מקדמי אתרים צעירים, מוכשרים ושאפתנים נוטים לחשוב שקידום אתרים זו יכולת שברגע שיש אותה – אפשר לקדם כל אתר.
בפועל, אנחנו יודעים שזה לא באמת עובד ככה. כדי לקדם אתרים שונים צריך להשתמש באסטרטגיות שונות.
בכל תחום הנוף הוא אחר, התחרות היא שונה, ולכן הצעדים שעבדו לכם כשעשיתם קידום אורגני בתחום האירועים לא בהכרח יעבדו כשתעשו קידום אתרים לעורכי דין.
אז הפעם, אחרי שדיברנו על קידום אתרים של חברות אירועים, עורכי דין וגם קידום אתרים לרופאים, אני רוצה לדבר על קידום אתרי נדל"ן.
באופן ספציפי, אני רוצה לדבר גם על קידום אתרים של פרויקטי נדל"ן וחברות המשווקות פרויקטים, וגם על משרדי תיווך.
נדל"ן הוא תחום עם הרבה כסף, וקידום אורגני איכותי יותר שמעלה את כמות הפניות בכמה אחוזים בודדים יכול להיות מתורגם לעלייה משמעותית ברווחים.
הקאצ' הוא שאפילו בתוך התחום יש הבדל – לקדם באינטרנט אתרים של מתווכים זה לא כמו לקדם אתר של פרויקט נדל"ני בהרצליה פיתוח.
אני הולך לדבר על שניהם ולהדגיש את ההבדלים בתהליך הקידום. מוכנים? הנה – מתחילים.
מתחילים מהסוף – מה המטרה של קידום אתרי נדל"ן?
אני רוצה, לפני הכל, לדבר על ההבדל בין שני סוגי האתרים הרווחים בעולם הנדל"ן, ובאופן יותר ספציפי – את ההבדל בין המטרות שלהם.
אז בואו נגדיר לרגע מה היא המטרה של אתרי נדל"ן שונים:
- אתרים של מתווכים ומשרדי תיווך – לבנות אמון עם הגולשים ולגרום להם לרצות לעבוד עם המשרד או המתווך.
- אתרים שמשווקים פרויקט נדל"ן ספציפי – להציג את הפרויקט בצורה הכי טובה שאפשר ולמשוך פניות גולשים.
ההבדל כאן הוא מהותי והוא משפיע על אסטרטגיית הקידום, כמו שתראו כבר בסעיף הבא.
קידום אתרי נדל"ן – באיזה סוג תוכן להתמקד?
תוכן, הו תוכן, כמה פעמים כבר קראתם באתר שלי שתוכן איכותי זה המפתח לקידום אתרים מוצלח?
אז זהו שכאן, המצב הוא קצת יותר טריקי.
גם באתרי מתווכים וגם באתרים של פרויקטי נדל"ן לתוכן יש חשיבות גדולה.
עם זאת, יש הבדל גדול בין התוכן שאתם רוצים להעלות לכל אחד מהאתרים האלו, וזו בגלל המטרה של כל אחד מסוגי האתרים האלו.
באתרי מתווכים, אתם רוצים למשוך ממנוע החיפוש של גוגל כמה שיותר גולשים לאתר, כדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם.
בנוסף, אתם משווקים לגולשים תדמית, כי כדי שהם יבחרו דווקא בכם הם צריכים לסמוך עליכם, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית.
בשביל לעשות את זה, אתם צריכים להעלות תוכן שמקדם את האתר שלכם בגוגל בעבור חיפושים שונים, בהתבסס על מחקר מילות מפתח.
הנה כמה רעיונות לתוכן אפשרי לטובת קידום אתר תיווך:
- מה לצפות ממשרד תיווך מקצועי
- איך לבדוק דירה כמו מומחה
- איך לעשות עסקאות נדל"ן מוצלחות
- מיסוי – כמה כסף לשים בצד לטובת מיסים בתהליך רכישת נכס
- למה לשים לב ששוכרים דירה
- מענה על שאלות נפוצות
- פירוט אודות השכונות והמאפיינים שלהם בעיר שבא אתם משווקים נכסים
- איך לרכוש קרקע שתתאים בדיוק לצרכים שלכם
בתהליך קידום פרויקט נדל"ן לעומת זאת, אתם לא מחפשים להגיע למקום הראשון בגוגל בעשרות ביטויים.
אתם משווקים את הפרויקט וצריכים לגרום לגולשים שמגיעים לאתר ליצור אתכם קשר, ובזה התוכן שלכם צריך להתמקד.
מה המפרט של הדירות? מה התכניות העתידיות לאזור בו הפרויקט ממוקם? מה צפויה להיות התשואה של הפרויקט?
אלו השאלות בהן הגולשים שמגיעים לאתר שלכם מתעניינים, ועל השאלות האלו בדיוק אתם צריכים לענות בעזרת התוכן שלכם.
מצד שני, אתם כן רוצים ליצור אמינות באתר ולוודא שהגולשים יודעים מי אתם כדי שהם יוכלו לסמוך עליכם.
עניין האמינות והסמכותיות הוא חשוב במיוחד בתחומי YMYL – תחומים בעלי השפעה פוטנציאלית משמעותית על חיי הגולשים, כמו כסף, בריאות וכ"ו.
לכן, גם בקידום אתרי נדל"ן ובעיקר בקידום אתרי פרויקטי נדלן, חשוב מאוד לכתוב מי כותב את התוכן ומה ההכשרה וההסמכה שלו (אפשר ורצוי גם לצרף תמונה).
באופן יותר כללי, חשוב לשקף באתר מי בעלי המקצוע, היזם, זהות משרד השיווק ומי אחראי על הפרויקט. כדאי להוסיף פרוטפוליו שיציג את הניסיון של בעלי התפקידים המרכזיים – תראו שה- ctr יגדל פלאים.
עיצוב אתרי נדל"ן חייב להיות איכותי
בדרך עקיפה אתר שנראה טוב ובעל חווית משתמש איכותית מקודם בצורה טובה יותר במנוע החיפוש של גוגל.
אבל כשמדובר בתחום של קידום אתרי נדל"ן, העיצוב הוא אפילו חשוב יותר, ובייחוד כשמקדמים אתרים שמשווקים פרויקט נדל"ן.
אתר הפרויקט הוא הפנים שלו, ואם הוא לא מעוצב באופן מקצועי, נראה טוב ולא פחות חשוב, משדר ותואם למיתוג של הפרויקט – הוא לא יגרום לגולשים להפוך ללקוחות פוטנציאלים.
לא תמיד פשוט לעשות זאת, אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו מעבירים באמצעות אתר את האווירה שהפרויקט מנסה להעביר.
למשל, אתר המשווק פרויקט בנייה של מגדלים בהוד השרון יהיה מעוצב בצורה יוקרתית, ולעומת זאת אתר המשווק וילות ברמת הגולן ייתן אווירה יותר כפרית, ביתית וחמימה, ופה מקדם אתרים חייב לדעת לעבוד מול משרד המיתוג של היזם.
אתם צריכים לזכור שעבור הקונים שמגיעים לאתר שלכם, הבית הזה צריך להיות התגשמות החלום שלהם.
ככל הנראה שהם הולכים להשקיע בו את רוב המשאבים שהרוויחו בדם יזע ודמעות במשך השנים, וזה צריך להיות שווה את זה.
גם אם אתם משווקים נדל"ן למשקיעים, המטרה שלכם דומה.
משקיעים רוצים להרגיש שהם מבצעים השקעה במקום הנכון ובשביל זה אתם רוצים שהם יתאהבו בפרויקט לא פחות מאשר זוג צעיר שקונה את הנכס כדי להתחיל את חייו.
גרמו לגולשים להרים את הטלפון
אלמנט מרכזי של קידום אתרי נדל"ן הוא הנעת הגולשים לפעולה.
בין אם מדובר באתרים של פרויקטים ובין אם מדובר באתרים של מתווכים, בסופו של דבר אי אפשר להשלים את קניית הדירה דרך אתר ואנחנו צריכים לדאוג שהגולשים יצרו איתנו קשר.
באתרים של פרויקטים בתחום הנדל"ן זה מאוד מאוד מאוד חשוב. מאוד.
העבודה שלנו היא לדאוג שהאתר יספק תוצאות, והמטרה באתרים שמשווקים פרויקט בניה היא שכמה שיותר לקוחות רלוונטיים יפנו אלינו כמה שיותר מהר.
מאוד פשוט למדוד אם האתר עושה את העבודה שלו – אם מגיעים לידים מהאתר ואם יש יחס המרה גבוה, האתר עובד כמו שצריך.
גם באתרי מתווכים זה קריטי.
בדיוק כמו מומחה קידום אתרים ואתרים של מומחים בתחומים שונים, לפעמים אתר איכותי שמספק הרבה מידע ונותן לבעל האתר מעמד של בר סמכא מושך לקוחות גם בלי קריאה "אגרסיבית" לפעולה.
כמובן שגם באתר כזה אתם חייבים קריאה לפעולה, אבל באתרים של פרויקטים הקריאה לפעולה היא חלק הרבה יותר מרכזי.
מה זה אומר קריאה לפעולה?
- מספר טלפון לפניות במקום בולט, גם במובייל ולא רק בדסקטופ
- כתובת מייל לפניות
- טופס לידים להשארת פרטים – לפעמים הגולשים נכנסים לאתר לא בשעות הפעילות של משרד השיווק
- הצגת הערך שייצא לגולש מהפניה אליכם
- זרזים – מחיר מבצע ל-72 השעות הקרובות
- פופאפ הקורא להרשמה מידית
- נראות ההדמיות של הפרויקט אף הם יסייעו (או יגרעו) לכם לגרום ליחסי המרה גבוהים יותר.
שימו לב שסגנון הכתיבה כאן היא סופר-חשובה, ושממש לא כדאי להישאר עם טקסטים משעממים סטייל ברירת-מחדל בסגנון "צרו קשר".
אתם צריכים לגרום לאנשים לרצות ליצור אתכם קשר, לגעת בהם ולהדליק אצלם ניצוץ שיגרום להם להתקדם לצעד הבא, שהוא בעצם לצאת מהמרחב הדיגיטלי.
ברגע שהגולש בתקשורת איתכם מחוץ למרחב הדיגיטלי – הסיכוי שלכם למכור לו את מה שאתם מציעים גבוה בהרבה.
קידום מקומי של אתרי נדל"ן
כשעושים קידום אתרי נדל"ן בגוגל, יש דגש על המיקום שבו אנחנו פועלים.
בין אם מדובר באתר של מתווך או באתר של פרויקט נדל"ן ספציפי – הם רלוונטיים לחיפושים על אזורים מאוד מסוימים.
כלומר, אנחנו מנסים למשוך גולשים שמעוניינים בנדל"ן באזור מסוים. ולכן אנחנו רוצים לקדם את האתר עבור חיפושים שקשורים לאזור הזה.
לכל אורך הליך הקידום חשוב לזכור את הנקודה הזו ולשים עליה דגש בכל מה שאנחנו עושים, החל מאסטרטגיית התוכן ועד לקישורים החיצוניים שננסה להשיג.
בתכנים שאנחנו נעלה לאתר של מתווך בחולון, למשל, נרצה למקד את ביטוי המפתח שלנו כדי שיהיו רלוונטיים ככל האפשר.
לדוגמה, אם אנחנו מעלים מדריך על איך לרכוש דירה, כדאי להכניס ביטויים כמו "איך לקנות דירה בחולון", "קניית דירה בחולון", "דירת 4 חדרים בחולון" וכדומה, כמובן על בסיס מחקר מילות המפתח והיקף התחרות בתחום.
מעבר לכך, זה גם אומר שחשוב שנשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו בקידום מבוסס מיקום, מה שנקרא – קידום לוקאלי.
פרופיל גוגל לעסק שלי – או בשמו השני גוגל מיי ביזנס למשל, יעזור למשרד התיווך שלכם לעלות בפני גולשים שמחפשים ביטויים כמו "משרד תיווך בחדרה" או "דירות למכירה ברחובות".