תפריט
תפריט

שיפור CTR בקידום אורגני – הדבר הכי חשוב שאתם לא עושים

שיפור CTR בקידום אתרים

בעל אתר? הגיע הזמן לשפר את ה – CTR

בניתם אתר יפהפה, עשיתם לו אופטימיזציה בדיוק לפי הספר, העלתם אליו תוכן איכותי באופן עקבי ואפילו הצלחתם להשיג כמה קישורים חיצוניים מהאתרים הכי חמים בתחום שלכם,
ואת כל זה עשיתם בשביל שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר בדפי התוצאות של גוגל.

אבל האמת היא, שגם להופיע במקום הראשון בדפי התוצאות לא מבטיח לכם הקלקות ותנועת גולשים. בסופו של דבר, אתם רוצים שאנשים ירצו להיכנס לאתר שלכם – אתם רוצים CTR גבוה.

מה זה CTR?

CTR, ראשי התיבות של Click Through Rate או בעברית "שיעור לחיצה" הוא ביטוי שברוב המקרים מתייחס ליחס בין כמות החשיפות של קמפיין פרסום דיגיטלי לבין כמות ההקלקות על אותו הקמפיין.
בקידום האורגני, מדד ה – CTR מתייחס ליחס שבין כמות הפעמים שגולשים רואים את האתר שלכם או עמודים מהאתר בדפי התוצאות, לבין כמות ההקלקות על הקישור לאתר או לדף.

מה משפיע על ה – CTR?

כשאנחנו מדברים על CTR במסגרת קידום אתרים, אנחנו מדברים על עמודים ספציפיים באתר שמופיעים בעמודי התוצאות. CTR של עמוד מושפע מכמה גורמים, והעיקרי שבהם הוא הנראות של התוצאה של העמוד בדף התוצאות.

למה חשוב להעלות את ה – CTR

CTR גבוה יותר משקף אפקטיביות גבוהה יותר של חשיפת האתר לגולשים. במילים אחרות, אם ה – CTR שלכם יעלה, תראו עלייה בתנועת גולשים גם אם המיקום שלכם בדפי התוצאות יישאר ללא שינוי.

 

יש שני יתרונות עיקריים להעלאת ה – CTR:

1. במקרים רבים, שיפור CTR זה דבר שאנחנו כבעלי אתרים ומקדמי אתרים מפספסים, וה – CTR הנמוך של העמודים באתר שלנו הוא שמונע מהמאמצים הענקיים שאנחנו עושים כדי להגיע לראש דפי התוצאות להביא לנו את תנועת הגולשים שאנחנו אמורים לקבל. חשוב להבין שאם גולשים לא מקליקים עלינו בדפי התוצאות, העבודה הקשה שלנו לא מניבה לנו את מקסימום הרווח שהיא יכולה להניב לנו באופן פוטנציאלי.
נניח שעבדתם לפי מדריך קידום אתרים בגוגל למען האתר שלכם, ועשיתם את כל מה שצריך בשביל להגיע למיקום הראשון בדפי התוצאות, אבל המשתמשים שרואים את האתר שלכם לא לוחצים עליו, אלא ממשיכים לתוצאות הבאות.

במקרה כזה, זה לא ממש משנה שאתם ראשונים בדף התוצאות, כי בשורה התחתונה הגולשים לא מקליקים עליכם וממשיכים לתוצאות האחרות במקום לבחור בכם, כאשר המטרה העיקרית של כל מה שעשיתם בשביל להביא את האתר למיקום גבוה היא שגולשים יכנסו לאתר שלכם.

2. יתרון נוסף הוא שכניסות נוספות לאתר שלכם יעלו את הדירוג שלכם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
גם אם מאיזו שהיא סיבה לא השתכנעתם מהיתרון הראשון ואתם עדיין מעדיפים להשקיע את כל המשאבים שלכם בהעלאת דירוג ה – SEO של האתר, אתם עדיין תרצו להעלות את מדד ה – CTR של העמודים באתר.
הסיבה לכך היא ששיפור המדד הזה יזרים לאתר שלכם תנועת גולשים גדולה יותר, מה שיגרום למנועי החיפוש להעלות את הדירוג של האתר בדפי התוצאות.

טיפ – מצב בו מומלץ במיוחד לעבוד על הגדלת כמות הקליקים שהאתר מקבל בתוצאות החיפוש הוא כאשר המיקום שלכם "נתקע" והמשימה שלכם היא לעבור אתרים גדולים יותר עם משאבים רבים. במצב כזה לעתים קרובות יהיה עדיף להשקיע את המשאבים והזמן שלכם בלשפר את יחס החשיפות-הקלקות של האתר שלכם במיקום הנוכחי שלו מאשר להשקיע את כל מה שיש לכם רק בשביל לעלות עוד מקום אחד.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

 

Search Console – הכלי שמודד CTR בשבילכם

 לפני שנתחיל לעשות את הפעולות שיעזרו לנו לשפר את יחס החשיפה-הקלקה של העמודים באתר, חשוב שנבנה לנו סדר עדיפויות בצורה נכונה שעל פיו נעבוד. סדר העדיפויות שלכם צריך להתבסס על הנתונים של הדפים באתר – כמה קליקים כל עמוד קיבל ביחס לכמות ההופעות שלו בדפי התוצאות.

תוכלו לבדוק את הנתונים האלו בקלות דרך הסרץ’ קונסול של גוגל. אם עדיין לא חיברתם את האתר שלכם לכלי המעולה הזה של גוגל, עשו זאת עכשיו באמצעות שלבי האימות הפשוטים שהכלי יבקש מכם לבצע.
עכשיו כשאתם בתוך הכלי, לחצו על קטגוריית ה"ביצועים" בסרגל שבצד ימין, ולחצו על קטגוריית ה"דפים".

