ClickCease

קידום אתרים אורגני בגוגל – למה אתם חייבים

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני ובאנגלית Search Engine Optimization, הפך לפעולה שנחשבת לא פחות מחובה לבעלי עסקים ובעלי אתרים. אני בטוח שאני לא הראשון שאומר לך, וכבר שמעת כמה חשוב הרבה פעמים מהרבה אנשים. העניין שזה לא ממש משנה מה כולם אומרים. החלטות שנוגעות לעתיד העסק, לא בוחרים על סמך המלצות שמקבלים בארוחות ערב משפחתיות. כל עוד אין את הידע כיצד עובד קידום אורגני ומה יתרונותיו אל מול שיטות שיווק אחרות – למה שתשקיע בכך משאבים מוגבלים?

אנסה לפרט בצורה כמה שיותר אובייקטיבית ומקיפה אודות יתרונות קידום אתרים אורגני בגוגל אל מול השקעות שיווקיות אפשריות אלטרנטיביות, ואתמקד ביתרונות על פני פרסום בגוגל וברשתות החברתיות. אם אתה מגיע לכאן עם ידע מצומצם בעולם השיווק הדיגיטלי וכן בתחום קידום אורגני בגוגל, יכול להיות שלאורך המאמר יופיעו מושגים וביטויים שלא נתקלת בהם, ובמקרה כזה אני ממליץ לפתוח בחלון נוסף מילון קידום אתרים שהכנתי בדיוק לצורך כך.

קידום אורגני מול ממומן

יש מקרים בהם אני אומר ללקוח לוותר על קידום האתר שלו ולהשקיע ולעשות קידום ממומן, כלומר מודעות בתשלום בפלטפורמת הפרסום של גוגל וברשתות החברתיות. מתי זה קורה? בעיקר כאשר בעל העסק צריך פניות מידיות או למקרה שהוא צריך שיווק חד פעמי כמו שיווק לכנס. לפרסום יש יתרון על קידום אורגני – הוא מציב אתכם בראש דפי התוצאות כאן ועכשיו, ועשוי גם לספק לכם לידים באופן מידי.
לא נדרש להמתין חודש וגם לא שנה, הוא דורש מכם לשלם ולקבל תמורה מידית. אז מהם יתרונות קידום אורגני על פני קידום בתשלום? בואו נתחיל מהחשוב ביותר.

תוצאות בתשלום מקבלות פחות קליקים מתוצאות אורגניות בגוגל

מודעות בגוגל אדס מציבות את המודעה בראש דפי התוצאות, אפילו לפני התוצאות האורגניות (תוצאות שמופיעות באופן טבעי מבלי לשלם לגוגל). האם המשמעות שיותר לקוחות יבחרו באתר שלכם מאשר באתרים שאחריכם? מסתבר שממש לא. בשנת 2019, Zero Limit Web רצתה לבדוק עד כמה קידום אורגני יותר יעיל מקמפיינים בתשלום (PPC) בגוגל, אם בכלל. היא מצאה שמעל ל-71% מהקלקות הגולשים הלכו לתוצאות אורגניות שבעמוד התוצאות (SERP) הראשון בגוגל. רק 15% מהגולשים עשו אחת מהפעולות הבאות; ויתרו על החיפוש שלהם, לחצו על אחת מהתוצאות הממומנות או ביצעו חיפוש שונה.

במחקר דומה שביצעה Ahrefs שאחראית לאחד מאותם כלי קידום אתרים אורגני הטובים ביותר בשוק התוצאות היו דומות – 85% מהגולשים לחצו על תוצאות אורגניות ו-15% על תוצאות בתשלום. המסקנה – גם אם המטרה היא למשוך לידים, קידום אורגני בגוגל יהיה יעיל יותר ממודעות גוגל. אפשר להסביר זאת באופן פשוט – אנשים פחות אוהבים לצרוך ממודעות פרסומיות ומעדיפים תוצאות אורגניות וטבעיות.

לסיכום הנקודה, אפשר לומר שרק אם אין לעסק אופק של מספר חודשים לפחות, יש סיבה להשקיע רק בפרסום ולוותר על קידום אורגני בגוגל. כמובן שהמצב קצת שונה ברשתות חברתיות כי קשה להשוות בין מודעות פרסום באתרים אחרים לבין תוצאות בגוגל. עם זאת, בנתוני הטראפיק רוב העסקים שגם מקדמים אתר בגוגל וגם משקיעים במודעות בפייסבוק ובאינסטגרם – אפשר לראות הבדלים דומים. אפשר לראות בקלות שקמפיינים בסושיאל רחוקים מלספק כמות טראפיק שמשתווה לכמות הטראפיק שמיקום גבוה בגוגל מספק.

בניית נוכחות חיובית קידום אורגני בגוגל
בניית נוכחות חיובית קידום אורגני בגוגל

על החשיבות של גוגל כמקור לתנועת גולשים ולידים

1. 68% מ"מסעות הגולשים" באינטרנט מתחילים במנוע חיפוש.
2. 53.3% מהטראפיק הכולל של אתרים מגיע מחיפושים אורגניים במנועי חיפוש.
3. קידום אורגני בגוגל מניע כ-1000% יותר תנועה מאשר קידום אורגני ברשתות חברתיות.
4. 60% מאנשי השיווק מעידים ש- SEO ותוכן בבלוג הוא המקור ללידים (פניות הגולשים) האיכותיים ביותר.
5. לידים (פניות גולשים) המגיעים מקידום אורגני מבשילים לעסקה בשיעור של 14.6%.
6. 90.63% מעמודי האינטרנט לא מקבלים טראפיק אורגני מגוגל.

מה שהמספרים האלו אומרים בפועל הוא שבהשוואה לערוצי שיווק אחרים, קידום אורגני מספק יותר תנועת גולשים, ותנועת גולשים הזו היא גם איכותית יותר.

הדבר מתבטא גם מצד הגולשים, וגם מצד אנשי השיווק שמשקיעים ב- SEO מתוך הבנה שזהו לכל הפחות אחד מערוצי השיווק המרכזיים ביותר.
מה שהנתון האחרון אומר הוא שרוב האתרים פשוט קיימים באינטרנט, אבל אף אחד לא באמת מגיע אליהם דרך חיפושים בגוגל.

תוצאות לטווח ארוך לעומת תוצאות מידיות וקצרות טווח

מעבר ליעילות הנמוכה באופן יחסי לתוצאות בתשלום, יש אלמנט נוסף שצריך להתייחס אליו – טווח ההשפעה של ההשקעה שלכם. בקמפיני PPC, בכדי להופיע אתם חייבים להמשיך ולשלם לגוגל. ברגע שהגעתם למכסת התקציב היומי, החודשי או שהקמפיין הסתיים – אי אפשר למצוא את אתר האינטרנט. ואז תדרשו… להוסיף עוד ועוד תקציב מדיה (תשלום עבור גוגל) בכדי להמשיך להופיע.

חייגו וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

לשיחה עם ניר אזולאי:

דוגמה מספרית:

נמחיש זאת בדוגמה מספרית – התקציב החודשי ל- PPC בגוגל עומד על 2,000 ש"ח, בחלוקה יומית מדובר בתקציב יומי ממוצע העמוד על 66.66 ש"ח. עכשיו נניח שתחום העיסוק בעל תחרות בינונית ושעלות לקליק עולה בממוצע – 8 ש"ח. מכאן שלאחר כ- 8 קליקים התקציב היומי הסתיים והמודעה כבר ירדה מהאוויר. קראתם נכון, לאחר 8 קליקים בלבד! בתקציב כזה אתם יכולים לצפות לפנית לקוח אחד או שניים במקרה הטוב. בעוד שבשיטת קידום אורגני בגוגל, הלקוחות יכולים להקליק עוד ועוד פעם ו"תקציב" גוגל אינו מסתיים. תמשיכו להופיע בתוצאות הביטוי בלי הגבלה.

בנוסף לטווח הקצר בקמפיין תשלום, יש קשר ישיר בין ההשקעה הכספית לבין התוצאות שתקבלו. הפסקתם לשלם = הפסקתם לפרסם מודעות ולקבל לידים.

קידום אתרים אורגני לעומת זאת, התוצאות הן אומנם לטווח ארוך אך אין פרמטר השקול להשקעה כספית לגוגל אלא רק עבור מקדם אתרים. אחרי שתשקיעו לאורך זמן ותציבו את האתר במיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, התנועה תמשיך להגיע אליכם עוד ועוד. גם בקמפיינים ברשתות חברתיות, המצב דומה. בעוד שבקידום אורגני בגוגל אין לכם מגבלת כמות הקלקות וחשיפות, בקמפיינים פרסומיים אתם משלמים עבור כל קליק או עבור כל חשיפה.
בדומה לגוגל, גם בפייסבוק ובאינסטגרם ברגע שהתקציב נגמר – הקמפיין יורד מהאוויר. לסיכום, אם אתם רוצים להשקיע בעסק לטווח ארוך ולקבל תנועה יציבה למשך שנים ללא תלות בהשקעה הכספית, אסור לוותר על קידום אורגני בגוגל לאתר.

קידום אורגני מספק טראפיק איכותי יותר ובעלות נמוכה יותר

תראו, קמפיינים בגוגל ובפייסבוק יכולים לספק המון טראפיק, קורה ולעיתים אף שכיח. אך גם אם קמפיין שכזה מקבל המון טראפיק – זאין הדבר אומר שמדובר בטראפיק איכותי.

Zahavian העוסקת בשיווק, פרסום וקידום פירמות עורכי דין חקרה שיעורי נטישת (Bounce rate) גולשים שמגיעים ממקורות שונים. הממצאים היו ברורים – גולשים המגיעים מתוצאות בתשלום נטשו בכ- 88% ומפייסבוק בשיעור של 85%. לעומת זאת, גולשים המגיעים מתוצאות אורגניות שנטשו בשיעור של 35%.

קידום אורגני בגוגל מספק טראפיק איכותי, ובנוסף מספק טראפיק בעלות נמוכה יותר לאורך זמן. לבל נשכח שבקמפייני גוגל, פייסבוק ואינסטגרם אתם משלמים פר חשיפה או פר לחיצה. כלומר בקמפיינים ממומנים משלמים לפי הטראפיק, ובנוסף מסתכנים בכך שעשוי להיות חסר ערך אמיתי. לעומת זאת אם נבצע השוואה, בקידום אורגני גם אם ילחצו 7000 גולשים על התוצאה שמובילה לאתר שלכם הוא יישאר בדפי התוצאות, וכנראה שאפילו יסייע בקידום אורגני ויעלה בדירוג.

6 מיתוסים שמבזבזים לך את הזמן בתהליך קידום

מבחוץ – קידום אתרים בגוגל נראה כמו תחום טכני ומדויק במיוחד שכל מי שעוסק בו הוא מקצוען עם ניסיון וידע עשיר שיודע בדיוק מה הוא עושה. מבפנים – זהו עולם שמלא במיתוסים, חוסר אחידות והרבה שיטות עבודה שונות שחלקן לא באמת תורמות לקידום האתרים במנוע החיפוש גוגל. הבעיה העיקרית היא שגוגל לא ממש חושפת את הקלפים שלה ומספרת איך היא מדרגת אתרים, ולא חסרים סיפורים על אתרים שאיבדו את רוב תנועת הגולשים שלהם בגלל עדכונים של גוגל בלי יכולת להבין מה הסיבה.

מצד שני, מדובר בתחום בוגר ומפותח. עם קצת שיקול דעת והשקעה בקריאת מחקרים ומאמרים מקצועיים, מגלים שהשד לא כל כך נורא, ועולם ה-SEO הוא לא כזה רנדומלי. כמו בכל תחום אחר גם קידום אתר בגוגל יש עיקר ותפל, יש דברים שעובדים ויש דברים שלא עובדים – ולפני שתתחילו לעשות את מה שכן עובד, חשוב שתדעו מה לא עובד.

היום נתמקד בכמה מהמיתוסים הגדולים של עולם ה-SEO שפוגעים בכם כבעלי אתרים ומקדמי אתרים. 6 המיתוסים האלו, שמשום מה מסרבים להיעלם, מבזבזים לכם זמן וכסף. הם גורמים לכם להתמקד בדברים הלא נכונים ובשורה התחתונה – מונעים מכם להתקדם בדפי התוצאות של גוגל.

את המשפט "התוכן הוא המלך" אני בטוח שכבר שמעתם, אבל האם התוכן הוא באמת הדבר המרכזי שבו אתם צריכים להתמקד? תראו, אני האחרון שיגיד לכם שתוכן הוא לא חשוב. למעשה, אני מאמין שהוא אפילו הופך חשוב יותר ככל שגוגל משפרת את האלגוריתמים שלה ובוחנת את האתרים שלנו בעין "אנושית" יותר.

מצד אחד, אני חושב שזו מגמה חשובה שתורמת לתחום קידום האתרים ולאינטרנט בכלל, כי כשהתוכן יותר טוב חווית המשתמש משתפרת. מצד שני, האובססיה להתמקדות בתוכן בלבד היא לא בריאה כשמדובר במאמצי קידום אתר בגוגל. כן, תוכן הוא חשוב, ואפילו חשוב מאוד, אבל עם זאת - יש עוד הרבה דברים אחרים שחשוב לעשות במקביל, למשל:
  • קיצור זמן הטעינה של האתר שמשפר את חווית המשתמש ומוריד את שיעור הנטישה
  • בניית תשתית אתר בריאה שמאפשרת בסיס פורה לקידום האתר
  • הטמעת קישורים חיצוניים שמספקים טראפיק, מעלים את סמכות האתר ומשפרים את חווית המשתמש
יש עוד הרבה כאלו - הפואנטה היא שיש עוד דברים חשובים לא פחות להעלאת הדירוג של האתר שלכם בגוגל. אז תתמקדו בתוכן ואל תתפשרו עליו, אני לגמרי בעד - אבל אל תשכחו את כל שאר הדברים האחרים, כי בלעדיהם לא תגיעו לשום מקום גם עם תוכן מעולה.
בעלי אתרים ומקדמי אתרים נוטים לעקוב אחר נתוני האתר כמו הם מנתחים שעוקבים אחר כל דפיקת לב של המטופל. בדרך כלל אלו לא המנוסים, אבל זה הרגל שבקלות אפשר לראות גם אצל מקדמים שנמצאים הרבה שנים בתחום. כמו שאני תמיד אומר, קידום אתרים בגוגל הוא תהליך - אנחנו משקיעים ומשקיעים לאורך זמן והתוצאות מגיעות לאט לאט (או לפעמים, מהר מהר).

שינוי במיקום האתר הוא לא דבר שקורה בין לילה, זה לוקח זמן, דם, יזע ודמעות. בשגרה, כל עוד לא פרסמתם איזו כתבת תדמית באתר גדול ומפורסם שצפוי להביא אליכם הרבה תנועת גולשים, אין סיבה לבדוק בכל יום וגם לא בכל יומיים את המיקום של האתר. פעם בשבוע-שבועיים או אולי פעמיים בשבוע אם אתם ממש רוצים - זה לגמרי מספיק בשביל להישאר בעניינים ולדעת מה קורה. אז מה העצה שלי? אל תבזבזו זמן על נבירה יומית בנתונים, במקום זה השקיעו את הזמן שלכם בעבודה על האתר, בסופו של דבר זה מה שחשוב.
מילות מפתח לא חייבות להופיע ביחס של 10%, 20% או 37% מהטקסט כדי שגוגל תבין על מה אתם מדברים. עכשיו, מילות מפתח זה חשוב, אני לא אומר שלא, וזה גם בהחלט נכון שמילות המפתח שאתם רוצים לקדם צריכות להופיע בתכני הטקסט שאתם מעלים לאתר. אבל זה לא בהכרח אומר שמדובר במדע מדוייק ושיש נוסחאות ברורות לכמה פעמים מילת המפתח צריכה להופיע בטקסט.

המיתוס הזה שאומר שהביטויים שאנחנו רוצים לקדם חייבים להופיע ביחס מדוייק וספציפי לכמות הטקסט עושה יותר נזק משנראה לכם. האלגוריתמים של גוגל מתוחכמים מאוד ובוחנים הרבה אלמנטים שונים באתר ומעל לכל חשוב שהתוכן ישרת את הקורא. מגבלות ו"נוסחאות קסם" כאלו בעיקר גורמות לכם ולכותבי התוכן שעובדים איתכם לכתוב תוכן לא איכותי ולא טבעי, כזה שלא מקדם אתרים בגוגל אלא רק גורם לגולשים לנטוש.

אז מה כן לעשות במקום לדחוף את הביטוי המרכזי שאתם מנסים לקדם בכל מקום בתוכן שלכם?
  • להקפיד שהכותרת מכילה את ביטוי המפתח אבל גם לוודא שהיא תמשוך גולשים
  • להתמקד בתוכן שמספק ערך אמיתי לקוראים וכזה שאתרים ירצו לקשר אליו
  • לוודא שהטקסט באמת רלוונטי לביטוי שאתם רוצים לקדם
  • להשתמש באופן טבעי ככל האפשר בווריאציות נוספות של אותו הביטוי
Keep it natural, google will love you.
כשעושים תעדוף של מילות מפתח, צריך להתחשב בכמה פרמטרים שונים:
  • רמת הרלוונטיות של אותה מילת מפתח לאתר
  • מיקום האתר מבחינת אותה מילת מפתח בזמן הנתון
  • כמות המשאבים הזמינים לקידום האתר
  • נפח החיפושים של אותה מילת המפתח
  • התחרותיות של אותה מילת המפתח
  • אסטרטגיית השיווק הכוללת של העסק (בעיקר בעסקים גדולים)

קידום כולל בתוכו הרבה תעדוף, ויש חשיבות גבוהה להחלטה כמה וגם מתי לקדם כל ביטוי. הבעיה היא שמקדמים רבים בוחרים להתמקד אך ורק בפרמטר אחד - נפח החיפושים. הם משקיעים את כל המשאבים במילות מפתח עם המון חיפושים כדי לנסות לדרג את האתר גבוה בעבור אותן מילות מפתח. בדרך, הם מפספסים שני דברים חשובים וזה גם מה שמפיל אותם.  

הדבר הראשון הוא שיש קשר ישיר בין נפח החיפושים לבין רמת התחרות. ברוב המקרים, ככל שלמילה מסויימת יש נפח חיפושים גבוה, גם קשה יותר להעלות את הדירוג בעבור אותה מילה. הדבר השני הוא שהרבה מילות מפתח עם נפח חיפושים גבוה הן ביטוי חיפוש כלליים, כמו "נעליים", "מנעולן", "עורך דין" - כאלה. למה זו אסטרטגיה בעייתית? נניח שאתם מחלטים לבצע קידום אתרים לעורכי דין ומשקיעים משאבים אדירים בשביל להגיע לדירוג גבוה בעבור הביטוי "עורך דין". התמורה לא שווה את ההשקעה שלכם בשום צורה - התוצאה של העבודה הקשה שלכם היא תנועת גולשים שמורכבת בחלקה מילדים שרוצים לקרוא מה זה עורך דין וצעירים אחרי צבא שמתלבטים איזה תואר ללמוד.  

אני לא אומר שאין סיבה לקדם ביטויים כלליים ורחבים, זה לגמרי צריך להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם - אבל אני חושב שלקידום ביטויי זנב ארוך יש חשיבות לא פחות גדולה. ביטויי זנב ארוך הם ביטויים ספציפיים יותר, כמו "חנות נעלי ספורט בראשון ציון" או "עורך דין פלילי בתל אביב". אמנם אין להם נפח חיפוש גבוה כמו לביטויים אחרים, אבל יש להם יתרונות משמעותיים שאין לביטויים הכלליים יותר. לא רק שהם מספקים תנועה של גולשים שמחפשים אקטיבית את מה שיש לכם להציע והופכים בקלות ללידים איכותיים, התחרות שהם מציעים קטנה בהרבה מאשר ביטויים רחבים, מה שאומר שהדרך למיקום גבוה היא קצרה בהרבה בביטויים כאלו.
אחד התחומים המורכבים בתחום של קידום אתרים בגוגל הוא בניית אסטרטגיית ה- SEO, וכחלק מזה - אסטרטגיית התוכן והקידום של ביטויי מפתח. למה זה כל כך קריטי? כי בסופו של דבר, גם המקדם הכי מיומן ומנוסה לא יספק תוצאות אם הוא לא מתרכז בדברים הנכון. המציאות היא שלכל מקדם יש משאבים מוגבלים, ולכן כולנו רוצים למצוא את הפעולות שעושות מקסימום השפעה עם מינימום השקעה.

אין ספק שיווק באמצעות תוכן הוא יעיל ומבחינת עלות-תועלת, רענון תכנים היא שיטה מומלצת מאוד שהופכת פופולרית למדי בשנים האחרונות. למה לרענן תכנים ישנן הזו כל כך קוסט-אפקטיבי? כי השיטה מתבססת על הוספה ושדרוג של תכנים קיימים, שזה בדרך כלל קל יותר מלכתוב תוכן חדש מאפס. אז מה המיתוס כאן? שרענון תכנים זה דבר שהוא טוב בכל מצב ושבעזרת שכתוב של תכנים ללא הוספת מידע חדש זה דבר יעיל מאוד. הבלבול כמובן נובע מחוסר הבנה למה אנחנו מרעננים תכנים.

אנחנו מרעננים תכנים כדי להשאיר תכנים שהעלנו בעבר רלוונטיים ועדכניים, לא בשביל לעבוד על גוגל שחידשנו והוספנו מידע (מה שבדרך כלל גם לא עובד). לא חייבים לרענן עמודים כשאין צורך אמיתי לעשות את זה וזה תקף לעמוד הבית וגם ולמאמרים מקצועיים. הפיחו חיים בתכנים הישנים שלכם - רעננו, שדרגו ועדכנו את התכנים שבאתר שלכם כשיש סיבה לכך, זה יהפוך את התוכן הישן שלכם לרלוונטי ויעזור לקדם את האתר שלכם. עם זאת, אל תשברו את הראש על שכתוב של מאמרים ישנים כשאין לכם מה לחדש, רוב הסיכויים שזה בכלל לא ישנה לגוגל.
בתאוריה, זה נשמע לגמרי הגיוני שגוגל תיקח בחשבון את הפעילות ברשתות החברתיות ותיתן לה משקל במונחי דירוג אתרים בגוגל. הרי הרשתות החברתיות הן אינדיקציה לפופולריות שלנו, לא? העניין הוא שבמציאות - זה ממש ממש מורכב לסרוק רשתות חברתיות וזה גם לא אמין לחלוטין ובגלל זה גוגל כנראה לא ממש עושה את זה.

גוגל לא יכולה לשלוט ברשתות החברתיות. היא לא יודעת אם פייסבוק תמחק מחר עמודים והיא לא יודעת אם אינסטגרם תשנה את המדיניות שלה ותגביל את החשיפה של פרופילים פופולריים. למרות שזה חשוב לפעול ברשתות החברתיות במקביל לקידום אתרים בגוגל ולמרות שיש לפעילות בסושיאל השפעה עקיפה גם על קידום אתר בגוגל, הקשר פחות ישיר משזה נראה. כבר בשנת 2014 מאט קאטס מגוגל דיבר על זה שגוגל לא יכולה לסרוק בצורה יעילה רשתות חברתיות ולכן לא מתחשבת במה שקורה בהן כשהיא מדרגת אתרים.

אז כן - פעילות ברשתות חברתיות יכולה לעזור לכם לקדם את האתר שלכם על ידי חשיפת המותג ותנועת גולשים מקישורים, אבל כשהמטרה העיקרית היא לקדם את האתר שלכם והמשאבים מוגבלים, עדיף שתתמקדו באתר ולא בעמודי פייסבוק או אינסטגרם.  

אמצו את עיקרון 80/20

הכלכלן וילפרדו פארטו הוא זה שגילה את עיקרון 80/20, שגם נקרא על שמו - עיקרון פארטו. מדובר בסוג של כלל שאומר ש80% מההשפעה היא כתוצאה מ-20% מהפעילות, ולהפך. היחס יכול להשתנות כמובן, אבל ברמה העקרונית - חלק מועט גורם לרוב ההשפעה. זה נראה ככה:
  • 80% מההכנסות שלכם יגיעו מ-20% מהלקוחות
  • 80% מהטראפיק באינטרנט מגיע ל-20% מהאתרים
  • 80% מסמכות האתר שלכם תיבנה מ-20% מהקישורים
  • 80% מהעליה בדירוג האתר שלכם תגיע מ-20% מפעולות שתבצעו

מה אני מנסה להגיד, בתכלס? התמקדו בדברים החשובים, אל תתנו לרעשי רקע, מיתוסים וקיצורי דרך שנשמעים טוב להוציא אתכם ממיקוד. אם תעשו את הדברים החשובים באמת – תשקיעו בתוכן, תשיגו קישורים איכותיים ותשפרו את חווית המשתמש באתר שלכם – התוצאות כבר יגיעו. או בקיצור – עבדו נכון, היו עקביים והשקיעו לאורך זמן.

מיתוסים קידום אתרים

קידום אורגני בגוגל בונה מוניטין ומשפר תדמית

קידום אורגני יסייע למיתוג וליצור עבורכם מוניטין נקי ומכובד שירשים לקוחות פוטנציאליים. אז נכון, פרסומים בפייסבוק יכולים לעזור לכם ליצור עבורכם חשיפה בפני גולשים. גולשים בשפע. עם זאת, אין זה אומר שגולשים בהכרח יסמכו עליכם או יחשבו שאתם מומחים במה שאתם נוקטים רק מכיוון שיש לכם אפשרות לשפוך תקציב לטובת קמפיינים. קידום האתר בעזרת חברת קידום אתרים מקצועית, לעומת זאת, יעשה הרבה טוב למיתוג והמוניטין האתר.

לשם התחלה… ייתן לאתר "חותמת איכות" מגוגל. גולשים יודעים שגוגל מציגה אתרים מהימנים ורלוונטיים לחיפוש שביצעו, לכן ברגע שאתם מופיעים בתוצאות האורגניות שלה, אתם תיתפסו כרציניים, סמכותיים ואמינים.

על קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים נחשבים לאחד מהאלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני.
הנה כמה סטטיסטיקות ומסקנות מעניינות בנושא:

7. באופן כללי, ככל שלעמוד יש יותר קישורים חיצוניים, הוא מקבל יותר טראפיק אורגני.
8. ל-73.6% מהאתרים יש קישורים דו צדדיים, כלומר, יש בהם קישור לאתר אחר שגם בו יש קישור אליהם.
9. ל-66.31% מעמודי האינטרנט אין קישורים חיצוניים.

ואם לקחת את המסקנות המרכזיות – קישורים חיצוניים הם אפקטיביים מאוד בהעלאת דירוג האתר בגוגל. ולכן אני מתחזק כבר שנים רבות רשת אתרים בעלותי לטובת הנושא.

בנוסף, רוב האתרים עדיין לא משקיעים בקישורים חיצוניים, ככה שאין הצדקה לטענה כמו "כולם עושים את זה, אז מה זה משנה?".
לא כולם משתמשים בקישורים חיצוניים, ומי שכן עושה את זה נותן אקסטרה מאמץ שמקצר את תהליך הקידום האורגני שמקצר ומזרז את תהליך הקידום האורגני ומסייע לו לעקוף את המתחרים.

קידום אורגני כולל פרסום ברחבי ברשת

מומחה קידום אתרים אורגני ישיג עבורכם קישורים חיצוניים שיוטמעו בכתבות שמדברות עליכם או בתכנים שנכתבו בשמכם עבור אתרים אחרים. כתבתי בהרחבה כאן – יחסי ציבור באינטרנט. כאנשים פרטיים שרוצים למתג עצמם, פרסום תכנים אודותיכם באתרים חלופיים יגרום לגולשים להבין שאתם נחשבים למומחים ומקצוענים ברמה גבוהה. כעסקים, נוכחות המותג באתרים שונים יוצרת רושם שאתם מובילים בתעשייה שלכם.

מבחינת מוניטין, קידום אורגני בגוגל מקצועי (בדקו זאת לפני שאתם סוגרים עם מקדם אתרים) יאפשר לכם לוודא שדפי התוצאות בגוגל יהיו מלאים בשם המותג ובשמכם הפרטי, ולא רק מהאתר שלכם (שכמובן לא אובייקטיבי) אלא מאתרים אחרים שדיברו עליכם (יח"צ של ממש).

מתי זה הכי משמעותי? בעסקאות משמעותיות עם בתי עסק, ארגונים ותאגידים, כשכסף גדול מונח על הכף. אלו מעוניינים לוודא ולקבל בטחון שהמותג יציב ומקצועי ויספק להם שירות / מוצר שהובטח להם. הם יבחנו אתכם בשבע עיניים ויבחנו במקומות אחרים ברשת בהם השם שלכם מוזכר, כמו כתבות בהן הופעתם. לכן ניהול מוניטין באינטרנט חשוב כל כך – בעולם של היום, הישות הדיגיטלית שלכם משפיעה על הדרך שבה אתם נתפסים. בסופו של דבר, הדרך שבה לקוחות פוטנציאליים יתפסו אתכם תקבע אם הם רוצים לעבוד אתכם או לא. הדבר האחרון שאתם רוצים שיופיע כשיכתבו את שמכם בגוגל הוא ביקורת רעה ע"י לקוח מתוסכל – וניהול מוניטין דיגיטלי יעזור לכם למנוע זאת.

 

סיכום והשוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן:

מאפיין קידום אורגני קידום ממומן
עלות לרוב נמוכה יותר לאורך זמן, מבוססת על מאמצי אופטימיזציה ותוכן. עלות לכל קליק או חשיפה, עלות גבוהה יותר לאורך זמן.
אמינות נתפס כיותר אמין בעיני משתמשים, מכיוון שהדירוג מתבצע על ידי גוגל ועל בסיס איכות. פחות אמין בעיני חלק מהמשתמשים מכיוון שהתוצאות ממומנות, בדומה לאמצעי פרסום אחרים.
תוצאות לטווח ארוך בנייה ושיפור מתמשכים של דירוג האתר, תוצאות מחזיקות לאורך זמן. תוצאות מיידיות, אך נעלמות מרגע שהקמפיין מפסיק לפעול.
ניהול דורש ידע ומאמץ מתמשך באופטימיזציה, יצירת תוכן ועוד. דורש הבנה בניהול קמפיינים ותקציב, ניתוח נתונים ועוד.
קהל יעד מושך תנועה אורגנית מתאימה לאתר באופן טבעי. מאפשר יעד ספציפי וממוקד יותר על בסיס קריטריונים ומילות מפתח.
חשיפה תלוי באיכות האופטימיזציה וכולל חשיפה בדפי תוצאות החיפוש האורגניים. מופיע בראש דפי התוצאות או במקומות בולטים אחרים, חשיפה מיידית.
חווית משתמש משפר את חווית המשתמש באתר דרך אופטימיזציה ותוכן איכותי. לא בהכרח משפיע על חווית המשתמש באתר עצמו (במידה ועובדים עם דפי נחיתה).
קיימות שיפור ותחזוקה מתמשכים מבטיחים קיימות לאורך זמן. קיימות תלויה בתקציב ובהמשך ההשקעה בקמפיינים.

קידום אורגני – חלק משמעותי מאסטרטגיית פיתוח עסקי לטווח ארוך

במידה והפעילות שלכם אינה בעליה, היא מצטמקת – קידום אורגני יסייע לכם לצמוח הרבה יותר משנדמה לכם. כבעלי עסקים, כולנו שואפים לגדול ולרתום עוד לקוחות כדי לפתח ולהרחיב את החברה ולהגדיל את שורת הרווחים. הדרך לעשות זאת היא באמצעות האינטרנט, שללא ספק הפלטפורמה היעילה להרחבת מעגל הלקוחות החדשים. אבל גם אם תצליחו להשיג המון לקוחות פוטנציאליים בעזרת קמפיינים בגוגל ופייסבוק, אתם תהיו חייבים אתר איכותי. אל תשכחו שלקוחות אינם ממהרים לרכוש, הם ירצו לבדוק מי אתם ומה אתם עושים ויכנסו לאתר שלכם.

אם אתם רוצים לבסס עצמכם ולדעת שאפשר להגיע למקומות גבוהים באמת – אתם חייבים קידום אתרים אורגני בגוגל. בעידן הדיגיטל מורכב להרחיב את קהל הלקוחות מבלי אתר מטופח ורציני.
יתרה מכך – קשה לבנות בסיס לקוחות רחב ואיכותי בלי אתר שמופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל.

סטטיסטיקות קידום אתרים

לידים איכותיים ובשלים יותר הן תוצאת קידום אורגני איכותי

לידים הם בעצם פניות מלקוחות פוטנציאליים. במקרה שלנו, אפשר להפריד בין לידים אורגניים, שהם למעשה פניות מלקוחות שמגיעים אלינו באופן טבעי, לבין לידים בתשלום, שהם פניה מלקוח שהגיע אלינו ממודעה ממומנת. למה לידים אורגניים שמגיעים כתוצאה מתהליך קידום אתרים בגוגל הם הלידים איכותיים מאשר לידים שמגיעים ממודעות ממומנות?

בואו נניח שיש לכם חנות אופניים ואתם בונים קמפיין שמטרגט רוכבי אופניים. פרסום ברשתות החברתיות יציג מודעה, עליה שילמנו, עבור גולשים שמתעניינים בתחום מבלי שהם יחפשו בפועל, כלומר הם פסיביים, ומכאן הם אינם בהכרח צריכים ומתכוונים לצרוך שירות או מוצר כרגע. אולי זה נשמע כמו פרסום יעיל, אך אנשים שאוהבים לרכב אינם בהכרח צריכים לרכוש אופניים חדשים בדיוק כעת.
בנוסף, יכול להיות שהם מאוד בררנים כשהם בוחרים ספק מסויים לביצוע הרכישה, יש להם מישהו קבוע. האם גולשים אלו יבואו אליכם על סמך מודעה ששילמתם עבורה..? איני בטוח.

לידים אורגניים כתולדה של קידום אורגני בגוגל לעומת זאת, הם פניות מלקוחות שמחפשים באופן אקטיבי מקום לצרוך ממנו שירות או מוצר. אם לא השתכנעתם, אז הלקוחות האלו גם פונים אלינו מיוזמתם האישית ולא משום ששילמנו כסף בכדי להציג להם מודעה פרסומית.

מילות מפתח

כשמסתכלים על הסטטיסטיקות בחלק הזה, חשוב לזכור שהמחקרים שמהן הן נלקחו התבצעו בעיקר על גוגל בארה"ב או במדינות אחרות שאינן ישראל.
למרות זאת, במקרה הזה רוב העקרונות שעובדים בגוגל ארה"ב עובדים גם בישראל, ואופי הגולשים לא אמור להיות שונה בצורה מהותית, ככה שכנראה שהנתונים משקפים את המצב בארץ בצורה יחסית טובה:

10. 92.42% ממילות המפתח מקבלים 10 חיפושים או פחות בחודש.
11. 0.16% ממילות המפתח מהוות 60.67% מהחיפושים.
12. בערך 8% מהחיפושים מנוסחים בצורת שאלה.
13. 70.87% מביטויי החיפוש להם יש מעל ל-10,000 חיפושים כוללים מילה אחת או שתיים בלבד.
14. 69.7% מחיפושי הגולשים כוללים 4 מילים ומעלה.

יש כאן כמה מסקנות חשובות.
רוב מילות המפתח וביטויי החיפוש מקבלים מעט מאוד חיפושים ומספקים מעט מאוד תנועה, וחלק קטן מאלו הוא זה שבאמת משנה את התמונה.

בנוסף, המספרים מעידים שרוב הביטויים שמקבלים כמות גדולה של חיפושים הם בעלי מילה אחת או שתיים.
הקאצ' הוא שכמו שאנחנו כבר יודעים, לא תמיד כדאי לקדם ביטויי מפתח לא ממוקדים וכלליים כמו "נעלי ספורט" ו"אוכל מקסיקני". הסברתי על כך בהרחבה במאמר שכתבתי על מחקר מילות מפתח.

הסיבה היא שלמרות שהביטויים האלו מקבלים המון חיפושים, החיפושים האלו מגיעים ממניעים שונים ולא בהכרח מספקים טראפיק איכותי.
חלק מהאנשים שמחפשים ביטוי כמו "אוכל מקסיקני" רוצים ללמוד להכין אוכל מקסיקני, אחרים רוצים לקרוא על תולדות האוכל המקסיקני, ורק חלק מהם באמת רוצים לאכול אוכל מקסיקני במסעדה מקסיקנית.

על קידום לוקאלי

קידום לוקאלי הוא קידום מבוסס מיקום, הסברתי על זה בהרחבה במדריך שכתבתי על גוגל לעסק שלי.

15. 30% מהחיפושים המתבצעים במובייל (דרך הטלפון) קשורים למיקום של הגולש.
16. 28% מהחיפושים אחר מוצר או שירות באזור שבו הגולש נמצא מסתיימים בביצוע עסקה.
17. 54% מהגולשים מהמובייל בודקים שעות פתיחה של עסקים ו-53% מהם מחפשים את הוראות הניווט לחנויות או עסקים מקומיים.
18. הפופולריות של חיפושים בסגנון "איפה לקנות" בקרב משתמשי מובייל עלתה ב-200% בין השנים 2017-2019.

גוגל משתמשת במיקום הגיאוגרפי של הגולשים כדי לספק להם תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר.
לאט לאט, הגולשים מבינים זאת ומחפשים יותר ויותר פעמים מוצרים או שירותים שהם צריכים תוך כדי ציון האזור בו הם היו רוצים לקנות את המוצרים או השירותים האלו.
ולכן, קידום אורגני עם דגש על המיקום של העסק והאזורים בהם העסק מספק את השירותים או המוצרים שלו מאפשר לכם למשוך לקוחות בעלי פוטנציאל גבוה.

קידום אורגני במובייל

19. 52.2% מתנועת הגולשים של אתרים מגיעה מטלפונים ניידים.
20. יותר חיפושים מתבצעים דרך טלפונים סלולריים מאשר דרך מחשבים ניידים ונייחים.
21. בממוצע, הגעה למיקום הראשון בדפי התוצאות במובייל מספקת לאתר 27.7% מהקלקות הגולשים, בהשוואה ל-19.3% בדסקטופ.

מהפכת מובייל פירסט של גוגל שינתה את כללי המשחק והפכה את הביצועי של אתרים במובייל לחשובה יותר מהביצועים שלהם בדסקטופ, כלומר מחשבים רגילים.
היא לא עשתה את זה בלי סיבה – גוגל זיהתה מגמה ברורה של עלייה בחיפושי מובייל וביצעה את השינויים הנדרשים כדי להתאים את הדרך שבה מנוע החיפוש שלה עובד בהתאם.

אתר הוא נכס – קידום אורגני הוא השבחת נכס

האתר הוא נכס לכל דבר. בניגוד להשקעה בפרסום בתשלום שיספק לכם רק תוצאות מיידיות, קידום אורגני יטפח את הנכס ויעלה את ערכו. בכדי לגרום לאלגוריתם לשפר את דירוג האתר שלכם, מקדם אתרים יבצע אוסף פעולות. שיפור חווית המשתמש באתר, איכות התכנים שבו, מהירות הטעינה שלו, ונושאים נוספים. אלו יגרמו למנוע החיפוש גוגל לעוף עליכם! אבל רגע, מה הקשר "השבחת נכס"? מדובר במושג שקשור לנדל"ן בכלל?

ובכן, גם כשאתם משקיעים באתר שלכם והדירוג שלו בגוגל משתפר, הוא עולה בערכו. אם תחליטו לעזוב הכל, לקחת תיק, ולטוס להתבודד באי בהוואי – יכול להיות שתוכלו למכור אותו בעבור לא מעט כסף.
כן כן, מדובר באמת נכס ואתם באמת יכולים למכור אותו. אני מכיר המון בעלי עסקים שביצעו שינוי עסקי וחלו לספק שירות בתחום אחר ומכרו או השכירו אתר וותיק ומקודם בכמה מאות אלפי ש"ח.

אתר הוא מקור יציב ללקוחות

האתר שלכם הוא…שלכם. אתם אחראים עליו ואתם הבעלים שלו, בניגוד לערוצי פרסום אחרים בהם השליטה מוגבלת מאוד. בהחלט נכון שכמו בכל דבר, יש גורמים נוספים שמשפיעים ואתם לא יכולים לשלוט ב-100%. עם זאת, הסיכוי שמדיניות חדשה או מתחרה חדש יוכלו למחוק אתכם ולהפסיק את זרימת הלקוחות אליכם בתוך לילה אחד גבוהה בהרבה כשאתם מסתמכים על עמוד עסקי בפייסבוק מאשר על האתר שלכם.

בייחוד במידה ואתר האינטרנט הוא מקור ההכנסה היחיד או העיקרי שלכם, הסתמכות בלעדית על פלטפורמות דוגמת פייסבוק או אינסטגרם היא לא פחות ממסוכנת. לאחר שנים רבות שעסקים ונותני שירותים השקיעו הון ביצירת עוקבים אחר עמודים עסקיים בפייסבוק, ביום בהיר אחד באמצע שנת 2012 פייסבוק שינתה את היקף החשיפה האורגנית לעמודים העסקיים ומאותו רגע ואילך, כל השקעת המותגים ירדה לטמיון, אני אישית מכיר מותגים שהשקיעו בין 60K -100K ש"ח בחודש באופן קבוע כדי לייצר קהל עוקבים… שפשוט נזרק לפח.

לסיכום

אני חושב שהצגתי בצורה די ברורה למה השקעה בתהליך קידום אורגני בגוגל היא השקעה נכונה לטווח ארוך יותר מאשר השקעה בקמפיין בתשלום. אני בהחלט חושב שיש מקום לשניהם, אבל לדעתי (ולמרות שאני אולי משוחד) גם בשנת 2022 אי אפשר לוותר על קידום אורגני בגוגל. בואו נשים רגע בצד ארגונים גדולים, מוסדות ועסקים שהלחם והחמאה שלהן הוא המרחב הדיגיטלי.

אין דילמה! עסקים קטנים ובינוניים, וגם עסקים פיזיים כמו קידום ספקי אירועים, קידום אתרי תיירות, קידום עורכי דין ורופאים. כדאי לכם להשקיע בבניית אתר רציני, ובמקצוען קידום אורגני שיטפח אותו. אז אם קראתם ואתם עדיין מתלבטים… אני כאן. תשאלו, תתקשרו, תשלחו הודעה – אני אשמח לענות, לייעץ ולעזור.

 

שאלות נפוצות בקידום אורגני – וגם תשובות!

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני – תחום שבו משתמשים בשיטות שונות כדי לגרום לגוגל להציג אתר בפני גולשים המבצעים חיפושים טבעיים במנוע החיפוש שלה, וזאת במטרה למשוך דרך מנוע החיפוש תנועת גולשים אל אתר מסוים.

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

יש שתי דרכים מרכזיות לקדם אתרים בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן. מדריך זה מציג יתרונות קידום אורגני על פני קידום בתשלום, ועם זאת, לעסקים רבים מומלץ לשלב בין שניהם כדי לקדם את אתר האינטרנט שלהם בצורה יעילה יותר.

מה זה קידום ממומן? ובמה הוא שונה מקידום אורגני?

קידום בתשלום הוא שיטה לפרסום וקידום של אתרים בגוגל שבה מפרסמים משלמים עבור פרסום האתר שלהם בפני גולשים המבצעים חיפושים שונים במנוע החיפוש של גוגל, ובמודל תשלום על כל קליק של גולש הנכנס לאתר.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
Previous
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי