשפה שלו

בראש ובראשונה חשוב להקשיב למה שגוגל מבקש שנעשה, לגוגל יש מדריכים רשמיים לבעלי אתרים (ולמקדמי אתרים כמובן), בהתאם למדריכים הרשמיים של גוגל לגבי מבנה התוכן של העמוד באתר שלכם (תוכלו לקרוא על כך בהרחבה במדריך למתחילים בקידום כאן בעמוד 20 – תחת סעיף "Use heading tags to emphasize important").

מביא עבורכם את התמצית ההגדרה של גוגל בשפה חופשית במילים שלי:
כמו בכל עמוד אינטרנט, חלקים מסוימים בטקסט מודגשים וגדולים יותר מאשר חלקים אחרים.
אלו הן הכותרות כמובן, שמיועדות לסדר את הטקסט ולתת לאתר היררכיה מסוימת.

בכל עמוד ופוסט באתרי וורדפרס קיימת האפשרות להשתמש בכותרות בסרגל העריכה.
שימו לב שיש שש דרגות של כותרות – h1, h2, h3, h4, h5, h6 כאשר כותרת מסוג h1 היא החשובה ביותר

קידום אתר אלמנטור – איך מגדירים כותרות עמוד באלמנטור

בסרגל הכלים של אלמנטור תראו אלמנט בשם "כותרת".
אפשר להשתמש באלמנט זה כדי להכניס כותרת מכל דרגה, בהתאם לצורך – אם זו הכותרת הראשית של העמוד, השתמשו בתג מסוג h1, בכותרת המשנית השתמשו ב h2 וכן הלאה.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

כותרת אלמנטור

 

בסרגל הכלים של וורדפרס תראו גם אלמנט בשם "עורך טקסט", שבו תשתמשו בשביל להכניס תוכן טקסטואלי לעמוד שלכם.
בתוך עורך הטקסט תוכלו לבחור שחלקים מהטקסט יהיו כותרות וחלקים אחרים יהיו "פסקה רגילה", כלומר, טקסט רגיל שאינו כותרת, שזה כמובן רוב העמוד.

כותרות בעורך הטקסט

היררכיית כותרות

בדומה לכל מסמך טקסט, גם באתרים משתמשים בכותרות שמטרתן להעביר לקורא מסר כלשהו.
באמצעות הכותרות אנחנו בעצם מעבירים לקורא – זה הנושא המרכזי, אלו הנושאים המשניים, הטקסט שכאן מדבר על הנושא שבכותרת הזו וכן הלאה.

כאן נכנס למשוואה מה שדיברנו עליו מקודם – הדרגות של הכותרות. כותרת ה – H1 אומרת למנועי החיפוש וגם לגולשים שזה הנושא העיקרי של העמוד ושזו מילת המפתח.
ככל שדירוג הכותרת נמוך יותר, גודלה ירד בהתאמה ובכך יראה לגולשים ולמנועי החיפוש אילו כותרות חשובות יותר, ואילו פחות.
בעזרת הכותרות האלו, אנחנו בונים היררכיה של חשיבות התכנים שנמצאים בעמוד.

 

איך משתמשים נכון בכותרות?

נתחיל בזה – אם אתם לא משתמשים בכותרות, אתם מפספסים. זה עוזר לעשות סדר בראש שלכם כמי שכותב את התכנים, ובעיקר עושה סדר לגולשים ולמנועי החיפוש.
זה גם הופך את הטקסט לקריא יותר, גולש שמגיע ומרפרף על העמוד שלכם יכול מיד להבין איזה מידע הוא הולך לראות בעמוד.
לא לדאוג אם זה נשמע מבלבל, אתן לך דוגמה לדרך פשוטה מאוד להתחיל להשתמש בכותרות.

נניח שאני מכניס לאתר מדריך להכנת פסטה.
כותרת ה – H1 שלי תהיה משהו כמו "איך לבשל את הפסטה המושלמת" או "המדריך המלא לפסטה מעולה". אחרי הכותרת הזו, אכתוב הקדמה והסבר כללי על המאמר.
אחרי זה, אכניס כותרת H2 בשם "מי בישול לפסטה", ומתחת לכותרת זו אכתוב על חשיבות המים בהם מבשלים את הפסטה.
עכשיו אכניס שתי תת-כותרות H3 בשם "מלח במי הבישול – חובה או שאפשר לוותר" ו"כמה זמן הפסטה צריכה להתבשל".

כשנגיע לחלק של הרוטב, תהיה כותרת H2 בשם "3 רטבים מעולים לפסטה" שלאחריה טקסט שמסביר על איך עושים רטבים לפסטה.
עכשיו אכניס שלוש תתי-כותרות H3. אחת תהיה בשם "רוטב עגבניות איטלקי", השנייה בשם "רוטב שמנת פטריות" והשלישית בשם "רוטב כמהין וערמונים".

זה לא מדע מדויק – השתמשו בהיגיון שלכם כדי ליצור טקסט שזורם ונראה טוב עם כותרות מתאימות שנמצאות במקום הנכון.

 

האלמנטים של אלמנטור – איך, למה וכמה?

בסרגל הכלים תראו לא מעט ווידג’טים. הם יהיו יפים ומעוצבים, והם יעזרו לכם לעשות כל מיני דברים מגניבים שיגרמו לאתר שלכם להיראות מקצועי וגם באמת ישרתו צורך אמיתי.

אפשר בקלות להסתנוור ממגוון האלמנטים באלמנטור – אבל אל תשכחו לשמור על כמות אלמנטים מצומצמת ולהכניס רק את אלו שהכרחיים ומעניקים ערך מוסף.

הקלישאה "כמה שיותר, יותר טוב" לא תקפה כאן – "less is more", דווקא כן. הטיפ שלי הוא לא להעמיס על הגולש ולנסות ליצור עבורו חוויה נוחה.
שוב, אני לא נגד האלמנטים האלו וזה כל העניין באלמנטור – אבל אני רואה הרבה בעלי אתרים שמגזימים וזה מפספס את המטרה וגורם לאתר להיטען לאט.

עכשיו אפשר להתחיל. יש הרבה ווידג’טים שימושיים ששווה להכיר, הנה כמה מהם והסבר על הדרך שבה תוכלו להשתמש בהם.

 

מפות גוגל

אלמנט זה יראה את המיקום שלכם על גבי המפה של גוגל. שתי ציפורים במכה אחת, גם שימושי וגם נראה טוב.
מן הסתם, חיוני בעיקר עבור עסקים פיזיים אבל לא רק – כתבתי על זה מדריך שלם – מוזמנים להיכנס ולקרוא גוגל לעסק שלי – קידום עסק לוקאלי בגוגל מפות.

 

אלמנטים של רשתות חברתיות

יש כמה אלמנטים שונים שקשורים לרשתות חברתיות באלמנטור:

  • שיתוף – אלמנט השיתוף מאפשר לגולשים לשתף את האתר שלכם ואת התוכן שהעליתם ברחבי הרשת בלחיצת כפתור.
    מה עוד אפשר לבקש? זה אפקטיבי לקידום אורגני, זה יוצר חשיפה לאתר וזה עושה לגולשים חיים קלים.
  • תגובות פייסבוק – באמצעות אלמנט זה, משתמשים יוכלו להתחבר עם חשבון הפייסבוק שלהם ולהגיב על העמוד או הפוסט שלכם.
  • כפתור פייסבוק – את אלמנט כפתור הפייסבוק תוכלו להגדיר ככפתור של לייק או ככפתור של המלצה.
    בדרך כלל משתמשים כאן בלייק ובמקרה כזה הגולש יוכל, כמובן, לעשות לייק על הפוסט או העמוד שלכם.
  • רשתות חברתיות – אחד האלמנטים הכי חשובים לשיפור הקשר שלכם עם הגולשים.
    האלמנט מכניס קישורים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות. בצורה כזו, הגולשים יוכלו להפוך מגולשים אקראיים באתר שלכם, לעוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם ומשם – ללקוחות נאמנים.

 

וידאו 

דבר שהמון מקדמי אתרים מתחילים ובעלי אתרים נרתעים ממנו הוא העלאת סרטונים.

אלו תכנים איכותיים שיכולים לעזור לכם לשפר את דירוג ה – SEO של האתר שלכם וחבל לוותר עליהם.
למזלכם, יש לכם אתר אלמנטור וכאן זה ממש קל.
פשוט גררו לעמוד את אלמנט הוידיאו והכניסו את הכתובת של הסרטון שתרצו שיופיע בעמוד.

בגלל שהסרטון מתנגן בעמוד עצמו זה מאפשר לכם להכניס בעמוד עוד מידע.
במקרה הזה גם מדובר במידע שמועבר ויזואלית כך שזה מעולה בשביל אתרים עם שירות או מוצר שצריך לראות בשביל להבין.

זה נראה מעולה וזה מכניס עוד קצת תבלינים לעמוד שלכם, בקיצור – מומלץ.

