ClickCease

8 טעויות נפוצות בקידום אתרים

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
טעויות-בקידום-אתרים

לעשות את זה נכון – טעויות נפוצות בקידום

כולנו היינו שם – הכרנו לראשונה את עולם קידום אתרים, ומיד החלום על תנועת גולשים אורגנית וללא תשלום באתר שלנו הפכה להיות המטרה העיקרית שלנו.
עשינו כל אופטימיזציה אפשרית באתר שלנו, חרשנו את האינטרנט וקראנו כל מדריך שקיים, השקענו בתוכן איכותי והשגנו ערימות של לינקים מאתרים אחרים.
האתר עולה לאט לאט בדירוג, ואנחנו מרגישים שאנחנו עושים דברים נכון. עוברים שבועות, ואז חודשים, ואולי אפילו שנים – אבל לדף התוצאות הראשון בגוגל?

עוד לא הגענו. אחרי שעשינו את כל מה שאפשר לעשות, אנחנו לא יכולים שלא לתהות "למה?"
הרי עשינו הכל, עקבנו אחרי כל טיפ, והשקענו כמות ענקית של זמן בקידום.

ובכן, קידום אתרים הוא מסוג התחומים האלו שכל אחד יכול להיכנס אליהם ולהתחיל לפעול מיד, אבל בשביל להיות מומחה קידום אתרים אמיתי – צריך הרבה ניסיון מעשי.

לפעמים טעות קטנה אחת היא ההבדל בין תוצאות עגומות, לבין תוצאות מרשימות.
לפניכם 8 טעויות נפוצות שיכולות להיות הסיבה שאתם לא רואים את התוצאות שאתם רוצים לראות, וגם כמובן הסבר איך לתקן אותן.

חשוב לי שתקראו דבר אחד לפני שנתחיל: קידום אתרים בגוגל הוא תחום מורכב שמתעדכן כל הזמן, אם תגלו שעשיתם את אחת הטעויות שאציג כאן, אל תתייאשו…
אתם לא הראשונים ולא האחרונים וגם אני טעיתי לא מעט עד שהגעתי למקום שבו אני נמצא היום – תקנו את הטעות והמשיכו ללמוד ולהשתפר.

 

1. התמקדות באופטימיזציה של האתר בלבד

קידום On-Site, כלומר, האופטימיזציה שאתם עושים באתר עצמו, הוא דבר חשוב מאוד.
אבל למרות זאת, התמקדות באופטימיזציה של האתר שלכם בלבד והתעלמות מאספקטים אחרים יכולה דווקא לפגוע במטרה שלכם.

בשביל לעשות קידום אורגני מוצלח, אופטימיזציה לאתר עצמו לא תספיק, אלא שנדרשת גם התמקדות באסטרטגיות שמחוץ לאתר.
הזנחת Off-Site יכולה למנוע מהאתר שלכם לעלות בדירוג.

הפקידו על כתיבת תוכן מושך עבור אתרים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, ותרוויחו מהם קישורים שיובילו גולשים לאתר שלכם.
ואף יעזרו לכם לייצר תנועה ולהעלות את הניקוד שלכם בפרמטרים של סמכות ואמינות.

 

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

2. חוסר השקעה בתוכן איכותי

האתר שלכם יפה, ממשק המשתמש נוח וגם דאגתם שהוא יעלה הכי מהר שאפשר. אבל מה עם קידום אתרים בעזרת תוכן?
תוכן איכותי הוא אחד הכלים החשובים שיש לאתר מבחינת קידום האתר בעיני האלגוריתמים של גוגל וגם מבחינת קידום האתר בעיני גולשים שמגיעים לאתר.
אם אין לכם בלוג או מקום שבו אתם מעלים מאמרים לאתר, כדאי שתפתחו כזה ותתחילו להעלות אליו בקביעות תוכן איכותי שמעניק ערך אמיתי לקוראים.

 

3. התייחסות לקידום אתר כמשימת "זבנג וגמרנו"

כמובן שחשוב מאוד לבנות תשתית אתר איכותית ולהשקיע בבנייה שלו – אבל זכרו שמדובר בתחום שדורש תחזוקה עקבית ושוטפת.
אל תזניחו את האתר שלכם ותשאירו אותו לא פעיל, גוגל לא מקדמת אתרים שלא מתעדכנים.

העלו תוכן רלוונטי ואקטואלי באופן קבוע, התעדכנו בעולם קידום האתרים כל הזמן והתייחסו לקידום האתר שלכם כתהליך בלתי נגמר.

 

אופטימיזציה

 

4. כותרות עמוד זהות

יותר מדי אתרים של עסקים וחברות מעניקים לכל העמודים באתר שלהם את אותם ה – Title Tags.
בדרך כלל, זה או שם החברה או העסק או כותרת כללית של התחום כמו למשל "מעבדת טלפונים".

הטעות הזו פוגעת באתר שלכם מאוד, אין לכם מושג כמה. לכל עמוד צריכה להיות כותרת ייחודית שמסבירה במה העמוד הספציפי עוסק.

הנה דוגמה שתעזור לכם להבין על מה אני מדבר: נניח שהעסק שלכם נקרא "מעבדת הטלפונים של מושון", וה – Title Tag של העמוד הראשי שלכם הוא "מעבדת הטלפונים של מושון".
עכשיו אתם יוצרים דף שמתמקד בתיקונים של מכשירי אייפון, כותרת מתאימה לדף הזה תהיה "מעבדת הטלפונים של מושון – תיקונים לאייפון".

הכותרת של העמוד חשובה מבחינת קידום האתר שלכם ברמה הטכנית.
אך מעבר לכך היא גם חשובה בגלל שהיא הכותרת שאנשים יראו אם מישהו ישתף את אותו עמוד מהאתר שלכם.

אני בטוח שאתם מבינים למה כדאי שמי שיקבל את הקישור לעמוד הזה ידע במה העמוד עוסק, ולא יראה רק את שם העסק.

 

5. שימוש לא נכון בקישורים חיצוניים

כמו שכבר אמרנו בסעיף קודם – קישורים מאתרים אחרים זה דבר שיכול להביא לתוצאות מדהימות של קידום.
אבל בשביל שזה יקרה, חשוב מאוד להתמקד באיכות הקישורים, ולא בכמות שלהם.
במקום להשקיע את המאמצים שלכם בלהשיג כמות גדולה של קישורי זבל, התמקדו בלהשיג כמה קישורים ברמה גבוהה.

אז מה לא לעשות?

  • לא לקנות קישורים, גוגל מכירה את רוב האתרים שמוכרים קישורים ומזהה אותם ככאלו, לכן במקום שדירוג האתר שלכם יעלה כתוצאה מקישור שקניתם – גוגל יכולה להעניש אתכם.
  • לא לבקש קישורים מכל אתר אפשרי.
  • לא לבזבז את הזמן על קישורים מאתרים קטנים ולא איכותיים.

 

מה כן לעשות?

  • להשיג קישורים איכותיים מאתרים גדולים וסמכותיים.
  • להתמקד בקבלת קישורים מאתרים שרלוונטיים לאתר שלכם וקשורים לתחום או לתעשייה שלכם.
  • לכתוב תוכן איכותי ומושך באתרים אחרים בצירוף קישור לאתר שלכם.
  • לכתוב תוכן איכותי ומושך באתר שלכם, כדי לגרום לאתרים אחרים לרצות לשלוח אנשים לאתר שלכם.

 

6. קידום לא יעיל של מילות מפתח

אחת הטעויות המשמעותיות ביותר שיכולות למנוע התקדמות של אתר ובמקביל גם לבזבז הרים של משאבים כמו זמן וכסף היא קידום לא יעיל של מילות המפתח הלא נכונות.

הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם להבין מתי אתם לא עושים קידום של מילות המפתח הנכונות:

  • אם אתם מבצעים קידום מילות מפתח כלליות, אתם מבזבזים משאבים על משיכת גולשים שבכלל לא מחפשים לצרוך את השירות או המוצר שלכם.
    למשל, אם יש לכם עסק שמספק שירותי מנעולנות, קידום של ביטוי חיפוש כמו "דלתות" ו"מנעולים" יהיה מאוד מיותר ולא יעיל.
    רוב האנשים שמחפשים את הביטויים האלו לא מחפשים מנעולן.
  • אם אתם מבצעים קידום מילות מפתח שאינן ממוקדות מבחינה איזורית בעוד שיש לכם עסק שמספק שירותים רק באזור מסוים.
    אתם גם מתחרים בחברות גדולות שמספקות שירותים או מוצרים כמו שלכם בכל רחבי הארץ וגם מקדמים את האתר שלכם עבור גולשים שאתם בכלל לא רוצים שיגיעו לאתר שלכם.
    כי אין לכם דרך לעזור להם עם מה שהם צריכים.
  • אם אתם מבצעים קידום מילות מפתח רחבות עם תחרות גדולה מאוד למרות שאין לכם את המשאבים להגיע לדירוג גבוה במילים אלו.
    אז איך בוחרים את מילות המפתח הנכונות?
    בוחרים בקידום של מילות מפתח ספציפיות שרלוונטיות מאוד לעסק שלכם.
    קידום ביטויים עם תחרות קטנה יותר והתמקדות בקידום האתר שלכם בביטוי חיפוש מדויקים שקשורים בדיוק למה שאתם מציעים.

 

7. קידום ישן ולא איכותי

המקרה הזה הוא ההפך המוחלט מסעיף 3.
בעלי עסקים רבים נתנו לאחיין שלהם ש"מבין במחשבים" לבנות להם אתר לפני 8 שנים, ועכשיו הם שופכים כסף על קידום אתר לא איכותי ומיושן.

אתר ישן שלא נראה טוב, עולה לאט ובנוי לא נכון פשוט לא יזכה להצלחה בדפי התוצאות של גוגל.

הרבה לפני תוכן טוב וקישורים מאתרים גדולים, גוגל רוצה להביא לגולשים שלה אתרים איכותיים ומסודרים עם ממשק משתמש נוח.
לפני שאתם משקיעים כסף וזמן בקידום האתר שלכם, חשוב לבדוק אם לא צריך לבנות לפני הכל אתר חדש.

 

8. אתר שלא מותאם למובייל פוגע [מאוד] בתהליך

יש בעלי אתרים שלא טורחים לבדוק איך האתר שלהם נראה במובייל, דבר שעלול לגרום לתוצאות הדירוג של האתר להיות שונות בין המובייל לבין הדסקטופ – קראו על קידום אתרים במובייל.
כבר עברו כמה שנים מאז שגוגל הודיעה שהיא תיתן לחווית המשתמש של הגולשים במובייל יותר משקל בדירוג האתר מאשר חווית המשתמש של הגולשים בדסקטופ (במחשב נייח).

אתר שלא מותאם בצורה מושלמת למובייל, נטען במהירות בטלפון הנייד ומציע חווית גלישה איכותית לגולשים מהסמארטפון – פשוט לא יעלה בדירוג של גוגל, ובטח שלא יגיע לדף התוצאות הראשון.

 

אם אהבתם את המדריך הזה כנראה שתשמחו לקרוא גם את קידום אתרי וורדפרס

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי