ClickCease

עדכון גוגל BERT – כיצד גוגל מתמודדת עם חיפושים מורכבים

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
חדשות קידום אתרים

יורדים לעומקו של עולם החיפושים בגוגל

אם יש משהו שענקית הטכנולוגיה מפנימה יותר ויותר עם השנים, זו העובדה שלאדם יש סקרנות בלתי נלאית.
עם מיליארדי החיפושים שמוכנסים לגוגל מדי יום, כאשר 15% הם חיפושים חדשים לגמרי, גוגל היתה חייבת להמציא מנגנון שיאפשר לה להציג תוצאות גם לחיפושים שהיא לא יכולה לצפות, הכירו את BERT.

הבעיה של גוגל מתחילה כאשר אנו רוצים לאתר מידע על נושא שאולי לא ידוע לנו הרבה עליו, ייתכן ואנחנו אפילו לא יודעים לאיית אותו נכון או באילו מילים בדיוק להשתמש כדי למצוא מידע רלוונטי אודותיו.
המצב הזה מחייב את גוגל להבין מה בעצם קרה "מאחורי הקלעים" של החיפוש שלנו

  • מה היתה הכוונה שלנו
  • איזה מידע אנחנו באמת מחפשים, גם אם שילוב המילים שלנו או האיות היו לא מדויקים.

ניתן להסיק מכך שגוגל מוכרחה להיות מומחית במדעי הבנת השפה, כדי להמשיך להיות רלוונטית עבור הגולשים שלה.

אבל איך היא עושה את זה?

 

עדכון גוגל ברט BERT

כמעט כל מומחה קידום אתרים היה שם – בשנה שעברה, גוגל הכירה לנו את ה – BERT.
ראשי התיבות של Bidirectional Encoder Representations from Transformers.
למעשה, מדובר בטכניקה מבוססת רשת לעיבוד מידע טבעי (באנגלית – natural language processing – NLP).

אופן הפעולה של המודל הוא להבין מילה במשפט לפי ההקשר שלה במשפט כולו, כלומר לפי המילים שבאות לפניה ואחריה, זאת בשונה מהבנה של כל מילה ומילה בנפרד.
כך בדיוק גוגל מפענחת את כוונת הגולש כשהוא מקליד ביטוי מסוים.

אך לא מדובר רק בתכנה שאפשרה את כל הקסם הזה, גוגל נזקקה גם לחמרה לטובת המורכבות של המודל הזה.
מה שהוביל לשימוש ב- Cloud TPUs לראשונה, לקבלת התוצאות הרלוונטיות ביותר בחיפוש.
למעשה, על פי גוגל, המודל הזה מסייע לה להבין טוב יותר 1 מתוך 10 חיפושים באנגלית, כשבקרוב תהיה הרחבה גם לשפות נוספות.

חשיבותו של המודל BERT באה לידי ביטוי במיוחד בחיפושים שהם יותר "דיבוריים", או חיפושים הכוללים מילות יחס כגון "עבור", "ל", "בשביל" וכדומה.
אז נדרשת הבנה של ההקשר בו נמצאות המילים, והגולש יכול להקליד יותר בטבעיות את הביטוי שהוא מחפש מידע עבורו, ולא להתעכב על כל מילה ומילה בדיוק מושלם.

 

חייגו וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

לשיחה עם ניר אזולאי:

תוצאות החיפוש לפני ואחרי ברט BERT

בואו ניקח לדוגמא את הביטוי “2019 brazil traveler to usa need a visa", ונבין כיצד השתנו התוצאות שקיבלנו בעקבות המודל החדש הזה.

הקושי של גוגל הוא למעשה להבין את מילת הקישור "to" טוב יותר במשפט הנוכחי.
אם בעבר גוגל היתה יכולה להציג לנו תוצאות הקשורות בנסיעה מארה"ב לברזיל (בניגוד לכוונת המשפט, בו מדובר על נסיעה מברזיל לארה"ב).
הרי שבזכות המודל BERT, גוגל מבינה שיש משמעות גדולה למילה "to" כאן, ולכן מסוגלת להציג את התוצאות הרלוונטיות:

Before and After BERT

דוגמא נוספת ניתן לראות במשפט "do estheticians stand a lot at work" .

אם בעבר גוגל היתה מנסה לפענח את כוונת המילה "stand" על ידי קשירתה עם צמד המילה "stand-alone" (מה שלא רלוונטי במשפט הנוכחי).
הרי שהיום גוגל מבינה שהמשפט מדבר למעשה על הדרישות הפיזיות התובעניות הכרוכות בעבודתם של רופאים, ולכן מציגה תוצאות מדוייקות יותר בהתאם:

חיפושים בגוגל עם מודל BERT

דוגמא נוספת שמראה עד כמה נדרשת הבנה של הניואנסים הקטנים של כל שפה (ספציפית את ההבנה של "for someone" במשפט).
הבנה שלבני האדם נראית טבעית ביותר, אך למחשבים קצת פחות:

 

חיפוש בגוגל

 

BERT בשפות נוספות והמשך פיתוח

מאפיין חשוב שיש למודל המדובר הוא שניתן להשליך את אופן הפעולה שלו גם על שפות נוספות.

אך יש לזכור שגם עם המודל החדש הזה, עדיין לא בכל חיפוש וחיפוש שלנו בגוגל תהיה הבנה מדויקת ומושלמת של כוונתנו, ויכולות להיות סטיות.
זאת משום שהבנת ניואנסים של שפה היא אתגר מתמשך עבור כל מנוע חיפוש, אבל תסמכו על גוגל שהיא חותרת לשם בכל הכוח!

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי