אם האתר שלכם כבר רץ לפחות כמה חודשים, אני מקווה שכבר הספקתם למלא אותו בתכנים איכותיים.
ואם עשיתם את זה כמו שצריך, זה כנראה גם עבד לכם והצלחתם לטפס למיקום גבוה יותר בדפי התוצאות ולמשוך תנועת גולשים.
אבל בשלב מסוים – הרעיונות לתכנים אוזלים… אתם מוצאים את עצמכם מתרחבים לתחומים אחרים או חוזרים על עצמכם עם מאמרים חדשים בנושאים עליהם כבר דיברתם בעבר.
התכנים החדשים שאתם מעלים לא מביאים את כמות הטראפיק שהתכנים שהעליתם בעבר הביאו, ועכשיו אתם מבולבלים. הגיע הזמן שתכירו פעולה מאוד חשובה – עדכון תוכן באתר.
משהו לא מסתדר לכם. אחרי קריאה של אין ספור מדריכים לקידום אתרים, הגעתם למסקנה ש"כמה שיותר תוכן יותר טוב".
אבל האמת היא שהאיכות, חשובה אפילו יותר מהכמות.
למה שווה לכם לעדכן תוכן ישן
אני רוצה שתעשו בדיקה קצרה. אני רוצה שתבדקו דרך ממשק ה – Google Search Console שלכם (אם אין לכם, אתם מפספסים) כמה טראפיק מרכז כל עמוד באתר שלכם.
למי שלא מכיר, ככה עושים את זה: היכנסו לחשבון שלכם, בתפריט שבצד ימין בחרו ב"ביצועים". יופיע לכם גרף, ומתחתיו לחצו על "דפים".
עכשיו אני רוצה שתסתכלו על כמה קליקים וכמה הופעות בדפי התוצאות של גוגל הגיעו אליכם מכל דף.
בדקו את זה לפי כמה תקופות זמן בהתאם לכמות הזמן שהאתר רץ, אבל המטרה היא לבדוק את הנתונים לטווח כמה שיותר ארוך.
ברוב האתרים, אפשר לראות שתי תופעות:
- מספר קטן של עמודים מביאים את רוב הטראפיק והחשיפה.
- בנקודת זמן מסוימת, עמודים מתחילים לאבד מהיעילות שלהם.
אבל מה זה אומר? מה עושים עם המידע הזה?
למה תכנים ישנים מושכים יותר תנועה
ניל פטל, גורו הקידום האורגני המפורסם בעולם, פרסם פוסט בו דיבר על כך ש – 0.1% מהעמודים באתר שלו מושכים מעל ל – 28% מהתנועה באתר.
אז למה דווקא העמודים הישנים האלו מושכים את רוב התנועה? למה הם מושכים הרבה יותר תנועה מאשר עמודים חדשים? מה הסיבות לתופעה הזו?
- עמודים צוברים אמינות לאורך זמן
- ככל שעמוד ותיק יותר יש לו זמן רב יותר לצבור שיתופים וקישורים
- בתחילת הדרך, אנחנו נוטים להתמקד בתכנים בסיסיים שנשארים רלוונטיים לאורך זמן (תכני Evergreen)
לא מדובר על רוטב סודי, לא כל תוכן שיושב אצלכם שנתיים באתר יצליח למשוך תנועה, ומה שלא עבד לפני שנתיים לא בהכרח יעבוד עכשיו.
אבל התכנים שקיימים אצלכם כבר זמן רב ומניבים פירות – אלו תכנים ששווה להשקיע בהם.
מידע נוסף על קידום אתר אלמנטור
Evergreen Content – תמיד רלוונטי, תמיד אפקטיבי
בדרך כלל, העמודים שמושכים את רוב הטראפיק הם גם העמודים עם הפוסטים והמאמרים הכי טובים באתר שלכם.
הם בנויים כמו שצריך והם כתובים מעולה, אבל מעל לכל – הם עוסקים בנושא חשוב ומרכזי שהגולשים מתעניינים בו.
זה נכון שבגלל שהם מושכים המון טראפיק, אלו העמודים הכי חשובים באתר שלכם. אבל יש גם סיבה לכך שהם מושכים את הטראפיק הזה.
לתכנים האלו יש ערך גדול להעניק לקוראים, גם לאלו שהגיעו אליהם כשרק פרסמתם אותם וגם לאלו שיגיעו אליהם גם שנים לאחר מכן.
הרי עמוד שמקבל טראפיק הוא עמוד שנוגע בנושא שמעניין גולשים וממלא צורך מסוים שלהם.
התכנים האלו, בדרך כלל, לא עוסקים בטרנדים או במוצרים חדשים שהפתיעו את השוק. הם גם לא אלו שיעסקו בנושא אקטואלי שבעוד חודש כבר לא יהיו רלוונטי.
התכנים האלו יהיו תכני Evergreen, או בעברית, תכני ירוק-עד. אני נשאר עם אנגלית, ברשותכם.
המושג הזה בכלל מגיע מעולם אחר לחלוטין. הוא מתאר עצים שמחליפים את העלים שלהם בהדרגה ולא בעונה ספציפית, וכתוצאה מכך נשארים ירוקים לאורך כל השנה. בהקשר שלנו מדובר בתכנים שתמיד יהיו רלוונטיים ותמיד ימשכו גולשים, ואם לא תמיד אז לפחות לאורך טווח ארוך.
התכנים האלו יכולים להיות כל מיני דברים: מדריכים, מאמרים מקצועיים על נושאים בסיסיים ואפילו פוסטים בסגנון רשימה (13 כלים לקידום אתרים, למשל).
בנוסף, אם תיקחו את הנושא של המאמר שמרכז אצלכם תנועה באתר, ותחקרו את הנושא בגוגל תמצאו לא פעם שהמאמר שלכם פשוט טוב יותר מהמתחרים בתחום הספציפי הזה, בדרך כלל מקיף יותר ומקצועי יותר. אם הוא לא כזה – מוזמנים לערוך אותו ולהפוך אתו לכזה.
זכרו, תכני Evergreen ימשיכו להביא לכם תנועה לאורך זמן והם יהיו העמודים הכי חזקים באתר שלכם.
Keep It Fresh – איך מבצעים עדכון תוכן באתר שלנו?
העמודים האלו יביאו המון טראפיק לאתר שלכם. אבל אחרי כמות זמן מסוימת – כמות הטראפיק ככל הנראה תדעך.
גם אם היא תישאר גבוהה ביחס לעמודים חדשים יותר שהעלתם, כנראה שהעמודים האלו תפקדו טוב יותר בשלב מסוים.
לפעמים הדעיכה תקרה בגלל שהם לא התעדכנו בהתאם להתפתחויות חשובות ושינויים שקרו.
לפעמים היא תקרה בגלל שהעמוד מקדם מילות מפתח שבעבר היו פופולריות והיום זוכות לכמות חיפושים נמוכה.
שלב #1 – אתרו באמצעות הסרץ’ קונסול של גוגל את העמודים הישנים באתר שלכם שמשכו בעבר הכי הרבה תנועת גולשים לאורך הזמן ולאחרונה הפסיקו להניב.
מכיוון שאלו התכנים הכי מוצלחים שלכם, הם התכנים עם הפוטנציאל הגדול ביותר והם יהיו הראשונים בסדר העדיפויות שלכם.
שלב #2 – עברו על התוכן וודאו שכולו באמת רלוונטי לתקופה הנוכחית.
שנו את הנתונים שהשתמשתם בהם לנתונים עדכניים יותר, העלו תמונות חדשות ואיכותיות יותר ותקנו את מה שכבר לא נכון.
שלב #3 – רעננו את מחקר מילות המפתח – תופתעו לגלות שעבר המון זמן וטעמי השוק השתנו. לאחר המחקר דאגו לשלב ביטויי מפתח בטקסט.
שלב #4 – הכניסו קישורים פנימיים מהאתר שלכם (ואם אפשר גם קישורים חיצוניים) שיפנו לתכנים הישנים שאותם תרצו לחדש.
שלב #5 – לאחר ביצוע של עדכון תוכן באתר בקשו מגוגל לאנדקס (לסרוק) את העמוד מחדש באמצעות הסרץ' קונסול של גוגל.
שלב #6 – שתפו ברשתות החברתיות כדי להזרים תנועה ראשונית לעמוד המשודרג.
עכשיו אנחנו מוכנים. אבל קודם כל, חשוב לי שתבינו שבשביל לעדכן את התכנים האלו, שבעבר היו מנועי הצמיחה של האתר שלנו, אנחנו צריכים להשקיע מחשבה ומאמץ. אבל אל תדאגו, זה לגמרי אפשרי.
אז קדימה, בואו נתחיל מכמה שיטות לרענן ולעדכן תכנים שיגרמו להם להמשיך למגנט גולשים לאתר שלנו.
שתילת קישורים פנימיים מפוסטים חדשים
אם אתם רוצים שגולשים יחזרו לפוסט או עמוד ותיק שהעליתם בעבר – לשלוח אותם לשם זו בהחלט שיטה טובה.
כשאתם מעלים תכנים חדשים, הקפידו להשתיל קישורים פנימיים לתכנים ישנים יותר.
זה גם יראה לגוגל שמדובר בעמודים שעדיין נחשבים רלוונטיים וגם יגרום לגולשים להגיע לעמודים האלו.
קידום מילות מפתח נוספות
המטרה של השיטה הזו היא לבצע עדכון תוכן באתר ולהכניס תוכן חדש שמכיל מילות מפתח נוספות.
ביטויי חיפוש משתנים לאורך השנים, ולפעמים אנחנו גם פשוט חולבי לחלוטין את הביטויים שקידמנו עד הסוף.
אבל בסופו של דבר, אם התוכן טוב – חבל שלא להשתמש בו כדי לקדם עוד מילות מפתח.
בשיטה זו, תצטרכו לחזור לעמוד הביצועים ב – Google Search Console ולבחור בעמוד שאתם רוצים לבדוק.
אחרי שבחרתם את העמוד שאתם רוצים לבדוק, לחצו על מקש ה"שאילתות" שמתחת לגרף.
בדקו את המקום העכשווי של הדף בדפי התוצאות של גוגל עבור מילות מפתח שונות.
בחרו כמה מילות מפתח שרלוונטיות לעמוד, אבל לא את אלו בהן העמוד כבר מדורג גבוה או את אלו שהביאו לכם הרבה חשיפה.
נסו דווקא לבחור במילות מפתח פחות פופולריות ובביטויי זנב ארוך ספציפיים וארוכים.
עכשיו הוסיפו טקסט נוסף בתוכן הקיים שקשור לביטויים בהם בחרתם והשתילו את הביטויים האלו במהלך עדכון תוכן באתר.
עדכון תכנים באתר שלא עבדו
לכולנו יש את המאמר או המדריך הזה שהייתה לנו תקווה אדירה שיצליח – אבל פשוט נשאר שומם.
במקרים רבים, הסיבה לכישלון של התכנים האלו היא שלא היינו מנוסים מספיק כשהעלינו אותם או שמשהו שם פשוט לא עבד.
שני מאפיינים שיעזרו לכם לזהות תכנים כאלו הם:
- תכנים שהועלו כשהאתר שלכם היה מאוד קטן ואנונימי
- תכנים עם CTR נמוך, כלומר, יחס נמוך בין מספר החשיפות לבין מספר ההקלקות
מצאו את התכנים האלו שלא ממש זכו להצלחה ונסו לשפר אותם. לטשו את הכותרות, השחיזו את המטא-דיסקריפשן וערכו את הטקסט כדי שיהיה יותר קריא ומקצועי.
אם מדובר בתכנים ישנים, אתם כנראה תרגישו חלחלה שתקראו אותם.
רוב האנשים, מרגישים מובכים בגלל הטעויות שעשו כמתחילים – אבל אל תסתכלו על זה ככה. תסתכלו על ההתקדמות שעשיתם.
לבחון בעין מקצועית יותר תכנים ישנים שלכם זו דרך מעולה לעצור לרגע ולבחון את ההתפתחות שלנו.
אל תוותרו על ההזדמנות הזו, לפעמים הפוטנציאל הכי גדול נמצא דווקא בתכנים הכי ישנים ולא מלוטשים שלכם.
יכול להיות שכמה תיקונים קטנים יכולים להיות בדיוק מה שהעמוד הזה צריך בשביל לספק לכם טראפיק.
עדכון תוכן באתר והארכת תכנים מצליחים
דמיינו שיש לכם יום טוב. ממש טוב. אתם בפוקוס מטורף, יש לכם אנרגיה משוגעת ואתם מרגישים שאתם יכולים לכבוש את העולם.
כולנו מכירים את זה – אנחנו רוצים לרכב על הגל ולנצל את היום הזה כמה שיותר טוב.
התייחסו לפוסטים המצליחים ביותר שלכם כאל הימים הכי טובים שלכם. אם הם הוכיחו את עצמם בעבר, למה לא לסחוט אותם עד הטיפה האחרונה?
עדכנו את העמודים המצליחים שלכם כדי שיהיו רלוונטיים יותר ורעננו אותם עם תוכן חדש.
אחרי שתעדכנו את זה, תוכלו להכניס קישורים פנימיים שמפנים את הגולשים לעמודים האלו בתכנים חדשים יותר, וגם לשתף אותם ברשתות החברתיות ולספר על העדכון החדש שלכם.