יופיע לכם גרף מעל רשימת שמות הדפים שלכם, לחצו על קוביית "שיעור קליקים (CTR)" שמעל הגרף, ועכשיו ברשימת הדפים באתר מטה יופיע לכם שיעור הקליקים של כל דף.

שיעור לחיצה

 

עכשיו עברו על רשימת הדפים שלכם. הציבו בראש סדר העדיפויות את העמודים עם יחס ה – CTR הנמוך ביותר, תוך כדי התחשבות בכמות ההופעות של הדף והמיקום שלו בדפי התוצאות.

 

איך משפרים CTR

עכשיו כשאנחנו יודעים בדיוק אילו דפים צריכים מתיחת פנים רצינית כדי להתחיל להביא לכם תנועה, בואו נתחיל לעבוד על שיפור ה – CTR שלהם.
כמו שכבר אמרנו, שיעור הקליקים הוא מדד שמושפע בעיקר מהנראות של הדף בתוצאות החיפוש.
אם הדף נראה טוב, רלוונטי לשאילתא שגרמה לו להופיע, מושך את הגולש ומניע אותו ללחוץ על הקישור – שיעור הקליקים יעלה.

לפניכם הדבר החשוב ביותר שאני מקפיד לעשות בשביל להעלות CTR של עמודים. השיטה הבאה והטיפים שתלמדו כאן יעילים מאוד להעלאת שיעור הקלקות של עמודים ולמרות שהפעולות הבאות לא קשות לביצוע – ההשפעה שלהן יכולה להיות אדירה, במיוחד כשהן נעשות בצורה מושקעת ואיכותית.

 

שינוי מטא טייטל ותיאור – המפתח לכניסות לאתר שלך (CTR גבוה)

החלק הבא רלוונטי עבור אנשים המעוניינים לקדם אתר וורדפרס המשתמשים בתוסף הנפוץ yoast, אך העיקרון רלוונטי כל שיטה שבה אתם עובדים (מוזמנים לכתוב לי ואנסה לסייע אם אתם משתמשים בתוסף אחר או באתר wix).
בחרו את העמוד אותו תרצו לשפר דרך בממשק הניהול של האתר, ואז לעריכת העמוד. עכשיו, מצאו את אפשרות ה -Edit Snippet. מכאן תוכלו לשנות את כותרת המטא של העמוד (Meta Title) ואת תיאור המטא של האתר (Meta Description) אותם יראו הגולשים כאשר יראו את העמוד כתוצאת חיפוש.

הכותרת שלכם צריכה, בראש ובראשונה, להיות ברורה, תמציתית ועניינית, ובנוסף אטרקטיבית ומושכת. הגולש צריך מיד להבין מה הוא רואה ובמה העמוד עוסק.
התיאור שלכם צריך גם הוא לתאר בצורה מדויקת ומושכת ככל האפשר מה יש לעמוד להציע לקורא.

המטרה של התיאור והכותרת היא לגרום לגולשים להיכנס לעמוד שלכם, לכן חשוב מאוד שתכתבו טקסט שיגרום לגולשים להבין שהעמוד שלכם מציע מידע בעל ערך או פתרון למה שהם מחפשים.
טיפ: חפשו בגוגל את הביטוי שאתם רוצים לקדם והעמוד שלכם מדבר עליו, ולמדו מה המתחרים שלכם כתבו, נסו להיות טובים ומעניינים יותר מהם. הרי אתם לא צריכים להיות ראשונים אלא רק טובים יותר מהמתחרים שלכם 🙂

 

איך תוכלו ליצור כותרות ותיאורים בצורה שתגרום לגולשים להקליק? הנה כמה טיפים ממני:

1. כותרות "שליליות" עובדות טוב יותר מכותרות "חיוביות". דוגמא טובה תהיה הכותרת של המאמר שאתם קוראים כרגע. במקום לכתוב "איך להעלות CTR בקידום אורגני", הכותרת שלי היא "שיפור CTR בקידום אורגני – הדבר הכי חשוב שאתם לא עושים". הסטטיסטיקה לא משקרת, כותרות שליליות גורפות יותר הקלקות, אז תשמשו בזה לטובתכם, אבל שימו לב שאתם נשארים שליליים בסטייל (:

2. אם האתר שלכם עוסק בתחום המבוסס על מיקום, חשוב שתכניסו את המיקום שלכם בכותרת ובתיאור.
לדוגמא, אם אתם מספקים שירותי מנעולנות בפתח תקווה, כדאי שגולשים שמחפשים "מנעולן בפתח תקווה" יבינו את זה מהכותרת וידעו מיד שאתם נמצאים באזור ויכולים לספק להם שירות.
זה יגרום לגולשים, שהם בגדר חסרי סבלנות, להקליק עליכם על פני המתחרים שלכם שלא כותבים את המיקום שלהם בכותרת.

3. קחו השראה מקמפיינים ממומנים בגוגל. מודעות בגוגל מתומחרות, בין היתר, על פי יחס החשיפה-הקלקה שלהן, לכן מפרסמים מנסים להעלות אותו כמה שיותר. קחו רעיונות מתוך מודעות בתחום שלכם, הבינו מה הם עושים נכון ומה לא נכון ותוכלו ללמוד מזה איך ליצור לעמודים שלכם נראות מנצחת וטקסטים אפקטיביים שיגרמו לגולשים להקליק פעם אחר פעם.

 

לקריאה נוספת על חשיבות התוכן בקידום אתרים

 

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום נוספים

איך עובד תהליך הקידום

נתחיל מהסוף אני יודע שרבים מכם רוצים לדעת איך עובד תהליך הקידום האורגני, בין אם במטרה להבין מה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

אני שולח רק עדכונים שווים