מחיקת תוצאות חיפוש – האם אני זקוק לשירות דחיקת אזכורים שליליים?

מחיקת אזכורים שליליים

ניווט מהיר במאמר

priority lowest
priority highest

המטרה העיקרית של קידום אתרים היא להופיע במקומות גבוהים ככל האפשר במנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל, במילות מפתח שמתאימות לנו בול. אבל יש עוד מספר צדדים לתדמית האינטרנטית שלנו, המרכיבים יחדיו את "כרטיס הביקור" המקוון. חשבו למשל על אדם שחיפוש ישיר של השם שלו בגוגל מראה אזכורים שליליים, למשל כתבות לא מחמיאות באתרי חדשות. או לחילופין על חברה שמנסה לפרוץ קדימה, אבל מגלה שבמיקום די גבוה בגוגל בעמוד התוצאות מופיעה ידיעה על הקשיים הכלכליים שלה בעבר. את המצבים האלו אפשר לפתור, שבחלק מהמקרים הכלים של קידום אתרים seo מתאימים בדיוק. קוראים לזה מחיקת אזכורים שליליים או ניהול מוניטין ברשת, והוא הרבה יותר חשוב ממה שאתם חושבים.

 

למה חשוב לבצע מחיקת אזכורים שליליים?

המטרה העיקרית של מחיקת אזכורים שליליים בגוגל היא לגרום לכך שהתוצאות המופיעות במנוע החיפוש, בהקלדה ישירה של שם האדם/החברה או בחיפושים רלוונטיים אחרים, יהיו מחמיאות ככל שאפשר. במילים אחרות: לגרום לכך שהאזכורים יהיו חיוביים ככל האפשר, בעוד שאזכורים שליליים (אם יש כאלה) יידחקו אחורה ומטה במנוע החיפוש, לפחות אל עבר העמוד השני.

כשבוחנים את האופן שבו הגולש הממוצע משתמש באינטרנט, אפשר להבין למה אי אפשר לוותר על דחיקת אזכורים שליליים. נניח שהגולש מנסה לברר האם מטפל מסוים ברפואה משלימה הוא איש המקצוע הנכון עבורו. הוא יקליד את השם שלו במנוע החיפוש, וינסה להתרשם מהתוצאות ומהביקורות. אם הוא ייתקל באזכור של תביעה נגד אותו מטפל, או בדיון בפורום שבו מתייחס גולש מסוים לחוסר המקצועיות שלו, הסיכויים שהגולש יבחר לפנות לאותו מטפל יורדים בצורה משמעותית.

עכשיו תחשבו על התרחיש המנוגד, בו הגולש מחפש עורך דין, מקליד את השם שקיבל עליו המלצה או נתקל בו ברשת החברתית ונתקל בכתבה המתייחסת להצלחה גדולה שלו במקרה שהגיע לתקשורת, או בעמוד עם אינספור ביקורות חיוביות. עורך הדין ייתפס עבורו כמקצועי וכמוביל בתחומו, ומכאן שסבירות גדולה שהגולש יפנה אליו לתיאום פגישת היכרות.

קראו עוד על: בניית אתר וורדפרס

 

המטרה: הסרת אזכורים שליליים

חלק גדול במלאכה של הסרת אזכורים שליליים הוא הניסיון להסיר את כל מה שמציג את האתר, בעל המקצוע או נותן השירותים באור שלילי. בדרך כלל נהוג לעשות זאת בצורה "כירורגית", כלומר, בהתייחס לכל אזכור ואזכור. בחלק מהמקרים בתור צעד ראשון ניתן לשקול פנייה לבעל האתר או למפרסם הכתבה, ובקשה (בנימוס!) להסיר את האזכור השלילי. אופציה אחרת היא לבקש לבצע התאמות מסוימות בטקסט, כמו הסרה של מילות החיפוש הבעייתיות. כמובן במקרה שיש לנו אפשרות לפנות לגורם המפרסם ושלא מדובר במשהו אישי או פרסום מהימן.

כמובן שלא תמיד זה יעבוד, אבל שווה לנסות. במידה ויש מקרה בו עצם הפרסום הוא עילה להגשת תביעת לשון הרע (למשל פרסום שאין אמת מאחוריו), ניתן להיות מעט תקיפים יותר ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. בכל מקרה רצוי לבקש קודם כל להסיר את הפרסום או לעדן אותו, ורק לאחר מכן לנקוט בתהליכים משפטיים, אם זה הכיוון בו מעוניינים.

אם אזכורים שליליים נגרמו מביקורות בגוגל, פייסבוק או בעמודים שמציגים נותני שירותים (דפי זהב, Easy, גוגל לעסק שלי Google Reviews וכדומה), לא יודעים מי עומד מאחורי הפרסום או הביקורת. גם תלונה לגוגל או לגורמים אחרים אינה עובדת ברוב המקרים, כי סבירות גבוהה שהפרסום יהיה אמנם שלילי אבל לגיטימי במסגרת חופש הביטוי. גוגל למשל תסיר בעיקר פרסומים שיש בהם ניסוחים בעייתיים או פוגעניים, או לחלופין עמודים הפוגעים באינטימיות של מי שמוצג בהם.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

קראו עוד על: פרסום בגוגל

 

כך קידום אתרים נכנס לתמונה

קידום אורגני הוא אחד המפתחות העיקריים של הדחקת אזכורים שליליים. העיקרון כאן פשוט: גם כשאין אפשרות להסיר את הפרסומים השליליים, אפשר לנסות לדחוק אותם אחורנית באמצעות אזכורים חיוביים. ואת האזכורים החיוביים האלה, ניחשתם נכון, נקדם בצורה אורגנית.

הנתונים מראים שהגולש הממוצע בוחן רק את התוצאות הראשונות שמוצגות מולו במנוע החיפוש, ובטח שלא מגיע לעמודי התוצאות הבאים, כך שדחיקת התוצאות השליליות יכולה לספק את האפקט שמעוניינים בו. במאמר מוסגר נציין שייתכן שהמשימה תהיה מורכבת, כי עמודי חדשות ופורטלים גדולים בהם עלולים להופיע האזכורים הבעייתיים נוטים להיות סמכותיים (חזקים) מבחינת מנוע החיפוש, כך שסבירות גבוהה שהתוצאות שלהם יוצגו במקומות הראשונים ולא תמיד פשוט להזיז אותם משם.

קודם כל, חשוב להגדיר בדיוק על אילו מילות מפתח מעוניינים להיאבק (ייתכן, כאמור, מצב בו מתמקדים בחיפוש ישיר של שם המותג או האדם). לאחר מכן חשוב לבצע קידום יעיל וממוקד של כל אחד מהם, במכלול הכלים שמציע עולם הקידום האורגני: עמודי תוכן "חזקים" ובעלי ערך מוסף, ביצוע התאמות באתר ובטקסטים שלו, קישורים חיצוניים מאתרים בולטים (עם או בלי אזכור חיובי) וכדומה.

בהרבה מקרים יש כאן צורך בפעילות מוקפדת בכמה חזיתות. גוגל למשל מאנדקס במהירות גדולה יחסית תוכן מאתרי חדשות גדולים, ולכן אפשר ליזום אייטם כלשהו, פרסון שכזה באותו דומיין של האייטם הבעייתי יכול להיות בינגו של ממש. יש מקרים בהם האתר הגדול ידרוש סכום של כמה מאות או אלפי שקלים על עצם פרסום הכתבה (תוכן שיווקי), ולעיתים שווה לשלם את הסכומים האלו. במקרים אחרים תוכלו ליזום תוכן עליכם, באמצעות שליחת קומוניקטים למערכות העיתונים, יצירת קשר עם עורך במדור רלוונטי או מייל בפניה "קרה" שמציג אתכם. אם יש כאן סיפור או היבט אקטואלי, יכול להיות שיכתבו עליכם כתבה, אפילו באתר מוביל.

חשוב להקים עמודים שלכם ברשתות החברתיות הפופולריות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, LinkedIn וכדומה, ולתחזק אותם בצורה נאותה. הסיבה היא שתוצאות שמקשרות לפרופילים האלה עשויות להופיע גבוה בתוצאות החיפוש, עם מאמץ קטן באופן יחסי. ואם יש לאותו אדם חשיבות ציבורית, ניתן להקים או לערוך עמוד ויקיפדיה אודותיו.

טקטיקה אחרת היא למצוא את האזכורים החיוביים שכן קיימים באינטרנט, ולנסות לחזק אותם באמצעות השמת קישורים לאותן התוצאות. הסברתי פה על 19 דרכים + הסבר איך להשיג קישורים לאתר שלכם.

 

מחיקת אזכורים שליליים בגוגל לא עושים לבד

דחיקת אזכורים שליליים חייב להתבצע באמצעות כלים מקצועיים מהעולם של קידום אתרים. זוהי פעולה שעשויה להיות מורכבת ועמוסת שלבים, בה אתם עשויים לראות תוצאות רק לאחר כמה חודשים מאומצים של עבודה.

זו הסיבה שמומלץ להקדיש לה את מלוא תשומת הלב, ולהיעזר באדם מומחה קידום אתרים. חשוב לבצע הערכת מצב, לראות מה מוצג בכל אחד מהחיפושים הרלוונטיים ובאילו תוצאות שליליות יש לטפל. בהתאם לכך, מקדם אתרים המנוסה גם בבניית או של דחיקת אזכורים שליליים יוכל להכין אתכם תוכנית עבודה, להפנות אתכם לבעלי מקצוע אחרים שהוא עובד איתם (למשל בעלי אתרים חזקים או אנשי תוכן) ולהתחיל לשפר את המוניטין.

מעוניינים בשירות מקצועי בתשלום? מוזמנים לפנות אלי

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר
priority lowest
priority highest

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי