מחקר מילות מפתח הוא יריית הפתיחה של כל תהליך קידום אתרים, מחקר המילים שלנו הוא הבסיס, המצפן שמכוון אותנו בכל פעולה שאנחנו עושים לכל אורך תהליך הקידום של האתר.
On-Page SEO, כתיבת תכנים באתר, יצירת קישורים חיצוניים – לעשות את הדברים האלו בלי מחקר ביטויי מפתח זה כמו לירות בחשכה ולקוות שאחד הכדורים יפגע במטרה. בכדי למקד את המאמצים ואת המשאבים שלנו למקומות הנכונים ולוודא שהם מקדמים אותנו, אנחנו חייבים לדעת מה המטרות שלנו.
ובמקרה שלנו, כשאנחנו רוצים למקם את האתר כמה שיותר גבוה בכמה שיותר מדפי תוצאות החיפוש של גוגל, המטרות שלנו הן מילות המפתח.
מחקר מילות מפתח איכותי הוא מה שיעזור לנו להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקדם את האתר שלנו בגוגל. הוא מאפשר לנו להבין לאן אנחנו רוצים ללכת ולהעריך לאורך התהליך איפה אנחנו עומדים. המדריך הזה הולך להסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לעשות מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק, כזה שמספק תוצאות בשטח.
אז… בואו נתחיל מההתחלה – מה זה בעצם מחקר מילות מפתח ומה השימושים הפרקטיים שלו?
מה זה מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח, או באנגלית Keyword research, הוא תהליך שבו אנחנו מאתרים ביטויי חיפוש בעלי פוטנציאל להביא אל האתר שלנו תנועה, או בעגה המקצועית באנגלית – טראפיק. הביטויים הפוטנציאליים האלו הם דברים שגולשים מחפשים במנועי חיפוש (ובעיקר בגוגל) במטרה למצוא תשובות לשאלות שעולות להם או מוצרים ושירותים שיספקו את הצרכים והרצונות שלהם.
מחקר מילות המפתח נועד לעזור לנו למצוא ביטויים שגולשים מחפשים וקשורים לאתר שלנו, הביטויים האלו, שנקראים גם מילות מפתח, יהיו הבסיס שעליו נבסס את מאמצי הקידום האורגני באתר שלנו. המטרה תהיה לדאוג שהאתר שלנו יופיע בדפי התוצאות של גוגל בעבור אותן מילות המפתח.
על פניו, הנושא הזה נשמע פשוט – אז למה אני מכין עליו כזה מדריך מפלצתי ומעמיק?
בפועל העניינים הם קצת יותר מורכבים, בעיקר כי אנחנו לא יכולים (וגם לא באמת רוצים) לקדם את כל מילות המפתח שקיימות. חלק משמעותי מהתהליך הוא לסנן מתוך אינספור ביטויי חיפוש את הביטויים בעלי הפוטנציאל והתועלת הגבוהים ביותר עבורנו.
איך עושים מחקר מילות מפתח?
כדי להתחיל את מחקר מילות המפתח שלנו, אנחנו צריכים להתחיל מ… ההתחלה. אנחנו נדרשים לענות על כמה שאלות פשוטות כדי ליצור נקודת מוצא שממנה נצא לדרך:
- באילו תחומים האתר שלנו עוסק?
- מי הוא קהל היעד שלנו?
- מה הם השירותים או המוצרים שאנחנו מספקים?
לפני שנתחיל לחפש את מילות המפתח שלנו אנחנו רוצים לדעת מה היא אותה נקודת מוצא. בלעדיה, לא נוכל למצוא בצורה אפקטיבית את המילים שאנחנו צריכים לקדם באתר. כמות מילות המפתח האפשריות היא מטורפת, אנחנו צריכים להתחיל בתהליך צמצום ומיקוד בנושאים שרלוונטיים אלינו.
לצורך העניין, בואו נגיד שאתם מעוניינים לבצע קידום חנויות וירטואליות למוצרי ספורט.
הנה כמה נושאים בסיסיים עליהם תוכלו לבסס את מחקר מילות המפתח שלכם:
- ביגוד ספורט
- אביזרי ספורט
- פעילויות ספורטיביות
- וכדומה
אחרי שהבנתם, פחות או יותר, באילו נושאים אתם רוצים להתמקד – הגיע הזמן למצוא רעיונות למילות מפתח שאנשים מחפשים וקשורות לנושאים האלו.
איך מוצאים רעיונות למילות מפתח?
בשביל למצוא ולאתר רעיונות למילות מפתח אתם צריכים להשתמש גם בידע שלכם וגם בכלים שיעשו את העבודה הקשה בשבילכם. בואו נתחיל מהמוח שלכם, הכלי הכי נגיש שיש, זה שפועל אפילו אם האינטרנט קורס… 😉
התחילו לחשוב על אילו נושאים אנשים עשויים לחפש כדי להגיע לאתר שלכם ועל אילו שאלות האתר שלכם יכול לענות. עוד שאלות שעשויות לעזור לכם למצוא רעיונות טובים הן מה הם הצרכים שהאתר שלכם יכול למלא עבור אנשים, את הביטויים הללו אתם מוזמנים גם להקליד בגוגל ולראות את התוצאות שגוגל מציע לכם ואילו אתרים מוצגים בתוצאות החיפוש, במידה ואלו המתחרים שלכם/אתרים עם מוצרים דומים ורלוונטיים לשלכם בהחלט אפשר להגיד שהביטויים הללו רלוונטיים גם עבורכם.
כדי לנסות ולהביל תחומים שעדין לא תחרותיים ונמצאים בשלב בוסרי, נסו לסמן את הטרנדים החמים בשוק שלכם בתקופה/בשנה הקרובה. יש לשאלות האלו הרבה תשובות אפשריות וכדי לצאת עם רעיונות יצירתיים צריך להגיע עם ראש פתוח.
לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח ראשוני ומצאתם רעיונות למילות המפתח רשמו לכם את הביטויים המוצלחים יותר, לפחות כ-10 ביטויים בקובץ אקסל Excel והמשיכו לשלב הבא – שימוש בכלים שיעזרו לכם להפוך את הרעיונות האלו למילות מפתח פוטנציאליות.
מחקר מילות מפתח – הכלים שיעזרו לכם לעשות את זה
כלים לקידום אתרים הם חבריו הטובים ביותר של המקדם האורגני. יש הרבה כלים בעולם הקידום האורגני ובמקרה הזה אנחנו נתמקד באלו שקשורים למחקר מילות מפתח. חלק מהכלים כאן יהיו כלים שרק יעזרו לכם למצוא רעיונות בסיסיים לקידום אורגני. חלקם יהיו כלים מעמיקים יותר שממש יאפשרו לכם לקבל נתונים על אותן מילות המפתח, כמו מספר החיפושים שלהן ורמת תחרותיות שלהן.
Google Keyword Planner
הכלי הראשון שבו אני ממליץ להשתמש כדי למצוא רעיונות למילות מפתח פוטנציאליות הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל. ה- Google Keyword Planner הוא כלי מחקר מילות מפתח שמיועד, עקרונית, לביצוע מחקרי מילים לקמפיינים ממומנים. אם אתם כבר מריצים קמפיין קידום ממומן בגוגל אמיתי בגוגל אדס – Google Ads או בשמו בעבר Google AdWords והוא יהיה מאוד יעיל ומדויק (איך לא.. הוא של גוגל), וגם אם תשתמשו בו בגרסתו הפחות טובה שפתוחה לשימוש גם בלי להריץ קמפיין, הוא יוכל לתת לכם לא מעט רעיונות.
איך עושים מחקר מילות מפתח גוגל
אז איך משתמשים בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל – "גוגל קייוורד פלנר"? יש כאן שני דברים שאפשר לעשות כדי לקבל רעיונות למילות מפתח:
- הכניסו את הרעיונות עליהם חשבתם בשלב הקודם והכלי יעלה רעיונות למילות מפתח קשורות.
- העתיקו והדביקו כתובת של אתר מתחרה מאותו התחום והכלי יראה לכם רעיונות על סמך התוכן שכבר קיים באותו האתר.
זהו כלי שיכול להיות יעיל מאוד והוא בעיקר נגיש וקל לשימוש.
מחקר אתרים מתחרים ב- Screaming Frog
סקרימינג פרוג הוא אחד מהכלים הפופולריים ביותר בתחום הקידום האורגני, ואישית אני משתמש בו המון ולצרכים שונים. לדעתי, הסיבה העיקרית לפופולריות שלו היא שהכלי עושה עבודה מעמיקה למדי גם בגרסה החינמית שלו. זהו כמובן יתרון גדול עבור בעלי אתרים שלא רוצים להוציא מאות שקלים על כלים מפונפנים.
הכלי של סקרימינג פרוג הוא בעצם תוכנה שאתם מורידים למחשב שלכם ומה שהוא עושה זה לסרוק אתרים לעומק. לרוב, תשתמשו בכלי הזה כדי לסרוק את האתר שלכם ולנתח מה הדברים שאתם יכולים לעשות טוב יותר. במקרה הזה, מה שאתם עושים הוא קצת אחר – אתם סורקים את האתרים של המתחרים שלכם כדי לקבל רשימה של מילות מפתח שאתם יכולים לקדם גם באתר שלכם.
איך עושים מחקר מילות מפתח עם סקרימינג פרוג?
- התחילו מלהוריד את סקרימינג פרוג למחשב שלכם. עד שהתוכנה יורדת, חפשו בגוגל כמה ביטוי מפתח כלליים שקשורים לתחום המרכזי בו האתר שלכם עוסק. התמקדו תחילה בביטויים כמו "בגדי ספורט", "סדנאות אוכל" או "בניית חממות" בהתאם לתחום שבו אתם פועלים.
- בחרו בכמה אתרים שמדורגים גבוה בעבור אותם ביטויים מרכזיים. נסו שאלו יהיו אתרים שמתמקדים באותו תחום כמו האתר שלכם אבל התעלמו מאתרי חדשות ופורטלים שמתמקדים בהמון תחומים וקטגוריות שונות ומרובות.
- פתחו את התוכנה החדשה שלכם – סקרימינג פרוג, וסרקו את האתרים שמצאתם. אחרי שהסריקה מסתיימת, בחרו בלשונית ה"Page Titles" ופשוט ייצאו באמצעות Export לטבלת אקסל או העתיקו באמצעות copy-paste את כל הנושאים שברשימה, שהם בעצם הכותרות הראשיות (כותרות H1) של עמודי האתר. זהו, סיימתם. הרשימה הזו היא בעצם רשימת הנושאים ממנה ניתן בקלות רבה לייצר רעיונות למילות מפתח שמסתמכת על מחקר מילות המפתח שהאתרים המתחרים שלכם ביצעו.
השיטה הזו אולי קצת ערמומית, אבל לגמרי לגיטימית ועושה את העבודה. מה שחשוב הוא שהשיטה הזו מאוד יעילה ומספקת תוצאות מעולות, בעיקר בתחומים בהם כבר קיימים אתרים ותיקים ואיכותיים.
Ubersuggest
אני לא יודע אם ניל פטאל באמת הגיע לרמת ה"גורו" בתחום השיווק הדיגיטלי כמו שהוא מנסה למתג את עצמו ככזה. אבל בעצם, אם אני שואל את השאלה הזו זה כבר אומר משהו… בכל מקרה, גורו או לא, לניל יש כלי קידום אתרים ובו גם פיצ'ר של מחקר המילים לא רע בשם – Ubersuggest.
הכלי מאפשר לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק למדי, גם בעברית, ומספק לא מעט רעיונות למילות מפתח פוטנציאליות בהתבסס על מקורות כמו מנבאי חיפושים, אלו שמעלים אפשרויות חיפושים שונות כשאתם רק מתחילים להקליד משהו בגוגל או ביוטיוב. את הנתונים ניתן לייצא לקובץ אקסל או להעתיק להדביק באקסל שהתחלנו לגבש.
מעבר לזה, הכלי גם מספק נתונים שיהיו חשובים לנו בשלב הבא, כשאנחנו בוחרים באילו מילות מפתח להתמקד בקידום האורגני שלנו. נתונים כמו נפח החיפוש של מילות המפתח השונות ושיעור ההקלקה (CTR) של אותן מילות המפתח יעזרו לכם בהמשך להבין דברים כמו רמת תחרותיות ופוטנציאל לטראפיק.
מחקר מילות מפתח – איך בוחרים מה לקדם?
בשלב הזה, אמורה להיות לכם רשימת מילות מפתח דיי גדולה שכוללת רעיונות להרבה מילות מפתח שונות. אז מה, מקדמים את כולן? התשובה היא לא, אלא אם אתם מקדמים אתר של איזה תאגיד ענק בעל מסגרת תקציב קידום אורגני גדול מאוד.
לרוב, אתם תצטרכו לתעדף את מילות המפתח בהן תרצו להתמקד בתהליך הקידום שלכם בהתאם לתקציב ולפרמטרים נוספים. מילות המפתח בהן תתמקדו הם בעצם הנושאים בהם תשקיעו בפעולות קידום האתר שלכם בתכנים, קישורים חיצוניים ועוד, ולכן לתעדוף שלכם יש כאן משמעות קרדינלית ומשמעותית.
אז איך מתעדפים? פשוט מאוד! יש לנו מספר פרמטרים שאנחנו צריכים לבחון כשאנחנו בוחרים אילו מילות מפתח אנחנו רוצים לקדם באתר שלנו.
רלוונטיות
הפרמטר הכי בסיסי הוא מידת הרלוונטיות של מילות המפתח השונות לתחום שלנו, אנחנו רוצים לקדם באתר שלנו את מילות המפתח שקשורות בצורה ההדוקה ביותר לנושאים בהם האתר שלנו עוסק, משתי סיבות:
- כדי שהגולשים שיגיעו מחיפושים של אותם מילות מפתח באמת ימצאו את מה שהם מחפשים.
- כי אנחנו רוצים להשקיע את המשאבים שלנו ולמשוך גולשים שרוצים את המידע שיש לנו לתת לכם או את המוצרים והשירותים שיש לנו למכור להם.
רמת הרלוונטיות של מילת מפתח מאפשרת לנו בעצם לבצע סוג של הערכה לגבי יחס ההמרה שיהיה לאותה מילת מפתח. ביטויי חיפוש אשר רלוונטיים מאוד למה שיש לנו להציע הם ביטויים בעלי פוטנציאל יחס המרה גבוה. הגולשים שיגיעו מחיפושים אלו הם גולשים בעלי ערך גבוה עבורנו.
הסיכוי שנצליח להמיר גולשים שיגיעו לאתר שלנו וימצאו בדיוק את המוצר, השירות או פיסת המידע שהם מחפשים הוא גבוה בהרבה מאשר עם מילות מפתח שקשורות בערך-אבל-לא-בדיוק לאתר שלנו.
קידום של מילות מפתח שלא רלוונטיות לאתר עצמו הוא מה שנקרא באנגלית Barking at the wrong tree – לנבוח על העץ הלא נכון. המטרה היא להשתמש במשאבים שלנו בצורה האפקטיבית ביותר. הדרך הכי בטוחה לא להשתמש במשאבים שלנו בצורה אפקטיבית היא לקדם מילות מפתח שלא רלוונטיות לאתר שלנו.
בקיצור – אם יש לכם אתר למכירת תוספי תזונה, בדרך כלל לא כדאי שתקדמו מילות מפתח כמו "הסרת שיער". וכן, למרות שהרבה אנשים מחפשים אותן. אם תבצעו מחקר ביטויים בצורה נכונה כמו שהסברתי לכם תגלו שיש מספיק ביטויים רלוונטיים בעלי נפח חיפוש משמעותי בעולם התוכן שלכם.
נפח חיפושים
נפח החיפושים הוא כמובן פרמטר חשוב ומרכזי בבחירת מילות מפתח. ככול שלמילת מפתח מסוימת יש נפח חיפושים גדול יותר, כך כמות הטראפיק שתגיע לאתרים שידורגו גבוה בעבור אותה מילת מפתח תהיה גדולה יותר. הרי לשם כך התכנסנו…
עם זאת, נפח חיפושים הוא לא הפרמטר היחיד ובעיני כדאי להבין פה משהו מאוד מאוד חשוב. על פניו, אם יש לכם אתר להזמנת צימר משפחתי בדרום, מילת מפתח בעלת נפח חיפוש גבוה במיוחד כמו "צימר" היא מילה ששווה לכם להשקיע בה את כל המשאבים שלכם? כנראה שלא..
היא תדרוש מכם הרבה עבודה ומשאבים, ואם לקרוא לילד בשמו מדובר בקרב אבוד, ויותר מכך היא לא בהכרח תמשוך גולשים ששווים לכם משהו. בדוגמה של אותה מילת מפתח – "צימר", רוב האנשים שחיפשו את מילת המפתח הזו לא יסיימו את החיפוש שלהם עם הזמנת צימר. לכן נפח חיפושים גבוה לא בהכרח מצביע על ביטוי חיפוש שבו תרצו להתמקד. ועדיין צריך להגיד שזהו פרמטר מרכזי בבחירת מילות מפתח לקידום.
הערה קטנה – כאשר אתם מקבלים במחקר מילות המפתח שלנו עבור ביטוי מסוים היקף חיפושים 0, כלומר אין חיפושים לביטוי זה, זה עדין לא אומר שזה אכן המצב. לא פעם כאשר אני מגיע עם ביטוי מסויים לעמוד הראשון ולתוצאות הראשונות בגוגל אני רואה בגוגל סרץ קונסול שהביטוי מביא לי תנועה, לעיתים תנועה לא גדולה מאוד אך כאשר אוספים עשרות ביטויים כאלו זה כבר הופך לתנועה משמעותית. כמובן שצריך להפעיל שיקול דעת ואם אנחנו מאוד מאמינים בביטוי שווה לדאוג לקדם אותו.. מה גם שבדרך כלל ההשקעה הנדרשת תהייה מינורית.
תחרותיות
כמעט כל הכלים הרציניים למחקר מילות מפתח כמו Moz, Semrush, Ahrefs וכל יום הישראלי כוללים איזו שהיא שיטת דירוג לתחרותיות של מילות מפתח. כלים כאלו הם מעולים למטרה הזו, אבל חוץ מהם יש עוד דרכים להבין את גודל התחרותיות של מילות מפתח. אם רשימת מילות המפתח שלכם לא ארוכה במיוחד, תוכלו לבדוק את התחרות מולה אתם עומדים באופן ידני:
- חפשו את מילת המפתח בגוגל והסתכלו על עמוד התוצאות הראשון.
- רואים בעמוד הראשון אתרים ותיקים בעלי סמכות אתר גבוהה? התחרות תהיה רצינית.
- רואים בעיקר בלוגים עצמאיים ואתרים קטנים? כנראה שזו מילת מפתח בעלת תחרותיות נמוכה.
בהמשך אני גם אדבר על סוגי מילות מפתח שונות ועל רמת התחרותיות של כל סוג.
CTR (שיעור הקלקה)
אני לא אתעכב על הנושא הזה יותר מדי כי הוא דורש גישה לכלי קידום אורגני יקרים כמו Ahrefs ו-Moz. בגדול, אתם רוצים לבחור מילות מפתח בעלות CTR, שיעור הקלקה, גבוה (אם אתם לא סגורים מה הביטוי אומר, אתם מוזמנים לקרוא כאן CTR).
מה CTR אומר בהקשר שלנו? זהו בעצם היחס שבין כמות הגולשים שמחפשים את אותה מילת מפתח לבין היחס של הגולשים שגם נכנסים לאחד האתרים שנמצאים בדפי התוצאות, ואני מרשה לעצמי להוסיף פה – ומבצעים בו גם פעולה כלשהי. אני קורא לזה בשלות הלקוח מאחורי הביטוי.. עד כמה הלקוח בשל לצרוך את השירות או המוצר שלנו כנגזרת מהביטוי שהקליד בגוגל.
סוג מילת המפתח
מעבר לבדיקה מדוקדקת של כל הנתונים והפרמטרים האלו, אפשר לחלק באופן גורף את מילות מפתח לכמה סוגים.
ביטויים מרכזיים
אלו ביטויים שהם מילה אחת (בדרך כלל) כמו "ביטוח", "אוכל", "קפה", "נעליים" וכדומה. נפח החיפושים של ביטויים כאלו הוא גבוה וכך גם רמת התחרותיות של הביטויים האלו, אבל יחס ההמרה שלהן בדרך כלל נמוך. כמו שכבר אמרתי, לא כל הגולשים שמחפשים ביטויים כלליים כמו "קפה" מחפשים לקנות מכונת קפה.
חלקם רוצים לקרוא על ההיסטוריה של הקפה ועל דרכי קלייה שונות למשל.
ביטויי "גוף"
באנגלית זה נשמע יותר טוב – Body Keywords. ביטויי החיפוש האלו הם ביטויים ספציפיים יותר שמורכבים מ-2 או 3 מילים כמו "ביטוח רכב", "אוכל בריא", "קפה שחור" ו"נעלי ריצה". כצפוי, בהשוואה לביטויים המרכזיים רמת התחרותיות ונפח החיפושים נמוכים יותר ויחס ההמרה גבוה יותר.
ביטויי זנב ארוך
אלו ביטויים ספציפיים המורכבים ממינימום של 3-4 מילים ולעיתים יותר. דוגמאות לביטויי זנב ארוך הם חיפושים כמו "ביטוח נהג צעיר לרכב יונדאי i10 2012" או "מסעדת אוכל אסייתי ברמת השרון" או "צימר משפחתי בערבה". הביטויים האלו הם ביטויים בעלי נפח חיפושים נמוך בהרבה מהאחרים, אבל רמת התחרותיות שלהם נמוכה ויחס ההמרה שלהם גבוה. אלו ביטויים שאני מאוד מאוד אוהב.
באיזה סוג מילות מפתח להתמקד?
אפשר להפוך את הקטלוג הזה לכלל אצבע שתקף כמעט תמיד:
ככל שמילת המפתח ספציפית יותר – נפח החיפושים ורמת התחרותיות שלה נמוכים יותר ויחס ההמרה שלה גבוה יותר.
אני לא חושב שיש סוג אחד של מילות מפתח שרק בו כדאי תמיד להתמקד. אני מאמין שצריך לשלב את כל סוגי מילות המפתח באתר שלכם ובכל מקרה, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לבנות אסטרטגיית קידום שמתאימה לאתר שלו.
עבור אתר חדש עם תקציב גבוה, אולי עדיף להתמקד במילות מפתח מרכזיות כדי להניע טראפיק ראשוני לאתר ולגרום לגוגל להבין במה האתר עוסק. עבור אתר ותיק עם תקציב נמוך, כנראה שכדאי להימנע מתחרותיות גבוהה ולהתמקד בביטויי זנב ארוך שיספקו לאתר טראפיק איכותי אותו אפשר להמיר לכדי רווחים ממשיים.
מחקר מילות מפתח בסרץ' קונסול – איתור מילים עם פוטנציאל גבוה
במידה ויש ברשותכם אתר פעיל שמקודם במידה מסוימת בגוגל, בתחום רחב כמו קידום אורגני שבו מגוון הפעולות והשיטות בהן אנחנו יכולים להשתמש כל כך גדול, אנחנו חייבים לדעת לבחור את המלחמות שלנו בצורה חכמה ומושכלת. יש פעולות ושיטות שדורשות המון עבודה ועושות שיפור מאוד קטן ויש פעולות ושיטות מאוד פשוטות וקלות שעושות שיפור משמעותי. אנחנו רוצים להתמקד בסוג השני, אלו שמספקות מקסימום תוצאות במינימום מאמץ.
אחת השיטות הכי אפקטיביות למציאת מילות מפתח עם פוטנציאל גבוה הוא שימוש בנתונים שנמצאים בכלי החינמי של גוגל, הסרץ' קונסול. ה-search console הוא מארסנל כלי הקידום של גוגל והוא מראה נתונים שונים על האתר שלכם, ביניהם כמות הפעמים שהאתר שלכם הופיע וקיבל קליקים בחיפושים ממילות מפתח שונות.
איך זה עוזר לנו למצוא מילות מפתח שסופר רלוונטיות לאתר שלנו ובעלות פוטנציאל גבוה לקידום? תכף תבינו.
היכנסו לכלי (אם עוד לא סנכרנתם את האתר עם הגוגל סרץ' קונסול, זה הזמן) והיכנסו ללשונית ה"ביצועים". מכאן, לחצו על "שאילתות" והסתכלו על מילות המפתח השונות בהן האתר שלכם מדורג. ניתן לחזור על הפעולה על ידי סינון עמוד ספציפי באתר שלנו ובכך לבצע אופטימיזציה ברמת העמוד.
מה אתם מחפשים כאן? מילות מפתח בעלות מספר "הופעות" גבוה ומספר "קליקים" נמוך, שוב יחס המרה CTR נמוך. אם תלחצו בסרץ קונסול על הריבוע בחלק העליון בשם "שיעור קליקים" תתקבל עמודה נוספת בחלק התחתון. המילים האלו הן מילים בעלות פוטנציאל לא ממומש – גוגל כבר רואה את האתר שלכם כרלוונטי עבורן אבל אתם מקבלים מהן מעט תנועת גולשים. מדובר ב"כסף שזרוק על הריצפה" במונחי קידום אורגני.
בדרך כלל, זה מצביע על בעיות כמו:
- עמוד התוכן שנועד לקדם אותן לא מעניין, לא מספק ערך לגולש ולא מושקע.
- אין לכם בכלל עמוד תוכן שמתמקד במילת המפתח הזו.
- הכותרת וה- Meta Description של העמוד לא מושך מספיק.
כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא לשדרג את מה שמונע מכם להנות מטראפיק קל ומהיר יחסית, בנו עמוד תוכן שמתמקד בנושא של אותה מילת מפתח או שדרגו את העמוד הקיים.