כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים בגוגל

search engine optimization

מה זה קידום אתרים (SEO) ומדוע אתם חייבים את זה?

אין כמעט בעל עסק, חברה או ארגון שלא שמע לפחות פעם אחת את המושג קידום אתרים או את המונח seo. יחד עם זאת, לשמוע זה לא מספיק ולכן בחרנו אחת ולתמיד לעשות לכם קצת סדר ולהסביר לכם איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים.

אז אמנם קידום בגוגל נחשב לאחד הנושאים היותר חמים בשנים האחרונות, אבל עדיין, יש לא מעט אנשים שלא מכירים את הנושא כמו שצריך ולכן בחרנו לכתוב לכם מאמר שיספר לכם בקצרה מה זה בכלל קידום אתרים ולמה קוראים לזה seo.

 

ראשית כל, נגדיר מה זה קידום אתרים

כשהחלטתם להקים אתר באינטרנט או חנות אינטרנטית או אפילו דף בסיסי עסקי בפייסבוק או ערוץ ביוטיוב, מה שקורה בפועל הוא שלקוחות או יותר נכון גולשים, מחפשים דרך מנוע החיפוש Google מילים שקשורות או חופפות לשירותים ולמוצרים שאתם מציעים להם.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם


יש לי בסך הכל דף פייסבוק, למה אני צריך seo?

ובכן, מדובר באחד התחומים הכי נחקרים במדיה הדיגיטלית בכלל וקידום אתר בפרט. גם אם היום רוב הלקוחות שלכם בכלל מגיעים מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, יוטיוב או פייסבוק, עדיין הם מחפשים אתכם דרך Google. שיווק דיגיטלי מתחיל מאותם חיפושים שהגולשים שלנו עושים, וכאן בדיוק נכנס לתמונה קידום בגוגל – Search Engine Optimization.

בתרגום פשוט לעברית מדובר באופטימיזציה (התאמה) למנועי החיפוש, כלומר איך אני יכול להפוך את האתר שלי לנגיש ומותאם למה שהגולשים שלי מחפשים. לגוגל, יש מאות של קריטריונים על פיהם הוא מדרג אתכם. המטרה של גוגל היא כאשר גולש מחפש משהו, הוא יקבל את התוצאות הכי נכונות, הכי מעניינות, הכי רלוונטיות והכי עדכניות. ככה הוא מחליט את מי לשים איפה ואת זה הוא קובע כאמור, לפי אותם קריטריונים.

מדריך קידום אתרים

היכרות קצרה עם תוצאות החיפוש

למי שלא מכיר, בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו ב- Google מתקבלות תוצאות חיפוש בעמוד הראשי. זה קצת שונה במובייל ובמחשב באופן שהתוצאות מסודרות אבל העיקרון דומה. כמובן שאפשר לחפש לא רק אתרים אלא גם תמונות, סרטונים, מפות ועוד דברים שרלוונטיים לתחומים מסוימים. כמו למשל בתחום העיצוב או ההום סטיילינג אנשים יעדיפו הרבה פעמים לחפש תמונות שיתנו להם השראה או רעיונות לדברים שהם רוצים לעשות בבית שלהם למשל, אולי בעתיד ארחיב על קידום תמונות, סרטונים או קידום האתר בגוגל מפות.

לעומת זאת, אם אני מחפש מסעדה מסוימת, יכול להיות שאני אפנה למפה כדי להבין איפה היא ממוקמת וכאשר אני רוצה לעשות משהו בעצמי אני אפנה בכלל לסרטון.

כמעט בכל ביטוי בעל משמעות, 4 התוצאות הראשונות הן תוצאות ממומנות, ניתן לזהות אותם לפי המילה בצבע ירוק "מודעה". הדרך להגיע למקום הזה על ביטוי מסוים היא בכלל דרך קידום אחר שנקרא פרסום ממומן בגוגל או PPC שזה תשלום לפי קליק בעצם. אבל זה כבר נושא למאמר אחר לגמרי.

מודעה ממומנת בגוגל
מודעה ממומנת בגוגל

 

איך מתבצע קידום seo?

אנחנו מדברים על המקומות הראשונים בחיפושים האורגניים ועל היכולת שלנו להגיע לכאן – למקום שבוא כולם נמצאים 🙂 קודם כל חשוב להבין שרוב הגולשים שלנו לוחצים על התוצאות האורגניות ולא על הממונות. הם עושים את זה מכמה סיבות אבל המרכזית שהם היא שתוצאות אורגניות שגוגל בחר להציג נחשבות יותר אותנטיות ואמינות, בניגוד לתוצאות ממומנות שהצגתם נקבע לכל המרבה במחיר. הבעיה היא שאם אנחנו לא ממוקמים במקומות הראשונים בתוצאות האורגניות, שלא לדבר על עמוד 2 ואילך, הסיכוי שיגיעו אלינו הולך ויורד עד לכדי לא קיים.

כאמור, המטרה של גוגל היא להביא לגולשים תוצאות אמינות ורלוונטיות אשר קשורות באופן ישיר לחיפוש שלהם, הנה 5 נושאים חשובים בקידום אתרים:

  1. רלוונטיות – התאמה בין מה שהגולש חיפש למה שמופיע באתר הספיציפי אליו הוא יגיע. קיים חיבור ישיר בין מילת המפתח שגולש כותב לבין התוצאה שהוא קיבל. באתרים שמקודמים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, התוכן הוא איכותי, רלוונטי ומעניין, לכן מדובר על פרמטר סופר חשוב בתהליך הקידום.
  2. סמכותיות ואמינות – גוגל בודק כמה אתרים אחרים ממליצים על האתר שלכם – בעולם שלנו זה נמדד בכמות ואיכות הלינקים מאתרים אחרים לאתר שלנו, או במילים אחרות כמה אתרים רלוונטיים אחרים ממליצים ו"מצביעים" על ידי לינק שמוביל ישירות לאתר שלכם. פעם, בנו את האלגוריתם כמו שבונים דירוג של אקדמאים באקדמיה, כלומר על הפניות למחקרים ולמאמרים, מה שהוביל למינוי מדוקטור לפרופסור. היום זה כבר לא בנוי רק על פרמטרים אלו…
  3. תאימות לגדלי מסכים שונים – או בשמו השני רספונסיביות, ככול שעובר הזמן יחס הגולשים שצופים באתר מהנייד גודל ואף עולה על גולשי המחשבים הנייחים (Mobile-First). מכאן שאם האתר שלנו לא יתאים בצורה מושלמת לגדלי מסכים שונים, תוכן טוב ככול שיהיה – לא ניתן יהיה לקרוא אותו לצרוך את השירותים והמוצרים שלכם. לכן הקפידו על פיתוח אתר איכותי שמוצג באופן מושלם במכשירים הניידים.
  4. משך זמן שהייה באתר – חווית משתמש והצעת הערך מהאתר שלך, המשוואה היא פשוטה – ככול שהגולש ישהה זמן ממושך יותר באתר שלך כך גוגל יראה בעיניו ובעייני הבוטים שלו רלוונטיות גדולה יותר. קחו לדוגמה את המצב הבא – גולש מקליד בגוגל את הביטוי השכרת ציוד לאירועים נכנס לאחת מהתוצאות שגוגל שלף, שוהה שם 10 שניות ויוצא חזרה לתוצאות החיפוש. בוחר תוצאה אחרת שגוגל שלף ובאתר השני שוהה 5 דק' ועובר 10 עמודי תוכן שונים. גוגל מיד מבין שעבור הביטוי שהוקלד נכון להציג את האתר השני מבין השנים. כמובן שהבוט של גוגל הרבה יותר חכם מזה ובודק את התוצאות באלפי ומאות אלפי בקשות – אבל זה העקרון. ולכן ככול שהיוזר יעשה יותר פעולות באתר וישהה יותר זמן – כך הסמכותיות שלכם תעלה ואיתה הדירוג של האתר שלכם בגוגל.
  5. אופטימיזציה – תחום קצת יותר טכני מהעולם של seo on site – כלומר פעולות שאנחנו עושים בתוך באתר – רוב המערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, גומלה ואחרות תומכות ביכולות לבצע את הפעולות שאפרט עליהם..
    • מהירות האתר – שיפור מהירות טעינת האתר תלויה הן בשרת אחסון של האתר שלכם והן באופן בניית האתר – אופטימזציה של תמונות, מבנה האתר ועוד.
    • הגדרת טייטלים ותיאורים (Meta Titles & Meta Descriptions), יש לעשות זאת עבור כל עמוד באתר, בצורה שמשקפת נכונה את העמוד והתוכן, פעולה זו תשרת את קידום האתר באופן משמעותי. חשוב להטמיע תהליכי עבודה קבועים וקפדניים בעניין או לקחת איש מקצוע שיהיה אחראי על ניהול התכנים באתר וידאג להטמיע אותם באופן נכון כולל הגדרות המטא. בדרך כלל זה חלק מעבודת המקדם.
    • מפרט טכני – יש לוודא שאתר שלכם עומד בדרישות של גוגל ואין בעיה כלשהי שמונעת ממנו להתקדם אופטימלית בתוצאות החיפוש בגוגל.
    • קישורים פנימיים – שימוש נכון ומאוזן בקישורים על מנת לעזור לגוגל להבין את מבנה האתר באופן תקין ומדויק.
    • ועוד…

יש עוד המון פרמטרים אחרים שמשפיעים על תהליך ה- SEO, אני מציג פה את הבסיס לעבודה למי שמעוניין לנסות לבד.. אני זמין להתייעצות ועזרה

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצים

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other