ClickCease

מה זה CTR? ואיך ניתן להגיע ל- CTR טוב בקידום אורגני

רוצים לשדרג את הנכונות שלכם בגוגל?
שיפור CTR בקידום אתרים

בעל אתר ולא יודע מה זה CTR? הגיע הזמן לשפר

בניתם אתר יפהפה, עשיתם לו אופטימיזציה בדיוק לפי הספר, העלתם אליו תוכן איכותי באופן עקבי ואפילו הצלחתם להשיג כמה קישורים חיצוניים מהאתרים הכי חמים בתחום שלכם,
ואת כל זה עשיתם בשביל שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר בדפי התוצאות של גוגל.
אבל האמת היא, שגם להופיע במקום הראשון בדפי התוצאות לא מבטיח לכם הקלקות ותנועת גולשים.
בסופו של דבר, כדי שאנשים ירצו להיכנס לאתר שלכם – אתם צריכים לייצר CTR טוב… אז מה זה CTR?

 

מה זה CTR?

CTR, ראשי התיבות של Click Through Rate או בעברית "שיעור לחיצה" הוא ביטוי שברוב המקרים מתייחס ליחס בין כמות החשיפות של קמפיין פרסום דיגיטלי לבין כמות ההקלקות על אותו הקמפיין.
קידום אורגני, מדד ה- CTR מתייחס ליחס שבין כמות הפעמים שגולשים רואים את האתר שלכם או עמודים מהאתר בדפי התוצאות, לבין כמות ההקלקות על הקישור לאתר או לדף.

 

מה משפיע על ה – CTR טוב?

כשאנחנו מדברים על CTR טוב במסגרת קידום אתרים, אנחנו מדברים על עמודים ספציפיים באתר שמופיעים בעמודי התוצאות.
CTR טוב של עמוד מושפע מכמה גורמים, והעיקרי שבהם הוא הנראות של התוצאה של העמוד בדף התוצאות.

 

אחרי שהבנו מה זה CTR, למה חשוב להגיע ל- CTR גבוה?

CTR גבוה יותר משקף אפקטיביות גבוהה יותר של חשיפת האתר לגולשים.
במילים אחרות, אם ה- CTR גבוה, תראו עלייה בתנועת גולשים גם אם המיקום שלכם בדפי התוצאות יישאר ללא שינוי.

 

יש שני יתרונות עיקריים ל – CTR טוב:

1. במקרים רבים, שיפור CTR זה דבר שאנחנו כבעלי אתרים ומקדמי אתרים מפספסים,
ו- CTR נמוך של העמודים באתר שלנו הוא שמונע מהמאמצים הענקיים שאנחנו עושים כדי להגיע לראש דפי התוצאות להביא לנו את תנועת הגולשים שאנחנו אמורים לקבל.

חשוב להבין שאם גולשים לא מקליקים עלינו בדפי התוצאות, העבודה הקשה שלנו לא מניבה לנו את מקסימום הרווח שהיא יכולה להניב לנו באופן פוטנציאלי.
נניח שעבדתם לפי מדריך קידום אתרים בגוגל למען האתר שלכם, ועשיתם את כל מה שצריך בשביל להגיע למיקום הראשון בדפי התוצאות,
אבל המשתמשים שרואים את האתר שלכם לא לוחצים עליו, אלא ממשיכים לתוצאות הבאות.

חייגו וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

לשיחה עם ניר אזולאי:

במקרה כזה, זה לא ממש משנה שאתם ראשונים בדף התוצאות, כי בשורה התחתונה הגולשים לא מקליקים עליכם וממשיכים לתוצאות האחרות במקום לבחור בכם.
המטרה העיקרית של כל מה שעשיתם בשביל להביא את האתר למיקום גבוה היא שגולשים יכנסו לאתר שלכם.

2. יתרון נוסף הוא שכניסות נוספות לאתר שלכם יעלו את הדירוג שלכם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
גם אם מאיזו שהיא סיבה לא השתכנעתם מהיתרון הראשון ואתם עדיין מעדיפים להשקיע את כל המשאבים שלכם בהעלאת דירוג ה- SEO של האתר,
אתם עדיין תרצו שבמדד ה- CTR טוב לאתר ולעמודי האתר.
הסיבה לכך היא ששיפור המדד הזה יזרים לאתר שלכם תנועת גולשים גדולה יותר, מה שיגרום למנועי החיפוש להעלות את הדירוג של האתר בדפי התוצאות.

טיפ – מצב בו מומלץ במיוחד לעבוד על הגדלת כמות הקליקים שהאתר מקבל בתוצאות החיפוש –
כאשר המיקום שלכם "נתקע" והמשימה שלכם היא לעבור אתרים גדולים יותר עם משאבים רבים.
במצב כזה לעתים קרובות יהיה עדיף להשקיע את המשאבים והזמן שלכם בלשפר את יחס החשיפות-הקלקות של האתר, במיקום הנוכחי שלו מאשר להשקיע את כל מה שיש לכם רק בשביל לעלות עוד מקום אחד.

 

Search Console – הכלי שמודד CTR בשבילכם

 לפני שנתחיל לעשות את הפעולות שיעזרו לנו לשפר את יחס החשיפה-הקלקה של העמודים באתר, חשוב שנבנה לנו סדר עדיפויות בצורה נכונה שעל פיו נעבוד.
סדר העדיפויות שלכם צריך להתבסס על הנתונים של הדפים באתר – כמה קליקים כל עמוד קיבל ביחס לכמות ההופעות שלו בדפי התוצאות.

תוכלו לבדוק את הנתונים האלו בקלות דרך הסרץ’ קונסול של גוגל.
אם עדיין לא חיברתם את האתר שלכם לכלי המעולה הזה של גוגל, עשו זאת עכשיו באמצעות שלבי האימות הפשוטים שהכלי יבקש מכם לבצע.

עכשיו כשאתם בתוך הכלי, לחצו על קטגוריית ה"ביצועים" בסרגל שבצד ימין, ולחצו על קטגוריית ה"דפים".
יופיע לכם גרף מעל רשימת שמות הדפים שלכם, לחצו על קוביית "שיעור קליקים (CTR)" שמעל הגרף, ועכשיו ברשימת הדפים באתר מטה יופיע לכם שיעור הקליקים של כל דף.

 

מזה זה CTR

 

 

עכשיו עברו על רשימת הדפים שלכם.
הציבו בראש סדר העדיפויות את העמודים עם יחס ה – CTR נמוך ביותר, תוך כדי התחשבות בכמות ההופעות של הדף והמיקום שלו בדפי התוצאות.

 

איך מגיעים ל- CTR טוב

עכשיו כשאנחנו יודעים בדיוק אילו דפים צריכים מתיחת פנים רצינית כדי להתחיל להביא לכם תנועה, בואו נתחיל לעבוד על שיפור ה – CTR שלהם.
כמו שכבר אמרנו, שיעור הקליקים הוא מדד שמושפע בעיקר מהנראות של הדף בתוצאות החיפוש.
אם הדף נראה טוב, רלוונטי לשאילתא שגרמה לו להופיע, מושך את הגולש ומניע אותו ללחוץ על הקישור – שיעור הקליקים יעלה.

לפניכם הדבר החשוב ביותר שאני מקפיד לעשות בשביל להעלות CTR של עמודים.
השיטה הבאה והטיפים שתלמדו כאן יעילים מאוד להעלאת שיעור הקלקות של עמודים ולמרות שהפעולות הבאות לא קשות לביצוע.
ומה שיפה זה שההשפעה שלהן יכולה להיות אדירה, במיוחד כשהן נעשות בצורה מושקעת ואיכותית.

 

שינוי מטא טייטל ותיאור – המפתח לכניסות לאתר שלך (CTR גבוה)

החלק הבא רלוונטי עבור אנשים המעוניינים לבצע קידום אתרי וורדפרס המשתמשים בתוסף הנפוץ yoast, אך העיקרון רלוונטי כל שיטה שבה אתם עובדים.
(מוזמנים לכתוב לי ואנסה לסייע אם אתם משתמשים בתוסף אחר או באתר wix).

בחרו את העמוד אותו תרצו לשפר דרך בממשק הניהול של האתר, ואז לעריכת העמוד.
עכשיו, מצאו את אפשרות ה -Edit Snippet.
מכאן תוכלו לשנות את כותרת המטא של העמוד (Meta Title) ואת תיאור המטא של האתר (Meta Description) אותם יראו הגולשים כאשר יראו את העמוד כתוצאת חיפוש.

הכותרת שלכם צריכה, בראש ובראשונה, להיות ברורה, תמציתית ועניינית, ובנוסף אטרקטיבית ומושכת.
הגולש צריך מיד להבין מה הוא רואה ובמה העמוד עוסק.
התיאור שלכם צריך גם הוא לתאר בצורה מדויקת ומושכת ככל האפשר מה יש לעמוד להציע לקורא.

המטרה של התיאור והכותרת היא לגרום לגולשים להיכנס לעמוד שלכם.
לכן חשוב מאוד שתכתבו טקסט שיגרום לגולשים להבין שהעמוד שלכם מציע מידע בעל ערך או פתרון למה שהם מחפשים.

טיפ: חפשו בגוגל את הביטוי שאתם רוצים לקדם והעמוד שלכם מדבר עליו, ולמדו מה המתחרים שלכם כתבו, נסו להיות טובים ומעניינים יותר מהם.
הרי אתם לא צריכים להיות ראשונים אלא רק טובים יותר מהמתחרים שלכם 🙂

 

איך תוכלו ליצור כותרות ותיאורים בצורה שתגרום לגולשים להקליק? הנה כמה טיפים ממני

1. כותרות "שליליות" עובדות טוב יותר מכותרות "חיוביות".
במקום לכתוב "איך להעלות CTR בקידום אורגני", הכותרת שלי יכולה להיות "שיפור CTR בקידום אורגני – הדבר הכי חשוב שאתם לא עושים".
הסטטיסטיקה לא משקרת, כותרות שליליות גורפות יותר הקלקות, אז תשמשו בזה לטובתכם, אבל שימו לב שאתם נשארים שליליים בסטייל (:

2. אם האתר שלכם עוסק בתחום המבוסס על מיקום, חשוב שתכניסו את המיקום שלכם בכותרת ובתיאור.
לדוגמא, אם אתם מספקים שירותי מנעולנות בפתח תקווה.
כדאי שגולשים שמחפשים "מנעולן בפתח תקווה" יבינו את זה מהכותרת וידעו מיד שאתם נמצאים באזור ויכולים לספק להם שירות מקצועי.
זה יגרום לגולשים, שהם בגדר חסרי סבלנות, להקליק עליכם על פני המתחרים שלכם שלא כותבים את המיקום שלהם בכותרת.

3. קחו השראה מקמפיינים של קידום ממומן בגוגל.
מודעות בגוגל מתומחרות, בין היתר, על פי יחס החשיפה-הקלקה שלהן, לכן מפרסמים מנסים להעלות אותו כמה שיותר.
קחו רעיונות מתוך מודעות בתחום שלכם, הבינו מה הם עושים נכון ומה לא נכון.
כך תוכלו ללמוד מזה איך ליצור לעמודים שלכם נראות מנצחת וטקסטים אפקטיביים שיגרמו לגולשים להקליק פעם אחר פעם.

זהו אתם יודעים מה זה CTR (למי שרוצה להזכר בראשי התיבות: Click Through Rate) ויודעים איך להגיע ל- CTR טוב.
כעת אתם מוכנים לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

שאלות נפוצות – וגם תשובות!

CTR מה זה?

CTR זה הוא ראשי התיבות של המונח Click Through Rate הנקרא בעברית "שיעור לחיצה". משמעות המונח היא היחס שבין כמות חשיפות של אתר או קמפיין פרסומי לבין כמות הקלקות הגולשים על האתר או הקמפיין.

איך לכתוב כותרת שמניעה לפעולה?

כותרת צריכה לשרת שתי מטרות – היא צריכה לגרום לגולשים להקליק והיא צריכה לייצג בצורה טובה את התוכן. חשבו מה ימשוך את הגולשים ויעזור להם להקליק (דיברתי על זה לאורך המדריך הזה וגם במדריכים אחרים) ובמקביל, אל תכתבו כותרת שלא תואמת את התוכן שבפנים – זה יוצר חוסר אמון מול הגולשים.

 

לקריאה על גוגל לעסק שלי

דירוג התוכן:
5/5
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email
Picture of ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.
המלצות של לקוחות
Moti Shalev
Moti Shalev
מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
קרא עוד
מקצועי, ענייני שירות בלתי רגיל. מוטי שלו, מנהל שיווק מוזיאון אגם ראשון לציון
נתנאל דהן
נתנאל דהן
בריטניה נדל"ן
קרא עוד
פניתי לניר אחרי המלצות רבות שקיבלתי מחברים. בהקמת החברה היו לנו המון פערי ידע בנוגע לקטע הדיגיטלי. בניית אתר, קידום ממומן ואורגני, דף עיסקי ברשתות חברתיות, מיתוג ברשת וכו׳... ניר תמיד ידע לתת לנו את העצות הנכונות בזמן המתאים וגם לתמוך בכל המעטפת! מי שמחפש איכות ללא פשרות, אני ממליץ בחום!
דוד בן משה
דוד בן משה
Virtualion - סטודיו VR | AR | MIX Reality
קרא עוד
ניר והצוות שלו עושים עבודה מעולה, נעימה ומקצועית. ממליץ בחום רב.
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר
המכללה לשיווק דיגיטלי
קרא עוד
ניר ביצע לי אופטימיזציה לשיפור מהירות האתר והוא עשה את זה באופן מדהים! בכלל בחור ממש נעים וסבלני. אחלה בחור ואחלה שירות, ממליץ בחום!
Kobi Tec
Kobi Tec
גמילה מסמים
קרא עוד
ניר הפתיע לטובה, כל חווית השירות והאיכות היו מעולים מההתחלה ועד הסוף. תיאום הציפיות היה ברור, התגובה הייתה מהירה, הזמינות גבוהה וזמן העבודה קצר. ניר - תודה רבה, כיף גדול לעבוד איתך.
Assaf Ehrenreich
Assaf Ehrenreich
רומי טראוול - רומי ואסף
קרא עוד
ניר נותן שירות מקצועי. תוך שלושה חודשים הוא קידם אותנו בגוגל במספר ביטויים למקום הראשון. אנחנו ממליצים מכל הלב.
צחי גרוסמן
צחי גרוסמן
גרוסמן ייעוץ פיננסי
קרא עוד
הגעתי אל ניר לאחר שנתיים בקידום אורגני בגוגל שבוצע ע"י חברה אחרת. כאשר במשך שנתיים החברה לא הצליחה לשפר מיקומים באתר, וכעת אני נמצא בידיו של ניר כחודשיים והשיפור לא פחות ממדהים! קפצנו חזק בכל הביטויים למקומות גבוהים וכמות הלידים גדלה מאוד. וניר עוד טוען שאנחנו רק בתחילת הטיפוס... כל הכבוד ניר על ההשקעה והתוצאות. יועץ משכנתאות פרטי - צחי גרוסמן
Sasi Cohen
Sasi Cohen
וויל פורטל רכב
קרא עוד
חברה של מקצוענים, שירות מעולה גם לאחר שקיבלנו את האתר, טיפול זריז בתקלות וקידום אתרים ברמה גבוהה. ממליץ בחום.
דודי זנתי
דודי זנתי
Horizon Life Sport
קרא עוד
מדובר באיש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. ידע נרחב, שירותיות וזמינות בכל עת. קשוב תמיד לצרכי הלקוח. מומלץ בחום!!
אלונה פרץ
אלונה פרץ
BonBona
קרא עוד
מס׳ 1 בקידום אתרים! שירות מצוין, תמיד זמין ושירותי, יעיל ומהיר ונותן תוצאה מושלמת! ממליצה בחום מניסיון!
Etay Noorlian
Etay Noorlian
Video Production Studio - clip-E
קרא עוד
ניר אזולאי – האיש והאגדה! מעבר למקצועיות ולתוצאות המטורפות שהגיע העסק שלי בעקבות המהלכים שלו, ניר הוא תותח אמיתי... בחור שירותי ונעים, עוזר תמיד וזמין לכל שאלה. ללא ספק - זכיתי!
הקודם
הבא
אז על מה בא לכם לקרוא?
ניווט מהיר

עוד באותו נושא:

מגיע לכם יותר לקוחות!

* לאחר מילוי הטופס אחזור אליכם עם כל הפרטים

ניר אזולאי