פרסום בגוגל – כל מה שצריך לדעת על פרסום עסקים בגוגל

פרסום בגוגל

ניווט מהיר במאמר

נכון, אני מאוד מאוד מאמין בקידום אורגני ולאחרונה פרסמתי פוסט שמדבר על 8 יתרונות של קידום אורגני על פני פרסום בגוגל.

ובכל זאת, פלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads רחוקה מלהיות אסטרטגיה מיושנת או כזו שלא עובדת, להפך יש מצבים שהיא האופציה עדיפה על SEO.
אם משתמשים בפלטפורמה הזו למטרות הנכונות ולתעשייה הנכונה, ועובדים בצורה חכמה – לפרסום בגוגל יש כוח אדיר.

יש שני דברים שקמפיין פרסום בגוגל עושים שאף מקדם אורגני לא יכול לעשות:

  • תוצאות מיידיות.
  • עסקים קטנים יכולים להופיע במקום הראשון בגוגל לצד חברות ענק (גם בלי השקעה של חודשים).

כך שאם אתם צריכים להניע מכירות באופן מיידי, או צריכים גיוס לקוחות באופן חד פעמי כמו כנס שלא עתיד להתקיים פעם נוספת – זה מה שגוגל אדס (או בשמו הקודם גוגל אדוורדס – Google Adwords) עושה הכי טוב. במדריך הזה אדבר על כל מה שצריך לדעת על פרסום בגוגל:

  • אסביר למה כדאי לעשות פרסום באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט.
  • אסביר כמה עולה פרסום בגוגל
  • אסביר איך פותחים חשבון פרסום בגוגל אדס
  • אסביר איך לעשות פרסום בגוגל לבד בלי לשרוף שעות על קורסים ומדריכים

הכינו את הקפה שלכם, התרווחו בכיסא  – קדימה, מתחילים!

 

למה בכלל פרסום באינטרנט?

קמפייני פרסום בגוגל, בפייסבוק, קידום אתרים אורגני וגם קידום באמצעות תוכן תוך שימוש בפלטפורמות של אאוטבריין וטאבולה – פרסום באינטרנט היא דרך יעילה במיוחד לשווק מוצרים ושירותים לקהל היעד ממוקד, ליצור מודעות למותג שלנו ולמשוך לקוחות חדשים.

אם אתם עדיין בצד שמאמין בפרסום הישן והטוב בשיטות Old Fashioned כמו פליירים או פרסומות במקומונים – אני חייב לומר לכם שאתם מפספסים בענק.
האינטרנט הביא איתו הזדמנות יוצאת דופן לעסקים – היכולת לטרגט (targeting) באופן ממוקד את מאמצי השיווק בלקוחות בעלי פוטנציאל ממשי, או כמו שאני נוהג להגדיר אותם בשיחות עם לקוחות שלי – שיווק ללקוחות "מבושלים".

פרסום באינטרנט מאפשר לנו לזנוח את שיטת ה"לירות באפלה" ולקוות לפגוע.
במקום זה, הוא עוזר לנו לעבור לשיטות פרסום מתוחכמות יותר בהן אנחנו מפרסמים את המוצרים והשירותים שלנו למי שהם באמת רלוונטיים – גולשים שמראים כוונה ממשית להתעניין בתוכן שלנו, לברר על השירותים שלנו ולקנות את המוצרים שלנו.
התוצאה? עלויות פרסום נמוכות יותר ותוצאות טובות יותר או בקיצור, יחס עלות-תועלת גבוה.

מעבר לכך, למעט עסקים בתחומים מאוד ספציפיים – הלקוחות של רוב העסקים כבר לא מחפשים מוצרים ושירותים במקומונים, הם מחפשים אותם באינטרנט.
השיווק הדיגיטלי מאפשר לנו להביא את המותג, המוצר או השירות שלנו לאינטרנט, בו הלקוחות שלנו נמצאים.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

פרסום עסק בגוגל – השקעה עם ROI גבוה

איך מודדים כדאיות של השקעה כמו פרסום עסקים בגוגל? על פי מדד ה- ROI שלה, ה-Return On Investement, או בעברית – ההחזר על ההשקעה.

איך ROI נמדד?

החזר ROI = (הכנסה – עלות המוצרים שנמכרו) / עלות המוצרים שנמכרו

לדוגמה, אתה מוכר מוצר שעולה לך 200 ש"ח ליחידה ונמכר במחיר של 300 ש"ח ליחידה. ונניח שהשקעת (כן מבחינתי זו השקעה ולא הוצאה) בפרסום Google Ads סה"כ 300 ש"ח שהניבו לך מכירה של 10 מוצרים. כלומר המכירה שלך מסתכמת ב-3000 ש"ח. במקרה זה, החזר ה- ROI שלך הוא כ- 30% המחושבים באופן הבא:
(‎₪3000-[₪2000+₪300])/(₪2000+₪300)

במקרה של פרסום עסקים בגוגל ובעיקר אם משלמים פר קליק (PPC), אפשר לבחון דיי בקלות את ה- ROI של הקמפיין, אפילו בלי להוציא הון על פרסום בגוגל, אני תמיד ממליץ קודם להתנסות באמצעות הקצאה של תקציב מוגדר לתקופה מוגדרת ולראות את התוצאות – ממש בדיקת כדאיות.

בהשקעה של כמה מאות שקלים, תוך מדידה מקצועית של התוצאות במשך כחודש-חודשיים, ניתן בהחלט להבין אם משתלם להמשיך להשקיע או לפנות לאפיק פרסומי-שיווקי אחר.
אז מה ה- ROI המקובל של פרסום עסק בגוגל? זה תלוי בתעשייה ובדרך שבה מפרסמים, אבל זה לא נדיר שמקצוענים מגיעים ל- ROI של כמה מאות אחוזים.

 

שוברים מיתוסים – פרסום בגוגל זה לא סיפור!

לפני שניכנס לבניית פרסומות בגוגל, בואו נפריך כמה מיתוסים:

  • לא חייבים לשכור על ההתחלה מומחה PPC, בעיקר אם יש לכם עסק קטן כמו מורה פרטי או מטפלת שסך מסגרת התקציב שלה דל.
  • אל תתפלאו שאנשים שהמקצוע שלהם הוא פרסום בגוגל אומרים לכם שזה מסובך ואתם לא יכולים לעשות את זה לבד.
  • אתם לא חייבים המון כסף בשביל פרסום בגוגל. להפך, כדאי להתחיל בקטן, ללמוד מה עובד – ולהשקיע יותר רק אם זה שווה לכם.
  • צריך להיות סובלניים, למרות שהתוצאות בשיטת פרסום בגוגל מיידיות, הן יגיעו רק אם עשיתם הכל נכון. ולא פעם רק לאחר אופטימיזציה ושינוי משמעותי בקמפיין הפרסומי הן מגיעות בהיקף מספק.
  • לא חייבים ליצור קמפיינים מורכבים ומתוחכמים, גם אם תלמדו את המודלים הפשוטים הלידים יתחילו לזרום.

מעולה, אז עכשיו כשאנחנו חפים מדעות קדומות, בואו נתחיל לדבר על מה שהתכנסנו עבורו – איך פרסום בגוגל עובד?

 

פרסום אתר בגוגל – איך זה עובד?

כשגולשים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל, התוצאות לחיפוש שלהם מופיעות בדפי התוצאות של גוגל, או בעגה המקצועית – SERP, ראשי תיבות של Search Engine Results Pages.
בעמודים אלו קיימים שני סוגים של תוצאות – תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות. התוצאות האורגניות הן התוצר של תהליכי הקידום האורגני, וכשאנחנו מדברים על תוצאות ממומנות אנחנו מתכוונים לתוצאות שמופיעות בפני הגולשים בתמורה לתשלום מצד המפרסם.

המיקום של האתר שלנו בגוגל הוא בעצם המקום שבו הוא מופיע בעמוד התוצאות של גוגל. בשביל למקם את האתר גבוה יותר, אנחנו צריכים לבצע קידום אורגני, אלא אם… נשקיע בפרסום בגוגל, או במילים אחרות לשלם לגוגל.

קמפיין פרסום בגוגל אדס מציג מודעה של המפרסם שמופיעה בראש דפי התוצאות (לפעמים ובכפוף לרמת התחרות המודעה מופיעה נמוך יותר בדפי התוצאות כמו בסוף העמוד לאחר התוצאות האורגניות, אבל כל עוד המודעה רלוונטית לחיפושים, התקציב שלנו לא נמוך מהמתחרים והקמפיין הפרסומי נעשה בצורה נכונה זה לא אמור לקרות).

עכשיו, פרסום ב Google Ads עובד כמו מכירה פומבית. המפרסמים מגישים הצעות מחיר מקסימליות הנקראות בידים (מהמילה Bid באנגלית) שהן בעצם המקסימום שהם מוכנים לשלם עבור הצגת הפרסומות שלהם עבור בפני גולשים שמבצעים חיפושים שונים.
מתוך כל המפרסמים שהציעו את המחיר שהם מוכנים לשלם, גוגל בוחרת את המודעה של מי היא תציג.

אבל בשונה ממכירה פומבית, הכסף הוא לא הדבר היחיד שקובע את הטון. גוגל משתמשת ב- Ad Rank, שהוא דירוג המודעה בעבור מילות מפתח שונות.
דירוג המודעה כולל פרמטרים שונים, ביניהם נכלל כמובן מחיר הביד שהצענו, אבל לא רק, אלא גם פרמטרים נוספים כמו:

  • שיעור ההקלקה (CTR) ההיסטורי של מודעות שפרסמנו בעבר
  • שיעור ההקלקה (CTR) של המודעה הנוכחית שאנחנו מפרסמים
  • חווית המשתמש של דף הנחיתה אליו המודעה מובילה
  • רלוונטיות המודעה לחיפוש הגולש

אולי שמעתם את המושג "Quality Score" – זהו למעשה פרמטר שמאגד בתוכו מספר פרמטרים, כמו ה-CTR של המודעה, הרלוונטיות שלה לאותה מילת המפתח, ועוד. עכשיו כשיש לכם הבנה בסיסית של איך המנגנון הזה עובד, בואו נתקדם לפרקטיקה.

 

מתחילים לעבוד – בונים קמפיין פרסום בגוגל

אז איך מפרסמים בגוגל בפועל? הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לפתוח חשבון פרסום בגוגל אדס.

אחרי שכבר יש לכם חשבון, תוכלו לפתוח את הקמפיין הראשון שלכם. אז בואו נתחיל לדבר על כמה דברים בסיסיים.

יעד הקמפיין

בשלב הראשון, תצטרכו לבחור כאן את יעד הקמפיין שלכם, כאשר יעד הקמפיין משפיע באופן ישיר גם על הדבר הבא שתצטרכו לבחור – סוג הקמפיין.

היעד שלכם יכול להיות לידים, מכירות, קידום של אפליקציה, משיכת תנועה לאתר ועוד.
האמת שזה דיי אינטואיטיבי… היעד נגזר מהמטרות שאתם מנסים להשיג מהקמפיין.
חשוב להתמקד במטרה אחת מרכזית וליצור קמפיין שיעזור לכם להשיג את המטרה הזו ספציפית. אם אתם לא ממוקדים, הקמפיין יהיה מפוזר ולא מספיק טוב.

סוג הקמפיין

גוגל מאפשרת לבחור בין כמה סוגי קמפיינים כאשר ההבדל בין הסוגים הוא סוג המודעות שיוצגו לגולשים והמקומות בהם הן יוצגו.
אילו קמפיינים קיימים?

  • קמפיין ברשת החיפוש (Search Network) – קמפיין שיציג מודעות טקסט כתוצאה מחיפושי גולשים בדפי התוצאות של גוגל.
  • קמפיין ברשת המדיה (Display Network) – קמפיין שיציג סוגים שונים של מודעות באתרים שונים שעובדים עם פלטפורמת הפרסום של גוגל.
  • קמפיין וידאו – קמפיין שיציג מודעות וידאו בעיקר ביוטיוב אבל גם באתרים נוספים.
  • קמפיין שופינג – קמפיין שמציג פרסומות לרכישת מוצרים באתרים שונים שעובדים בשיתוף עם פלטפורמת הפרסום של גוגל.

באיזה קמפיין לבחור?

בגדול, אם היעד שלכם הוא להשיג לידים, לבצע מכירות, למשוך הורדות לאפליקציה או טראפיק לאתר – אני ממליץ להתמקד ברשת החיפוש, כלומר, בקמפיין Search Network.
הסיבה היא שבקמפיינים כאלו אתם מפרסמים רק במנוע החיפוש של גוגל ומשתמשים בטרגוט מדויק שמאפשר לכם להגיע לגולשים שיראו את המודעה כשיש להם כוונה לקנות את מה שיש לכם למכור.

עם זאת, גם הקמפיינים האחרים עשויים להיות יעילים.
מניסיון, שימוש בקמפיין שופינג יכול להיות מאוד אפקטיבי למכירת מוצרים, וקמפיין וידאו יכול להניב תוצאות מצוינות במשיכת לידים לקורסים.

עכשיו, אם אתם מחפשים חשיפה – מודעות מותג, שיפור המוניטין שלכם ברשת, פרסום רחב – בחרו בקמפיין Display Network.
בקמפיינים כאלו אמנם אין לכם אפשרות לטרגט קהלי יעד בצורה ממוקדת במיוחד כמו בקמפיין ברשת החיפוש, אבל כן תוכלו לפרסם את המודעה שלכם באופן נרחב ובאתרים יחסית רלוונטיים שעובדים עם פלטפורמת הפרסום של גוגל.

קהלי יעד, מיקום ושפה

מה שחשוב לדעת לגבי מיקום ושפה הוא שלא תמיד כדאי לצמצם את המיקום לעיר הספציפית שבה אתם עובדים. ישראל היא מדינה קטנה וגם אנשים שגרים בפתח תקווה או חולון עשויים לחפש חנויות נעליים בתל אביב.

עכשיו בואו נדבר על קהלי יעד. המטרה שלכם כאן, כמובן, היא להגדיר את קהלי היעד שהכי רלוונטיים לשירות או המוצר שאתם מפרסמים ואת קהלי היעד שיש להם כוונה לקנות את מה שאתם מוכרים.
בעיקרון, אם האתר שלכם לא חדש לחלוטין וביקרו בו גולשים בעבר, אתם יכולים פשוט להכניס את כתובת ה-URL של האתר שלכם וגוגל תציג לכם קהלי יעד רלוונטיים – לא תמיד מדויק מאוד, אבל זו התחלה לא רעה.

גוגל מאפשרת גם לצמצם את קהל היעד של הקמפיין לפי מטריקות שונות כמו גיל, אזור מגורים, סטטוס משפחתי וכ"ו.
אני ממליץ מאוד שלפני שתגדירו את המטריקות האלו תציצו בנתוני גוגל אנליטיקס שלכם ותלמדו את כל מה שאתם יכולים על הקהל שלכם, אלו שכבר נמצאים שם היום ונהנים מהמידע/המוצרים שלכם.
מה טווח הגילאים של הגולשים שלכם? מה התחומים שמעניינים אותם? מה הסטטוס המשפחתי שלהם? עדיף לבדוק את הדברים האלו בגוגל אנליטיקס במקום לנחש.

אופציה מצוינת היא לעשות רימרקטינג – שיווק מחדש. קמפיין כזה יאפשר לכם להציג את המודעה בפני גולשים שביצעו אתכם אינטראקציה בעבר – ביקרו באתר שלכם או ראו סרטון שלכם.

הסיכוי להמיר גולשים כאלו הוא בדרך כלל גבוה בהרבה משל גולשים שאין להם מושג מי אתם.

Sitelinks

אלמנט שלא כדאי להתעלם ממנו ויכול לעזור לכם להגדיל את יחסי ההמרה ולניב תוצאות גבוהות יותר מהקמפיין שלכם או מפרסום באינטרנט הוא Sitelinks, שהם קישורים נוספים לעמודים באתר שלכם שמופיעים מתחת לתיאור המודעה שלכם.
את הקישורים האלו תצטרכו להזין ידנית, כלומר לבחור את העמודים אליהם אתם רוצים לקשר, לכתוב כותרת לכל אחד מהם ולהכניס את כתובת ה-URL שלהם.

כשהלינקים האלו מופיעים במודעה שלכם, אתם נותנים לגולשים שרואים אותה אופציות נוספות שעשויות לעניין אותם ובכך מגדילים את הסיכוי שיגיעו לאתר שלכם.
למשל, אם אני מפרסם מודעה של קידום ובניית אתרים, שווה לי להכניס מתחת לאותה מודעה קישורים כמו: "ייעוץ קידום אורגני", "קידום סרטונים ביוטיוב" ו"פרסום בגוגל".

פרסום בגוגל מחירים – כמה עולה לפרסם בגוגל?

בקמפיינים של גוגל משלמים לפי מודל ה- Pay Per Click, או בקיצור PPC ובעברית – תשלום לפי קליק.

המחיר שמשלמים עבור קליק, ה- CPC, נקבע בהתאם לתחרות בתחום שלכם, אך גם קשור גם ל- Ad Rank שהוא בעצם דירוג הקמפיין שמשלב כאמור את איכות המודעה, הרלוונטיות לכל מילת מפתח, ה-CTR של המודעה, טיב דף הנחיתה וגם את ההיסטוריה של החשבון מנהל המודעות שלכם.

בגדול, ככל שהמודעה שלכם איכותית ורלוונטית יותר לכוונה של הגולשים, שמתבטא כמובן במילת המפתח, תשלמו פחות פר קליק.

בואו נעשה את זה ברור יותר. מתי אנחנו משלמים יותר על כל קליק?

  • המחיר עולה אם דף הנחיתה לא נוח (UX – חווית גלישה לא נעימה) לגולשים וגורם לאנשים לנטוש.
  • המחיר עולה אם המודעה שלכם לא מספקת לגולשים את הצורך שלשמה הם ביצעו את החיפוש בגוגל.
  • המחיר עולה אם הכותרת והתיאור של המודעה לא טובים (CTR נמוך) ולא מצליחים למשוך גולשים ללחוץ על המודעה.

בנוסף, המחיר גם תלוי בתעשייה, כמות החיפושים וכמות הכסף שהמתחרים שלך מציעים על כל ביטוי וביטוי (גובה ה- Bid).
בתעשיות כמו עורכי דין, חברות ביטוח, משכנתאות, צימירים ועוד כל קליק יכול לעלות כמה עשרות שקלים בעוד שבתעשיות אחרות המחיר יכול להיות כמה שקלים בודדים בלבד.

אם אתם רק מתחילים ועדין אין לכם ניסיון רב בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, אני מציע לנהל את התקציב באופן פשוט יחסית – באופציה של "הצעת מחיר", בקשו מגוגל להשיג כמה שיותר המרות במסגרת התקציב שלכם והגדירו תקציב יומי שתדעו לעמוד בו לאורך זמן – שבועות עד חודשים.

בהמשך, כשיש לכם יותר מידע סטטיסטי במנהל המודעות אתם יכולים לחשב בעצמכם מהו הביד (הצעת מחיר) המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק וכמה הוא מניב לכם.

איך מחשבים ביד מקסימלי?

הביד המקסימלי שלכם הוא בעצם סכום הכסף הגבוהה ביותר שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק, והוא נקבע על ידי חישוב הרווח הממוצע שלכם מכל קליק.
ברגע שיש לכם מספיק נתונים ואתם יודעים מה אחוז ההמרה שלכם, שהוא כמות האנשים שמבצעים את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו ביחס לכמות האנשים שרואים את המודעה – חישוב הרווח הממוצע מכל קליק הוא דיי פשוט.

ביד מקסימלי = רווח ממכירה/ליד X העמלה לגוגל X יחס ההמרה.

כדי לפשט, בואו נמחיש זאת עם דוגמה:

  • רווח ממכירה – בואו נניח שאתם מפרסמים מקרר חדש שיצא לשוק, ועל מכירת כל מקרר אתם מרוויחים 1000 שקלים.
  • העמלה של גוגל – עכשיו, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשלם לגוגל חלק מהרווחים שלנו, אז בואו נניח שאתם מרגישים בנוח שגוגל תרוויח מכל מכירה שלכם עמלה מקסימלית של 200 שקלים, למשל.
    200 שקלים עמלה מתוך 1000 שקלים רווח על כל מקרר = 20%, או 0.2.
  • יחס ההמרה – בהנחה שכבר הרצתם מודעה בעבר, אמור להיות לכם איזשהו מושג לגבי יחס ההמרה שלכם. בואו נגיד שהוא 1% או 0.1, כלומר על כל 100 אנשים שרואים את המודעה 1 קונה מכם מקרר.

אם כך, הביד המקסימלי שלכם יחושב כך:

(רווח פר מכירה) 1000 X (עמלה לגוגל) 0.2 X (יחס המרה) 0.1

ביד מקסימלי = 20 שקלים.

כמובן, ככל שהרצתם יותר קמפיינים יהיו לכם יותר נתונים לגבי יחס ההמרה שלכם, וכך תוכלו לדעת במדויק יותר כמה כל קליק באמת שווה לכם.

 

פרסום בגוגל – איך בוחרים מילות מפתח?

למקרה ששכחתם, אני רוצה להזכיר שכשאתם מפרסמים בגוגל אדס, המודעה שלכם מופיעה לגולשים שמחפשים את מילות המפתח שאתם מגדירים.
עכשיו, להגדרת מילות המפתח שלכם יש משמעות אדירה.

בחירת מילות המפתח שלכם צריכה להתבצע לפי שני דברים:

  • מה אנשים מחפשים – אם אתם רוצים שגולשים יגיעו למודעה שלכם אתם צריכים למצוא את מילות המפתח שהם מחפשים. למעשה, אתם צריכים לשים את עצמכם בנעליים של הגולש ולהבין מה הוא היה מקליד בשורת החיפוש.
  • מה שאתם מציעים – זו לא חוכמה פשוט לבחור במילות מפתח מאוד פופולריות. המודעה ודף הנחיתה שלכם חייבים להיות רלוונטיים לאותו החיפוש ולספק לגולשים את מה שהם מחפשים.

אם תפגעו במטרה ותפרסמו את המודעה הנכונה לקהל המדויק, שיעור ההקלקה של הגולשים יהיה גבוה והקמפיין שלכם יספק תוצאות מעולות במסגרת התקציב שתקבעו.
מצד שני, אם תפרסמו את המודעה שלכם גם לגולשים לא רלוונטיים, לא רק שגוגל יעלה את המחיר שלכם פר קליק אלא שתשלמו עבור קליקים של גולשים סקרנים שבכלל לא רוצים או צריכים את מה שיש לכם להציע.

איך מוצאים את מילות המפתח הנכונות? אני ממש לא ממליץ להסתמך כאן על השערות.
רצוי להשתמש בכלים כמו מתכנן המילים של גוגל אדס וגם בכלים מקצועיים נוספים, כתבתי מדריך מפורט איך לעשות מחקר מילות מפתח כדי ליצור רשימה מדויקת ככל האפשר של ביטוי החיפוש שהכי רלוונטיים למודעה שלכם.

אפשרויות התאמה של מילות מפתח בפרסום בגוגל

במנהל המודעות גוגל אדס יש מספר אפשרויות התאמה לכל מילות מפתח, חשוב להכיר ולשלוט באפשרויות, בקיאות בהם יכולה להשפיע מאוד על התוצאות שלכם.
על ידי התאמה של מילות מפתח, אנחנו בעצם מחליטים עבור אילו חיפושים המודעה שלנו תופיע.
הנה כמה אפשרויות התאמה של מילות מפתח:

  • התאמה רחבה – בהתאמה רחבה, שמוגדרת כברירת מחדל, המודעה שלכם תופיע עבור חיפושים שדומים למילות המפתח שהגדרתם ובחיפושים נוספים, עם שגיאות כתיב למשל.
    לדוגמה, אם הגדרתם כמילת מפתח את הביטוי: אוכל סיני בהוד השרון, המודעה יכולה להופיע גם עבור גולש שמחפש: מסעדה באזור השרון.
  • התאמה מדויקת – המודעות שלכם יופיעו בחיפושים שתואמים לביטוי המדויק או גרסאות קרובות לביטוי. גרסאות קרובות כוללות חיפושים של מילות מפתח שהמשמעות שלהן זהה לזו של מילות המפתח בהתאמה מדויקת, לא משנה אם יש הבדל איות והתחביר. בנוסף, גרסאות קרובות יכולות לכלול סידור מחדש של מילים, כל עוד הן באותה המשמעות. כדי להגדיר זאת יש לסמן את מילת המפתח [אוכל סיני בהוד השרון] בסוגריים מרובעים. המודעה תופיע גם עבור חיפושים מעט שונים כמו: הוד השרון אוכל סיני, אבל לא עבור חיפושים עם משמעות שאינה זהה.
  • התאמה לביטוי – המודעות יכולות להופיע בחיפושים שתואמים לביטוי, או גרסאות קרובות של הביטוי, עם מילים נוספות לפני או אחרי הביטוי. אך שימו לב – המודעות לא יופיעו עבור ביטויים עם מילה באמצע הביטוי או אם סדר המילים בביטוי שונה. הביטוי צריך להיות מסומן במירכאות לדוגמה:"הוד השרון אוכל סיני".
  • מילות מפתח שליליות – קיימת גם אפשרות להגביל את הופעת המודעה בפני גולשים המחפשים מילות מפתח ספציפיות. למשל, אם המסעדה שלכם לא כשרה ותרצו לוודא שגולשים שמחפשים אוכל סיני כשר בהוד השרון לא מגיעים למודעה שלכם, תוכלו למנוע את זה על ידי הגדרת מילים אלו כמילות מפתח שליליות. כדי להגדיר את מילות המפתח הללו כמילות מפתח שליליות תצטרכו להוסיף סימן של מינוס, כלומר -אוכל סיני כשר בהוד שרון, לפני המילה.

זכרו, מילות המפתח שלכן יהיו בעלות התאמה רחבה כברירת מחדל.
יש סוגים נוספים של התאמה והסברים מפורטים יותר על מה שכבר דיברנו כאן

 

הנתונים הם החברים הכי טובים שלכם

כמו שראיתם, זה יחסית פשוט להקים קמפיינים בגוגל אדס.
אבל זו רק חצי מהעבודה, וזה עוד החלק הקל – העבודה הקשה היא לעקוב, ללמוד ולהפיק מסקנות אחר הביצועים של המודעות שלכם ולבצע שינויים כל הזמן כדי לשפר את הפרסום שלכם בגוגל.

אז על אילו מדדים חשוב להסתכל?

  • CTR – שיעור הקלקות הגולשים, כלומר, כמה גולשים לחצו על המודעה מתוך אלו שצפו בה.
  • Conversions – כמות ההמרות של המודעה, כלומר, כמה גולשים ביצעו את הפעולה שרצינו שיבצעו.
  • Conversion Rate – שיעור ההמרות, כלומר, כמה גולשים ביצעו את הפעולה הרצויה מתוך סך הגולשים שנכנסו למודעה.
  • CPC – עלות ממוצעת לכל המרה, כלומר, כמה עולה לנו בממוצע כל פעולה רצויה (ליד, רכישה, הרשמה וכו').

שיעור ההקלקות ביחס לכלל החשיפות של המודעה ושיעור ההמרות של הגולשים ביחס לשיעור ההקלקות – אלו כנראה המדדים הכי חשובים כשעושים פרסום בגוגל.
אפשר לומר שעליהם קמים ונופלים קמפיינים.

עכשיו, בואו נדבר על כמה זה משמעותי לשפר את המדדים האלו. אזכיר שגוגל מדרגת את המודעה שלנו לפי הנתונים האלו בדיוק, והדירוג הזה הוא מה שקובע את המחיר שנשלם ואת הסיכוי שגוגל תיתן עדיפות למודעה שלכם על פני מודעות אחרות.

אבל את החשיבות של זה – קצת קשה לנו למדוד ולהבין. בתכלס, זה פשוט שווה לכם כסף.

עד כמה זה משמעותי לעקוב אחרי ביצועי המודעות שלכם?

הרבה בעלי עסקים מוציאים כמה מאות שקלים, מפרסמים איזו מודעה בגוגל – ומתפלאים שהם לא מקבלים טלפונים.
ההבדל בין מי שנשאר במעקב אחרי הביצועים של המודעה ומשפר אותה בהתאם (אופטימיזציה לקמפיין) לבין מי שלא עושה את זה הוא משמעותי מאוד.
בואו נדבר על הדוגמה הכי ברורה לכמה זה חשוב לעקוב אחרי המדדים האלו ולשפר אותם – שיעורי המרה.

בואו נגיד ששיעור ההמרה שלכם הוא 1%, כלומר, על כל 1,000 גולשים שרואים את המודעה שלכם, 10 מהם נרשמים לקורס שלכם.
עכשיו נניח שמכל הרשמה לקורס אתם מרוויחים 500 שקלים, מה שאומר שעל כל 1,000 גולשים שרואים את המודעה, אתם מרוויחים 5000 שקלים – 10 נרשמים כפול 500 שקלים.
עכשיו, במצב כזה אתם יכולים להגיד "סבבה, טוב לי עם זה, זה ממש אחלה".

מצד שני, אתם יכולים להגיד "אוקיי, אולי אני יכול ליצור מודעה יותר טובה, עמוד נחיתה יותר איכותי, אולי שווה לי".
עכשיו, נניח שעשיתם את זה, והצלחתם להביא לעלייה של 1% בלבד באחוז ההמרה.
אבל העלייה הקטנה הזו? המשמעות שלה היא שעל כל 1,000 גולשים תקבלו 20 נרשמים.

זה אומר שעלייה של 1% בלבד תגרום לכך שתרוויחו 10000 שקלים במקום 5000 שקלים על כל 1,000 גולשים שרואים את המודעה.
אחוז אחד בלבד, ואתם מרוויחים כפול!
זה באמת ככה, המשחק כאן הוא באחוזים בודדים – עלייה של כל אחוז בשיעור ההמרה שלכם תגדיל בצורה משמעותית את הרווחים שלכם.

עכשיו השאלה היא איך משפרים את המדדים האלו.
בשורה התחתונה – הדרך לשפר את המדדים האלו היא בניית מודעה ועמודי נחיתה טובים יותר, בואו נדבר על איך עושים את זה.

 

שיפור CTR בפרסום בגוגל – איך תכתבו מודעה שגורמת לגולשים להקליק

נכתבו על הנושא הזה עשרות כתבות ומדריכים ויש קורסים מקצועיים מאוד יקרים ומעמיקים שמלמדים קופירייטינג בדיוק בשביל זה.
בגדול, תמיד עדיף להיעזר בכותב או קופירייטר מקצועי אבל במציאות כמו במציאות, מסגרת התקציב מוגבלת.

אומנם אי אפשר ללמד קופירייטינג בכמה מילים, אך גם אני בעצמי כתבתי לא מעט מודעות בחיי ולפעמים זה גם עובד לא רע אם דובקים בעקרונות:

הנה כמה עקרונות וטיפים מרכזיים:

  • כותרת ותיאור ברורים ונוקבים – ככל שהכותרת והתיאור יהיו מושכים יותר הסיכוי שגולשים ירצו ללחוץ על המודעה יגדל.
    מצאו דרך להבהיר את היתרונות ואת הצעת הערך הייחודית שלכם וה-CTR ישתפר פלאים.
  • התמקדו בפתרון – אם אתם מספקים שירותי הדברת טרמיטים ומפרסמים מודעה על השירותים שלכם, אין סיבה שתכתבו משהו כמו "יש לכם טרמיטים?".
    אם הגולשים חיפשו משהו שקשור להדברת טרמיטים, כנראה שיש להם טרמיטים, לכן כותרות כמו "הדברת טרמיטים מהירה ומשתלמת" או "היפטרו מטרמיטים אחת ולתמיד" יתאימו יותר.
  • דעו מה הצעת הערך הייחודית שלכם – כדי שתוכלו להבהיר מה היתרון שלכם עבור הלקוח, אתם חייבים לדעת מה היתרון הזה בעצמכם, מה ה-UVP שלכם, או בעברית, הצעת ערך ייחודית.
    אתם הכי זולים? אתם הכי מהירים? אתם הכי מנוסים? חשוב שתבינו מה הבידול של העסק שלכם, גם בלי שום קשר לפרסום העסק שלכם בגוגל.
  • התאמה למילות המפתח – התאימו את הכותרת והתיאור של המודעה למילות המפתח שהגדרתם. אם הגולשים יראו מודעה שכוללת בדיוק את מה שהם מחפשים, הסיכוי שהם ילחצו גבוה.

עכשיו, אם אתם מתעכבים על משהו – תעשו לי טובה, תתעכבו על הכותרת.
הכותרת של המודעה שלכם היא חלק מאוד קריטי מההצלחה שלו בהמרת הגולשים, היא הדבר הראשון שהם רואים וכדאי מאוד שהיא תעביר את המסר בצורה הנכונה.

אבל אולי הדבר הכי חשוב, וזה שהמון נופלים בו, הוא להתמקד בלקוח, לא בעצמכם.
הלקוח רוצה לדעת מה הוא יקבל מכם, פחות מעניינים אותו פרטים טכניים על העסק שלכם או על המוצר שלכם, אלא אם הם הצעת הערך הייחודית שלכם.

איך עוד אפשר לשפר שיעור הקלקה כשעושים פרסום בגוגל?

מעבר לעקרונות הבסיסיים, אני רוצה לתת לכם עוד כמה טיפים לשיפור CTR במודעות גוגל אדוורדס:

  • השתמשו במספרים כשזה מתאים – מסתבר שהמוח שלנו מגיב טוב למספרים. כמה טוב? עד כדי שיפור של 88% ב-CTR.
  • הוספת אלמנטים למודעה – יש תוספות שאפשר להוסיף למודעה ועשויות להגדיל את ה-CTR, כמו אותם Sitelinks עליהם דיברנו לפני כן או אלמנטים כמו אופציה להתקשרות מיידית שכוללת את מספר הטלפון שלכם ומאפשרת להתקשר אליכם באופן מיידי ואף את המחיר של המוצר שאתם מוכרים.
    לא רק שתגדילו את שטח המודעה שלכם בעמוד התוצאות, אלא גם יתאפשר ללקוחות לקבל את מה שהם רוצים, מה שמעלה את הסיכוי שגולשים עם צורך דחוף יקליקו על המודעה שלכם ויבצעו את הפעולה שהייתם מעוניינים בה ללא בזבוז תקציב על ידי קליקים מיותרים.
  • כתבו מודעות עדכניות – נסו למצוא קשר לתקופה הנוכחית שבה אתם מפרסמים את המודעה. נניח, אם הייתי מפרסם מודעה על שירותי קידום אורגני שלי בגוגל בזמן כתיבת המדריך הזה, הייתי יכול לפרסם משהו כמו "בואו לפתוח פער על פני המתחרים בתקופת הקורונה!".
    זה נותן מימד של רלוונטיות למודעה ויכול לשפר פלאים את ה- CTR שלכם וגם את שיעור ההמרות שלכם.

יופי, עכשיו אחרי שבנינו מודעה, בואו נדבר על השלב הבא אליו נפנה את הלקוח – עמוד הנחיתה.

 

שיפור שיעור המרה בפרסום – בניית עמודי נחיתה שמוכרים

למקרה שאתם לא מעורים במינוח המקצועי, עמוד נחיתה או באנגלית Landing Page, הוא עמוד האינטרנט אליו הגולשים מגיעים מהמודעה שלכם.
המטרה של עמוד הנחיתה היא חד משמעית – לגרום לגולשים לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו.
זה לא משנה אם אתם רוצים שהגולשים ירשמו לסדנת פיסול בחימר או יקנו סט סכיני מטבח חדש תוצרת גרמניה, עמוד הנחיתה שלכם הוא הדרך שלכם לגרום לזה לקרות.

מתלבטים האם כדאי להקים עמוד נחיתה או לשלוח לאתר שלכם? מניסיון של מאות קמפיינים, אלא אם מדובר בחנות איקומרס – עמוד הנחיתה הוא המקום הנכון לשלוח אליו את הגולשים שלכם.
במקום לשלוח את הגולשים לעמוד הבית של האתר שלכם, שלרוב מלא בפרטים, מספר שירותים, מאמרים ושאר ירקות, שממש לא עונים לצורך שלשמו הגולש הגיע אליכם. שליחה לעמוד שמבהיר להם במהירות מה אתם מציעים ומה הם צריכים לעשות, בין אם זה להכניס פרטים בטופס לידים או לצלצל, יניב לכם יחסי המרה גבוהים בהרבה, ופחות גולשים שיחזו אחרונה למנוע החיפוש ויכנסו למתחרה שלכם.
זה המקום להסביר בצורה ברורה את המוצר או השירות שלכם ולהבהיר לגולשים למה מה שיש לכם להציע עדיף על מה שאחרים מציעים. אל תשכחו שבסופו של דבר עבור שילמתם כמה שקלים טובים כדי שהוא יגיע לאתר שלכם והמטרה שלנו היא שכמה שיותר גולשים ישאירו פרטים ויצרו איתנו קשר.

עכשיו, מעבר לפרט הקטן והשולי הזה שעמוד הנחיתה שלכם הוא בעצם מה שקובע אם תמירו את הגולשים או תישארו בידיים ריקות – הוא גם חשוב לגוגל.
דירוג המודעה שלכם כולל בתוכו גם את איכות עמוד הנחיתה שלכם, מה שאומר שאם תעשו עבודה טובה לא רק שתצליחו להמיר יותר גולשים, אלא שגם תשלמו פחות על פרסום המודעה שלכם או לחילופין, שתקבלו עדיפות על פני מפרסמים אחרים.

כמה עקרונות וטיפים לבניית עמודי נחיתה מנצחים

עכשיו בואו נחזור לפרקטיקה. איך בונים עמוד נחיתה שאשכרה ממיר גולשים?

  • Keep It Simple – ברוב המקרים, אין הצדקה אמיתית לעיצוב מתחכם ומורכב. לא רק שעיצוב כזה בדרך כלל דורש הרבה יותר זמן טעינה, הוא גם מסיח את הדעת מהעיקר.
  • תהיו ברורים – הטיפ הכי גדול שלי הוא להיות ברורים ולא להסתבך עם פרטים לא רלוונטיים, כתבו מה אתם מציעים, מה היתרון היחסי שלכם, והניעו את הגולש לפעולה, זה מה שעובד הכי טוב.
  • הכותרת היא 90% מהעבודה – כאן תהיו חייבים לזקק את הצעת הערך שלכם, כי הכותרת היא כמה מילים ספורות שצריכות להבהיר לגולש מה אתם מציעים לו.
    רוצים דוגמה? אם אתם מעבירים סדנת כתיבה, הכותרת יכולה להיות משהו כמו "בואו לכתוב סיפור בתוך 4 מפגשים".
  • בלי הנעה לפעולה אין המרות – יש הרבה עמודי נחיתה שנראים טוב, אבל מבלבלים את הגולש ומאבדים אותו ממש בשלבים האחרונים.
    הסבירו לגולשים בצורה ברורה וישירה מה הפעולה שהם צריכים לעשות והשתמשו בכפתורי רכישה או טופסי הרשמה כדי לדרוש מינימום מאמץ מהגולש.
  • עזרים ויזואליים – הפכו את עמוד הנחיתה שלכם לקריא ומושך מבחינה ויזואלית. הכניסו צבעים כדי שלא יהיה משעמם, שלבו תמונות והשתמשו בתבליטים (שהם העיגולים האלו שאתם רואים לפני כל סעיף ממש כאן).
    מה שכן, אל תגזימו. השתמשו בדברים האלו במידה הגיונית ורק כשזה באמת מתאים.
  • צרו אמינות – חוות דעת מלקוחות, לוגויים של חברות איתם אתם עובדים וכמה מילים עליכם/העסק שלכם, יעשו טוב ליחסי ההמרה שלכם.
  • טפלו בצד הטכני – התאמה לנייד (רספונסיביות), מהירות טעינת עמוד וגדלי פונט נכונים יגרמו למשתמש להתמצא בדף ולהשאיר פרטים.

אם אתם מתכוונים להוציא סכומים גדולים של כסף על הקמפיין שלכם וכתיבה היא לא הצד החזק שלכם, אני ממליץ לקחת איש מקצוע שיודע מה הוא עושה.
האמת היא שעמוד נחיתה לא טוב יכול להפסיד לכם הרבה לקוחות פוטנציאליים, וזה חלק לא פחות חשוב מבחירת קהלי יעד נכונים או מילות מפתח מדויקות.

יש כל מיני פלטפורמות פופולריות לבניית דפי נחיתה, ביניהן רב מסר, אקטיבטרייל ו-Smoove. ואם בא לכם אתם מוזמנים לדבר גם איתי – בנייתי עשרות רבות של דפי נחיתה ייעודיים וברמה גבוה עבור פרסום בגוגל.

 

שוכרים מקצוען – שוכרים מפרסם זול ומשלמים ביוקר

קחו בחשבון שגם אם תמצאו מנהל PPC שיסכים לעשות עבורכם פרסום בגוגל במחיר זול, זה לא אומר שהמהלך הצליח.
הדרך הנכונה לבחון את הערך שאתם מקבלים על הכסף שהשקעתם היא שקלול של שכר הטרחה של מקדם אתרים + עלות תקציב המדיה ששולם לגוגל, כך שאם המקדם שלכם גובה תקציב גבוה ומניב לכם תוצאות טובות – כנראה שזה שווה את זה.

למרות שזה מה שהאינטואיציות שלנו אומרות לנו, במקרה הזה בחירה באופציה הזולה לא בהכרח תחסוך לכם כסף.
בדרך כלל זה הפוך לגמרי – ככל שמנהל הקמפיינים שלכם יהיה יותר יעיל ומנוסה, ובדרך כלל בהתאם גם יקר יותר, הוא ידע לייעל את אסטרטגיית השיווק שלכם בצורה טובה יותר ולהפיק מקסימום תוצאות מהתקציב שלכם.

אני לא אומר שאתם חייבים להוציא הון על פרסום בגוגל ולקחת את סוכנות הפרסום מספר 1 בעולם, הישארו בגדר התקציב שלכם ואל תשפכו כסף שאין לכם.
עם זאת, אל תצפו לעלות על איזה דיל מטורף – כמו בחיים בדרך כלל תקבלו את מה ששילמתם עבורו.

 

רוצים לנצח במשחק? שלבו פרסום בגוגל עם SEO

אסטרטגיית שיווק היא לא דבר ששמור לחברות ענק בלבד.
גם אתם יכולים לבנות תכנית עבודה לטווח ארוך שכוללת שימוש באמצעים שונים שיחד עוזרים לכם לקדם את העסק שלכם.

הנקודה שלי היא שלא חייבים לבחור בין קידום אורגני לבין פרסום בגוגל.
קידום אורגני הוא תהליך לטווח ארוך שמספק תוצאות מתונות באופן עקבי, ויחד עם קמפייני פרסום בגוגל שמספקים תוצאות מיידות – אתם יכולים להעיף את העסק שלכם למעלה גם במסגרת תקציב סבירה לעסקי SMB, כלומר קטנים ובינוניים.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי