תפריט
תפריט

מדריך קידום אתרים – כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים בגוגל

search engine optimization

מה זה קידום אתרים (SEO) ומדוע אתם חייבים את זה?

אין כמעט בעל עסק, חברה או ארגון שלא שמע לפחות פעם אחת את המושג קידום אתרים או את המונח SEO.

אבל לדעת על קיומו של התחום זה ממש לא מספיק.

אמנם קידום בגוגל נחשב לאחד הנושאים היותר חמים בשנים האחרונות, אבל אפילו בימינו יש לא מעט אנשים שלא מכירים את הנושא כמו שצריך.

אני לא רוצה שתצטרכו לשבת עם פרצוף מובך בכל פעם שמעלים את הנושא.

בגלל זה, החלטתי לעשות לכם קצת סדר ולהסביר לכם איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים אחת ולתמיד.

לפניכם מדריך מפורט שיספר לכם בצורה דיי ברורה מה זה בכלל קידום אתרים ומה אומר המושג  "SEO" שאתם שומעים כל הזמן.

קדימה, מתחילים!

לפני הכל – מה זה קידום אתרים?

אז החלטתם להקים אתר באינטרנט או חנות אינטרנטית, דף עסקי בסיסי בפייסבוק או אפילו ערוץ ביוטיוב.
יופי, עכשיו אתם צריכים שגולשים גם יגיעו אליכם, נכון?

גולשים – שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים – מחפשים באמצעות מנוע החיפוש של Google מילים שקשורות לשירותים ולמוצרים שהם רוצים.
תפקידו של קידום האתרים הוא להציב אתכם בתוצאות החיפוש של אותם הגולשים בחיפושים שקשורים לתחום שלכם.

יש לי בסך הכל דף פייסבוק, למה אני צריך SEO?

מדובר באחד התחומים הכי נחקרים בעולם המדיה הדיגיטלית בכלל ובתחום של קידום אתר בפרט.
גם אם היום רוב הלקוחות שלכם בכלל מגיעים מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, יוטיוב או פייסבוק – הם עדיין מחפשים אתכם ב-Google.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

הבסיס של תחום השיווק דיגיטלי מתחיל ונגמר באותם חיפושים שהגולשים שלנו עושים.

קידום בגוגל (Search Engine Optimization) הוא הבסיס של הכל וזה מה שהפך אותו לדבר כל כך חשוב.

אז מה זה בעצם? תחום ה-SEO או בעברית, הקידום האורגני, עוסק באופטימיזציה, התאמה ומיטוב של האתר למנועי החיפוש.
המטרה העיקרית של הקידום האורגני היא להפוך את האתר שלכם לנגיש עבור הגולשים ומותאם למה שהגולשים שלכם מחפשים.

מדריך קידום אתרים

 

היכרות קצרה עם תוצאות החיפוש

בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו ב- Google, מתקבלות תוצאות חיפוש בעמוד הראשי.
האופן שבו התוצאות מסודרות שונה בין הסמארטפון למחשב הביתי או הלפטופ, אבל העיקרון דומה.

במנוע החיפוש של גוגל אפשר לחפש דברים נוספים חוץ מאתרים – תמונות, סרטונים, מפות ועוד דברים שרלוונטיים לכל תחום שתוכלו לחשוב עליו.

אם ניקח תחומים כמו עיצוב והום סטיילינג, אלו תחומים בהם גולשים יעדיפו למצוא תמונות וסרטונים שיתנו להם השראה ורעיונות לדברים שהם יכולים לעשות בבית שלהם.

חיפוש תמונות, מפות וסרטונים

אם אני מחפש מסעדה מסויימת אליה הוזמנתי לארוחת ערב, אוכל לבקש מגוגל לקבל רק תוצאות מקריטריון המפות כדי להבין איפה היא ממוקמת.

אם אני רוצה לעשות משהו בעצמי, DIY סטייל, כמו לבנות פריט מעץ או לתקן את מכונת הכביסה שלי – אני יכול לבקש תוצאות של סרטונים.

למה לא קידום ממומן?

כמעט בכל ביטוי חיפוש, ארבעת התוצאות הראשונות הן בדרך כלל תוצאות ממומנות.
איך תזהו אותן? לפי המילה "מודעה" שמופיעה בצבע ירוק.

הדרך להגיע למקום הזה בחיפושים של ביטוי מסוים היא באמצעות שיטת קידום אחרת שנקראת פרסום ממומן בגוגל או PPC (תשלום לפי קליק).

מודעה ממומנת בגוגל

אז רגע, למה כל כך חשוב לקדם אורגנית את האתר ולהשקיע בתהליך שדורש השקעה שיטתית וקבועה?

למה לא להסתמך על קידום ממומן בגוגל שיציב אותנו בראש דף התוצאות מיידית?

למרות שהקידום הממומן נראה כמו פתרון קסם, לרוב הגולשים שלנו לוחצים על התוצאות האורגניות ומתעלמים מהתוצאות של הפרסום הממומן.

הם עושים את זה מכמה סיבות, כשהמרכזית שבהן היא שהתוצאות האורגניות שגוגל בחר להציג נחשבות להיות אותנטיות ואמינות יותר מתוצאות ממומנות.

הגולשים כבר יודעים שהאתרים שנמצאים בתוצאות הממומנות הם האתרים שמוכנים לשלם הכי הרבה.

 

קריאה נוספת:

מדריך קידום אתר סחר (חנות אונליין)

מדריך קידום אתר וורדפרס

 

איפה האתר שלנו צריך להיות ממוקם?

הנתונים לא משקרים וחקרו את הנושא הזה המון.

אם אנחנו לא ממוקמים במקומות הראשונים בתוצאות האורגניות, הסיכוי שיגיעו לאתר שלנו נמוך מאוד.
שלא לדבר על להיות ממוקמים בעמודים שאינם עמוד התוצאות הראשון – הסיכוי שלנו הולך ופוחת ככל שאנחנו נמצאים במיקום נמוך יותר.

ארבעת הפרמטרים של גוגל

אז נכון, אנחנו לא יודעים איך בדיוק גוגל מדרגת את האתר שלנו.
מה שאנחנו כן יודעים זה שהמטרה של גוגל היא להביא לגולשים תוצאות אמינות ורלוונטיות שקשורות באופן ישיר לחיפוש שלהם.

כתוצאה ממיטוב האתר שלכם, גוגל מדרגת אתכם גבוה יותר.
איך היא עושה את זה? לגוגל יש אלגוריתמים שמורכבים ממאות קריטריונים שונים שלפיהם היא מדרגת את האתר שלכם.
גוגל קובעת את הדירוג של האתר לפי אותם קריטריונים שנשארים כסוד כמוס – ולפי זה מחליטה איזה אתר לשים באיזה מיקום בדפי התוצאות.

מה שאנחנו כן יודעים, זה שהמטרה של גוגל היא להציג לגולשים את התוצאות הכי מדויקות, הכי מעניינות, הכי רלוונטיות והכי עדכניות שקיימות.

אם נתבסס על זה, אפשר להסיק שגוגל משתמשת בחמישה פרמטרים עיקריים בשביל לדרג אתרים.

הפרמטרים האלו הם גם עקרונות הליבה של עולם ה-SEO ואני דואג לעבוד לפיהם תמיד.

1. רלוונטיות

מדובר כאן על התאמה בין מה שהגולש חיפש לבין מה שמופיע באתרים שאליו הוא יגיע.
חשוב להבין שקיים קשר ישיר בין מילת המפתח שגולש מחפש במנוע החיפוש לבין התוצאה שהוא קיבל.

בשביל לדאוג שהגולשים מגיעים לאתרים הנכונים והטובים ביותר גוגל סורקת את התוכן של האתרים כדי למצוא את הרלוונטיים והטובים ביותר.

אתרים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל הם אתרים עם תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין.
בגלל שאנחנו יודעים את זה, מדובר בפרמטר שנחשב להיות סופר חשוב בתהליך הקידום.

2. סמכותיות ואמינות

בעולם קידום האתרים, פרמטרים של אמינות וסמכותיות נמדדים בכמות ואיכות הקישורים שנמצאים באתרים אחרים ומקשרים לאתר שלנו.

במילים אחרות, גוגל בודקת כמה אתרים רלוונטיים אחרים ממליצים ומכווינים לאתר שלנו על ידי קישורים שמובילים ישירות אלינו.
היא גם בודקת את רמת הסמכותיות והאמינות של אותם האתרים שמקשרים אלינו ומשתמשת בממצאים שלה כדי לדעת כמה משקל לתת לקישורים האלו.

בעבר, האלגוריתם של גוגל היה בנוי פחות או יותר כמו שמדרגים באקדמיה – בשיטת שבה הדירוג נקבע על ידי כמות ההפניות למחקרים ולמאמרים של אקדמאי מסוים,

היום זה כבר לא נמדד בצורה כזו. בשורה התחתונה, המטרות של הפרמטר הזה הן:

  • לקבוע עד כמה האתר שלנו מעניין וכמה הוא רלוונטי לנושאים שונים
  • לבחון האם האתר משמש כמקור מידע לגולשים ובעלי אתרים אחרים

אם הנושא הזה מעניין אתכם, כתבתי עליו כאן בהרחבה ומצאתי 7 דרכים להגדיל את סמכות האתר שלכם.

3. התאמה לגדלי מסכים שונים

התאמה לסוגים וגדלים של מסכים שונים נקראת גם רספונסיביות.

המטרה של קריטריון זה היא למצוא אתרים שמתאימים בצורה מושלמת לכל סוגי המסכים.

בשנים האחרונות כמות החיפושים בגוגל והצפיות באתרים מסמארטפונים עלתה על כמות החיפושים והצפיות באתרים ממחשבים נייחים ולפטופים.

חשיבות הקריטריון עלתה עם הזמן בגלל שכמות הגולשים שצופים באתרים מהנייד גדלה בכל שנה.

עלייה זו הובילה למהפכת ה-Mobile-First שבה גוגל הודיעה כי תיתן משקל גבוה יותר לחווית המשתמש במובייל מאשר לזו של שבדסקטופ.

היום אתר שלא מותאם בצורה מושלמת לגדלי מסכים שונים ובעיקר למסכי סמארטפון לא עולה בדירוג.

לא משנה כמה מעניין ואיכותי התוכן שבו – לא יהיה אפשר לקרוא אותו וגם לא לצרוך את השירותים והמוצרים שהוא מציע.

גוגל מדרגת את האתר לפי ההתאמה של האתר למובייל והעצה שלי היא לדאוג לפיתוח אתר איכותי שמוצג באופן מושלם גם במכשירים הניידים.

4. משך שהייה באתר

ככל שהגולשים שוהים זמן ממושך יותר באתר שלכם, כך גוגל תראה בו אתר רלוונטי יותר ואיכותי יותר.

הפרמטר הזה מושפע על ידי שני נתונים עיקריים:

  • איכות חווית המשתמש באתר
  • כמות (ואיכות) המידע והערך שהאתר מספק לגולשים ומידת העניין שלהם באתר

לשם ההמחשה, אתן דוגמה.

גולש מקליד בגוגל את הביטוי השכרת ציוד לאירועים (אגב, אם האתר שלכם בתחום האירועים כדאי שתדעו שזה תחום שקרוב לליבי ואפילו הקדשתי לכך מאמר שלם).

הגולש נכנס לאחת מהתוצאות שגוגל סיפק לו ושוהה שם רק 10 שניות לפני שהוא יוצא מהאתר חזרה לדף תוצאות החיפוש.

כשהגיע לדף תוצאות החיפוש, הוא נכנס לתוצאה אחרת בדף התוצאות של גוגל, ובאתר הזה הוא שוהה 5 דקות שלמות ועובר 10 בין עמודי תוכן שונים.

מה האלגוריתמים של גוגל מבינים מזה? הם מבינים שעבור אותו ביטוי חיפוש שהגולש הקליד האתר השני יותר רלוונטי ושהאתר הזה גם יותר איכותי.

כתוצאה מכך, המיקום שלו בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי צריך להיות גבוה יותר ובייחוד מזה של הראשון.
נכון, הבוטים של גוגל יותר חכמים מזה והם מבצעים את הבדיקה הזו בסדר גודל של אלפי ומאות אלפי חיפושים – אבל זהו העיקרון המנחה שעליו אנחנו צריכים לבסס את קידום האתר שלנו.

בשורה התחתונה, ככל שהיוזר יעשה יותר פעולות באתר וישהה יותר זמן באתר – כך דירוג האתר שלכם יעלה ואיתו גם המיקום שלכם.

5. רמת האופטימיזציה של האתר

האופטימיזציה היא החלק הטכני של הקידום האורגני.

בעולם ה-SEO החלק הזה נקרא On-Site SEO, כאשר המשמעות היא פעולות שאנחנו עושים בתוך האתר עצמו כדי להתאים אותו למנועי החיפוש ולגולשים.

כיום רוב מערכות ניהול התוכן, כמו וורדפרס, גומלה ואחרות מאפשרות לנו לבצע אופטימיזציה ברמה דיי מעמיקה באתר שלנו.

(זה ממש על קצה הקרחון, בהמשך תבינו את הנושא הזה כבר יותר לעומק).

אז איך עושים קידום SEO?

המטרה שלנו בקידום SEO היא להגיע למקומות הראשונים בתוצאות האורגניות (כלומר, אלו שמקורן הוא לא פרסום ממומן).

אז איך מתחילים? מה אתם צריכים לעשות כדי לקדם את האתר שלכם ולהתחיל לעלות בתוצאות החיפוש של גוגל?

מחקר מילות מפתח וחקר מתחרים

הרבה לפני שאתם מתחילים לעשות כל מיני אופטימיזציות טכניות ברחבי האתר שלכם, אתם צריכים להכיר בצורה מעמיקה את השוק שלכם.

המטרה שלכם כאן היא לא להכיר ב-100% את העבודה המקצועית שלכם, זה עניין אחר – המטרה היא להכיר את השוק שלכם.

למרות ש-Data היא מילה שהפכה לבאזוורד שכבר נמאס לכולנו לשמוע, נתונים הם הדרך הכי טובה שיש לכם לעשות חקר שוק.

איך עושים את זה?

הדרך הכי טובה להכיר את השוק שלכם היא לחקור מילות מפתח פופולריות ולאתר טרנדים חמים שהגולשים שלכם מחפשים.
אלו גם הדברים שהמתחרים שלכם מדברים עליהם ובגלל זה חשוב להכיר את המתחרים ולחקור את האתרים שלהם.

יש הרבה כלים שיעזרו לכם להבין מה מעניין את קהל היעד שלכם ומה הנושאים שהמתחרים שלכם מדברים עליהם. הנה שלושה כלים מומלצים:

  • Google Trends – כלי של גוגל שעוזר לזהות שינויים בכמות חיפושים שגולשים מבצעים בקשר לנושאים שונים ולזהות טרנדים בתחום שלכם.
  • Screaming Frog – כלי המאפשר לסרוק עמודים של אתרים מתחרים ומספק רשימה של כותרות המופיעות באתר.
    הכותרות הראשיות של העמודים הן גם מילות המפתח שהאתר המתחרה שלכם מנסה לקדם.
  • Ubersuggest – הכלי החינמי של ניל פאטל הפך לאחד מכלי מחקר המילים הפופולריים בתחום ה-SEO.
    הכלי מאפשר מחקר מילות מפתח מפורט וכולל נתונים חשובים כמו מספר חיפושים ושיעורי הקלקה של אתרים על פי המיקום שלהם.

אינטואציות זה חשוב וגם כדאי מאוד שתדברו עם אנשים שעוסקים בתחום שלכם.
אבל עם זאת, הכלים האלו יספקו לכם הרבה נתונים אמינים שעליהם תוכלו לבסס אסטרטגיה חזקה ולקבל החלטות שיקדמו את האתר שלכם בצורה הכי נכונה ומדוייקת שיש.

צרו כמה שיותר תוכן איכותי

SEO יכול להיות תחום דיי טכני לפעמים.

עם כל הפרטים הטכניים שקיימים בעולם הזה, קל לשכוח שבסופו של דבר האינטרנט מתבסס על אנשים.

הרעיונות והטרנדים שכולם מדברים עליהם, הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם – אלו הדברים שצריכים להניע את אסטרטגיית התוכן שלכם.

למה? כי אתם רוצים להביא אנשים שמתעניינים בתחום שלכם דווקא אל האתר שלכם מכל שאר האתרים ברשת.

כשמגיעים לשלב יצירת התוכן צריך להתחיל בלהחליט מה הם הנושאים עליהם אנחנו רוצים לדבר.

הנושאים שיופיעו באתר שלכם צריכים להיות נושאים שקשורים לעשייה שלכם וכאלו שאתם רוצים לקדם באתר. במקביל, הם צריכים לדבר על מה שמעניין את קהל היעד שלכם.

טיפים ליצירת תוכן שגולשים אוהבים

הנה כמה טיפים קצרים ליצירת תוכן שמושך גולשים וגורם לגוגל לדרג אתרים גבוה:

  • איכות על פני כמות – תעלו יותר תוכן מהמתחרים שלכם וכמה שיותר, יותר טוב.
    מצד שני, אסור לזה להיות על חשבון האיכות. תוכן לא איכותי לא יקדם את האתר שלכם אז תתמקדו באיכות התכנים לפני הכל.
  • זכרו שתשומת הלב מוגבלת – הרשת מלאה בתוכן, בשביל שיכנסו לתכנים שלכם הכותרת צריכה להיות ממגנטת.
    בנוסף, גם אין לכם זמן ואתם צריכים לעניין את הגולשים כמה שיותר מהר, אז השורה הראשונה חשובה לא פחות מהכותרת.
  • KIS – המטרה שלכם היא למשוך כמה שיותר גולשים ובשביל שגם תצליחו אתם חייבים להנגיש את התוכן שלכם לאדם הממוצע.
    הימנעו משימוש בביטויים מקצועיים ומושגים מורכבים כשאין צורך ואם אתם ממש חייבים אז תסבירו אותם לקורא בצורה פשוטה ככל האפשר.
    אז אל תבלבלו את הגולשים, ובקיצור – Keep It Simple.
  • הציגו זווית מרעננת – יש נושא שכולם מדברים עליו? מעולה, אל תוותרו על ההזדמנות להיכנס לעניינים ולתפוס את הגל.
    אבל אם כבר אתם עושים את זה, כדאי שתציגו זווית אחרת שתיתן ערך לגולשים ותעניין אותם.
    זכרו שצריך לקרות משהו בתכנים שלכם. אתם צריכים לגרום לקורא לחשוב, להרגיש ולהסתקרן. 

בלי תכנים שמושכים גולשים, אי אפשר לקדם אורגנית. צרו תוכן איכותי והוא יהפוך להיות המנוע של העסק שלכם. ואם יש לכם אתר קיים עם תוכן שלא מצליח לדרג אתכם במקומות הראשונים אתם יכולים לעדכן תוכן ולהפוך אותו לאיכותי יותר.

אופטימיזציית On-site SEO

דיברנו על אופטימיזציה בחלק הקודם. מדובר בפן הטכני של קידום האתר שלכם, זה שאחראי להפוך את האתר לנוח לגלישה ומותאם למנועי חיפוש.

הנה כמה פעולות אופטימיזציה שיעזרו לכם להניע את הגלגל.

שיפור מהירות האתר

מגמת הירידה ברמת הסבלנות שלנו ממשיכה. היום, גולשים לא מחכים יותר משלוש או ארבע שניות עד שאתר יעלה.

זה הופך את שיפור מהירות הטעינה של האתר וקיצור כמות הזמן שלוקח לאתר לעלות לקריטי במיוחד.

איך עושים את זה? 

  • ממזערים את גודל התמונות באתר
  • מוחקים פלאגינים (תוספים) שלא בשימוש
  • נפטרים מעמודים שלא צריכים להיות באתר
  • באתרי וורדפרס מתקינים תוסף Cache כמו Wp-rocket (בתשלום) וסופר קש (ללא תשלום).

הגדרת כותרות ותיאורים

הגדרת ה-Meta Titles & Meta Descriptions היא דבר שחשוב לעשות עבור כל עמוד ועמוד באתר.
כתיבת התיאורים והכותרות צריכה להתבצע בצורה שמשקפת בצורה נכונה ומדויקת את העמוד והתוכן.

המטרה של התיאורים והכותרות היא לעזור לגוגל לסרוק את האתר בקלות מה שיסייע לה להבין אותו ואת התכנים שבו.
מי שמתמיד בזה, מצליח להעלות את דירוג האתר שלו באופן משמעותי.

חשוב להטמיע תהליכי עבודה קבועים וקפדניים בנושא הזה או לקחת איש מקצוע שיהיה אחראי על ניהול התכנים באתר וידאג להטמיע אותם בצורה טבעית ונכונה.
הגדרת הכותרות והתיאורים כולל שינוי הגדרות המטא להגדרות המדוייקות וביצוע פעולות נוספות שקשורות לנושא.

מפרט טכני

אתרים צריכים לעמוד בדרישות המפרט הטכני של גוגל.
חשוב לעלות על מצבים בהם אין התאמה לדרישות כי הם מונעים מהאתר שלכם להתקדם בצורה אופטימלית בתוצאות החיפוש.

קישורים פנימיים

שימוש נכון ומאוזן בקישורים פנימיים שמפנים בין עמודים שונים באתר שלכם יעזרו לגוגל להבין את מבנה האתר באופן מסודר מדויק.
בנוסף, הם גם יגרמו לגולשים לשהות זמן רב יותר באתר שלכם. ארחיב על זה בסעיף הבא.

קישורים – אל תוותרו עליהם

קישורים משפיעים בצורה משמעותית על דירוג האתר שלכם.

יש שלושה סוגים של קישורים ושניהם חשובים לתהליכי קידום אורגני, ואתם צריכים להכיר את שלושתם ולהשתמש בהם באופן שיטתי וקבוע.

  • קישורים פנימיים באנגלית קישורים אלו נקראים Internal Links.
    מטרת הקישורים האלו היא לעודד גולשים להמשיך לגלוש באתר שלנו.
    בנוסף, הם גם מראים לגוגל מה הם העמודים הכי חשובים באתר שלנו (היררכיית אתר) ומה הקשר בין העמודים השונים.
  • קישורים חיצוניים – באנגלית קישורים אלו נקראים Backlinks או Inbound Links.
    מטרת הקישורים האלו היא להפנות גולשים מאתר כלשהו לאתר שלכם.
    בנוסף, הם מצביעים לגוגל שלכם הוא אתר רציני שמעניין גולשים ומשמש כמקור ידע.
  • קישורים יוצאים – באנגלית קישורים אלו נקראים Outbound Links.
    אלו בעצם קישורים חיצוניים שאתם משתילים באתר שלכם כדי להפנות גולשים לאתרים אחרים.

השימוש בקישורים נעשה על ידי השתלת קישורים לעמודים שונים באתר שלנו על גבי טקסט עוגן, שהוא צירוף מילים מסוים.

טקסט העוגן הוא חלק מתוך הטקסטים והתכנים שבתוך האתר שלנו (קישור פנימי) או של מישהו אחר (קישור חיצוני).

שימוש במקורות נוספים בקידום SEO

מעבר לקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל, יש עוד כמה דרכים שיכולות לעזור לכם לטפס בדפי התוצאות של גוגל ולמשוך גולשים.

השיטות הבאות הן שיטות שיכולות להיות מאוד יעילות עבור האתר שלכם.

הן יעזרו להגדיל את נפח תנועת הגולשים באתר, לצבור קישורים חיצוניים מאתרים אחרים ובעיקר ליצור עבורכם הרבה חשיפה.

יוטיוב

בכל יום משתמשים צופים במיליארד שעות של וידיאו ביוטיוב וכמות החשיפה בפלטפורמה רק עולה משנה לשנה.

אני מאמין שהוידיאו הולך להיות חלק משמעותי מהעתיד של עולם ה-SEO ושמי שרוצה ליצור תדמית דיגיטלית טובה צריך ליצור תכנים כאלו.

אבל מעבר ליתרונות שיש ליוטיוב עבור חשיפת המותג וקידום האתר, יש להם עוד יתרון שעליו כנראה לא חשבתם.

יוטיוב נרכשה על ידי גוגל לפני כמה שנים.

במקרים רבים כשאתם מבצעים חיפוש בגוגל, דף התוצאות מציג לכם סרטונים ביוטיוב שקשורים למה שחיפשתם.
הסרטונים האלו נמצאים בראש הדף מעל תוצאת החיפוש הראשונה מה שאומר שאם תופיעו שם אתם תהיו הראשונים שהגולשים יראו.

בנוסף לחשיפה שתקבלו, מתוך הסרטונים שלכם תוכלו גם להפנות את הצופים לאתר שלכם.

יחסי ציבור

אתם בטח אומרים לעצמכם עכשיו: "יח"צ? זה כל כך 2012!". טוב, אולי לא אמרתם את זה בדיוק ככה, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון.

יחסי הציבור איבדו את המעמד שלהם לאורך השנים וכיום הם נתפסים ככלי שבו משתמשים רק תאגידים גדולים וחברות ענק.

אולי זה יפתיע אתכם, אבל גם היום יש כמה יתרונות משמעותיים מאוד ליחסי ציבור עבור עסקים ומותגים.

הנה שלוש דוגמאות לדרכים בהם יחסי ציבור יכולים להיות יעילים עבור העסק שלכם:

  1. הם יסייעו לכם לפרסם כתבות תדמית – בכתבות אלו תוכלו לשדר ללקוחות שלכם את המסרים שאתם רוצים לשדר ולבנות את התדמית של המותג שלכם בצורה אפקטיבית.
  2. הם יאפשרו לכם ליצור באזז – בין אם זה על כניסת המותג שלכם לשוק, ההשקה של המוצר החדש שפיתחתם או השירות החדש שאתם הולכים להציע בקרוב.
  3. הם יעזרו לכם להשיג קישורים חיצוניים – הקישורים האלו יעלו את דירוג האתר שלכם ויחזקו את הסמכותיות שלו בעיני גוגל.

אל תמהרו לפסול אותם כל כך מהר – יחסי הציבור נשארים רלוונטיים גם בעידן האינטרנטי.

הם עדיין יעילים לעסקים שרוצים ליצור לעצמם מוניטין טוב ותדמית מסויימת ובנוסף לכל זה הם גם עוזרים לקדם אתרים.

נוכחות ברשתות החברתיות

אמנם שיתופים ולייקים ברשתות החברתיות לא מחזקות את דירוג האתר שלכם בשלב זה, אבל יש להם כמה יתרונות אחרים לא פחות חשובים.

לשם התחלה, על ידי חשיפת התכנים שלכם ברשתות החברתיות תוכלו למשוך גולשים לאתר שלכם.
לא רק שהאתר שלכם יזכה לעלייה בטראפיק, אלא שגם תקבלו הזדמנות לקישורים חיצוניים.

הגולשים שיגיעו לאתר שלכם יכולים להיות בלוגרים או בעלי אתרים מובילים מהתעשייה שלכם.
אם הם יאהבו את מה שהם רואים, יש מצב שהם יבקשו מכם לכתוב פוסט אורח עם קישור לאתר שלכם או שפשוט ישתילו קישור לאתר שלכם בתכנים שלהם.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שהאינטרנט משתנה כל הזמן.

זה שגוגל לא מתחשבת בכמות הלייקים שיש לעמוד שלכם בפייסבוק היום, לא אומר שהיא תמשיך לעשות את זה גם מחר.
אם וכאשר גוגל תחליט להתחשב בכמות הלייקים שעמודים צברו, כמות השיתופים שפוסטים מקבלים או בכמות העוקבים של מותגים באינסטגרם – זה ישתלם לכם בגדול.

דואגים לתשתית אתר איכותית

בעלי אתרים רבים רצים קדימה, משקיעים הרבה כסף בתכנים ועושים אופטימיזציות מינוריות ומתקדמות – ובכל זאת לא רואים תוצאות.

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם ולהעלות אותו בדירוג של גוגל, אתם חייבים לפני הכל לדאוג שהתשתית שלו טובה.

אז מה זה אומר בעצם?

  • בוחרים שירות אחסון אתרים איכותי ומוודאים שהמשאבים שהוא מספק תואמים את דרישות האתר
  • משתמשים במערכת ניהול תוכן נוחה ואיכותית כמו וורדפרס, ג'ומלה ומג'נטו (יש מערכות נוספות שיעשו את העבודה)
  • מיישמים מבנה אתר פשוט ומינימליסטי
  • בונים קטגוריזציה נכונה
  • מתייגים פוסטים ועמודים

כמו שעץ צריך אדמה בריאה בשביל לצמוח –  האתר שלכם צריך בסיס איכותי כדי לגדול.

תנו לנתונים לעבוד בשבילכם

גוגל היא לא רק מנוע חיפוש. מדובר בחברת ענק שעושה המון בשביל האינטרנט וגם בשבילנו, בעלי ומקדמי האתרים.

גוגל בנתה הרבה כלים לקידום אתרים ואני רואה בשניים מהם ככלי חובה לכל מנהל SEO ובעל אתר.

  • Google Analytics –  גוגל אנליטיקס הוא כלי שמנתח את האתר שלכם ומספק דו"חות נתונים מפורטים שעונים על שאלות כמו אילו עמודים הגולשים שלכם הכי אוהבים באתר, מי קהל הגולשים שלכם, מאיפה הגולשים מגיעים לאתר שלכם ועוד.
  • Google Search Consoleהסרץ' קונסול הוא כלי שמנתח את האתר שלכם ומספק נתונים כמו מיקום האתר שלכם בחיפושים של מילות המפתח שאתם רוצים, שיעורי ההקלקה על העמודים שלכם, כמות הפעמים שכל עמוד הופיע בדפי התוצאות ועוד.

שני הכלים האלו מספקים המון נתונים שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם טוב יותר ולהתקדם בדפי התוצאות במהירות.


לסיכום

יש עוד המון פרמטרים אחרים שמשפיעים על תהליך ה- SEO ועוד הרבה דברים שאתם צריכים לעשות כדי להרים את האתר שלכם לראש דפי התוצאות.
קידום אתרים הוא תחום מורכב מאוד מאוד – ממש תורה שלמה. ואם זה לא מספיק, אז התורה הזו גם מתעדכנת ומשתנה כל הזמן.

בכל מקרה, זה הבסיס של התחום וזו התחלה טובה למי שרוצה לנסות לעשות את זה לבד.

כתבו לי בתגובות – על אילו נושאים הייתם רוצים שארחיב?

וכמו תמיד, אשמח לייעץ ולעזור לכם במה שתצטרכו (:

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

איך עובד תהליך הקידום

נתחיל מהסוף אני יודע שרבים מכם רוצים לדעת איך עובד תהליך הקידום האורגני, בין אם במטרה להבין מה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים