תפריט
תפריט

5 פרמטרים לבחירת חברת קידום אתרים [2019]

חברה לקידום אתרים

אז אתם רוצים לשכור חברת קידום אתרים בגוגל ולהתחיל להניע את האתר שלכם.

כמו בכל תחום אחר, התחלתם קצת לרחרח את השטח ולחקור את השוק.
שאלתם מה המחירים המקובלים בשוק בקבוצות פייסבוק, קראתם דיונים בפורומים של מקדמים מקצועיים ואפילו דיברתם בטלפון עם החבר של החבר שעובד בתחום.
הייתם בטוחים שהמחקר שלכם יספק תשובות.
חשבתם שהוא יעזור לכם להבין פחות או יותר מה אתם צריכים ואיך לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי איכותית.

אבל באופן מאוד מפתיע – יצאתם אפילו יותר מבולבלים מלכתחילה.
גיליתם שיש המון חברות קידום שונות בשוק, חלקן דורשות 1200 שקלים ואחרות דורשות 3,500 שקלים.

חלקן מזמינות אותך לפגישת היכרות במשרדים מפונפנים ומתעטרות בלקוחות הכי גדולים בישראל וחלקן הן עסק של שלושה חנונים גאונים בני 23 שמדברים איתך בסקייפ מתאילנד.

העצה שלי היא שלא תתנו לכל הרעש והצלצולים לבלבל אתכם.
אני יודע, יותר קל להגיד את זה מלעשות את זה – אין לכם מושג לפי מה לבחור חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים.

אבל אל תדאגו, אנחנו כאן בשביל לשנות את זה ובדיוק בשביל זה הכנתי את המדריך הזה.
במדריך תמצאו 5 פרמטרים חשובים שאני מאמין שיצליחו למקד אתכם ויאפשרו לכם לבחור חברת SEO שתעזור לכם להרים את העסק שלכם למעלה.

 

מה המטרות שאתם רוצים להשיג באמצעות חברה לקידום אתרים?

חמשת הפרמטרים שלי, חשובים ככל שיהיו, לא יבטיחו לכם הצלחה אם אתם לא יודעים לאן אתם מכוונים.

לפני הכל, חשוב שתבהירו למה אתם שוכרים חברה לקידום אתרים ומה המטרות שלכם.
מטרות טובות יהיו לדרג את האתר שלכם גבוה יותר במילות מפתח ספציפיות, לטרגט את קהל היעד בצורה טובה יותר, להגדיל רווחים ממכירות בחנות הווירטואלית או פניות דרך האתר, להעלות את יחס ההמרה של האתר ועוד.
מטרות לא טובות יהיו למשוך תנועה בלי קשר לאיכות הלקוח הפוטנציאלי, לעלות בדירוג בגוגל בדפי תוצאות שלא בהכרח רלוונטיים לאתר או לשירות הכי רווחי שלכם.

אז לפני שאתם צוללים להצעות מחיר ופגישות, שבו עם הצוות שלכם וענו על השאלות הבאות:

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

  • מה הם הדברים העיקריים שאנחנו רוצים להשיג בקידום האתר שלנו?
  • מהי מסגרת התקציב שאנחנו רוצים ויכולים להשקיע בקידום האתר ברמה החודשית? חשוב מאוד לקחת בחשבון אורך נשימה של בין חצי שנה לשנה.
  • מי יהיה אחראי על המעקב וההתנהלות מול החברה שתקדם את האתר שלנו?
  • מה חשוב לנו בחרת הקידום שאנחנו מחפשים?

התשובות לשאלות האלו יעזרו לכם להתמקד לגבי מה אתם מחפשים.
תיאום ציפיות זה דבר מאוד חשוב וזה ממש לא סיפור שלוקח הרבה זמן או השקעה – אפילו חצי שעה של סיעור מוחות תביא אתכם לנקודת התחלה הרבה יותר טובה.
ההבדל ברמת שביעות הרצון מהתהליך והתוצאות בין עסקים ששואלים את עצמם את השאלות האלו לבין עסקים שבוחרים חברת קידום בלי לדעת מה המטרות שלהם הוא אדיר.

מעולה, עכשיו שאתם יודעים מה אתם רוצים, הגיע הזמן לפרמטרים שיעזרו לכם לבחור חברת SEO שתעזור לכם להגיע לשם.

חברת קידום אתרים

 

פרמטר #1 – מחיר השירות

כשאתם מחפשים חברת קידום אורגני, זו יכולה להיות חברה מרחובות, מרמת הגולן או אפילו מלוקיישן נידח בצד השני של הגלובוס.
אתם לא בהכרח מחפשים עסק מקומי, לכן כמות האופציות היא אדירה.

בעלי אתרים רבים שרוצים לעשות את הצעד ולהתחיל תהליך קידום אורגני לא מוצאים את עצמם בים חברות הקידום הזמינות בשוק.
אז לפני שאתם מתחילים לקבוע פגישות ולבדוק את ההישגים של כל החברות שמצאתם בגוגל – התחילו בלסנן חברות לפי התקציב שלכם.
כך תצמצמו את האופציות בצורה משמעותית, ולא תבזבזו זמן יקר על בחינת חברה שאינה עונה למידותיכם.

השאיפה שלכם היא לבחור חברה איכותית בטווח התקציב שלכם כדי שתוכלו לעבוד איתה לאורך זמן. למה? משתי סיבות עיקריות:

  • תוכלו לבסס אמון, לדעת שיש לכם על מי לסמוך ולהתרכז במכירת המוצר שלכם ולא בקידום האתר שלכם
  • החברה תוכל ללמוד את האתר, התחום והמתחרים שלכם ולהגיע לתוצאה אפקטיבית יותר

חשוב לזכור מדובר בהתקשרות לטווח ארוך, ולכן קריטי שתדעו שתוכלו לעבוד עם חברת הקידום גם בתקופות פחות רווחיות ולא להרגיש לחוצים מבחינה כלכלית בגלל ריטיינר חודשי שגבוה מהתקציב שלכם.

הזהרו מבחירה בחברת קידום אורגני מרשימה ומפורסמת שגובה המון כסף וחורגת מהתקציב שלכם.
זה יהיה צעד לא חכם ואתם עלולים למצוא את עצמכם לאחר מספר חודשים, רגע לפני שהתוצאות יגיעו, בועטים בדלי כשהוא כמעט מלא.

אם אין לזה עתיד, עדיף ללכת על חברה שתוכלו לשכור לאורך זמן.

קידום אתרים בגוגל

 

פרמטר #2 – ניסיון בקידום אתרים מהתחום שלכם

יש צלמים שמתמחים בצילום בחתונות וצלמים שמתמחים בצילום דוגמניות.
גם בתחום קידום האתרים, המצב די דומה.

יש חברה לקידום אתרים באינטרנט שמתמחה בחנויות אינטרנטיות וכאלו שמתמחים בקידום אתרי אירועים או קידום אתרי תיירות.

אז נכון, כל אתר הוא עדיין אתר ויהיה קשה להשליך הצלחת קידום באתר אחד על אתר אחר, אבל יש קשר וודאי בין ההיכרות של חברת קידום אתרים עם התחום שלכם לבין הצלחת האתר שלכם, שימו לב שיש כימיה ומבינים מה חשוב לכם. בסופו של דבר גם חברת קידום מורכבת מאנשים שעושים את העבודה, לטוב או לרע.

פרמטר משמעותי בקידום אתרים הוא תשתית קידומית, אותה תשתית שממנה ניתן להוציא קישורים (המלצות) לאתר שלכם, בדקו גם את הנושא הזה עם חברת קידום אתרים שאתם מעוניינים לשכור.

אתרים מתחומים שונים מצליחים בגלל סיבות אחרות וגם פרמטרים כמו רמת התחרות של ביטוי המפתח גם היא משתנה בין תחום לתחום.
החברה לא חייבת להתמחות בתחום שלכם בצורה מדויקת, אבל אם יש לכם בית השקעות אתם תעדיפו חברת קידום שעובדת עם לקוחות בקטגוריה שלכם כמו יועצים עסקיים ורואי חשבון מאשר חברת קידום שעובדת עם אתרים של חברות אופנה.

אם אתם מוצאים חברת קידום SEO שמתמחה באתרים כמו שלכם או אפילו אחת עם הבנה בסיסית של התחום, זה יכול לקצר תהליכים ולמקד את התהליך טוב יותר.

 

פרמטר #3 – בחינת הישגי חברה לקידום אתרים

כמו שאני תמיד אומר, קידום אורגני הוא לא פרויקט חד פעמי אלא תהליך מתמשך.
ולפני שאתם משלמים לחברת קידום אתרים, בקשו לראות את הביצועים שלהם עם אתרים אותם הם מקדמים וקידמו בעבר וחפשו ניסיון מוכח. הרי אין יותר טוב מתיק עבודות ולקוחות ממליצים כדי לעזור לכם לקבל חלטה.

הנה כמה דברים שיעזרו לכם לזהות אם חברת הקידום שלכם מספקת את הסחורה:

  • עלייה בטראפיק של האתר
  • עלייה ביחס ההמרה CTR
  • עלייה בדירוג מילות מפתח רלוונטיות (מיקומים בגוגל)
  • עלייה בזמן השהייה של הגולשים
  • שדרוג והתאמת דפי הנחיתה שלכם באתר (טפסי צור קשר, שדרוג עמודי מכירה, שדרוג החוויה של הלקוח וכו')

לא מכירים את המושגים האלו? למדו אותם במילון מושגי ה-SEO שלי ותוכלו להבין אם מדובר בחברת קידום אתרים בגוגל ששווה לעבוד איתה או שעדיף לכם להתקדם הלאה.

 

פרמטר #4 – איך נראית ההתנהלות השוטפת

חשוב לכם להיפגש פנים מול פנים עם מנהל SEO בכל חודש?
מספיק לכם דו"ח חודשי?
שיחת טלפון פעם בשבוע תעזור לכם להישאר בעניינים?

הבינו איך אתם רוצים שיהיה אופי העבודה שלכם מול חברת הקידום.
כל חברה לקידום אתרים מתקשרת עם הלקוחות שלה קצת אחרת וחשוב שתמצאו חברה שלא תגרום לכם להרגיש מנותקים מהתהליך או לחילופין כזו שתגרום לכם להרגיש שאתם עובדים בשבילה.

קבעו מי אחראי על תוכן האתר? אתה כלקוח או החברה שמקדמת את האתר, והאם אתם מעוניינים לאשר כל מאמר לפני שעולה לאתר שלכם. המלצתי היא לייצר תהליך בריא ובלתי תלוי בלקוח מבחינת תכנים אך עם זאת להיות בקשר רציף ולשתף את הלקוח בדילמות שמתעוררות במעלה הדרך, כך יווצר תיאום ציפיות מיטבי ביניכם.

בנוסף, אם חשובות לכם פגישות פיזיות כדאי שתמצאו חברה שנמצאת באזור נגיש ושנוח לכם להגיע אליו.

חברה לקידום אתרים

 

פרמטר #5 – חברה לקידום אתרים עם אמינות ושקיפות

האתר שלכם הוא הנכס הדיגיטלי האישי שלכם.
הוא יכול להיות המנוע של העסק שלכם, זה שיגדיל את הרווחים שלכם ויביא אתכם למקום שבו אתם חולמים להיות.

בשביל שזה יקרה, אתם צריכים להשקיע, לשכור חברת בניית אתרים איכותיות ובהמשך, סוכנות קידום אתרים נכונה.

אחרי שיצרתם רשימה מצומצמת של בין 3-5 חברות קידום אתרים, שבו עם אנשי החברה ונסו להכיר אותם.
גם חברת קידום אתרים, בסופו של יום, מורכבת מאנשים וחייב להיווצר אמון, בדיוק כמו בכל מערכת יחסים אחרת.

אתם חייבים לסמוך על האנשים שיקבלו גישה לאתר שלכם, אלו שאמורים לקדם אתכם קדימה ולהרים את העסק שלכם.

הנה כמה נורות אדומות שיזהירו אתכם שמדובר בחברה שלא מתאימה לכם או שלא מתנהלת בצורה שקופה ונקייה:

דברים נוספים שכדאי לעשות הם לחפש ביקורות על שירות החברה ברשת (להיזהר עם זה, לא הכל אמין ונכון) לדבר עם לקוחות ממליצים של החברה עליהם אתם סומכים, אפשר גם לחפש את אנשי החברה בגוגל, ברשתות החברתיות ובלינקדאין.

מוזמנים להתייעץ איתי ולקפוץ לקפה, אני נמצא בפארק המדע רחובות נס ציונה.

בהצלחה!

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר