תפריט

קידום ברשתות חברתיות – למה פעילות בסושיאל היא חובה בקידום אתרים

קידום ברשתות חברתיות

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט – לרשתות החברתיות יש אימפקט ענק על ההצלחה שלכם במרחב הדיגיטלי.
ובשנים האחרונות, הטענה הזו התערערה לא מעט בהקשרי ההשפעה על קידום אתרים והאם בכלל קידום ברשתות חברתיות תורם לקידום האתר.

אפשר לומר שהיא אפילו הפכה לנקודת מחלוקת בעולם שלנו – קידום אתרים seo.
ומקדמי אתרים מקצוענים רבים מתחום השיווק הדיגיטלי עדיין חלוקים בדעתם בנושא; האם לפרסום ברשתות החברתיות יש השפעה על דירוג האתר מבחינת מנועי החיפוש?

אין ספק שהנוכחות ברשתות החברתיות חשובה ואם מנהלים אותה נכון היא תביא ערך רב לחברה שלכם, בין אם מדובר בפניות ישירות או במיתוג ברשת.
אך האם קידום ברשתות חברתיות משפיע באופן ישיר על קידום אורגני?

השאלה חשובה לכל מי שמקדם אתר, מותג או עסק.
כשאנחנו בונים לעצמנו את אסטרטגיית הקידום שלנו, אנחנו רוצים לדעת שאנחנו בוחרים בצעדים נכונים ואפקטיביים שיניבו לנו מקסימום תוצאות במינימום מאמץ ומשאבים.

 

על הקשר בין קידום ברשת חברתית לדירוג אתרים בגוגל

בואו נחזור כמה שנים אחורה לשנת 2014, השנה שבה התפרסם הסרטון של מאט קוטס מגוגל שהפך את הנושא הזה לכל כך בוער.
בסרטון המפורסם, מאט מדבר על הדרך שבה גוגל מתייחסת לרשתות החברתיות כשהיא סורקת את הרשת.
הוא גם דיבר על הקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין דירוג האתר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

הסרטון הקצר הזה הספיק בשביל לעורר תדהמה בתעשיית הקידום האורגני.
מקדמים רבים שהסתמכו על פייסבוק וטוויטר כמנוע מרכזי לשיפור דירוג האתרים שהם מקדמים גילו שאין קשר ישיר בין השניים.

חשוב מאוד להבין שקישורים מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק הם מסוג Nofollow ולכן אינם מעבירים כוח קידומי, עם זאת נראה שיש קשר בין סיגנל ברשתות החברתיות לבין קידום האתר.

 

גוגל לא סורקת את הרשתות החברתיות כמו אתרים אחרים

מדיות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם הן אתרים מורכבים מאוד עם המון נתונים שמתאפיינים בשינויים גבוהים מאוד.
נכון להיום, גוגל סורקת את האתרים האלו בצורה יעילה שתשקף את מה שקורה בהם בכל זמן נתון.
מכאן המסקנה העיקרית היא שלייקים, שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות לא ישפרו את דירוג ה- SEO שלכם באופן ישיר.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

האם זה אומר שפרסום בפייסבוק לא יעזור לאתר שלכם לעלות בדירוג? הוא בהחלט יכול לעשות את זה, אבל אולי לא בדרך שבה חשבתם.

 

הקורלציה חזקה

אמנם שיתוף קישור מחשבון עם עוקבים רבים בטוויטר, בפייסבוק או באינסטגרם לא יחזק את דירוג הסמכותיות של האתר שלכם – אבל הוא עדיין יכול לעשות המון בשביל האתר שלכם.
על פי מחקר שביצעו Hootsuite בשנת 2018, אפשר לראות שהקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין הצלחה של אתרים הוא קורלטיבי.

בצורה קצת יותר ברורה ופשוטה – הקשר בין השניים קיים, אבל הוא לא בהכרח קשר של סיבה ותוצאה.
גוגל לא תזהה פוסט שלכם עם לינק למאמר שפרסמתם בבלוג או באתר שלכם וקיבל לייקים ושיתופים, וכתוצאה מכך תקדם את העמוד הזה באתר שלכם.

היא גם לא תתחשב בכמות העוקבים שלכם דף האינסטגרם שלכם בדירוג הסמכותיות של האתר של העסק.
היא גם לא תגרום לה להשפיע על הדירוג של האתר מבחינת מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.

אבל למרות כל זה, Hootsuite מצאו במחקר שלהם ממצא אחר שמסביר את הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אתרים.
כשמקדמים בצורה ממומנת תכנים מאתרים ברשתות חברתיות (במחקר נעשה שימוש בטוויטר) התכנים האלו זוכים לעלייה של 22% בנראות שלהם בתוצאות החיפוש.

אבל לא זה לא עובד רק בפרסום ממומן – Hootsuite גילו שגם תכנים המפורסמים בצורה אורגנית ברשתות חברתיות זוכים לעלייה מכובדת בנראות. 12%, לא פחות.
הנראות, לשם ההבהרה, היא מדד שכולל בתוכו את המיקומים של עמוד או אתר בחיפושים של מספר מילות מפתח שונות.

בשורה התחתונה – פרסום תכנים מהאתר שלכם ברשתות החברתיות יכול להעלות בצורה משמעותית את המיקום של התכנים האלו בדפי התוצאות.

 

מקור הקשר – חשיפה שמניבה קישורים חיצוניים

במחקר של Hootsuite וגם במחקרים נוספים בנושא עלה ממצא אחד שכנראה מסביר את העלייה בנראות של האתרים והעמודים.
כשמסתכלים על הנתונים של אתרים ששיתפו את התכנים שלהם וביצעו קידום ברשתות חברתיות אפשר לראות עלייה משמעותית בכמות הקישורים החיצוניים מאתרים אחרים.

היתרון המשמעותי ביותר שיש לרשתות החברתיות והסיבה לעליה של דירוג אתרים ועמודים כתוצאה מפרסום בסושיאל הוא היכולת שלהן לייצר חשיפה רחבה.
החשיפה הזו גורמת באופן טבעי לאתרים לראות נסיקה בכמות הקישורים החיצוניים שהם מקבלים.

למה זה קורה? בגלל שהקהל שלנו נמצא בפייסבוק ובאינסטגרם והפוטנציאל של הפלטפורמות האלו להפיץ תכנים הוא פשוט מטורף.

הממצא הזה לבדו צריך להספיק בשביל להפוך את ההשקעה ברשתות החברתיות למאסט כל מקדם אורגני או בעל אתר.
אזכיר שכשאתרים משלבים קישור לאתר אחר בתוכן שלהם – אותו אתר מקבל נקודות קרדיט מגוגל.

הקישורים החיצוניים משמשים כאינדיקציה חשובה עבור גוגל לסמכותיות של אתר.
אתרים שזוכים לקבל קישור מאתרים גדולים וסמכותיים, כמו YNET, למשל צפויים לראות עלייה משמעותית בדירוג שלהם בדפי התוצאות ועל ידי כך להרוויח פעמיים:
גם תנועת גולשים לאתר שלכם וגם ניהול מוניטין ברשת.

אז אם קישור אחד יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי, לא שווה להשקיע בפעילות מסוג קידום ברשתות חברתיות?
אתם לא יודעים לאילו מימדים הפוסט שלכם יגדל ולאיזה זוג עיניים הוא יגיע.
ואם הוא יגיע לעיניים הנכונות – התגמול שלכם יכול להיות משמעותי. מאוד.

הבהרה חשובה היא שהקישורים עליהם אנחנו מדברים הם קישורים מאתרים שאינם פייסבוק, טוויטר אינסטגרם ודומיהם.
למרות שאתרים אלו הם אתרים בעלי דירוג סמכותיות גבוה מבחינת גוגל, חשבונות פרטיים לא מקבלים יחס דומה.
רובם המוחץ של הקישורים שתקבלו בתוך הרשת החברתית עצמה הם קישורים שגוגל לא מתייחסת אליהם (no-followed links).

 

2 סיבות נוספות למה שווה להשקיע בקידום ברשתות חברתיות

אוקיי, אז ראינו ששימוש ברשתות החברתיות מגביר את החשיפה של גולשים לתכנים שלנו ומניב עלייה לא קטנה בכמות הקישורים שאנחנו מקבלים. אבל רגע, לא סיימנו.
מעבר לקשר ההדוק בין ההצלחה שלכם במדיות האלו לבין דירוג האתר שלכם, יש עוד כמה סיבות למה אתם צריכים להשקיע בעמוד הפייסבוק ובחשבון האינסטגרם שלכם.

הנה שתיים מהן:

  1. מחפשים אתכם גם שם:
    גולשים ולקוחות פוטנציאליים רוצים לבדוק מי אתם והאם שווה להם לעבוד עם השירות שלכם או לרכוש את המוצר שלכם.
    בעבר, היינו עושים את זה בעיקר עם מנועי חיפוש.
    היום, רשתות חברתיות כמו הפייסבוק והאינסטגרם הפכו להיות מקורות מידע לא פחות אמינים.
    יותר מזה, הרשתות האלו הן פלטפורמה שדרכה אנחנו מראים את האופי של המותג או העסק, וגולשים יודעים את זה.
    כשהם רוצים להבין את הזהות שלנו, הם מגיעים לעמודים שלנו ובודקים אותם כדי להבין מי אנחנו, איך אנחנו מתנהלים ומה אנחנו עושים.

 

  1. גוגל משנה את החוקים כל הזמן:
    צריך לזכור שמה שהיום נכון בעולם מבחינת קידום SEO, מחר יכול להיות שגוי לחלוטין.
    טעויות שעושים בתחום קידום אתרים (מאמר נרחב על טעויות נפוצות בקידום אתרים) לא חסר, והדרך שלנו להתמודד עם זה היא להישאר פתוחים לשינויים ולנסות לצפות אותם.
    נכון לכתיבת שורות אלו – גוגל סורקת פרופילים אישיים ברשתות החברתיות ואף מדרגת אותם בגוגל במיקומים די גבוהים.
    בהחלט בעתיד ייתכן שהאלגוריתמים של גוגל ייטה עוד יותר לכיוון הרשתות שהולכות ותופסות תאוצה במהירות מסחררת בשנים האחרונות והמגמה לדעתי תשמר.
    בהחלט יכול להיות שמנועי החיפוש יגיעו למצב בו הם יכולים לסרוק את הרשתות החברתיות ולתת משקל בדירוג האתר לשיתופים, ללייקים ולתגובות.
    במקרה כזה – מי שכבר משקיע ברשתות החברתיות יזכה ליתרון תחרותי אדיר. עם קצת מאמץ, אתם יכולים להיות אלו שמרוויחים ממהלך פוטנציאלי כזה.

כאן כתבתי על עדכון תוכן באתר ואיך הוא מסייע לכם בקידום האתר

וכאן הסברתי איך מבצעים קידום אתר בתחום התיירות אם אתם בתחום

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

מדריכי קידום נוספים