תפריט

דחיקת אזכורים שליליים מגוגל: ניהול מוניטין באינטרנט

דחיקת אזכורים שליליים

ניהול מוניטין באינטרנט, או באנגלית Online Reputation Managment, הוא אחד התחומים המעניינים והמורכבים ביותר בעולם הקידום האורגני.

התדמית שלנו באינטרנט בסופו של דבר משליכה באופן ישיר על התדמית שלנו בעולם האמיתי, ומשפיעה עליה בצורה משמעותית מאוד.
מטרת תהליך ניהול המוניטין באינטרנט היא לדאוג שתדמית של מותג או אדם במרחב הדיגיטלי תהיה תואמת לתדמית שאנחנו רוצים לשדר.


אז איפה מקדם האתר נכנס לתמונה?

התדמית שלנו ברשת נקבעת על פי מה שכותבים עלינו, כשאנחנו רוצים להעריך מוניטין של ישות מסוימת,
השלב הראשון יהיה להריץ שאילתה בגוגל ולהתבונן בתוצאות שעולות במנוע החיפוש של גוגל.

מי מאיתנו לא ניגש לחפש בגוגל מידע אודות החברה שאנחנו מעוניינים לשכור ולספק לנו שירות מסוים, לקוח פוטנציאלי, מועמד חדש לחברה או על אדם שהכרנו לא מזמן.

כחלק מניהול המוניטין שלנו, אנחנו נרצה לגרום לכך שהתוצאות שמופיעות בפני הגולשים הן תוצאות חיוביות ולכל הפחות הוגנות.
אחת השיטות הנפוצות היא על ידי דחיקת תוצאות חיפוש שליליות מעיני הגולשים.

 

מי צריך ניהול מוניטין באינטרנט?

אנשי עסקים, חברות, אנשי ציבור וגם אנשים פרטיים צריכים ניהול מוניטין.
גולשים מדברים עלינו בכל מקום וכותבים עלינו כל הזמן.
הם מפרסמים ביקורת על השירות או המוצר שלנו, מזכירים את השם שלנו בפורומים ומשרבבים את שם המותג בבלוג שלהם בלי אישור מאיתנו.

בעידן שבו כל אחד כותב מה שהוא רוצה על מי שהוא רוצה והיד קלה כל כך על המקלדת, לא מעט אנשים יכולים להפיק תועלת מניהול מוניטין.
היום יותר מתמיד, בעלי אתרים וחברות מאבדים לקוחות ומפספסים שיתופי פעולה ועסקאות בגלל שיימינג ברשת, ביקורות שליליות, תיעודים של הליך משפטי ואפילו ראיונות לא מוצלחים.
שלא לומר שיימינג מכוון שבוצע על ידי המתחרה או לקוח מאוכזב.

רובנו אפילו לא יודעים שאפשר להשפיע על תוצאות חיפוש בגוגל.

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

אז איך עושים את זה?

אם נסביר את זה בפשטות, מה שאנחנו רוצים לעשות כאן הוא להעלים או לדחוק מדפי התוצאות הראשונים את התוצאות שאנחנו לא רוצים שהגולשים יראו.
רוב המשתמשים יצפו בתוצאות הראשונות ובמיוחד בעמוד הראשון והשני בגוגל.

כשיש לנו תוצאה שלילית שאנחנו רוצים להעלים מעיני הגולשים, יש לנו שתי אפשרויות לפעולה:

הורדת העמוד או האזכור השלילי

התוצאה הכי טובה בשבילנו היא להצליח להוריד את השם של העסק, של המותג או את השם שלנו מהעמוד שאנחנו רוצים להעלים או פשוט להוריד את העמוד לחלוטין.
כבר שתיכנסו לעמוד שבו תוכלו לבקש מגוגל להוריד את העמוד שפוגע במוניטין שלכם,
גוגל תאמר לכם שהצעד הראשון צריך להיות פנייה לבעל האתר.
אז אם זה אפשרי, פנו אל בעל האתר ובקשו ממנו למחוק את העמוד מהאתר שלו או לפחות להוריד את ביטוי החיפוש הבעייתי מהתוכן.
בחלק מהאתרים, בעיקר באתרים קטנים, פנייה אל בעל האתר או אל גוגל תפתור את העניין.

דחיקת אזכורים שליליים לשוליים

במקרים רבים, לא ניתן לפנות לבעל האתר בשל סכסוך או שפשוט אינו נענה לבקשה.

אז מה עושים? מוותרים?
לא כל כך מהר, במצבים כאלו, הפתרון מורכב הרבה יותר, אבל הוא קיים וישים.
על ידי חיזוק תוצאות חיפוש אחרות והעלאת הדירוג שלהן, אפשר להעלים מדפי התוצאות הראשונים את התוצאות השליליות.

יש כל מיני שיטות שיכולות לעזור לנו להשפיע על תוצאות החיפוש שמופיעות כשגולשים מחפשים אותנו.
חלק מהשיטות דורשות השקעה לא קטנה אבל הן גם בדרך כלל יעילות ואם חשוב לכם לדחוק אזכורים שליליים הן אכן פותרות את הבעיה.

 

השיטות שיעזרו לכם לעשות ניהול מוניטין ברשת

יש מספר שיטות שיעזרו לכם לשפר את המוניטין שלכם באינטרנט.
חלק מהשיטות יעזרו לכם למזער מראש את הסיכויים שהמוניטין שלכם יפגע וחלק מהן יעזרו לכם להתמודד עם עמוד אינטרנט נוכחי שמפריע לכם להתקדם ומזיק לתדמית שלכם.

היות ואנחנו מתמקדים בקידום אתרים, נדבר בעיקר על שיטות שמאפשרות לדחוק תוצאות שליליות.
בסוף גם נדבר על איך אפשר למנוע את הצורך בשיטות האלו מלכתחילה ועל איך עושים ניהול מוניטין ברשת באופן שוטף.

התמודדות עם אתרים גדולים

אתחיל ואומר שאתם לא תמיד יכולים לעשות את זה לבד.
אם התוצאה שאתם רוצים להעלים היא עמוד באתרים גדולים כמו אתרי חדשות או בלוגים פופולריים, העבודה שלכם תהיה קשה.

רוב הסיכויים שלא תצליחו לגרום להם להוריד את האזכור שלכם, שלא לדבר על העמוד כולו.
הסבירות שגוגל תסיר את העמוד נמוכה, וגם יהיה לכם דיי קשה לקדם בעצמכם תוצאות אחרות שיעקפו את הדירוג של עמוד בויינט, למשל.

במקרים כאלו שווה לשקול לשכור מקדם אתרים מקצועי שיפתור את הבעיה שמתמחה בניהול תדמית באינטרנט.

צרו עמודים חזקים עם הביטוי שאתם רוצים לקדם

אחת השיטות היעילות ביותר שדורשות הכי מעט מאמץ היא יצירת פרופילים ועמודים באתרים גדולים כמו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ולינקדאין.
תוצאות מאתרים אלו בדרך כלל מופיעות גבוה בדפי התוצאות וזה יכול לפתור את הבעיה אם התוצאה שאתם מנסים להעיף נמצאת במיקום לא גבוה במיוחד.

פתיחת החשבונות היא לגמרי בחינם ודורשת מעט מאוד השקעה וזמן.
עם זאת במידה ולא תפעילו את הפרופיל באופן די שותף כנראה שלא תקבלו דירוג גבוה מגוגל.
טיפ קטן – הכניסו את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם בתיאור ובשם ובעצם בכל מקום מרכזי בפרופיל.

אפשרות נוספת היא ליצור ערך בויקיפדיה. זה סיפור קצת יותר מורכב וכנראה שתצטרכו לשלם לעורך ויקיפדיה מקצועי, ולעיתים אף לא מאשרים את התוכן.
אבל ברוב המקרים, זה שווה את ההשקעה – ויקיפדיה היא אתר מאוד מאוד חזק והערך שלכם בדרך כלל יופיע כאחת התוצאות הראשונות.

אבל זה לא הכל – בעמוד שלכם בויקיפידה תוכלו גם להשתיל קישורים שישלחו גולשים לעמודים אחרים שאתם רוצים לחזק.
שימו לב שקישורים בויקיפדיה כשלעצמם לא משפרים דירוגים של עמודים, אבל תנועת הגולשים שיגיעו מהקישורים בהחלט יכולה לעזור לכם.

טיפ קטן ממני – אם יש סיבה מוצדקת לכתוב עליכם משהו שלילי, עדיף להימנע מערך בויקיפדיה.
אחרי שהוא נוצר יכול להיות קשה מאוד להוריד אותו וכנראה שהוא ישאר לאורך זמן כתוצאה הראשונה כשמחפשים אתכם בגוגל.

עשו מה שאתם יכולים כדי שיכתבו עליכם

למרות שזה אולי נראה ככה, עולם יחסי הציבור רלוונטי מאוד גם היום והוא יכול להיות יעיל מאוד עבור תהליכי ניהול מוניטין באינטרנט.
במצבים בהם העמודים שאתם רוצים להעלים מסרבים לרדת בדירוג, תכנים איכותיים באתרים סמכותיים יכולים לעזור לכם מאוד.

בקשו מבלוגרים לסקר את המוצר שלכם, הציעו לעיתונאים רעיון לכתבה מעניינת עליכם,
וכן – אפילו תשלום לאתרים סמכותיים עבור כתבת תדמית יכול להיות רעיון לא רע בכלל (אני מספק שירות זה כחלק מהשירות שלי).
אתרים כאלו יכולים להיות אתרים של משפיענים מהתחום שלכם, אתרי חדשות מוכרים ואפילו מקומונים.

תוצאות מאתרים כאלו בדרך כלל זוכות לדירוג גבוה בדפי התוצאות וגם מושכות את עיני הגולשים.
זו לא הדרך הכי זולה או קלה לדחוק את התוצאה שאתם לא רוצים שהגולשים יראו, אבל היא יכולה להיות מאוד יעילה מדי מהירה.

העלו סרטונים ליוטיוב

גוגל היא הבעלים של יוטיוב, לכן תוצאות של סרטונים מהפלטפורמה של יוטיוב נוטים להופיע בדפי התוצאות.
העלאת סרטונים איכותיים עם כותרת שמכילה את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם היא אופציה מעולה לדחיקת תוצאות שליליות רחוק מעיני הגולשים.

גם אם זה לא יעזור לכם עכשיו – אל תתחרטו על ההשקעה שלכם.
תכני וידיאו הם חלק עיקרי מהעתיד של הקידום האורגני והם יכולים לעזור לכם לשפר את המוניטין שלכם בהמשך הדרך.

השתמשו באתר שלכם

יש לכם שליטה מלאה על האתר שלכם. לפני שאתם פונים לגורמים חיצוניים, שווה לבדוק אם אתם יכולים לפתור את הבעיה בעצמכם.

איך עושים את זה?
קחו את ביטוי המפתח שמופיע בעמוד שאתם רוצים להעלים וקדמו אותו בצורה איכותית בתכנים שבאתר שלכם.
השתמשו בעוגני טקסט ויכול להיות שתצליחו להתברג מעל התוצאה השלילית, ולדחוק מטה את האזכורים השליליים.

אפשרות נוספת היא לקדם תוצאות חיפוש אחרות מתוך האתר שלכם.
אני תמיד מדבר על כמה שקישורים חיצוניים מאתרים אחרים יכולים להועיל לאתר שלכם. הפעם, יש לכם אינטרס לקדם עמודים של אתרים אחרים.

השתילו קישורים באתר שלכם שמפנים גולשים לתוצאות חיפוש שאתם רוצים לדרג מעל התוצאות השליליות ותראו את התוצאות החיוביות משתלטות על דפי התוצאות.
מן הסתם, ככל שהאתר שלכם סמכותי יותר מבחינת גוגל השיטות האלו יעבדו טוב יותר, אבל תמיד שווה לנסות.

הילחמו מול תוצאות לא חוקיות

במקרה של הוצאות דיבה, הפרת הסכמי סודיות או שימוש בתכנים שלכם ללא אישור – יש מה לעשות.
לרוב, מכתב מעורך דין יפתור את הבעיה ויגרום לבעל האתר להוריד את העמוד או לפחות את השם שלכם במהירות.

אבל אם זה לא עובד, פניה לגוגל בהחלט יכולה לעזור לכם.
אם יש לכם הוכחה שהתוכן שאתם רוצים להוריד מפר חוקיות מסוימת או מנסה לפגוע בכם בכוונה – גוגל תעזור לכם ותוריד את העמוד או האתר.

 

ניהול מוניטין ברשת צריך להיות חלק מהשגרה שלכם

ניהול מוניטין ברשת הוא תחום רחב שלא עוסק רק בכיבוי שריפות.
יש הרבה דברים שכדאי שתעשו כל הזמן כבעלי אתרים כדי לשמור על המוניטין והתדמית שלכם כמה שיותר נקיים וחיוביים.
זה יעזור לכם למנוע מביקורת שלילית או אזכור שלילי קטן בתגובה באיזה פורום נידח לפגוע בכם וגם יאפשר לכם לייצר שקיפות שגורמת ללקוחות לסמוך עליכם.

דאגו לביקורות חיוביות והתייחסו לאזכורים שליליים

הלקוחות שלכם נהנים מהשירות או המוצר שלכם?
זו לא בושה להגיד להם שתשמחו אם הם יכתבו עליכם ביקורת כנה בפייסבוק או בגוגל. שלחו להם קישור ישיר דרך הווצאפ לכתיבת הביקורת בפייסבוק או בגוגל לעסקים (GMB).
ככל שיש לכם יותר ביקורות חיוביות, לביקורות השליליות יהיה משקל נמוך יותר מבחינת הגולשים.

ביקורת חיובית בגוגל

אבל זה לא אומר שלביקורות שליליות אין מקום.
כל עוד מדובר בביקורת אמיתית ועניינית, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא להתעלם.

כמובן שיש כאן שיקול של מתי לענות ואיך לענות, אבל ככלל אצבע חשוב לזכור שהתעלמות מביקורות שליליות ותלונות היא כמעט תמיד פתרון גרוע.
אם אין לכם תשובה מהירה, עדיף שתגיבו ללקוח או הלקוחה שאתם מודים על הביקורת ושתטפלו בנושא בהקדם מאשר שתחכו חודשים עד שתענו.

תגובה מוצלחת לביקורת יכולה לשפר את המצב בצורה משמעותית ואפילו יכולה להשפיע בצורה חיובית עבור המוניטין שלכם.
לקוחות וגולשים יכולים להיות סלחניים משאתם חושבים.

נסחו תשובה רהוטה ומנומסת, התנצלו בכנות כשטעיתם והראו שאכפת לכם כשמישהו נפגע, לעיתים שווה לשקול לספק מוצר/שירות חלופי ללא עלות, שקלו זאת בחיוב.
מידע אישי אני יכול להגיד לכם שהחברות הגדולות ביותר במשק מנהלות משא ומתן של ממש עם הלקוחות המאוכזבים שלהם שכתבו זאת באינטרנט כולל הצעות לפיצוי כספי.

אם תישארו שקופים ואמיתיים, תוכלו לבנות לכם מוניטין מעולה באינטרנט שיגן עליכם גם אם תגיע ביקורת שלילית.
ברוב המקומות פייסבוק וגוגל לעסקים (מי ביזניס) יש דרוג ממוצע של הביקורות, הדירוג הזה מוצג במקום המרכזי בדף העסק והוא מספק את הרושם הראשוני ללקוחות המתעניינים.

 

הישארו מעודכנים לגבי מה שאומרים עליכם

חשוב מאוד שתהיו עם האצבע על הדופק ושתכירו פעילות ברשת שנוגעת אליכם.

עשו את זה באמצעות הכלי Google Alerts המעולה של גוגל.
(יש גם כלי לניתור מקצועי כמו MediaToolKit למי שממש מעוניין להשקיע והמוניטין לו חשוב לו).
הכלי ישלח לכם הודעה בכל פעם שעולים תכנים שמכילים את צירופי המילים שתגדירו (השם שלכם, שם האתר, שם המוצר, שם המותג או שם החברה המתחרה שלכם).
הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות.
חפשו את השם שלכם בשורת החיפוש כדי לוודא שאתם לא מפספסים דברים חשובים שנאמרים עליכם, בין אם הם חיוביים ובין אם הם שליליים.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

מדריכי קידום נוספים