קידום אורגני – הכלי היעיל והמשתלם להגדלת המכירות לספקים בתחום האירועים
למה אני מצהיר כך?
אני עוסק בתחום השיווק הדיגיטלי (פייסבוק\אינסטגרם\גוגל\יוטיוב) ובקידום אתרים SEO בצורה מקצועית כבר לא מעט שנים.
ואחד התחומים שיצא לי להתמקד בהם הכי הרבה הוא קידום אורגני בתחום האירועים:
- חברות הפקה ומפיקי אירועים
- חברות תאורה והגברה
- אטרקציות לאירועים
- הצללות ואוהלים לאירועים
- אתר למכירת כרטיסים דיגיטלים
- במות לאירועים
- קידום אתר השכרת ציוד לאירועים
- קייטרינג
- קידום כנסים
- ועוד רבים וטובים
הפעם החלטתי לבחון שלוש שיטות נפוצות לקידום ספקי אירועים עם הסבר על היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ולהסביר למה קידום אורגני הוא השיטה הטובה ביותר לקידום ספקי אירועים.
1. קידום בפייסבוק
קמפיין פרסומי בפייסבוק שמטורגט עבור אנשים ש…. רגע איך נצליח לטרגט את הקהל שלנו בכלל בפייסבוק?
כאשר אנחנו מדברים על אירועים פרטיים כמו חתונות, ניתן לטרגט זוגות מאורסים, מתוך הבנה שאולי הם בשלב חיפוש הספקים לחתונה, אבל יכול להיות ש:
- יכול להיות שהם סגרו כבר עם ספק אחר בתחום שלכם, ולפייסבוק כמובן אין שום סיכוי לדעת זאת.
- יכול להיות שהם כבר נשואים ורק שכחו לעדכן את זה בפרופיל שלהם, אני מעריך את ההסתברות לטרגוט מדויק בתחום הזה כבינוני-גבוה.
כאשר אנחנו מדברים על ספקים לאירועים עסקיים – כנסים, תערוכות, אירועי חברה, ימי גיבוש נופשים וכו', אנחנו מדברים על קושי הרבה יותר גדול.
בחלק גדול מהמקרים "הלקוח" שלנו הוא חברת ההפקה, שרק דרכה ניתן להפוך לספק באירוע, במקרה כזה טרגוט במדינתינו הקטנטונת הוא כמעט בלתי אפשרי.
עדיף לפנות אישית לחברת ההפקה באתר או באינבוקס, מאשר לנסות ולפרסם.
גם במקרה של מנהלת רווחה שקיבלה משימה – להכין יום גיבוש לעובדים – אין כמעט שום סיכוי שנצליח לטרגט אותה בתזמון הנכון.
עם זאת אי אפשר להתעלם מהרשתות החברתיות, מעוצמת התעבורה בהם וכמובן מתהליך ההמלצות שקיים בפייסבוק במיוחד בקבוצות סגורות ופתוחות כמו HR for HR.
אני מזכיר שבמקרה של פרסום בפייסבוק, העלות נקבעת על פי החשיפה, כמות המעורבות של הלקוחות במודעה שלנו – לייקים, תגובות, שיתופים, הקלקות או הלידים שמקבלים מהקמפיין.
כאשר התקציב נגמר – אתם יורדים מהמסך.
המתחרה הגדיל את העלות לליד – תוצגו פחות והתוצאות יהיו נמוכות בהתאם.
- יתרונות:
- הקידום בפייסבוק יחסית זול לעומת פרסום בגוגל
- מתאים יותר לספקי אירועים לאירועים פרטיים
- בתחום הזה, בדרך כלל ניתן להצליח לקבל לידים מקמפיין שעשוי טוב
- חסרונות:
- נצטרך להוציא תקציבי פרסום כל עוד נרצה להיות באוויר – כאשר נגמר התקציב של קמפיין קידום ממומן בגוגל אינכם מוצגים עוד
- עוד חסרון בולט בפייסבוק הוא הקושי לתפוס את תשומת לב הגולש
- הרשת החברתית עמוסה במידע, והפרסום לא תמיד מושך את העין מה שדורש מאיתנו להיות על המשמר, לחדש ולגוון בקראייטיב, קופי (כתיבת תכנים) וחומרים גרפיים
2. רכש שטחי פרסום Adwords – קמפיין בגוגל
מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מאפשר לנו לארוב לגולשים שמחפשים ביטוי מסוים ולהציג את העסק שלנו (או נכון יותר את האתר שלנו) כחלק מתוצאות החיפוש בגוגל.
שטח הפרסום שגוגל מקצה לכך נמצא בראש עמוד התוצאות של חיפושי גולשים, ובתחומים תחרותיים גם בחלק התחתון של העמוד.
התשלום נקבע על פי הקלקות – ככל שלחצו על המודעה שלכם יותר, העלות החודשית גבוהה יותר.
ניתן להגביל לאזורים גאוגרפים, לתחומים מסוימים (באמצעות מילות מפתח ספציפיות), ואף לקבוע באילו ביטויים אנחנו לא רוצים להיות מוצגים.
שימושי מאוד למי שמעוניין לבצע אופטימיזציה, (טיוב קמפיין) לחסוך תקציב מבוזבז ולהגדיל את יחסי ההמרה.
- יתרונות: שיטה זו מאפשרת לקבל חשיפה משמעותית בזמן יחסית קצר מרגע עליית הקמפיין.
בנוסף, ניתן להגדיר תקציב יומי וחודשי או רק אחד מהשניים כך שניתן לשלוט באופן די מדויק על מסגרות התקציב.
אם עובדים נכון ומטמיעים את התג ההמרה אפשר להבין אילו ביטויים ומודעות הניבו המרות ולבצע אופטימיזציה של הקמפיין, וזאת בשל ממשק ניהול איכותי שגוגל מנגישים למפרסמים. - חסרונות: עלויות גבוהות – גוגל זה לא פייסבוק, וכאן הגולשים שרואים את המודעה שלכם מגיעים אליה בכוונה תחילה לצרוך את השירות שאתם מציעים, כך שאתם יושבים על ברז רציני מאוד של תנועה מדויקת של לקוחות פוטנציאלים.
מסיבה זו, העלות לקליק מתחילה בשקלים בודדים ויכולה להגיע לעד עשרות שקלים.
אני מדגיש – אנחנו מדברים על עלות לחיצה על המודעה שלכם והפניה שלו לאתר או לדף הנחיתה, כידוע, לא כולם (שלא לומר רובם) של הגולשים לא משאירים פרטים או יוצרים אתכם קשר.
גם פה כמו בקמפיין ממומן בפייסבוק, ובניגוד לקידום האורגני ויש שקוראים לו קידום אתרים SEO, אם לא תממנו עוד ועוד את הקמפיין – לא תופיעו בתוצאות החיפוש.
כאשר התקציב שלכם מסתיים המודעות שלכם יפסיקו להיות מוצגות.
דבר נוסף, ואני שומע את זה המון, אנשים מתייחסים למודעות בגוגל כאל פרסומת כך שרמת האמינות של השיטה הזו נמוכה יחסית.
* מידע נוסף בנוגע פרסום בגוגל
3. פורטלים לספקי אירועים
יש מספר אתרים גדולים, שמרכזים ספקי אירועים רבים, ומטרתם לייצר תנועת גולשים בתחום האירועים.
באתרים אלו מוצגים ספקים לפי חלוקה קטגורית ובחלקם גם גאוגרפית, והגולש יכול לנסות ולאתר את הספק המתאים עבורו לפי תחום, דירוג, מחיר וקריטריונים דומים.
בתחום האירועים הפרטיים מככבים אתרים כמו מיט פור מיט, Iplan ומתחתנים, ויש אתרים שגם עוסקים בתחום האירועים העסקיים כמו אתר מפיק.
יש מספר מודולי תשלום באתרים כאלו, כאשר הנפוץ ביותר וזה שמשותף לאתרים כאלו הוא שהספק משלם לאתר בכל חודש סכום כסף מסוים כדי להיות מוצג באתר.
בנוסף אם אתם מעוניינים בחשיפה משמעותית יותר עליכם לשלם לקידום באתר:
- באנר בדף הבית לתקופה מסוימת
- דיוור (ניוזלטר) לקהל הלקוחות שלהם
- הבטחת מיקום גבוה בראש בעמוד הקטגוריה
- כתבת תדמית באתר
- ועוד.
בדרך כלל יש לפורטלים הללו חבילות פרסום לטובת קידום אורגני בתחום האירועים.
- יתרונות: חשיפה – באתרים הגדולים שהוזכרו, יש הרבה תנועת גולשים פוטנציאלית שבהחלט יכולה לספק לכם פניות לעסק.
- חסרונות: חוץ מכם, יש עוד מאות ספקים באותם אתרים, ממש לידכם באתר, והחשיפה לא תמיד מספיקה כדי למשוך לקוחות חדשים ובאמת להניב עבודה.
זה מצריך מכם לעבוד קשה על נראות הכרטיס שלכם בפורטל, לבקש מכלל הלקוחות לדרג אתכם ולרשום ביקורות חיוביות ועוד.
בנוסף, חוץ מזה שאתם צריכים להשקיע במספר אתרים כאלו כדי לקבל חשיפה משמעותית. קחו בחשבון שאתם תלויים לגמרי בצד ג' – ביום בהיר אחד החליטו להכפיל העלות החודשית? או שינו את האלגוריתם או המבנה של האתר כך שאתם מקבלים פחות חשיפה?
בדומה לקידום בפייסבוק ובאינסטגרם מדובר באסטרטגיית פרסום שתלויה באחרים, כלומר, היא לא בשליטה שלכם והיא לא צפויה – מה שאומר שההכנסות והוצאות השיווק שלכם יהיו לא יציבות ולא צפויות.
או במילים אחרות הכנס הדיגיטלי לא שייך לכם.
אז איך בכל זאת תוכלו להצליח לרכוש לקוחות חדשים דרך האינטרנט?
4. קידום אורגני – נכס פרסומי עם תוצאות עקביות
ברשותכם, נתחיל מהחיסרון של הגישה, וחשוב לעשות תיאום ציפיות בעניין.
בניגוד לשיטות האחרות שראינו, תהליך מקדם אתרים דורש השקעה לאורך זמן ולא מספק תוצאות מיידיות.
גם כאן, אם תרצו להגיע לתוצאות טובות ובזמן סביר – תצטרכו להוציא כספים כדי להגיע לתוצאות, אך הפעם לטובת מקדם אתרים מקצועי.
מכיוון שקידום אתרים בגוגל הוא לא בגדר 'זבנג וגמרנו', אלא פעולה מתמשכת, התשלום הוא חודשי לאורך כל חיי הקידום.
אבל היתרונות כאן עולים על החסרונות – קודם כל, מדובר בנכס שלכם לכל דבר ועניין.
זה אומר שאם תשקיעו בו יותר הוא יניב יותר וערכו יעלה, ואף תוכלו למכור אותו יום אחד במקרה שתשנו את תחום עיסוקכם בעתיד.
"תקציב הפרסום" לא נגמר לעולם
בפרסום ממומן, למשל, בו תתקצבו סכום של 100 ₪ ליום.
שהם לצורך העניין שווים לכם 17 קליקים וכניסות לאתר שלכם, שהופכים לבין 2-5 שיחות טלפון לעסק שלכם, ויגמרו כבר בשעה 14:00 בצהריים – עד למחרת היום לא תוצגו יותר בגוגל.
לעומת זאת בקידום אורגני – אחרי שהגעתם לעמוד הראשון בגוגל, אין סוף לכמות הקליקים והפניות שתקבלו, כי אתם תמיד תהיו שם.
תחשבו על קידום בגוגל כאל עבודת תשתית לטווח ארוך.
היא מתאימה למי ש"כאן כדי להישאר" ולא מחפש לבדוק האם כדאי להיכנס לתחום.
מניסיוני, הגולשים רואים בפרסום בגוגל מידע מוטה, כזה ששילמו כדי להופיע שם.
ולכן סומכים הרבה יותר על תוצאות "טבעיות" ו"אורגניות" שגוגל מציג להם.
דבר שגורם ללא מעט גולשים לדלג על התוצאות בחלק העליון של תוצאות החיפוש, שהן, התוצאות הממומנות, ולבחור את הספק שלהם מהתוצאות האורגניות.
בדרך כלל התוצאות הללו גם יותר איכותיות ומדובר בפניות יותר "בשלות" כדי לצרוך את השירות או המוצר שלכם.
פעולת הקידום בגוגל תמקם את האתר שלכם במיקום גבוה בתוצאות החיפוש באופן קבוע, מה שיביא לאתר שלכם תנועה איכותית וטבעית של גולשים ולקוחות פוטנציאליים שהגיעו אליכם.
אני מאמין מאוד לא רק ביציבות הוצאות השיווק, אלא גם בבעלות על הנכסים השיווקים שלנו.
אם אנחנו כבר שופכים כסף על שיווק – לפחות נשקיע אותו בנכס שלנו כך שערכו יעלה.
מחפשים קידום אורגני בתחום האירועים? דברו איתי