קידום אורגני בגוגל – 8 יתרונות מול קידום ממומן

קידום אורגני בגוגל
ניווט מהיר במאמר
priority lowest
priority highest

קידום אורגני ובאנגלית Search Engine Optimization, הפך לפעולה שנחשבת לא פחות מחובה לבעלי עסקים ובעלי אתרים. אני בטוח שאני לא הראשון שאומר לך, וכבר שמעת כמה חשוב הרבה פעמים מהרבה אנשים. העניין שזה לא ממש משנה מה כולם אומרים. החלטות שנוגעות לעתיד העסק, לא בוחרים על סמך המלצות שמקבלים בארוחות ערב משפחתיות. כל עוד אין את הידע כיצד עובד קידום אורגני ומה יתרונותיו אל מול שיטות שיווק אחרות – למה שתשקיע בכך משאבים מוגבלים?

אנסה לפרט בצורה כמה שיותר אובייקטיבית ומקיפה אודות יתרונות קידום אתרים אורגני בגוגל אל מול השקעות שיווקיות אפשריות אלטרנטיביות, ואתמקד ביתרונות על פני פרסום בגוגל וברשתות החברתיות. אם אתה מגיע לכאן עם ידע מצומצם בעולם השיווק הדיגיטלי וכן בתחום קידום אורגני בגוגל, יכול להיות שלאורך המאמר יופיעו מושגים וביטויים שלא נתקלת בהם, ובמקרה כזה אני ממליץ לפתוח בחלון נוסף מילון קידום אתרים שהכנתי בדיוק לצורך כך.

קידום אורגני מול ממומן

יש מקרים בהם אני אומר ללקוח לוותר על קידום האתר שלו ולהשקיע ולעשות קידום ממומן, כלומר מודעות בתשלום בפלטפורמת הפרסום של גוגל וברשתות החברתיות. מתי זה קורה? בעיקר כאשר בעל העסק צריך פניות מידיות או למקרה שהוא צריך שיווק חד פעמי כמו שיווק לכנס. לפרסום יש יתרון על קידום אורגני – הוא מציב אתכם בראש דפי התוצאות כאן ועכשיו, ועשוי גם לספק לכם לידים באופן מידי.
לא נדרש להמתין חודש וגם לא שנה, הוא דורש מכם לשלם ולקבל תמורה מידית. אז מהם יתרונות קידום אורגני על פני קידום בתשלום? בואו נתחיל מהחשוב ביותר.

תוצאות בתשלום מקבלות פחות קליקים מתוצאות אורגניות בגוגל

מודעות בגוגל אדס מציבות את המודעה בראש דפי התוצאות, אפילו לפני התוצאות האורגניות (תוצאות שמופיעות באופן טבעי מבלי לשלם לגוגל). האם המשמעות שיותר לקוחות יבחרו באתר שלכם מאשר באתרים שאחריכם? מסתבר שממש לא. בשנת 2019, Zero Limit Web רצתה לבדוק עד כמה קידום אורגני יותר יעיל מקמפיינים בתשלום (PPC) בגוגל, אם בכלל. היא מצאה שמעל ל-71% מהקלקות הגולשים הלכו לתוצאות אורגניות שבעמוד התוצאות (SERP) הראשון בגוגל. רק 15% מהגולשים עשו אחת מהפעולות הבאות; ויתרו על החיפוש שלהם, לחצו על אחת מהתוצאות הממומנות או ביצעו חיפוש שונה.

במחקר דומה שביצעה Ahrefs שאחראית לאחד מאותם כלי קידום אתרים אורגני הטובים ביותר בשוק התוצאות היו דומות – 85% מהגולשים לחצו על תוצאות אורגניות ו-15% על תוצאות בתשלום. המסקנה – גם אם המטרה היא למשוך לידים, קידום אורגני בגוגל יהיה יעיל יותר ממודעות גוגל. אפשר להסביר זאת באופן פשוט – אנשים פחות אוהבים לצרוך ממודעות פרסומיות ומעדיפים תוצאות אורגניות וטבעיות.

לסיכום הנקודה, אפשר לומר שרק אם אין לעסק אופק של מספר חודשים לפחות, יש סיבה להשקיע רק בפרסום ולוותר על קידום אורגני בגוגל. כמובן שהמצב קצת שונה ברשתות חברתיות כי קשה להשוות בין מודעות פרסום באתרים אחרים לבין תוצאות בגוגל. עם זאת, בנתוני הטראפיק רוב העסקים שגם מקדמים אתר בגוגל וגם משקיעים במודעות בפייסבוק ובאינסטגרם – אפשר לראות הבדלים דומים. אפשר לראות בקלות שקמפיינים בסושיאל רחוקים מלספק כמות טראפיק שמשתווה לכמות הטראפיק שמיקום גבוה בגוגל מספק.

תוצאות לטווח ארוך לעומת תוצאות מידיות וקצרות טווח

מעבר ליעילות הנמוכה באופן יחסי לתוצאות בתשלום, יש אלמנט נוסף שצריך להתייחס אליו – טווח ההשפעה של ההשקעה שלכם. בקמפיני PPC, בכדי להופיע אתם חייבים להמשיך ולשלם לגוגל. ברגע שהגעתם למכסת התקציב היומי, החודשי או שהקמפיין הסתיים – אי אפשר למצוא את אתר האינטרנט. ואז תדרשו… להוסיף עוד ועוד תקציב מדיה (תשלום עבור גוגל) בכדי להמשיך להופיע.

דוגמה מספרית:

נמחיש זאת בדוגמה מספרית – התקציב החודשי ל- PPC בגוגל עומד על 2,000 ש"ח, בחלוקה יומית מדובר בתקציב יומי ממוצע העמוד על 66.66 ש"ח. עכשיו נניח שתחום העיסוק בעל תחרות בינונית ושעלות לקליק עולה בממוצע – 8 ש"ח. מכאן שלאחר כ- 8 קליקים התקציב היומי הסתיים והמודעה כבר ירדה מהאוויר. קראתם נכון, לאחר 8 קליקים בלבד! בתקציב כזה אתם יכולים לצפות לפנית לקוח אחד או שניים במקרה הטוב. בעוד שבשיטת קידום אורגני בגוגל, הלקוחות יכולים להקליק עוד ועוד פעם ו"תקציב" גוגל אינו מסתיים. תמשיכו להופיע בתוצאות הביטוי בלי הגבלה.

בנוסף לטווח הקצר בקמפיין תשלום, יש קשר ישיר בין ההשקעה הכספית לבין התוצאות שתקבלו. הפסקתם לשלם = הפסקתם לפרסם מודעות ולקבל לידים.

קידום אתרים אורגני לעומת זאת, התוצאות הן אומנם לטווח ארוך אך אין פרמטר השקול להשקעה כספית לגוגל אלא רק עבור מקדם אתרים. אחרי שתשקיעו לאורך זמן ותציבו את האתר במיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, התנועה תמשיך להגיע אליכם עוד ועוד. גם בקמפיינים ברשתות חברתיות, המצב דומה. בעוד שבקידום אורגני בגוגל אין לכם מגבלת כמות הקלקות וחשיפות, בקמפיינים פרסומיים אתם משלמים עבור כל קליק או עבור כל חשיפה.
בדומה לגוגל, גם בפייסבוק ובאינסטגרם ברגע שהתקציב נגמר – הקמפיין יורד מהאוויר. לסיכום, אם אתם רוצים להשקיע בעסק לטווח ארוך ולקבל תנועה יציבה למשך שנים ללא תלות בהשקעה הכספית, אסור לוותר על קידום אורגני בגוגל לאתר.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

קידום אורגני מספק טראפיק איכותי יותר ובעלות נמוכה יותר

תראו, קמפיינים בגוגל ובפייסבוק יכולים לספק המון טראפיק, קורה ולעיתים אף שכיח. אך גם אם קמפיין שכזה מקבל המון טראפיק – זאין הדבר אומר שמדובר בטראפיק איכותי.

Zahavian העוסקת בשיווק, פרסום וקידום פירמות עורכי דין חקרה שיעורי נטישת (Bounce rate) גולשים שמגיעים ממקורות שונים. הממצאים היו ברורים – גולשים המגיעים מתוצאות בתשלום נטשו בכ- 88% ומפייסבוק בשיעור של 85%. לעומת זאת, גולשים המגיעים מתוצאות אורגניות שנטשו בשיעור של 35%.

