תפריט
תפריט

קידום אורגני בעזרת תוכן – למה זה חשוב?

קידום בגוגל

חשיבות התוכן בקידום אתרים

 כל מי שמתחיל ללמוד כיצד לקדם אורגנית את האתר שלו בעצמו וקורא מדריכים מקצועיים בנושא, נתקל בכל מקום בחשיבות ה"תוכן" באתר. ויש לכך סיבה – התוכן הוא אחד התחומים המרכזיים והחשובים ביותר כשמדברים על קידום אורגני.

הסיבה שהתוכן הוא מרכיב עיקרי בתהליכים של קידום אורגני, טמונה בדרך שבה מנועי החיפוש מדרגים את האתרים. מנועי חיפוש ובראשם גוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר, משתמשים באלגוריתמים מורכבים על מנת לתת ניקוד ודירוג לאתרי אינטרנט. ככל שהדירוג של האתר יעלה, כך גם יעלה המיקום שלו בדפי התוצאות של חיפושי גולשים שקשורים לתחום העיסוק של אותו אתר. למה חשוב להיות מדורג כמה שיותר גבוה בדפי התוצאות? כי המקום הראשון שעולה בדף התוצאות של כל חיפוש זוכה לממוצע של 35% מהקלקות הגולשים, המקום השני כבר יורד לאיזור ה – 15%, השלישי מקבל 10%, והתוצאות שבמקומות 4-10 בדף הראשון מקבלות רק 1-8% מההקלקות.

הדרך שבה עובדים האלגוריתמים של גוגל אמנם נשמרת בסוד ומשתנה תכופות, אך יש כמה קריטריונים ידועים שבאמצעותם מנועי החיפוש מדרגים ומאנדקסים את האתרים שלנו. שניים מביניהם הם סמכות האתר והרלוונטיות שלו לחיפושים ספציפיים של גולשים. הדרך לקבל דירוג גבוה בשני הפרמטרים האלו היא לקדם אורגנית באמצעות תוכן, כלומר, להעלות לאתר תוכן איכותי ולשלב בו מילות חיפוש נפוצות שקשורות לתחום שבו אותו אתר עוסק, לא פחות חשוב מכך בתדירות גבוהה.

 

איזה תוכן להכין לאתר שלי שיעזור לי להתקדם בגוגל?

 יש הרבה סוגים של תוכן שיעזרו לכם לבצע קידום אורגני, הנה כמה מהנפוצים ביותר:

  • מדריכים – אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את האתר שלכם אורגנית הוא בעזרת בלוג.

הבלוג יכול להכיל תכנים כמו פוסטים אם מדובר על קידום אתר וורדפרס מעניינים או מדריכים שקשורים לתחום שלכם.

באמצעות שילוב מילות מפתח בטקסט האתר שלכם יתקדם אורגנית בגוגל, בביטוי הספציפי עליו כתבתם את התוכן, חשוב לייעד כל דף לנושא מסוים כך שגוגל יבין שהוא צריך להציג את העמוד/המדריך בביטוי זה. כך תתפרסו על יותר נושאים בתוצאות החיפוש והסיכוי שיבקרו את האתר שלכם יגדל משמעותית. הגולשים יעריכו את זה שסיפקתם להם מידע איכותי ומקצועי, יסמכו על האתר כמקור ידע ועדכונים ויחזרו מעת לעת.

  • מאמרים מקצועיים – כתיבת מאמרים מקצועיים שנוגעים לתחום שלכם יעזרו לכם, בדומה למדריכים, להרוויח נקודות זכות מגוגל ובמקביל גם לבסס את האתר שלכם כבעל סמכות בתחומו בעיני הגולשים. להפוך לאוטוריטה בתחום יכול לייצר מוניטין גבוה אצל גוגל ואף אצל גולשי האתר.
  • מאמרי SEO – מאמרים אלו מיועדים במיוחד עבור קידום מילות מפתח ספציפיות.

 

קידום seo

בדרך כלל, מאמרים אלו אינם מאמרים אינפורמטיביים כמו הפוסטים, המדריכים והמאמרים המקצועיים שבבלוג שלכם. מאמרי SEO בדרך כלל נכתבים על ידי כותבי תוכן מקצועיים והם ממוקדים בקידום מילות מפתח.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

זהו מאמרים שאני לא מאמין בהם, גוגל מזהה אותם כמאמרים "לא מעניינים" ומדרג את העמוד בהתאם לכך. במידה וכל האתר שלכם כתוב באופן הזה.. כל האתר ידורג נמוך בעיניי גוגל.

 

בתחום הקידום האורגני חשוב לתכנן תהליכים בצורה נכונה ולבצע אותם בצורה מדויקת כדי להשיג את התוצאות שלנו. תהליך של קידום אורגני באמצעות תוכן צריך להיעשות בצורה ממוקדת מטרה, ויש מספר שלבים שחשוב שנקפיד עליהם כדי להבטיח לעצמנו תוצאות איכותיות וניצול מיטבי של המשאבים ותקציבי הפרסום שלנו. בראש ובראשונה, נבצע מחקר מילות מפתח שיאפשר לנו להבין אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם בעזרת התוכן שלנו.

 

מחקר מילות מפתח

מילות מפתח או ביטויי מפתח הם הביטויים שאנשים מחפשים (מקלידים או מקליטים)  במנועי החיפוש. אם אתם רוצים לקדם אתר, אתם צריכים לדעת מה מילות המפתח שאנשים מחפשים כדי למצוא אתרים בתחום שלכם. באמצעות מחקר מילות המפתח שרלוונטיות לאתר שלכם, ויש בהם די חיפושים בגוגל, תוכלו ליצור תוכן שיגרום לו להופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של הגולשים שמחפשים את המילים האלו. במחקר מילות המפתח גם תוכלו לקבל תמונת מצב של המיקום שלכם בדפי התוצאות של גוגל עבור כל ביטוי חיפוש שקשור לאתר שלכם, כדי שתדעו איפה אתם עומדים מבחינת כל ביטוי וביטוי.

הכלי המוכר ביותר לביצוע מחקר מילות המפתח במנוע החיפוש של גוגל הוא Google AdWords, שבשבילו אתם חייבים שיהיה לכם קמפיין פרסומי בגוגל. אם אין לכם גישה לגוגל אדוורדס, תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח גם באמצעות שירותים אחרים כמו Ubersuggest החינמי או Semrush שבתשלום. מדובר על כלים למקדם אתרים מקצועי שאתם יכולים לקבל בכמה דולרים בחודש.

בעזרת כלים אלו, תוכלו לבדוק מה הפופולאריות של חיפושים שבאמצעותם אתם רוצים שאנשים יגיעו לאתר שלכם. אם לדוגמה, יש לכם אתר לשירותי מנעולנות באשדוד, תוכלו לחקור מה הם הביטויים שאנשים משתמשים בהם הכי הרבה בשביל למצוא אתרים כמו שלכם. בדקו מה הפופולאריות של ביטויים כמו "מנעולן באשדוד" או "פורץ מנעולים באזור אשדוד" וכדומה כדי לראות אילו ביטויים כדאי לכם לקדם ומה המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפושים של הביטויים האלו. בחלק מהכלים של מחקר מילות המפתח, יוצגו עבורכם בתוצאות גם ביטויים שדומים לביטוי שאתם חוקרים, כך שתוכלו לראות גם ביטויים אחרים שרלוונטיים לאתר שלכם מקבלים הרבה חיפוש ולקדם גם אותם.

שימו לב שבדרך כלל, ככל שיש יותר חיפושים של ביטוי מסוים, הביטוי יהיה יותר "תחרותי" ויהיה לכם יותר קשה לקדם אותו, אז אם תקציב הקידום שלכם לא גדול ואתם לא יכולים  – לפעמים עדיף לכם להתמקד בביטויים עם כמות חיפושים בינונית לפני שאתם נכנסים לתחרות על הביטויים הפופולריים ביותר.

 

איכות התוכן

 ככל שהאלגוריתמים של גוגל משתדרגים ומתקדמים, הדרישה שלהם לתוכן איכותי עולה.

תוכן שמכיל מילות חיפוש נפוצות, אבל בצורה לא מוגזמת, יעזור לאלגוריתם של גוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי לחיפושים מסוימים, בהתאם למילות המפתח שאתם מקדמים, ולחיפושים דומים שקשורים לתחום שבו האתר שלכם עוסק. אבל שילוב מילות מפתח זה לא הכל – התוכן שלכם צריך להיות איכותי כדי לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם רציני ומושקע, מה שיעלה את סמכות האתר, שהיא מרכיב משמעותי נוסף בדירוג האתר שלכם.

בנוסף ליעילות הטכנית הברורה של התוכן, תוכן איכותי גם גורם לגולשים שמגיעים אליכם לסמוך על האתר שלכם ולהאמין שמדובר באתר מקצועי, מה שמעלה את משך הזמן שהם ישהו באתר שלכם, ומעלה את הסבירות שהם יחזרו אליכם גם בעתיד. משך הזמן שבו הגולש הממוצע נשאר באתר שלכם מעיד גם על חווית המשתמש. תוכן שכתוב טוב ומעניק מידע בעל ערך אמיתי מייצר חווית משתמש טובה, שגם לה יש חשיבות אדירה מבחינת קידום אורגני.

 

צפיפות וכמות מילות המפתח

 האלגוריתם של גוגל משתדרג ומשתכלל כל הזמן, ואני ממליץ לכם לא להתפשר על תוכן לא איכותי שמפוצץ במילות מפתח כי זה פשוט לא יעבוד לכם. שלבו את הביטויים שאתם רוצים לקדם בצורה טבעית בטקסט שלכם ומקמו אותם במרווחים נוחים אחד מהשני. ככלל אצבע, שמרו על מינון מקסימלי של 2-4% אחוז (מתוך סך המילים בטקסט שלכם) עבור ביטוי המפתח אותו אתם מקדמים. מעבר לכך, חווית המשתמש עלולה להיפגע וגוגל "תעניש" אתכם ותוריד את הדירוג שלכם.

שלבו בטקסט שלכם גם ביטויים מקבילים ומילים שדומות לביטוי המפתח שאתם מקדמים. השתמשו בהטיות שונות של הביטוי, שלבו את הביטוי בצורות של זכר ונקבה, יחיד ורבים וכדומה. שימוש בטכניקות אלו יגרום לטקסט שלכם להראות טבעי יותר, שזה אחד הדברים העיקריים שגוגל רוצה לראות בטקסטים שלכם, וגם לקדם אתכם מבחינת חיפושים שדומים לביטוי המפתח שאתם מקדמים.

לדוגמה, אם יש לכם אתר לתיקוני טלפונים ואתם רוצים לקדם את ביטוי המפתח "תיקון מסך לאייפון X", שלבו גם ביטויים מקבילים כמו "תיקון מסכים לאייפון X" או "תיקוני מסך ל – Iphone X.

 

אורך הטקסט

בעיקרון, כמה שיותר – יותר טוב, לא על חשבון איכות כמובן. שמרו על מינימום של 500 מילה בטקסטים שלכם כדי לוודא שהמאמר שלכם יניב את התוצאות הרצויות.

 

צריכים עזרה? שכרו כותב תוכן

אם אתם יודעים לכתוב תכנים בעצמכם, לכו על זה, אבל אם כישרון הכתיבה לא ממש זורם לכם בדם, וגוזל ממכם זמן רב, יש דרך אחרת – פשוט שלמו לכותב תוכן מקצועי שיכתוב תכנים לאתר שלכם. כותבי התוכן הם מומחים לכתיבת תכנים איכותיים שמדויקים לאתר שלכם ובדרך כלל מדובר בהשקעה משתלמת. לפעמים הזמן שלוקח לנו לכתוב את התכנים יהיה שווה לנו הרבה יותר מאשר ההשקעה הכספית שנידרש לשלם לכותב תוכן שיעשה את זה עבורנו, ובדרך כלל הוא גם יעשה את זה יותר טוב.

 

בעלי חנות באינטרנט?
כנסו למדריך המלא (למעלה מ- 2000 מילים) על קידום חנות אונליין

 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים