מדריך יוסט Yoast – איך עובדים עם תוסף SEO יוסט?

מדריך יוסט Yoast

ניווט מהיר במאמר

הפעם, החלטתי לכתוב לכם מדריך יוסט המתמקד בתוסף ה- SEO המעולה של Yoast כחלק מתהליך בנייה וקידום אתרים.
המדריך ילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל להשתמש בתוסף Yoast ולשפר את האתר שלכם מבחינת ביצועי קידום אורגני.
אבל רגע לפני שאנחנו צוללים פנימה לפרטים הטכניים, בואו נדבר רגע על למה בכלל צריך תוספים.

 

למה אתם צריכים תוספים?

קידום אתרים הוא תחום גדוש בידע, ואם להיות כנה – בשביל לקדם אתרים למקום הראשון בגוגל צריך זמן, ניסיון, ידע וכלים.
אבל אם אתם לא מכוונים למקום הראשון, ופשוט רוצים לשפר את האתר שלכם ולהעלות את הדירוג שלו בגוגל – יש הרבה דרכים שיאפשרו לכם לעשות את זה.

אחת הדרכים היעילות ביותר לבצע קידום אורגני לאתרים גם בלי המון ידע הוא להשתמש בתוספים הרבים שזמינים לצורך קידום אתרי וורדפרס.
וורדפרס היא פלטפורמה עליה נבנים רוב האתרים והיא מערכת קוד פתוח, מה שאומר שפחות או יותר כל אחד יכול לפתח עבורה תוספים.
יש מספר באמת לא הגיוני של תוספים בחנות התוספים של וורדפרס, החל מתוספים שמכווצים גודל של תמונות ותוספים שמאפשרים לכם לבנות אלמנטים מגניבים באתר, ועד לתוספים שהופכים את האתר שלכם לחנות וירטואלית ותוספים שעוזרים לעשות אופטימיזציית SEO.

היות וזה מדריך יוסט, אנחנו נדבר על מה אתם יכולים לקבל מהתוסף של יוסט.
למה אנחנו מתמקדים דווקא בו? כי התוסף של יוסט הוא תוסף SEO מעולה שנותן בסיס מעולה לקידום אורגני.
משתמשים בו גם מקדמים מקצועיים ומנוסים שעובדים בתחום של קידום אתרים במשרה מלאה, וגם בעלי אתרים שמקדמים את האתר שלהם בנוסף לעוד 1001 דברים – בדיוק כמוכם!

 

איך מתקינים את התוסף של יוסט?

התקנת תוספים בוורדפרס היא משימה קלה במיוחד. יש לכם שתי דרכים לעשות זאת:

  1. היכנסו ללוח הבקרה של האתר, לחצו על "תוספים" ואז על "תוסף חדש". בשורת החיפוש כתבו Yoast, והתקינו אותו לפי ההוראות.
  2. חפשו בחנות התוספים של וורדפרס את השם "יוסט SEO", הורידו אותו ואז בסביבת הוורדפרס שלכם העלו את התוסף והפעילו אותו.

אחרי התקנת התוסף, תופיע לכם אופציה של התקנת התוסף באמצעות ה-Wizard, מה שבעברית נקרא "אשף".
באשף תוכלו להגדיר הגדרות שונות לגבי האתר שלכם, אז בואו נעבור על זה בקצרה כדי שתוכלו לעשות את זה כמו שצריך.

מדריך תוסף יוסט – הגדרת האתר באשף של Yoast

ה-Wizard של יוסט כולל המון הגדרות שבתיאוריה, הגדרתן בצורה נכונה אמורה לכוון את התוסף של יוסט ולעזור לכם לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם בצורה אפקטיבית יותר.
בפועל, זה גם בשביל לספק ליוסט נתונים שיעזרו לה לפתח את התוסף שלה, ויש שיגידו שהגדרת האשף לא ממש משנה. אני בדעה שפעולה שאורכת 2 דק' – אין סיבה שלא לעשות.

אז אילו הגדרות קיימות באשף?

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם
  • הסטטוס של האתר – האתר באוויר? האתר בשלבי תכנון ובנייה? כאן תוכלו לשנות את מצב האתר מבחינת גוגל, ולמנוע מגוגל לסרוק את האתר שלכם.
    זה יכול להיות צעד חכם, רק אל תשכחו להוריד את החסימה הזו כשהאתר באוויר, לא פעם מגיעים אלי אתרים שמבקשים מגוגל לא לסרוק אותו!
  • סוג האתר ומטרת האתר – יוסט תשאל מה המטרה של האתר שלכם, גם כדי להבין מי הקהל שלה וגם כדי לעזור לכם לשפר את האתר בצורה יעילה יותר.
  • נראות של כותרות עמודים – באפשרות הזו תוכלו להגדיר את המבנה של כותרות העמודים שלכם.
    בעיקר רלוונטי לאתרים גדולים עם הרבה עמודים, ובהם זה באמת יכול לחסוך הרבה זמן יקר.
  • מספר כותבים – כמה משתמשים מעלים תכנים לאתר שלכם?

חוץ מאלו, יש עוד הגדרות ואני מאמין שתבינו מה רוצים מכם, כי זה די פשוט. חשוב לציין שאתם לא חייבים להגדיר את הדברים האלו.
יוסט הוא תוסף SEO מעולה והוא יעזור לכם לעשות קידום אורגני טוב יותר גם בלי ההתעסקות עם אשף ההגדרות.

עם זאת, אם כבר עשיתם את זה שווה לדעת שיוסט תתאים את שאר ההגדרות המתקדמות יותר על סמך מה שהגדרתם באשף.
לכן, כדאי גם לעבור כל כמה זמן כדי לוודא שהכל עדיין נכון ורלוונטי, ולתקן במידת הצורך.

 

מה התוסף של יוסט עושה?

התוסף של יוסט הוא כלי תומך למקדם ו/או בעל האתר שמספק הנחיות וטיפים שיאפשרו להתאים את האתר שלכם למנועי חיפוש בצורה יעילה יותר.
לאחר מילוי ההנחיות ויישום הטיפים של יוסט, כבר תצליחו להעלות את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש בצורה משמעותית.

מדריך יוסט – כתבו טקסטים איכותיים יותר עם מדד הקריאות של תוסף יוסט

יוסט מבצעת בדיקת קריאות של התכנים שלכם. מדד הקריאות של יוסט עובד בשיטת הרמזור, כלומר, הדירוג הוא בשלושה צבעים – אדום, כתום וירוק.
באמצעות השיטה הזו, יוסט מציגה לנו מה טוב בטקסט שלנו, מה אפשר לשפר, ומה מהווה בעיה משמעותית.

תחת הצבע הירוק, תמצאו מה עובד טוב בתוכן, תחת הצבע הכתום תמצאו המלצות לדברים שכדאי לשפר, ותחת הצבע האדום תמצאו בעיות שיוסט רואה כקריטיות לקריאות הטקסט שלכם. הרי בסופו של דבר אנחנו רוצים לבצע כתיבת תוכן באופן שתועיל לקידום שלנו.

מדד הקריאות מופיע בלשונית שנמצאת מתחת לתיבה שבה אתם מזינים את התוכן שלכם בוורדפרס.
זה אומר שכבר במהלך כתיבת התכנים תוכלו לזהות בעיות וגם לתקן אותן כמובן.
בתוך לשונית הקריאות תמצאו בין היתר את הפרמטרים הבאים:

  • שימוש נכון בכותרות
  • פיזור כותרות משנה
  • אורך משפטים
  • אורך של פסקאות ואזורים בטקסט

בעזרת ניתוח הקריאות של יוסט, תוכלו לתקן ממש בקלות דברים הפוגעים בזרימה של הטקסט שלכם.

למשל, לפי יוסט האורך האופטימלי של משפטים הוא עד 20 מילים. כלומר, יוסט בודקת מה אחוז המשפטים בטקסט שלכם שכוללים יותר מ-20 מילים.
תוסף יוסט מתחיל לסמן את הפרמטר הזה ככתום ברגע שעברתם רף מסוים, שעומד על בערך 30-32 אחוזים מהמשפטים בטקסט.

מה שנחמד כאן במיוחד הוא כמה שקל לתקן את זה. ליד הפרמטר, תראו אייקון של עין ובלחיצה עליו, יוסט תדגיש את כל המשפטים בטקסט שמעל ל-20 מילים, מה שיאפשר לכם לקצר את המשפטים האלו גם בלי לספור כמה מילים כולל כל משפט בטקסט.

חשוב לציין שבאנגלית, יוסט עושה ניתוח מעמיק בהרבה מאשר בעברית, אבל במקביל לזה – גם לגוגל יש עדין דרך לעשות מבחינת יכולת ניתוח הטקסט בעברית כמו שהיא עושה באנגלית. אפשר לומר שזה מתאזן (:

 

מדריך Yoast – אופטימיזציית SEO בשיטת הרמזור

כמו שהיינו מצפים מתוסף SEO איכותי, יוסט עושה גם בדיקת SEO לתכנים שלנו.
מדד ה- SEO מופיע בלשונית שלצד לשונית הקריאות, וגם כאן נעשה שימוש בשיטת הרמזור של יוסט.
בלשונית ה- SEO אתם מזינים את מילת המפתח שאתם מנסים לקדם בעזרת התוכן וגם עורכים את התיאור והכותרת של התוכן כמו שאתם רוצים שיופיעו במנועי החיפוש.

יוסט תסתמך על מילת המפתח שהגדרתם ותבדוק פרמטרים שונים, ביניהם:

  • שימוש מספק במילת המפתח
  • צפיפות הופעת מילת המפתח בטקסט
  • כמות הפעמים שמילת המפתח הופיעה בכותרות ובכותרות המשנה
  • מספר קישורים פנימיים המשולבים בתוכן
  • אורך התוכן

בנוסף, התוסף מאפשר להכניס מטא טייטל ומטא דיסקריפשיין לכל עמוד ופוסט באתר שלכם בקלות. אלו הטקסטים שמוצגים בתוצאות החיפוש בגוגל.

בנוסף לפרמטרים האלו יש עוד פרמטרים רבים, והתוסף של יוסט אפילו יבדוק אם יש לכם עמוד נוסף המתמקד באותה מילת המפתח – וזו דוגמה לבעיה שנחשבת קריטית מאוד (נקרא גם קניבליזים בין העמודים) ואפשר לגלות בקלות בעזרת תוסף יוסט.
התוסף של Yoast גם עוזר לכם לתעדף בין מה חשוב באמת ומה לא כל כך ישנה את דירוג התוכן – לפי שיטת הרמזור.
דירוג נמוך בחלק מהפרמטרים האלו לא נחשב מבחינת תוסף Yoast לבעיה משמעותית, ובאחרים נחשב למאוד משמעותי להצלחת התוכן.

 

תוסף יוסט – בסיס מעולה לקידום אורגני

אז נכון, התקנת תוסף Yoast זו רק ההתחלה ונכון, זה לא יהפוך אתכם למקדמי אתרים מקצועיים אם אתם לא כאלו.
ובכל זאת, יוסט נותנת בסיס מעולה לכל בעל אתר ולכל מקדם אתרים, ועוזרת להם להבין קצת יותר טוב איך עובדים מנועי החיפוש ובקשר ישיר לזה, גם איך לשפר את התכנים שלהם.

תסמכו עלי שאם כתבתי מדריך יוסט, זה רק כי אני מאמין שהתוסף הזה יכול לעזור לכם.
לכן אני ממליץ מאוד להוריד את התוסף ולהתחיל לעבוד איתו, ובמקביל גם לזכור שיש עוד הרבה תוספים אחרים שיכולים לעזור לכם בתהליך הקידום שלכם.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

מחפשים אחסון אתרים מהיר ואיכותי? לחצו

עוד באותו נושא:

מחפשים אחסון אתרים מהיר ואיכותי?

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי