ClickCease

קידום במובייל – 4 סיבות אפשריות לדירוג האתר שלכם נמוך יותר במובייל

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קידום במובייל

לא מזמן מישהו שאל אותי שאלה חשובה על קידום במובייל:

"ניר, הדירוג של האתר שלי במילת חיפוש מסויימת גבוה בממשקי דסקטופ, אבל נמוך בממשקי מובייל.
למה זה קורה? מה אני צריך לבדוק? איך אני יכול לפתור את זה?"

מה עניתי לו אתם שואלים?

"אחי, לא דיברת איתי 6 שנים, מה עם מה קורה, מה נשמע?"

אחרי שהפעלתי קצת מניפולציות רגשיות, גם נתתי לו תשובה עניינית.

התופעה הזו אמנם קצת מוזרה ומעצבנת, אבל היא הגיונית – גוגל לא מספקת את אותן תוצאות למובייל ול-Web ובצדק, יש הבדלים בין השניים.
אז מה הסיבה? אני לא יכול לומר בוודאות בלי לבדוק את זה בעצמי, אבל יש כל מיני סיבות אפשריות.

והמשכתי בפירוט על ארבע סיבות אפשריות שהן לדעתי "גורמי הסיכון" לסיפור הלא נעים הזה.
אחרי השיחה שלנו, הבנתי שעדין לא כתבתי ואין לי מידע על קידום במובייל באתר שלי, אז מיד רצתי למחשב (טוב נו, אני כותב את זה בזמן הקורונה – רצתי מהסלון למשרד) והחלטתי לכתוב על זה גם בשבילכם.
אז מה יכולות להיות הסיבות לבעיה הזו? למה קידום במובייל שונה מקידום לממשקי דסקטופ (מחשב נייח)?

 

#1 – זמני טעינה

הפרמטר הראשון שאני רוצה לדבר עליו הוא זמני הטעינה של האתר במובייל ובדסקטופ. מניסיוני, ולצערי, הרבה אתרים נופלים דווקא כאן – בדבר הפשוט הזה.
האתרים שלהם אמנם מותאמים לא רע למובייל, אבל הם נטענים מאוד מאוד לאט במובייל ובגלל זה גוגל מדרגת אותם נמוך. לדעתי הנושא הולך לתפוס תאוצה גבוה עוד יותר ככול שהזמן יעבור ונראה שגוגל נערכת לשם עם סימון אתרים שנטענים לאט ע"ג הדפדפן שלה.

אפשר לתקן את הדבר הזה דיי בקלות, ואפילו כתבתי על זה שני מדריכים (:
התחילו במדריך בדיקת מהירות אתר והמשיכו למדריך שילמד אתכם איך לקצר את זמני הטעינה של האתר שלכם.

 

#2 – חווית משתמש לא טובה

חוויית המשתמש בממשק המובייל, או באנגלית Mobile User Experience, היא במקרים רבים הבעיה המרכזית. אבל מה החוויה הזו כוללת ומה הפרמטרים שבאמצעותם אפשר למדוד אותה?

כדי לבנות חווית משתמש טובה לקידום אורגני צריך הרבה יותר מביצועים טכניים כמו מהירות טעינה של עמודים והתאמה ויזואלית לגודל המסך.
בשביל שאתר יהיה מותאם למובייל כמו שצריך, השימוש באתר דרך ממשק המובייל צריך להיות אינטואיטיבי, נוח ומהנה.
אלמנטים כמו פופ-אפים (חלונות קופצים) שנראים סבבה במחשב, עלולים להרוס לחלוטין את חווית השימוש במובייל בגלל שהם חוסמים את כל המסך, וזו רק דוגמה אחת.

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

כמובן שהדבר הראשון שאנחנו נעשה הוא לגלוש באתר דרך הטלפון שלנו ונבדוק בעצמנו איך זה מרגיש. אחר כך, נבדוק נתונים שככל הנראה גוגל לוקחת בחשבון כשהיא מדרגת את האתר שלנו כמו אלמנטים קרובים מידי זה לזה שלא מאפשרים לנו ללחוץ על מה שהתכוונו, פונט קטן מידי, טקסט מחוץ למסך ועוד..
אז אילו נתונים מעידים על חווית המשתמש באתר שלנו?

הדרך שבה הגולשים מתנהגים בזמן השימוש באתר היא מדד שמייצג בצורה דיי טובה האם חווית השימוש באתר שלנו טובה או לא.
התנהגות הגולשים נמדדת עם נתונים כמו כמות הזמן שגולשים שוהים באתר, כמות העמודים אליהם גולשים מגיעים בביקור ממוצע ושיעורי הנטישה של האתר שלנו.
אם נצליח להגיע למספרים דומים גם במובייל וגם בווב, הסיכוי שיהיה פער משמעותי בדירוג האתר בשני הממשקים האלו יירד משמעותית.

 

#3 – כוונת משתמש שונה

זה אמנם לא מדע מדויק, אבל על פי ההיגיון הבריא, חיפושים במובייל ובדסקטופ נעשים לא פעם ממניעים שונים.
בדסקטופ אנחנו בדרך כלל מנסים לקבל תוצאה שלא קשורה למיקום גאוגרפי או דחיפות, ובמובייל החיפושים מתבצעים, במקרים רבים, כדי לשרת צורך ספציפי שקשור לסיטואציה או למיקום שבה המשתמש נמצא. במיוחד בביטויים מסוימים.

למשל, אם נחפש "אוכל הודי" (המאכל האהוב עלי!) בגוגל דרך המחשב שלנו, יש סיכוי לא רע שאנחנו רוצים לקרוא על ההיסטוריה של האוכל ההודי או ללמוד מתכונים מסורתיים.
לעומת זאת, אם נחפש "אוכל הודי" במובייל, לרוב הסיבה שאנחנו מחפשים את זה היא שאנחנו רעבים ומפנטזים על טאלי מפנק ומחפשים את המסעדה ההודית שהכי קרובה למקום שבו אנחנו נמצאים.

 

#4 – שוני בהתנהגות האתר בין הממשקים

באתרים שנבנים בדקסטופ ומותאמים למובייל בשיטות כמו Dynamic Serving או באתרים שיש להם גרסה נפרדת שמיועדת למובייל, יכולים להיות הבדלים בדרך שבה האתר מתנהג.
העמודים יכולים להיראות אחרת, המבנה של האתר יכול להיות שונה, אלמנטים מסוימים יכולים להיות קיימים בממשק אחד אבל לא בשני, הכותרות עשויות להשתנות בין הממשקים.
אלו דברים שמשפיעים על הדרך שבה גוגל מדרגת את האתר ולכן, הם משפיעים על המיקום של כל העמודים באתר.

הנה כמה הבדלים מרכזיים שיכולים להתעורר באתר לא רספונסיבי:

• Meta Titles (הכותרות הראשיות של העמודים)
• תכנים טקסטואליים
• היררכיית אתר
• תפריט ניווט
• אלמנטים ספציפים כמו תמונות או מאמרים נוספים בסרגל הצד וכו'
• קיומם של עמודים מסוימים או הסרה של עמודים מסוימים..

לרוב כל הדברים הללו – הבדלים בכותרות, הבדלים בטקסטים וחוסר או כפילות של עמודים – קורים בעיקר בגלל שההתאמה למובייל מתבצעת על ידי תחזוק שני קבצים שונים.
זה לא אמור לקרות אם האתר הותאם למובייל בצורה שבה גוגל ממליצה להתאים אתרים למובייל, שהיא באמצעות RWD.
ב-Responsive Web Design, משתמשים באותם קבצי HTML ו-CSS ומאפשרים להם להיות גמישים, כלומר, להתאים את האתר לממשקים שונים וגדלי מסך שונים באופן דינמי ואוטומטי.

רוצים לבדוק איך האתר שלכם מתפקד בממשקים אחרים? השתמשו בכלי בדיקת ההתאמה לניידים של גוגל.

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי