ClickCease

כלים של גוגל לקידום – 6 הכלים המומלצים ביותר של גוגל

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
רשמו מספר טלפון ואחזור אליכם בהקדם:
קידום אורגני

6 כלים מבית גוגל לקידום האתר שאתם חייבים להכיר

כשרק מתחילים לקדם אתר בגוגל, ההתעסקות בפן הטכני נראית מסובכת ומורכבת.
אז נכון, מדובר בתחום רחב שיש בו המון מה לדעת, ואולי אין לכם מושג אפילו מאיפה להתחיל, אבל היום יש הרבה כלים לקידום אתרים מעולים שעוזרים לכם לנתח את ביצועי האתר שלכם וליצור אסטרטגיית קידום אורגני חכמה יותר.

למרות שלפעמים זה מרגיש ככה, גוגל לא מנסה לעשות לנו חיים קשים (רוב הזמן), אלא שהיא רוצה לעזור לבעלי האתרים ולמקדמי ה – SEO לבנות אתרים טובים ואיכותיים יותר.
בשביל לעזור לנו, היא מספקת לא מעט כלי קידום שונים שמאפשרים לבחון את מצב האתר שלנו באספקטים שונים ולעזור לנו לדחוף את האתר שלנו לרמה גבוהה יותר.

אז אילו כלים של גוגל קיימים? נבחן את רוב הכלים השונים של גוגל ונסביר איך כל אחד מהם יכול לעזור לכם להפוך לבעלי אתר או מקדמים אורגנים טובים יותר ממש בקלות.

כלים לקידום אורגני

 

כלים של גוגל לקידום אתר

Google Analytics

זה כנראה הכלי החשוב ביותר והטוב ביותר שגוגל מציעה לבעלי ומקדמי אתרים.
בגוגל אנליטיקס תוכלו לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם עם הרבה נתונים חשובים ומעניינים.

בשביל שתדעו איך לנצל את כלי הקידום האדיר הזה לטובתכם, הנה הסבר קצר על כמה מהפונקציות המרכזיות שתמצאו באנליטיקס, יש עוד הרבה נתונים בכלי עצמו ואני חושב ששווה להיכנס וללמוד בעצמכם.

  • Real Time
    באמצעות הפונקציה הזו, תוכלו לעקוב אחרי מספר הגולשים שנמצאים באתר שלכם בזמן אמת, באילו עמודים הם גולשים ולקבל עוד נתונים מעניינים על מי שנמצא באתר שלכם כרגע.
    באמצעות הנתונים האלו, תוכלו להסיק מסקנות לגבי אסטרטגיית השיווק שלכם: מה התגובה של הגולשים לפעולות שעשיתם כמו שליחת ניוזלטר שבועי, פוסט פייסבוק עם לינק או קידום ממומן בגוגל.
  • Audience
    הדבר הראשון שאתם צריכים להכיר את הקהל שלכם, ובעזרת הנתונים שגוגל אנליטיקס תספק לכם, תוכלו לדעת בדיוק, אבל בדיוק, מי קהל הגולשים של האתר שלכם.
    בעזרת ניתוח הדמוגרפיה שמגיעה לאתר שלכם, תוכלו לגלות פרטים חשובים אודות הגולשים כמו המיקום הגיאוגרפי שלהם, תחומי העניין שלהם, שפת האם שלהם, המכשיר (מובייל, טאבלט, דסקטופ) ממנו הם נכנסו לאתר שלכם ועוד.
    לאחר שתשוו את הנתונים מגוגל אנליטיקס על הקהל שמגיע אליכם לאתר עם קהל היעד שאתם מנסים למשוך, תוכלו לקבל אינדיקציה חשובה לגבי יעילות האסטרטגיה השיווקית שלכם.
    למשל, אם יש לכם אתר סחר אינטרנטי שמוכר מוצרי ספורט ומגיעות לאתר שלכם רק נשים מבוגרות שלא ממש קונות שום דבר, כנראה שאתם צריכים לשנות את הדרך שבה אתם מביאים אנשים לאתר שלכם, בין אם זה בעזרת מילות המפתח שאתם מקדמים ובין אם זה הפוסטים שאתם מפרסמים בפייסבוק.
  • Acquisition
    בעזרת הפונקציה הזו, תוכלו לראות מאיפה גולשים מגיעים לאתר שלכם (מדיות חברתיות, קידום אורגני, קישורים חיצוניים ועוד).
    תלמדו איפה אתם חזקים, ואיפה פחות, ולשנות את דרכי הפעולה שלכם בהתאם.
  • Behaviour
    הפונקציה הזו תראה לכם מה המשתמשים עושים באתר שלכם, וזה כולל את הזמן הממוצע שגולש שוהה באתר שלכם, דפוסי התנהגות של גולשים, כמות הכניסות של כל עמוד באתר וכדומה.
    בעזרת נתונים אלו, תוכלו לראות אם מבנה האתר שלכם עובד כמו שתכננתם, אם הגולשים עושים את מה שאתם רוצים שיעשו באתר ולהבין מה הגולשים שלכם אוהבים.

‎קישור לגוגל אנליטיקס: https://analytics.google.com

 

Google Search Console

כלי קידום מרכזי של גוגל שיעזור לכם לנתח את ביצועי האתר שלכם בצורה נהדרת ומאוד אפקטיבית.
תמצאו כאן הרבה נתונים שונים שיעזרו לכם עם תהליך הקידום האורגני של האתר שלכם כמו:

חייגו או השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם
  • כמות העמודים שמאונדקסים על ידי גוגל.
    כלומר, מה אחוז הדפים באתר שלכם שגוגל עוקבת אחריהם, שאלו הדפים היחידים שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל.
    לדוגמה – 60% מהעמודים באתר שלכם מאונדקסים? זה אומר ש – 40% מהם לא יופיעו בתוצאות חיפוש של גולשים.
  • כפילות תיאורים או כותרות בין דפים זה דבר שאתם ממש לא רוצים לעשות.
    אם אותו התוכן מופיע בשני עמודים שונים, גוגל יתייחס לשניהם כאל עמוד אחד, מה שיפגע ביכולת שלכם לקדם את מילות המפתח שמופיעות באותם העמודים.
  • כמה דפים באתר שלכם גוגל בדקה בשלושה החודשים האחרונים.
    בדומה לכמות הדפים המאונדקסים, גם הנתון הזה יכול לעזור לכם להבין עד כמה גוגל מנתחת את האתר שלכם, ולפי זה לדעת אם היא גם מציגה את העמודים באתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  • לדעת באילו ביטויים אתם מדורגים במקומות גבוהים (ונמוכים) בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • לראות אילו דומיינים מפנים אלכם קישורים והופכים אתכם לבעלי סמכות בגוגל.
  • נוחות השימוש בניידים – האם האתר שלכם קריא ונגיש למשתמשי המובייל.. ועוד

קישור לסרץ קונסול: https://search.google.com/search-console

 


אולי יעניין אותך:

בדיקת מיקומים בגוגל – מדריך מקיף


 

Google Alerts

אחרי שני כלי קידום מתוחכמים ומורכבים, הפעם מדובר בכלי יחסית פשוט.
בעזרת כלי ההתראות של גוגל, תקבלו התראות על פעילויות שונות ברחבי האינטרנט.
תוכלו לעקוב אחרי קישורים מאתרים אחרים שמובילים לאתר שלכם, ציטוטים מהאתר שלכם, הופעתם של ביטויים ספציפיים שבחרתם מראש
(כמו למשל שם האתר או המותג שלכם או השם שלכם) ועוד.

איך זה עוזר לכם בקידום אורגני? הנה דרך אחת: נניח שאתר אחר ציטט אתכם וכתב את השם שלכם, או שציין את שם המותג שלכם.
אתם יכולים לפנות לאותו אתר ולבקש שגם יוסיף לינק לאתר שלכם, וכך תוכלו לקבל לינק חיצוני שישפר דירוג סמכות האתר שלכם כמעט בלי להתאמץ!

קישור לגוגל אלרט: https://www.google.com/alerts

 

Google Trends

עוד כלי לקידום אורגני פשוט ונגיש.
בעזרת מנתח הטרנדים של גוגל תוכלו לבדוק מה תדירות החיפושים של מילות מפתח מסוימות ונושאים ספציפיים, לגלות טרנדים חדשים ולבחון את מצבם של טרנדים קיימים.
הכלי מאפשר לסנן לפי אזורים גיאוגרפיים בהתאם לקהל שאתם רוצים לבחון, קטגוריות שונות (עסקים, אוכל, ביגוד, קוסמטיקה וכ"ו), סוג החיפוש (חיפוש לפי אתרים, תמונות, חדשות וכ"ו) ותקופת הזמן הרלוונטית (בשעה האחרונה, בשבוע האחרון, בחודש האחרון, בשנה האחרונה וכן הלאה).

כלי הקידום הזה מציג גרף מדויק שמראה על עלייה וירידה בפופולאריות של התחומים שאתם רוצים לבחון, מה שעוזר לכם להבין את השוק בצורה טובה יותר ולקדם אורגנית את האתר שלכם עם הנושאים הכי אקטואליים ורלוונטיים.

ניקח דוגמה קיצונית כדי להבהיר את הקונספט – נבחן את כמות החיפושים של המילה "אירוויזיון", בחמש השנים האחרונות בישראל.
לפי הגרף, תוכלו לראות (באופן צפוי) שבכל שנה ישנה עלייה חדה בכמות החיפושים, שלאחריה גם ירידה חדה, ובשאר חודשי השנה כמות החיפושים נמוכה מאוד.

קישור לגוגל טרנד: https://trends.google.co.il

 

Google PageSpeed Insights

בעזרת הכלי של גוגל הזה, תוכלו לבחון את המהירות שבה האתר שלכם עולה עבור הגולשים.
הכלי יספק לכם נתונים כמו פרק הזמן הנדרש עד שהאתר שלכם עולה במלואו, ופרק הזמן שעובר עד שהגולש רואה את העצם הויזואלי הראשון באתר.
בהתחשב בכך שגוגל מדרגת אתרים לפי ממשק המשתמש שלהם והמהירות שבה הם עולים, מדובר בכלי קידום של גוגל עוצמתי וחשוב מאין כמוהו.

הכלי יראה לכם את הנתונים גם עבור מובייל וגם עבור מחשב רגיל, ואפילו יראה לכם איך אתם יכולים לשפר את האתר שלכם ולהפוך אותו למהיר יותר.
דבר נוסף שהכלי מאפשר לכם זה להזין כתובת של אתרים אחרים ולראות מה הם כבר עשו כדי לשפר את מהירות ההעלאה שלהם.
בכך ללמוד מאתרים טובים ואיכותיים שיטות אפקטיביות לייעול האתר שלכם.

קישור לפייג-ספייד של גוגל: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

 

Mobile-Friendly Test

כבר עברו כמה שנים מאז שגוגל הודיעה שהיא תתחיל לתת משקל גדול יותר לחווית המשתמש במובייל מאשר לחווית המשתמש במחשב נייח או לפטופ.
אם אתם רוצים לקדם אורגנית את האתר שלכם ולהגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש.
אתם חייבים אתר שתואם תצוגת מובייל בצורה מושלמת ומאפשר חווית גלישה נוחה ואיכותית דרך הסמארטפון.

פשוט הכניסו את כתובת ה – URL של האתר שלכם בכלי בדיקת הידידותיות למובייל של גוגל ותוכלו לגלות אם האתר שלכם מותאם למובייל.
ואם לא, תקבלו אינדיקציה לגבי מה אתם צריכים לתקן או לשפר והיכן נדרשת אופטימיזציה.

קישור למובייל טקסט: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

כנסו לקרוא: גוגל הכריזה על מובייל פירסט Mobile First לכל הרשת

אם קראתם את המאמר הזה כנראה שהמדריך קידום אתר וורדפרס בגוגל יעניין אתכם גם

ואם יש לכם את עם אלמנטור עברו ישר לפה – אלמנטור

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי