ClickCease

קידום ברשתות חברתיות – למה פעילות בסושיאל היא חובה בקידום אתרים

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קידום ברשתות חברתיות

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט – לרשתות החברתיות יש אימפקט ענק על ההצלחה שלכם במרחב הדיגיטלי.
ובשנים האחרונות, הטענה הזו התערערה לא מעט בהקשרי ההשפעה על קידום אתרים והאם בכלל קידום ברשתות חברתיות תורם לקידום האתר.

אפשר לומר שהיא אפילו הפכה לנקודת מחלוקת בעולם שלנו – קידום אתרים seo.
ומקדמי אתרים מקצוענים רבים מתחום השיווק הדיגיטלי עדיין חלוקים בדעתם בנושא; האם לפרסום ברשתות החברתיות יש השפעה על דירוג האתר מבחינת מנועי החיפוש?

אין ספק שהנוכחות ברשתות החברתיות חשובה ואם מנהלים אותה נכון היא תביא ערך רב לחברה שלכם, בין אם מדובר בפניות ישירות או במיתוג ברשת.
אך האם קידום ברשתות חברתיות משפיע באופן ישיר על קידום אורגני?

השאלה חשובה לכל מי שמקדם אתר, מותג או עסק.
כשאנחנו בונים לעצמנו את אסטרטגיית הקידום שלנו, אנחנו רוצים לדעת שאנחנו בוחרים בצעדים נכונים ואפקטיביים שיניבו לנו מקסימום תוצאות במינימום מאמץ ומשאבים.

 

על הקשר בין קידום ברשת חברתית לדירוג אתרים בגוגל

בואו נחזור כמה שנים אחורה לשנת 2014, השנה שבה התפרסם הסרטון של מאט קוטס מגוגל שהפך את הנושא הזה לכל כך בוער.
בסרטון המפורסם, מאט מדבר על הדרך שבה גוגל מתייחסת לרשתות החברתיות כשהיא סורקת את הרשת.
הוא גם דיבר על הקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין דירוג האתר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל.

הסרטון הקצר הזה הספיק בשביל לעורר תדהמה בתעשיית הקידום האורגני.
מקדמים רבים שהסתמכו על פייסבוק וטוויטר כמנוע מרכזי לשיפור דירוג האתרים שהם מקדמים גילו שאין קשר ישיר בין השניים.

חשוב מאוד להבין שקישורים מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק הם מסוג Nofollow ולכן אינם מעבירים כוח קידומי, עם זאת נראה שיש קשר בין סיגנל ברשתות החברתיות לבין קידום האתר.

 

גוגל לא סורקת את הרשתות החברתיות כמו אתרים אחרים

מדיות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם הן אתרים מורכבים מאוד עם המון נתונים שמתאפיינים בשינויים גבוהים מאוד.
נכון להיום, גוגל סורקת את האתרים האלו בצורה יעילה שתשקף את מה שקורה בהם בכל זמן נתון.
מכאן המסקנה העיקרית היא שלייקים, שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות לא ישפרו את דירוג ה- SEO שלכם באופן ישיר.

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

האם זה אומר שפרסום בפייסבוק לא יעזור לאתר שלכם לעלות בדירוג? הוא בהחלט יכול לעשות את זה, אבל אולי לא בדרך שבה חשבתם.

 

הקורלציה חזקה

אמנם שיתוף קישור מחשבון עם עוקבים רבים בטוויטר, בפייסבוק או באינסטגרם לא יחזק את דירוג הסמכותיות של האתר שלכם – אבל הוא עדיין יכול לעשות המון בשביל האתר שלכם.
על פי מחקר שביצעו Hootsuite בשנת 2018, אפשר לראות שהקשר בין קידום ברשתות חברתיות לבין הצלחה של אתרים הוא קורלטיבי.

בצורה קצת יותר ברורה ופשוטה – הקשר בין השניים קיים, אבל הוא לא בהכרח קשר של סיבה ותוצאה.
גוגל לא תזהה פוסט שלכם עם לינק למאמר שפרסמתם בבלוג או באתר שלכם וקיבל לייקים ושיתופים, וכתוצאה מכך תקדם את העמוד הזה באתר שלכם.

היא גם לא תתחשב בכמות העוקבים שלכם דף האינסטגרם שלכם בדירוג הסמכותיות של האתר של העסק.
היא גם לא תגרום לה להשפיע על הדירוג של האתר מבחינת מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.

אבל למרות כל זה, Hootsuite מצאו במחקר שלהם ממצא אחר שמסביר את הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אתרים.
כשמקדמים בצורה ממומנת תכנים מאתרים ברשתות חברתיות (במחקר נעשה שימוש בטוויטר) התכנים האלו זוכים לעלייה של 22% בנראות שלהם בתוצאות החיפוש.

אבל לא זה לא עובד רק במקרה של קידום ממומן בגוגל. Hootsuite גילו שגם תכנים המפורסמים בצורה אורגנית ברשתות חברתיות זוכים לעלייה מכובדת בנראות. 12%, לא פחות.
הנראות, לשם ההבהרה, היא מדד שכולל בתוכו את המיקומים של עמוד או אתר בחיפושים של מספר מילות מפתח שונות.

בשורה התחתונה – פרסום תכנים מהאתר שלכם ברשתות החברתיות יכול להעלות בצורה משמעותית את המיקום של התכנים האלו בדפי התוצאות.

 

מקור הקשר – חשיפה שמניבה קישורים חיצוניים

במחקר של Hootsuite וגם במחקרים נוספים בנושא עלה ממצא אחד שכנראה מסביר את העלייה בנראות של האתרים והעמודים.
כשמסתכלים על הנתונים של אתרים ששיתפו את התכנים שלהם וביצעו קידום ברשתות חברתיות אפשר לראות עלייה משמעותית בכמות הקישורים החיצוניים מאתרים אחרים.

היתרון המשמעותי ביותר שיש לרשתות החברתיות והסיבה לעליה של דירוג אתרים ועמודים כתוצאה מפרסום בסושיאל הוא היכולת שלהן לייצר חשיפה רחבה.
החשיפה הזו גורמת באופן טבעי לאתרים לראות נסיקה בכמות הקישורים החיצוניים שהם מקבלים.

למה זה קורה? בגלל שהקהל שלנו נמצא בפייסבוק ובאינסטגרם והפוטנציאל של הפלטפורמות האלו להפיץ תכנים הוא פשוט מטורף.

הממצא הזה לבדו צריך להספיק בשביל להפוך את ההשקעה ברשתות החברתיות למאסט כל מקדם אורגני או בעל אתר.
אזכיר שכשאתרים משלבים קישור לאתר אחר בתוכן שלהם – אותו אתר מקבל נקודות קרדיט מגוגל.

הקישורים החיצוניים משמשים כאינדיקציה חשובה עבור גוגל לסמכותיות של אתר.
אתרים שזוכים לקבל קישור מאתרים גדולים וסמכותיים, כמו YNET, למשל צפויים לראות עלייה משמעותית בדירוג שלהם בדפי התוצאות ועל ידי כך להרוויח פעמיים:
גם תנועת גולשים לאתר שלכם וגם ניהול מוניטין ברשת.

אז אם קישור אחד יכול לעשות שינוי כל כך משמעותי, לא שווה להשקיע בפעילות מסוג קידום ברשתות חברתיות?
אתם לא יודעים לאילו מימדים הפוסט שלכם יגדל ולאיזה זוג עיניים הוא יגיע.
ואם הוא יגיע לעיניים הנכונות – התגמול שלכם יכול להיות משמעותי. מאוד.

הבהרה חשובה היא שהקישורים עליהם אנחנו מדברים הם קישורים מאתרים שאינם פייסבוק, טוויטר אינסטגרם ודומיהם.
למרות שאתרים אלו הם אתרים בעלי דירוג סמכותיות גבוה מבחינת גוגל, חשבונות פרטיים לא מקבלים יחס דומה.
רובם המוחץ של הקישורים שתקבלו בתוך הרשת החברתית עצמה הם קישורים שגוגל לא מתייחסת אליהם (no-followed links).

 

2 סיבות נוספות למה שווה להשקיע בקידום ברשתות חברתיות

אוקיי, אז ראינו ששימוש ברשתות החברתיות מגביר את החשיפה של גולשים לתכנים שלנו ומניב עלייה לא קטנה בכמות הקישורים שאנחנו מקבלים. אבל רגע, לא סיימנו.
מעבר לקשר ההדוק בין ההצלחה שלכם במדיות האלו לבין דירוג האתר שלכם, יש עוד כמה סיבות למה אתם צריכים להשקיע בעמוד הפייסבוק ובחשבון האינסטגרם שלכם.

הנה שתיים מהן:

  1. מחפשים אתכם גם שם:

גולשים ולקוחות פוטנציאליים רוצים לבדוק מי אתם והאם שווה להם לעבוד עם השירות שלכם או לרכוש את המוצר שלכם.
בעבר, היינו עושים את זה בעיקר עם מנועי חיפוש.
היום, רשתות חברתיות כמו הפייסבוק והאינסטגרם הפכו להיות מקורות מידע לא פחות אמינים.
יותר מזה, הרשתות האלו הן פלטפורמה שדרכה אנחנו מראים את האופי של המותג או העסק, וגולשים יודעים את זה.
כשהם רוצים להבין את הזהות שלנו, הם מגיעים לעמודים שלנו ובודקים אותם כדי להבין מי אנחנו, איך אנחנו מתנהלים ומה אנחנו עושים.

 

  1. גוגל משנה את החוקים כל הזמן:

צריך לזכור שמה שהיום נכון בעולם מבחינת קידום SEO, מחר יכול להיות שגוי לחלוטין.
טעויות שעושים בתחום קידום אתרים (מאמר נרחב על טעויות נפוצות בקידום אתרים) לא חסר, והדרך שלנו להתמודד עם זה היא להישאר פתוחים לשינויים ולנסות לצפות אותם.
נכון לכתיבת שורות אלו – גוגל סורקת פרופילים אישיים ברשתות החברתיות ואף מדרגת אותם בגוגל במיקומים די גבוהים.
בהחלט בעתיד ייתכן שהאלגוריתמים של גוגל ייטה עוד יותר לכיוון הרשתות שהולכות ותופסות תאוצה במהירות מסחררת בשנים האחרונות והמגמה לדעתי תשמר.
בהחלט יכול להיות שמנועי החיפוש יגיעו למצב בו הם יכולים לסרוק את הרשתות החברתיות ולתת משקל בדירוג האתר לשיתופים, ללייקים ולתגובות.
במקרה כזה – מי שכבר משקיע ברשתות החברתיות יזכה ליתרון תחרותי אדיר. עם קצת מאמץ, אתם יכולים להיות אלו שמרוויחים ממהלך פוטנציאלי כזה.

כאן כתבתי על עדכון תוכן באתר ואיך הוא מסייע לכם בקידום האתר

וכאן הסברתי איך מבצעים קידום אתר בתחום התיירות אם אתם בתחום

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי