תפריט
תפריט

קידום אתרים – 8 טעויות נפוצות בקידום אתר

טעויות-בקידום-אתרים

לעשות את זה נכון – טעויות נפוצות בתחום קידום אתרים

כולנו היינו שם – הכרנו לראשונה את עולם קידום אתרים, ומיד החלום על תנועת גולשים אורגנית וללא תשלום באתר שלנו הפכה להיות המטרה העיקרית שלנו.
עשינו כל אופטימיזציה אפשרית באתר שלנו, חרשנו את האינטרנט וקראנו כל מדריך שקיים, השקענו בתוכן איכותי והשגנו ערימות של לינקים מאתרים אחרים.
האתר עולה לאט לאט בדירוג, ואנחנו מרגישים שאנחנו עושים דברים נכון. עוברים שבועות, ואז חודשים, ואולי אפילו שנים – אבל לדף התוצאות הראשון בגוגל?

עוד לא הגענו. אחרי שעשינו את כל מה שאפשר לעשות, אנחנו לא יכולים שלא לתהות "למה?".
הרי עשינו הכל, עקבנו אחרי כל טיפ, והשקענו כמות ענקית של זמן בקידום אתרים בגוגל.

ובכן, קידום אתרים הוא מסוג התחומים האלו שכל אחד יכול להיכנס אליהם ולהתחיל לפעול מיד, אבל בשביל להיות מומחה קידום אתרים אמיתי – צריך הרבה ניסיון מעשי.

לפעמים טעות קטנה אחת היא ההבדל בין תוצאות עגומות, לבין תוצאות מרשימות.
לפניכם 8 טעויות נפוצות של קידום אתרים שיכולות להיות הסיבה שאתם לא רואים את התוצאות שאתם רוצים לראות, וגם כמובן הסבר איך לתקן אותן.

חשוב לי שתקראו דבר אחד לפני שנתחיל: קידום אתרים בגוגל הוא תחום מורכב שמתעדכן כל הזמן, אם תגלו שעשיתם את אחת הטעויות שאציג כאן, אל תתייאשו…
אתם לא הראשונים ולא האחרונים וגם אני טעיתי לא מעט עד שהגעתי למקום שבו אני נמצא היום – תקנו את הטעות והמשיכו ללמוד ולהשתפר.

 

1. התמקדות באופטימיזציה של האתר בלבד

קידום אתרים On-Site, כלומר, האופטימיזציה שאתם עושים באתר עצמו, הוא דבר חשוב מאוד.
אבל למרות זאת, התמקדות באופיטימיזציה של האתר שלכם בלבד והתעלמות מאספקטים אחרים יכולה דווקא לפגוע במטרה שלכם.

בשביל לעשות קידום אתרים אורגני מוצלח, אופטימיזציה לאתר עצמו לא תספיק, אלא שנדרשת גם התמקדות באסטרטגיות שמחוץ לאתר.
הזנחת קידום אתרים Off-Site יכולה למנוע מהאתר שלכם לעלות בדירוג.

הפקידו על כתיבת תוכן מושך עבור אתרים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, ותרוויחו מהם קישורים שיובילו גולשים לאתר שלכם.
ואף יעזרו לכם לייצר תנועה ולהעלות את הניקוד שלכם בפרמטרים של סמכות ואמינות.

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

2. חוסר השקעה בתוכן איכותי

האתר שלכם יפה, ממשק המשתמש נוח וגם דאגתם שהוא יעלה הכי מהר שאפשר. אבל מה עם קידום אתרים בעזרת תוכן?
תוכן איכותי הוא אחד הכלים החשובים שיש לאתר מבחינת קידום האתר בעיני האלגוריתמים של גוגל וגם מבחינת קידום האתר בעיני גולשים שמגיעים לאתר.
אם אין לכם בלוג או מקום שבו אתם מעלים מאמרים לאתר, כדאי שתפתחו כזה ותתחילו להעלות אליו בקביעות תוכן איכותי שמעניק ערך אמיתי לקוראים.

 

3. התייחסות לקידום אתר כמשימת "זבנג וגמרנו"

כמובן שחשוב מאוד לבנות תשתית אתר איכותית ולהשקיע בבנייה שלו – אבל קידום אתרים אורגני בגוגל זה תחום שדורש תחזוקה עקבית ושוטפת.
אל תזניחו את האתר שלכם ותשאירו אותו לא פעיל, גוגל לא מקדמת אתרים שלא מתעדכנים.

העלו תוכן רלוונטי ואקטואלי באופן קבוע, התעדכנו בעולם קידום האתרים כל הזמן והתייחסו לקידום האתר שלכם כתהליך בלתי נגמר.

 

קידום אתרים ואופטימיזציה

 

4. כותרות עמוד זהות

יותר מדי אתרים של עסקים וחברות מעניקים לכל העמודים באתר שלהם את אותם ה – Title Tags.
בדרך כלל, זה או שם החברה או העסק או כותרת כללית של התחום כמו למשל "מעבדת טלפונים".

הטעות הזו פוגעת באתר שלכם מאוד, אין לכם מושג כמה.
כשמדובר על קידום אתרים אורגני, לכל עמוד צריכה להיות כותרת ייחודית שמסבירה במה העמוד הספציפי עוסק.

הנה דוגמה שתעזור לכם להבין על מה אני מדבר: נניח שהעסק שלכם נקרא "מעבדת הטלפונים של מושון" , וה – Title Tag של העמוד הראשי שלכם הוא "מעבדת הטלפונים של מושון".
עכשיו אתם יוצרים דף שמתמקד בתיקונים של מכשירי אייפון, כותרת מתאימה לדף הזה תהיה "מעבדת הטלפונים של מושון – תיקונים לאייפון".

הכותרת של העמוד חשובה מבחינת קידום האתר שלכם ברמה הטכנית.
אך מעבר לכך היא גם חשובה בגלל שהיא הכותרת שאנשים יראו אם מישהו ישתף את אותו עמוד מהאתר שלכם.

אני בטוח שאתם מבינים למה כדאי שמי שיקבל את הקישור לעמוד הזה ידע במה העמוד עוסק, ולא יראה רק את שם העסק.

 

5. שימוש לא נכון בקישורים חיצוניים

כמו שכבר אמרנו בסעיף קודם – קישורים מאתרים אחרים זה דבר שיכול להביא לתוצאות מדהימות של קידום אתרים אורגני.
אבל בשביל שזה יקרה, חשוב מאוד להתמקד באיכות הקישורים, ולא בכמות שלהם.
במקום להשקיע את המאמצים שלכם בלהשיג כמות גדולה של קישורי זבל, התמקדו בלהשיג כמה קישורים ברמה גבוהה.

אז מה לא לעשות?

  • לא לקנות קישורים, גוגל מכירה את רוב האתרים שמוכרים קישורים ומזהה אותם ככאלו, לכן במקום שדירוג האתר שלכם יעלה כתוצאה מקישור שקניתם – גוגל יכולה להעניש אתכם.
  • לא לבקש קישורים מכל אתר אפשרי.
  • לא לבזבז את הזמן על קישורים מאתרים קטנים ולא איכותיים.

 

מה כן לעשות?

  • להשיג קישורים איכותיים מאתרים גדולים וסמכותיים.
  • להתמקד בקבלת קישורים מאתרים שרלוונטיים לאתר שלכם וקשורים לתחום או לתעשייה שלכם.
  • לכתוב תוכן איכותי ומושך באתרים אחרים בצירוף קישור לאתר שלכם.
  • לכתוב תוכן איכותי ומושך באתר שלכם, כדי לגרום לאתרים אחרים לרצות לשלוח אנשים לאתר שלכם.

 

6. קידום לא יעיל של מילות מפתח

אחת הטעויות המשמעותיות ביותר שיכולות למנוע התקדמות של אתר ובמקביל גם לבזבז הרים של משאבים כמו זמן וכסף היא קידום לא יעיל של מילות המפתח הלא נכונות.

הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם להבין מתי אתם לא מקדמים את מילות המפתח הנכונות:

  • אם אתם מקדמים מילות מפתח כלליות, אתם מבזבזים משאבים על משיכת גולשים שבכלל לא מחפשים לצרוך את השירות או המוצר שלכם.
    למשל, אם יש לכם עסק שמספק שירותי מנעולנות, קידום של ביטוי חיפוש כמו "דלתות" ו"מנעולים" יהיה מאוד מיותר ולא יעיל.
    רוב האנשים שמחפשים את הביטויים האלו לא מחפשים מנעולן.
  • אם אתם מקדמים מילות מפתח שאינן ממוקדות מבחינה איזורית בעוד שיש לכם עסק שמספק שירותים רק באזור מסוים.
    אתם גם מתחרים בחברות גדולות שמספקות שירותים או מוצרים כמו שלכם בכל רחבי הארץ וגם מקדמים את האתר שלכם עבור גולשים שאתם בכלל לא רוצים שיגיעו לאתר שלכם.
    כי אין לכם דרך לעזור להם עם מה שהם צריכים.
  • אם אתם מקדמים מילות מפתח רחבות עם תחרות גדולה מאוד למרות שאין לכם את המשאבים להגיע לדירוג גבוה במילים אלו.
    אז איך מקדמים את מילות המפתח הנכונות?
    בוחרים בקידום של מילות מפתח ספציפיות שרלוונטיות מאוד לעסק שלכם.
    קידום ביטויים עם תחרות קטנה יותר והתמקדות בקידום האתר שלכם בביטוי חיפוש מדויקים שקשורים בדיוק למה שאתם מציעים.

 

7. קידום אתרים ישן ולא איכותי

המקרה הזה הוא ההפך המוחלט מסעיף 3.
בעלי עסקים רבים נתנו לאחיין שלהם ש"מבין במחשבים" לבנות להם אתר לפני 8 שנים, ועכשיו הם שופכים כסף על קידום אתר לא איכותי ומיושן.

אתר ישן שלא נראה טוב, עולה לאט ובנוי לא נכון פשוט לא יזכה להצלחה בדפי התוצאות של גוגל.

הרבה לפני תוכן טוב וקישורים מאתרים גדולים, גוגל רוצה להביא לגולשים שלה אתרים איכותיים ומסודרים עם ממשק משתמש נוח.
לפני שאתם משקיעים כסף וזמן בקידום האתר שלכם, חשוב לבדוק אם לא צריך לבנות לפני הכל אתר חדש.

 

8. אתר שלא מותאם למובייל פוגע [מאוד] בתהליך קידום אתרים

יש בעלי אתרים שלא טורחים לבדוק איך האתר שלהם נראה במובייל.
כבר עברו כמה שנים מאז שגוגל הודיעה שהיא תיתן לחווית המשתמש של הגולשים במובייל יותר משקל בדירוג האתר מאשר חווית המשתמש של הגולשים בדסקטופ (במחשב נייח).

אתר שלא מותאם בצורה מושלמת למובייל, נטען במהירות בטלפון הנייד ומציע חווית גלישה איכותית לגולשים מהסמארטפון –
פשוט לא יעלה בדירוג של גוגל, ובטח שלא יגיע לדף התוצאות הראשון.

 

אם אהבתם את המדריך הזה כנראה שתשמחו לקרוא גם את קידום אתרי וורדפרס

 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר