כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים בגוגל

search engine optimization

מה זה קידום אתרים (SEO) ומדוע אתם חייבים את זה?

אין כמעט בעל עסק, חברה או ארגון שלא שמע לפחות פעם אחת את המושג קידום אתרים או את המונח SEO. אבל לדעת על קיומו של התחום זה ממש לא מספיק.

אמנם קידום בגוגל נחשב לאחד הנושאים היותר חמים בשנים האחרונות, אבל אפילו בימינו, יש לא מעט אנשים שלא מכירים את הנושא כמו שצריך.

כדי שלא תצטרכו לשבת עם פרצוף מובך בכל פעם שמעלים את הנושא, החלטנו לעשות לכם קצת סדר ולהסביר לכם איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים אחת ולתמיד.
אז כתבנו מאמר שיספר לכם בקצרה מה זה בכלל קידום אתרים ומה בעצם אומר המושג הזה SEO. קדימה, מתחילים!

לפני הכל – מה זה קידום אתרים?

אז החלטתם להקים אתר באינטרנט או חנות אינטרנטית, דף עסקי בסיסי בפייסבוק או אפילו ערוץ ביוטיוב. יופי, עכשיו אתם צריכים שגולשים גם יגיעו אליכם, נכון?

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

גולשים, שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים, מחפשים באמצעות מנוע החיפוש של Google מילים שקשורות לשירותים ולמוצרים שהם מחפשים.
קידום האתרים הוא הדרך שלכם להופיע בתוצאות החיפוש של אותם הגולשים שמבצעים חיפושים שקשורים לתחום שלכם.

יש לי בסך הכל דף פייסבוק, למה אני צריך SEO?

מדובר באחד התחומים הכי נחקרים בעולם המדיה הדיגיטלית בכלל ובתחום של קידום אתר בפרט.
גם אם היום רוב הלקוחות שלכם בכלל מגיעים מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, יוטיוב או פייסבוק, הם עדיין מחפשים אתכם דרך Google.
התחום של שיווק דיגיטלי מתחיל ונגמר באותם חיפושים שהגולשים שלנו עושים, ולכן קידום בגוגל, Search Engine Optimization , הפך לדבר כל כך חשוב.

אז מה זה SEO? בתרגום פשוט לעברית, מדובר באופטימיזציה (התאמה, או מיטוב) למנועי החיפוש, כלומר – איך אני יכול להפוך את האתר שלי לנגיש ומותאם למה שהגולשים שלי מחפשים.
לגוגל יש אלגוריתמים שמורכבים ממאות קריטריונים שונים שלפיהם הוא מדרג את האתר שלכם.
המטרה של גוגל היא להציג לגולשים את התוצאות הכי מדויקות, הכי מעניינות, הכי רלוונטיות והכי עדכניות שקיימות.
הוא קובע את הדירוג של האתר לפי אותם קריטריונים, שרובם לא גלויים לציבור, ולפי זה הוא מחליט את מי לשים באיזה מיקום בדפי התוצאות.

מדריך קידום אתרים

היכרות קצרה עם תוצאות החיפוש

בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו ב- Google, מתקבלות תוצאות חיפוש בעמוד הראשי.
האופן שבו התוצאות מסודרות שונה בין הסמארטפון למחשב הביתי או הלפטופ, אבל העיקרון דומה.
במנוע החיפוש אפשר לחפש דברים נוספים חוץ מאתרים, כמו תמונות, סרטונים, מפות ועוד דברים שרלוונטיים לכל תחום שתוכלו לחשוב עליו.
ניקח למשל את תחומי העיצוב וההום סטיילינג –
במקרים רבים, אנשים שמתעניינים בתחומים אלו יעדיפו לחפש תמונות שיתנו להם השראה או רעיונות לדברים שהם רוצים לעשות בבית שלהם,
(ייתכן שבעתיד ארחיב על קידום תמונות, סרטונים או קידום האתר בגוגל מפות).

חיפוש תמונות, מפות וסרטונים

אבל אם אני מחפש מסעדה מסוימת, אולי אבקש לקבל רק תוצאות מקריטריון המפות, כדי להבין איפה היא ממוקמת,
ואם אני רוצה לעשות משהו בעצמי כמו לבנות פריט מעץ או לתקן את מכונת הכביסה שלי, אני יכול לבקש תוצאות של סרטונים.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שכמעט בכל ביטוי בעל משמעות,
ארבעת התוצאות הראשונות הן בדרך תוצאות ממומנות, וניתן לזהות אותן לפי על פי המילה "מודעה" שמופיעה בצבע ירוק.
הדרך להגיע למקום הזה בחיפושים של ביטוי מסוים היא באמצעות שיטת קידום אחרת שנקראת פרסום ממומן בגוגל,
או PPC – תשלום לפי קליק – אבל זה כבר נושא אחר לגמרי.

מודעה ממומנת בגוגל

 

קריאה נוספת:

מדריך קידום אתר סחר (חנות אונליין)

מדריך קידום אתר וורדפרס

 

אז איך עושים קידום SEO?

המטרה שלנו בקידום SEO היא להגיע למקומות הראשונים בחיפושים האורגניים, כלומר, הלא ממומנים.
למה כל כך חשוב לקדם אורגנית את האתר, תהליך שדורש השקעה עקבית,
במקום להסתמך על קידום ממומן שמציב אותנו בראש דף התוצאות מיידית?
ובכן, למרות שהקידום הממומן נראה כמו פתרון קסם,
הגולשים שלנו לוחצים ברוב הפעמים על התוצאות האורגניות ומתעלמים מהתוצאות של הפרסום הממומן.
הם עושים את זה מכמה סיבות, כשהמרכזית שבהן היא שהתוצאות האורגניות שגוגל בחר להציג נחשבות להיות אותנטיות ואמינות,
בשונה מתוצאות ממומנות, שאותן מקבל האתר שמוכן לשלם הכי הרבה, והגולשים כבר יודעים את זה.

איפה האתר שלנו צריך להיות ממוקם?

הנתונים לא משקרים וחקרו את הנושא הזה המון – אם אנחנו לא ממוקמים במקומות הראשונים בתוצאות האורגניות,
שלא לדבר על להיות מממוקמים בעמודים שאינם עמוד התוצאות הראשון,
הסיכוי שיגיעו לאתר שלנו נמוך מאוד, והולך ויורד ככל שאנחנו נמצאים במיקום נמוך יותר.

אז נכון, אנחנו לא יודעים איך בדיוק פייסבוק מדרגת אתרים,
אבל בהתחשב בכך שאנחנו יודעים שהמטרה של גוגל היא להביא לגולשים תוצאות אמינות ורלוונטיות שקשורות באופן ישיר לחיפוש שלהם,
אנחנו כן יודעים על 5 פרמטרים בסיסיים שבעזרתם גוגל מדרגת אתרים.

העקרונות הבאים נחשבים להיות חשובים מאוד בתחום של קידום אתרים:

1. רלוונטיות

מדובר כאן על התאמה בין מה שהגולש חיפש לבין מה שמופיע באתרים שאליו הוא יגיע.
קיים קשר ישיר בין מילת המפתח שגולש מחפש במנוע החיפוש לבין התוצאה שהוא קיבל,
ובשביל לדאוג שהגולשים מגיעים לאתרים הנכונים והטובים ביותר, גוגל סורקת את התוכן של האתרים כדי למצוא את הרלוונטיים והטובים ביותר.
אתרים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל הם אתרים עם תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין,
ובגלל שאנחנו יודעים את זה, מדובר בפרמטר שנחשב להיות סופר חשוב בתהליך הקידום.

2. סמכותיות ואמינות

בעולם קידום האתרים, פרמטרים של אמינות וסמכותיות נמדדים בכמות ואיכות הלינקים שנמצאים באתרים אחרים ומקשרים לאתר שלנו. במילים אחרות, גוגל בודקת כמה אתרים רלוונטיים אחרים ממליצים ומכווינים לאתר שלנו על ידי לינקים שמובילים ישירות אלינו, ואת הסמכותיות והאמינות של אותם האתרים שמקשרים אלינו, וכך מדרגת את האתר שלנו בהתאם. בעבר, האלגוריתם היה בנוי כמו שמדרגים אקדמאים, בשיטת דירוג שנקבע על ידי כמות ההפניות למחקרים ולמאמרים של אקדמאי מסוים, מה שהופך אותו מדוקטור לפרופסור. היום זה כבר לא נמדד בצורה כזו, והמטרה של הפרמטר הזה, בשורה התחתונה, היא לקבוע עד כמה האתר שלנו מעניין ורלוונטי לאנשים אחרים ועד כמה הוא משמש כמקור מידע או עניין לגולשים ובעלי אתרים אחרים (כתבתי כאן בהרחבה כולל 7 דרכים להגדיל את סמכות האתר שלכם)

3. התאמה לגדלי מסכים שונים

ההתאמה לסוגים וגדלים של מסכים שונים נקראת גם רספונסיביות, והמטרה של קריטריון זה היא למצוא אתרים שמתאימים בצורה הכי טובה שיש לכל סוגי המסכים. עם הזמן, כמות הגולשים שצופים באתרים מהנייד גדל וגדל, ובשנים האחרונות כמות החיפושים בגוגל והצפיות באתרים מסמארטפונים עלתה על כמות החיפושים והצפיות באתרים ממחשבים נייחים ולפטופים, מה שהוביל למהפכת ה – Mobile-First. היום, אם האתר שלנו לא מתאים בצורה מושלמת לגדלי מסכים שונים, לא משנה כמה מעניין ואיכותי התוכן שבאתר – פשוט לא יהיה אפשר לקרוא אותו, ולכן גם לא לצרוך את השירותים והמוצרים שלכם. גוגל מדרגת את האתר לפי ההתאמה של האתר למובייל, וחשוב מאוד להתאים כל אתר בצורה מושלמת לגדלי מסך שונים. הקפידו על פיתוח אתר איכותי שמוצג באופן מושלם במכשירים הניידים, וגוגל תדרג אתכם גבוה יותר.

4. משך זמן שהייה באתר

ככל שהגולשים שוהים זמן ממושך יותר באתר שלכם, כך גוגל תראה בו אתר רלוונטי יותר ואיכותי יותר. הפרמטר הזה מודד שני דברים עיקריים: את איכות חווית המשתמש באתר ועד כמה האתר מספק ערך לגולשים שלו.
לשם ההמחשה, בואו נבחן את המצב הבא – גולש מקליד בגוגל את הביטוי השכרת ציוד לאירועים (אם האתר שלכם בתחום האירועים שקרוב לליבי – הקדשתי לכך מאמר שלם), נכנס לאחת מהתוצאות שגוגל שלף ושוהה שם רק 10 שניות לפני שהוא יוצא מהאתר חזרה לדף תוצאות החיפוש.

כשהגיע לדף תוצאות החיפוש, הוא נכנס לתוצאה אחרת בדף התוצאות של גוגל, ובאתר הזה הוא שוהה 5 דקות שלמות ועובר 10 בין עמודי תוכן שונים. האלגוריתמים של גוגל מבינים שעבור אותו ביטוי חיפוש שהוקלד,  האתר השני יותר רלוונטי ואיכותי, ולכן המיקום שלו בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי צריך להיות גבוה יותר.
כמובן שהבוטים של גוגל הרבה יותר חכמים מזה, והם מבצעים את הבדיקה הזו בסדר גודל של אלפי ומאות אלפי חיפושים – אבל זהו העיקרון שעל פיו אנחנו צריכים לקדם את האתר שלנו. בשורה התחתונה, ככל שהיוזר יעשה יותר פעולות באתר וישהה יותר זמן באתר – כך הסמכותיות של האתר שלכם תעלה, ואיתה גם הדירוג שגוגל תעניק לאתר שלכם.

5. אופטימיזציה

האופטימיזציה היא תחום קצת יותר טכני והיא באה מהעולם של On-Site SEO , כלומר, פעולות שאנחנו עושים בתוך האתר עצמו.
כיום רוב מערכות ניהול התוכן, כמו וורדפרס, גומלה ואחרות כמוהן תומכות ביכולות שיאפשרו לכן לבצע את הפעולות הבאות:

  • שיפור מהירות האתר – שיפור מהירות הטעינה של האתר והזמן שלוקח לאתר לעלות תלויה בשרת האחסון של האתר שלכם וגם באופן שבו תבנו את האתר:
    מזעור וייעול האחסון של התמונות, שינוי מבנה האתר ועוד.
  • הגדרת טייטלים ותיאורים  – טייטלים ותיאורים, שנקראים בשמם המקורי Meta Titles & Meta Descriptions, הם דבר שחשוב לעשות זאת עבור כל עמוד באתר. כתיבת התיאורים והכותרות צריכה להתבצע בצורה שמשקפת בצורה נכונה ומדויקת את העמוד והתוכן, והיא תעזור לכם לקדם את האתר באופן משמעותי. חשוב להטמיע תהליכי עבודה קבועים וקפדניים בעניין הזה או לקחת איש מקצוע שיהיה אחראי על ניהול התכנים באתר וידאג להטמיע אותם בצורה טבעית ונכונה, כולל שינוי הגדרות המטא להגדרות המדויקות ומיטוב אספקטים אחרים שקשורים לנושא, וזו בדרך כלל חלק מעבודת מקדם האתרים.
  • מפרט טכני – יש לוודא שהאתר שלכם עומד בדרישות המפרט הטכני של גוגל ושאין בעיה כלשהי שמונעת מהאתר שלכם להתקדם בצורה אופטימלית בתוצאות החיפוש.
  • קישורים פנימיים – שימוש נכון ומאוזן בקישורים פנימיים בין עמודים שונים באתר שלכם אותם תטמיעו בתכנים ובטקסטים שלכם יעזרו לגוגל להבין את מבנה האתר באופן תקין ומדויק,
    וכן יגרמו לגולשים לשהות זמן רב יותר באתר שלכם.

לסיכום

קידום אתרים הוא תחום מורכב ונרחב מאוד, ומדובר בתורה שלמה שמתעדכנת כל הזמן.
יש עוד המון פרמטרים אחרים שמשפיעים על תהליך ה- SEO,  והפעם החלטתי להציג לכם את קצה הקרחון של תחום קידום האתרים,
ממש את הבסיס של התחום, עבור מי שמעוניין לנסות לעשות את זה לבד.
בכל מקרה, אני תמיד זמין להתייעצות ועזרה (:

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום מעשיים

כלים לקידום אתרים

טעויות בקידום אתרים

תוכן וקישורים

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני מכין לכם עדכונים שווים