הרבה מקדמי אתרים (או הלקוחות שלהם) חושבים על פעילות ברשת חברתית כתחום שמשרת רק עסקים מאוד ספציפיים שמצטלמים טוב כמו למשל בעלי צימרים, שפים או מרצים מבוקשים.
לכן, הם לא עושים הרבה בזירה החברתית ולפעמיים אפילו לא טורחים לפתוח פרופיל מינימלי בפייסבוק או אינסטגרם.
מבחינתם הדרך הכי טובה לצבור ולקבל עוד לקוחות ולידים הייתה ונשארה קידום אתרים אורגני או קידום ממומן.
אבל זו עשויה להיות טעות: המיקום של אתר בתוצאות החיפוש אולי לא מושפע ישירות מסיגנלים חברתיים, אבל באינטרנט הכול בסופו של דבר קשור להכול ויש הרבה השפעות עקיפות שעשויות להפתיע אתכם וגם את מקדם אתרים מן השורה.
לפני שנרחיב יותר, אם אינכם סגורים על ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן – דניאל זריהן מסביר זאת היטב במדריך שכתב.
הפרופילים עצמם מתקדמים לא רע בגוגל
כמה פעמים חיפשתם שם של אדם או אפילו חברה והפרופיל שלהם בפייסבוק קפץ לכם מול העיניים? אין מה לעשות, פרופילים חברתיים מתקדמים יפה מאוד בגוגל, ולכן במקרים רבים זהו כרטיס הביקור הראשון שקופץ מול העיניים גם כשיש אתר אינטרנט מתפקד.
הסיבה היא שרוב הרשתות החברתיות הגדולות נחשבות לאתרים מאוד איכותיים בעיני גוגל, וזה משפיע גם על כל העמודים הפנימיים, כולל פרופילים, ואפילו אם הם בעצמם לא מאוד מושקעים.
לכן, זה תמיד רעיון טוב לייפות ולטפח את הפרופיל שלכם.
אגב, בחלק מהפרופילים אפשר גם לשים קישורים לאתרים חיצונים.
ברוב המוחץ של המקרים הם קישורי no-follow, אבל הם מחזקים את הקשר שבין הפרופיל לחיפושים שקשורים אליו כמו שמות אנשים, מותגים, חברות, מוצרים וכו'.
הקשר שבין שיתופים וקישורים
אינסטגרם ואפילו פייסבוק אולי בדרך להרוג את הלייקים, אבל לכל פוסט שזוכה לשיתופים רבים עדיין יש השפעה עצומה אם הוא מפנה לאתר או דף מסוים.
גוגל לא רואה את השיתוף הזה, אבל מספיק שמישהו כמו עורך באתר חדשות גדול או בלוגר ידוע יקשר לדף או לאתר הזה כדי שהוא יזכה לעוד קרדיט אצל גוגל.
למרבה הצער, החשיפה האורגנית של הפוסטים עצמם ברשתות החברתיות היא כבר לא מה שהייתה פעם (לפחות בפייסבוק), כך שלפעמיים אין מניעה אלא לקדם פוסטים בתשלום.
פוסטים ציבוריים שמתאנדקסים בגוגל
פוסטים ציבוריים יכולים להישמר בגוגל (להתאנדקס) ממש כמו כל דף אחר.
לפעמיים פוסטים הופכים לציבוריים כדי שלא יהיה אפשר להעלים אותם בקלות, אבל יש גם מקרים בהם פוסטים הם ציבוריים בגלל ברירת המחדל של הרשת החברתית.
לדוגמה, כמעט כל הציוצים בטוויטר הם ציבוריים וחלק מהציוצים מופיעים בעדכוני החדשות של גוגל.
ומכיוון שזהו המצב, כל קישור לפוסט ציבורי משפיע על המיקום שלו בתוצאות החיפוש וחושף אותו לעוד ועוד אנשים.
זו הסיבה שלפעמיים למרות כל ענייני הפרטיות, כדאי להפוך את הפעילות שלכם שאינה חושפת עליכם מידע רגיש לציבורית.
סרטונים ביו-טיוב
יו-טיוב הוא עדיין אתר הווידאו המוביל ברשת, ומכיוון שהוא חלק מרשת האתרים של גוגל, לכל סרטון ביו-טיוב יש גם פוטנציאל להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, הרבה יותר מאשר סרטונים מאתרים אחרים.
כדי לגרום לסרטון להופיע במקום טוב, עליכם להקפיד על כמה דברים שמזכירים אופטימיזציה ברמת העמוד לעמודים סטנדרטים :
- כתיבת כותרת מושכת עבור הווידאו עם מילת המפתח המרכזית
- כתיבת תיאור של כמה שורות טובות (ניתן לשים קישורים מסוג nofollow)
- שילוב מילות מפתח עיקריות בשדה מילות המפתח
- קישור לסרטון מאתרים אחרים או הטמעה שלו יכולה להקפיץ אותו בתוצאות
מה אומרים המספרים?
השאלה מהי רמת הקורלציה (מתאם) בין פעילות ברשתות חברתיות ובין מיקומים בגוגל מעסיקה מקדמי אתרים כבר בערך עשור.
כיום גוגל טוענת שהיא לא סופרת או מתחשבת בלייקים ושיתופים, אך בעבר התשובות שלה לא היו כל כך נמרצות, מה שעורר את החשד שאולי היא לא אומרת את כל האמת…
אבל בלי קשר למה שגוגל טוענת, יש כמובן את אלו שעושים מדגמים ובודקים את הקשר הזה בעצמם דרך סטטיסטיקות אמינות יחסית.
לדוגמה, הדוחות השנתיים של חברת SearchMetrics מראים בעקביות שככל שדף מסוים זוכה ליותר שיתופים, לייקים ותגובות, כך גם המיקום הממוצע שלו בתוצאות עולה.
לא מדובר סתם על כמה אתרים שנבדקו, אלא על מיליוני דפים ושאילתות מגוונות.
איך להפוך את התוכן שלכם לבעל פוטנציאל שיתוף גבוה יותר?
יש גבול לכמות הזמן והמשאבים שאתם יכולים להשקיע בשיתוף והדבקה של תכנים מהאתר שלכם ברשתות חברתיות באופן ידני, אבל בהחלט יש דרכים להפוך תוכן ליותר אטרקטיבי לשיתוף:
1.הקפידו על תמונה ותיאור שמתאימים לשיתוף בפייסבוק.
אם אתם משתמשים באתר שלכם עם תוסף Yoast, אתם יכולים להגדיר איך ייראה השיתוף בפייסבוק לכל פוסט או עמוד באופן ספציפי.
2.הפכו את התכנים שלכם (פה אני מסביר איך עדכון תכנים ישנים באתר תורמים לקידום אורגני) ליותר קלים לעיכול בעזרת כותרות קצרות, סעיפים שמחולקים למספרים ותמונות שעומדות בפני עצמן.
3.צרו בכל פוסט קריאה לפעולה שכוללת גם שיתוף ברשתות חברתיות.
פנייה ישירה לגולש עובדת טוב יותר מסתם עוד כפתור.
4.כשאתם בוחנים כתיבה של פוסטים אורחים, קחו בחשבון גם את רשת הקשרים החברתיים של מי שכותב אצלכם (או מי שאתם כותבים אצלו), ולא רק את הידע המקצועי שלו.
5.ואולי הכי חשוב: כתבו מאמר שבסופו של דבר מי שייקרא אותו יילמד ממנו משהו חדש.
זה לא משנה אם אתם מבצעים קידום עורכי דין, אדריכלים או מעוניינים לקדם אתר תיירות.
כמות הדיסאינפורמציה שיש היום ברשת היא עצומה וכל מי שמעוניין לקנות מוצר או לרכוש שירות רוצה למצוא מידע אמין.
לכן, הוסיפו למאמר עדויות של לקוחות, סיפורים מהחיים וכל דבר שייקנה לו אמינות וכך האתר שלכם יהיה סמכותי בעייני גוגל.
עדיף להשקיע במאמר אחד מצוין מאשר בעשרה מאמרים שאף אחד לא קורא אותם…