תפריט
תפריט

המילון המלא לקידום אורגני – מדברים SEO

מילון מונחים קידום אתרים

מילון מונחי קידום אתרים – SEO

אתם אמנם לא צריכים לדעת את כל המונחים בתחום קידום האתרים, אבל יש מונחים שאתם חייבים להכיר בשביל להבין את התחום (ואת המדריכים שלי).

תחום הקידום האורגני רחוק מלהיות פשוט להבנה, מדובר בעולם מורכב וטכני עם הרבה מילים שיכולות להיראות ארוכות ומבלבלות. ואם זה לא מספיק, אז גם מדובר בתחום דינמי ומשתנה שדורש מאיתנו ללמוד עצמאית כל הזמן אם אנחנו רוצים לעמוד בקצב.
אנסה להסביר בפשטות מושגים ומונחים שאתם חייבים להכיר בעולם קידום האתרים.


המדריך הזה מיועד גם למתחילים, אבל לא רק. הוא יכול להיות שימושי גם עבור מי שכבר יודע דבר או שניים על קידום אורגני ואפילו בשביל מקדם אתרים מקצועיים.
אם יש מושגים נוספים שאתם חושבים שחייבים להיות פה, אל תוותרו לי – רשמו לי בתגובות ואשתדל להכניס גם אותם.

 

קידום אורגני – SEO

SEO הם ראשי התיבות של Search Engine Optimization, או בעברית, מיטוב עבור מנועי חיפוש.
במשפט אחד, SEO הוא תחום שעוסק בפעולות שמטרתן לקדם אתרים במנועי חיפוש.

 

Google Analytics

גוגל אנליטיקס הוא כלי שנבנה על ידי גוגל אשר מיועד למנהלי אתרים, ובו מוצגים דוחות הכוללים נתונים על האתר באופן כללי ועל העמודים בפרט.
הכלי מספק נתונים רבים על זהות הגולשים, התנהגות הגולשים, דרך הגעת הגולשים לאתר ועוד, מדובר באחד מהכלים הכי בסיסיים וחשובים לצורך מדידת ביצועים והפקת משמעויות.

 

Google Search Console

הגוגל סרץ’ קונסול הוא כלי נוסף של גוגל שמנתח אתרים ומטרתו לספק למנהלי אתרים נתונים על ביצועי האתר ועל העמודים שבו. כלי זה מתמקד בנתונים על מצב האתר במנוע החיפוש של גוגל כמו מיקום האתר בחיפושים של מילות מפתח מסוימות וכמות המבקרים בכל עמוד באתר, מדובר בכלי חובה לקידום האורגני.

 

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

A/B Testing

חלק חשוב בבניה וקידום אתרים ובשיווק דיגיטלי באופן כללי הוא בחינת ההשפעה של מספר אופציות שונות, במטרה למצוא את האופציה המוצלחת והאופטימלית ביותר. ה – A/B טסטינג הוא בעצם מבחן שבו בוחנים שתי אופציות שונות ומשווים את התוצאות ביניהן.

המבחן יכול לעזור לנו במקרים רבים: בניית קמפיין PPC מוצלח בפייסבוק או בגוגל, בחירת מיקום נכונה למיקום כפתור רכישה באתרי סחר, בחירת כותרת אפקטיבית למאמרים ועוד.

 

Bounce Rate – יחס נטישה

מדד המשקף באחוזים את היחס שבין מספר הגולשים שביקרו עמוד באתר ונטשו (או לא ביצעו אף פעולה נוספת – רכישה, השארת פרטים או מעבר לעמוד אחר), לבין סך מספר הגולשים שביקרו באתר.

 

CTR

ראשי התיבות של CTR הוא Click-Through Rate, כלומר היחס שבין מספר החשיפות של גולשים לאתר שלך לבין כמות ההקלקות על האתר שלך. רלוונטי לקידום ממומן ולקידום אורגני.

 

Conversion Rate – יחס המרה

היחס שבין מספר הגולשים שביקרו באתר לבין מספר הגולשים שביצעו פעולה מוגדרת כמו רכישה, הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס או יצירת קשר.

 

HTML

שפת הקוד שבה כתובים רוב אתרי ועמודי האינטרנט. שפת ה – HTML מאפשרת ליצור אתרים שכוללים טקסטים ואובייקטים וויזואלים כמו סרטונים ותמונות. אתר וורדפרס למשל בנוי בין היתר גם על ידי קוד HTML.

 

HTTP

פרוטוקול תקשורת שמשמש להעברת מידע ונתונים (אתרים ועמודים) על גבי רשת האינטרנט ללקוחות הקצה, שהם הגולשים. הפרוטוקול מיועד לאתרים הכתובים ב – HTML ומאפשר העברה של כל האובייקטים הכלולים בהם כמו תמונות וסרטונים.

 

HTTPS

פרוטוקול תקשורת מסוג HTTP שכולל שכבת הצפנה ואבטחה נוספת (SSL או TLS). גוגל הצהירה שאתרים ללא תעודת SSL עלולים להפגע בקידום האורגני, נכון לכתיבת שורות אלו גוגל הצמידה תווית "לא מאובטח" לאתרים ללא תעודת אבטחה. לא נעים ועלול להרחיק לקוחות.

 

Internal Links – קישורים פנימיים

קישורים הנמצאים בתוך האתר שלך ומפנים את הגולשים לעמודים אחרים בתוכו.

 

Backlinks – קישורים חיצוניים

המונח מתייחס לקישורים שנמצאים באתרים אחרים ומפנים גולשים לאתר שלך.

קישור nofollow

הדרך שלנו להגיד למנוע החיפוש גוגל – הקישור הזה רלוונטי לגולשים אך אני לא מעוניין להעביר את כוח קידומי לאתר המקושר.
ניתן להפוך כל קישור באתר שלנו לקישור nofollow בצורה פשוטה על ידי הוספת תגית "rel="nofollow

 

Webmaster Guidelines

חוקים שנקבעים על ידי מנועי החיפוש על מנת לדאוג שמנהלי אתרים יקדמו את האתרים שלהם בצורה יעילה מתוך כוונה להנגיש את האתר בצורה תקינה לגולש. בנוסף, מטרת החוקים היא למנוע ממקדמי אתרים ובעלי אתרים לבצע פעולות מניפולטיביות במטרה להעלות את דירוג האתר שלהם. הנה קישור לחוקים של גוגל.

 

Blackhat SEO – קידום שחור

מונח זה מתייחס לפעולות קידום אתרים שמפרות את החוקים של מנועי החיפוש. ביצוע פעולות קידום שחור מביאות לענישה מצד מנועי חיפוש כמו גוגל ופגיעה בדירוג האתר. המלצתי היא לא לבצע שום פעולה שנוגדת את החוקים של גוגל. בקלות ניתן לחטוף עונש מגוגל שעלול לקחת חודשים לקבל את אמונתם מחדש.

 

Whitehat SEO – קידום לבן

מונח זה מתייחס לפעולות קידום אתרים שתואמות את החוקים של מנועי החיפוש.

 

Crawling

מונח המתאר את התהליך שבו מנועי החיפוש מוצאים, סורקים ומנתחים אתרי אינטרנט.

 

Indexing

מונח המתייחס לארגון ולאחסון של המידע שהתקבל על ידי תהליך ה – Crawling.

 

Index

מאגר הנתונים של מנועי החיפוש שכולל את כל התוכן שהבוטים (Crawlers) אוספים ברחבי הרשת.

 

Rich Snippet

הסניפט הוא הדרך שבה נראים עמודים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. הסניפט מכיל את הכותרת ותיאור העמוד.
"סניפט עשיר" הוא למעשה סניפט משודרג שמכיל פרטים נוספים כמו מחיר או דירוג.

 

SERP

ראשי התיבות של Search Engine Results Page. המושג מתייחס לדף התוצאות המתקבל על ידי ביצוע שאילתה/חיפוש במנועי חיפוש.

 

דירוג אורגני:

מיקום ב-SERP – דפי התוצאות של מנועי החיפוש שהושג בצורה טבעית. ההפך מזה יהיה פרסום ממומן. כתבתי פה מדריך למתחילים כדי להיות מדורג בתוצאות של גוגל.

 

Ranking – דירוג

דירוגו של אתר או עמוד באתר מתייחס למיקום שלו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

 

URL

ראשי התיבות של Uniform Resource Locators. המונח מתאר את הכתובת של אתר או עמוד והיא למעשה המיקום שלו ברשת.

 

Traffic

טראפיק הוא תנועת גולשים באתר.

 

Query – שאילתה

המונח מתייחס להזנת מילים בשורת החיפוש של מנוע חיפוש.

 

KPI

ראשי התיבות של Key Performance Indicator. המונח מתייחס לנתון מדיד שבאמצעותו אפשר לזהות התקדמות לעבר מטרה מוגדרת.

 

User Intent – כוונת משתמש

בעולם הקידום האורגני, המונח Intent מתייחס לכוונה של הגולש בחיפוש שהוא מבצע.

 

Long Tail – ביטויי זנב ארוך

ביטויי חיפוש ספציפיים הכוללים מספר מילים גבוה יותר מחיפושים כלליים. למשל, אם חיפוש כללי הוא "קידום אורגני", ביטוי זנב ארוך יהיה "קידום אורגני לאתרי סחר בישראל".

 

Key words – מילות מפתח

מילות מפתח או ביטויי חיפוש הם מילים יחידות או צירופי מילים אותם אתרים כוללים בתכנים שלהם. זאת במטרה שמנועי החיפוש יזהו את האתר כרלוונטי לחיפושי גולשים המכילים את ביטויי חיפוש אלו.

 

Bots/Crawlers/Spiders – בוטים

הבוטים הם לא ישויות אמיתיות. באמצעות הבוטים, מנועי החיפוש Crawling, כלומר, סורקים ומאנדקסים אתרים ועמודים ברשת.

 

Engagment

מונח זה מתייחס לנתונים שמייצגים את האינטראקציה או מעורבות של גולשים עם אתרים אותם הם רואים ב – SERP, דפי התוצאות של מנועי החיפוש.

 

רלוונטיות

מדד שבאמצעותו מנועי החיפוש מודדים התאמה בין מה שגולש מחפש לבין עמודי אינטרנט.
המדד מתייחס לנתונים רבים כמו התחום שבו עוסק האתר, מיקום הגולש ושפת האם של הגולש.

 

Sitemap – מפת אתר

מפת אתר היא בעצם רשימה של כתובות ה – URL של העמודים הנמצאים באתר. מטרת מפת האתר היא לעזור לבוטים (Crawlers) למצוא ולאנדקס עמודי אינטרנט.

 

Search Volume – נפח חיפוש

מונח המתייחס לכמות החיפושים של מילת מפתח מסוימת בתקופת זמן מוגדרת (שבוע, חודש, שישה חודשים, שנה וכן הלאה).

 

Alt Text – טקסט אלטרנטיבי

טקסט הנכתב ב – HTML ומטרתו לתאר תמונות בעמודי אינטרנט.

 

Duplicate Content – תוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא תוכן שקיים בשני מקומות שונים, בין אם זה שני אתרים אחרים או שני עמודים באותו האתר. תוכן משוכפל או (תוכן לא מקורי) לא מומלץ ונחשב כעבירה בעייני גוגל.

 

Header Tags

אלמנט בקוד HTML שנועד להגדיר כותרות בעמודי אינטרנט.

 

צפיפות מילות מפתח

מונח המתאר את המרחק שבין מילות מפתח בטקסט. או במילים אחרות את היקף הפעמים שמילת המפתח מופיעה בטקסט או באתר.

 

Keyword Stuffing

מונח המתייחס לדחיסה מכוונת של מילות מפתח בצפיפות גבוהה בטקסט במטרה לקדם טוב יותר ביטוי חיפוש מסוים. מדובר בטקטיקה ספאמית ויש להימנע ממנה.

 

Anchor Text – טקסט עוגן

טקסט עוגן הוא מילים בתוכן כתוב הכוללות קישורים לעמודים או אתרים אחרים.

 

אלגוריתם

דרך שיטתית הכוללת מספר מוגבל וסופי של שלבים שנועדה לביצוע משימה מסוימת. בהקשר של קידום אורגני, מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים על מנת לדרג, לנתח ולאנדקס עמודי אינטרנט ואתרים. כתבתי פה כתבה שהתפרסמה באתר ice ומפרטת את כל עדכוני האלגוריתם המרכזיים של גוגל לאורך השנים.

 

Meta Descriptions

אלמנט טקסט בשפת HTML שמטרתו לתאר את התכנים שנמצאים בעמוד. במקרים רבים, זה גם התיאור שבו מנועי החיפוש ישתמשו כשיציגו עמוד או אתר בדפי התוצאות.

 

Panda

עדכון שבוצע בעבר באלגוריתם של גוגל שמטרתו להעלות את רמת התוכן באתרים באמצעות מתן דירוג נמוך לאתרים עם תוכן ברמה נמוכה.

 

Redirection 

מונח זה מתייחס להפניה של גולשים ומנועי חיפוש מכתובת URL אחת לכתובת URL אחרת כאשר אתר משנה את המיקום שלו. כאשר מעוניינים בהפניה קבועה משתמשים ב – 301 redirect וכאשר מעוניינים בהפניה זמנית משתמשים ב – 302 Redirect. 

 

Title Tag

אלמנט בשפת HTML שמטרתו להגדיר כותרת לעמוד אינטרנט.

 

Link Exchange – החלפת קישורים

החלפת קישורים היא טקטיקה להעלאת דירוג אתרים שבה שני אתרים משתילים באתר שלהם קישור חיצוני בתמורה לכך שהאתר השני יעשה זאת גם כן. במקרים רבים, הטקטיקה נוגדת את החוקים של מנועי החיפוש ובמינונים גבוהים עלולה לגרום לירידה בדירוג האתר.

 

קיימים עוד מושגים נוספים שעדין לא כתבתי עליהם, רשמו לי בתגובות ואדאג להכניס גם אותם.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי - מקדם אתרים

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

צ'ק ליסט לקידום אתר בחינם לחלוטין!

הערכה כוללת גם מדריך מקיף לקידום אתר