כשגולשים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל, התוצאות לחיפוש שלהם מופיעות בדפי התוצאות של גוגל.
עמודי התוצאות האלו, אגב, נקראים בעגה המקצועית – SERP, ראשי תיבות של Search Engine Results Pages.
בעמודים אלו קיימים שני סוגים של תוצאות – תוצאות אורגניות ותוצאות פרסומיות.
התוצאות האורגניות הן התוצר של תהליכי הקידום האורגני, וכשאנחנו מדברים על תוצאות ממומנות אנחנו מתכוונים לתוצאות שמופיעות בפני הגולשים בתמורה לתשלום מצד המפרסם. המיקום של האתר שלנו בגוגל הוא בעצם המקום שבו הוא מופיע בעמוד התוצאות של גוגל.
בשביל למקם את האתר גבוה יותר, אנחנו צריכים לבצע קידום אורגני, אלא אם… נשקיע בפרסום בגוגל, או במילים אחרות נשלם לגוגל.
קמפיין פרסום בגוגל אדס מציג מודעה של המפרסם שמופיעה בראש דפי התוצאות (לפעמים ובכפוף לרמת התחרות המודעה מופיעה נמוך יותר בדפי התוצאות כמו בסוף העמוד לאחר התוצאות האורגניות, אבל כל עוד המודעה רלוונטית לחיפושים, התקציב שלנו לא נמוך מהמתחרים והקמפיין הפרסומי נעשה בצורה נכונה זה לא אמור לקרות).
עכשיו, פרסום ב Google Ads עובד כמו מכירה פומבית. המפרסמים מגישים הצעות מחיר מקסימליות הנקראות בידים (מהמילה Bid באנגלית), שהן בעצם המקסימום שהם מוכנים לשלם עבור הצגת הפרסומות שלהם עבור בפני גולשים שמבצעים חיפושים שונים.
מתוך כל המפרסמים שהציעו את המחיר שהם מוכנים לשלם, גוגל בוחרת את המודעה של מי היא תציג.
אבל בשונה ממכירה פומבית, הכסף הוא לא הדבר היחיד שקובע את הטון. גוגל משתמשת ב- Ad Rank, שהוא דירוג המודעה בעבור מילות מפתח שונות.
דירוג המודעה כולל פרמטרים שונים, ביניהם נכלל כמובן מחיר הביד שהצענו, אבל לא רק, אלא גם פרמטרים נוספים כמו:
- שיעור ההקלקה (CTR) ההיסטורי של מודעות שפרסמנו בעבר
- שיעור ההקלקה (CTR) של המודעה הנוכחית שאנחנו מפרסמים
- חווית המשתמש של דף הנחיתה אליו המודעה מובילה
- רלוונטיות המודעה לחיפוש הגולש
אולי שמעתם את המושג "Quality Score" – זהו למעשה פרמטר שמאגד בתוכו מספר פרמטרים, כמו ה-CTR של המודעה, הרלוונטיות שלה לאותה מילת המפתח, ועוד.