תפריט
תפריט

איך שרת האחסון משפיע על קידום האתר?

איך שרת האחסון משפיע על קידום האתר?

כל אתר אינטרנט מאוחסן בשרת – אבל האם יש חשיבות לשרת שבו האתר מאוחסן? האם בחירת השרת שיארח את האתר שלכם תשפיע על היכולת שלכם לקדם אותו וכתוצאה מכך על המיקום שלו בתוצאות החיפוש?

הפעם נדבר על שירותי אחסון אתרים, אחד הנושאים הכי מבלבלים בתחום הקידום האורגני ובמיוחד בקרב מקדמים מתחילים ובעלי אתרים, וננסה לענות על שתי שאלות חשובות:

  1. מה הפונקציונליות של שרתי האחסון.
  2. איך שרתי אחסון משפיעים על קידום אתרים – SEO.

אז קדימה, בואו נתחיל!

 

מה זה שירות אחסון אתרים ואיך זה קשור לקידום אתרים?

כל אתר שמוצג ברשת הוא בסופו של דבר מידע בצורת קוד וקבצים. כשאתם מבצעים חיפוש כלשהו באינטרנט ומקבלים בחזרה תוצאות אתרים, אתם בעצם מבקשים לאחזר מידע שנמצא על השרת שבו בעל האתר בחר לשמור את האתר שלו.

שירות אחסון של אתר הוא בעצם שירות המספק לבעלי אתרים אחסון (אירוח) של דפי אינטרנט וקבצים אחרים, בהם קובצי מידע, תמונות, קובצי וידאו וכל סוג תוכן אחר.
במטרה לאפשר לאחזר מידע זה דרך רשת האינטרנט. כאשר המידע המאוחסן על השרת, קרי האתר, זמין לכלל הגולשים על בסיס קבוע.

השרתים האלו הם למעשה מחשבים שכוללים רכיבי אחסון, מעבדים ועוד, שיושבים בחדרים ממוזגים ברחבי העולם וגם בישראל.
הקופסאות האלו מקושרות לשרתים אחרים ברחבי רשת האינטרנט והן מכילות מידע שהוא בדרך כלל אתרי אינטרנט וקבצים שונים.

כיום רוב האתרים מאוחסנים בשרתים המופעלים על ידי חברות אחסון שרתים שתפקידן, כמו שבטח כבר ניחשתם, לספק שירותי אחסון אתרים.
יש הרבה חברות כאלו ברחבי העולם ואולי שמעתם על חברות כמו Bluehost האמריקאית jetserver, SPD ו-uPress הישראליות.

 

רוב בעלי האתרים לא יכולים להרשות לעצמם, וגם לא ממש צריכים, שרת אישי שמיועד לאתר שלהם בלבד.
שירותי אחסון האתרים מציעים שרתים משותפים בהם מאוחסנים מספר אתרים שחולקים את אותו השרת.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

אבל רגע, למה אנשים לא מנהלים שרת משלהם?
בעל אתר ממוצע לא מאחסן את האתר שלו בשרת משלו ופונה לשירות אחסון חיצוני מכמה סיבות:

  1. הוא רוצה שתהיה לו את האפשרות להתמקד באתר שלו, בתוכן ובמכירת המוצרים או השירותים שהוא מספק, וניהול שרת זה דבר שדורש תשומות ניהול ותחזוקה.
  2. לאיכות השרת, שכולל בין היתר פרמטרים של אבטחה, מהירות וזמינות, יש השפעה על תהליך קידום האתר. לאדם הממוצע אין מספיק ידע ומשאבים כדי לתחזק שרת איכותי.
  3. זה פשוט, נגיש וזול. היום כל אחד יכול לקבל שירותי אחסון אתרים באיכות גבוהה שדואגים לו להכל, מא’ ועד ת’ – בלי שיצטרך לעבוד קשה, והכל במחירים שפויים לגמרי.

מה שמוביל אותנו לשכור חברה לניהול שרתים ואנחנו כבעלי אתר נקבל "שרת מנוהל".

 

למה אתם צריכים שרת איכותי

כשאתם בוחרים את שירותי האחסון שלכם, צריך לקחת בחשבון פרמטרים נוספים מעבר למחיר.
לשירות האחסון שבו תבחרו יש השפעה על האתר שלכם ועל המיקום שלו בתוצאות החיפוש וקשה למצוא מקדם אתרים שיתווכח עם טענה זו.

הנה כמה מהאספקטים העיקריים בהם שירותי אחסון האתר שלכם משפיעים על האתר שלכם ועל מיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל, שימו לב שאלו גם הקריטריונים בהם צריך להתחשב כשבוחרים שירותי אחסון לאתר.

 

1. יציבות וזמינות

מכירים את זה שאתם מנסים להיכנס לאתר כלשהו ומגלים שהוא לא באוויר? ואם זה לא מספיק מתסכל, דמיינו שהאתר שאתם גולשים בו קורס רגע לפני שהספקתם לנצל מבצע שווה על מוצר שאתם רוצים להזמין כבר חודשיים.
אתרים שנוהגים לקרוס מספקים חווית גולשים דיי אומללה ומתסכלת.
ואם זה לא מספיק כדי למנוע מאתר להתקדם ולגרום לגולשים להגיע אליו, הוא גם יזכה לדירוג נמוך מצד גוגל.

אז איך אתם יכולים למנוע מהאתר שלכם לקרוס וכתוצאה מכך ליפול בדירוג שלו בדפי התוצאות?
ישנן סיבות רבות לכך שאתר יכול ליפול, הנפוצות שבהן – קריסת השרת שבו הוא מאוחסן או מפריצה לאתר.

למרות שגוגל מענישה את האתר עצמו, הבעיה בדרך כלל נובעת מהשרת. אם השרת שלכם יציב ומאובטח, האתר שלכם צפוי להישאר באוויר.
כתוצאה מכך, גוגל תדרג את האתר שלכם גבוה בפרמטרים שמושפעים מזמינות האתר כמו חווית משתמש ודירוג אבטחת האתר.

זמינות השרת תלויה במשתנים שונים שאין לכם שליטה עליהם. עם זאת, ככלל אצבע, בחירה בשירותי אחסון איכותיים ומוכרים בדרך כלל עושה את העבודה.
המסקנה היא שחשוב לבחור בשירותי אירוח אתרים עם מוניטין טוב.
לשירותים כאלו יש תשתיות טובות וניסיון רב בתחום וברוב המקרים הם מספקים שרתים עם זמינות גבוהה שידאגו שהאתר שלכם לא יפול.

 

מדריכים נוספים:
קידום חנות באינטרנט
טעויות נפוצות שעושים בקידום אתרים
כלי קידום אתרים שאתם חייבים להכיר

 

2. מהירות

אחד הנושאים הכי חשובים בקידום אורגני ובאופטימיזציה של אתרים היא שיפור הביצועים של האתר ובראשם מהירות הטעינה שלו.
שרתי אחסון הם לא ממש הנושא הכי מדובר בתחום הקידום האורגני.

רוב בעלי האתרים לא יודעים שאחד הגורמים שמשפיעים בצורה הדרסטית ביותר על מהירות הטעינה של האתר שלהם היא בעצם השרת.

למה זה קורה? אני אסביר.
כשגולש מגיע לאתר שלכם הוא בעצם מבקש מהשרת לקבל מידע בזמן אמת על גבי רשת האינטרנט. למשל, כשגולש עובר מעמוד הבית לעמוד אחר באתר הוא בעצם מבקש מהשרת להחזיר לו את אותו העמוד.

זה אומר שככל שיש יותר תנועת גולשים נשלחות יותר בקשות לשרת האחסון.
השרת מחזיר לגולשים את המידע שהם מבקשים ובשביל לעשות את זה הוא משתמש במשאבים כמו זיכרון עבודה (RAM) וכוח עיבוד.
הבעייתיות מגיעה כשיש כמות בקשות גדולה מכמות הבקשות בה השרת יכול לעמוד.

שירותי אחסון אתרים מקצים לכל אתר שמאוחסן בשרתים שלהם כמות משאבים מסוימת.
כמות המשאבים, ובשורה התחתונה, נפח תנועת הגולשים בה האתר יכול לעמוד, תלויה בשירות בו בחרתם ובתוכנית עליה אתם משלמים.

בחירה בתוכנית אחסון עם כמות משאבים שלא תואמת את צרכי האתר שלכם תביא לירידה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
כמו כן, בחירה בשירות לא איכותי עם שרתים חלשים ולא יציבים ומאובטחים גם היא תפגע באתר.

שרת לא איכותי פוגע במהירות הטעינה של האתר, מה שפוגע בחווית הגולשים – אחד הדברים שהכי חשובים לנו כבעלי אתרים, ופרמטר מרכזי ביצירת אמינות בקרב הגולש ולבסוף מה שיגרום לביצוע ההזמנה או לא.
בנוסף, אתר שנטען לאט גם יורד במיקום שלו בדפי התוצאות.

כדי לשפר את מהירות הטעינה של האתר שלהם, בעלי אתרים נוטים לבצע פעולות יזומות כגון כיווץ תמונות והתקנת תוספי Cache.
אני מציע שלפני שאתם קופצים לאופטימיזציות האלו, חשובות ככל שיהיו, וודאו שהאתר שלכם יושב על שרת איכותי שמתאים לדרישות שלו.

 

3. אבטחה

גוגל רוצה לספק לגולשים אתרים בטוחים שלא מסכנים אותם. לכן היא לא רק בודקת את רמת האבטחה של האתר שלכם, אלא גם את של השרת שבו מאוחסן האתר.
גם אם יש לכם תעודת SSL ואתר מאובטח כהוגן זה עדיין יכול לפגוע בכם. כל עוד אתם מאחסנים את האתר בשרת לא מאובטח אתם לוקחים סיכון שגוגל תדרג את האתר שלכם נמוך.

אם אתם רוצים למנוע מצב שבו מאמצי הקידום האורגני שלכם ילכו לפח, בחרו בשירות אחסון שמספק שרתים מאובטחים.

 

4. מי השכנים שלכם על גבי השרת?

לשרתים משותפים כמו אלו בהם רוב בעלי האתרים משתמשים יש כתובת IP אחת עליה רשומים מספר אתרים שונים.
למה זה משנה? אשתמש בדוגמה כדי להסביר.

שרת הוא כמו בניין. אתם חולקים את הבניין הזה עם דיירים נוספים שרשומים תחת אותה כתובת כמוכם.
אין לכם שליטה על הדיירים האלו, אבל למרות זאת, יש לכם השפעה עליהם ולהם יש השפעה עליכם.

אם יהיה רעש באמצע הלילה מהבניין שלכם, אנשים יתלוננו למשטרה שמגיע רעש מהכתובת שלכם. מבחינת המשטרה – הבניין שלכם מרעיש. אז נכון, בהמשך המשטרה גם תגיע ותמצא את השכן שלכם שגורם לרעש, אבל באינטרנט זה קצת שונה וגוגל לא תמיד מצליח לבודד את הבלאגניסט ואתם עלולים להיענש.

כשהשכן שלכם, אתר אחר שיושב על אותה כתובת IP כמוכם, מבצע עבירה כלשהי, גוגל מסמנת את כתובת ה- IP של השרת. בין אם הוא ביצע גניבת פרטים של גולשים או השתמש בשיטות לא חוקיות כדי לקדם את האתר שלו – השרת כולו מסומן על ידי גוגל.
כשגוגל מזהה עבירות, בין היתר אתרים עם תכנים לא חוקיים, היא מסמנת את כתובת ה-IP של השרת ומורידה את הדירוג של האתרים הרשומים על אותה הכתובת. בגלל שגוגל לא תמיד בודקת איזה אתר ביצע את העבירה, היא "מענישה" את השרת.
זה אומר שהאתר שלכם נמצא בסכנה גם אם הוא לגמרי לגיטימי וחוקי.
אתרים נפלו כך מהמקום הראשון בדף התוצאות הראשון למקום העשירי בדף התוצאות השני.

 

כדי לבדוק מי השכנים שלכם על אותו IP יש לבצע את סדר הפעולות הבא:

  1. כנסו לאתר dnslytics.com באמצעותו ניתן לאחזר את נתוני ה IP של השרת שלכם ולמצוא אתרים נוספים שמאוחסנים על אותו השרת
  2. הזינו את כתובת האתר שלכם בתיבת החיפוש

dnslytics

 

התוצאה שתקבלו תכלול את הנתונים הבאים:

  1. כתובת ה- IP בפורמט דומה לזה: XXX.XXX.XXX.XXX
  2. מספר הדומיינים שנמצאים אותה כתובת ה- IP שלכם
  3. רשימת האתרים שנמצאים יחד אתכם

 

 

כעת תוכלו לעבור ולסקור את השכנים שלכם ולוודא שבחרתם נכון..
קחו בחשבון שמדובר על בדיקה שצריך לחזור עליה אחת לתקופה שכן יכול בכל רגע להכנס שכן בעייתי לשכונה.

 

המלצות למי שמעוניין להימנע מסיכון מיותר

כדי להימנע מהסיכון המיותר הזה אני ממליץ לבחור בשירות אחסון אתרים שמספק שרתים מתקדמים לקידום אורגני עם אפשרות לבחירת Class IP פרטי שמיועד רק לכם, או ip יעודי (Dedicated IP).
בדרך כלל מדובר על אחסון קצת יותר יקר, אך מנגד האתר שלכם יהיה לבד וללא שכנים ועל IP נפרד.

  1. Upress מעניקים 5% הנחה ללקוחות שלי, מי שמעוניין – מוזמן ללחוץ כאן
  2. jetserver – גם שרת מוצלח מאוד – לחצו כאן

כל ההמלצות שלי פה הם לאחר שנים רבות של ניסיון אישי כלקוח של חברות אלו.

* אין לראות בהמלצות אלו התחייבות כלשהי לטיב השירות בחברות אלו.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

איך עובד תהליך הקידום

נתחיל מהסוף אני יודע שרבים מכם רוצים לדעת איך עובד תהליך הקידום האורגני, בין אם במטרה להבין מה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים