קידום אורגני הוא חלק קריטי מאסטרטגיית השיווק של כל עסק בעידן הנוכחי במיוחד בתקופת הקורונה.
אבל זה שאני אומר את זה, לא אומר שזה נכון.
בסופו של דבר בשביל להעלות את רמת הביטחון שלנו בטענה שלי, צריך לראות הוכחות, וכדאי שהן גם יהיו במספרים – עם מספרים קשה להתווכח.
המון מחקרים נעשו על SEO, והפעם ההוכחה על כמה התחום הזה חשוב מגיעות מהמאמר הזה של אחת מהאגדות החיות של עולם ה-SEO, חברת Ahrefs.
המאמר מאגד בתוכו סטטיסטיקות ותובנות רבות על החשיבות של קידום אורגני בשנת 2020 וגם על נושאים כמו מילות מפתח וחיפושי מובייל.
אני חושב שההיכרות עם הנתונים האלו חשובה, ולכן החלטתי לרכז עבורכם כמה מהמסקנות החשובות ביותר שהוצגו במאמר וגם להסביר בקצרה מה המשמעות שלהן בפועל.
על החשיבות של גוגל כמקור לתנועת גולשים ולידים
1. 68% מ"מסעות הגולשים" באינטרנט מתחילים במנוע חיפוש.
2. 53.3% מהטראפיק הכולל של אתרים מגיע מחיפושים אורגניים במנועי חיפוש.
3. קידום אורגני בגוגל מניע כ-1000% יותר תנועה מאשר קידום אורגני ברשתות חברתיות.
4. 60% מאנשי השיווק מעידים ש- SEO ותוכן בבלוג הוא המקור ללידים (פניות הגולשים) האיכותיים ביותר.
5. לידים (פניות גולשים) המגיעים מקידום אורגני מבשילים לעסקה בשיעור של 14.6%.
6. 90.63% מעמודי האינטרנט לא מקבלים טראפיק אורגני מגוגל.
מה שהמספרים האלו אומרים בפועל הוא שבהשוואה לערוצי שיווק אחרים, קידום אורגני מספק יותר תנועת גולשים, ותנועת גולשים הזו היא גם איכותית יותר.
הדבר מתבטא גם מצד הגולשים, וגם מצד אנשי השיווק שמשקיעים ב- SEO מתוך הבנה שזהו לכל הפחות אחד מערוצי השיווק המרכזיים ביותר.
מה שהנתון האחרון אומר הוא שרוב האתרים פשוט קיימים באינטרנט, אבל אף אחד לא באמת מגיע אליהם דרך חיפושים בגוגל.
על קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים נחשבים לאחד מהאלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני.
הנה כמה סטטיסטיקות ומסקנות מעניינות בנושא:
7. באופן כללי, ככל שלעמוד יש יותר קישורים חיצוניים, הוא מקבל יותר טראפיק אורגני.
8. ל-73.6% מהאתרים יש קישורים דו צדדיים, כלומר, יש בהם קישור לאתר אחר שגם בו יש קישור אליהם.
9. ל-66.31% מעמודי האינטרנט אין קישורים חיצוניים.
ואם לקחת את המסקנות המרכזיות – קישורים חיצוניים הם אפקטיביים מאוד בהעלאת דירוג האתר בגוגל. ולכן אני מתחזק כבר שנים רבות רשת אתרים בעלותי לטובת הנושא.
בנוסף, רוב האתרים עדיין לא משקיעים בקישורים חיצוניים, ככה שאין הצדקה לטענה כמו "כולם עושים את זה, אז מה זה משנה?".
לא כולם משתמשים בקישורים חיצוניים, ומי שכן עושה את זה נותן אקסטרה מאמץ שמקצר את תהליך הקידום האורגני שמקצר ומזרז את תהליך הקידום האורגני ומסייע לו לעקוף את המתחרים.
מילות מפתח
כשמסתכלים על הסטטיסטיקות בחלק הזה, חשוב לזכור שהמחקרים שמהן הן נלקחו התבצעו בעיקר על גוגל בארה"ב או במדינות אחרות שאינן ישראל.
למרות זאת, במקרה הזה רוב העקרונות שעובדים בגוגל ארה"ב עובדים גם בישראל, ואופי הגולשים לא אמור להיות שונה בצורה מהותית, ככה שכנראה שהנתונים משקפים את המצב בארץ בצורה יחסית טובה:
10. 92.42% ממילות המפתח מקבלים 10 חיפושים או פחות בחודש.
11. 0.16% ממילות המפתח מהוות 60.67% מהחיפושים.
12. בערך 8% מהחיפושים מנוסחים בצורת שאלה.
13. 70.87% מביטויי החיפוש להם יש מעל ל-10,000 חיפושים כוללים מילה אחת או שתיים בלבד.
14. 69.7% מחיפושי הגולשים כוללים 4 מילים ומעלה.
יש כאן כמה מסקנות חשובות.
רוב מילות המפתח וביטויי החיפוש מקבלים מעט מאוד חיפושים ומספקים מעט מאוד תנועה, וחלק קטן מאלו הוא זה שבאמת משנה את התמונה.
בנוסף, המספרים מעידים שרוב הביטויים שמקבלים כמות גדולה של חיפושים הם בעלי מילה אחת או שתיים.
הקאצ' הוא שכמו שאנחנו כבר יודעים, לא תמיד כדאי לקדם ביטויי מפתח לא ממוקדים וכלליים כמו "נעלי ספורט" ו"אוכל מקסיקני". הסברתי על כך בהרחבה במאמר שכתבתי על מחקר מילות מפתח.
הסיבה היא שלמרות שהביטויים האלו מקבלים המון חיפושים, החיפושים האלו מגיעים ממניעים שונים ולא בהכרח מספקים טראפיק איכותי.
חלק מהאנשים שמחפשים ביטוי כמו "אוכל מקסיקני" רוצים ללמוד להכין אוכל מקסיקני, אחרים רוצים לקרוא על תולדות האוכל המקסיקני, ורק חלק מהם באמת רוצים לאכול אוכל מקסיקני במסעדה מקסיקנית.
על קידום לוקאלי
קידום לוקאלי הוא קידום מבוסס מיקום, הסברתי על זה בהרחבה במדריך שכתבתי על גוגל לעסק שלי.
15. 30% מהחיפושים המתבצעים במובייל (דרך הטלפון) קשורים למיקום של הגולש.
16. 28% מהחיפושים אחר מוצר או שירות באזור שבו הגולש נמצא מסתיימים בביצוע עסקה.
17. 54% מהגולשים מהמובייל בודקים שעות פתיחה של עסקים ו-53% מהם מחפשים את הוראות הניווט לחנויות או עסקים מקומיים.
18. הפופולריות של חיפושים בסגנון "איפה לקנות" בקרב משתמשי מובייל עלתה ב-200% בין השנים 2017-2019.
גוגל משתמשת במיקום הגיאוגרפי של הגולשים כדי לספק להם תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר.
לאט לאט, הגולשים מבינים זאת ומחפשים יותר ויותר פעמים מוצרים או שירותים שהם צריכים תוך כדי ציון האזור בו הם היו רוצים לקנות את המוצרים או השירותים האלו.
ולכן, קידום אורגני עם דגש על המיקום של העסק והאזורים בהם העסק מספק את השירותים או המוצרים שלו מאפשר לכם למשוך לקוחות בעלי פוטנציאל גבוה.
קידום אורגני במובייל
19. 52.2% מתנועת הגולשים של אתרים מגיעה מטלפונים ניידים.
20. יותר חיפושים מתבצעים דרך טלפונים סלולריים מאשר דרך מחשבים ניידים ונייחים.
21. בממוצע, הגעה למיקום הראשון בדפי התוצאות במובייל מספקת לאתר 27.7% מהקלקות הגולשים, בהשוואה ל-19.3% בדסקטופ.
מהפכת מובייל פירסט של גוגל שינתה את כללי המשחק והפכה את הביצועי של אתרים במובייל לחשובה יותר מהביצועים שלהם בדסקטופ, כלומר מחשבים רגילים.
היא לא עשתה את זה בלי סיבה – גוגל זיהתה מגמה ברורה של עלייה בחיפושי מובייל וביצעה את השינויים הנדרשים כדי להתאים את הדרך שבה מנוע החיפוש שלה עובד בהתאם.
אז אם עד עכשיו היה לכם ספק, המספרים שכאן למעלה מבהירים כי קידום במובייל יהפוך רק משמעותי יותר ויותר עם הזמן.
מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית שתביא אתם למקום הראשון בגוגל? דברו איתי