אם שאלתם את עצמכם איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל? איך מקדמים אתר בגוגל לבד? אתם חייבים לקרוא את זה. קבלו שלל מדריכים לקידום אתרים בגוגל למתחילים ולמתקדמים.
מדריך קידום למתחילים
כשאתם רואים את המושג קידום אתרים seo הכוונה היא ל- Search Engine Optimization או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.
האמת היא שהמילה אופטימיזציה היא מילה חדשה בעברית שנכנסה רק בשנים האחרונות.
ומה המשמעות של seo ?
הכוונה היא מה אני יכול לעשות באתר האינטרנט שלי כדי שמנוע החיפוש Google יאהב אותו?
בסופו של דבר, Google מתייחס בתוצאות האורגניות שהוא מספק לגולשים ומחפש את טובת הגולש בלבד. כלומר אילו תוצאות יתנו לגולשים את התוצאות הרלוונטיות, המעניינות והטובות ביותר עבורם.
אז אין זה משנה אם אתם בונים את האתר לעצמכם או שבחרתם במישהו מקצועי שיבנה לכם את האתר, עליכם לבדוק שהאתר שלכם כולל כלים שיסייעו לכם בתהליך הקידום.
אם החברה שעומדת לבנות לכם את האתר, לא בונה אותו על פי כללי הקידום, גם אם האתר שלכם יהיה הכי יפה, הכי מקורי והכי מתוחזק בעולם.
זה לא שווה הרבה, ולכן כדאי לבחור בחברה המתמחה בקידום ותיכף נבין גם למה.
אז בואו נבין את המושג seo קצת יותר לעומק…
נניח שהיתושים כבר התחילו לשגע אותנו עוד לפני שהקיץ התחיל והחלטנו שאנחנו מחפשים ב- Google התקנת רשתות.
מתוך עשרות אלפי תוצאות ש-Google מצא, התוצאות שנקבל מתחלקות לשני סוגים:
- תוצאות של קמפיין קידום ממומן בגוגל – ממוקמות למעלה – בדרך כלל 4 עליונות ולעיתים גם בחלק התחתון.
- תוצאות טבעיות או בשמם השני אורגניות – 10 בכל עמוד, ממוקמות בהמשך.
עדיין, ברוב המקרים הגולשים בוחרים בתוצאות הטבעיות.
מדוע דפים מסוימים מופיעים ראשונים בעמוד הראשון?
תוצאות הממוקמות במקומות הראשונים Google ובעמודים הראשונים מקיימים כמה כללים הנחשבים לכללים מרכזיים וחשובים על פי Google.
חשוב להבין שלפני שנציג את הכללים הללו, ל- Google יש אלפי קריטריונים שעל פיהם הוא קובע את התוצאות ואלו הם רק חלק מהם:
- קוד האתר – לפני הכל חשוב להבין ש- Google סורק את הקוד של הדפים השונים ותחילה כמובן – את כותרת הדף.
כשאנחנו בוחרים כותרת אנחנו אומרים ל- Google, שזה הביטוי שאמור להסביר לגולש – על מה הדף מדבר – ומכאן גם חשיבותו המרכזית, בהמשך לכך לגבי כותרות משניות. - קישורים – אחד הדברים הכי חשובים בתהליך seo הוא קישורים.
מדוע? משום שברגע שמוטמעים בדפים בתוך האתר שלנו קישורים דרכם בעצם מגיעים לאתר שלנו, זה מחזק את האתר שלנו ומעיד על פי Google על אמינות ועל רלוונטיות שאלו הם שני קריטריונים נוספים חשובים בתהליך הקידום.
חשבו על זה כמו על המלצה של לקוח שלכם או בעל חברה שממליץ עליכם לעבודה.
ככול שהמוניטין של החברה הזו גדולה יותר כך הכוח של ההמלצה בעל השפעה גבוהה יותר. - תוכן – לא סתם נהוג להגיד שתוכן הוא המלך.
הרי Google מחפש זה לספק לגולשים את התוצאות הכי רלוונטיות, הכי אמיתיות, הכי טובות..
אם כך, כאשר התוכן איכותי, בעל ערך מוסף, מותאם לחיפושים של הגולשים, הסיכוי שהאתר שלכם להידחף קדימה למקומות הראשונים, עולה פלאים. - רשתות חברתיות – נוכחות ברשתות חברתיות הכולל הפניות לאתר (טראפיק שיזרום מהרשת החברתית לתוך האתר) במקביל לקידום של אתר אינטרנט כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואחרים מעלים את הנקודות שגוגל נותן לכם בתהליך הקידום של האתר שלכם.
- דומיין – לשם הדומיין שאנחנו בוחרים יש משמעות חשובה גם כן בתהליך קידום seo ובכלל על היכולת לאיית ללקוח פוטנציאלי בפשטות ובקלות את הדומיין שלכם.
כמו שכבר אמרנו זה רק חלק קטן מהקריטריונים שגוגל מקדם את הדפים השונים ויש עוד המון אלמנטים המשפיעים על תהליך הקידום.
לכן, מכיון ומדובר בעולם ומלואו, מכיון וזה אחד התחומים הכי מאתגרים ומורכבים, כי הרי יש אינספור אתרים שקיימים בכל תחום ואנחנו כידוע נלחמים על המקום הראשון, שווה להיעזר בחברה מקצועית עבור שירותי קידום. בכל מקרה כאן תוכלו לראות את המדריך השלם לקידום אורגני. אם יש לכם אתר מבוסס על פלטפורמת WordPress אתם יכולים לקרוא את המדריך המלא שיעזור לכם לעשות קידום אתר וורדפרס שבו הדגש על קידום בכוחות עצמכם.
אז איך בוחרים חברת קידום?
ובכן, בואו לא נשכח שמדובר בעסק שלנו. לנוכחות האינטרנטית של העסק שלנו יש חשיבות כל כך גדולה ולכן חשוב לבחור בצורה מקצועית חברה המתמחה בקידום אתרים seo… מקצועיות, שקיפות מלאה, יכולת לשלוט בנתונים ובהתקדמות, לנהל את תהליך הקידום בכל זמן נתון, מהווים קריטריונים חשובים ומרכזיים בתהליך הבחירה שלכם. בחירה שתשפיע על הנוכחות העסקית שלכם ברשת, על כמות הלקוחות שיגיעו אליכם ועל המיקום של תוצאות החיפוש במנוע החיפוש Google.
למדריך לקידום חנות באינטרנט
2 תגובות
לצמד המילים: Search Engine Optimization
צמד זה רק שניים.
תודה רבה על התיקון 🙂