קידום אורגני בגוגל מספק טראפיק איכותי, ובנוסף מספק טראפיק בעלות נמוכה יותר לאורך זמן. לבל נשכח שבקמפייני גוגל, פייסבוק ואינסטגרם אתם משלמים פר חשיפה או פר לחיצה. כלומר בקמפיינים ממומנים משלמים לפי הטראפיק, ובנוסף מסתכנים בכך שעשוי להיות חסר ערך אמיתי. לעומת זאת אם נבצע השוואה, בקידום אורגני גם אם ילחצו 7000 גולשים על התוצאה שמובילה לאתר שלכם הוא יישאר בדפי התוצאות, וכנראה שאפילו יסייע בקידום אורגני ויעלה בדירוג.

קידום אורגני בגוגל בונה מוניטין ומשפר תדמית

קידום אורגני יסייע למיתוג וליצור עבורכם מוניטין נקי ומכובד שירשים לקוחות פוטנציאליים. אז נכון, פרסומים בפייסבוק יכולים לעזור לכם ליצור עבורכם חשיפה בפני גולשים. גולשים בשפע. עם זאת, אין זה אומר שגולשים בהכרח יסמכו עליכם או יחשבו שאתם מומחים במה שאתם נוקטים רק מכיוון שיש לכם אפשרות לשפוך תקציב לטובת קמפיינים. קידום האתר בעזרת חברת קידום אתרים מקצועית, לעומת זאת, יעשה הרבה טוב למיתוג והמוניטין האתר.

לשם התחלה… ייתן לאתר "חותמת איכות" מגוגל. גולשים יודעים שגוגל מציגה אתרים מהימנים ורלוונטיים לחיפוש שביצעו, לכן ברגע שאתם מופיעים בתוצאות האורגניות שלה, אתם תיתפסו כרציניים, סמכותיים ואמינים.

קידום אורגני כולל פרסום ברחבי ברשת

מומחה קידום אתרים אורגני ישיג עבורכם קישורים חיצוניים שיוטמעו בכתבות שמדברות עליכם או בתכנים שנכתבו בשמכם עבור אתרים אחרים. כתבתי בהרחבה כאן – יחסי ציבור באינטרנט. כאנשים פרטיים שרוצים למתג עצמם, פרסום תכנים אודותיכם באתרים חלופיים יגרום לגולשים להבין שאתם נחשבים למומחים ומקצוענים ברמה גבוהה. כעסקים, נוכחות המותג באתרים שונים יוצרת רושם שאתם מובילים בתעשייה שלכם.

מבחינת מוניטין, קידום אורגני בגוגל מקצועי (בדקו זאת לפני שאתם סוגרים עם מקדם אתרים) יאפשר לכם לוודא שדפי התוצאות בגוגל יהיו מלאים בשם המותג ובשמכם הפרטי, ולא רק מהאתר שלכם (שכמובן לא אובייקטיבי) אלא מאתרים אחרים שדיברו עליכם (יח"צ של ממש).

מתי זה הכי משמעותי? בעסקאות משמעותיות עם בתי עסק, ארגונים ותאגידים, כשכסף גדול מונח על הכף. אלו מעוניינים לוודא ולקבל בטחון שהמותג יציב ומקצועי ויספק להם שירות / מוצר שהובטח להם. הם יבחנו אתכם בשבע עיניים ויבחנו במקומות אחרים ברשת בהם השם שלכם מוזכר, כמו כתבות בהן הופעתם. לכן ניהול מוניטין באינטרנט חשוב כל כך – בעולם של היום, הישות הדיגיטלית שלכם משפיעה על הדרך שבה אתם נתפסים. בסופו של דבר, הדרך שבה לקוחות פוטנציאליים יתפסו אתכם תקבע אם הם רוצים לעבוד אתכם או לא. הדבר האחרון שאתם רוצים שיופיע כשיכתבו את שמכם בגוגל הוא ביקורת רעה ע"י לקוח מתוסכל – וניהול מוניטין דיגיטלי יעזור לכם למנוע זאת.

קידום אורגני – חלק משמעותי מאסטרטגיית פיתוח עסקי לטווח ארוך

במידה והפעילות שלכם אינה בעליה, היא מצטמקת – קידום אורגני יסייע לכם לצמוח הרבה יותר משנדמה לכם. כבעלי עסקים, כולנו שואפים לגדול ולרתום עוד לקוחות כדי לפתח ולהרחיב את החברה ולהגדיל את שורת הרווחים. הדרך לעשות זאת היא באמצעות האינטרנט, שללא ספק הפלטפורמה היעילה להרחבת מעגל הלקוחות החדשים. אבל גם אם תצליחו להשיג המון לקוחות פוטנציאליים בעזרת קמפיינים בגוגל ופייסבוק, אתם תהיו חייבים אתר איכותי. אל תשכחו שלקוחות אינם ממהרים לרכוש, הם ירצו לבדוק מי אתם ומה אתם עושים ויכנסו לאתר שלכם.

אם אתם רוצים לבסס עצמכם ולדעת שאפשר להגיע למקומות גבוהים באמת – אתם חייבים קידום אתרים אורגני בגוגל. בעידן הדיגיטל מורכב להרחיב את קהל הלקוחות מבלי אתר מטופח ורציני.
יתרה מכך – קשה לבנות בסיס לקוחות רחב ואיכותי בלי אתר שמופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל.

לידים איכותיים ובשלים יותר הן תוצאת קידום אורגני איכותי

לידים הם בעצם פניות מלקוחות פוטנציאליים. במקרה שלנו, אפשר להפריד בין לידים אורגניים, שהם למעשה פניות מלקוחות שמגיעים אלינו באופן טבעי, לבין לידים בתשלום, שהם פניה מלקוח שהגיע אלינו ממודעה ממומנת. למה לידים אורגניים שמגיעים כתוצאה מתהליך קידום אתרים בגוגל הם הלידים איכותיים מאשר לידים שמגיעים ממודעות ממומנות?

בואו נניח שיש לכם חנות אופניים ואתם בונים קמפיין שמטרגט רוכבי אופניים. פרסום ברשתות החברתיות יציג מודעה, עליה שילמנו, עבור גולשים שמתעניינים בתחום מבלי שהם יחפשו בפועל, כלומר הם פסיביים, ומכאן הם אינם בהכרח צריכים ומתכוונים לצרוך שירות או מוצר כרגע. אולי זה נשמע כמו פרסום יעיל, אך אנשים שאוהבים לרכב אינם בהכרח צריכים לרכוש אופניים חדשים בדיוק כעת.
בנוסף, יכול להיות שהם מאוד בררנים כשהם בוחרים ספק מסויים לביצוע הרכישה, יש להם מישהו קבוע. האם גולשים אלו יבואו אליכם על סמך מודעה ששילמתם עבורה..? איני בטוח.

לידים אורגניים כתולדה של קידום אורגני בגוגל לעומת זאת, הם פניות מלקוחות שמחפשים באופן אקטיבי מקום לצרוך ממנו שירות או מוצר. אם לא השתכנעתם, אז הלקוחות האלו גם פונים אלינו מיוזמתם האישית ולא משום ששילמנו כסף בכדי להציג להם מודעה פרסומית.

אתר הוא נכס – קידום אורגני הוא השבחת נכס

האתר הוא נכס לכל דבר. בניגוד להשקעה בפרסום בתשלום שיספק לכם רק תוצאות מיידיות, קידום אורגני יטפח את הנכס ויעלה את ערכו. בכדי לגרום לאלגוריתם לשפר את דירוג האתר שלכם, מקדם אתרים יבצע אוסף פעולות. שיפור חווית המשתמש באתר, איכות התכנים שבו, מהירות הטעינה שלו, ונושאים נוספים. אלו יגרמו למנוע החיפוש גוגל לעוף עליכם! אבל רגע, מה הקשר "השבחת נכס"? מדובר במושג שקשור לנדל"ן בכלל?

ובכן, גם כשאתם משקיעים באתר שלכם והדירוג שלו בגוגל משתפר, הוא עולה בערכו. אם תחליטו לעזוב הכל, לקחת תיק, ולטוס להתבודד באי בהוואי – יכול להיות שתוכלו למכור אותו בעבור לא מעט כסף.
כן כן, מדובר באמת נכס ואתם באמת יכולים למכור אותו. אני מכיר המון בעלי עסקים שביצעו שינוי עסקי וחלו לספק שירות בתחום אחר ומכרו או השכירו אתר וותיק ומקודם בכמה מאות אלפי ש"ח.

אתר הוא מקור יציב ללקוחות

האתר שלכם הוא…שלכם. אתם אחראים עליו ואתם הבעלים שלו, בניגוד לערוצי פרסום אחרים בהם השליטה מוגבלת מאוד. בהחלט נכון שכמו בכל דבר, יש גורמים נוספים שמשפיעים ואתם לא יכולים לשלוט ב-100%. עם זאת, הסיכוי שמדיניות חדשה או מתחרה חדש יוכלו למחוק אתכם ולהפסיק את זרימת הלקוחות אליכם בתוך לילה אחד גבוהה בהרבה כשאתם מסתמכים על עמוד עסקי בפייסבוק מאשר על האתר שלכם.

בייחוד במידה ואתר האינטרנט הוא מקור ההכנסה היחיד או העיקרי שלכם, הסתמכות בלעדית על פלטפורמות דוגמת פייסבוק או אינסטגרם היא לא פחות ממסוכנת. לאחר שנים רבות שעסקים ונותני שירותים השקיעו הון ביצירת עוקבים אחר עמודים עסקיים בפייסבוק, ביום בהיר אחד באמצע שנת 2012 פייסבוק שינתה את היקף החשיפה האורגנית לעמודים העסקיים ומאותו רגע ואילך, כל השקעת המותגים ירדה לטמיון, אני אישית מכיר מותגים שהשקיעו בין 60K -100K ש"ח בחודש באופן קבוע כדי לייצר קהל עוקבים… שפשוט נזרק לפח.

לסיכום

אני חושב שהצגתי בצורה די ברורה למה השקעה בתהליך קידום אורגני בגוגל היא השקעה נכונה לטווח ארוך יותר מאשר השקעה בקמפיין בתשלום. אני בהחלט חושב שיש מקום לשניהם, אבל לדעתי (ולמרות שאני אולי משוחד) גם בשנת 2022 אי אפשר לוותר על קידום אורגני בגוגל. בואו נשים רגע בצד ארגונים גדולים, מוסדות ועסקים שהלחם והחמאה שלהן הוא המרחב הדיגיטלי.

אין דילמה! עסקים קטנים ובינוניים, וגם עסקים פיזיים כמו קידום ספקי אירועים, קידום אתרי תיירות, קידום עורכי דין ורופאים. כדאי לכם להשקיע בבניית אתר רציני, ובמקצוען קידום אורגני שיטפח אותו. אז אם קראתם ואתם עדיין מתלבטים… אני כאן. תשאלו, תתקשרו, תשלחו הודעה – אני אשמח לענות, לייעץ ולעזור.

 

שאלות נפוצות בקידום אורגני – וגם תשובות!

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני – תחום שבו משתמשים בשיטות שונות כדי לגרום לגוגל להציג אתר בפני גולשים המבצעים חיפושים טבעיים במנוע החיפוש שלה, וזאת במטרה למשוך דרך מנוע החיפוש תנועת גולשים אל אתר מסוים.

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

יש שתי דרכים מרכזיות לקדם אתרים בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן. מדריך זה מציג יתרונות קידום אורגני על פני קידום בתשלום, ועם זאת, לעסקים רבים מומלץ לשלב בין שניהם כדי לקדם את אתר האינטרנט שלהם בצורה יעילה יותר.

מה זה קידום ממומן? ובמה הוא שונה מקידום אורגני?

קידום בתשלום הוא שיטה לפרסום וקידום של אתרים בגוגל שבה מפרסמים משלמים עבור פרסום האתר שלהם בפני גולשים המבצעים חיפושים שונים במנוע החיפוש של גוגל, ובמודל תשלום על כל קליק של גולש הנכנס לאתר.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-9 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר
priority lowest
priority highest

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי