ClickCease

מחירון קידום אתרים – כמה עולה להגיע למקום הראשון בגוגל?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
מחיר קידום אתרים

מתלבטים אם לשכור חברת קידום אתרים ענקית או לסמוך על מקדם? לפני הכל, אתם חייבים לדעת איך נקבע מחיר קידום אתרים. בעידן הדיגיטלי, קשה לבעלי עסקים להבין כמה הם אמורים לשלם על השירותים שהם צריכים בשביל לקדם את העסק שלהם. זאת ועוד, אין בתחום של קידום אתרים מחירון שאפשר להתבסס עליו בעיניים עצומות, וקיימים פרמטרים מגוונים שמשפיעים על המחיר שניתן ומומלץ לשלם.

ברמה המאוד מאוד כללים, טווח המחירים של שירותים כמו קידום אתרים ושיווק בדיגיטלי נעים בין 1,000 שקלים ל-10,000 שקלים. הבעיה היא שהסכום הזה לא בהכרח יגיד הרבה למי שלא בקיא בתחום, ומחפש את התכל'ס. כבעלי עסק מן השורה אתם לבטח מרגישים שאינכם יודעים על פי מה נקבע מחיר קידום אתרים ומה ההבדל בכלל בין נותני השירותים השונים.

במאמר הזה, אעזור לכם להבין כמה אתם אמורים לשלם עבור קידום אתרים, מה כולל הקידום. במדריך שלי אתמקד בכמה דברים שאני מאמין שחשוב שתדעו לפני שאתם שוכרים שירותי קידום אתרים:

  • מה המרכיבים שקובעים את המחיר?
  • מהם טווחי מחירי קידום אתרים בשוק?
  • איך תדעו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם?

אז קדימה, בואו נצלול ונבין איך נקבע המחיר לשירות קידום אתרים, ואם ניתן בכל זאת לבנות מעין מחירון קידום אתרים.

 

לפי מה נקבע מחיר קידום אתרים?

כשאתם בונים מטבח חדש, תוכלו להבין דיי בקלות לפי מה נקבע המחיר.
איכות העץ, זמן העבודה הדרוש, מוניטין החברה, מטראז' (גודל המטבח) – כולם מרכיבים עיקריים שנכנסים לתוך המחיר שתשלמו.

גם בקידום אתרים – המצב די זהה. המחיר נקבע על ידי מספר משתנים, העניין הוא שבעל העסק הממוצע לא באמת יודע לאילו פרמטרים נקבע הסכום שדורשים ממנו. הנה כמה אספקטים שמשפיעים על המחיר באופן ישיר ועל עבודת מקדם אתרים (מה שמשפיע על המחיר) שאתם כלקוחות לא ממש מכירים.

 

גודל האתר

קידום חנות וירטואלית עם מאות ואלפי עמודי מוצר שונה לחלוטין מקידום אתר תדמית קטן הכולל לרוב 4-7 עמודים בלבד.
ההבדל הוא בעיקר מבחינת היקף העבודה – כמות השעות החודשיות שהמקדם יצטרך להשקיע משפיעה בצורה ישירה על קידום אתרים בגוגל מחיר.

בשביל לקדם אתר מסחר אינטרנטי גדול, כמות השעות שהמקדם צריך להשקיע תהיה אדירה.
המקדם יצטרך לבצע אופטימיזציה על עשרות ומאות עמודי מוצרים, לבצע מחקר מילים רחב מאוד באופן קבוע, להעלות מגוון רחב של תכנים איכותיים, להשיג קישורים חיצוניים ובקיצור, לעבוד קשה מאוד.

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

במקרה השני, בקידום של אתר תדמית קטן בתחילת העבודה תהייה פחות עבודת אופטימיזציה ויותר עבודת תכנון והכנת גאנט עבודה מסודר שכולל מטרות ברורות.
אז אם אנחנו מסכמים את עבודת המקדם מבחינת אופטימיזציה: ככל שאתר יהיה גדול יותר הוא ידרוש מהמקדם יותר שעות אופטימיזציה. יותר שעות עבודה = קידום אתרים במחיר גבוה יותר. בבחינה של מחירון קידום אתרים, לכן, חשוב לשים לב מהו גודל האתר המיועד.

 

תחרות

למרות שזה נראה כאילו יש קשר ביניהם, חשוב להפריד בין תחרות לבין גודל אתר.
קחו למשל אתר תדמית של עורך דין עם 5 עמודים בלבד. עריכת דין זהו תחום מאוד תחרותי, לכן נצטרך לבצע פעולות קידום רבות מאוד כדי לקדם אתר כזה בגוגל ולהגיע למקום הראשון בגוגל.

הפעולות יכללו הכנת תכנים, מחקר מתחרים, בחירה וקידום מילות מפתח ספציפיות ביחס לתחרות של כל ביטוי וביטוי, להשיג קישורים חיצוניים ודברים נוספים.
מהעבר השני, קחו לדוגמה אתר איקומרס בתחום פחות תחרותי. אתר כזה יהיה ענקי, יהיו בו עשרות אם לא מאות עמודי מוצרים – אבל ייקח לנו פחות זמן לקדם אותו בגוגל.

גודל האתר משפיע בעיקר על היקף האופטימיזציה ועבודת ה"תשתית" שצריך לבצע באתר.
אופי התחרות משפיעה בעיקר על היקף עבודת הקידום והתחכום שידרש על מנת לבצע אותה בצורה מוצלחת.

כאשר יש מספר גדול של אתרים שמתחרים אחד בשני באינטרנט, ההשקעה הנדרשת כדי להגיע לראש דפי התוצאות תהיה גדולה יותר.
אותם אתרים משקיעים תשומות גדולות במקדם אתרים מקצועי, תכנים איכותיים וקישורים חיצוניים – מה שיוצר אתגר עבור מקדם אתרים שבחרתם.

ככלל אצבע – ככל שכמות התחרות בשוק הרלוונטי תהיה גדולה יותר המקדם יצטרך לעבוד קשה יותר – ובהתאם יעלה גם המחיר.
הבעיה מתחילה, שבעל עסק ממוצע לא יודע עד כמה התחום שלו תחרותי או לחילופין, לא תחרותי.

אז איזה תחום תחרותי ואיזה לא? הנה כמה מהתחומים שנמצאו כתחרותיים ביותר בעולם ה-SEO במחקר שפרסם מקדם האתרים האוסטרלי ג'יימס נורקוואי:

  • ביטוח (חיים, רכב וכ"ו)
  • משכנתא
  • כדורגל
  • בריאות
  • קידום אתרי נדל"ן
  • חופשות ותיירות
  • טיסות
  • הלוואות
  • חובות
  • עריכת דין

אמנם המחקר של ג'יימס בוצע בשנת 2012 באוסטרליה, אבל מהניסיון שלי – אלו כמה מהתחומים הכי מאתגרים בקידום אתרים גם בישראל של שנת 2022.

 

וותק האתר

אתר ותיק = פחות עבודה, לא?

בעלי אתרים נוטים לחשוב שמכיוון שכבר יש להם אתר בן 10 שנים, העבודה של מקדם אתרים תהיה קלה יותר.

במציאות? תלוי…
לוותק יש משמעות חיובית בעייני גוגל כך שלכאורה הקידום אמור להיות מהיר יותר (באופן יחסי), אבל כשניגשים לסוגיית התמחור, השאלה שצריכה להישאל היא עד כמה האתר מאורגן ומסודר מבחינת קידום.
יצא לי לא פעם לערוך "סדר פסח" לאתרים ותיקים, ולעיתים משך זמן העבודה גודל בהרבה מאשר לעבוד עם אתר חדש, כזה שאני קובע עבורו את האסטרטגיה והיציאה לדרך. מניסיון, רוב האתרים הוותיקים מגיעים עם נדוניה לא קטנה מבחינת קידום.

אם יש לכם אתר ותיק שכבר קודם בעבר, יכול להיות שהמקדם החדש שלכם יצטרך להתחיל לטפל בבעיות: קישורי ספאם, קישורים שבורים, תכנים משוכפלים, חלוקה לא נכונה לקטגוריות ועוד, פוגעים באתר ומהווים אתגרים שצריך לפתור כדי לבנות תשתית קידום אתרים טובה.

במקרה כזה, סביר מאוד שהמחיר לקידום האתר שתקבלו יהיה גבוה יותר מאשר המחיר שיקבל מתחרה שפתח אתר חדש, אותו מקדם אתרים יודע שהוא מקבל נקי מבעיות ותקלות.

מצד שני – אם יש לכם אתר איכותי שעבודת הקידום שנעשתה בו היה נכונה וטובה, ימן הסתם זה יהווה דווקא יתרון.
אם יש לכם אתר נקי, מסודר ומטופח ואפילו כזה שממוקם גבוה וזוכה לאהדה מגוגל – יכול להיות שהעבודה של מקדם אתרים החדש תהיה בעיקר להמשיך את המומנטום. ולהביא את הטאץ' האישי שלו לקידום האתר.

במקרה כזה המחיר יכול להיות נמוך יותר מאשר אתר חדש שדורש בניית תשתיות לתהליך קידום אתרים.

 

קצב ההתקדמות הרצוי

לפעמים בעלי עסקים מגלים את חשיבות הקידום ומחליטים לקחת את הדבר הזה סופר ברצינות.
הם מוכנים לשלם כמה שצריך בשביל להרים את האתר שלהם גבוה ומצפים לראות התקדמות מהירה.

במקרים כאלו, מקדם האתרים שלכם יידרש לעבוד בצורה אינטנסיבית יותר, יעבוד יותר שעות, מה שאומר שתצטרכו לשלם יותר.
למרות שמקדם לא יכול להתחייב לכם להיות מקום ראשון בגוגל, הוא כן יכול להתחייב לעבוד יותר מהרגיל ולנסות להתקדם את האתר מהר יותר.

חשוב להגיד שאין קסמים בתחום קידום אורגני, והאי אפשר לבצע פעולות אגרסיביות מידי (ביחס לאתר) ולצפות לתוצאות בתוך שבועיים.

 

כמות ואיכות התכנים שיעלו לאתר

חלק מהותי מתהליך קידום אתרים הוא הכנת אסטרטגיית תוכן וכתיבת התכנים לאתר.
תוכן שכתוב נכון ומקצועי שמבוסס על מחקר מילות מפתח יסייע מאוד לדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל..

בדרך כלל, בהצעת המחיר שתקבלו לשירות קידום אתרים עלות כתיבת התכנים יהיה כלול.
לכן, רמת האיכות של התכנים וכמות התכנים שיעלו לאתר בכל חודש היא גורם נוסף שמשפיע על מחיר קידום שתקבלו.

בדיוק כמו שמסעדה שמשתמשת בחומרי גלם איכותיים ויקרים יותר תהיה יקרה, גם מקדם אתרים שמעלה הרבה תכנים ועובד עם כותבים ברמה גבוהה יאלץ לגבות מכם מחיר גבוה.

השורה התחתונה: אני לא ממליץ לנסות לחסוך על תוכן. להיפך, זהו המקום להשקיע בו. תוכן איכותי הוא קריטי להצלחת תהליך קידום האתר שלכם.

 

כמות ואיכות הקישורים החיצוניים

קישורים חיצוניים הופכים אתרים לסמכותיים ועוזרים להם לטפס בדפי התוצאות של גוגל.
מחירון קידום אתרים מושפע בצורה ישירה מכמות ואיכות הקישורים החיצוניים שהמקדם שלכם יכול להשיג עבורכם.

מקדם אתרים שיש ברשותו תשתית של מאות אתרי תמיכה בהם הוא יכול לשתול קישורים חיצוניים ולהפנות לאתר שלכם או כזה שיש לו קשרים עם בעלי אתרים גדולים ורציניים יגבה לא מעט כסף.
למה? כי יש לו משאבים לקדם את האתר שלכם, ובהתאם לכך התוצאות.

לעומת זאת, מקדם אתרים שמחפש החלפות קישורים בקבוצות פייסבוק שכוחות אל ובקושי מצליח להשיג לכם פוסט אורח במקומון של מועצה אזורית זעירה, שיתרום לכם גם על ידי ניהול מוניטין בגוגל אמור לגבות מחיר נמוך בהרבה.

 

מקצועיות וניסיון

מקדם אתרים מקצועי ומנוסה שמכיר את התחום מכל הכיוונים האפשריים וקידם מאות אתרים הוא נכס רציני עבור כל אתר, והמחיר שלו יהיה בהתאם.
מקדם עם ידע נרחב ומומחיות בתוכנות וכלים לקידום אתרים יצליח להתמקד בדברים החשובים באמת, לקדם את האתר שלכם בצורה איכותית ולפתור לכם בעיות במהירות.

מצד שני, חשוב לזכור שניסיון הוא לא בהכרח יתרון בתחום הדיגיטל כי הוא דינמי מאוד.
מעבר לניסיון, מומחה קידום אתרים צריך גם להיות מקצוען וסקרן ב-DNA שלו, כזה שלומד כל הזמן.

התותחים האמיתיים של קידום אתרים, אלו שמצליחים להרים אתרים לפסגה – הם האנשים שחיים ונושמים את העולם.
אלו המקדמים המבוקשים ואלו המקדמים ששווה להשקיע בהם מהסיבה הפשוטה שלא מעט פעמים הם באמת עושים עבודה איכותית ומספקים תוצאות בטווח הארוך.

 

האם קיים מחירון קידום אתרים?

בעולם ה-SEO, נהוג לעבוד לפי ריטיינר חודשי קבוע.
ברמה העקרונית, אי אפשר לבנות מחירון קידום אתרים עם רף מחירים קבוע וחד משמעי.

עם זאת, אפשר לחלק את רמות המחירים לפי רמת השירות שתקבלו וסוג הלקוח שלו תתאים תוכנית כזו.

 

טווחים אפשריים של מחירי קידום אתרים

קידום אתרים מחירון מינימלי: 2,000-1,500 שקלים לחודש

מדובר בתקציב שנחשב לנמוך ומתאים לעסקים קטנים ואתרי תדמית שמבינים שייקח להם זמן להתברג בראש דפי התוצאות, או שתצטרכו להתפשר על מקדם אתרים ללא ניסיון.
אין למקדם הרבה גמישות עם תקציב כזה, כמות התוכן תהיה נמוכה (אם בכלל) והוא יצטרך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח לקדם את האתר שלכם במחיר כזה.

זו רמת מחיר סבירה לחלוטין לאתרים קטנים בתחומים ללא תחרות משמעותית.

 

קידום אתרים במחיר של 3,000-2,000 שקלים לחודש

תקציב התחלתי לעסקים קטנים וחברות קטנות שיש להם סבלנות. עם זאת, זהו תקציב שקשה לעבוד איתו בתחומים עם תחרות גדולה או באתרים עתירי עמודים.

המקדם אמור להעלות לאתר שלכם תוכן בינוני בכמות סבירה או תוכן איכותי מועט מידי חודש, ולהשיג עבורכם קישורים חיצוניים בודדים.
רמת המחיר הזו תתאים לאתרים שלא מתכוונים להתחרות בחברות הגדולות ובעיקר רוצים להראות נוכחות ברשת.

בדרך כלל, מקדם אתרים מקצועי ומנוסה יכול להצליח לקדם אתרים בתחומים עם תחרות ברמה נמוכה עם תקציב כזה.

 

קידום אתרים מחיר של 5,000-3,000 שקלים לחודש

בתקציבים כאלו אפשר לעשות קידום אתרים בצורה איכותית ורצינית. גם קידום חנות וירטואלית יכנסו בדרך כלל ברמת המחירים הללו.
אתם יכולים לצפות כאן לתוכן איכותי, קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים ועלייה בדירוג של האתר גם בתחומים תחרותיים.

רמת המחיר הזו מתאימה בעיקר לחברות בינוניות ובתחומים לא תחרותיים גם עבור חברות גדולות. לקריאה על חברת קידום אתרים.

 

קידום אתרים מחירון גבוה: 5,000 שקלים לחודש ומעלה

קידום אתרים במחירים כאלו מתאים בעיקר לחברות גדולות שעובדות בשווקים עם תחרות רצינית.
לחילופין, זה המחיר שמשלמות חברות גדולות עם תקציבים שמנים שלא יודעות לנהל את הכסף שלהן כמו שצריך.

רמת המחירים הזו תאפשר למקדם האתר לנהל אתר ברמה גבוהה מאוד.
הוא יוכל להשקיע בתכנים איכותיים מאוד על בסיס קבוע ולספק לאתר קישורים חיצוניים מאתרים חזקים בתחום.

 

מחירון קידום אתרים על פי שיטות תשלום אחרות

מעבר למודל הריטיינר (תשלום חודשי קבוע) הנפוץ, קיימים גם מודלים נוספים שעל פיהם נקבע מחיר קידום האתר.
אחת משיטות התשלום האלו הוא המודל של "תשלום על פי הצלחה". במודל הזה, מעבר לתשלום חודשי קבוע של, לצורך העניין, 2,000 שקלים, הגעה להישגים מוגדרים מראש תגרור תוספת תשלום.

למשל, הגעת האתר לדף התוצאות הראשון או לאחד המיקומים הראשונים בדף התוצאות במקומות 1-5 במילת מפתח כלשהי תתגמל את המקדם בסכום קבוע מראש בנוסף לתשלום החודשי.
בדרך כלל הסכום הזה יהיה כמה מאות שקלים, אבל זה ממש תלוי ברמת התחרות ובהסכם בין הצדדים.

אופציה נוספת היא תשלום פר פרויקט קידום – תשלום ידוע מראש לשני הצדדים.

אז הבנתם פחות או יותר את הנושא של מחירים קידום אתרים. איך תבדקו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם?

אז עכשיו כשאתם יודעים מה המחיר שאתם אמורים לשלם עבור קידום האתר שלכם (או לפחות יודעים קצת יותר), חשוב שתדעו גם איך לבדוק שהמחיר שווה את התמורה.
כדי שתוכלו לדעת אם המחיר שאתם משלמים מוצדק, אתם צריכים לעקוב אחרי שני דברים עיקריים בתהליך הקידום האורגני:

  • התקדמות האתר
  • הפעולות שמקדם האתר מבצע

אני ממליץ שתבחנו את שני הדברים האלו ברמה החודשית.
אז איך עושים את זה בפועל?

בקשו לקבל דו"ח מפורט שיראה לכם מה ההתקדמות של תהליך קידום האתר.
נתונים כמו מיקום האתר במילות מפתח רלוונטיות, שיעור ה-CTR (שיעור הקלקה), כמות הטראפיק (תנועת הגולשים), קישורים חיצוניים ונתונים אחרים שמעידים על טיב עבודת הקידום.
הבעיה עם דו"ח כזה הוא שהוא לא בהכרח עוזר לכם להבין אם אתם מקבלים את מה שמגיע לכם, לכן בנוסף לו אני ממליץ שתבקשו לקבל דו"ח שמסביר מה הפעולות שבוצעו באתר.

לצערי, בחלק מהמקרים לא תקבלו את מה שמגיע לכם ותגלו שהכסף שלכם יכול להיות מנותב בצורה אפקטיבית יותר במקום אחר.

אבל גם אם זה קורה, אל תתייאשו – עכשיו אתם יודעים קצת יותר איך למנוע מזה לקרות בהמשך.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי