ClickCease

קישורים חיצוניים – מה זה ולמה אתם צריכים את זה?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים, או באנגלית – Inbound Links, הם חלק חשוב מתהליך הקידום האורגני.
למה הקישורים האלו חשובים? ובכן, למען האמת, מדובר במרכיב חיוני בקידום האתר שלכם מהרבה סיבות.

לשם התחלה, וברמה הבסיסית – קישורים חיצוניים יעזרו לכם לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש.
הם משפיעים באופן מהותי על דירוג ה- SEO של האתר שלכם, וזה דבר שהוכח שוב ושוב באינספור מחקרים.
בנוסף לכך, הם יתרמו לסמכות האתר שלכם ויהפכו אותו לאתר אמין ומקור ידע מהימן (לפחות מבחינת גוגל).

אבל מעבר לפן הטכני ולציון ה- SEO של האתר שלכם, הקישורים החיצוניים יעשו עבורכם דבר חשוב נוסף –
הם ימשכו אליכם גולשים וישמשו כמעין חותמת איכות עבור האתר שלכם.

רכישת קישורים שמביאים אותך למקום הראשון בגוגל
אנחנו מעניקים שירות בניית קישורים חיצוניים מקצה לקצה

בין אם אתם שואפים להיות מקדם אתרים ובין אם אתם בעלי אתר קטן שרוצים ללמוד איך להביא גולשים אל האתר שלכם, אתם חייבים לדעת מה זה בכלל קישור חיצוני.
במדריך אתייחס לכמה נושאים ואענה על כמה שאלות שיעזרו לכם להבין קצת יותר טוב את אחד התחומים החשובים (והמורכבים) של עולם קידום אתרים:

  1. מה הם קישורים חיצוניים? ובמה הם שונים מאלו היוצאים?
  2. איך הם משפיעים על SEO?
  3. האם יש לקישור חיצוני "רמות איכות"?
  4. מה הם קישורים ברמה גבוהה ומה הם קישורים ברמה נמוכה?
  5. איך תשתמשו בקישורים חיצוניים בצורה יעילה?
  6. איך תשתמשו בלינקים חיצוניים בלי להיענש על ידי גוגל?

אז קדימה, בואו נצלול פנימה!

 

קישורים חיצוניים – מה זה בעצם אומר?

באנגלית קל מאוד להבחין בין סוגי הקישורים השונים, אבל בעברית – קצת פחות. תופתעו לגלות שגם מקדם אתרים מקצועי יכול להתבלבל בין המונחים השונים בהם נעשה שימוש, כאשר הבלבול העיקרי הוא בין קישורים חיצוניים לבין קישורים יוצאים.

ההבדל הוא במטרה שהם משרתים מבחינתנו – קישורים חיצוניים, או Inbound Links, מוטמעים בתוך אתר אחר (לא שלנו) ומפנים את הגולשים אל עמוד שנמצא באתר שלנו. בכוחם לתרום לאתר שלנו מבחינת טראפיק ולהעלות את הדירוג שלנו מבחינת גוגל, בעוד שהקישורים היוצאים נועדו להעשיר את חווית הגלישה של הקורא ולעזור לנו להעביר רעיונות בצורה טובה יותר (למשל, על ידי הטמעת לינק לעמוד בוויקיפדיה שמסבירים מושגים שאנחנו משלבים בתוכן שלנו). תפקידם העיקרי הוא לשמש כמעין המלצה על אתר מסוים.

בסך הכל, גוגל פועלת באופן הגיוני. היא רוצה להציג בראש עמודי התוצאות שלה אתרים סמכותיים ומהימנים שגולשים אוהבים. כשהיא רואה שאתר מסוים זוכה לקבל הפניות חיצוניות מאתרים אחרים, היא מניחה שמדובר באתר שמספק ערך לגולשים שמגיעים אליו.

גם אם אתם מתחילים בשנת 2024 לעבוד עם קישורים חיצוניים, חשוב להיות בקיאים אודות השינויים המשמעותיים שקרו בשנת 2013.
בשנה זו קרו כמה דברים – גוגל הודיעה כי היא לא כוללת בדירוג שלה אותות חברתיים (שיתופים, לייקים, תגובות וכדומה). בנוסף היא שיחררה את עדכון פינגווין 2.0 ואת ה-Hummingbird שנועדו להילחם בקישורים חיצוניים לא איכותיים (לינקים בתשלום, לא טבעיים, מאתרי "זבל", מאתרים מתחומי עיסוק שלא קשורים לאתר היעד וכדומה).

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

זה לא המקום להרחיב יותר מדי לגבי קישורים יוצאים. כנראה שאכתוב בהרחבה על הנושא בהמשך (עדכון: הנה כתבתי פה), אבל אם כבר הזכרתי את הנושא, אומר שלמרות שנראה שאין תועלת בפעולות מהסוג הזה, אני חושב שקישורים כאלו הם כלי מעולה ליצירת תוכן טוב יותר. בייחוד על ידי הפניית הגולשים למקורות מידע מהימנים כמו מחקרים או הרחבה לנושא שאינו מוסבר מספיק.
טיפ חשוב שיעזור לכם: נכון להגדיר שקישור יוצא ייפתח בחלונית חדשה, כדי שלא תאבדו גולשים לטובת אתרים אחרים.

 

מה ההבדל בין קישור nofollow לקישור dofollow?

קישורי dofollow מפנים גולשים לעמוד יעד כלשהו ומבקשים מגוגל לסרוק את הקישור ולהשתמש בו כאינדיקציה בשקלול ה-SEO שהאלגוריתמים של גוגל מבצעת.
בשונה מקישורים אלו, קישורי nofollow עובדים עבור הגולשים אותו הדבר ומעבירים אותם לעמוד היעד, אך מסמנים לגוגל לא לעקוב אחריהם ולא להתחשב בהם בשקלולי SEO. בכדי להקל עליכם במושגים נוספים, כתבתי מילון קידום אתרים.
היה לי חשוב להסביר את הנקודה הזו. אפשר להמשיך!

לא כל הקישורים נולדו שווים: שאלת האיכות

כשמדובר בקישורים, בין אם חיצוניים ובין אם פנימיים, יש עניין של איכות – ולא רק של כמות.
המטרה שלכם, כמובן, היא לדאוג שהלינקים שמפנים אליכם גולשים (ואת גוגל) יהיו איכותיים ככל האפשר.
לינקים איכותיים הם "חזקים", כלומר, כאלו שמעלים את דירוג האתר שלכם בדפי התוצאות של גוגל ויוצרים סמכות אתר.

יש לא מעט משתנים שונים הקובעים את איכות הקישור, בואו נדבר על כמה מהמרכזיים שבהם:

דירוג האתר המפנה

לכל עמוד יש "כוח" קישורים כלשהו שקובע את ההשפעה של הלינקים שיוצאים ממנו.
בעגה המקצועית, מקדמי SEO קוראים לזה Link Juice, או בעברית "מיץ קישורים". טוב, זה נשמע דיי רע, אז אני אשאר עם link juice ברשותכם.

באופן טבעי, אתרים שגוגל רואה כסמכותיים, איכותיים ורציניים – הם אתרים חזקים שלעמודים בהם יש הרבה link juice.
זה אומר שקישורים מאתרים כאלו יחשבו לאיכותיים יותר, ובהתאם לכך גם יהיו אפקטיביים יותר בקידום אתרי היעד אליהם הם מפנים.

מספר הקישורים הקיימים באותו העמוד

כאשר בעמוד מסוים יש מספר קישורים יוצאים, ה- link juice, כלומר ההשפעה שיש לאותו עמוד, מתחלקת בין הלינקים השונים. לכן, ככל שיהיו באותו העמוד יותר קישורים, עוצמתו של כל קישור תהיה נמוכה יותר.

מיקום הקישור באתר המפנה

תסכימו איתי שיש הבדל משמעותי מבחינת חשיבות בין עמוד הבית של האתר שלכם לבין פוסט שבו סיפרתם על הטיול האחרון שלכם לקפריסין?
לכל אתר יש מבנה אתר והיררכיה שקובעים אלו עמודים חשובים יותר, ואלו עמודים חשובים פחות.

איכות הקישור החיצוני לא נקבעת רק על ידי דירוג האתר, אלא גם על ידי מיקום הקישור בתוך האתר, וליתר דיוק – חשיבות העמוד שבו הקישור נמצא.
קישור מהעמוד הראשי של Ynet, למשל, יהיה חזק בהרבה מאשר קישור שנמצא בתוך כתבה שקבורה עמוק בפנים. מדובר בעמוד חשוב ומרכזי יותר שזוכה להרבה יותר טראפיק מעמודים קטנים יותר כמו כתבות, ובהתאם לכך יהיה גם כוח הקישורים שנמצאים בו.

מידת הרלוונטיות – הקשר בין נושא האתר המפנה לנושא העמוד

זה לא חוק ברזל ויש כאן גמישות, אבל גוגל בהחלט מתייחסת לנושא שבו האתר שמפנה אליכם את הקישור עוסק.
אם יש לכם אתר למכירת אופניים וקיבלתם קישור מאתר של אינסטלטור, גוגל מבינה שככל הנראה הקישור הזה לא ממש איכותי ולא מספק ערך אמיתי לגולשים.
אבל גם אם גוגל לא תוריד מאיכות הקישור, כנראה שהיא כן תשים לב לזה שגולשים לא לוחצים על הקישור או יוצאים מיד מהאתר שלכם בלי לגלוש בו.
כשגוגל מבינה שהקישור הוטמע בדרך לא טבעית או שאין לו משמעות עבור הגולשים, היא מורידה באופן משמעותי את כוחו והשפעתו של הקישור.

אם אתם כבר משקיעים כסף לטובת קישורים חיצוניים, עדיף שתשקיעו בהפניות אפקטיביות – קישורים מאתרים שעוסקים בתחום שקשור לתחומכם ויספקו ערך לגולש.
מעבר לכך שזה יהיה אפקטיבי יותר מבחינת קידום האתר שלכם, קהל היעד שיגיע לאותם קישורים גם יהיה הרבה יותר רלוונטי, מה שיעלה את הסיכוי שהקישור יוביל לביצוע פעולות כמו הרשמה לניוזלטר, רכישה, וברמה הכי בסיסית – גלישה ממושכת באתר.

 

איך תוסיפו קישורים חיצוניים בצורה אפקטיבית ולא תיענשו על ידי גוגל

בעבר, תעשיית ה- SEO הייתה מלאה במקדמים שהשתמשו בשיטות לא לגיטימיות כדי ליצור לגוגל רושם כי האתר שלהם מהימן וסמכותי.
הם עשו זאת על ידי הפצצת האתר בקישורים חיצוניים.
בדרך כלל באמצעות קניית קישורים מאתרים אחרים והקמת עשרות אתרים חסרי משמעות שהיו מלאים בקישורים לאתרים שרצו לקדם.

גוגל נלחמה בתופעות האלו והיום כמעט ואין להן מקום בתעשיית ה- SEO.
עד כדי כך שלשיטות כאלו יש שם משלהן – Black Hat SEO, ובעברית קידום שחור (לא מכירים את המושג הזה? נו באמת, בשביל מה בניתי לכם מילון קידום אתרים כזה יפה?)

היום, גוגל רוצה שנשיג את הקישורים שלנו באופן טבעי, שנרוויח אותם.
היא רוצה שנדאג לכתוב תוכן איכותי בעל ערך אמיתי שיגרום לאתרים אחרים להפנות גולשים אל האתר שלנו כי באמת מגיע לנו.

אז גוגל רוצה. היא יכולה לרצות עד מחר.

לצערנו, המציאות היא מה שמכתיבה לנו את האסטרטגיה, לא האידיאלים של גוגל.
גם היום תעשיית ה- SEO לא מושלמת, שוויונית והוגנת לחלוטין, ומקדמי אתרים לא עובדים בדרך "נקייה".
מכורח המציאות הזו, רוב אם לא כל אנשי ה-SEO חייבים להטמיע קישורים חיצוניים בצורה מכוונת כדי לעשות עבודת קידום אורגני מוצלחת.
במקרים רבים, מקדמים גם צריכים לשלם עבור קישורים חיצוניים, וכן, גם אם מדובר בפרסום פוסט אורח באתר אחר בכדי לקבל קישור.

גוגל יודעת זאת, ולכן היא מנסה לאתר אתרים שמשתמשים בשיטות כאלו, למרות שזה הוא הסטנדרט של התעשייה בפועל.
כאשר גוגל מבחינה בקישור חיצוני כלשהו שלא עומד בסטנדרט שלה – היא עלולה להעניש את אתר היעד.
תאמינו לי שאתם ממש לא רוצים שזה יהיה האתר שלכם.

הנה כמה דברים שאתם צריכים לעשות כדי להפוך קישורים חיצוניים לאפקטיביים במיוחד, וגם כדי שגוגל לא תעניש את האתר שלכם.

תדירות הגיונית וטבעית של קישורים חיצוניים

אם האתר שלכם הוא לא אתר כמו ווינט, אלא אתר ממוצע עם כמות טראפיק נמוכה יחסית, כדאי שלא תקנו 100 קישורים ביום אחד. באתרים שבדרך כלל זוכים לקישורים חיצוניים לעתים רחוקות, עלייה פתאומית ומשמעותית בכמות הלינקים החיצוניים היא מתכון בדוק לענישה מגוגל.

ובכל מקרה, פיזור הקישורים החיצוניים שלכם בצורה טבעית לאורך זמן תאפשר קידום אתר בצורה איכותית ומשמעותית יותר מאשר הטמעה של כמות קישורים פעם אחת בכל כמה חודשים.

אלא אם יש לכם אתר ממש גדול שבכל מקרה מקבל המון קישורים, נסו לשמור על מרווח טבעי, הגיוני וסביר בין הלינקים שמפנים גולשים אל האתר שלכם.

פרופיל קישורים חיצוניים מגוון

גוגל אוהבת לראות פרופיל קישורים מגוון – היא רוצה לראות שהרבה אתרים, ואתרים מתחומים שונים, מפנים אליכם גולשים.
אם גוגל תראה שאותו אתר מפנה אליכם גולשים שוב ושוב, היא תבין אחד משני דברים:

  1. משהו כאן מריח לא טוב
  2. יש איזה בעל אתר אחד שמשום מה ממש אוהב את האתר שלכם

גוגל ממש לא פראיירית – היא יודעת שלמעט למקרים חריגים, כאשר אתר מסוים מקבל קישורים מאותו אתר שוב ושוב –
כנראה שהבעלים של אתר היעד הוא זה שאחראי להם.

בנוסף, אם גוגל תבחין בסוג אתרים ספציפי שמפנה אליכם קישורים, במקרה הטוב היא פשוט תחשוב שהאתר שלכם רלוונטי רק לתחומים ספציפיים וצרים..
ובמקרה הרע היא עלולה לחשוד שנעשית איזו שהיא מניפולציה.

איך תימנעו מזה?

  • גוונו את כתובות ה-IP שמפנות גולשים אל האתר שלכם
  • אם אתם מוסיפים מספר קישורים חיצוניים מאותו אתר, דאגו שחלק מהם יהיו קישורי nofollow
  • דאגו שמקורות הקישורים שלכם יהיו אתרים מתחומים שונים

בנושא זה, חשוב להזכיר שלינקים מאתרים שעוסקים בתחומים שלא רלוונטיים לאתר שלכם זה לא תמיד רעיון טוב.
צריך להיות איזשהו קשר בין האתר שלכם לבין האתר שמפנה אליכם גולשים.
אם אין קשר, הקישור לא יהיה יעיל במיוחד – לא מבחינת דירוג SEO ולא מבחינת תנועת גולשים.

אנקור טקסטים מגוונים ומבוססים מחקר מילות מפתח

קישורים, לפחות בהקשר שלנו, הם אלמנטים לחיצים המוטמעים על מילים שונות בטקסטים הנמצאים בתוך אתרים.
המילים עליהן אנחנו "מלבישים" את הקישורים נקראות "אנקור טקסט", או בעברית, טקסט עוגן.
לטקסט העוגן יש חשיבות מבחינת SEO – הוא משמש כאינדיקציה עבור גוגל לגבי התחומים שבהם עמוד היעד עוסק.

המשמעות היא שלקישורים חיצוניים יש תפקיד נוסף מעבר "רק" להמלצה על טיב העמוד.
תפקיד זה הוא להסביר לגוגל לאילו חיפושים ועבור אילו ביטויי המפתח כדאי לה להציג את העמוד לגולשים.

גוגל סורקת טקסטי עוגן, והיא לא אוהבת לראות בפרופיל הקישורים של האתר שלכם שימוש באנקור טקסט זהה, שוב ושוב.
יותר מזה, גוגל לא אוהבת אנקור טקסט שחוזר על עצמו וזהה למילת המפתח של עמוד היעד.
שימוש באנקור טקסט בדרך שכזו גורם לגוגל לחשוד (ובצדק) שמטרת הקישור החיצוני היא נטו לקדם את אתר היעד, ובעצם אין כאן פעולה טבעית.

בנוסף לגיוון עוגני הטקסט, אתם צריכים לבחור את אותם עוגנים על סמך מחקר מילות מפתח.
עוגני הטקסט בהם תשתמשו צריכים להיות זהים או דומים לביטויים שגולשים מחפשים בפועל.
כך, תוכלו לוודא שהעמוד שלכם מקודם בעבור אותן מילות מפתח ושהקישור יעזור לעמוד להופיע בפני יותר גולשים שמחפשים את אותן מילות מפתח.

נקודה נוספת שחשובה היא להתאים את האנקור טקסט אל העמוד אליו אתם מפנים את הקישור.
עוגני תוכן שהם שם המותג, החברה או האתר שלכם, צריכים להפנות את הגולשים אל עמודים מרכזיים כמו עמוד הבית שלכם.
עוגנים אחרים ונישתיים יותר כמו למשל "נעלי ספורט לגברים", צריכים להפנות את הגולשים למדריך שכתבתם בנושא זה או להפנות לעמוד הייעודי: לדוגמה דף קטגוריה של נעלי ספורט לגברים.

גם כאן, המפתח הוא גיוון – גיוון בעמודים אליהם אתם מפנים את הקישורים וגיוון בטקסטי העוגן בהם אתם משתמשים עבור כל עמוד.

קישורים חיצוניים – אי אפשר בלעדיהם

כמו שבטח הבנתם, לינקים חיצוניים הם חשובים מאוד, ולמזלנו הם עובדים באופן דיי אינטואיטיבי.
בגדול, מה שאתם צריכים לעשות הוא לגרום לגוגל להבין שהקישורים החיצוניים שלכם הם טבעיים, ושמטרתם לשרת את הקורא ולא אתכם, בעלי אתר היעד.

גיוון הוא חשוב מאוד – גיוון בעוגני הטקסט, גיוון במקורות הקישורים, גיוון בעמודים אליהם הם מפנים את הגולשים.
הגיוון הזה לא רק יעזור לכם למנוע מצב בו גוגל תעניש אתכם, הוא גם יאפשר לקדם את האתר שלכם בצורה נכונה ויעילה יותר –
לקדם עמודים נוספים באתר ולקדם את האתר, באופן כללי, עבור מנעד רחב יותר של מילות מפתח.
היום עברנו על הרבה "תיאוריה" חשובה, אבל מן הסתם – זה לא מספיק.
בהמשך, אכתוב לכם מדריך שילמד אתכם איך להשיג קישורים חיצוניים שיעלו אתכם גבוה גבוה לראש תוצאות החיפוש (למרות שאני לא מבטיח שתגיעו למקום הראשון).

עד אז, וכמו תמיד – אתם מוזמנים לשאול שאלות בתגובות, ממש כאן למטה.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי