גוגל בצד שלכם – מקורות הלימוד הרשמיים של גוגל לקידום אורגני
למרות שזה לפעמים יכול להרגיש כאילו גוגל נמצאת בסוג של מלחמה איתנו, מקדמי האתרים, זה רחוק מהמציאות. אם יש לך אתר או שאתם מקדם אתר – גוגל רוצה שהאתר שלך יהיה כמה שיותר טוב, היא רוצה לעזור לך לקדם אותו ובשורה התחתונה, היא רוצה שנצליח, ושחוויה של המשתמש במרחבי הרשת בשיטוט אחר המידע השירות או המוצר שהוא מחפש, תהייה כמה שיותר טובה.
אז כן, אולי גוגל לא אומרת לנו את זה וגם לא מוכנה לחשוף את האלגוריתמים שלה, מה שמאוד יעזור לנו – אבל איך אומרים? מעשים חזקים ממילים.
- גוגל עובדת קשה על תכני לימוד איכותיים שעוזרים למקדמי אתרים בכל העולם לעשות את העבודה שלהם טוב יותר.
- גוגל מציעה כלי קידום אורגני חשובים ומועילים מאוד ללא עלות.
היום נתמקד במקורות הלימוד שגוגל מציעה לנו, וגם נדבר קצת על כלי אחד שעוזר לנו ללמוד איך לעשות את העבודה שלנו קצת יותר טוב. שימו לב – למרות שרוב התכנים של גוגל קיימים גם בעברית, חלק ממקורות הלימוד של גוגל הם באנגלית. בלי פאניקה, האנגלית שלהם בדרך כלל פשוטה ובכל מקרה ניסיתי לספק לכם כמה שיותר מקורות בעברית.
המדריך הרשמי למקדם המתחיל של גוגל
גוגל הכינה מדריך שיהיה מעולה למי שמתחיל את הקריירה שלו בתחום קידום אתרים. אבל המדריך הזה לא מתאים רק למי שמחפש להפוך לאשף SEO.
הוא נגיש, מתומצת ומאוד פרקטי, וזה הופך אותו למדריך נהדר גם עבור מי שפשוט רוצה ללמוד על קידום אתרים בגוגל לבד יותר טוב.
המדריך יעזור לך להבין מה גוגל רוצה לראות באתר שלך, אבל מעבר לזה הוא גם ממש אומר לך מה לעשות ומה לא.
המדריך מכסה המון נושאים וילמד אתכם המון Best Practices, כלומר, שיטות מומלצות שגוגל רוצה שתעשו.
בנוסף, הוא גם יסביר לכם על הרבה דברים שגוגל רוצה שתימנעו מלעשות (באנגלית זה נמצא תחת Avoid).
כדי להגיע למדריך באנגלית, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללחוץ כאן, ובשביל המדריך בעברית ללחוץ כאן.
Google Webmasters – מומחי גוגל שעוזרים לכם
כמו שכבר אמרתי, גוגל רוצה שתצליחו. היא כל כך רוצה שתצליחו שהיא דאגה שיהיו אנשים בחברה שתפקידם יהיה לעזור לכם להצליח.
Google Webmasters הם לא ממש מחלקה והם לא עושים דבר אחד ספציפי. יש להם כמה פלטפורמות שונות בהם תוכלו למצוא חומרי לימוד ותכנים שיכולים להועיל מאוד.
האתר של ה- Webmasters
איך לא, יש לגוגל גם אתר רשמי של מנהלי האתרים שלה. האתר מכיל הרבה חומרי לימוד חשובים שבו גם תוכלו לקבל תמיכה מגוגל עצמה.
בחרתי עבורכם כמה מהמדריכים הכי שווים והפוסטים הכי פופולאריים שכדאי שתכירו:
- פוסט חשוב שיסביר לכם למה האתר שלכם צריך להיות מאובטח ואיך גוגל מתייחסת לנושא.
- עמוד שמסביר מה זה SEO ואיך לבחור את המקדם האורגני שלכם (למי שלא מקדם בעצמו).
- מדריך התאמת אתרים למובייל שמיועד לבעלי אתרים ומנהלי SEO.
- עמוד שמסביר איך גוגל מגלה וסורקת אתרי אינטרנט, וגם קצת על איך גוגל מציגה ומדרגת אתרים.
- הנחיות למנהלי אתרים שיסבירו לכם אילו שיטות ופעולות עלולות לפגוע בדירוג האתר שלכם.
יש כאן הרבה תוכן רלוונטי, חשוב ומקצועי – קדימה לעבודה.
ערוץ היוטיוב של Google Webmasters
למומחים של גוגל יש ערוץ יוטיוב שמלא בסרטונים איכותיים עם טיפים ותוכן שימושי. בערוץ תראו דיונים מעניינים על SEO ותוכלו להנות מסרטונים עם עצות שימושיות ומסרטונים שעונים על שאלות נפוצות.
הנה כמה מהסרטונים האהובים עליי:
- סרטון חשוב על Mobile First Indexing.
- הסבר על ההשפעה של קישורים יוצאים.
- הסבר על reCAPTCHA, הפיצ'ר שעוזר לאמת את זהות הגולשים ולהימנע מבוטים.
בסרטון ג'ון מולר מגוגל מסביר כיצד הבוט של גוגל מאנדקס את האתר למכשירים מובייל תחילה
פורום של מומחי SEO
גוגל מנהלת פורום מעולה שבו תוכלו למצוא פוסטים רבים בנושאים שונים. פורומים זו דרך אפקטיבית מאוד ללמוד על כל נושא, ובייחוד על נושאים שבכל מקרה קשורים למחשבים ואינטרנט כמו SEO.
בפורום תוכלו לראות איך מקדמים אחרים מתמודדים עם בעיות, לשאול שאלות ולקבל עזרה ממקצוענים וגם להעניק מהידע שלכם.
הבלוג של Webmasters
למתקדמים יותר (אבל לא רק) אני ממליץ גם על הבלוג של גוגל.
יש בבלוג לא מעט פוסטים מרתקים שנכנסים לעומקם של הדברים ומדברים על עדכונים, בעיות ופיצ’רים חדשים שכדאי להכיר, כל פעם מחדש אני נדהם לגלות כמה תחום קידום האתרים היינו עצום ועד כמה המדריכים של גוגל מפורטים ואולי דרך זה אפשר להסיק מה מסתתר מתחת למכסה המנוע של האלגוריתם של גוגל.
המדריכים של גוגל למפתחי אתרים
גוגל מספקת גם חומרי לימוד מתקדמים יותר שמיועדים למפתחי אתרים. אם אתם מקדמי אתרים מקצועיים, בעמוד זה תמצאו לא מעט מדריכים ופוסטים שיכולים להיות יעילים מאוד עבורכם.
הנה כמה פוסטים ששווה לקרוא:
משפרים את מהירות הטעינה של האתר עם PageSpeed Insights
זה לא ממש מקור לימוד, אלא יותר כלי שמלמד אתכם תוך כדי תנועה. כלי ה – PageSpeed Insights יסרוק את העמוד שתיתנו לו וייתן לכם את דירוג המהירות שלו.
אבל זה לא הכל – הכלי ינתח את העמוד שתספקו לו ויציג לכם "הזדמנויות" לשפר את מהירות העמוד.
הקורסים של גוגל
המטרה של גוגל היא שלכל עסק בעולם יהיה אתר, והיא מאוד משתדלת לגרום לזה לקרות.
אחת הדרכים הנפוצות היא על ידי העלאת קורסים חינמיים שילמדו אתכם לקדם אורגנית, לפרסם באונליין, לבנות נוכחות דיגיטלית ועוד הרבה דברים מגניבים.
מעבר לקורסים השווים והחינמיים, אם תשלימו את קורס הדגל של גוגל על עקרונות השיווק הדיגיטלי תקבלו גם תעודת הסמכה. את התעודה תוכלו להוסיף לקורות החיים שלכם, או סתם לתלות על הקיר במשרד.
הנה עוד שני קורסים מעולים בנושא קידום אתרים ושיווק דיגיטלי:
- איך לקדם עסק באמצעות פרסום ברשת – בקורס תלמדו איך לבנות אסטרטגיית שיווק ופרסום ועל שיטות הפרסום השונות.
- וודאו שלקוחות מוצאים אתכם ברשת – בקורס זה תלמדו על הדרכים בהם עסקים יכולים לפנות לגולשים. בנוסף, הקורס ילמד אתכם איך לשפר את דירוג ה – SEO של האתר שלכם, איך להשתמש בפרסום אונליין בצורה נכונה ואיך לשפר את החשיפה של העסק במרחב הדיגיטלי.
Google Trends – לומדים מה אקטואלי
אחד הדברים החשובים ביותר בקידום אתרים בפרט ובעסקים בכלל הוא חקר שוק. אתם צריכים להכיר את המתחרים שלכם, את השוק שלכם ובעיקר ללמוד לזהות טרנדים.
אם תדעו מה אנשים מחפשים ובמה הם מתעניינים, תוכלו לקדם את האתר שלכם בהתאם ולנצל את ההזדמנות.
כאן כלי ניתוח הטרנדים של גוגל נכנס לתמונה. הכלי יציג לכם את כמות החיפושים עבור ביטוי חיפוש ספציפיים או נושאים כלליים.
בכלי תראו גם את ביטוי החיפוש המובילים שקשורים לביטוי שבו בחרתם וגם ביטויים שנמצאים במגמת עלייה מבחינת כמות החיפושים.
גוגל טרנדס מאפשר לכם לשלוט בצורה כמעט מלאה בניתוח של הטרנד שאתם מנסים לזהות. באמצעות התאמת הנתונים המוצגים לכם על פי מדינה, תקופת זמן, קטגוריה וסוג חיפוש, תוכלו ללמוד המון על טרנדים לוהטים בתחומים רבים ובאזורים שונים בעולם.
יעניין אתכם לקרוא?