תפריט

מחיר קידום אתרים – כמה עולה להגיע למקום הראשון בגוגל?

מחיר קידום אתרים

מתלבטים אם לשכור חברת קידום אתרים ענקית או לסמוך על מקדם אורגני פרילנסר? לפני הכל, אתם חייבים לדעת איך נקבע מחיר קידום אתרים.
בעידן הדיגיטלי, קשה לבעלי עסקים להבין כמה הם אמורים לשלם על השירותים שהם צריכים בשביל לקדם את העסק שלהם.

מעבר לכך שטווח המחירים של שירותים כמו קידום אתרים ושיווק בדיגיטלי נעים בין 1,000 שקלים ל-10,000 שקלים, כבעלי עסק מן השורה אתם לבטח מרגישים שאינכם יודעים על פי מה נקבע מחיר קידום אתרים ומה ההבדל בכלל בין נותני השירותים השונים.
במאמר הזה, אעזור לכם להבין כמה אתם אמורים לשלם עבור קידום אורגני, מה כולל הקידום.

במדריך שלי אתמקד בכמה דברים שאני מאמין שחשוב שתדעו לפני שאתם שוכרים שירותי קידום אתרים:

  • מה המרכיבים שקובעים את המחיר.
  • מהם טווחי מחירי קידום אתרים בשוק.
  • איך תדעו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם.

אז קדימה, בואו נצלול ונבין איך נקבע המחיר לשירות קידום אתרים?

 

לפי מה נקבע מחיר קידום אתרים?

כשאתם בונים מטבח חדש, תוכלו להבין דיי בקלות לפי מה נקבע המחיר.
איכות העץ, זמן העבודה הדרוש, מוניטין החברה, מטראז' (גודל המטבח) – כולם מרכיבים עיקריים שנכנסים לתוך המחיר שתשלמו.

גם בקידום אתרים – המצב די זהה. המחיר נקבע על ידי מספר משתנים, העניין הוא שבעל העסק הממוצע לא באמת יודע לאילו פרמטרים נקבע הסכום שדורשים ממנו. הנה כמה אספקטים שמשפיעים על המחיר באופן ישיר ועל עבודת מקדם אתרים (מה שמשפיע על המחיר) שאתם כלקוחות לא ממש מכירים.

 

גודל האתר

קידום חנות וירטואלית עם מאות ואלפי עמודי מוצר שונה לחלוטין מקידום אתר תדמית קטן הכולל לרוב 4-7 עמודים בלבד.
ההבדל הוא בעיקר מבחינת היקף העבודה – כמות השעות החודשיות שהמקדם יצטרך להשקיע משפיעה בצורה ישירה על המחיר שישלם בעל האתר.

בשביל לקדם אתר מסחר אינטרנטי גדול, כמות השעות שהמקדם צריך להשקיע תהיה אדירה.
המקדם יצטרך לבצע אופטימיזציה על עשרות ומאות עמודי מוצרים, לבצע מחקר מילים רחב מאוד באופן קבוע, להעלות מגוון רחב של תכנים איכותיים, להשיג קישורים חיצוניים ובקיצור, לעבוד קשה מאוד.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

במקרה השני, בקידום של אתר תדמית קטן בתחילת העבודה תהייה פחות עבודת אופטימיזציה, ויותר עבודת תכנון והכנת גאנט עבודה מסודר שכולל מטרות ברורות.
אז אם אנחנו מסכמים את עבודת המקדם מבחינת אופטימיזציה  – ככל שאתר יהיה גדול יותר הוא ידרוש מהמקדם יותר שעות אופטימיזציה. יותר שעות עבודה = קידום אתרים במחיר גבוה יותר.

 

תחרות

למרות שזה נראה כאילו יש קשר ביניהם, חשוב להפריד בין תחרות לבין גודל אתר.
קחו למשל אתר תדמית של עורך דין עם 5 עמודים בלבד. עריכת דין זהו תחום מאוד תחרותי, לכן נצטרך לבצע פעולות קידום רבות מאוד כדי לקדם אתר כזה בגוגל ולהגיע למקום הראשון בגוגל.

הפעולות יכללו הכנת תכנים, מחקר מתחרים, בחירה וקידום מילות מפתח ספציפיות ביחס לתחרות של כל ביטוי וביטוי, להשיג קישורים חיצוניים ודברים נוספים.
מהעבר השני, קחו לדוגמה אתר איקומרס בתחום פחות תחרותי. אתר כזה יהיה ענקי, יהיו בו עשרות אם לא מאות עמודי מוצרים – אבל ייקח לנו פחות זמן לקדם אותו בגוגל.

גודל האתר משפיע בעיקר על היקף האופטימיזציה ועבודת ה"תשתית" שצריך לבצע באתר.
אופי התחרות משפיעה בעיקר על היקף עבודת הקידום והתחכום שידרש על מנת לבצע אותה בצורה מוצלחת.

כאשר יש מספר גדול של אתרים שמתחרים אחד בשני באינטרנט, ההשקעה הנדרשת כדי להגיע לראש דפי התוצאות תהיה גדולה יותר.
אותם אתרים משקיעים תשומות גדולות במקדם אתרים מקצועי, תכנים איכותיים וקישורים חיצוניים – מה שיוצר אתגר עבור מקדם אתרים שבחרתם.

ככלל אצבע – ככל שכמות התחרות בשוק הרלוונטי תהיה גדולה יותר המקדם יצטרך לעבוד קשה יותר – ובהתאם יעלה גם המחיר.
הבעיה מתחילה, שבעל עסק ממוצע לא יודע עד כמה התחום שלו תחרותי או לחילופין, לא תחרותי.

אז איזה תחום תחרותי ואיזה לא? הנה כמה מהתחומים שנמצאו כתחרותיים ביותר בעולם ה-SEO במחקר שפרסם מקדם האתרים האוסטרלי ג'יימס נורקוואי:

  • ביטוח (חיים, רכב וכ"ו)
  • משכנתא
  • כדורגל
  • בריאות
  • נדל"ן
  • חופשות ותיירות
  • טיסות
  • הלוואות
  • חובות
  • עריכת דין

אמנם המחקר של ג'יימס בוצע בשנת 2012 באוסטרליה, אבל מהניסיון שלי – אלו כמה מהתחומים הכי מאתגרים בקידום אתרים גם בישראל של שנת 2019.

 

וותק האתר

אתר וותיק = פחות עבודה, לא? בעלי אתרים נוטים לחשוב שמכיוון שכבר יש להם אתר בן 10 שנים, העבודה של המקדם האורגני תהיה קלה יותר.

במציאות? תלוי…
לוותק יש משמעות חיובית בעייני גוגל כך שלכאורה הקידום אמור להיות מהיר יותר (באופן יחסי), אבל כשניגשים לסוגיית התמחור, השאלה שצריכה להישאל היא עד כמה האתר מאורגן ומסודר מבחינת קידום אורגני.
יצא לי לא פעם לערוך סדר פסח לאתרים וותיקים ולעיתים משך זמן העבודה גודל בהרבה מאשר לעבוד עם אתר חדש, כזה שאני קובע עבורו את האסטרטגיה והיציאה לדרך. מניסיון, רוב האתרים הוותיקים מגיעים עם נדויה לא קטנה מבחינת SEO.

אם יש לכם אתר וותיק שכבר קודם אורגנית בעבר, יכול להיות שהמקדם החדש שלכם יצטרך להתחיל לטפל בבעיות.
קישורי ספאם, קישורים שבורים, תכנים משוכפלים, חלוקה לא נכונה לקטגוריות ועוד, פוגעים באתר ומהווים אתגרים שצריך לפתור כדי לבנות תשתית קידום אתרים טובה.

במקרה כזה, סביר מאוד שהמחיר לקידום האתר שתקבלו יהיה גבוה יותר מאשר המחיר שיקבל מתחרה שפתח אתר חדש, אותו המקדם האורגני יודע שהוא מקבל נקי מבעיות ותקלות.

מצד שני – אם יש לכם אתר איכותי שעבודת הקידום שנעשתה בו היה נכונה וטובה, ימן הסתם זה יהווה דווקא יתרון.
אם יש לכם אתר נקי, מסודר ומטופח ואפילו כזה שממוקם גבוה וזוכה לאהדה מגוגל – יכול להיות שהעבודה של מקדם ה-SEO החדש תהיה בעיקר להמשיך את המומנטום. ולהביא את הטאצ' האישי שלו לקידום האתר.

במקרה כזה המחיר יכול להיות נמוך יותר מאשר אתר חדש שדורש בניית תשתיות לתהליך הקידום האורגני.

 

קצב ההתקדמות הרצוי

לפעמים בעלי עסקים מגלים את חשיבות הקידום האורגני ומחליטים לקחת את הדבר הזה סופר ברצינות.
הם מוכנים לשלם כמה שצריך בשביל להרים את האתר שלהם גבוה ומצפים לראות התקדמות מהירה.

במקרים כאלו, מקדם האתרים שלכם יידרש לעבוד בצורה אינטנסיבית יותר, יעבוד יותר שעות, מה שאומר שתצטרכו לשלם יותר.
למרות שמקדם אורגני לא יכול להתחייב לכם להיות מקום הראשון בגוגל, הוא כן יכול להתחייב לעבוד יותר מהרגיל ולנסות להתקדם את האתר מהר יותר.

חשוב להגיד שאין קסמים בתחום קידום אתרים SEO, והאי אפשר לבצע פעולות אגרסיביות מידי (ביחס לאתר) ולצפות לתוצאות בתוך שבועיים.

 

כמות ואיכות התכנים שיעלו לאתר

חלק מהותי מתהליך קידום אתרים הוא הכנת אסטרטגיית תוכן וכתיבת התכנים לאתר.
תוכן שכתוב נכון ומקצועי שמבוסס על מחקר מילות מפתח יסייע מאוד לדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל..

בדרך כלל, בהצעת המחיר שתקבלו לשירות קידום אתרים עלות כתיבת התכנים יהיה כלול.
לכן, רמת האיכות של התכנים וכמות התכנים שיעלו לאתר בכל חודש היא גורם נוסף שמשפיע על מחיר קידום אורגני שתקבלו.

בדיוק כמו שמסעדה שמשתמשת בחומרי גלם איכותיים ויקרים יותר תהיה יקרה, גם מקדם אתרים שמעלה הרבה תכנים ועובד עם כותבים ברמה גבוהה יאלץ לגבות מכם מחיר גבוה.
למקרה שאתם לא ממש מצליחים להבין, כתבתי בהרחבה על החשיבות של שיווק באמצעות תוכן לצורך קידום אורגני.

השורה התחתונה – אני לא ממליץ לנסות לחסוך על תוכן, להפך זה המקום להשקיע, תוכן איכותי הוא קריטי להצלחת תהליך קידום האתר שלכם.

 

כמות ואיכות הקישורים החיצוניים

קישורים חיצוניים הופכים אתרים לסמכותיים ועוזרים להם לטפס בדפי התוצאות של גוגל.
מחירון קידום אתרים מושפע בצורה ישירה מכמות ואיכות הקישורים החיצוניים שהמקדם שלכם יכול להשיג עבורכם.

מקדם אתרים שיש ברשותו תשתית של מאות אתרי תמיכה בהם הוא יכול לשתול קישורים חיצוניים ולהפנות לאתר שלכם או כזה שיש לו קשרים עם בעלי אתרים גדולים ורציניים יגבה לא מעט כסף.
למה? כי יש לו משאבים לקדם את האתר שלכם, ובהתאם לכך התוצאות.

לעומת זאת, מקדם אורגני שמחפש החלפות קישורים בקבוצות פייסבוק שכוחות אל ובקושי מצליח להשיג לכם פוסט אורח במקומון של מועצה אזורית זעירה, שיתרום לכם גם על ידי ניהול מוניטין בגוגל אמור לגבות מחיר נמוך בהרבה.

 

מקצועיות וניסיון

מקדם אתרים מקצועי ומנוסה שמכיר את התחום מכל הכיוונים האפשריים וקידם מאות אתרים הוא נכס רציני עבור כל אתר, והמחיר שלו יהיה בהתאם.
מקדם עם ידע נרחב ומומחיות בתוכנות וכלים לקידום אתרים יצליח להתמקד בדברים החשובים באמת, לקדם את האתר שלכם בצורה איכותית ולפתור לכם בעיות במהירות.

מצד שני, חשוב לזכור שניסיון הוא לא בהכרח יתרון בתחום הדיגיטל כי הוא דינמי מאוד.
מעבר לניסיון, מומחה קידום אתרים צריך גם להיות מקצוען וסקרן ב-DNA שלו, כזה שלומד כל הזמן.

התותחים האמיתיים של קידום אתרים, אלו שמצליחים להרים אתרים לפסגה – הם האנשים שחיים ונושמים את עולם ה- SEO.
אלו המקדמים המבוקשים ואלו המקדמים ששווה להשקיע בהם מהסיבה הפשוטה שלא מעט פעמים הם באמת עושים עבודה איכותית ומספקים תוצאות בטווח הארוך.

 

האם קיים מחירון קידום אתרים?

בעולם ה-SEO, נהוג לעבוד לפי ריטיינר חודשי קבוע.
ברמה העקרונית, אי אפשר לבנות מחירון קידום אורגני עם רף מחירים קבוע וחד משמעי.

עם זאת, אפשר לחלק את רמות המחירים לפי רמת השירות שתקבלו וסוג הלקוח שלו תתאים תוכנית כזו.

 

קידום אתרים מחיר של 1,500-2,000 שקלים לחודש

מדובר בתקציב שנחשב לנמוך ומתאים לעסקים קטנים ואתרי תדמית שמבינים שייקח להם זמן להתברג בראש דפי התוצאות, או שתצטרכו להתפשר על מקדם אתרים ללא ניסיון.
אין למקדם הרבה גמישות עם תקציב כזה, כמות התוכן תהיה נמוכה (אם בכלל) והוא יצטרך להיות מאוד יצירתי כדי להצליח לקדם את האתר שלכם במחיר כזה.

זו רמת מחיר סבירה לחלוטין לאתרים קטנים בתחומים ללא תחרות משמעותית.

 

קידום אתרים מחיר של 2,000-3,000 שקלים לחודש

תקציב התחלתי לעסקים קטנים וחברות קטנות שיש להם סבלנות. עם זאת, זהו תקציב שקשה לעבוד איתו בתחומים עם תחרות גדולה או באתרים עתירי עמודים.

המקדם אמור להעלות לאתר שלכם תוכן בינוני בכמות סבירה או תוכן איכותי מועט מידי חודש, ולהשיג עבורכם קישורים חיצוניים בודדים.
רמת המחיר הזו תתאים לאתרים שלא מתכוונים להתחרות בחברות הגדולות ובעיקר רוצים להראות נוכחות ברשת.

בדרך כלל, מקדם אתרים מקצועי ומנוסה יכול להצליח לקדם אתרים בתחומים עם תחרות ברמה נמוכה עם תקציב כזה.

 

קידום אתרים מחיר של 3,000-5,000 שקלים לחודש

בתקציבים כאלו אפשר לעשות קידום אתרים בצורה איכותית ורצינית. גם קידום חנות וירטואלית יכנסו בדרך כלל ברמת המחירים הללו.
אתם יכולים לצפות כאן לתוכן איכותי, קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים ועלייה בדירוג של האתר גם בתחומים תחרותיים.

רמת המחיר הזו מתאימה בעיקר לחברות בינוניות ובתחומים לא תחרותיים גם עבור חברות גדולות.

 

קידום אתרים מחיר של 5,000 שקלים לחודש ומעלה

קידום אתרים במחירים כאלו מתאים בעיקר לחברות גדולות שעובדות בשווקים עם תחרות רצינית.
לחילופין, זה המחיר שמשלמות חברות גדולות עם תקציבים שמנים שלא יודעות לנהל את הכסף שלהן כמו שצריך.

רמת המחירים הזו תאפשר למקדם האתר לנהל אתר ברמה גבוהה מאוד.
הוא יוכל להשקיע בתכנים איכותיים מאוד על בסיס קבוע ולספק לאתר קישורים חיצוניים מאתרים חזקים בתחום.

 

מחיר קידום אתרים על פי שיטות תשלום אחרות

מעבר למודל הריטיינר (תשלום חודשי קבוע) הנפוץ, קיימים גם מודלים נוספים שעל פיהם נקבע מחיר קידום האתר.
אחת משיטות התשלום האלו הוא המודל של "תשלום על פי הצלחה". במודל הזה, מעבר לתשלום חודשי קבוע של, לצורך העניין, 2,000 שקלים, הגעה להישגים מוגדרים מראש תגרור תוספת תשלום.

למשל, הגעת האתר לדף התוצאות הראשון או לאחד המיקומים הראשונים בדף התוצאות במקומות 1-5 במילת מפתח כלשהי תתגמל את המקדם בסכום קבוע מראש בנוסף לתשלום החודשי.
בדרך כלל הסכום הזה יהיה כמה מאות שקלים, אבל זה ממש תלוי ברמת התחרות ובהסכם בין הצדדים.

אופציה נוספת היא תשלום פר פרויקט קידום – תשלום ידוע מראש לשני הצדדים.

 

איך תבדקו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם?

אז עכשיו כשאתם יודעים מה המחיר שאתם אמורים לשלם עבור קידום האתר שלכם (או לפחות יודעים קצת יותר), חשוב שתדעו גם איך לבדוק שהמחיר שווה את התמורה.
כדי שתוכלו לדעת אם המחיר שאתם משלמים מוצדק, אתם צריכים לעקוב אחרי שני דברים עיקריים בתהליך הקידום האורגני:

  • התקדמות האתר
  • הפעולות שמקדם האתר מבצע

אני ממליץ שתבחנו את שני הדברים האלו ברמה החודשית.
אז איך עושים את זה בפועל?

בקשו לקבל דו"ח מפורט שיראה לכם מה ההתקדמות של תהליך קידום האתר.
נתונים כמו מיקום האתר במילות מפתח רלוונטיות, שיעור ה-CTR (שיעור הקלקה), כמות הטראפיק (תנועת הגולשים), קישורים חיצוניים ונתונים אחרים שמעידים על טיב עבודת הקידום.
הבעיה עם דו"ח כזה הוא שהוא לא בהכרח עוזר לכם להבין אם אתם מקבלים את מה שמגיע לכם, לכן בנוסף לו אני ממליץ שתבקשו לקבל דו"ח שמסביר מה הפעולות שבוצעו באתר.

לצערי, בחלק מהמקרים לא תקבלו את מה שמגיע לכם ותגלו שהכסף שלכם יכול להיות מנותב בצורה אפקטיבית יותר במקום אחר.

אבל גם אם זה קורה, אל תתייאשו – עכשיו אתם יודעים קצת יותר איך למנוע מזה לקרות בהמשך.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אז על מה בא לכם לקרוא?

מדריכי קידום נוספים