קידום סרטונים ביוטיוב – המדריך הכי מפורט בישראל (2700+ מילים)

קידום סרטונים ביוטיוב

ניווט מהיר במאמר

כבעלי עסקים, אנחנו תמיד מנסים לזהות טרנדים ולעשות את הצעד הבא לפני המתחרים שלנו.
ובכן, היום נדבר על כמה מהצעדים הבאים הכי חכמים שאתם יכולים לעשות – קידום סרטונים ביוטיוב, קידום סרטונים בגוגל ושימוש בתכני וידאו למטרות שיווק באופן כללי.

למה אני חושב ש- Video Marketing זה הצעד הבא שאתם צריכים לקחת?

כי כולנו – אנחנו, הילדים שלנו, ואפילו ההורים שלנו – רואים סרטונים כל הזמן.
המגמה ברורה – תכני וידאו הופכים לסוג התוכן שאנחנו הכי אוהבים לצרוך, ויוטיוב הופכת למנוע חיפוש לא פחות משמעותי מגוגל.
זה אומר שהלקוחות שלנו כבר שם, ואם אנחנו לא נהיה שם כדי לתפוס את תשומת הלב שלהם – המתחרים שלנו יעשו את זה.

ומה שזה עוד אומר, זה שככל שהזמן יעבור, התחרות שלנו תהיה גדולה יותר ושבזמן הזה, המתחרים שלנו יהפכו רק טובים יותר ביצירת תכני וידאו.
אז איך עושים קידום סרטונים ביוטיוב (vseo), ואיך דואגים שהגולשים יצפו בתכנים שלנו ולא את של האחרים?

 

קידום סרטונים ביוטיוב מתחיל בערוץ יוטיוב מושקע

לפני שנתחיל לקדם את הסרטונים שלנו, אנחנו צריכים להתחיל עם ערוץ יוטיוב איכותי שבנוי בצורה נכונה.
מה המטרות שלנו כאן בעצם?
המטרות שלנו הן לבנות ערוץ שימשוך גולשים, גם ייתן את הרושם הנכון לאותם הגולשים שיגיעו לערוץ היוטיוב שלנו, וגם יאפשר לנו לגרום לאותם גולשים להגיע לאתר שלנו או לרשתות החברתיות שלנו.

הרי היום, התחרות ביוטיוב היא משמעותית, והסטנדרט שהגולשים מצפים לו הוא ערוץ מקצועי ב-100%, וזה לא משנה אם יש לו 1,000 עוקבים או אם יש לו 1,000,000 עוקבים.
אז איך בונים ערוץ יוטיוב איכותי?

באנר ערוץ מקצועי ואיכותי

באנר הערוץ שלכם הוא בעצם התמונה שמופיעה בחלק העליון שלו.
אם אתם רוצים שגולשים ייקחו אתכם ברצינות, אתם לא יכולים להתפשר על באנר בגודל לא מתאים או באיכות גרועה.

הבאנר שלכם צריך להיות מקצועי, מושך ואיכותי, וזה אומר כמה דברים:

  • הוא צריך להיות בגודל אופטימלי של 2560X1440 פיקסלים
  • הוא צריך להתאים לשפת המותג שבה השתמשתם באתר ובסושיאל (צבעים, פונטים וכ"ו)
  • צריכים להיות בו קישורים לאתר שלכם ולעמודים שלכם ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ואחרות)

אלו בעיניי הדברים שהם מאסט.
עוד דבר אופציונלי הוא להניע גולשים לפעולה בבאנר עצמו, בדרך כלל באמצעות CTA (קריאה לפעולה) של הרשמה לערוץ.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

כותבים תיאור ערוץ ברור שכולל מילות מפתח וקישור לאתר

יותר מדי עסקים ויוצרי תוכן משאירים את תיאור ערוץ היוטיוב ריק או דל מאוד.
אני לא אומר שאתם צריכים להכניס כאן את כל הטקסט מעמוד האודות שבאתר שלכם.
מצד שני, אני כן חושב שבהחלט יש כאן מקום לכתוב קצת על עצמכם ועל הערוץ שלכם.

התיאור הזה צריך להסביר, בקצרה ובאופן מתומצת, מי אתם ומה אתם עושים, ואיזה תוכן עולה לערוץ שלכם.
מה עוד כדאי? לשלב בתיאור מילות מפתח רלוונטיות בדיוק כמו שאנחנו עושים ב-SEO.
בנוסף, אני מאוד מאוד ממליץ להכניס קישור לאתר שלכם ואם אתם מרגישים בנוח עם זה, גם מייל ואפילו מספר טלפון לפניות.

יוצרים פלייליסטים וסרטון טריילר

עוד שני דברים שיכולים לעזור לכם לעשות קידום סרטונים ביוטיוב בצורה עקיפה הם שימוש בפלייליסטים וצילום טריילר ערוץ.

הפלייליסטים אמורים לסדר את הסרטונים שלכם לפי נושאים או סדרות סרטונים ולעזור לגולשים למצוא אותם במהירות ובקלות.
זו אמנם לא העצה הכי חשובה כשמדברים על איך לקדם סרטון ביוטיוב, אבל כל עוד זה עוזר למשוך טראפיק לסרטונים זה צריך להיות חלק מהותי מכל אסטרטגיית קידום סרטונים ביוטיוב.
בכל מקרה, זה יותר רלוונטי לערוצים מתקדמים יותר עם כמות סרטונים מכובדת.

מבחינת טריילר ערוץ – זה ממש לא סיפור וכדאי לעשות את זה כבר מתחילת הדרך.
הטריילר הוא הסרטון שיפתח לגולשים ברגע שהם יכנסו לערוץ שלכם, והוא מאפשר לכם לתפוס את תשומת ליבם במהירות.
כל מה שאתם צריכים כאן זה סרטון שמסביר קצת עליכם ועל הערוץ שלכם, יחד עם תיאור קצר על הערוץ שכולל מילות מפתח מתאימות (כמובן) וקישור לאתר שלכם.

 

קידום סרטונים ביוטיוב – איך לקדם סרטון ביוטיוב?

אחרי שבנינו את הבסיס שלנו, הגיע הזמן לדבר על הסרטונים שאנחנו רוצים להוציא לאוויר העולם.
בואו נדבר לרגע באופן כללי על אילו סרטונים אתם רוצים לצלם, כי זה הרבה יותר חשוב מאופטימיזציה לסרטון שלא מעניין את הגולשים.

הסרטונים שלכם צריכים להיות רלוונטיים ככל האפשר למה שקהל היעד שלכם מחפש.
אם כבר יש לכם נתונים על סוג הקהל שאוהב את התוכן שלכם ועשיתם מחקר מילים בגוגל – אתם בנקודת פתיחה לא רעה.

עם זאת, מאוד מאוד חשוב להבין שיש סוגי תכנים שמתאימים יותר ליוטיוב ומתפקדים פחות טוב בגוגל.
למשל, יש מילות מפתח עם נפח חיפוש נמוך בגוגל אבל נפח חיפוש גבוה ביוטיוב, ואלו בעיקר מילות מפתח שקשורות לתחומים ותכנים עם פן ויזואלי כמו בישול, עיצוב, גננות, אמנות ועוד.

זה אומר שלא בהכרח כדאי לכם להשקיע באותם התכנים שמושכים המון גולשים בגוגל, ובגלל זה מומלץ לבצע מחקר מילים נפרד למנוע החיפוש של יוטיוב.
יש הרבה כלי מחקר מילות מפתח שיאפשרו לכם לבצע מחקר כזה, כמו זה של Ahrefs, למשל.

בנוסף, אם אתם יכולים להפיק סרטונים בקלות יחסית ואתם רוצים להשקיע ולהעלות הרבה תוכן, אולי שווה לכם לעקוב אחרי טרנדים ולהעלות תכנים רלוונטיים.
יוטיוב היא מקום מצוין לתפוס טרמפ על טרנדים חמים באמצעות יצירת סרטונים באותו הנושא, ואת הטרנדים האלו אתם יכולים למצוא עם כלים כמו גוגל טרנדס.
דוגמה טובה היא וירוס הקורונה – יש הרבה חיפושים בנושא, ואני למשל יכול לעשות סרטון על קידום אתרים בתקופת הקורונה.

מעולה, עכשיו שכיסינו את זה, בואו ניכנס לפרקטיקה – איך עושים אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב?

כשאתם עושים קידום סרטונים ביוטיוב אתם צריכים לחשוב על זה כאילו אתם עושים קידום סרטונים בגוגל.
זה גם דיי מדויק, בפועל – יוטיוב, שבבעלותה של גוגל, עובדת על אלגוריתמים שדומים לאלו של מנוע החיפוש של גוגל.
בנוסף, אותם סרטונים שעולים ליוטיוב מופיעים גם בתוצאות החיפוש של גוגל, ככה שהרבה מכללי האצבע הכי חשובים של קידום תכנים בגוגל תקפים גם כאן.

רוצים לעשות קידום סרטונים ביוטיוב? אל תתפשרו על כותרות

בדיוק כמו במנוע החיפוש של גוגל, גם ביוטיוב לכותרת של התכנים שלכם יש משמעות אדירה.
הכותרות של הסרטונים שלכם צריכות למלא כמה תפקידים:

  • הן צריכות למשוך גולשים ולגרום להם להקליק על הסרטון שלכם ולא של אחרים
  • הן צריכות לגרום ליוטיוב להציג את הסרטון שלכם עבור חיפושי גולשים רלוונטיים
  • הן צריכות לגרום לגוגל להציג את הסרטון שלכם עבור חיפושי גולשים רלוונטיים (במנוע החיפוש של גוגל)

איך עושים את זה? בתיאוריה זה פשוט – עושים מחקר ביטוי חיפוש ביוטיוב, משתמשים במילות המפתח הרלוונטיות, וכותבים כותרת שגורמת לאנשים להקליק.
בפרקטיקה זה קצת יותר מורכב, הנה כמה אפשרויות לסוגי כותרות שעובדות וגם כמה דוגמאות:

  • רשימה – 11 טיפים לקידום סרטונים ביוטיוב, 3 מתכונים לפנקייק מושלם, 7 דרכים לתקן פלאפון.
  • שאלה – למה העוף שלכם יוצא יבש? | מה הדבר הכי חשוב בתזונה? | למה המקרר שלכם מתקלקל כל הזמן?
  • איך (How To) – איך לקדם סרטון ביוטיוב, איך משיגים קוביות בבטן, המדריך המלא לתיקון מזגנים

בנוסף, הכותרת שלכם צריכות לתאר את תוכן הסרטון בצורה טובה, אחרת הן יהיו מה שנקרא "Clickbait", או בתרגום חופשי "פיתיון קליקים".
כותרות כאלו אמנם מושכות טראפיק, אבל אם אתם מנסים ליצור אמון עם הקהל שלכם ולגרום להם להפוך ללקוחות משלמים זה עשוי לפגוע בכם מאוד.

כתבו תיאור סרטון שמניע לפעולה ומעשיר את חווית הצופים

תיאור הסרטון שלכם צריך להסביר ממש בקצרה על הסרטון שלכם, ובעיקר בעיקר לאפשר לכם להמשיך את הקשר עם הגולשים שהגיעו לסרטון ולהניע אותם לפעולה.
בשביל לעשות את זה, הכניסו בתיאור הסרטון שלכם קישור לאתר שלכם, לפייסבוק שלכם, ולכל מקום אחר שאתם רוצים שהם יגיעו.
כמו בכל דבר בחיים, אל תגזימו עם זה – הכניסו את הקישורים ההכרחיים ביותר כדי לוודא שהגולשים לא מתבלבלים.

עוד דבר שאני מאוד ממליץ לעשות כדי לשפר את חווית הצופים הוא להכניס בתיאור קישורים שמרחיבים על נושאים עליהם דיברתם בסרטון שלכם.
זה יגרום לצופים להרגיש שהתוכן שלכם עשיר יותר ומלא יותר, וכמובן שחווית גולשים טובה מגדילה את הסיכוי שגולשים יעקבו אחרי הערוץ שלכם.

השתמשו בכתוביות

זה אולי לא מאסט, אבל לדעתי ולדעת הרבה מאוד משתמשים כתוביות יכולות לעשות שיפור משמעותי באיכות התוכן.
למה? כי לפעמים, קשה להבין את מה שאנחנו אומרים, או שאנחנו משתמשים במונח שהצופים לא בהכרח מכירים והם רוצים לבדוק מה הוא אומר בגוגל.
וגם אם כל זה לא קורה – כתוביות פשוט הופכות את התוכן ליותר ברור, מאפשרות לו להיקלט טוב יותר במוח של הגולשים, ומספקות נראות מקצועית יותר לסרטון.

קידום סרטונים ביוטיוב וגוגל בעזרת הטמעת תגיות

בפועל, להטמעת תגיות בסרטונים יש שתי משמעויות עיקריות מבחינת קידום סרטונים ביוטיוב:

  • הופעה בתוצאות החיפוש – תיוג הסרטון שלכם יעלה את הסיכוי שאותו סרטון יופיע בתוצאות החיפוש עבור גולשים שמחפשים תכנים שקשורים לנושא בו התוכן שלכם עוסק
  • חשיפה בקרב גולשים רלוונטיים – תיוג הסרטון שלכם מאפשר ליוטיוב לקשר את הסרטון שלכם לסרטונים אחרים שקשורים לאותו הנושא.
    דבר זה מעלה את הסיכוי שיוטיוב תציג את הסרטון בפיד של צופים שצפו בסרטונים דומים, ותציע אותו לצופים אחרי שהם מסיימים לצפות בסרטון דומה.

תיוג הסרטונים שלכם באמצעות תגיות של מילות מפתח פופולריות שקשורות לתוכן הסרטון מאפשר לכם לעזור ליוטיוב להבין לאילו נושאים רלוונטיים הערוץ שלכם, ובאופן ספציפי לאילו נושאים רלוונטיים הסרטונים שתייגתם.
הרבה בעלי ערוצים מתעלמים מתיוגים – אבל המקצוענים לא, ואתם רוצים לעבוד כמו מקצוענים. זה גם לא כזה קשה, זה ממש קל ומהיר, אז אל תוותרו על זה.

השקעה ב-Thumbnail = סרטונים מושכים יותר

Thumbnails אלו בעצם תמונות ממוזערות של הסרטון שלכם, התמונה שמציגה את הסרטון בתוצאות החיפוש.
המון ערוצים מתעצלים ולא יוצרים תמונה שווה שנראית טוב ומושכת צופים.
כמו שאתם יכולים לנחש, אותם ערוצים יותר ריקים מקניון עזריאלי בזמן סגר הקורונה.

עכשיו, אני לא אומר שאתם חייבים לקחת מעצבת גרפית רק בשביל התמונות האלו – אני חושב שאתם יכולים לעשות משהו לא רע בעצמכם.
אופציה לא רעה היא פשוט להשתמש בתמונה טובה מהסרטון עצמו, מה שיוטיוב מסבירה איך לעשות ממש בקלות בעמוד הזה.

עוד אופציה שרלוונטית למי שרוצה להשקיע קצת כסף היא לבנות אצל מעצב או מעצבת מקצועיים תבנית אחת, טמפלט שעליו תלבישו טקסט אחר בהתאם לכל סרטון.
אחרי הרבה סרטונים תצטרכו לגוון כמובן, אבל עד אז, אני מקווה שזה כבר ישתלם לכם לעשות את זה (:

כמובן שהעדיפות היא ליצור Thumbnail, כלומר תמונה ממוזערת של הסרטון, שיהיה ייחודי לכל סרטון, ובעיקר אם הסרטונים שלכם מתמקדים בנושאים ויזואליים כמו בישול, בנייה וכ"ו.

 

קידום סרטונים ביוטיוב – איך מביאים יותר מנויים, יוצרים מעורבות ומאריכים זמן צפייה?

בדומה לקידום אתרים בגוגל, גם כשאתם רוצים לקדם את הערוץ שלכם והסרטונים שבו ברחבי יוטיוב – תנועת גולשים תעזור לכם מאוד.
ככל שיש לכם יותר מנויים (Subscribers), זמן הצפייה של הצופים שלכם ארוך יותר, וככל שיש בסרטונים שלכם יותר מעורבות – לייקים ותגובות – יוטיוב תסיק שהערוץ שלכם איכותי ומעניין יותר.

למה אתם רוצים שיוטיוב תחשוב ככה?
כי אם יוטיוב רואה בערוץ שלכם כערוץ שאנשים רוצים לראות, היא מגדילה את החשיפה של הסרטונים שלכם בדפי התוצאות, וממליצה עליהם ליותר צופים.

מבחינת הארכת זמני צפייה, הדרך לעשות את זה היא דיי פשוטה (אם כי לא קלה בכלל) – אתם צריכים לגרום לאנשים להתעניין בתוכן שלכם, ולעשות כמיטב יכולתכם להשאיר אותם מעוניינים לאורך כל הסרטון.
בשביל להצליח לעשות את זה, אתם צריכים לוודא שהסרטונים שלכם איכותיים ולא ארוכים מדי, או לפחות לא ארוכים ללא הצדקה.

אם כך, השאלה היא איך משיגים מנויים, לייקים ותגובות.
הנה כמה שיטות לעשות את זה – חלקן חוקיות יותר, חלקן חוקיות פחות.

קניית מנויים ומעורבות = טראפיק?

דרך אחת להשיג מנויים לערוץ שלכם ומעורבות לסרטונים שלכם, כלומר לייקים ותגובות, היא פשוט לשלם עבורם כסף.
אבל האם השיטה הזו באמת עובדת?

ובכן, אני לא יכול להגיד שזה לעולם לא יעבוד לכם, ואני בטוח שיש לא מעט יוצרי תוכן שעושים את זה וזה הולך להם לא רע.
עם זאת, יש שתי סיבות לפחות למה לא כדאי לקנות מנויים ומעורבות.

כי זה לא חוקי ויוטיוב עלולה להפיל את הערוץ שלכם

אם יצא לכם לקרוא את התקנון של יוטיוב, ובואו נודה באמת – וכנראה שלא יצא לכם כי הוא ארוך – אולי שמתם לב לסעיף הבא, שמופיע בחלק שמפרט את ההגבלות של יוטיוב:

cause or encourage any inaccurate measurements of genuine user engagement with the Service, including by paying people or providing them with incentives to increase a video’s views, likes, or dislikes, or to increase a channel’s subscribers, or otherwise manipulate metrics

יוטיוב, גוגל, פייסבוק – אלו חברות גדולות עם חוקים מאוד ברורים, ויש להן דרכים מתוחכמות שמאפשרות להן לאכוף את החוקים האלו.
עכשיו, ברור שכמו שאפשר לקנות קישורים בגוגל למרות שזה לכל הפחות בגבול האפור, יכול להיות שגם תוכלו לחמוק תחת הרדאר של יוטיוב.
אבל האם זה שווה לכם את הסיכון שגוגל תשבית את הערוץ שלכם, או לכל הפחות תגביל בצורה משמעותית את החשיפה שלו?

כי גם אם תצליחו – זה לא ממש יעיל

בואו נלך שנייה לכיוון הספקני שלא מאמין שיוטיוב תתפוס אותנו.
עכשיו השאלה אם זה בכלל שווה לנו משהו.

הרי אם קניתם מנויים, כנראה שהם יצפו בסרטון אחד ויעשו איזה לייק ותגובה, בהתאם לעסקה שסגרתם.
אבל אחרי זה, כנראה שהמנויים האלו לא יהיו פעילים, ומנויים כאלו לא בהכרח עוזרים לערוץ שלכם יותר מדי.

בסופו של דבר, אתם צריכים מנויים פעילים ומעורבים שצופים בסרטונים שלכם, עושים לכם לייקים, ומשתפים את הסרטונים שלכם.
לקנות מנויים ומעורבות אולי יעזור לכם בטווח קצר מאוד, אבל כל עוד התוכן שלכם לא איכותי ומושך… כנראה שלא תרוויחו מהסיפור הזה יותר מדי.
עם זאת, אם התוכן שלכם באמת מעניין וכל מה שאתם צריכים זה חשיפה, יכול להיות שזה לא רעיון כל כך גרוע.

בכל מקרה – אני לא ממליץ לקנות מנויים ומעורבות. אם כבר יש משהו שכן כדאי לקנות זה קישורים חיצוניים לסרטונים שלכם, וגם על זה נדבר בהמשך.

איך תוסיפו כפתור CTA ותגרמו לגולשים להירשם לערוץ שלכם?

המשמעות של CTA היא Call To Action, או בעברית – הנעה לפעולה.
זהו מושג נפוץ שנעשה בו שימוש בתחומים רבים, החל מבניית אתרים ועיצוב חווית משתמש, ועד לכתיבת מודעות בגוגל וגם קידום סרטונים ביוטיוב.

טיפ מצוין שיישמתי בעצמי בסרטוני היוטיוב שבערוץ שלי, הוא הטמעת כפתור CTA הקורא לצופים להירשם לערוץ, מה שנקרא בעגה המקצועית "לעשות Subscribe".
הכפתור הזה נמצא בתוך הסרטונים עצמם.
כפתור כזה קורא לגולשים לפעול ולהירשם לערוץ, ויכול להיות משמעותי מאוד בהעלאת מספר המנויים של הערוץ שלכם.

אז איך עושים את זה?

  1. היכנסו לערוץ היוטיוב שלכם
  2. היכנסו ללשונית "מנהל הסרטונים"
  3. משם, לחצו על לשונית ה"ערוץ" ואז על לשונית ה"מיתוג"
  4. עכשיו, לחצו על הכפתור הכחול עליו כתוב "הוסף סימן מים" (watermark באנגלית)
  5. הכניסו כאן את הגרפיקה שהייתם רוצים בתור כפתור.
    זו יכולה להיות תמונה מהאינטרנט של כפתור subscribe אדום של יוטיוב, כמו אצלי, או כל כפתור אחר שתכינו.

בסרטונים שלי, הקישור להרשמה לערוץ מופיע בצד הימני התחתון של המסך ככה שהוא לא מפריע לצפייה, והוא גם מופיע לאורך כל הסרטון.
כשתוסיפו סימן מים בערוץ שלכם, גם הוא יופיע בצד ימין של המסך שלכם, אבל בזמן הוספת הסימן תוכלו להחליט באיזה רגע במהלך הסרטון הסימן יתחיל להופיע – מתחילת הסרטון, מאמצע הסרטון, או אולי ממש בסוף הסרטון.

רוצים להגדיל מעורבות? פשוט בקשו מהצופים שלכם

כל עוד הוכחתם את עצמכם במידה מספקת עם כמה סרטונים טובים, אתם יכולים להרגיש דיי בנוח פשוט לבקש מהצופים להירשם כמנויים לערוץ שלכם, לעשות לייק, ולהגיב.
לצופים ברור שמעורבות תעזור לכם להגדיל את הערוץ שלכם, ואם הם אוהבים את התוכן שאתם מוציאים הם ישמחו לעזור לכם.

איך עושים את זה? אפשר לסיים את הסרטון עם משפט כמו "אם אהבתם את הסרטון, אשמח שתעשו לו לייק ותירשמו כמנויים לערוץ שלי".
ככה פשוט, ככה קל.

עודדו צופים לצפות בסרטונים נוספים

נכון שבקידום אורגני אנחנו משתמשים בקישורים פנימיים כדי להאריך את זמן השהייה של הגולשים באתר שלנו?
אז תתפלאו – אפשר להשתמש באסטרטגיה דומה כדי לגרום לצופים שהגיעו לסרטון אחד שלנו, להמשיך לצפות בסרטונים נוספים.

איך? פשוט הזכירו סרטונים נוספים שפרסמתם שרלוונטיים לנושא עליו אתם מדברים והכניסו קישורים לאותם סרטונים בתיאור הסרטון שלכם.
כמובן שזה צריך להיעשות בצורה שמשרתת את הגולשים, אחרת הם פשוט לא יצפו בסרטונים האלו – אתם צריכים להמליץ על סרטונים שמעניינים את אותו קהל היעד, או פשוט סרטונים ממש טובים שהוצאתם לאחרונה.

דרך טובה לעשות את זה, למשל, בערוץ יוטיוב שמתמקד בבישול, הוא להשתמש באיזשהו רוטב במתכון שלכם, ואז להוסיף קישור לסרטון שבו לימדתם איך להכין את אותו הרוטב.
בדרך הזו, אתם מעודדים את הגולשים לצפות בסרטונים נוספים כדי להעשיר את חווית הצפייה או הלמידה שלהם, וזה עובד באופן אורגני וטבעי.

 

הגבלות ופיצ'רים שכדאי להכיר

בנוסף לכל מה שדיברנו עליו במדריך, יש עוד כמה שאלות נפוצות עליהן אני רוצה לענות במדריך הזה.

איך יוצרים כתובת URL מותאמת אישית לערוץ?

אם יש לכם ערוץ יוטיוב, אולי שמתם לב שכתובת ה-URL שלו נראית משהו כמו:
https://www.youtube.com/channel/UCEkLiXfJ5VZJVg32QWiJZJw

אז איך דואגים שה-URL של הערוץ יראה טוב, ובאופן ספציפי – יכלול את שם הערוץ?
קודם כל, הערוץ שלכם צריך להיחשב לערוץ רציני מבחינת יוטיוב, וזה אומר ארבעה דברים:

  • הערוץ חייב להיות בן חודש לפחות
  • צריכים להיות לפחות 100 מנויים בערוץ
  • חייבת להיות לערוץ תמונת קאבר
  • חייב להיות אייקון/סמל לערוץ

כאשר כל התנאים האלו מתקיימים, אתם יכולים לשנות את כתובת הערוץ שלכם על ידי לחיצה על תמונת הפרופיל שלכם, כניסה ל"הגדרות חשבון מתקדמות", ואז ל"הגדרות ערוץ".
משם, לחצו על הקישור שלצד המשפט "עמדת בדרישות הסף לקבלת כתובת URL מותאמת אישית".

שימו לב שיוטיוב מציעה לכם כתובת URL שהיא מתאימה בעצמה, ואי אפשר לשנות אותה אלא רק להוסיף לה אותיות או מספרים.
בנוסף, אחרי שתבחרו את כתובת ה-URL שלכם לא תוכלו לשנות אותה בחזרה, אז כדאי שתהיו בטוחים לגבי שם הערוץ שלכם לפני שתבחרו כתובת URL.
ואם כבר מדברים על שם הערוץ שלכם…

איך משנים שם ותיאור בערוץ יוטיוב?

את שם ערוץ היוטיוב שלכם תוכלו לשנות ממש בקלות על ידי כניסה להגדרות חשבון הגוגל שלכם ולחיצה על אפשרות ה"עריכה" שנמצאת ליד שם הערוץ הנוכחי.
שימו לב שאת שם הערוץ תוכלו לשנות עד 3 פעמים בטווח של 90 ימים.

בשביל לשנות את תיאור האתר, לחצו על תמונת הפרופיל שלכם, משם על "הערוץ שלך", ואז על "התאמה אישית של הערוץ".
משם, לחצו על "מידע על הערוץ" ואז על אפשרות ה"עריכה" שלצד התיאור, או על "+תיאור ערוץ" כדי להוסיף תיאור חדש אם אין לכם כזה.

איך מרוויחים כסף ביוטיוב?

בטח שמעתם ש"היום יוטיוברים מרוויחים המון כסף".
זה בהחלט נכון שיש לא מעט אנשים שמרוויחים סכומים גדולים של כסף מיוטיוב והפכו את הפלטפורמה הזו למקור ההכנסה העיקרי שלהם.

עם זאת, זה לא סיפור כל כך פשוט, ולא כל מי שמעלה סרטון אחד מצליח מתעשר בין לילה.
בשביל להכניס כסף מהפרסומות של יוטיוב אתם צריכים לקבל אישור ולהיות חלק מתוכנית השותפים של יוטיוב, שדורשת מינימום של 1,000 מנויים בערוץ ושלתכנים שלכם יהיו 4,000 שעות צפייה מצטברות בשנה האחרונה.

אולי אכתוב על הנושא הזה בהמשך, אבל בינתיים תוכלו ללמוד עוד בעמוד הזה שמסביר על תוכנית השותפים של יוטיוב, דרכה תוכלו לקבל תשלום עבור התכנים שאתם מעלים לפלטפורמה.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי