קידום ובניית אתרים, אתרים שמתקדמים בגוגל – איך זה עובד?

קידום ובניית אתרים

ניווט מהיר במאמר

זה לא סוד שתעשיית בניית האתרים התפתחה בצורה משמעותית בעשור האחרון. זה לקח זמן והאסימון לא נפל ביום אחד, אבל בסופו של דבר העולם העסקי הסתגל למציאות החדשה של העידן הדיגיטלי ואיתו שירותי קידום ובניית אתרים הפכה חובה עבור כל בעל עסק.

אבל וזה אבל גדול, למרות שלרוב החברות והעסקים יש אתר אינטרנטי, בלא מעט מהמקרים האתרים האלו לא ממש מספקים את הסחורה. בעלי עסקים וארגונים משקיעים אלפי ועשרות אלפי שקלים – אבל הלקוחות לא פונים בטלפון ולא מבצעים רכישות. אז למה התוצאות לא מגיעות? רמז – בדקו את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.

רכזתי פה את כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל לבנות לעצמכם אתר שמאפשר קידום אתרים איכותי – כזה שמגיעים איתו גבוה גבוה בדפי התוצאות של גוגל עד למקום הראשון בגוגל.

 

בניית אתרים היא האמצעי – לא המטרה

כולם יודעים שצריך להיות להם אתר, השאלה היא למה… טעות נפוצה בבניית אתר היא המטרה שלשמה אנשים בונים אותו, אנשים חושבים שהמטרה בתהליך בניית אתרים היא לבנות אתר יפה בעיצוב שמתאים בול לטעם שלהם. עיצוב הוא חשוב מאוד, ואף יכול לתרום עבור שיפור יחס המרה באתר, ובאופן כללי כדאי מאוד שתאהבו את איך שהאתר שלכם נראה, אבל זו לא באמת המטרה.

האתר עצמו הוא לא המטרה שלנו – הוא האמצעי שאמור לעזור לנו להשיג את המטרה שלנו. המטרה של רוב האתרים היא למשוך לקוחות פוטנציאליים, לפתח את העסק, להגדיל את הרווחים ולשפר את התדמית בזירה הדיגיטלית. ואם אנחנו מדברים על הזירה של גוגל, אז בשורה התחתונה – המטרה של האתר שלנו היא לעלות כמה שיותר גבוה בגוגל.

בשביל שהאתר שלנו יוכל לטפס גבוה בגוגל, אנחנו צריכים לוודא שמי שבונה את האתר יבנה אותו בצורה שתאפשר לנו לעשות את זה. אנחנו צריכים אתר פונקציונלי, יעיל ודינמי שמותאם לבנייה וקידום אתרים.
ולכן, חשוב מאוד לעבוד על תהליך בניית האתר עם מקדם אתרים שמבין איך קידום אתרים בגוגל פועל או עם חברת בניית אתרים שגם מתמחה בקידום אתרים.

 

קידום ובניית אתרים עם מקדם אתרים

לא תמיד כדאי לעבוד עם מי שעושה "גם וגם" – לפעמים עדיף לקחת מקצוען שמתמחה בתחום אחד ספציפי. הרי כולנו יודעים שעדיף לאכול חומוס בחומוסייה מאשר בשיפודייה.

אבל במקרה הזה, מכיוון שמדובר בתחומים משלימים הקשורים זה לזה מבחינה שיווקית, אתם רוצים מישהו שידע לעשות גם וגם ויהיה תותח גם בבניית אתרים וגם בקידום אתרים (או לפחות בונה אתרים שיעבוד יחד עם איש קידום אתרים). בניית אתר בצורה כזו תבטיח לכם אתר שכבר מגיע מראש עם תשתית שמתאימה לקידום אתרים.
בניית האתר שלכם אצל אנשים ש"שוחים" בתחום קידום אתרים זה צעד שימנע מכם הרבה כאב ראש בעתיד כשתצטרכו לעשות פעולות שונות כדי לקדם את האתר שלכם.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

לפני שנתקדם, אני רוצה לתת כמה דוגמאות שיבהירו למה כל כך חשוב לבנות אתר עם מומחה קידום אתרים.

 

מחקר מילות מפתח כבר בשלב בניית האתר

עולם קידום האתרים (עדין) בנוי סביב מילות מפתח, וזהו חלק משמעותי מהשיטה שבה גוגל בוחרת אילו אתרים להציג לגולשים עבור כל שאילתת חיפוש. גוגל סורקת את הטקסטים שנמצאים בכל דף ודף באתר, ולפיהם בין היתר, מחליטה לאילו תחומים (ובאופן יותר ספציפי, לאילו ביטויי חיפוש) כל אתר רלוונטי.

אחת הפעולות האפקטיביות שאפשר לעשות בקלות בתהליך בניית אתר (אבל לא ממש בקלות אחרי תהליך הבנייה) היא לבנות אותו על סמך מחקר מילות מפתח. בניית האתר, הגדרה נכונה של העמודים וכתיבת העמודים שבו לפי מילות המפתח עבורן אתם רוצים לקדם את האתר תאפשר לכם לגרום לגוגל להבין במה עוסק האתר שלכם כבר מהסריקה הראשונה. אם לא תעשו את זה בזמן בניית האתר, תאלצו בהמשך לשנות את הטקסטים, את מבנה האתר ואף עמודים נחוצים שלא עליתם עליהם, וזה אומר להשקיע כסף וזמן מיותר.

זו היא דוגמה קלאסית, כי בדרך כלל רק מי שמבין בקידום אתרים יבצע מחקר מילות מפתח כזה וידע שזה חשוב לשלב אותן בטקסטים שבאתר כבר מההתחלה.

 

מבנה אתר שמותאם ל- SEO

נתחיל מהמבנה – אנשי SEO יודעים איך ליצור מבנה אתר שאופטימלי לקידום אתרים. מעצבים ומתכנתים, מוכשרים ככל שיהיו, בדרך כלל לא מתייחסים להיבט הזה כשהם בונים את האתר. למשל, לא כל מתכנת או מעצב יודע (או זוכר) שכל עמוד צריך לעסוק בנושא אחד מרכזי ולהתמקד במילת מפתח ייחודית. מקדם אתרים לעומת זאת, ידע להגיד לכם את זה גם תעירו אותו באמצע הלילה, בדיוק כשהוא חולם על קישורים חיצוניים.

 

עיצוב שמניב יחסי המרה

גם בתהליך העיצובי חשוב שיהיה מעורב מישהו שמבין בקידום אתרים. מעבר לזה שהעיצוב של האתר צריך להיות יפה, הוא צריך לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם. העיצוב צריך להניע את הגולשים לפעולה ולגרום לגולשים לקנות את המוצרים שלכם, להירשם להרצאות שלכם או להשאיר פרטים בטופס צור הקשר באתר שלכם.

 

בניית אתרי וורדפרס – הבחירה האידאלית

אם המטרה שלכם היא קידום ובניית אתרים ולא רק בניית אתר שיהיה נטוש, ההמלצה שלי היא חד משמעית בניית אתר וורדפרס. הנה היתרונות הבולטים:

  • וורדפרס היא מערכת קוד פתוח.
  • וורדפרס היא מערכת אטרקטיבית יחסית להקמה ולתחזוקה.
  • מעל 30% מהאתרים בעולם מבוססי וורדפרס.
  • קהילה – לוורדפרס יש מסביב לעולם וגם בישראל מגוון רחב של ספקים ונותני שירות, מה שמאפשר לא להתחתן עם מי שבנה לכם את האתר לנצח. לא טוב? תעברו.
  • וורדפרס אופטימלית לקידום במנועי חיפוש ועמוסה בתוספים (הרחבות) שמאפשרים גישה נוחה לכל מה (כמעט) שהמקדם צריך ללא כתיבת שורת קוד אחת.
  • וורדפרס מתאימה לסוגים שונים של אתרים: אתרי תדמית, אתרי מסחר, חנויות וירטואליות, בלוגים ועוד.
  • וודפרס בהגדרתה פלטפורמת CMS, מה שאומר שהיא מיועדת לאנשים שמעוניינים לעדכן ולנהל את האתר שלהם באמצעות ממשק ניהול נגיש, ידידותי והשפה העברית (או האנגלית).
  • וורדפרס מתפתחת מבחינה טכנולוגית כל הזמן, גם היום ובעלת המון מידע ומדריכים באינטרנט.
  • אלמנטור – כלי ישראלי לבניית אתרים בוורדפרס בשיטת דרג אנד דרופ (drag and drop) – כתבתי מדריך קידום אתר אלמנטור SEO.
  • אחסון יעודי לוורדפרס לצרכי קידום אתרים – כתבתי מדריך אחסון אתרים מעולה לקידום אתרים אחסון אתרים seo.

אם אתם רוצים לבנות אתר שתוכלו לקדם בגוגל, כנראה שהדבר הכי חשוב שצריך לוודא בבניית האתר זה שהוא יהיה מבוסס על מערכת קוד פתוח, הנוחה והנגישה שבהם היא וורדפרס. הנה מדריך מלא למי שמחפש קידום אתרי וורדפרס.

 

האם צריך לקדם את כל סוגי האתרים?

בניתם לעצמכם אתר במערכת סגורה? אתם לא נוגעים בו ולא מקדמים אותו? אין לכם גישה לעשות את זה בכלל?

למקרה שגרמתי לזה להיראות אבסולוטי, אני רוצה להבהיר שאין רק סוג אחד של אתרים ושלא חייבים לקדם אורגנית כל אתר. יש כל מיני סוגי אתרים ואלו שתרצו לקדם אורגנית הם בדרך כלל אתרים שנועדו למשוך גולשים ולקוחות, להניב רווחים וכו'. אז כדי לעשות סדר בעניין וכדי שלא תתבאסו שאתם לא מקדמים את האתר שלכם בלי סיבה – בואו נדבר רגע על כמה מסוגי האתרים נפוצים ועל למה צריך (או לא צריך) לקדם אותם.

 

אתרים שצריכים קידום אתרים

כל אתר שהצלחתו תלויה בהגעה של הגולשים אליו הוא אתר שצריך קידום אתרים. אתרים כאלו הם אתרים כמו אתרי תדמית, אתרי תוכן, אתרי מסחר ובעצם רוב האתרים בהם אתם גולשים, החל מאתרים פרטיים של עסקים וחברות ובלוגים שאתם קוראים ועד לאתרי קניות ענקיים כמו אמזון ופורטלי דרושים כמו Alljobs. בסוגי אתרים כאלו בדרך כלל יהיו הרבה עמודים עם תכנים מסוגים שונים – עמודי רכישה, כתבות, פוסטים, מדריכים, עמודים המסבירים על שירותים ועוד. המטרה של האתרים האלו משתנה, אבל בדרך כלל היא תהיה:

  • למשוך לקוחות חדשים
  • לספק מידע חיוני
  • למכור מוצרים
  • למשוך טראפיק (כדי למנף אותו לרווח כלכלי)
  • לחזק את הנוכחות הדיגיטלית של העסק
  • לשפר את המוניטין של האינדיבידואל שעומד מאחורי האתר או הבלוג

באתרי מסחר ובפרט שמדובר על קידום חנויות וירטואליות המטרה העיקרית היא למכור כמה שיותר. המטרה של האתר של האינסטלטור שלכם היא לגרום ללקוחות להתקשר ולהזמין את שירותיו.

כל סוגי האתרים האלו הם דוגמה מצוינת לאתר שהוא אמצעי ולא מטרה. הם נועדו לשרת מטרות שונות ובשביל להשיג את המטרות האלו – אנחנו צריכים לקדם אותם אורגנית. לכן, האתרים האלו גם חייבים מערכת ניהול תוכן המאפשרת העלאת תכנים וביצוע אופטימיזציות לקידום האתר בגוגל.

 

אתרים שלא חייבים קידום אורגני

כן כן, יש גם אתרים שלא בהכרח צריכים קידום אורגני. אתרים אלו בדרך כלל יהיו אתרים "סטטיים" עם מספר מצומצם וקבוע של עמודים. האתרים האלו מגיעים ללקוח כמוצר מוגמר (קישור לאתר) ללא מערכת ניהול תוכן, כך שאם מעוניינים לבצע שינוי באתר נצטרך לפנות לחברת בניית אתרים שבנתה לנו את האתר.

המטרה של אתרים אלו היא בדרך כלל לא למשוך גולשים באופן אורגני אלא להיות המקום אליו אנחנו מפנים אנשים באופן יזום, דוגמה טובה לכך היא עמודי נחיתה, אלו אתרים בעלי עמוד אחד בלבד, ומטרתם היא להניע גולשים לבצע פעולה כלשהי כמו רכישת מוצר או שירות, הרשמה לרשימת תפוצה וכדומה. אל העמודים האלו הגולשים מגיעים מקמפיינים בפייסבוק או בגוגל או ממיילים שיווקיים. לרוב, אתרים אלו לא נבנו לצרכי קידום אורגני ולא צריכים קידום ולכן במקרה הזה האתר הוא המטרה ולא האמצעי. דוגמה נוספת היא כרטיס ביקור דיגיטלי.

 

איך מתמחרים אתר?

תמחור של בניית אתרים כמו גם מחיר קידום אתרים הוא נושא מורכב. ומנעד המחירים בשוק רחב מאוד. יש מספר קריטריונים שמשפיעים על המחיר, ביניהם:

  • אתר סטטי או דינמי – אתרים סטטיים שמגיעים As is ללא מערכת ניהול תוכן, זולים יותר מאתרים דינמיים (שגם אפשר לקדם אורגני).
  • עיצוב האתר – אתרים שבנויים מ- 0 עם עיצוב שמותאם לבקשת הלקוח על ידי גרפיקאית דורשים הרבה יותר עבודה מאשר אתרים הבנויים על בסיס תבניות מוכנות, ולכן גם יעלו יותר.
  • אופן בניית האתר – במידה ומשתמשים בבונה האתרים אלמנטור העלות בדרך כלל תהייה נמוכה יותר.
  • הזנת תוכן וכמות עמודים באתר – לרוב ובאתרים בעלי מספר עמודים קטן, מי שיבנה את האתר שלכם יזין גם את התכנים לאתר (באתרי איקומרס נהוג לגבות תשלום בגין טעינת המוצרים או שהלקוח מזין את המוצרים באופן עצמאי).
  • פיצ'רים ותוספות – רוב חברות בניית האתרים יאפשרו לכם להוסיף תוספות שונות בהתאם לצרכים שלכם, אבל צריך לזכור שגם זה יגרום למחיר לעלות.
  • תשתית לקידום אתרים – זה משהו שגם מקדם אתרים יוכל לעשות בהמשך עבורכם, אבל הרבה יותר קל ונוח (ואולי גם זול) לעשות את זה כבר בתהליך הבניה.
    אני מדבר כאן בעיקר על דברים כמו הכנסת Meta Titles (תגיות מטא), מטא דיסקריפשן, פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס (Google Analytics) וגוגל סרץ קונסול (Google Search Console), הגשת מפת האתר לגוגל,  ועוד דברים חשובים – הכנתי צ'ק ליסט קידום אתרים ללא עלות.
  • סוג האתר – פרמטר משמעותי מאוד, אדבר עליו ממש בעוד רגע.

מחיר בניית האתר משתנה מאוד בין לקוח ללקוח, אבל ברור לי שאתם לא תסיימו את המאמר מחויכים בלי לדעת מחירים.

 

בניית אתרים – תכלס, כמה זה עולה?

כמו שאמרתי, בכל אתר תהליך הבנייה נראה אחרת לגמרי בהתאם לדרישות ולצרכים של הלקוח, אז אני הולך לתת כאן טווחי מחירים רחבים מאוד.
בנוסף, אני הולך לדבר גם על מחיר הבנייה של כמה סוגי אתרים שלא נגענו בהם:

  • דפי נחיתה – אתרים סטטיים שלא מיועדים לקידום אורגני מתחילים באזור ה-1500 שקלים ויכולים להגיע גם לאזור ה- 3500 שקלים, תלוי כמה תרצו להשקיע בתכנים ובעיצוב. אם ממש רוצים, אפשר לעשות את זה גם בחינם ב-WIX, למשל.
  • בלוגים פרטיים – נע בין 0 שקלים לבלוגים קטנים חינמיים במערכות כמו סלונה או wix בבניה עצמית, לבין כמה אלפי שקלים לבלוגים שיש להם כוונת רווח ומטרות מסחריות.
  • אתרי תדמית ואתרי תוכן – הכוונה כאן היא לאתרים כמו האתר שלי, אתרים שהם לא ווינט אבל הם כן דינמיים ובעלי מערכת ניהול תוכן. לאתרים איכותיים שנבנו באופן מקצועי, המחירים מתחילים ב 6,000 שקלים ומגיעים למעל ל-10,000 שקלים.
  • אתרי סחר – אתרי מסחר עם תבנית מוכנה בפלטורמות וורדפרס יכולים לעלות סביב 12,000 ש"ח. אם תרצו בניית אתר מ-0 ועיצוב בהתאמה אישית, המחיר יכול להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים.
  • פורטלים – על פורטלים לא דיברנו, אבל אלו בעצם אתרים גדולים עם המון תוכן, כשהדוגמה הקיצונית לאתרים כאלו היא אתרי חדשות ענקיים כמו Ynet. עלות בניית אתר כזה נעה בין עשרות אלפי שקלים לבין כמה מאות אלפי שקלים, בתלות בגודל הפורטל.

 

חברת בניית אתרים או פרילנסר – מה עדיף?

האם לתת את הפרויקט הגדול הזה לחברה עם צוות שלם שבונה עשרות אתרים בחודש, או לפרילנסר עצמאי שיעבוד על האתר שלכם בלבד? זהו נושא שמגיע לו מאמר שלם, אבל אני כן רוצה לדבר עליו קצת כי זו שאלה שמעסיקה הרבה בעלי עסקים.

פרילנסרים – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • עם פרילנסר תקבלו יחס אישי ותבטיחו לעצמכם שתעבדו עם אדם אחד לאורך כל התהליך. אם תמצאו את הפרילנסר הנכון, הוא ישקיע באתר שלכם מכל הלב.
  • לרוב, המחיר יהיה נמוך יותר כי תצטרכו לשלם הרבה פחות על תקורת החברה (הוצאות על משרד, ניהול חשבונות, ציוד, חופשות בכרתים וכו'). פרילנסרים עובדים כשהם צריכים, רוב הסיכויים שאם הם ייקחו את הפרויקט שלכם הם יוכלו להראות גמישות גדולה בזמנים ולספק את התוצר מהר יותר מחברה עם 20 פרויקטים במקביל.

חסרונות:

  • כשעובדים עם פרילנסר מסתמכים על אדם אחד, כך שכל מחלה או בעיה אישית יכולה להפוך לבעיה שלכם והאט את קצב סיום הפרויקט.
  • יש הרבה פרילנסרים מעולים ומקצועיים מאוד שמספקים מוצר מוגמר ברמה גבוהה. מצד שני, לא חסרים גם כאלו שלא אכפת להם, מזלזלים בפרטים ורק חושבים על התשלום בסוף הפרויקט.
  • כשאתם לוקחים פרילנסר אתם בדרך כלל לוקחים מומחה. יכול להיות שמי שיעבוד על האתר שלכם מעולה בתכנות ועיצוב – אבל לא מבין כלום בקידום אתרים.

 

חברות בניית אתרים – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • חברות לא ממהרות להפיל פרויקטים או לעשות פאדיחות, המוניטין שלהן תמיד על הכף וחשוב להן שתישארו מרוצים לאורך כל התהליך.
  • חברות בדרך כלל מגיעות עם צוות מקצוענים עם יכולות מגוונות, ככה שהאתר שלכם יקבל טיפול גם ממתכנתים, גם ממעצבים וגם ממקדמים אורגנים.
  • אם תבחרו חברה איכותית עם שם טוב, תהנו מהתנהלות יציבה ורצינית וממקצועיות ברמה גבוהה.

חסרונות:

  • חברות בדרך כלל גובות מחירים גבוהים יותר. לחברה יש הרבה יותר הוצאות מאשר פרילנסר שעובד אי שם במרכז תל אביב על הספה עם פיג'מה או במשרד קטן.
  • כשאתם עובדים עם חברה לא מעט פעמים קורה שמי שיעבוד לכם על האתר הוא מתחיל בלי ניסיון משמעותי. לרוב לא תראו יותר את האיש שאיתו סגרתם את ההסכם וכאן מתחילות לא מעט בעיות. עם פרילנסרים זה כמעט ולא קורה – הם בדרך כלל מקצוענים עם תיק עבודות רציני וניסיון משמעותי (אחרת הם לא היו מקבלים פרויקטים).
  • חברות לא יכולות להסתמך על לקוח אחד והן עובדות בנפח גדול יותר מפרילנסרים. לכן לפעמים תצטרכו לחכות לא מעט זמן עד שהחברה תגיע לפרויקט שלכם בתכנית העבודה.

 

לסיכום

ב- 90% מהמקרים, אתם בונים את האתר שלכם בשביל לקדם אותו אורגנית בהמשך. בשביל שתוכלו לעשות את זה בצורה איכותית שתספק לכם פניות מלקוחות חדשים ותְפַתֵּחַ את העסק שלכם, אתם חייבים לחשוב על זה כבר בזמן תהליך בניית האתר שלכם ולוודא שהוא בנוי כבר מ- Day One עם תשתית קידום אתרים איכותית.

עד כאן המדריך קידום ובניית אתרים שלי! יש לכם שאלות? רוצים שאבנה את האתר שלכם? מוזמנים לפנות אליי

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לך יותר לקוחות!

לאחר מילוי הטופס אחזור אליך עם כל הפרטים

ניר אזולאי