קידום אתרים – למה לשים לב?

search engine optimization

קידום אתרים בדרך הנכונה

זה לקח זמן, עבדתם עליו קשה – וסוף סוף יש לכם אתר באוויר!
השקעתם בעיצוב, בטקסטים ובתמונות ועכשיו הגיע הזמן לצאת איתו לעולם. אחרי שהפצתם אותו לכל המשפחה, לחברים ואפילו ללקוחות הקיימים שלכם, מגיע הרגע שבו צריך לפרוץ את המעגל הקרוב ולהביא אל האתר עיניים חדשות. אבל איך עושים את זה?
באמצעות קידום אתרים אורגני, או בשפה המקצועית SEO – Search Engine Optimization.

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תחום רחב מאוד ומכיל הרבה מאוד רבדים. אך לפני שאתם פונים למקדם אתרים שיתחיל לעבוד על האתר שלכם, כדאי להתחיל מהבסיס עם הבנה של מושגי מפתח, שיעזרו לכם להבין ולהתמצא קצת יותר בעולם הזה – וכך גם להבין טוב יותר את הצרכים שלכם בבואכם לדבר עם מקדם האתרים.


איך זה עובד?

נתחיל מהסבר קצר על המהות של מנוע החיפוש, שיעזור לכם להבין איך הדברים עובדים.
גוגל הוא מנוע חיפוש. ישנם מנועי חיפוש נוספים כמו YAHOO ו-וואלה! למשל. המטרה של מנוע החיפוש היא לסרוק את כל המידע הקיים באינטרנט, ואז לסדר ולהנגיש לנו אותו בצורה נוחה. הנגשת המידע נעשית על ידי שאילת שאלות: אנחנו מקלידים את השאלה שמעניינת אותנו בשדה החיפוש, מנוע החיפוש סורק את המידע ומגיש לנו אותו על בסיס התוצאות הטובות ביותר עבורנו – לדעתו, כאשר הן מדורגות מהטובה ביותר ומטה.

המטרה של קידום האתרים האורגני היא לגרום למנוע החיפוש להבין שהאתר שלנו רלוונטי לתחום שלנו, כך שמי ששואל את השאלות הרלוונטיות אלינו – ימצא אותנו, ונופיע לו כמה שיותר גבוה בדירוג תוצאות החיפוש.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם


מה זה PR?

PR הוא קיצור של הביטוי Page Rank. זהו בעצם אלגוריתם של גוגל, שמעניק לכל אתר ברשת ציון – זהו בעצם הדירוג. במהלך הסריקה של מנוע החיפוש ברחבי הרשת, דירוג האתר הוא מה שיאפשר לו לעלות למעלה בתוצאות  החיפוש – בהתאם לרלוונטיות השאלה.
הפרמטרים של ה-PR ידועים מראש, ובעצם בתהליך קידום האתר המטרה שלנו היא לשפר ולדייק את הציון של האתר שלנו תוך כדי התחשבות בכל הפרמטרים הרלוונטיים – כמו מבנה האתר, התוכן שלו, כותרות, קישורים פנימיים וחיצוניים, תיאור תמונות ועוד.


On Page & Off Page

הפרמטרים בקידום האתר שלכם מחולקים לפרמטרים מחוץ לאתר, ובתוך האתר.
On page הם נתונים הקשורים לאתר שלכם: שימוש במילים וביטויים במקומות מסוימים באתר, אופטימיזציה של התוכן, קישורים פנימיים, מבנה האתר, זמני השהייה באתר ועוד.

Off page הם נתונים הקשורים בעיקר לאתרים חיצוניים המפנים אליכם – והשם מתייחס לתהליך שבו אנו בונים ומייצרים קישורים שמובילים לאתר שלכם.

קידום אתר בגוגל

 

מתחילים מהבסיס

כמו שאמרנו, לפני שאתם פונים למומחה בתחום קידום אתרים – SEO, יכול להיות שיש כמה דברים שאתם יכולים לבדוק ולשפר באתר שלכם בכוחות עצמכם. הנה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב כדי לעשות אופטימיזציה לאתר.

  • מיקוד
    זה די פשוט: ככל שנושא האתר שלכם ממוקד יותר, כך קל יותר לגוגל להבין מה בעצם אתם מציעים. נסו להיות ספציפיים ככל האפשר ולמקד את תחום העיסוק או הכתיבה שלכם כך שמנוע החיפוש לא יתבלבל כשהוא סורק את האתר שלכם.
  • רספונסיביות – התאמה למובייל
    מכיוון שאחוז ניכר מהגלישה היום נעשה במובייל, הדירוג של האתר שלכם תלוי באופן משמעותי גם בהתאמה שלו למובייל. לא משנה כמה השקעתם בנראות שלו על הדסקטופ, אתם צריכים לדאוג שחוויית המשתמש נשארת זהה גם בגלישה מהנייד או מהטאבלט. השקיעו זמן בהתאמה של כל הפרמטרים לכלל המכשירים, כך שדירוג האתר שלהם לא ייפגע. הדבר הנכון כמובן גם עבור קידום חנות אונליין ולא רק אתרי תוכן.
  • מהירות האתר
    בהמשך לעניין חוויית המשתמש והשפעתו על דירוג האתר שלכם, גם מהירות האתר היא פרמטר חשוב ומשמעותי לקביעת איכות הדף. כדי לשפר את מהירות הגלישה של האתר שלכם, חשוב להקפיד על כיווץ תמונות, מחיקה של תוספים מיותרים שמכבידים עליו, קוד נקי עד כמה שניתן ותפריט ניווט קל ופשוט שלא מסבך את הגולש.
  • תוכן
    אתר מבוסס תוכן הוא אתר שקל יותר לקדם בגוגל, מכיוון שיש בו כל הזמן מידע חדש שעולה. שימו לב שאתם משתמשים במילות חיפוש רלוונטיות לתחום שלכם, והטמיעו אותן באתר שלכם. למשל – אם אתם עוסקים בעיצוב פנים, שימו לב שהכותרות בעמודים (וגם התוכן בו) משלבות מילים כמו: עיצוב פנים, עיצוב הבית, הלבשת הבית וכדו'.
  • זמן שהייה
    בהמשך ישיר לתוכן שאתם מעלים, חשוב לדעת שגם זמן השהייה באתר הוא משמעותי לקידום האתר. כלומר, המטרה שלכם היא ליצור תוכן שיגרום לגולש לשהות באתר שלכם כמה שיותר זמן – כך שגוגל יבין שהמידע הקיים בו אכן רלוונטי לגולש. הבנצ'מארק לזמן שהייה טוב הוא מעל 8 שניות. את הנתון הזה תוכלו לבדוק דרך google analytics, ואם זמן השהייה שלכם בממוצע נמוך מזה, כדאי שתבדקו מדוע נוטשים את העמוד מהר כל כך ותפעלו לשפר את זה.
  • Alt text
    טקסט חלופי לתמונות הוא פרמטר חשוב וכדאי להקפיד עליו: זהו בעצם תיאור התמונה במילים. ברגע שאתם מקפידים לייצר לכל תמונה Alt text גוגל ידע טוב יותר מה מוצג בה וכך הוא ידע להציג את המידע הזה למשתמשים שיחפשו מידע דומה בגוגל.
  • Anchor text
    כשאתם רוצים להפנות ללינק מתוך הטקסט שלכם, יש לשים לב לבחירת המילים שאתם מקשרים החוצה ולוודא שמדובר בצירוף מילות חיפוש שיעזרו לגוגל לקדם אתכם. עם זאת, חשוב מאוד לעשות את זה בצורה הגיונית שלא תפגע בחוויית המשתמש ואף תשפר אותה. אם אתם כותבים מדריך, תוכלו לקשר ביטויים מסוימים לעמודי ההסבר שלהם, כך שהגולש יכול בלחיצה אחת להגיע למידע הרלוונטי לו. למשל, במדריך על עיצוב הבית תוכלו לקשר מילות חיפוש רלוונטיות לתחום המומחיות של המעצב, כמו חידוש רהיטים בצבע וכדו'. מנוע החיפוש יזהה שמדובר בביטוי רלוונטי לאתר, ובמידה ומישהו יחפש "חידוש רהיטים בצבע" העמוד יעלה לו בתוצאות החיפוש.
  • שימוש נכון בכותרות (H1)
    שימו לב שאתם עושים שימוש בביטויי חיפוש רלוונטיים בכותרות שלכם. דבר נוסף שחשוב לב אליו זה לעשות זאת באופן טבעי: כלומר, אל תפזרו ביטויים במאמר שלכם רק לצורך הכתיבה שלו, אלא שלבו אותו בצורה כזו שיהיה חלק מהטקסט. שימוש לב שאתם יכולים להשתמש בווריאציות שונות של הביטוי, כך שתוכלו להטמיע אותו בצורה הומוגנית יותר.
  • קישורים פנימיים וחיצוניים
    כעיקרון, ככל שיהיו יותר קישורים שמפנים לאתר שלכם, כך גוגל יבין שמדובר באתר מומלץ ורלוונטי. בנוסף, ככל שהאתר המפנה לאתר שלכם חזק וגדול יותר, כך הקישור נחשב לאיכותי יותר וגם זה מעלה לכם את הדירוג.
    קישורים פנימיים גם הם משמעותיים לדירוג האתר מכיוון שהם עוזרים למנוע החיפוש לסרוק את האתר ולהבין במה מדובר. באותו אופן שהקלתם על הגולש במציאת המידע בכך שהטמעתם קישור שמפנה אותו להסבר הרלוונטי או לעמוד הרלוונטי באתר שלכם – גם מנוע החיפוש מבין את אותו הדבר, ואם תפנו אותו לכמה עמודים שונים מהעמוד המרכזי, יהיה לו קל יותר להבין מה האתר שלכם מציע.

עכשיו כשאתם יודעים איך מנוע החיפוש עובד ומהו קידום אתרים אורגני, תוכלו להתחיל לפעול לקדם את האתר שלכם כך שיותר ויותר אנשים ימצאו ויגיעו אליכם.

בהצלחה!

אם אתם רק מתחילים בעולם הקידום תוכלו לקרוא את המבוא לקידום אורגני

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום מעשיים

כלים לקידום אתרים

מה לא לעשות בקידום

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other