מעבר ליעילות הנמוכה באופן יחסי לתוצאות בתשלום, יש אלמנט נוסף שצריך להתייחס אליו – טווח ההשפעה של ההשקעה שלכם. בקמפיני PPC, בכדי להופיע אתם חייבים להמשיך ולשלם לגוגל. ברגע שהגעתם למכסת התקציב היומי, החודשי או שהקמפיין הסתיים – אי אפשר למצוא את אתר האינטרנט. ואז תדרשו… להוסיף עוד ועוד תקציב מדיה (תשלום עבור גוגל) בכדי להמשיך להופיע.
דוגמה מספרית:
נמחיש זאת בדוגמה מספרית – התקציב החודשי ל- PPC בגוגל עומד על 2,000 ש"ח, בחלוקה יומית מדובר בתקציב יומי ממוצע העמוד על 66.66 ש"ח. עכשיו נניח שתחום העיסוק בעל תחרות בינונית ושעלות לקליק עולה בממוצע – 8 ש"ח. מכאן שלאחר כ- 8 קליקים התקציב היומי הסתיים והמודעה כבר ירדה מהאוויר. קראתם נכון, לאחר 8 קליקים בלבד! בתקציב כזה אתם יכולים לצפות לפנית לקוח אחד או שניים במקרה הטוב. בעוד שבשיטת קידום אורגני בגוגל, הלקוחות יכולים להקליק עוד ועוד פעם ו"תקציב" גוגל אינו מסתיים. תמשיכו להופיע בתוצאות הביטוי בלי הגבלה.
בנוסף לטווח הקצר בקמפיין תשלום, יש קשר ישיר בין ההשקעה הכספית לבין התוצאות שתקבלו. הפסקתם לשלם = הפסקתם לפרסם מודעות ולקבל לידים.
קידום אתרים אורגני לעומת זאת, התוצאות הן אומנם לטווח ארוך אך אין פרמטר השקול להשקעה כספית לגוגל אלא רק עבור מקדם אתרים. אחרי שתשקיעו לאורך זמן ותציבו את האתר במיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, התנועה תמשיך להגיע אליכם עוד ועוד. גם בקמפיינים ברשתות חברתיות, המצב דומה. בעוד שבקידום אורגני בגוגל אין לכם מגבלת כמות הקלקות וחשיפות, בקמפיינים פרסומיים אתם משלמים עבור כל קליק או עבור כל חשיפה.
בדומה לגוגל, גם בפייסבוק ובאינסטגרם ברגע שהתקציב נגמר – הקמפיין יורד מהאוויר. לסיכום, אם אתם רוצים להשקיע בעסק לטווח ארוך ולקבל תנועה יציבה למשך שנים ללא תלות בהשקעה הכספית, אסור לוותר על קידום אורגני בגוגל לאתר.