ClickCease

מה זה SEO – כל מה שרציתם לדעת [וגם מה שלא] על SEO

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
search engine optimization

מה זה SEO ומדוע אתם חייבים את זה?

אין כמעט בעל עסק, חברה או ארגון שלא שמע לפחות פעם אחת את המושג SEO. העניין הוא, שלדעת על קיום התחום זה ממש לא מספיק. אמנם SEO נחשב לאחד הנושאים היותר חמים בשנים האחרונות, אבל אפילו בימינו יש לא מעט אנשים שלא מכירים את הנושא כמו שצריך, וזה עלול לא להיות נעים לשבת עם פרצוף מובך בכל פעם שמעלים את הנושא.

SEO הוא קיצור של Search Engine Optimization, והכוונה היא לביצועי אופטימיזציה של התוכן ועמודי האתר, במטרה שיתאימו למנועי החיפוש וידורגו גבוה יותר בעמוד התוצאות של גוגל. במילים אחרות, זהו תהליך שיפור של האתר שלכם במטרה להגביר את הנראות שלו. החלטתי לעשות לכם קצת סדר ולהסביר לכם מה זה SEO אחת ולתמיד. לפניכם מדריך SEO מקצועי ומפורט שיספר לכם בצורה ברורה מה זה בכלל קידום ומה אומר המושג "SEO" שאתם שומעים כל הזמן. קדימה, מתחילים!

 

לפני הכול – מה זה SEO?

אז החלטתם להקים אתר באינטרנט או חנות אינטרנטית, דף עסקי בסיסי בפייסבוק או אפילו ערוץ ביוטיוב.
מצוין, עכשיו אתם צריכים שגולשים גם יגיעו אליכם, לא כך?

גולשים, שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים, מחפשים באמצעות מנוע החיפוש Google מילים שקשורות לשירותים ולמוצרים שהם רוצים.
תפקיד מקדם אתרים הוא להציב אתכם ואת האתר בתוצאות החיפוש עבור אותם הגולשים בחיפושים שקשורים לתחומכם. לתחום עיסוק זה קוראים SEO.

 

יש לי בסך הכול דף פייסבוק, למה אני צריך SEO?

מדובר באחד התחומים הכי נחקרים בעולם המדיה הדיגיטלית בכלל ובתחום שיווק אתר בפרט.
גם אם רוב הלקוחות בכלל מגיעים מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, יוטיוב או פייסבוק – ישנה הסתברות גבוהה שהם מחפשים אתכם גם ב- Google.

הבסיס של תחום השיווק הדיגיטלי מתחיל ונגמר באותם חיפושים שהגולשים שלנו מקלידים בשורת החיפוש בגוגל.

Search Engine Optimization או בקיצור seo הוא בסיס להכל וזה מה שהפך אותו לדבר כל כך חשוב.

אז מה זה בעצם קידום אתרים SEO? או בעברית קידום אורגני?

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

תחום זה עוסק באופטימיזציה, התאמה ומיטוב האתר לכך שמנועי החיפוש יצליחו מנועי החיפוש לקרוא ולהבין ובצורה קלה את תכולת האתר.
המטרה העיקרית של seo היא להפוך את האתר לנגיש עבור גוגל ומותאם למה שהגולשים שלכם מחפשים.

אז אם אתם תוהים בדבר השאלה SEO מה זה, דעו כי מדובר בתחום המשפיע על חווית הגלישה, רלוונטיות וערך התוכן, ולכן מומלץ לשלוט בכל אחד מהתחומים הללו.

קידום אתרים seo

 

היכרות קצרה עם עמוד תוצאות החיפוש – SEO

בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו ב- Google, מתקבלות תוצאות חיפוש בעמוד הראשי. האופן שבו התוצאות מסודרות שונה בין הסמארטפון לבין המחשב הנייח (דסקטופ), ואפילו בין משתמש אחד ליבן משתמש אחר וזאת על מנת להתאים תוצאות עבור הגולש, מיקומו הגיאוגרפי, תחומי התעניינותו ועוד, אך העיקרון דומה כמובן.

במנוע החיפוש גוגל אפשר לחפש דברים נוספים חוץ מאתרים – תמונות, סרטונים, מפות ועוד, שרלוונטיים כמעט לכל תחום שתוכלו לחשוב עליו. קראו על גוגל לעסק שלי כדי לדעת איך להופיע בגוגל מפות.

אם ניקח תחומים כמו עיצוב והום סטיילינג, אלו תחומים בהם גולשים יעדיפו למצוא תמונות וסרטונים שיתנו להם השראה ורעיונות לדברים שהם יכולים לעשות בבית שלהם, וזאת בשונה מעניינים משפטיים בהם הגולש יעדיף לקרוא תוכן כתוב למשל. בעולם המשפטי למשל, בשוק המוצף בעורכי דין מכל התחומים, קידום אתרים לעורכי דין נחשב לקריטי אם אתם רוצים להביא לקוחות ולידים איכותיים.

 

חיפוש תמונות, מפות וסרטונים

אם אני מחפש מסעדה מסוימת אליה הוזמנתי לארוחת ערב, אוכל לבקש מגוגל לקבל רק תוצאות מקריטריון המפות כדי להבין איפה היא ממוקמת.
אם אני רוצה לעשות משהו בעצמי, DIY למשל, כמו לבנות פריט מעץ או לתקן מכונת כביסה – אני יכול לבקש תוצאות סרטונים כגון מדריכים.

למה SEO ולא ממומן?

כמעט בכל ביטוי חיפוש, ארבעת התוצאות הראשונות הן בדרך כלל קידום ממומן בגוגל.
איך תזהו אותן? לפי המילה "מודעה" שמופיעה בצבע ירוק נכון לכתיבת שורות אלו.

הדרך להגיע למקום הזה בחיפושים של ביטוי מסוים היא אינה קשורה ל- seo ונקראת פרסום בגוגל או קידום ממומן או PPC (תשלום לפי קליק).

מודעה ממומנת בגוגל

אז רגע, למה כל כך חשוב לקדם טבעית אתר ולהשקיע בתהליך שדורש השקעה שיטתית וקבועה?
למה לא להסתמך על ממומן בגוגל שיציב אותנו בראש דף התוצאות מיידית?

למרות שקידום ממומן נראה כמו פתרון קסם, לרוב הגולשים שלנו לוחצים על התוצאות הטבעיות שגוגל מציע ומדלגים על תוצאות הפרסום הממומן.
גולשים עושים זאת מכמה סיבות, כשהמרכזית שבהן היא שהתוצאות שגוגל בחר להציג נחשבות להיות אותנטיות ואמינות יותר מתוצאות ממומנות.

הגולשים כבר יודעים שהאתרים שנמצאים בתוצאות הממומנות שקולים לפרסומות ואילו תוצאות SEO הם מיהמנות הרבה יותר.

 

קריאה נוספת:

קידום חנות וירטואלית ואתר סחר

קידום אתר וורדפרס – איך עושים זאת נכון?

 

איפה האתר שלנו צריך להיות ממוקם?

הנתונים לא משקרים וחקרו את הנושא הזה המון וכמעט מכל כיוון.

אם אנחנו לא ממוקמים במקומות הראשונים בתוצאות הטבעיות, הסיכוי שיגיעו גולשים לאתר שלנו נמוך מאוד.
שלא לדבר על להיות ממוקמים בעמודים שאינם עמוד התוצאות הראשון – כלומר הסיכוי שלנו הולך ופוחת ככל שאנחנו נמצאים במיקום נמוך יותר.

 

חמשת הפרמטרים של גוגל לקידום SEO

אז נכון, אנחנו לא יודעים איך בדיוק האתר שלנו מדורג על ידי גוגל.
מה שאנחנו כן יודעים זה שמטרת גוגל היא להביא לגולשים תוצאות אמינות, עדכניות ורלוונטיות שקשורות באופן ישיר לחיפוש שלהם.

כתוצאה ממיטוב / אופטימיזציית האתר, גוגל מבין טוב יותר את מבנה האתר וב"תמורה" מדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
איך הוא עושה זאת? לגוגל יש אלגוריתמים שמורכבים ממאות קריטריונים שונים שלפיהם הוא מדרג איזה אתר יופיע באיזה דירוג ועבור איזה ביטוי.
מונע החיפוש של גוגל קובע את דירוג האתר לפי אותם קריטריונים שנשארים כסוד כמוס – ולפיהם מחליט איזה אתר להציג באיזה מיקום בדפי התוצאות, בעבור כל ביטוי וביטוי.

מה שאנחנו כן יודעים, זה שהמטרה של גוגל היא להציג לגולשים תוצאות מדויקות, מעניינות, רלוונטיות והכי עדכניות שקיימות.

אם נתבסס על זה, על מחקרים רבים שנעשו ועל הידע הרב שצברתי בעצמי לאורך השנים, אפשר להסיק שגוגל משתמש בחמישה פרמטרים עיקריים בשביל לדרג אתרים.

פרמטרים אלו הם גם עקרונות הליבה בעולם ה- SEO ואני מקפיד לעבוד לפיהם תמיד:

#1 – רלוונטיות (חשובה מאוד עבור הצלחת SEO)

מדובר כאן על התאמה בין מה שהגולש חיפש לבין מה שמופיע בתכולת האתרים שאליו הוא יגיע.
חשוב להבין שקיים קשר ישיר בין מילת המפתח שגולש מחפש במנוע החיפוש לבין התוצאה שהוא קיבל.

בשביל לדאוג שהגולשים מגיעים לאתרים הנכונים והטובים ביותר, גוגל סורק את התוכן של האתרים מראש כדי להכיר את תכולתם וטיבם, ולהתכונן, כן ממש להתכונן לשאילתה שלנו הגולשים.

ככלל, אתרים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל הם אתרים עם תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין.
בגלל שאנחנו יודעים זאת, מדובר בפרמטר שנחשב סופר חשוב כדי לבצע SEO נכון ואיכותי וכמובן להגיע לתוצאות.

#2 – סמכותיות ואמינות – לטובת SEO

בעולם seo קידום אתרים, פרמטרים כגון אמינות וסמכותיות נמדדים בכמות ואיכות הקישורים שנמצאים באתרים אחרים ומקשרים לאתר שלנו.

במילים אחרות, גוגל בודקת כמה אתרים רלוונטיים אחרים ממליצים ומכווינים על ידי קישורים ישירות לאתר שלנו.
כמו כן, גוגל בודק את רמת הסמכותיות, האמינות והרלוונטיות של אותם האתרים שמקשרים אלינו ומשתמשת בממצאים שלה כדי לדעת כמה משקל לתת עבור קישורים חיצוניים אלו.

בעבר, האלגוריתם של גוגל היה בנוי פחות או יותר כמו שמדרגים באקדמיה – בשיטה שבה הדירוג נקבע על ידי כמות ההפניות למחקרים ולמאמרים של אקדמאי מסוים,

היום זה כבר לא נמדד בצורה כזו והאיכות, באופן טבעי, קיבלה משקל רב יותר. בשורה התחתונה, מטרות הפרמטר הן:

  • לקבוע עד כמה האתר שלנו מעניין וכמה הוא רלוונטי לנושאים שונים
  • לבחון האם האתר משמש כמקור מידע לגולשים ובעלי אתרים אחרים

אם הנושא הזה מעניין אתכם, כתבתי עליו כאן בהרחבה ואף מצאתי 7 דרכים להגדיל סמכות אתר בגוגל.

#3 – התאמה לגדלי מסכים שונים

התאמה לסוגים וגדלים של מסכים שונים נקראת גם רספונסיביות.

המטרה של קריטריון זה היא לבחון עד כמה האתרים מתאימים בצורה מושלמת לכל סוגי המסכים.

בשנים האחרונות כמות החיפושים בגוגל והצפיות באתרים מסמארטפונים עלתה על כמות החיפושים והצפיות באתרים ממחשבים נייחים ולפטופים. כלומר יותר צופים במובייל מאשר בדסקטופ.

חשיבות הקריטריון עלתה עם הזמן בגלל שכמות הגולשים שצופים באתרים מהנייד גדלה בכל שנה.

עלייה זו הובילה למהפכת ה- Mobile-First שבה גוגל הודיעה כי תיתן משקל גבוה יותר לחווית המשתמש במובייל מאשר לזו של שבדסקטופ.

כיום אתר שלא מותאם בצורה מושלמת לגדלי מסכים שונים ובעיקר למסכי סמארטפון פשוט לא יעלה בדירוג באותו גודל מסך.

לא משנה כמה מעניין ואיכותי התוכן שבו – לא יהיה אפשר לקרוא אותו וגם לא לצרוך שירותים (כגון שירות SEO) ומוצרים שהוא מציע.

גוגל מדרג את האתר לפי התאמת האתר למובייל.
העצה שלי אליכם כשאתם ניגשים לתהליך בניית אתרים היא להשקיע ולבצע קידום ובניית אתרים רספונסיביים מושלמים למובייל, וכך התוכן יהיה מוצג באופן מושלם לא רק בדסקטופ אלא גם במכשירים ניידים.

לאחרונה התווסף פרמטר נוסף חשוב הקשור לחווית המשתמש בכלל ולמהירות טעינת האתר בפרט. מוזמנים לקרוא אודות עדכון האלגוריתם שנכנס לפעולה בימים אלו (יוני 2021) בהרחבה במאמר שכתבתי.

#4 – משך שהייה באתר

ככל שהגולשים שוהים זמן ממושך יותר באתרכם, כך גוגל תראה בו אתר רלוונטי יותר ואיכותי יותר עבור השאילתה שממנה הגיע הגולש.

פרמטר הזה מושפע משני פרמטרים אחרים:

  • איכות חווית המשתמש באתר
  • כמות (ואיכות) המידע והערך שהאתר מספק לגולשים ומידת העניין שלהם באתר

לשם המחשת חשיבות הביטוי לנושא קידום אתרים SEO, אציג בפניכם דוגמה:

גולש מקליד בגוגל ביטוי כגון – השכרת ציוד לאירועים (אגב, אם אתם מעוניינים לבצע קידום אתר בתחום האירועים כדאי שתדעו שזה תחום שקרוב לליבי ואפילו הקדשתי לכך מאמר שלם).

הגולש נכנס לאחת מהתוצאות שגוגל סיפק לו ושוהה שם רק 10 שניות לפני שהוא יוצא מהאתר וחוזר לדף תוצאות החיפוש.
כשהגיע לדף תוצאות החיפוש, הוא נכנס לתוצאה אחרת בדף התוצאות של גוגל, ובאתר הזה הוא שוהה 5 דקות שלמות ועובר בין 5 עמודי תוכן שונים.

מה האלגוריתמים של גוגל מבינים מזה? ניחשתם נכון! הם מבינים שעבור אותו ביטוי חיפוש שהגולש הקליד, האתר השני יותר רלוונטי וגם יותר איכותי.

כתוצאה מכך, המיקום שלו בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי צריך להיות גבוה יותר ובייחוד מזה של הראשון.
נכון, הבוטים של גוגל יותר חכמים מזה והם מבצעים בדיקה בסדר גודל של אלפי ומאות אלפי חיפושים – אבל זהו העיקרון המנחה שעליו אנחנו צריכים לבסס seo טוב וקידום אתר בגוגל.

בשורה התחתונה, ככל שהיוזר – אותו גולש יעשה יותר פעולות באתר וישהה יותר זמן באתר – כך דירוג האתר יעלה ואיתו גם מיקומי התוצאות.

#5 – רמת האופטימיזציה של האתר

האופטימיזציה היא החלק הטכני של SEO. החלק הזה נקרא On-Site SEO, המשמעות היא פעולות שאנחנו עושים בתוך האתר עצמו כדי להתאים אותו למנועי החיפוש ולגולשים.
כיום רוב מערכות ניהול התוכן, כמו וורדפרס, ג'ומלה ואחרות מאפשרות לנו לבצע אופטימיזציה ברמה דיי מעמיקה באתר שלנו.
(זה ממש על קצה הקרחון, בהמשך תבינו נושא זה יותר לעומק).

 

אז איך עושים קידום אתרים SEO?

המטרה שלנו במסגרת קידום SEO היא להגיע למקומות הראשונים בתוצאות הטבעיות (כלומר, אלו שמקורן הוא לא מתוך קידום ממומן).
אז איך מתחילים? מה אתם צריכים לעשות כדי לקדם את האתר ולהתחיל לעלות בתוצאות החיפוש של גוגל?

 

מחקר מילות מפתח וחקר מתחרים לתהליך SEO

הרבה לפני שאתם מתחילים לעשות אי אילו אופטימיזציות SEO טכניות ברחבי האתר, אתם צריכים להכיר בצורה מעמיקה את השוק.

למרות ש-Data היא מילה שהפכה לבאזזוורד שכבר נמאס לכולנו לשמוע, נתונים הם הדרך הכי טובה שיש לכם לעשות חקר שוק.

איך עושים זאת?

הדרך הכי טובה להכיר את השוק היא לבצע מחקר מילות מפתח פופולריות ולאתר טרנדים חמים שהגולשים מחפשים.
אלו גם הדברים שהמתחרים שלכם מדברים עליהם ובגלל זה חשוב להכיר את המתחרים ולחקור את האתרים שלהם.

כמובן שישנם כלים שיעזרו לכם להבין מה מעניין את קהל היעד ומהם הנושאים שהמתחרים שלכם מדברים עליהם. הנה שלושה כלים מומלצים:

  • Google Trends – כלי בבעלות גוגל שמסייע בזיהוי שינויים בכמות חיפושים שגולשים מבצעים בקשר לנושאים שונים ובזיהוי טרנדים בביטוי מסויים.
  • Screaming Frog – כלי המאפשר לסרוק עמודים של אתרים מתחרים ומספק רשימה של כותרות המופיעות באתר.
    הכותרות הראשיות של העמודים לרוב הן גם מילות המפתח שהאתר המתחרה מנסה לקדם.
  • Ubersuggest – הכלי החינמי של ניל פאטל הפך לאחד מכלי מחקר המילים הפופולריים בתחום ה-SEO.
    הכלי מאפשר מחקר מילות מפתח מפורט וכולל נתונים חשובים כמו מספר חיפושים ושיעורי הקלקה של אתרים על פי המיקום שלהם.

אינטואיציות זה חשוב וגם כדאי מאוד שתדברו עם אנשים שעוסקים בעולם התוכן שלכם.
יחד עם זאת, הכלים האלו יספקו לכם הרבה נתונים אמינים עליהם תוכלו לבסס אסטרטגיה חזקה ולקבל החלטות שיקדמו את האתר בצורה הכי נכונה ומדויקת שיש.

 

צרו כמה שיותר תוכן SEO איכותי

SEO יכול להיות תחום די טכני לפעמים. אבל עם כל הפרטים הטכניים שקיימים בעולם הזה, קל לשכוח שבסופו של דבר האינטרנט מתבסס על אנשים.

הרעיונות והטרנדים שכולם מדברים עליהם, הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם, אלו הם הדברים שצריכים להניע את אסטרטגיית התוכן בתהליך העבודה אותו אתם מבצעים.
למה? כי אתם רוצים להביא אנשים שמתעניינים בתחום שלכם דווקא אליכם מכל שאר האתרים ברשת.

כשמגיעים לשלב יצירת התוכן צריך להתחיל להחליט מהם הנושאים עליהם אנחנו רוצים לדבר.
הנושאים שיופיעו באתר צריכים להיות קשורים לעשייה שלכם, ולהיות כאלו שאתם רוצים לקדם באתר. במקביל, הם צריכים לדבר על מה שמעניין את קהל היעד שלכם. למידע נוסף כנסו למאמר בנושא כתיבת תוכן.

 

טיפים ליצירת תוכן שגולשים אוהבים

הנה כמה טיפים קצרים ליצירת תוכן שמושך גולשים וגורם לגוגל לדרג אתרים גבוה:

  • איכות על פני כמות: תעלו יותר תוכן מהמתחרים וכמה שיותר, יותר טוב.
    מצד שני, אסור שהתוכן יבוא על חשבון האיכות. תוכן לא איכותי לא יקדם את האתר אז התמקדו באיכות התכנים לפני הכל.
  • זכרו שתשומת הלב מוגבלת: הרשת מלאה בתוכן, ובשביל שיכנסו לשלכם הכותרת צריכה להיות ממגנטת.
    בנוסף, אין לכם זמן ואתם צריכים לעניין את הגולשים כמה שיותר מהר, אז השורה הראשונה חשובה לא פחות מהכותרת.
  • KIS: המטרה היא למשוך כמה שיותר גולשים ובשביל שגם תצליחו אתם חייבים להנגיש תוכן לאדם הממוצע.
    הימנעו משימוש בביטויים מקצועיים ומושגים מורכבים כשאין צורך ואם אתם ממש חייבים אז תסבירו אותם לקורא בצורה פשוטה ככל האפשר.
    אז אל תבלבלו את הגולשים, ובקיצור, Keep It Simple.
  • הציגו זווית מרעננת: יש נושא שכולם מדברים עליו? מעולה, אל תוותרו על ההזדמנות להיכנס לעניינים ולתפוס את הגל.
    אבל אם כבר אתם עושים זאת, כדאי שתציגו זווית אחרת שתיתן ערך לגולשים ותעניין אותם.
    זכרו שצריך לקרות משהו בתכנים שלכם. אתם צריכים לגרום לקורא לחשוב, להרגיש ולהסתקרן.

כדי לבצע שיווק באמצעות תוכן צריך להשקיע, ובלי תכנים שמושכים גולשים, אי אפשר לקדם את האתר. צרו תוכן איכותי והוא יהפוך להיות המנוע של העסק שלכם. במילים אחרות, תוכן חשוב מאוד לביצוע SEO ברמה גבוהה היות והוא משפיע על פרמטרים שהצגתי קודם לכן כדוגמת משך השהייה באתר.
אם יש לכם אתר קיים עם תוכן שלא מצליח לדרג אתכם במקומות הראשונים, אתם יכולים לעדכן תוכן ולהפוך אותו לאיכותי יותר (הנה מדריך לעדכון תוכן שכתבתי, ובעייני הוא פרמטר משמעותי מאוד בקידום אתר).

מה זה seo - טקסט

 

אופטימיזציית On-site SEO

דיברנו על אופטימיזציה בחלק הקודם. מדובר בפן הטכני של קידום האתר שלכם, זה שאחראי להפוך את האתר לנוח לגלישה ומותאם למנועי חיפוש.
הנה כמה פעולות אופטימיזציה שיעזרו לכם להניע את הגלגל.

שיפור מהירות האתר

מגמת הירידה ברמת הסבלנות שלנו ממשיכה. היום, גולשים לא מחכים יותר משלוש שניות עד שאתר יעלה, מה שהופך את שיפור מהירות הטעינה של האתר וקיצור משך הזמן שלוקח לאתר לעלות לקריטי במיוחד.

איך עושים זאת?

  • ממזערים גודל התמונות באתר
  • מוחקים פלאגינים (תוספים) שלא בשימוש
  • נפטרים מעמודים שלא צריכים להיות באתר
  • באתרי וורדפרס מתקינים תוסף Cache כמו Wp-rocket (בתשלום) וסופר קש (ללא תשלום).

מוזמנים לקרוא בהרחבה על שיפור מהירות אתר.

הגדרת כותרות ותיאורים

הגדרת ה- Meta Titles & Meta Descriptions היא דבר שחשוב לעשות עבור כל עמוד ועמוד באתר כחלק מביצוע קידום אתרים SEO.
כתיבת התיאורים והכותרות צריכה להתבצע בצורה שמשקפת בצורה נכונה ומדוייקת את העמוד והתוכן. אך לא פחות חשוב שונה וייחודי ולא מועתק מעמוד לעמוד.

המטרה של התיאורים והכותרות היא לעזור לגוגל לסרוק אתר בקלות מה שמסייע לו להבין אותו ואת התכנים שבו.
מי שמתמיד בזה, מצליח להעלות את דירוג האתר שלו באופן משמעותי.

חשוב להטמיע תהליכי עבודה קבועים וקפדניים בנושא הזה או לקחת איש מקצוע שיהיה אחראי על ניהול התכנים באתר וידאג להטמיע אותם בצורה טבעית ונכונה.
הגדרת הכותרות והתיאורים כוללת שינוי הגדרות המטא להגדרות המדויקות וביצוע פעולות נוספות שקשורות לנושא.

מפרט טכני

אתרים צריכים לעמוד בדרישות המפרט הטכני של גוגל.
חשוב לעלות על מצבים בהם אין התאמה לדרישות כי הם מונעים מהאתר שלכם להתקדם בצורה אופטימלית בתוצאות החיפוש. על חלק מהדרישות וההתאמות הנדרשות תתעדכנו באמצעות סרץ' קונסול, ועבור חלק אחר תצטרכו להשתמש ולהכיר תוכנות פרטיות שעוזרות לכם לשקף בעיות טכניות אלו, הטובה שבהם היא סקרימניג-פרוג. והיא מאפשרת ביצוע פעולות חשובות של SEO כדוגמת איתור קישורים שאינם תקינים, שגיאות 404 ועוד.

קישורים פנימיים

שימוש נכון ומאוזן של קישורים פנימיים שמפנים בין עמודים שונים באתר שלכם יסייעו לגוגל להכיר את מבנה אתר שלכם באופן מסודר מדויק.
בנוסף, הם גם יגרמו לגולשים לשהות באתר זמן רב יותר. ארחיב על זה בסעיף הבא.

 

מה זה SEO בלי הקישורים?

קישורים משפיעים בצורה משמעותית על דירוג האתר שלכם. יש שלושה סוגים של קישורים שלושתם חשובים לתהליכי seo, ואתם צריכים להכיר אותם ולהשתמש בהם באופן שיטתי ומושכל:

  • קישורים פנימיים באנגלית קישורים אלו נקראים Internal Links.
    מטרת הקישורים האלו היא לעודד גולשים להמשיך לגלוש באתר שלנו.
    בנוסף, הם גם מראים לגוגל מהם העמודים הכי חשובים באתר שלנו (היררכיית אתר) ומה הקשר בין העמודים השונים.
  • קישורים חיצוניים – באנגלית קישורים אלו נקראים Backlinks או Inbound Links.
    מטרת הקישורים האלו היא להפנות גולשים מאתר כלשהו אליכם.
    בנוסף, הם מצביעים לגוגל שמדובר באתר  סמכותי שמעניין גולשים ומשמש כמקור ידע.
  • קישורים יוצאים – באנגלית קישורים אלו נקראים Outbound Links.
    אלו בעצם קישורים חיצוניים שאתם שותלים באתר כדי להפנות גולשים לאתרים אחרים.

השימוש בקישורים נעשה על ידי השתלת קישורים לעמודים שונים באתר שלנו על גבי טקסט עוגן, שהוא צירוף מילים מסוים. קראו איך להשיג קישורים לאתר שלכם.

טקסט עוגן הוא חלק מתוך הטקסטים והתכנים שבתוך האתר שלנו (קישור פנימי) או של מישהו אחר (קישור חיצוני).

 

מקורות נוספים לביצוע קידום SEO

מעבר לקידום ופרסום ממומן בגוגל, יש עוד כמה דרכים שיכולות לעזור לכם לטפס בדפי התוצאות של גוגל ולמשוך גולשים.
השיטות הבאות הן שיטות שיכולות להיות מאוד יעילות עבור האתר שלכם.
הן יעזרו להגדיל את נפח תנועת הגולשים באתר, לצבור קישורים חיצוניים מאתרים אחרים ובעיקר ליצור עבורכם הרבה חשיפה.

יוטיוב

בכל יום משתמשים צופים במיליארד שעות של וידיאו ביוטיוב וכמות החשיפה בפלטפורמה רק עולה משנה לשנה.
נכון לכתיבת שורות אלו, אני מאמין שהדבר הבא הוא שיווק באמצעות וידאו גם בתחום קידום אתרים SEO, ושמי שרוצה ליצור תדמית דיגיטלית טובה צריך ליצור תכני וידאו.

אבל מעבר ליתרונות הנובעים מביצוע קידום סרטונים ביוטיוב עבור חשיפת המותג וקידום האתר, יש להם יתרון נוסף שעליו כנראה לא חשבתם: יוטיוב נרכשה על ידי גוגל לפני כמה שנים.

במקרים רבים כשאתם מבצעים חיפוש בגוגל, דף התוצאות מציג לכם סרטונים ביוטיוב שקשורים לחיפוש שלכם.
סרטונים אלו נמצאים לא פעם במקום בולט ומרכזי בדף התוצאות הראשון ולעיתים יותר קל להתקדם עם סרטון מאשר בתוצאות החיפוש הקלאסיות.

בנוסף לחשיפה שתקבלו, מתוך הסרטונים שלכם תוכלו גם להפנות את הצופים לאתר שלכם.

יחסי ציבור

אתם בטח אומרים לעצמכם עכשיו: "יח"צ? זה כל כך 2012!". טוב, אולי לא אמרתם זאת בדיוק כך, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון.
יחסי הציבור איבדו את המעמד שלהם לאורך השנים וכיום הם נתפסים ככלי בו משתמשים רק תאגידים גדולים וחברות ענק.

אולי זה יפתיע אתכם, אבל גם היום יש כמה יתרונות משמעותיים מאוד לביצוע של יחסי ציבור באינטרנט עבור עסקים ומותגים, והם יכולים לשמש כלי משלים לביצוע SEO.
הנה שלוש דוגמאות לדרכים בהם יחסי ציבור יכולים להיות יעילים עבור העסק שלכם:

  1. הם יסייעו לכם לפרסם כתבות תדמית: בכתבות אלו תוכלו לשדר ללקוחות מסרים שאתם רוצים לשדר ולבנות תדמית מותג בצורה אפקטיבית.
  2. הם יאפשרו לכם ליצור באזז: בין אם זה על כניסת מותג לשוק, ההשקה של המוצר החדש שפיתחתם או השירות החדש שאתם הולכים להציע בקרוב.
  3. הם יעזרו לכם להשיג קישורים חיצוניים: קישורים אלו יעלו את דירוג האתר ויחזקו את הסמכותיות שלו בעיני גוגל.

אל תמהרו לפסול אותם כל כך מהר – יחסי הציבור נשארים רלוונטיים גם בעידן האינטרנטי.

הם עדיין יעילים לעסקים שרוצים ניהול מוניטין באינטרנט ותדמית מסוימת ובנוסף לכל זה הם גם עוזרים לקדם אתרים.

נוכחות ברשתות החברתיות – ככלי משלים לביצוע SEO

אמנם שיתופים ולייקים ברשתות החברתיות לא מחזקות את דירוג האתר בשלב זה, אבל יש להם כמה יתרונות אחרים לא פחות חשובים.

לשם התחלה, על ידי חשיפת התכנים וביצוע פעולות של קידום רשתות חברתיות תוכלו למשוך אליכם גולשים. לא רק שהאתר יזכה לעלייה בטראפיק, אלא שגם תקבלו הזדמנות לקישורים חיצוניים.

הגולשים שיגיעו לאתר יכולים להיות בלוגרים או בעלי אתרים מובילים מהתעשייה.
אם הם יאהבו את מה שהם רואים, יש מצב שהם יבקשו מכם לכתוב פוסט אורח עם קישור לאתר שלכם או שפשוט ישתילו קישור לאתר שלכם בתכנים שלהם.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שהאינטרנט משתנה כל הזמן, וכך גם ה- SEO, כיוון שכל הזמן יש עדכוני אלגוריתם, ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

זה שגוגל לא מתחשב בכמות הלייקים שיש לעמוד שלכם בפייסבוק היום, לא אומר שהיא תמשיך לעשות זאת גם מחר.
אם וכאשר גוגל תחליט להתחשב בכמות הלייקים שעמודים צברו, כמות השיתופים שפוסטים מקבלים או בכמות העוקבים של מותגים באינסטגרם – זה ישתלם לכם בגדול.

דואגים לתשתית אתר איכותית

בעלי אתרים רבים רצים קדימה, משקיעים הרבה כסף בתכנים ועושים אופטימיזציות מינוריות ומתקדמות – ובכל זאת לא רואים תוצאות.

אם אתם רוצים לקדם את האתר ולהעלות אותו בדירוג של גוגל, אתם חייבים לפני הכל לדאוג לכך שהתשתית שלו תהייה טובה.

אז מה זה אומר בעצם?

  • בוחרים שירות אחסון אתרים איכותי ומוודאים שהמשאבים שהוא מספק תואמים את דרישות האתר
  • משתמשים במערכת ניהול תוכן נוחה ואיכותית כמו וורדפרס, ג'ומלה ומג'נטו (יש מערכות נוספות שיעשו את העבודה)
  • מיישמים מבנה אתר פשוט ומינימלי
  • בונים דפי קטגוריה נכונים
  • מתייגים פוסטים ועמודים

כמו שעץ צריך אדמה בריאה בשביל לצמוח – האתר צריך בסיס איכותי בשביל לגדול.
תנו לנתונים לעבוד בשבילכם, גוגל היא לא רק מנוע חיפוש. מדובר בחברת ענק שעושה המון בשביל האינטרנט וגם בשבילנו, בעלי ומקדמי האתרים.

גוגל בנתה הרבה כלים לקידום ואני רואה בשניים מהם ככלי חובה לכל מנהל SEO ובעל אתר.

  • Google Analytics: גוגל אנליטיקס הוא כלי שמנתח את האתר ומספק דו"חות נתונים מפורטים שעונים על שאלות כמו אילו עמודים הגולשים שלכם הכי אוהבים באתר, מי קהל הגולשים, מאיפה הגולשים מגיעים לאתר שלכם ועוד.
  • Google Search Console: סרץ' קונסול הוא כלי שמנתח את האתר שלכם ומספק נתונים כמו מיקום האתר שלכם בחיפושים של מילות המפתח שאתם רוצים, שיעורי ההקלקה על העמודים, כמות הפעמים שכל עמוד הופיע בדפי התוצאות ועוד.

שני הכלים האלו מספקים המון נתונים שיעזרו לכם לקדם את האתר טוב יותר ולהתקדם בדפי התוצאות במהירות.

 

מה זה SEO? לסיכום

יש המון פרמטרים אחרים שמשפיעים על תהליך קידום אתרים SEO, ויש עוד הרבה דברים שאתם צריכים לעשות כדי להרים את האתר לראש דפי התוצאות.
אז מה זה SEO? זהו תחום פשוט אך עמוס בפרטים – ממש תורה שלמה. אם זה לא מספיק, אז התורה הזו גם מתעדכנת ומשתנה כל הזמן.

בכל מקרה, זה הבסיס של התחום וזו התחלה טובה למי שרוצה לדעת על SEO בגוגל לבד. ואני מקווה שנהניתם מקריאת מדריך SEO, בתקווה שהוא גם הועיל לכם וענה לכם על כל השאלות.
אשמח לענות על עוד שאלות במידה ויש כאלו. כתבו לי בתגובות על אילו נושאים הייתם רוצים שארחיב, וכמו תמיד, אשמח לייעץ ולעזור לכם במה שתצטרכו  (:

 

שאלות נפוצות – וגם תשובות!

מה זה SEO?

SEO הם ראשי התיבות של Search Engine Optimization, או בעברית – קידום אורגני. הכוונה היא לתחום שבו משתמשים בשיטות שונות כדי לגרום לגוגל להציג אתר בפני גולשים המבצעים חיפושים במנוע החיפוש שלה, וזאת במטרה למשוך דרך מנוע החיפוש תנועת גולשים אל אתר מסוים.

מה זה קידום אתרים SEO?

קידום אתרים בגוגל הוא תחום שבו משתמשים באסטרטגיות וטכניקות שונות כדי להציג אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל, וזאת במטרה למשוך לאתרים גולשים המבצעים חיפושים במנועי החיפוש של גוגל.

איך לבצע קידום אתרים SEO באופן חכם?

קידום אתרים נעשה באמצעות שיטות שונות, כמו קידום באמצעות תוכן, הטמעת קישורים חיצוניים ושיפור חווית המשתמש באתר. בפועל, זה לא כל כך קל – זהו תחום רחב ומורכב שדורש למידה אינטנסיבית לאורך זמן והיכרות מעמיקה עם העולם הדיגיטלי.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי