7 דרכים להעלות את סמכות האתר שלכם

אתר סמכותי

כך תגדילו את סמכות האתר שלכם

סמכות אתר היא אחד הפרמטרים השימושיים ביותר שעוזרים לנו להבין את המצב שבו עומד האתר מבחינת מנועי החיפוש. למרות שסמכות אתר היא לא פרמטר רשמי שגוגל משתמשת בו, העקרונות שעליהן מתבססות שיטות הדירוג השונות בהן הפרמטר הזה נמדד, בהחלט קשורים לדרך שבה גוגל מדרגת אתרים.

את מבחן סמכות האתר הנפוץ והמוכר ביותר פיתחה MOZ, אחת מסוכנויות קידום האתרים החשובות והמשפיעות בעולם. MOZ פיתחה כלי שמודד את דירוג הסמכות של אתרים, כאשר כל אתר מדורג בניקוד של בין 1-100.
אתר עם דירוג סמכות גבוה הוא אתר שזוכה לאהדה מצד מנועי החיפוש, שמדרגים אותו גבוה יותר בתוצאות של חיפושים שונים וממליצים עליו לגולשים, מתוך נקודת הנחה שמדובר באתר אמין וחזק עם תכנים בעלי ערך עבור הגולשים.

איך הסמכות נמדדת?

סמכות אתר וורדפרס או כל מערכת אחרת נמדדת על ידי משתנים רבים, ביניהם הכמות והאיכות של הקישורים החיצוניים שמובילים לאתר, האיכות והכמות של התוכן שבאתר, המוניטין של האתר והכותבים שלו, התחרות בתחום של אותו אתר ועוד המון המון פקטורים שונים. אנחנו לא יודעים מה בדיוק מרכיב את הדירוג של הסמכות אבל אנחנו יודעים ששיטת הדירוג מורכבת מאוד. והמורכבות שבה נמדד דירוג הסמכות היא לא מקרית – דירוג הסמכות דומה לדרך שבה גוגל מדרגת אתרים, כדי לעזור לדמות את תהליך הדירוג הסודי של מנועי החיפוש, שבו גוגל לוקחת בחשבון מאות ואולי אלפים של משתנים שונים.

כאמור, בדירוג של MOZ, כל אתר מקבל דירוג סמכות של בין 1-100, וככל שעולים בדירוג, קשה יותר להתקדם – המעבר בין דירוג של  10 לדירוג של 20 יהיה קל, מהיר ופשוט בהרבה מאשר המעבר בין דירוג של 50 ל – 60.

השאירו פרטים וקבלו הצעה לקידום האתר שלכם

בשורה התחתונה – פרמטר הסמכות הוא כלי די יעיל למדידת ההצלחה של האתר שלנו והתדמית שלו בעיני מנועי החיפוש.
בנוסף, דירוג הסמכות הוא גם דרך נוחה למדוד את מידת ההשפעה של מאמצי ה – SEO שעשינו באתר שלנו, ולא רק את פעולות האופטימיזציה שעשינו באתר עצמו אלא גם את הפעולות שעשינו מחוץ לאתר בשביל לקדם אותו.

איך מעלים סמכות אתר שלכם?

אתרים עם סמכות גבוהה הם אתרים כמו ווינט או וואלה, למשל, שנחשבים להיות אתרים חזקים מאוד מבחינת מנועי החיפוש, ועולים ראשונים כמעט בכל חיפוש בנושאים בהם אתרים אלו עוסקים, אתרים אלו מעדכנים את התוכן בתדירות גבוהה מאוד – לפחות מספר פעמים ביום (נכללים תחת קטגוריית "אתרים חדשותיים"), ותוכן איכותי רב שאנשים אוהבים, גולשים משתפים את הכתבות של ווינט בכל רחבי הרשת והמדיות החברתיות ובאופן עקרוני, אפשר לסמוך על המידע שהם מספקים במידה רבה (למרות שיש שיחלקו על כך).

לפני שנתחיל – כמובן שאני לא מתיימר להצליח להפוך את האתר שלכם לסמכותי כמו ווינט במאמר אחד, אבל אני בטוח שבעזרת כמה צעדים שאתם יכולים ליזום כבר מהיום, תוכלו להעלות את סמכות האתר שלכם ולהפוך אותו להרבה יותר חזק בעיני מנועי החיפוש.

אני ממליץ שתתחילו מהצעדים שהכי קלים לכם לביצוע ואלו שייקחו לכם הכי פחות זמן, כדי שתתחילו לתפוס מומנטום בתהליך הקידום, חשוב שלא להזניח את הצעדים המורכבים יותר – אלו שקשה לכם איתם, חשוב לא פחות, ואפילו יותר, ללמוד לטפל גם בדברים שבאים לכם באופן פחות טבעי.

צעד ראשון – צרו תוכן שאנשים ירצו לשתף

קישורים מאתרים אחרים יעלו לכם את דירוג הסמכותיות בצורה משמעותית, וככל שאותם האתרים שישתפו אתכם יהיו חזקים יותר וסמכותיים יותר – לקישורים האלו תהיה השפעה גדולה יותר על הדירוג של האתר שלכם.
כתבו תוכן מושך וייחודי, או פשוט תוכן שימושי שיכול לעזור לאנשים – העיקר שהתוכן יגרום לגולשים ואתרים אחרים לרצות לשתף את האתר שלכם.

צעד שני – צרו מערך קישורים פנימיים באתר

קישורים פנימיים עושים שני דברים עיקריים:

  1. הם עוזרים לגולשים לנווט באתר שלכם בקלות ולמצוא את המידע שהם מחפשים ללא תסכול, מה שגורם להם להישאר באתר יותר זמן, וגם לא לעזוב אותו בגלל שהם מתוסכלים שהם לא מצליחים להגיע חזרה לדף הבית שלכם.
  2. הם עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ואת הקשר בין הדפים השונים באתר.

אל תדחפו קישורים לא רלוונטיים איפה שלא צריך רק בשביל ש"יהיו קישורים". השתילו קישורים יעילים במקומות הנכונים.

טיפ להוספת קישורים פנימיים לאתר שלכם – הכניסו מתחת לפוסט בבלוג או המאמר והכתבה באתר שלכם חלק של "מאמרים/פוסטים נוספים שאולי תאהבו" או אלמנט דומה מסוג זה. זה יכול להיות ההבדל בין נטישה של הגולש אחרי סיום הקריאה, לעומת המשך הגלישה באתר שלכם וקריאה של תכנים נוספים באתר שלכם.

צעד שלישי – שיפור התאמה למובייל

אני מוצא את עצמי כותב על הנושא הזה בכל מאמר, אבל זה רק כי זה כל כך חשוב ולא מספיק בעלי אתרים יודעים את זה. גולשים לא אוהבים להגיע לאתרים שלא מציגים להם את המידע דרך הנייד בצורה נוחה, ומנועי חיפוש מורידים את ניקוד האתר על זה.

אנשים לא אוהבים את האתר? הם לא ישלחו לחברים שלהם קישור לאתר שלכם. מנועי חיפוש לא מדרגים את האתר שלכם גבוה? אנשים לא יגיעו מלכתחילה לאתר שלכם. אחד הדברים הראשונים שאני עושה עם אתרים זה לוודא שהם מותאמים למסכי מובייל, ומשם אפשר להמשיך לדברים אחרים, כי אתר שלא מותאם למובייל פשוט לא יגיע גבוה במנועי החיפוש.

צעד רביעי – התמקדו בלהשיג קישורים איכותיים

יש לכם זמן ואנרגיה מוגבלת להתעסק עם תחום הקישורים החיצוניים, והזמן והאנרגיה האלו צריכים להיות מושקעים בלהשיג את הקישורים הכי איכותיים שאתם יכולים לקבל. קישורים איכותיים הם קישורים מאתרים גדולים וסמכותיים עם תנועת גולשים משמעותית ומאתרים שקשורים לתעשייה או התחום שלכם.
זכרו – ככל שהקישור יגיע מאתר רלוונטי וגדול יותר, הוא ישפיע יותר על דירוג הסמכותיות של האתר שלכם.

צעד חמישי – העלימו קישורי "זבל" ואל תחפשו קישורים לא רלוונטיים

אתחיל מטיפ חשוב – אם יש לכם אתר חדש, בבקשה אל תקנו קישורים מאתרים מפוקפקים.
אין שום דבר מזיק בקישורים מאתרים קטנים עם סמכות נמוכה, אבל חשוב מאוד לא לרדוף אחרי קישורים מאתרים שלא קשורים לתחום שלכם ובמיוחד לא אחרי אתרים שמוכרים קישורים.

יש תוספים רבים ברשת שיעזרו לכם לראות את כל הקישורים שלכם, ואם קניתם קישורים מאתרים בעבר ועסקתם בתחום הקידום השחור כדאי שתסירו אותם כדי שדירוג הסמכות שלכם לא יפגע בגלל אותם הקישורים.

צעד שישי – הפכו לאוטוריטה בתחום שלכם

המילה "אוטוריטה" מגיעה מהמילה האנגלית לסמכות – "Authority". להפוך את עצמכם לאוטוריטה בתחום שלכם זו ממש לא משימה קלה, זה דורש עבודה קשה לאורך זמן והרבה, הרבה סבלנות מצדכם.
אבל, וזה אבל גדול – אם תצליחו במשימה הזו, אתם תזכו לחשיפה ושיתופים שיעלו את סמכות האתר שלכם וגם כמובן יגרמו לתנועת גולשים גדולה יותר.
לא רק שתקבלו קישורים, כאוטוריטה אתם גם תקבלו קישורים איכותיים מאתרים שעוסקים בתחום שלכם או מאנשים משפיעים.

צעד שביעי – כתבו פוסטים אורחים

כתיבת פוסט אורח בבלוגים או אתרים אחרים שקשורים לתחום שבו האתר שלכם עוסק זה צעד שיכול לעזור לכם לקדם שני צעדים שונים מהרשימה שלנו – זה יעזור לכם להפוך את עצמכם לאוטוריטה בתחום וגם להשיג קישור עבור האתר שלכם.
לא קל, דורש יכולת כתיבה או העסקת כותב מוכשר – אבל שווה את ההשקעה.

בסופו של דבר, אי אפשר לזייף סמכות

עד לפני כמה שנים, מקדמים ובעלי אתרים יכלו לעשות כל מיני מניפולציות שעזרו להם לקדם את האתר במנועי החיפוש – קניית קישורים מאתרים אחרים, השתלת מילות מפתח באתר בצורה מתוחכמת ועוד כל מיני שיטות שונות ומשונות. בימינו אנו, כל מקדם אתרים יודע שזה כבר לא עובד. האלגוריתמים יותר חכמים יותר, ולבוטים של גוגל יש "מוח" חד שיודע לזהות פעולות לא לגיטימיות, ואף להעניש אתכם על פעילות שכזו.

אם אתם רוצים להעלות את הסמכות שלכם ולהתחיל ליצור תנועה באתר שלכם, קחו את האתר שלכם בידיים והתמקדו במטרה ברורה – להפוך את האתר ליותר טוב, יותר איכותי ויותר מושך עבור גולשים.

רוצים לקבל דוח ללא עלות, על מיקומי האתר שלכם בגוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי - קידום אתרים בגוגל

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדריכי קידום מעשיים

כלים לקידום אתרים

מה לא לעשות בקידום

  • Graphic Design
  • Artistic Expression
  • Illustrations
  • Design Tools and Software
  • Interior Design
  • Fashion and Photography
  • Print Production
  • Painting, Sculpting and Graphics
  • Web Development
  • Databases
  • Game Development
  • E-Commerce
  • Programming languages
  • Front End tools
  • VR & AR
  • Cameras and Lenses
  • Gear and Maintenance
  • Photography Basics
  • Digital Photography
  • Classic Photography
  • Video
  • Editing Techniques
  • Editing Tools
  • Arts and Crafts
  • Handmade Skills
  • Makeup and Fashion
  • Home Decoration
  • Pets and Pet Care
  • Cooking
  • Gardening
  • Fitness
  • Yoga Classes
  • Nutrition and Diet
  • Mediation
  • Sports
  • Mental Health
  • Audio equipment
  • Professional DAW
  • Mixing and Mastering
  • Audio and Video Editing
  • Video Gear
  • Visual Effects Software
  • Audio for Video
  • Live Recording
  • Mobile Marketing
  • Social Networks
  • SEO for Mobile
  • Small Business
  • Branding
  • Advertising
  • Affiliate Programs
  • Conversions
  • Digital and Classic Marketing
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German
  • Portuguese
  • Chinese
  • Russian
  • Hebrew
  • Arabic
  • Japanese
  • Small Business
  • Entrepreneurship
  • Project Management
  • Home Business
  • Human Resources
  • Real Estate
  • Finances
  • Learn Guitar
  • Learn Piano
  • Learn Violin
  • Other string Instruments
  • Learn Trumpet
  • Learn Saxophone
  • Learn Flute
  • Other Wind Instruments
  • Learn Drums
  • Learn Percussion
  • Other