אלמנטור וידאו

 

תמונות

הכי בסיסי שיש. תמונות הן מרכיב חשוב מתהליך הקידום האורגני. כדי להעלות תמונה באלמנטור לחצו על "בחירת תמונה".
משם, העלו את התמונה למאגר התמונות של האתר ובחרו בה.
עכשיו כתבו Alt Tag ותיאור תמונה שמתאימים לתמונה. שימו לב שבחלונית ה"כיתוב" בחרתם ב"כיתוב תמונה" ולא ב"ללא", אחרת כיתוב התמונה לא יופיע מתחת לתמונה.

 

הנעה לפעולה

בכל עמוד באתר שלכם צריכה להיות קריאה לפעולה. בין אם אתם רוצים שהגולש יצור איתכם קשר או יצרוך מכם שירות, תפקידה של ההנעה לפעולה הוא לגרום לרצונות שלכם להתגשם.
אלמנטור חסכו לנו הרבה עבודה עם אלמנט ה"הנעה לפעולה" שלהם שמגיע מוכן עם כפתור, תמונה, כותרת ותיאור.

בכפתור של ההנעה לפעולה אתם יכולים להחליף את טקסט ברירת המחדל "לחץ כאן" למשהו קצת יותר מקורי.
בכותרת ובתיאור – זה המקום לנסח טקסט שיווקי קצר וקולע, או לקחת קופירייטר מקצועי אם כתיבה היא לא הצד החזק שלכם.

עכשיו הכניסו את הכתובת של הדף שאליו תרצו שהגולשים יגיעו מכפתור ההנעה לפעולה.
זה יכול להיות כל עמוד שתרצו – דף נחיתה להרשמה להרצאה, עמוד השארת פרטים לניוזלטר או קטלוג המוצרים שלכם.

 

רשימת מחירים

אלמנט רשימת המחירים מראה לגולשים בדיוק את מה שהם רוצים לדעת בצורה מסודרת וברורה.

האלמנט מאפשר לכם ליצור רשימת מחירים יפה ומעוצבת במהירות ובקלות.
פשוט הכניסו את שם הפריט ואת המחיר שלו ומולכם יופיע מחירון מושקע של המוצרים או השירותים שלכם.

 

קרוסלות של המלצות וביקורות

באלמנטים אלו תוכלו להכניס המלצות וביקורות שקיבלתם בקרוסלה אחת.
זה נראה סופר מקצועי, זה מכניס קצת דינמיות לעמוד וזה גורם לגולש לרצות את המוצר או השירות שלכם.

קרסולת ההמלצות תתחיל עם שלושה פריטים. היכנסו לכל פריט וכתבו את שם הלקוח הממליץ, ובכותרת כתבו את התפקיד שלו או כל דבר אחר שמתאר אותו ומתאים לכאן.
עכשיו כתבו בחלונית התוכן את ההמלצה שלו ו…סיימתם.

המלצות אלמנטור

 

טיפ שלי, מניסיון – להשקיע ולהוסיף גם תמונה של הלקוח, כך תגבירו את האמינות של האתר. אל תדאגו, זה לא מסובך וגם לזה יש מקום יעודי באלמנט של קרוסלת ההמלצות.

קרוסלה של ביקורות עובדת כמעט אותו הדבר.
הניואנסים הם שכאן הכותרת צריכה להיות שם המשתמש של המבקר במקום בו הוא כתב את הביקורת (בפייסבוק, טוויטר – דברים בסגנון הזה).

הכניסו לינק לביקורת עצמה כדי שאף אחד לא יוכל להגיד שכתבתם אותה בעצמכם ו.. אתם פחות או יותר מוכנים לצאת לדרך. בהצלחה!

קראו על הקשר בין יחסי ציבור וקידום אורגני

 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

2 תגובות

  1. אהלן!
    תודה על הפוסט.

    אני מחפש את קרוסלת ההמלצות שהזכרת ולא מוצא.
    מודה שאני עובד בגירסה החינמית של אלמנטור.
    האם היא קיימת רק באלמנטור פרו?

    1. היי נתנאל,
      שמח לשמוע שמדריך תרם לך 🙂

      קרוסלת ההמלצות שהזכרתי במאמר אכן במנוי בתשלום, כאן תוכל למצוא פרטים נוספים מתוך האתר הרשמי של אלמנטור.

      כך נראה וידג'ט ההמלצות במסך העורך של אלמנטור:

      קרוסלת המלצות אלמנטור

      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר