איך לבחור מומחה קידום אתרים

מומחה קידום אתרים

ניווט מהיר במאמר

זה לקח זמן, עבדתם עליו קשה – וסוף סוף יש לכם אתר באוויר!
השקעתם בעיצוב, עמלתם על הטקסטים ועיצבתם את התמונות, ועכשיו הגיע הזמן לצאת איתו לעולם.
הבעיה היא שברוב המקרים, בלי מומחה קידום אתרים – כזה שמבין בדיוק איך הזחלנים של גוגל עובדים – היחידים שיראו את האתר שלכם הם החברים שלא נעים להם להתעלם מההודעה ששלחתם על האתר החדש שלכם.

אבל רגע לפני שאתם ממהרים לשלם למקצוען SEO, אני רוצה לדבר על הדברים שאתם יכולים לעשות לגמרי בעצמכם כדי להרים את האתר שלכם בגוגל.
למדריך הזה יש שתי מטרות עיקריות:

  1. לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בלי ידע קודם לפני שאתם שוכרים מומחה קידום אתרים.
  2. ללמד אתכם את העקרונות של הקידום האורגני כדי שתוכלו לדעת אם מומחה קידום האתרים שלכם באמת מספק את הסחורה.

בשביל לעשות את זה, המדריך יענה על כמה שאלות מרכזיות:

  • למה האתר שלכם צריך קידום אורגני?
  • האם חייבים מומחה קידום אתרים כבר מההתחלה?
  • מה מומחה קידום אתרים יודע לעשות שאתם לא?
  • איך מנועי חיפוש עובדים?
  • אילו פעולות לקידום האתר שלכם אתם יכולים לעשות לגמרי לבד לפני שתשכרו מומחה לקידום אתרים בגוגל?

מעולה, יש לנו הרבה עבודה – בואו נתחיל!

 

בניתם אתר? מעולה – עכשיו אתם צריכים גולשים

בהתחלה, בשבועות הראשונים, אתם כנראה תשלחו לחברים, למשפחה ולקולגות קישור לאתר החדש שלכם ותרגישו שהוא הדבר הכי לוהט ברשת.
האתר שלכם יקבל עשרות ביקורים, אולי אפילו מאות, אחרי שתפיצו אותו לכל המשפחה הרחוקה, החברים מהצבא והלקוחות האלו שעבדתם איתם לפני 5 שנים.

אבל מתישהו, כשהודעות הפרגון מפסיקות לזרום, מגיע הרגע שבו צריך לפרוץ את המעגל הקרוב ולהביא אל האתר עיניים חדשות – עיניים של גולשים שאשכרה רוצים את השירותים או המוצרים שיש לכם להציע.
תכלס, יש לא מעט דרכים להרחיב את הקהל של האתר ולמשוך גולשים, החל מקמפיינים ממומנים בפייסבוק ופרסום כתבות אאוטבריין.
אבל מכל השיטות והאסטרטגיות שיש לדיגיטל להציע לנו, ה-דרך למשוך טראפיק באופן עקבי, קבוע ויציב, היא להופיע בדפי התוצאות הראשונים של גוגל.

אבל רגע – איך עושים את זה? התחרות בזירה הדיגיטלית אדירה והרשת מפוצצת באתרים מכל תחום אפשרי.
היום, כמעט לכל עסק לכל אתר, החל מאינסטלטורים ומנעולנים, ועד לעסקי תיירות קטנים וברים.

הדרך היחידה להתבלט מעל לכל השאר ולהופיע ראשונים בפני הגולשים שמחפשים אותנו בגוגל הוא קידום אתרים אורגני.
בשפה המקצועית קוראים לזה SEO, קיצור של Search Engine Optimization, ו-70% מהמשווקים מאמינים כי הוא חשוב יותר מקידום ממומן.

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

האם חייבים מומחה לקידום אתרים בגוגל כדי למשוך גולשים לאתר?

במקרים רבים, בעלי עסקים שמקימים אתר מגלים שהאתר הזה שהם השקיעו בו כל כך הרבה ריק כמו הקיץ של אביה.
הם נוטים לחשוב שכל מה שהם צריכים לעשות זה לפרסם קישור שלו בפורומים, לשלוח קישור לעוד כמה חברים קצת יותר רחוקים, ולהמשיך 'לפמפמם' את האתר שלהם בקבוצות פייסבוק לא רלוונטיות.

הקסמים כבר יקרו בעצמם, לא?
אז לא. זה לא עובד. קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תחום רחב מאוד ומכיל הרבה מאוד רבדים, חלקם טכניים למדי.
כשבעלי האתרים מבינים שזה לא כל כך קל, הם פשוט פונים למקצוען, מומחה קידום אתרים מנוסה, שיעשה להם את העבודה.

ובאמת, רוב העבודה של המקדם האורגני היא טכנית והיא דורשת ידע וניסיון.
זה לא אומר שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד – אבל לפעמים עדיף שתשקיעו את הזמן שלכם בדברים שאתם יודעים לעשות יותר טוב.

אבל, וזה אבל גדול, לפני שאתם פונים לאיש מומחה קידום אתרים שיתחיל לעבוד על האתר שלכם, יש הרבה דברים שאתם יכולים (אולי אפילו צריכים, לדעתי) לעשות בעצמכם.
הדברים האלו יכולים להיות אפקטיביים למדי ולמשוך אל האתר שלכם לא מעט תנועת גולשים איכותית מגוגל.

לחשוב כמו מומחה קידום אתרים – חשוב גם למי שרוצה לקדם בעצמו וגם למי שלא

אם תחליטו לשכור מקדם אתרים מקצועי כבר מהיום הראשון, חשוב שתקראו את המדריך הזה כדי שתכירו את העולם הזה כדי שתדעו אם המקדם שלכם עושה את העבודה שלו.
אם תחליטו לקדם את האתר בעצמכם כמה שאתם יכולים בלי ללמוד את התחום לעומק, המדריך הזה יעזור לכם לעשות את זה.
בכל מקרה, אני רוצה להבהיר שאני לא טוען שאתם אמורים לעשות הכל לבד – מומחי קידום אתרים יודעים לעשות הרבה דברים שיקח לכם שנים ללמוד.

מה שאני מציע לכם לעשות הוא לבצע את כל הפעולות שאתם יכולים לעשות לבד עד שתגיעו ל-Point of Diminishing Returns.
המושג הזה, שמקורו בכלכלה, מתאר את הנקודה שבה השקעה של עוד עבודה מצדכם מתחילה להניב פחות ופחות תועלת.
בהקשר שלנו, הרעיון הוא לעשות את הפעולות הכי פשוטות עם התועלת הכי גבוהה, וכשמגיעים לעניינים הטכניים והמורכבים יותר – לשכור מומחה קידום אתרים.

העניין הוא שיש שני סוגים של בעלי עסקים:

  1. אלו שבכלל לא מוכנים ללמוד דברים חדשים ומעדיפים להעביר את האחריות לאחרים בלי לחשוב פעמיים
  2. אלו שלא חוששים לקפוץ למים ולהתנסות בעצמם, אפילו אם זה רק בשביל לוודא שהאנשים שהם ישכרו בעתיד יעשו עבודה טובה

אם אתם כאן אני יכול להניח שאתם מסוג בעלי העסקים שלא מפחדים ללמוד דברים חדשים ונחושים להבין את העולם הדיגיטלי – ואם אתם כאלו, אתם בדרך הנכונה.

 

 

מה מומחה קידום אתרים יודע שאתם לא

אוקיי, אני לא אשלה אתכם – המון.
מומחה קידום אתרים הוא בדרך כלל אדם שחי, נושם ואוכל שיווק דיגיטלי.
הוא מכיר את כל הבסיס, יש לו ידע טכני, הוא יודע לעבוד עם כלים לקידום אתרים והוא מעודכן בכל הטרנדים והמחקרים הכי חדשים.

אני למשל, משקיע בתחום הזה כבר 8 שנים ברציפות.
הסיכוי שתגיעו לרמת הידע של מישהו כמוני שעוסק בקידום אתרים באופן מקצועי, יום אחרי יום, במשך שנים – הוא אפסי.

אבל כמו שאמרתי מקודם – זהו תחום רחב ויש הרבה דברים שאתם כן יכולים לעשות בעצמכם.
אתם מזמינים מדביר כשיש לכם מתקפת ג'וקים על הבית, אבל כשיש אחד… אתם פשוט מרימים כפכף ומועכים לו את הצורה.
זו השוואה דיי משעשעת ולא ממש מדוייקת, אבל הכוונה שלי היא שאתם יכולים לעשות הרבה פעולות יעילות באתר שלכם לפני שתזמינו מומחה קידום אתרים.

אז… איך מתחילים?
כדאי להתחיל מהבסיס – הבנה של מושגי מפתח ב-SEO ועקרונות בסיסיים שיעזרו לכם להבין ולהתמצא קצת יותר בעולם הזה.
לא רק שזה יעזור לכם לקדם את האתר שלכם, זה גם יעזור לכם להבין טוב יותר את הצרכים שלכם כשתרצו להתחיל לעבוד עם מקדם אתרים.

איך עובדים מנועי חיפוש ולמה זה קשור לקידום אתרים?

נתחיל מהסבר קצר על מנועי חיפוש כדי שתוכלו להבין איך הדברים עובדים.

גוגל הוא מנוע חיפוש, וישנם מנועי חיפוש נוספים כמו YAHOO ו-וואלה! למשל, שהיום פחות או יותר אף אחד לא משתמש בהם למעט מי שנתקע איתם כברירת מחדל, מה שיצר מצב שבו כשאומרים ב-SEO מנוע חיפוש, בדרך כלל מתכוונים לגוגל.
בכל מקרה, המטרה של מנוע החיפוש היא לסרוק את כל המידע הקיים באינטרנט, ואז לסדר ולהנגיש לנו אותו בצורה נוחה.

הנגשת המידע של מנוע החיפוש נעשית על ידי שאילת שאלות, כאשר התהליך מתחיל בזה שאנחנו מקלידים את השאלה שמעניינת אותנו בשדה החיפוש.
בתגובה לשאלה ששאלנו את מנוע החיפוש, הוא סורק את מאגרי המידע שלו, ושולף לנו דפי תוצאות שכוללים עמודי אינטרנט שונים.
המטרה של מנוע החיפוש היא לסדר את אותם עמודי אינטרנט שבדפי התוצאות על ידי דירוג העמודים מהטובים ביותר לגרועים ביותר.

הדירוג של מנוע החיפוש מתבצע על ידי שקלול של פרמטרים שונים כמו איכות העמוד והרלוונטיות שלו לחיפוש שביצענו.
התוצאה שמספק מנוע החיפוש הוא דפי תוצאות שכוללים את עמודי האינטרנט בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לעזור לנו לענות על השאלה שלנו או לספק את הצרכים שלנו, והצגתם בסדר יורד שמתחיל מהעמוד הרלוונטי והאיכותי ביותר.

המטרה של מומחה קידום אתרים בגוגל, ובמקרה הזה – המטרה שלנו – היא לגרום למנוע החיפוש להבין שהאתר שלנו מאוד רלוונטי לחיפושים בתחום שלנו.
אם נצליח, התוצאה תהיה שמי ששואל את השאלות שרלוונטיות לאתר שלנו ימצא את האתר שלנו, והשאיפה היא שהאתר יופיע כמה שיותר גבוה בדירוג תוצאות החיפוש.

מה זה PR בהקשר של קידום אתרים בגוגל?

אולי שמעתם את המונח PR בעבר. ברוב התחומים, הכוונה היא ל-Public Relations, או בעברית – יחסי ציבור.
אבל במקרה שלנו, הכוונה היא למשהו אחר לחלוטין – PR בהקשר של קידום אורגני הוא קיצור של PageRank.
PageRank זהו בעצם אלגוריתם של גוגל שמעניק לכל אתר ברשת ציון.

האלגוריתם המתוחכם של גוגל, שממשיך להשתדרג עוד ועוד משנה לשנה, מבצע סריקה של כל עמודי האינטרנט ברחבי הרשת ומדרג אותם לפי פרמטרים שונים.
הדירוג שאותו אלגוריתם PR נותן לאתרים במהלך הסריקה שמבצע מנוע החיפוש ברחבי הרשת, הוא מה שיקבע את המיקום שלהם בתוצאות חיפוש שרלוונטיות לתוכן שבהם.

עכשיו, בגדול הפרמטרים של ה-PR ידועים מראש וגם כתבתי על זה בצורה מפורטת כאן: דירוג אתרים בגוגל – 8 הפרמטרים המשפיעים ביותר.
בתהליך קידום האתר המטרה שלנו היא לשפר ולדייק את דירוג האתר שלנו.
אנחנו עושים את זה תוך כדי התחשבות בכל הפרמטרים הרלוונטיים –  מבנה האתר, התוכן שלו, הכותרות, קישורים פנימיים וחיצוניים, תיאור תמונות, חווית שימוש, מהירות, ועוד.

מה זה On Page SEO & Off Page SEO

הפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל מחולקים לשני סוגים – אלו שמחוץ לאתר – Off Page, ואלו שבתוך האתר – On Page.
חשוב להכיר את שני סוגי הפרמטרים ולדעת להבדיל ביניהם כדי לקדם את האתר בצורה יעילה.
אז בואו נסביר לרגע מה ההבדל בין השניים.

On page SEO

הכוונה כאן היא לפרמטרים שקשורים לאתר עצמו. הכי קל להסביר את זה עם דוגמאות:

  • זמני השהייה של הגולשים באתר – כמה זמן הגולשים שמגיעים לאתר נשארים לגלוש בו
  • מהירות הטעינה של האתר – כמות הזמן שלוקחת לעמודים באתר להיטען
  • איכות ואורך התוכן באתר – עד כמה התוכן שנמצא באתר הוא בעל ערך ממשי לגולשים
  • רמת הסדר והארגון של האתר – האם האתר מסודר בצורה נוחה ואינטואטיבית שמספקת לגולש חווית שימוש איכותית?
    בתוך סעיף נכנסים דברים כמו היררכיית האתר, מבנה האתר, קישורים פנימיים (שקשורים גם לתוכן), קטגוריזציה של פוסטים בבלוג, וכו'

Off page

חלק גדול מהדרך שבה גוגל מדרגת אתרים, ובאופן טבעי גם אספקט משמעותי מקידום אתרים, הקשר של האתר לעולם החיצוני.
גוגל לא יכולה לתת לאנשים לבדוק את האתר שלכם לעומק, ובגלל זה היא משתמשת באותם אלגוריתמים מתוחכמים.
כדי לבחון את איכות האתר שלכם, האלגוריתמים של גוגל בוחנים, בין היתר, איך אנשים אחרים מתייחסים לאתר שלכם.

הם עושים את זה בעיקר באמצעות בחינת קישורים חיצוניים – אתרים אחרים שמפנים גולשים אליכם.
הקישורים החיצוניים האלו משמשים כהמלצה מבחינת גוגל, והם נחשבים לאחד הדברים החשובים ביותר בקידום אתרים
המונח Off Page SEO מתייחס לחלק שבתהליך קידום האתר שבו אנו בונים ומייצרים קישורים שמובילים לאתר שלנו.

מומחה קידום אתרים

 

איך מומחה עושה קידום אתרים בגוגל?

עכשיו כשאתם מבינים פחות או יותר איך כל הסיפור הזה עובד, בואו נתקדם לפרקטיקה – מה הדברים שאתם יכולים לעשות בכוחות עצמכם כדי לשפר את הדירוג של האתר שלכם?
אני רוצה לחדד למה זה חשוב לעשות את מה שאפשר לבד לפני ששוכרים מומחה קידום אתרים – Expert SEO.

יש לזה כמה סיבות עיקריות:

  • כדי שלא תהיו תלויים באדם אחר ותוכלו לבצע פעולות בסיסיות גם אם המקדם לא זמין מכל סיבה שהיא.
  • כדי שלא תשלמו תעריף של מקצוען על עבודה שגם חובבן יכול לעשות.
  • כדי שתבינו מה לשאול ומה להגיד כשאתם שוכרים מומחה קידום אתרים ("אנחנו צריכים להתחיל ב-X", לא צריך להתעסק יותר מדי ב-Y").
  • כדי שתוכלו לוודא שהמקדם שלכם עושה את העבודה שלו ואשכרה עובד על האתר שלכם במקום לסבן אתכם בטענה שפעולות מאוד בסיסיות ופשוטות שוות את המחיר שאתם משלמים.

עכשיו, בואו נדבר על כמה מהאלמנטים החשובים ביותר שחשוב להתייחס אליהם כשעושים אופטימיזציה לאתר.

מחקר מילות מפתח והטמעת מילות מפתח ברמה של מומחה קידום אתרים

ככל שהאתר שלכם יבהיר בצורה טובה יותר מה הנושא, או הנושאים, בהם האתר שלכם מתמקד – יהיה קל יותר לגוגל וגם לגולשים להבין מה בעצם אתם מציעים.
נסו להיות ספציפיים ככל האפשר ולמקד את תחום העיסוק והכתיבה שלכם עליו בצורה כזו שמנוע החיפוש לא יתבלבל כשהוא סורק את האתר שלכם.

הדרך הכי טובה לעשות את זה היא באמצעות זיהוי מילות מפתח שהכי רלוונטיות לאתר שלכם, פרסום תכנים על אותם נושאים, ושימוש נכון באותן מילות מפתח.
חשוב לעשות זאת באופן טבעי, כלומר, לא לזרוק ביטויים במאמר שלכם רק כדי לסמן וי.
במקום זה, שלבו את מילות המפתח בצורה כזו שיהיו חלק טבעי מהטקסט והשתמשו בווריאציות שונות של הביטוי, גם כדי להטמיע את הביטוי בצורה הומוגנית יותר וגם כדי להבהיר לגוגל באיזה נושא העמוד שלכם מתמקד.

כתבתי מדריך שלם בנושא: מחקר מילות מפתח – המדריך המלא לביצוע מחקר ביטויים.

מהירות האתר

כמו שכבר אמרתי, חוויית המשתמש משפיעה מאוד על דירוג האתר שלכם.
חלק משמעותי מאוד מחווית המשתמש היא מהירות האתר – אתר שעולה לאט יוצר חווית שימוש לא איכותית שגורמת לגולשים להתייאש ולעזוב.
עד כמה זה חשוב? כל עיכוב של 100 מילי-שניות עשוי לגרום לירידה של 7% בשיעור ההמרה שלכם.

יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את מהירות האתר:

  • כיווץ תמונות
  • מחיקה של תוספים מיותרים שמכבידים עליו
  • שמירה על קוד אתר נקי ככל האפשר
  • שימוש בתפריט ניווט קל ופשוט שלא מסבך את הגולש

הסברתי איך לעשות את זה בצורה מקצועית בשני מדריכים מאוד מפורטים:

  1. בדיקת מהירות אתר – מדריך + 6 כלים לבדיקת מהירות האתר שלכם
  2. שיפור מהירות אתר – 5 צעדים יעילים שלא מצריכים ידע וללא כתיבת קוד

להעלות תוכן מצוין בלי מומחה קידום אתרים

עם השנים, ככל שהאלגוריתם של גוגל משתפר ומשתפר, המשקל של איכות ורמת העומק של התוכן שלנו בדירוג האתר – עולה.
היום, שיווק מבוסס תוכן הוא אלמנט מרכזי באסטרטגיות קידום ופרסום של פחות או יותר כל עסק וחברה, החל מקוקה קולה ועד ל – אפשר לכתוב כאן כל דבר, הזדמנות טובה לפרגן לאיזה לקוח ולהכניס קישור לאתר שלו.

תוכן איכותי מייצר הזדמנויות לקישורים חיצוניים, בונה אמון עם הקהל, מבסס את האתר כמקור ידע או עניין וגורם לגוגל לראות את האתר שלכם כסמכותי יותר.

אז איך מעלים תוכן כמו מומחה קידום אתרים בגוגל?

  • כותבים על מה שמעניין את הקהל שלנו. עוקבים אחרי טרנדים, מדברים על נושאים חמים, ומספקים ידע וערך.
  • נותנים מעצמנו את הידע שצברנו לאורך הזמן שבו עבדנו בתחום. אם תעזרו לגולשים הם יחזירו לכם את הטובה.
  • משתמשים במילות חיפוש רלוונטיות לתחום שלכם ומטמיעים אותן בכל רחבי האתר.
  • אם לא יודעים לכתוב, שוכרים כותב מקצועי ולא מתפשרים על איכות תוכן נמוכה.
  • משקיעים בכותרות ותיאורי-מטא שימשכו גולשים מדפי התוצאות של גוגל.

כתבתי עוד על איך הופכים תוכן למנוע של העסק בבלוג של דורזקי.

אתר רספונסיבי (התאמה למובייל) – בודקים לבד, נעזרים במומחה קידום

חווית משתמש, או בז'רגון המקצועי – UX – היא אחד הפרמטרים הכי חשובים בקידום אתרים.
בגלל שרוב הגלישה היום נעשית במובייל, הדירוג של האתר שלכם תלוי באופן משמעותי בהתאמה שלו לממשקי מובייל.
גוגל לוקחת את הנושא הזה כל כך ברצינות שבמקרים רבים אותם אתרים מקבלים דירוג נמוך יותר במובייל מאשר בממשקים אחרים.

לא משנה כמה השקעתם בנראות של האתר על הדסקטופ, אתם חייבים לדאוג שחוויית המשתמש נשארת איכותית גם בגלישה מהנייד או מהטאבלט.
חשוב לעשות את זה בכל אתר – גם כשעושים קידום חנות אונליין, גם בקידום אתרי תוכן גדולים, ואפילו כשעובדים על אתרי תדמית.

להתאים אתר למובייל זה מורכב למדי, ואני אומר בביטחון די מלא שאתם צריכים מומחה קידום אתרים בשביל לעשות את זה.
מה שכן, בגלל שזהו צעד חשוב מאוד אתם צריכים להיות מודעים לנושא ולדאוג שזה יטופל בעדיפות גבוהה ולעדכן את המקדם שלכם ברגע שתתחילו לעבוד עם אחד כזה.
זה מאוד פשוט, לגוגל יש כלי מעולה וידידותי לבדיקת התאמה לניידים – הכניסו את כתובת האתר שלכם וקבלו תשובה מיידית.

מעקב אחרי הנתונים – הסוד של המקצוענים

אחד הדברים שמומחי קידום אתרים יעשו ורוב בעלי העסקים לא יעשו הוא להסתכל על ביצועי האתר, לבחון אותם, ולשפר אותם.
האמת היא? זה ממש לא מפחיד כמו שזה נשמע – ביצועי האתר נמדדים בנתונים והרבה מהנתונים האלו פשוט זמינים בכלי הקידום האורגני של גוגל, כמו גוגל אנליטיקס.

הנתונים האלו הוא מדדים מאוד טובים למה עובד יותר טוב באתר שלכם ועל מה צריך לעבוד.
הם מאפשרים לעבוד עם מטרות ברורות – כאלו שבאמת אפשר לעבוד איתן – במקום לרדוף אחרי יעדים מופשטים שקשה להוריד לשטח כמו "צריך לשפר את האתר".

זמן שהייה – מדד חשוב ששווה לעקוב אחריו

אחד המדדים המרכזיים עליהם גוגל מסתכלת כדי לקבוע אם האתר שלנו איכותי הוא משך הביקור של הגולשים באתר שלנו.

במקרה של זמן שהייה, הבנצ'מארק לזמן שהייה טוב הוא מעל 8 שניות.

אם הגולשים נשארים הרבה זמן, לפחות 8 שניות, כנראה שהתוכן שלנו מעניין ואיכותי ושהאתר שלנו רלוונטי למה שהם חיפשו בגוגל.
אם הגולשים עוזבים במהירות, בתוך פחות מ-8 שניות, כנראה שהתוכן שלנו משעמם ובעל ערך נמוך, או שהוא לא ממש רלוונטי לרצון או הצורך שבשבילו הם באו לגוגל (או גם וגם).

זיהיתם שמשך השהייה של הגולשים נמוך? יכול להיות שאתם צריכים לעבוד על הנראות שלו, על מהירות האתר, ועל רמת התוכן שלכם.
זיהיתם שבעמוד מסויים משך הביקור של הגולשים ארוך ובעמודים אחרים הוא קצר? אתם יכולים לזהות מה עובד באותו עמוד ולהשתמש בתובנות שלכם כדי לשפר את שאר העמודים באתר וליצור עמודים טובים יותר בעתיד.

במקרה של זמן שהייה, המטרה שלנו תמיד תהיה להאריך כמה שיותר את משך הביקור של הגולשים.
הנה כמה מהגורמים המובילים שמשפיעים לטובה על משך הביקור של הגולשים שלכם:

  • מערך קישורים פנימיים (נדבר על זה בהמשך)
  • תוכן איכותי
  • חווית שימוש נעימה
  • תפריט ניווט נגיש ונוח
  • עיצוב מושך

Alt Text (תיאור תמונה) – ממש לא צריך להיות מומחה קידום אתרים בשביל זה

Alt Text הוא מונח שמשמעותו Alternative Text, והמשמעות שלו הוא תיאור תמונות אלטרנטיבי.
מדובר בפרמטר חשוב שכדאי מאוד להקפיד עליו ולמרות שדיי קשה לדפוק את זה וזה ממש לא קשה – רוב בעלי העסקים והאתרים פשוט לא עושים את זה.
הנה, זו עוד הזדמנות לתפוס פער על האחרים ולעבוד כמו מומחה קידום אתרים כשכל המתחרים שלכם עובדים כמו חובבנים.

ה-Alt Text שלכם הוא בעצם תיאור התמונה במילים. כמה פשוט, ככה טוב.
העלתם תמונה של ספת עור שחורה תוצרת איטליה שאתם מוכרים? כתבו כמה מילים שמתארות את הספה בצורה ברורה.
אם תקפידו לכתוב לכל תמונה Alt Text, גוגל תבין טוב יותר מה מוצג בתמונה ומה התוכן שבאתר שלכן, מה שיגרום לאתר שלכם להופיע בפני משתמשים שמבצעים חיפושים שרלוונטים לתמונות שבאתר שלכם.

קישורים פנימיים – השאירו את הגולשים שלכם מהופנטים

קישורים פנימיים הם עוד אלמנט מאוד חשוב בקידום אתרים, וגם עוד אלמנט שבעלי אתרים נוטים להתעצל לטפח.
כתבתי מדריך שלם על למה זה חשוב ואיך תוכלו להשתמש בקישורים האלו כדי למקסם את התועלת שלהם כאן: קישורים פנימיים – איך עושים את זה נכון?

בקצרה – קישורים פנימים הם קישורים שנמצאים בתוך הטקסטים באתר שלכם ומכווינים את הגולשים שמבקרים באתר שלכם בין עמודים.
המטרה העיקרית של הקישורים האלו היא לשפר את חווית המשתמש ולהפוך אותה לעשירה יותר, מה שעוזר לנו, בעלי האתר, להאריך את זמני השהייה של הגולשים באתר ולהעלות את הסיכוי להניע את הגולשים לפעולה.

איך עושים את זה? לפעמים דוגמה עוזרת להבין את זה קצת יותר טוב.
בואו נניח שיש לכם אתר למתכונים מצויינים, למשל, כמו האתר המדהים של עז תלם (נראה לי שהוא דיי חזק בשת"פים ובדיגיטל, אולי  שווה לפרגן לו והוא יחזיר קישור בעתיד או שזה סתם נחמד, לא יודע, תרגיש חופשי להעיף אני משחק עם רעיונות קצת).
בכל פעם שבה אתם משתמשים במתכונים ברוטב הברביקיו האגדי שלכם, תוכלו להכניס קישור למתכון שהעלתם לרוטב ברביקיו, על ידי שימוש באנקור טקסט שדומה או זהה לביטוי "רוטב ברביקיו".

מה זה עוזר לכם בחיים? זה עוזר לכם בכמה מובנים שונים:

  • הגולשים יבקרו בעוד עמוד באתר שלכם (מספר העמודים בהם הגולשים מבקרים הוא מדד חשוב בפני עצמו).
  • חווית השימוש של הגולשים תהיה טובה יותר ותספקו להם מידע נוסף – הם ילמדו להכין רוטב ברביקיו בנוסף למתכון שהם רצו ללמוד.
  • תסמנו לגוגל שהביטוי "רוטב ברביקיו" מאוד רלוונטי לעמוד שלכם, ובכך תחזקו את דירוגו של העמוד של מתכון הברביקיו ותעלו את הסיכוי שיופיע בפני גולשים.

זה הרגל טוב, זה לא קשה – וזה משפיע מאוד על ביצועי האתר.

קישורים חיצוניים – קדמו את האתר שלכם כמו מנהל SEO מקצועי

קישורים שמכווינים גולשים לאתר שלכם הם סופר-דופר חשובים. הקישורים האלו בעצם משמשים כהמלצה שהאתר שלכם שווה ביקור.
ככל שיהיו יותר קישורים שמפנים לאתר שלכם, גוגל תתייחס לאתר שלכם כאיכותי, סמכותי ורלוונטי יותר לנושאים שבו הוא מתמקד – ותעלה את הדירוג שלו.

יש הרבה מקדמי אתרים שיגידו לכם שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד.
תכלס… זה לא בהכרח נכון. כן, יש הרבה מקדמים עם קשרים שנבנו לאורך שנים ויכולים לעזור לכם להשיג קישורים איכותיים שיעיפו את האתר שלכם למעלה.
ובכל זאת, יש עוד כל מיני דרכים להשיג קישורים ועסקים בתחילת דרכם שלא יכולים להשקיע בקידום על ההתחלה לא בהכרח חייבים להישאר עם ידיים ריקות.

במדריך אחר הסברתי באופן מפורט 19 דרכים להשיג קישורים לאתר שלכם, אבל בכל זאת, אני רוצה לזרוק לכם גם כאן קצת תובנות:

  • ככל שהאתר המפנה לאתר שלכם חזק וגדול יותר, כך הקישור נחשב לאיכותי יותר ומעלה את הדירוג שלכם בצורה משמעותית יותר.
  • פוסטים אורחים באתרים אחרים הם דרך מעולה להשיג קישורים חיצוניים לאתר שלכם.
  • ככל שהתוכן שבו הקישור החיצוני שלכם מוטמע רלוונטי יותר לאתר שלכם, הסיכוי שגולשים באמת יגיעו אליכם יהיה גדול יותר.

כמו שבטח כבר ניחשתם – גם על זה כתבתי מדריך: קישורים חיצוניים – מה זה ולמה אתם צריכים את זה?

Anchor Text (טקסט עוגן) – הפכו את הקישורים שלכם לעוצמתיים

טקסט עוגן | אנקור טקסט – מה זה ואיך זה עוזר לכם בקידום אתרים?
כשאתם רוצים להטמיע לינק (קישור) בתוך טקסט, יש חשיבות לא קטנה למילים עליהם הקישור הזה יולבש.
המילים שעליהן ישב הקישור הזה נקראות טקסט עוגן, והבחירה בו צריכה להיות בהתאם למילות המפתח שהחלטתם לקדם אחרי שביצעתם את מחקר המילים שלכם.

בואו נזרום על הדוגמה של רוטב הברביקיו – אנקורים טקסטים טובים יהיו דברים כמו "רוטב ברביקיו קל", "רוטב ברביקיו מושלם", "מתכון לרוטב ברביקיו", ועוד.
מומלץ להשתמש בטקסטי עוגן שהם מילות מפתח עם מספר סביר-גבוה של חיפושים, ולא לבחור רק על פי אינטואציה כדי באמת למשוך גולשים באמצעות הקישורים שלכם.

זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע כי יחד עם זאת, גם חשוב מאוד לעשות את זה בצורה הגיונית שלא תפגע בחוויית המשתמש.
להפך – כמו שכבר אמרתי, הקישורים שלנו אמורים לשפר את חווית המשתמש.
הקישורים שלכם – וזה לא משנה אם מדובר בקישורים חיצוניים, קישורים פנימיים או קישורים יוצאים –  אמורים לספק לקורא ערך, ובעצם להכויין אותו למידע נוסף שקשור לטקסט שהוא קורא או להבהיר מושג או נושא שקיים בטקסט.

מה שאתם צריכים לעשות כדי להימנע מפגיעה בחווית המשתמש היא להשתמש באנקור טקסטים בצורה שנראית טבעית, ולהטמיע קישורים שבאמת יעניינו את הקוראים שלכם.

שימוש נכון בכותרות (H1) – כותרות מושכות שכוללות מילות מפתח

כן כן, זה מאתגר לכתוב כותרות טובות – אבל זה חשוב, ממש ממש חשוב.
כותרת H1 היא למעשה הכותרת של העמודים שלכם.
היא הצ'אנס היחיד שלכם לגרום לגולש להקליק על האתר שלכם ולא על אתרים אחרים. איך אומרים… it better be good.

איך משתמשים בכותרות בצורה יעילה ונכונה?

  • משלבים בכותרת את מילת המפתח אותה אתם מקדמים באותו עמוד
  • כתבו כותרות שתואמות לתוכן שבתוך העמוד
  • כתבו כותרות מושכות שמבהירות לגולש את התועלת שיקבל אם יכנס לאתר שלכם

 

מעולה, אז… עכשיו אתם יודעים איך מנוע החיפוש עובד ואיך קידום אתרים אורגני נראה מבפנים!
עכשיו, תוכלו לקדם את האתר שלכם בעצמכם בצורה דיי מקצועית ולהגדיל את הרווחים של העסק שלכם.
בנוסף, תדעו גם לזהות אם מומחה קידום האתרים שלכם באמת עושה את העבודה שלו, או שהוא בעיקר מבלבל לכם את השכל ולא עושה עבודה משמעותית.

בהצלחה!

 

אם אתם רק מתחילים בעולם הקידום תוכלו לקרוא כאן מדריך קידום אתרים מלא ומקיף

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי