שאלות נפוצות בקידום אתרים
עולם ה – SEO רחב, עמוס במידע וידע ועלול להיות מבלבל. אם אתם מעוניינים לבצע קידום אתרים, אני בטוח שיש לכם הרבה שאלות. הנה תשובות לשאלות הנפוצות עליהם אני נשאל מידי יום!
עולם ה – SEO רחב, עמוס במידע וידע ועלול להיות מבלבל. אם אתם מעוניינים לבצע קידום אתרים, אני בטוח שיש לכם הרבה שאלות. הנה תשובות לשאלות הנפוצות עליהם אני נשאל מידי יום!
קידום אתרים דורש מאיתנו ללמוד ולהכיר הרבה מונחי קידום טכניים, להתעדכן בשינויים וטרנדים שמופיעים כל שני וחמישי ולהכיר כלי קידום של גוגל כל הזמן. בדיוק בשביל זה, החלטתי לענות על השאלות הכי נפוצות בתחום הקידום האורגני ולכתוב עמוד שלם של כל השאלות והתשובות עליהם אני נשאל מידי יום, במטרה לעזור לכם להבין את העניינים קצת יותר טוב.
אז בלי עוד עיכובים מיותרים, בואו נתחיל!
לא מעט בעלי אתרים מתלבטים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן בגוגל (PPC). הנה השוואה מקיפה:
יתרונות של קידום אורגני בגוגל:
חסרונות של קידום אורגני בגוגל:
יתרונות של קמפיין ממומן בגוגל (פרסום בגוגל):
חסרונות של פרסום ממומן בגוגל:
למי שמעוניין לשלב בין תוצאות מהירות, אך גם בבניית תשתית קידום אסטרטגית כדי לא לשלם לגוגל לנצח, אני מציע להוסיף מרכיב של קידום ממומן עד להגעת פניות מהקידום האורגני, ואז ניתן להפחית בהדרגה את הקידום הממומן
כמו שבטח כבר ניחשתם, זה קצת יותר מורכב. הקידום הממומן מאוד יעיל להגברת הטראפיק באתר, לקידום האתר עבור מילות מפתח ועבור חשיפת האתר בפני קהלים ספציפיים.
אבל בלי קידום אורגני, תמצאו את עצמכם שופכים כסף מידי יום. הקידום האורגני לא רק הופך את האתר שלכם למושך בעיני מנועי החיפוש – הוא בעיקר הופך את האתר למושך עבור הגולשים.
בנוסף, מטרת הקידום האורגני היא להביא את האתר למיקום גבוה באופן טבעי בדפי התוצאות.
אם אני מנסה לסכם עבורכם את הדברים החשובים, לקידום האורגני ארבעה יתרונות מרכזיים:
שילוב בין השניים יביא לשיעורי הצלחה גבוהים. ה– PPC ייתן בוסט מהיר של טראפיק וימשוך גולשים למשך זמנים קצובים. במקביל, הקידום האורגני ידאג שהגולשים יישארו באתר, יספק תנועת גולשים קבועה ויביא לחשיפה משמעותית של האתר לגולשים.
מעל ל – 90% מהחיפושים מהדסקטופ מתבצעים מגוגל, מה שהופך אותו למנוע החיפוש הגדול והפופולרי בעולם בכלל ובעולם המערבי במיוחד. לכן, רובם ככולם של המקדמים הישראלים, האמריקאיים והאירופאיים מתבססים על המיקומים שלהם בגוגל כקנה מידה להצלחת תהליך הקידום שלהם.
גוגל שומרת בכספת נעולה את האלגוריתמים המתוחכמים שלה לאיך מתבצע דירוג אתרים ומיקומם בדפי התוצאות. אנחנו לא יכולים לדעת בדיוק איך גוגל מדרגת אותנו. עם זאת, יש הרבה פרמטרים שאנחנו יכולים להניח וגם לדעת כמעט בוודאות שמשפיעים על דירוג של אתרים:
גם מקדם ה – SEO הכי טוב בעולם לא יכול להבטיח לכל לקוח את המקום הראשון בדפי התוצאות (אל תתפתו להאמין).
המיקום של האתר שלכם תלוי בהמון גורמים שונים – התקציב שלכם, המתחרים שלכם, הוותק של האתר, כמות הזמן שהושקעה בתהליך ועוד המון משתנים שקשה לצפות. אדם שמבטיח לכם את המקום הראשון בביטחון מלא הוא כנראה אדם לא אמין או כזה שלא יודע על מה הוא מדבר.
עם זאת – המקום הראשון הוא לא פנטזיה חסרת סיכוי, ואם עושים עבודה טובה ואיכותית לאורך זמן – זה אפשרי לחלוטין.
הדבר הראשון שאתה כלקוח צריך להבין הוא שקידום אתר הוא מרתון ולא ספרינט.
נדרשת סבלנות רבה כדי להגיע לתוצאות טובות עם קידום אורגני, וכמו שרומא לא נבנתה ביום אחד – גם מיקום גבוה בדפי התוצאות דורש עבודה עקבית, שיטתית ואיכותית.
בנוסף לסבלנות שצריכה להישמר כל הזמן, בתחילת הדרך תצטרך גם לשתף פעולה עם המקדם כדי שיוכל להבין:
מעבר לשלב הראשוני, אם הכל יעבוד כשורה המעורבות שלך תיגמר בעדכונים והדו"חות החודשיים שיציגו לך את ההתקדמות.
התוכן שיעלה לאתר כלול בשירותי הקידום עליהם אתה משלם, למעט מקרים חריגים, ובמקרים כאלו המקדם צריך לומר לך את זה בפירוש. בכל מקרה, כדאי שתבהיר את הנושא הזה מול מקדם האתר שלכם ואפילו להכניס את זה לחוזה.
קידום שחור הוא שם כולל לשיטות אשר מטרתן להעלות את דירוג האתר ומיקומו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש באמצעות פעולות לא חוקיות ולא לגיטימיות. פעולות כאלו יהיו השתלת כמויות גדולות של מילות מפתח בחלקים שונים באתר או השתלת קישורים חיצוניים בתגובות ספאם באתרים שונים.
עכשיו נגיע לעמדה שלי בנושא – מעבר לזה שקידום שחור פוגע באתרים בצורה בלתי הפיכה, אמינות ושקיפות הם ערכים עליונים מבחינתי ו – SEO הוא המקצוע שלי.
אני לא מתקרב לשיטות עבודה לא חוקיות ולא מוסריות, ועושה את כל מה שאפשר כדי לקדם את האתר שלך בצורה נקייה והוגנת.