עדכוני הליבה של גוגל – מה כדאי לדעת על עדכוני האלגוריתם של גוגל?

עדכוני הליבה של גוגל

ניווט מהיר במאמר

גוגל בהודעה רשמית: מה בעלי אתרים צריכים לדעת על עדכוני הליבה של גוגל?

גוגל מפרסמת בכל יום עדכון אחד או שניים, עדכונים שמטרתם לשפר את תוצאות החיפוש שהגולשים נחשפים אליהן.
למרות שרוב העדכונים צפויים לעבור לבעלי האתרים מתחת לרדאר, ישנם לעיתים עדכונים בולטים וחשובים יותר, אותם גוגל תדגיש ותאשר, ואף תתריע זמן מה מראש. הכירו את עדכוני הליבה של גוגל.

התראה על העדכון נועדה בעיקר למי שצפוי לנקוט בפעולות מיוחדות בעקבותיו, ולמשל מנהלי תוכן, מנהלי אתר, מומחי SEO, מתכנתים ועוד.
מספר פעמים בשנה, גוגל מבצעת שינויים גדולים ומשמעותיים במערכות והאלגוריתם שלה – עדכונים הידועים כ"עדכוני הליבה של גוגל".
עדכונים אלו אמורים להבטיח שהגולשים של גוגל מקבלים את התוכן הכי רלוונטי ובר סמכות כתוצאה מהשימוש במנוע החיפוש הגדול בעולם.
עדכוני ליבה של גוגל קשה לפספס, ובעוד שיש אתרים שעלולים "להפסיד" בעקבותיהם, ישנם כאלה שעשויים להרוויח בגדול.

 

עדכוני ליבה בגוגל והערכה מחדש של תוכן באתר

יש לציין שיהיו עמודים באתר שיתפקדו פחות טוב תחת עדכוני ליבה מסוימים, אך זה בסדר כל עוד העמודים הללו לא מפרים את חוקי הוובמסטר של גוגל.
למעשה, העדכונים לא מטרגטים אתרים או עמודים מסוימים, אלא באים לשפר את המערכות של גוגל שמטרתן להעריך תכנים ואתרים באופן כללי.

לכן, באותה מידה שיהיו אתרים או עמודים שיגיבו פחות טוב לעדכון מסוים, יהיו כאלה שלפני העדכון היו חלשים ויתחזקו בעקבותיו.

הדרך לחשוב על עדכוני הליבה הללו דומה לדרך בה תערכו למשל רשימה של 100 הסרטים האהובים עליכם בשנת 2015.
אם תחזרו לאותה רשימה בשנת 2019 ותרעננו אותה, מן הסתם שתשתנה; סרטים חדשים יתווספו לרשימה, וסרטים שדורגו במקומות נמוכים לפתע יראו לכם אטרקטיביים יותר ויתקדמו בדירוג שלהם ברשימה.
לעומת זאת, אם סרטים מסוימים כיכבו ברשימה הישנה ועתה הדירוג שלהם קצת ירד, אין זה אומר שאלו סרטים רעים, אלא שנכון לרשימה החדשה, יש סרטים טובים יותר.

 

כיצד יש להתמודד עם עדכוני ליבה ואלו פעולות ניתן לנקוט?

כאמור, עמודים או אתרים שירדו בדירוג או בתפקוד הכללי בעקבות עדכון ליבה כלשהו – לא בהכרח יש מה לתקן בהם.
במקום לנסות ולתקן, גוגל מציעה להתרכז ביצירת התוכן האיכותי ביותר, כי זה מה שהאלגוריתם מעריך ביותר.
לא בטוחים שאתם עומדים בדרישות התוכן של גוגל? בקרו במסמך של גוגל איך לבנות אתרים איכותיים, ונסו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. האם התוכן מספק מידע מקורי, מחקרי או ניתוחי אודות נושא מסוים?
  2. האם התוכן מסביר היטב את הנושא ומעניק תיאור מקיף ויסודי?
  3. האם התוכן מעניק תובנות חדשות לגולש, מעבר למה שנראה לעין?
  4. האם יש ערך מוסף לתוכן ולא רק שכפול או שכתוב של המקורות?
  5. האם הכותרות משקפות היטב את נושא התוכן?
  6. האם הייתם משתפים תוכן מסוג זה או ממליצים עליו לחברים?
  7. האם הייתם מצפה לפגוש תוכן כזה בספרים, אנציקלופדיות או מגזינים מודפסים?
  8. האם התוכן הוא אמין, כלומר מסתמך על מקורות מהימנים ומשלב עדויות והוכחות, רקע על הכותב, המקצועיות והנסיון שלו?
  9. האם כותב התוכן הוא מומחה קידום אתרים או מישהו שמבין רבות בנושא ונלהב לגביו?
  10. האם העובדות בתוכן נכונות?
  11. האם הייתם בעצמכם סומך על התוכן הזה עם חייכם או כספכם?
  12. האם התוכן עבר הגהה ועריכה והוא נקי משגיאות כתיב ובנוי היטב?
  13. האם התוכן הופץ בעמודים רבים ברחבי האינטרנט, כך שכל עמוד שמשלב אותו לא מקבל את תשומת הלב הראויה לו?
  14. האם התוכן כולל פרסומות רבות שעלולת להסיח את דעתו של הקורא מהעיקר?
  15. האם התוכן מוצג היטב במובייל?
  16. בהשוואה לעמודים אחרים באותו נושא המוצגים בתוצאות החיפוש, האם התוכן הזה נותן ערך מוסף?
  17. האם התוכן באמת משרת חיפושים נפוצים בנשא ועניין גובר של קהל הגולשים, או מבוסס על סוג של ניחוש?
  18. מהי דעתם של אנשים אובייקטיביים ולא משוחדים (אך שאת דעתם אתם מעריכים), על האתר והתוכן שלכם?

 

הכירו את חוקי מדרג התוכן של גוגל

דרך נוספת להעריך את התוכן שלכם היא להיעזר במדרג איכות תוצאות החיפוש של גוגל, המבוסס על אנשים אמיתיים שמעניקים תובנות לגוגל בנוגע לביצועי האלגוריתם חיפוש שלה ובנוגע לשאלה האם הוא מציע תוצאות טובות, איכותיות ורלוונטיות מספיק לגולש.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

ניתן להקביל את המסמך הזה בדומה לבקשה של מסעדה לפידבק מהאורחים שלה.
צפייה במסמך יכולה לסייע לכם להבין מה מנחה את המדרגים של גוגל להעריך תוכן איכותי, להתאים את התוכן שלכם לפי כך וכתוצאה מכך לעלות בדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

 

מהו ה- E-A-T?

גוגל מתמצתת את חוקי התוכן האיכותי בעזרת ראשי התיבות E-A-T, שמשמעותם –  Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness – מומחיות, סמכות ואמינות.
להלן מספר מאמרים שנכתבו אודות ה EAT:

 

עדכוני ליבה של גוגל – שלב ההתאוששות

אחת השאלות הנפוצות שנשאלת היא כמה זמן לוקח לאתר להתאושש מעדכון גדול, בהנחה שנעשו בו ההתאמות הנדרשות?
התשובה לכך היא שייתכן שרק בעדכון הגדול הבא ניתן יהיה להבחין ב"חזרה למשחק" של אותו עמוד או אותו תוכן (כנראה מדובר בכמה חודשים).
עם זאת, ישנם לא מעט עדכונים קטנים שגוגל עושה מבלי לפרסם אותם, וגם הם יכולים להשפיע על התאוששות של אתר מסוים.

כך או כך, גוגל מדגישה שגם שיפורים שנעשו על ידי בעלי אתרים לאחר עדכון הם לא ערובה מוחלטת שהאתר יחזור להיות מה שהיה, שכן הקלפים בעצם קצת נטרפים מחדש עם כל עדכון, וייתכן שיהיו אתרים שיציעו עתה תוכן ראוי יותר.

בנוסף, יש לזכור שגוגל מעריכה תוכן בדרכה שלה ועושה שימוש בסיגנלים מיוחדים (אחד מהם הוא כמובן הדרך בה העמודים קושרים זה לזה), אך בעוד סיגנלים רבים אחרים שגוגל אינה חופשת בפנינו.
גוגל עוד מציינת שגם השיפורים שלה למערכת האלגוריתם הם לא מושלמים או סופיים, ושכל פידבק מסייע גם לה להשתפר.
כך יכול להיות מצב שתוכן יקבל פתאום מעמד או דירוג חדש ומשופר, גם אם בעל האתר לא עשה כל שינוי מהצד שלו.

 

מחפשים רשימת פעולות חובה לקידום אתרים? הכנתי עבורכם צ'ק ליסט לקידום אתרים

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

מדריכי קידום נוספים