ClickCease

שיווק באמצעות תוכן – למה זה חשוב?

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
שיווק תוכן

חשיבות שיווק באמצעות תוכן בגוגל

כל מי שמתחיל ללמוד כיצד שיווק באמצעות תוכן יסייע לנוכחות הדיגיטלית שלו ואיך לקדם את האתר שלו בעצמו וקורא מדריכים מקצועיים בנושא, נתקל בכל מקום בחשיבות ה"תוכן" באתר.
ויש לכך סיבה – התוכן הוא אחד התחומים המרכזיים והחשובים ביותר כשמדברים על שיווק תוכן באינטרנט.

הסיבה שהתוכן הוא מרכיב עיקרי בתהליכים של שיווק באינטרנט, טמונה בדרך שבה מנועי החיפוש מדרגים את האתרים.
מנועי חיפוש ובראשם גוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, משתמשים באלגוריתמים מורכבים על מנת לתת ניקוד ודירוג לאתרי אינטרנט.
ככל שהדירוג של האתר יעלה, כך גם יעלה המיקום שלו בדפי התוצאות של חיפושי גולשים שקשורים לתחום העיסוק של אותו אתר.

למה חשוב להיות מדורג כמה שיותר גבוה בדפי התוצאות?
כי המקום הראשון שעולה בדף התוצאות של כל חיפוש זוכה לממוצע של 35% מהקלקות הגולשים המקום השני כבר יורד לאזור ה – 15%, השלישי מקבל 10%, והתוצאות שבמקומות 4-10 בדף הראשון מקבלות רק 1-8% מההקלקות. אתם כבר יכולים להסיק מה קורה לעמודים הממוקמים בעמוד השני ומטה.

הדרך שבה עובדים האלגוריתמים של גוגל אמנם נשמרת בסוד ומשתנה תכופות, אך יש כמה קריטריונים ידועים שבאמצעותם מנועי החיפוש מדרגים ומאנדקסים את האתרים שלנו.
שניים מביניהם הם סמכות האתר והרלוונטיות שלו לחיפושים ספציפיים של גולשים.

הדרך לקבל דירוג גבוה בשני הפרמטרים האלו היא שיווק תוכן.
כלומר, להעלות לאתר תוכן איכותי ולשלב בו מילות חיפוש נפוצות שקשורות לתחום שבו אותו אתר עוסק, לא פחות חשוב מכך בתדירות גבוהה.

 

איזה תוכן להכין לאתר שלי שיעזור לי לבצע שיווק באמצעות תוכן?

 יש הרבה סוגים של תוכן שיעזרו לכם לבצע שיווק מבוסס תוכן, הנה כמה מהנפוצים ביותר:

  • מדריכים – אחת הדרכים הטובות ביותר לבצע שיווק באמצעות תוכן הוא בעזרת בלוג.
    הבלוג יכול להכיל תכנים כמו פוסטים אם מדובר על קידום אתר וורדפרס מעניינים או מדריכים שקשורים לתחום שלכם. באמצעות שילוב מילות מפתח בטקסט האתר תוכלו לבצע קידום בגוגל, בביטוי הספציפי עליו כתבתם את התוכן, חשוב לייעד כל דף לנושא מסוים כך שגוגל יבין שהוא צריך להציג את העמוד/המדריך בביטוי זה.
    כך תתפרסו על יותר נושאים בתוצאות החיפוש והסיכוי שיבקרו את האתר שלכם יגדל משמעותית.
    הגולשים יעריכו את זה שסיפקתם להם מידע איכותי ומקצועי, יסמכו על האתר כמקור ידע ועדכונים ויחזרו מעת לעת.
  • מאמרים מקצועיים – כתיבת מאמרים מקצועיים שנוגעים לתחום שלכם יעזרו לכם, בדומה למדריכים, להרוויח נקודות זכות מגוגל ובמקביל גם לבסס את האתר שלכם כבעל סמכות בתחומו בעיני הגולשים.
    להפוך לאוטוריטה בתחום יכול לייצר מוניטין גבוה אצל גוגל ואף אצל גולשי האתר.
  • מאמרי SEO – מאמרים אלו מיועדים במיוחד עבור קידום אורגני, אבל עדיין חייבים לקחת בחשבון את הגולש ולא רק את מנוע החיפוש. הם מבוססים על מילות מפתח ספציפיות המשולבות בטקסט (בצורה טבעית!) ובכמות סבירה. בשנים האחרונות פערי האיכות הדרושים בין מאמרי SEO למאמרים "מקצועיים" הלכו והצטמצמו.

 

שיווק באמצעות תוכן

בדרך כלל, מאמרים אלו אינם מאמרים אינפורמטיביים כמו הפוסטים, המדריכים והמאמרים המקצועיים שבבלוג שלכם.
מאמרי SEO בדרך כלל נכתבים על ידי כותבי תוכן מקצועיים והם ממוקדים לקידום מילות מפתח.

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

זהו מאמרים שאני לא מאמין בהם, גוגל מזהה אותם כמאמרים "לא מעניינים" ומדרג את העמוד בהתאם לכך.
במידה וכל האתר שלכם כתוב באופן הזה.. כל האתר ידורג נמוך בעיניי גוגל.

 

בתחום שיווק תוכן חשוב לתכנן תהליכים בצורה נכונה ולבצע אותם בצורה מדויקת כדי להשיג את התוצאות שלנו.
תהליך של שיווק באמצעות תוכן צריך להיעשות בצורה ממוקדת מטרה.
ויש מספר שלבים שחשוב שנקפיד עליהם כדי להבטיח לעצמנו תוצאות איכותיות וניצול מיטבי של המשאבים ותקציבי הפרסום שלנו.

בראש ובראשונה, נבצע מחקר מילות מפתח שיאפשר לנו להבין אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם בעזרת התוכן שלנו.

 

נקודת ההתחלה: מחקר מילים בגוגל

מילות מפתח או ביטויי מפתח הם הביטויים שאנשים מחפשים (מקלידים או מקליטים) במנועי החיפוש, אם אתם רוצים לקדם אתר, אתם צריכים לדעת מה מילות המפתח שאנשים מחפשים כדי למצוא אתרים בתחום שלכם.
באמצעות מחקר מילות המפתח שרלוונטיות לאתר שלכם, ויש בהם די חיפושים בגוגל, תוכלו ליצור תוכן שיגרום לו להופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של הגולשים שמחפשים את המילים האלו.
במחקר מילים גם תוכלו לקבל תמונת מצב של המיקום שלכם בדפי התוצאות של גוגל עבור כל ביטוי חיפוש שקשור לאתר שלכם, כדי שתדעו איפה אתם עומדים מבחינת כל ביטוי וביטוי.

הכלי המוכר ביותר לביצוע מחקר מילים במנוע החיפוש של גוגל הוא Google AdWords, שבשבילו אתם חייבים שיהיה לכם קמפיין פרסומי בגוגל.
אם אין לכם גישה לגוגל אדוורדס, תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח גם באמצעות שירותים אחרים כמו Ubersuggest החינמי או Semrush שבתשלום.
מדובר על כלים עבור מקדם אתרים מקצועי שאתם יכולים לקבל בכמה דולרים בחודש.

בעזרת כלים אלו, תוכלו לבדוק מה הפופולריות של חיפושים שבאמצעותם אתם רוצים שאנשים יגיעו לאתר שלכם.
אם לדוגמה, יש לכם אתר לשירותי מנעולנות באשדוד, תוכלו לחקור מה הם הביטויים שאנשים משתמשים בהם הכי הרבה בשביל למצוא אתרים כמו שלכם.
בדקו מה הפופולריות של ביטויים כמו "מנעולן באשדוד" או "פורץ מנעולים באזור אשדוד" וכדומה כדי לראות אילו ביטויים כדאי לכם לקדם ומה המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפושים של הביטויים האלו.
בחלק מאותם כלי מילות מפתח, יוצגו עבורכם בתוצאות גם ביטויים שדומים לביטוי שאתם חוקרים, כך שתוכלו לראות גם ביטויים אחרים שרלוונטיים לאתר שלכם מקבלים הרבה חיפוש ולקדם גם אותם.

שימו לב שבדרך כלל, ככל שיש יותר חיפושים של ביטוי מסוים, הביטוי יהיה יותר "תחרותי" ויהיה לכם יותר קשה לקדם אותו.
לכן אם תקציב השיווק שלכם לא גדול ואתם לא יכולים – לפעמים עדיף לכם להתמקד בביטויים עם כמות חיפושים בינונית לפני שאתם נכנסים לתחרות על הביטויים הפופולריים ביותר.

 

איכות התוכן והשפעתו על שיווק מבוסס תוכן

 ככל שהאלגוריתמים של גוגל משתדרגים ומתקדמים, הדרישה שלהם לתוכן איכותי עולה.

תוכן שמכיל מילות חיפוש נפוצות, אבל בצורה לא מוגזמת, יעזור לאלגוריתם של גוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי לחיפושים מסוימים,
בהתאם למילות המפתח שאתם מקדמים, ולחיפושים דומים שקשורים לתחום שבו האתר שלכם עוסק.
אבל שילוב מילות מפתח זה לא הכל – התוכן שלכם צריך להיות איכותי כדי לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם רציני ומושקע,
מה שיעלה את סמכות האתר, שהיא מרכיב משמעותי נוסף בדירוג האתר שלכם.

בנוסף ליעילות הטכנית הברורה של התוכן, תוכן איכותי גם גורם לגולשים שמגיעים אליכם לסמוך על האתר שלכם ולהאמין שמדובר באתר מקצועי,
מה שמעלה את משך הזמן שהם ישהו באתר שלכם, ומעלה את הסבירות שהם יחזרו אליכם גם בעתיד.
משך הזמן שבו הגולש הממוצע נשאר באתר שלכם מעיד גם על חווית המשתמש.
תוכן שכתוב טוב ומעניק מידע בעל ערך אמיתי מייצר חווית משתמש טובה, שגם לה יש חשיבות אדירה מבחינת שיווק מבוסס תוכן.

 

צפיפות וכמות מילות המפתח בכל תוכן

 האלגוריתם של גוגל משתדרג ומשתכלל כל הזמן, ואני ממליץ לכם לא להתפשר על תוכן לא איכותי שמפוצץ במילות מפתח כי זה פשוט לא יעבוד לכם.
שלבו את הביטויים שאתם רוצים לקדם בצורה טבעית בטקסט שלכם ומקמו אותם במרווחים נוחים אחד מהשני.
ככלל אצבע, שמרו על מינון מקסימלי של 4-2% (מתוך סך המילים בטקסט שלכם) עבור ביטוי המפתח אותו אתם מקדמים.
מעבר לכך, חווית המשתמש עלולה להיפגע וגוגל "תעניש" אתכם ותוריד את הדירוג שלכם.

שלבו בטקסט שלכם גם ביטויים מקבילים ומילים שדומות לביטוי המפתח שאתם מקדמים.
השתמשו בהטיות שונות של הביטוי, שלבו את הביטוי בצורות של זכר ונקבה, יחיד ורבים וכדומה.
שימוש בטכניקות אלו יגרום לטקסט שלכם להראות טבעי יותר, שזה אחד הדברים העיקריים שגוגל רוצה לראות בטקסטים שלכם, וגם לקדם אתכם מבחינת חיפושים שדומים לביטוי המפתח שאתם מקדמים.

לדוגמה, אם יש לכם אתר לתיקוני טלפונים ואתם רוצים לקדם את ביטוי המפתח "תיקון מסך לאייפון X", שלבו גם ביטויים מקבילים כמו "תיקון מסכים לאייפון X" או "תיקוני מסך ל – Iphone X.

 

 

אורך הטקסט

פעם, האינטרנט היה מלא במאמרים דלים. העיקרון המרכזי היה כל המרבה בתוכן, הרי זה משובח ועשוי לקדם את האתר שלו. אלא שאז האינטרנט התמלא בכמויות תוכן אסטרונומיות, חלק גדול ממנו טקסטים ברמה ירודה. מאז חל מהפך, והתוכן הופך להיות אחד המלכים הבלתי מעורערים של קידום אתרים.

אז מה החוקים היום? בעיקרון, כמה שיותר – יותר טוב, לא על חשבון איכות כמובן. אם פעם מאמר באורך של 500-300 מילים היה הנורמה, כיום זה עלול להיתפס כ"תוכן רזה" שאינו מקדם את האתר במנוע החיפוש, ובחלק מהמקרים אף עלול לדרדר אותו. שמרו על מינימום של 500 מילה בטקסטים שלכם כדי לוודא שהמאמר שלכם יניב את התוצאות הרצויות.

רוצים להיות מדורגים גבוה? אתם (או כותבי התוכן שלכם) יצטרכו לעבוד קצת ויתר קשה. כדי להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל נצטרך לפי הסטטיסטיקות מאמרים בעלי ערך, בני כ-2,000 מילים לפחות.

 

צריכים עזרה בתהליך שיווק באמצעות תוכן? שכרו כותב תוכן

אם אתם יודעים לכתוב תכנים בעצמכם, לכו על זה, אבל אם כישרון הכתיבה לא ממש זורם לכם בדם, וגוזל ממכם זמן רב…
יש דרך אחרת – פשוט שלמו לכותב תוכן מקצועי שיכתוב תכנים לאתר שלכם.

עליכם למצוא מומחי כתיבת תוכן איכותיים שמדויקים לאתר שלכם ובדרך כלל מדובר בהשקעה משתלמת.
לפעמים הזמן שלוקח לנו לכתוב את התכנים יהיה שווה לנו הרבה יותר מאשר ההשקעה הכספית שנידרש לשלם לכותב תוכן שיעשה את זה עבורנו, ובדרך כלל הוא גם יעשה את זה יותר טוב.

 

בעלי חנות באינטרנט?
כנסו למדריך המלא (למעלה מ- 2000 מילים) על קידום חנות אונליין

יש לכם אתר חדש?
קבלו ללא עלות צ'ק ליסט לקידום אתרים אני מפרט שם על פעולות החובה שיש לבצע לאתר חדש

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי