6 כלים של גוגל לקידום אורגני בגוגל

קידום אורגני

6 הכלים של גוגל שאתם חייבים להכיר כדי לקדם את האתר שלכם ביעילות

 כשרק מתחילים לקדם אתר בגוגל, ההתעסקות בפן הטכני נראית מסובכת ומורכבת.
אז נכון, מדובר בתחום רחב שיש בו המון מה לדעת, ואולי אין לכם מושג אפילו מאיפה להתחיל, אבל היום יש הרבה כלים מעולים שעוזרים לכם לנתח את ביצועי האתר שלכם וליצור אסטרטגיית קידום אורגני חכמה יותר.

למרות שלפעמים זה מרגיש ככה, גוגל לא מנסה לעשות לנו חיים קשים (רוב הזמן), אלא שהיא רוצה לעזור לבעלי האתרים ולמקדמי ה – SEO לבנות אתרים טובים ואיכותיים יותר. בשביל לעזור לנו, היא מספקת לא מעט כלים שונים שמאפשרים לבחון את מצב האתר שלנו באספקטים שונים ולעזור לנו לדחוף את האתר שלנו לרמה גבוהה יותר.

אז אילו כלים גוגל מציעה לקידום אורגני? נבחן את רוב הכלים השונים של גוגל ונסביר איך כל אחד מהם יכול לעזור לכם להפוך לבעלי אתר או מקדמים אורגנים טובים יותר ממש בקלות.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

 

6 כלים של גוגל לקידום האתר

 1. Google Analytics
זה כנראה הכלי החשוב ביותר והטוב ביותר שגוגל מציעה לבעלי ומקדמי אתרים. בגוגל אנליטיקס תוכלו לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם עם הרבה נתונים חשובים ומעניינים.
בשביל שתדעו איך לנצל את הכלי האדיר הזה לטובתכם, הנה הסבר קצר על כמה מהפונקציות המרכזיות שתמצאו באנליטיקס, יש עוד הרבה נתונים בכלי עצמו ואני חושב ששווה להיכנס וללמוד בעצמכם.

  • Real Time
    באמצעות הפונקציה הזו, תוכלו לעקוב אחרי מספר הגולשים שנמצאים באתר שלכם בזמן אמת, באילו עמודים הם גולשים ולקבל עוד נתונים מעניינים על מי שנמצא באתר שלכם כרגע.
    באמצעות הנתונים האלו, תוכלו להסיק מסקנות לגבי אסטרטגיית השיווק שלכם: מה התגובה של הגולשים לפעולות שעשיתם כמו שליחת ניוזלטר שבועי, פוסט פייסבוק עם לינק או פרסום ממומן בגוגל.
  • Audience
    הדבר הראשון שאתם צריכים להכיר את הקהל שלכם, ובעזרת הנתונים שגוגל אנליטיקס תספק לכם, תוכלו לדעת בדיוק, אבל בדיוק, מי קהל הגולשים של האתר שלכם. בעזרת ניתוח הדמוגרפיה שמגיעה לאתר שלכם, תוכלו לגלות פרטים חשובים אודות הגולשים כמו המיקום הגיאוגרפי שלהם, תחומי העניין שלהם, שפת האם שלהם, המכשיר (מובייל, טאבלט, דסקטופ) ממנו הם נכנסו לאתר שלכם ועוד.
    לאחר שתשוו את הנתונים מגוגל אנליטיקס על הקהל שמגיע אליכם לאתר עם קהל היעד שאתם מנסים למשוך, תוכלו לקבל אינדיקציה חשובה לגבי יעילות האסטרטגיה השיווקית שלכם.למשל, אם יש לכם אתר סחר אינטרנטי שמוכר מוצרי ספורט ומגיעות לאתר שלכם רק נשים מבוגרות שלא ממש קונות שום דבר, כנראה שאתם צריכים לשנות את הדרך שבה אתם מביאים אנשים לאתר שלכם, בין אם זה בעזרת מילות המפתח שאתם מקדמים ובין אם זה הפוסטים שאתם מפרסמים בפייסבוק.
  • Acquisition
    בעזרת הפונקציה הזו, תוכלו לראות מאיפה גולשים מגיעים לאתר שלכם (מדיות חברתיות, קידום אורגני, קישורים חיצוניים ועוד). תלמדו איפה אתם חזקים, ואיפה פחות, ולשנות את דרכי הפעולה שלכם בהתאם.
  • Behaviour
    הפונקציה הזו תראה לכם מה המשתמשים עושים באתר שלכם, וזה כולל את הזמן הממוצע שגולש שוהה באתר שלכם, דפוסי התנהגות של גולשים, כמות הכניסות של כל עמוד באתר וכדומה. בעזרת נתונים אלו, תוכלו לראות אם מבנה האתר שלכם עובד כמו שתכננתם, אם הגולשים עושים את מה שאתם רוצים שיעשו באתר ולהבין מה הגולשים שלכם אוהבים.

‎קישור לגוגל אנליטיקס: https://analytics.google.com

 

2. Google Search Console

כלי מרכזי של גוגל שיעזור לכם לנתח את ביצועי האתר שלכם בצורה נהדרת ומאוד אפקטיבית.
תמצאו כאן הרבה נתונים שונים שיעזרו לכם עם תהליך הקידום האורגני של האתר שלכם כמו:

  • כמות העמודים שמאונדקסים על ידי גוגל, כלומר, מה אחוז הדפים באתר שלכם שגוגל עוקבת אחריהם, שאלו הדפים היחידים שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. לדוגמה – 60% מהעמודים באתר שלכם מאונדקסים? זה אומר ש – 40% מהם לא יופיעו בתוצאות חיפוש של גולשים.
  • כפילות תיאורים או כותרות בין דפים זה דבר שאתם ממש לא רוצים לעשות. אם אותו התוכן מופיע בשני עמודים שונים, גוגל יתייחס לשניהם כאל עמוד אחד, מה שיפגע ביכולת שלכם לקדם את מילות המפתח שמופיעות באותם העמודים.
  • כמה דפים באתר שלכם גוגל בדקה בשלושה החודשים האחרונים. בדומה לכמות הדפים המאונדקסים, גם הנתון הזה יכול לעזור לכם להבין עד כמה גוגל מנתחת את האתר שלכם, ולפי זה לדעת אם היא גם מציגה את העמודים באתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  • לדעת באילו ביטויים אתם מדורגים במקומות גבוהים (ונמוכים) בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • לראות אילו דומיינים מפנים אלכם קישורים והופכים אתכם לבעלי סמכות בגוגל.
  • נוחות השימוש בניידים – האם האתר שלכם קריא ונגיש למשתמשי המובייל.. ועוד

קישור לסרץ קונסול: https://search.google.com/search-console

 

3. Google Alerts

אחרי שני כלים מתוחכמים ומורכבים, הפעם מדובר בכלי יחסית פשוט. בעזרת כלי ההתראות של גוגל, תקבלו התראות על פעילויות שונות ברחבי האינטרנט. תוכלו לעקוב אחרי קישורים מאתרים אחרים שמובילים לאתר שלכם, ציטוטים מהאתר שלכם, הופעתם של ביטויים ספציפיים שבחרתם מראש (כמו למשל שם האתר או המותג שלכם או השם שלכם) ועוד.

איך זה עוזר לכם בקידום אורגני? הנה דרך אחת: נניח שאתר אחר ציטט אתכם וכתב את השם שלכם, או שציין את שם המותג שלכם. אתם יכולים לפנות לאותו אתר ולבקש שגם יוסיף לינק לאתר שלכם, וכך תוכלו לקבל לינק חיצוני שישפר דירוג סמכות האתר שלכם כמעט בלי להתאמץ!

קישור לגוגל אלרט: https://www.google.com/alerts

 

4. Google Trends

עוד כלי פשוט ונגיש. בעזרת מנתח הטרנדים של גוגל תוכלו לבדוק מה תדירות החיפושים של מילות מפתח מסויימות ונושאים ספציפיים, לגלות טרנדים חדשים ולבחון את מצבם של טרנדים קיימים.
הכלי מאפשר לסנן לפי אזורים גיאוגרפיים בהתאם לקהל שאתם רוצים לבחון, קטגוריות שונות (עסקים, אוכל, ביגוד, קוסמטיקה וכ"ו), סוג החיפוש (חיפוש לפי אתרים, תמונות, חדשות וכ"ו) ותקופת הזמן הרלוונטית (בשעה האחרונה, בשבוע האחרון, בחודש האחרון, בשנה האחרונה וכן הלאה).

הכלי מציג גרף מדוייק שמראה על עלייה וירידה בפופולאריות של התחומים שאתם רוצים לבחון, מה שעוזר לכם להבין את השוק בצורה טובה יותר ולקדם אורגנית את האתר שלכם עם הנושאים הכי אקטואליים ורלוונטים.

ניקח דוגמה קיצונית כדי להבהיר את הקונספט – נבחן את כמות החיפושים של המילה "אירוויזיון", בחמש השנים האחרונות בישראל. לפי הגרף, תוכלו לראות (באופן צפוי) שבכל שנה ישנה עלייה חדה בכמות החיפושים, שלאחריה גם ירידה חדה, ובשאר חודשי השנה כמות החיפושים נמוכה מאוד.

קישור לגוגל טרנד: https://trends.google.co.il

 

5. Google PageSpeed Insights

בעזרת הכלי הזה, תוכלו לבחון את המהירות שבה האתר שלכם עולה עבור הגולשים. הכלי יספק לכם נתונים כמו פרק הזמן הנדרש עד שהאתר שלכם עולה במלואו, ופרק הזמן שעובר עד שהגולש רואה את העצם הויזואלי הראשון באתר. בהתחשב בכך שגוגל מדרגת אתרים לפי ממשק המשתמש שלהם והמהירות שבה הם עולים, מדובר בכלי עוצמתי וחשוב מאין כמוהו.

הכלי יראה לכם את הנתונים גם עבור מובייל וגם עבור מחשב רגיל, ואפילו יראה לכם איך אתם יכולים לשפר את האתר שלכם ולהפוך אותו למהיר יותר.
דבר נוסף שהכלי מאפשר לכם זה להזין כתובת של אתרים אחרים ולראות מה הם כבר עשו כדי לשפר את מהירות ההעלאה שלהם – וכך ללמוד מאתרים טובים ואיכותיים שיטות אפקטיביות לייעול האתר שלכם.

קישור לפייג-ספייד של גוגל: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

 

6. Mobile-Friendly Test

כבר עברו כמה שנים מאז שגוגל הודיעה שהיא תתחיל לתת משקל גדול יותר לחווית המשתמש במובייל מאשר לחווית המשתמש במחשב נייח או לפטופ. אם אתם רוצים לקדם אורגנית את האתר שלכם ולהגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש, אתם חייבים אתר שתואם תצוגת מובייל בצורה מושלמת ומאפשר חווית גלישה נוחה ואיכותית דרך הסמארטפון.

פשוט הכניסו את כתובת ה – URL של האתר שלכם בכלי בדיקת הידידותיות למובייל של גוגל ותוכלו לגלות אם האתר שלכם מותאם למובייל, ואם לא, תקבלו אינדיקציה לגבי מה אתם צריכים לתקן או לשפר והיכן נדרשת אופטימיזציה.

קישור למובייל טקסט: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

אם קראתם את המאמר הזה כנראה שהמדריך קידום אתרים בוורדפרס יעניין אתכם גם

 

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום מעשיים

כלים לקידום אתרים

טעויות בקידום אתרים

תוכן וקישורים

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני מכין לכם עדכונים שווים