
קידום ברשתות חברתיות – למה פעילות בסושיאל היא חובה בקידום אתרים
- 24/11/2019
- 14:41
- אין תגובות
קידום אתרים >> קידום ברשתות חברתיות – למה פעילות בסושיאל היא חובה בקידום אתרים

קידום אתרים >> קידום ברשתות חברתיות – למה פעילות בסושיאל היא חובה בקידום אתרים
פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט – לרשתות החברתיות יש אימפקט ענק על ההצלחה שלכם במרחב הדיגיטלי.
ובשנים האחרונות, הטענה הזו התערערה לא מעט בהקשרי ההשפעה על קידום אתרים והאם בכלל קידום ברשתות חברתיות תורם לקידום האתר.
אפשר לומר שהיא אפילו הפכה לנקודת מחלוקת בעולם שלנו – קידום אתרים seo.
ומקדמי אתרים מקצוענים רבים מתחום השיווק הדיגיטלי עדיין חלוקים בדעתם בנושא; האם לפרסום ברשתות החברתיות יש השפעה על דירוג האתר מבחינת מנועי החיפוש?
אין ספק שהנוכחות ברשתות החברתיות חשובה ואם מנהלים אותה נכון היא תביא ערך רב לחברה שלכם, בין אם מדובר בפניות ישירות או במיתוג ברשת.
אך האם קידום ברשתות חברתיות משפיע באופן ישיר על קידום אורגני?
השאלה חשובה לכל מי שמקדם אתר, מותג או עסק.
כשאנחנו בונים לעצמנו את אסטרטגיית הקידום שלנו, אנחנו רוצים לדעת שאנחנו בוחרים בצעדים נכונים ואפקטיביים שיניבו לנו מקסימום תוצאות במינימום מאמץ ומשאבים.
בואו נחזור כמה שנים אחורה לשנת 2014, השנה שבה התפרסם הסרטון של מאט קוטס מגוגל שהפך את הנושא הזה לכל כך בוער.
בסרטון המפורסם, מאט מדבר על הדרך שבה גוגל מתייחסת לרשתות החברתיות כשהיא סורקת את הרשת.
הוא גם דיבר על הקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין דירוג האתר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.
הסרטון הקצר הזה הספיק בשביל לעורר תדהמה בתעשיית הקידום האורגני.
מקדמים רבים שהסתמכו על פייסבוק וטוויטר כמנוע מרכזי לשיפור דירוג האתרים שהם מקדמים גילו שאין קשר ישיר בין השניים.
חשוב מאוד להבין שקישורים מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק הם מסוג Nofollow ולכן אינם מעבירים כוח קידומי, עם זאת נראה שיש קשר בין סיגנל ברשתות החברתיות לבין קידום האתר.
מדיות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם הן אתרים מורכבים מאוד עם המון נתונים שמתאפיינים בשינויים גבוהים מאוד.
נכון להיום, גוגל סורקת את האתרים האלו בצורה יעילה שתשקף את מה שקורה בהם בכל זמן נתון.
מכאן המסקנה העיקרית היא שלייקים, שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות לא ישפרו את דירוג ה- SEO שלכם באופן ישיר.
האם זה אומר שפרסום בפייסבוק לא יעזור לאתר שלכם לעלות בדירוג? הוא בהחלט יכול לעשות את זה, אבל אולי לא בדרך שבה חשבתם.
אמנם שיתוף קישור מחשבון עם עוקבים רבים בטוויטר, בפייסבוק או באינסטגרם לא יחזק את דירוג הסמכותיות של האתר שלכם – אבל הוא עדיין יכול לעשות המון בשביל האתר שלכם.
על פי מחקר שביצעו Hootsuite בשנת 2018, אפשר לראות שהקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין הצלחה של אתרים הוא קורלטיבי.
בצורה קצת יותר ברורה ופשוטה – הקשר בין השניים קיים, אבל הוא לא בהכרח קשר של סיבה ותוצאה.
גוגל לא תזהה פוסט שלכם עם לינק למאמר שפרסמתם בבלוג או באתר שלכם וקיבל לייקים ושיתופים, וכתוצאה מכך תקדם את העמוד הזה באתר שלכם.
היא גם לא תתחשב בכמות העוקבים שלכם דף האינסטגרם שלכם בדירוג הסמכותיות של האתר של העסק.
היא גם לא תגרום לה להשפיע על הדירוג של האתר מבחינת מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.
אבל למרות כל זה, Hootsuite מצאו במחקר שלהם ממצא אחר שמסביר את הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אתרים.
כשמקדמים בצורה ממומנת תכנים מאתרים ברשתות חברתיות (במחקר נעשה שימוש בטוויטר) התכנים האלו זוכים לעלייה של 22% בנראות שלהם בתוצאות החיפוש.
אבל לא זה לא עובד רק בפרסום ממומן – Hootsuite גילו שגם תכנים המפורסמים בצורה אורגנית ברשתות חברתיות זוכים לעלייה מכובדת בנראות. 12%, לא פחות.
הנראות, לשם ההבהרה, היא מדד שכולל בתוכו את המיקומים של עמוד או אתר בחיפושים של מספר מילות מפתח שונות.
בשורה התחתונה – פרסום תכנים מהאתר שלכם ברשתות החברתיות יכול להעלות בצורה משמעותית את המיקום של התכנים האלו בדפי התוצאות.
במחקר של Hootsuite וגם במחקרים נוספים בנושא עלה ממצא אחד שכנראה מסביר את העלייה בנראות של האתרים והעמודים.
כשמסתכלים על הנתונים של אתרים ששיתפו את התכנים שלהם וביצעו קידום ברשתות חברתיות אפשר לראות עלייה משמעותית בכמות הקישורים החיצוניים מאתרים אחרים.
היתרון המשמעותי ביותר שיש לרשתות החברתיות והסיבה לעליה של דירוג אתרים ועמודים כתוצאה מפרסום בסושיאל הוא היכולת שלהן לייצר חשיפה רחבה.
החשיפה הזו גורמת באופן טבעי לאתרים לראות נסיקה בכמות הקישורים החיצוניים שהם מקבלים.
למה זה קורה? בגלל שהקהל שלנו נמצא בפייסבוק ובאינסטגרם והפוטנציאל של הפלטפורמות האלו להפיץ תכנים הוא פשוט מטורף.
הממצא הזה לבדו צריך להספיק בשביל להפוך את ההשקעה ברשתות החברתיות למאסט כל מקדם אורגני או בעל אתר.
אזכיר שכשאתרים משלבים קישור לאתר אחר בתוכן שלהם – אותו אתר מקבל נקודות קרדיט מגוגל.
הקישורים החיצוניים משמשים כאינדיקציה חשובה עבור גוגל לסמכותיות של אתר.
אתרים שזוכים לקבל קישור מאתרים גדולים וסמכותיים, כמו YNET, למשל צפויים לראות עלייה משמעותית בדירוג שלהם בדפי התוצאות ועל ידי כך להרוויח פעמיים:
גם תנועת גולשים לאתר שלכם וגם ניהול מוניטין ברשת.
אז אם קישור אחד יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי, לא שווה להשקיע בפעילות מסוג קידום ברשתות חברתיות?
אתם לא יודעים לאילו מימדים הפוסט שלכם יגדל ולאיזה זוג עיניים הוא יגיע.
ואם הוא יגיע לעיניים הנכונות – התגמול שלכם יכול להיות משמעותי. מאוד.
הבהרה חשובה היא שהקישורים עליהם אנחנו מדברים הם קישורים מאתרים שאינם פייסבוק, טוויטר אינסטגרם ודומיהם.
למרות שאתרים אלו הם אתרים בעלי דירוג סמכותיות גבוה מבחינת גוגל, חשבונות פרטיים לא מקבלים יחס דומה.
רובם המוחץ של הקישורים שתקבלו בתוך הרשת החברתית עצמה הם קישורים שגוגל לא מתייחסת אליהם (no-followed links).
אוקיי, אז ראינו ששימוש ברשתות החברתיות מגביר את החשיפה של גולשים לתכנים שלנו ומניב עלייה לא קטנה בכמות הקישורים שאנחנו מקבלים. אבל רגע, לא סיימנו.
מעבר לקשר ההדוק בין ההצלחה שלכם במדיות האלו לבין דירוג האתר שלכם, יש עוד כמה סיבות למה אתם צריכים להשקיע בעמוד הפייסבוק ובחשבון האינסטגרם שלכם.
הנה שתיים מהן:
כאן כתבתי על עדכון תוכן באתר ואיך הוא מסייע לכם בקידום האתר
וכאן הסברתי איך מבצעים קידום אתר בתחום התיירות אם אתם בתחום
חשיבות התוכן בתהליך קידום אורגני בגוגל כל מי שמתחיל ללמוד כיצד קידום אורגני יסייע לנוכחות הדיגיטלית שלו ואיך
אם האתר שלכם כבר רץ לפחות כמה חודשים, אני מקווה שכבר הספקתם למלא אותו בתכנים איכותיים. ואם עשיתם
הרבה מקדמי אתרים (או הלקוחות שלהם) חושבים על פעילות ברשת חברתית כתחום שמשרת רק עסקים מאוד ספציפיים שמצטלמים
קידום אתרים ושיווק באמצעות וידאו על פי ההערכות, עד לשנת 2022 סרטוני וידאו יהוו כ-82% מהתוכן הנצרך ברשת.
ה-Anchor Text, או בעברית, טקסט עוגן, הוא חלק קריטי מאוד במערך הקישורים שלנו – ורוב האנשים לא יודעים
נבנה בהמון ❤ על ידי ניר אזולאי | כל הזכויות שמורות © | מדיניות והצהרת פרטיות
נבנה בהמון ❤ על ידי ניר אזולאי
כל הזכויות שמורות © | מדיניות והצהרת פרטיות